Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia VideoAlkas Aktualioji istorija

„Aktualioji istorija“: Lietuvos valstybės ištakos – XII amžiuje

www.alkas.lt
2023-09-27 13:00:25
18

Su istorike Inga Baranauskiene tęsiame pokalbį apie Lietuvos valstybės ištakas. Praėjusioje laidoje kalbėjome apie pirmąjį Lietuvos paminėjimą ir su juo susijusią šv. Brunono-Bonifacijaus istoriją, matėme, kad joje galima pamatyti ir sudėtingą politinę struktūrą, kurioje yra aukštesnis valdovas ir tam tikri žemesni.

Tai – tam tikra žemė, galbūt nedidelė valstybė, nors mes nežinome, ar ten tikrai buvo valstybinė struktūra, ar buvo renkami mokesčiai, duoklės ir pan., bet galima tą įtarti.

Priėjome prie XII amžiaus: Lietuva priklausoma nuo Rusios. Tai nagrinėjama ir knygoje „Lietuvos valstybės ištakos“.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Aktualioji istorija“: Lietuvos Seimo ištakos viduramžiais (video)
  2. „Aktualioji istorija“: Vilniaus ištakos – Šventaragio slėnis (video)
  3. „Aktualioji istorija“: Kazokiškos Ukrainos ištakos
  4. „Aktualioji istorija“: Sūduva XIII amžiuje
  5. „Aktualioji istorija“: Kaip XIII amžiuje Žemaitija išgelbėjo Lietuvą? (video)
  6. „Aktualioji istorija“: Okupuotos Lietuvos valstybės garbės konsulas
  7. „Aktualioji istorija“: Kokios buvo liberalizmo ir socializmo idėjų ištakos? (video)
  8. „Aktualioji istorija“: Kas trukdė sustiprinti XVIII amžiuje žlungančią valstybę? (video)
  9. „Aktualioji istorija“: Kaip XVIII amžiuje Lietuva išnyko iš žemėlapio? (video)
  10. „Aktualioji istorija“: Kas II amžiuje negyveno prie Vyslos? Klaudijaus Ptolemajo klaida
  11. „Aktualioji istorija“: Lietuvos karaimų kilmė
  12. „Aktualioji istorija“: Skirgaila – Lietuvos valdovas šalia Jogailos
  13. „Aktualioji istorija“: „Lietuvos piliakalnių tyrimų medžiaga“ – nauja informacija apie Lietuvos piliakalnius
  14. „Aktualioji istorija“: Lietuvos „karalių“ byla
  15. „Aktualioji istorija“: Lietuvos atsakas į kryžiuočių iššūkį (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 18

  1. Vilna says:
    2 metai ago

    Visgi tas pasakymas metraštyje ‘prošli pod Litvu’ – ‘praėjo pagal Litvą’ labiau rodytų, kad “Litva” vardu tuo atveju gali būti upė, plg. pasakymą “eiti palei upę”. Ta upė, palei kurią einama, paprastai turi būti didoka, o tokia tose vietose tegalėjusi būti Neris – Vilija. Taip manant, išeitų, kad Neris ne tik slaviškoje, bet ir lietuviškoje jos dalyje buvo vadinama Lietva / Letva. Vėlesnis jos apslavintas pavadinimas yra Velija (Veleja), kuris yra priešdėlinis žodis, turintis šaknį lie- ir priešdėlį ‘vi = į, iš’, tokiu atveju Velija ir Letva – tos pačios šaknies – yra giminingi žodžiai, kurių reikšmė įsilieti – upės atveju reiškia intako požymį. Intako reikmę galima kalbiškai įžiūrėti ir Neries pavadinime. Nėrus, įnėrus į vandenį – dingstama. Upė įnerdama į didesnę upę dingsta ir ji vadinama intaku. Tokiu atveju Neries pavadinimas taip pat gali reikšti intakas. Tad metraščio tekste – ‘pod Litvu’ veikiau reiškė Neries – Lietvos upės, apslavintai Litva vadintos, paminėjimą negu šalies. Tokiu atveju galima teigti, kad Lietuvos vardas radosi kaip Neries upės senovėje – 12 amžiuje- Lietva/Letva vadintos ir kad šis pavadinimas reiškė intakas. Taigi Mindaugo Lettavos ieškotina prie Neries upės. Beje, tokiu atveju ir Livonijos ordino 1229 m. žygyje į Nalšią paminėtą upę Ymmere, būtų pagrindas laikyti, kad buvo prieita prie Neries, užrašytos Ynerės pavadinimu, kur ‚Y‘ yra priešdėlis ‚Į‘.

    Atsakyti
    • ats. says:
      2 metai ago

      Vietovės Litva yra prie pat Baranovičių, taip pat tarp Nalibokų girios ir Minsko. Neris nuo šių vietų toli.

      Atsakyti
      • Vilna says:
        2 metai ago

        Litvos kaip ir Neries, Vilijos pavadinimo bendrinė reikšmė – “Intakinė upė”, (beje, manytina, kad upės tą intako požymį yra gavusios pagal tai, kad jos teka iš Rytų – į Vakarus, kaip Saulė, kuri taip pat teka ir įteka (nusileidžia) į vandenis, jūrą, o žodis intakas yra iš veiksmaž. tekėti). todėl šiuos tris vardus, turinčius tekėjimo, liejimosi požymį, gali turėti ir kitos upės, jie visi yra iš lietuvių (baltų) kalbos atitinkamų žodžių šaknų. Tai gana gili istorinė senovė. Kas dėl Nalibokų girios pavadinimo, tai jis giminigas Nalšios pavadinimui, o šis giminingas Neries, Nerties (Neretos) pavadinimams. Tai dar indoeuropiečių laikų tarminio ‘r=l’ palikimas. Kalbotyrai žinoma iš Saulės: Sūrės pavadinimų, taip pat iš priesagų -el, -er ta pačia reikšme tarminio naudojimo.
        Šiuo atveju yra įdomu dėl vietovės Litvos prie Baranovičių bei pačių Baranovičių vietos geografinių duomenų, t.y. kokie yra per juos ar netoli jų tekančių upių pavadinimai. Esu 99 % linkęs manyti, kad Baranovičių pavadinimas yra priešdėlinės darybos, esant priešdėliių – ba- : pa- tarminiam naudojimo atvejui.

        Atsakyti
  2. Žemyna says:
    2 metai ago

    Gaila, kad tik tiek: ‘prošli pod Litvu’ –
    Nes tai gali reikšti, jog kažkokiu keliu jie priėjo prie pat Lietuvos. Pvz., jei pasakotojas turi galvoje vaizdą žemėlapyje.

    Atsakyti
    • Taip - says:
      2 metai ago

      Juk sako, jog jis gyvena „pod Moskvoj; bitva pod Poltavoj”, ir tai reiškia, jog visai šalia, netoliese.

      Atsakyti
    • Vilna says:
      2 metai ago

      Vis dėl to šiuo atveju ‘pod’ yra su veiksmažodžiu ‘eiti, praeiti’, tad jis verstinas – ‘palei, pagal’ reikšme. Taigi tiksliau būtų metraščio tekstą suprasti kaip reiškiantį ‘ėjimą palei, pagal Litvos upę”, o ne jos kaip šalies sieną, kurių aiškesnio žymėjimo tais laikais dar ir nebuvo.

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        2 metai ago

        Gal tamsta teisus, bet man, nepasotinamai bulimikei, reikia VISO sakinio, ar ir 2-3 sakinių. Nes kitaip įkyriai burbėsiu neužsičiaupdama. Nebent Alko cenzoriai šluotražiu per blauzdas mane iš čia lauk brauktų. ( Bet negaiškit savo laiko, neskubėkit tenkinti mano ėdrumo sakiniams – nedidelė ponia, kaip nors išgyvensiu 🙂 )

        Atsakyti
  3. Neklausiau, nežinau says:
    2 metai ago

    bet gal ir įdomių minčių bus?
    Vakaras su knyga. Witold Gombrowicz. „Lenkiški prisiminimai“. I dalis
    – lrt. lt/mediateka/irasas/2000296493/vakaras-su-knyga-witold-gombrowicz-lenkiski-prisiminimai-i-dalis
    „Lenkiški prisiminimai” – vienas įspūdingiausių XX amžiaus Vidurio Europos intelektualinių tekstų, iki šiol beveik nepažintas Lietuvos skaitytojų. Jis gimė radijo stoties „Laisvoji Europa” užsakymu ir buvo skirtas skaityti per radiją. Todėl apie esminius dalykus čia kalbama laisvu, šnekamuoju, kartais netgi liežuvautojo stiliumi. Meno ir literatūros pasaulis, politika, moterys, aristokratija ir inteligentija, jauno žmogaus branda – tai temos, kurios aptariamos šmaikštaus ir atviro kritiko žvilgsniu. Knygos ištraukas skaito aktorius Saulius Sipaitis.”

    Atsakyti
  4. Vilna says:
    2 metai ago

    Volynės metraščio 1159 m. žinutėje sakoma, kad “Volodarj ne cielova kresta tem, ože chodiaše pod Litvoju v lesech”. Tokiu atveju verstina, kad Volodaris kryžiaus slavų papročiu nebučiavo, nes buvo perėjęs (chodiaše) prie lietuvos (lietuviškų) „liosų“ (laisvių). Ta šaknis les- yra ir angl. lesson – pamoka, taip pat moks-las, taisyk-lės, vade-lės žodžiuose kaip priesaga. Tas „pod Litvoju“ gali reikšti, kad Volodaris buvo perėjęs iš Bizantijos prie Romos krikščionybės apeigų, kurios galėjo būti Lieuvoje išlaikytos nuo Netimero apsikrikštijimo laikų (1009 m.). Bet neatmestina, kad čia taip gali būti pasakyta ir apie Volodario galimą grįžimą į pagonybę. Tačiau nėra jokių prielaidų jį laikyti žodžiu reiškiančiu „mišką“, kaip regisi Baranauskui. Taigi ta žinutė daug pasako apie tų laikų Lietuvoje ir palei ją vykusią istoriiją, apie pačios Lietuvos egzistatavimą kaip atskiros savarankiškos šalies faktą, prieštarauja Baranausko nuomonei, kad Lietuva dar buvusi Polocko kunigaikštystės duoklininke. Galbūt jais dar galėję būti Gudavičiaus vadinami Rytų lietuviai. Tačiau jie tebuvę tik maža Lietuvos dalis, kuri vėliau dar besivaržiusi su žiemgaliais būti atskira regiono šalimi. Jie galėjo būti lietuvių Nalšia, o latglių leišiais vadinami
    Volodario kryžiaus nebučiavimo faktas patvirtina jau 1159 metais Lietuvą nesant nei Polocko, nei Kyjivo duoklininke, o atskira valstybe, akivaizdu, egzistuojančia tų duoklių resursais. . . .

    Atsakyti
    • Taip says:
      2 metai ago

      Pod turi daugybę prasmių (1984 m. žodyne ~190 eilučių smulkutėmis raidelėmis) .
      I = 15 reikšmių (o kiekvienos dar po ne vieną atspalvį),
      ir
      II = 11 reikšmių (ir kiekvienos dar po ne vieną atspalvį)
      Guglas, deja, tik vieną atrado
      Viena iš tokių yra priklausyti, tarnauti kam, būti kieno valdomam, valdiniu, samdiniu .

      Atsakyti
      • juras says:
        2 metai ago

        versciau taip : Valiadaris tapo Lietuvos sajungininku arba atsidave Lietuvos globai…???

        Atsakyti
        • juras says:
          2 metai ago

          Volodarj vardas gana idomus :Volo -valia, laisve…Darj -dovana….galetume versti kaip: Valios Dovana arba Laisves Dovana
          ….,

          Atsakyti
          • juras says:
            2 metai ago

            antra sakinio dalis galetu reiksti : perejo i Lietuvos puse miskuose…

          • Vilna says:
            2 metai ago

            Žodžio “miškas” reikšmės žinutės tekste tikrai nėra, tas “ože chodiaše pod Litvoju v lesech”, verčiant ne pažodžiui, Volodaris, – “jau teisiškai buvo perėjęs Lietuvos valion”. Žodis “lese’ yra teisinės srities sąvoka ir giminiuotinas su lot. ‘lex’ – įstatymas. Metraščius rašydavo vienuoliai, kuriems lotynų kalba nebuvo svetima. Taigi, manytina, kad Baranauskas įžvelgė ‘lesech’ žodį reiškiant mišką ir šios reikšmės pagrindu “perskaitė” žinutę neteisingai.
            Tas, kad Volodaris nebučiavo Polocko valdovo kryžiaus reiškia, kad Minsko valdovas jam neprisiekė, o laikėsi sutarto priklausymo Lietuvai, – kas galbūt reiškia jo grįžimą prie pagonybės arba perėjimą iš pravoslavų į Romos katalikų tikėjimą. Mat, kaip tik tuo laikotarpiu vyko kova tarp Bizantijos (Konstatinopolio) ir Romos apeigų bažnyčių. Tuo metu Volodaris valdė Minską ir tai reiškė jo ir Minsko atsimetimą nuo Polocko, kuris dar tvirtai laikėsi ištikimybės Konstantinopoliui.
            Ši žinutė patvirtina Lietuvos valstybės egzistavimą ir pagal galią prilygimą Rusiai.

          • juras@yahoo.com says:
            2 metai ago

            kaip beinterpretuotum “v lesech” …sakinio prasme yra aiski :Valiadarjis nebuciuoja kryziaus ir pereina i Lietuvos puse….
            dar klausimas Vilnai, ar zinote ka nors apie 48 Prutenu valdovu vardus…kuiruos A.Lileika yra
            atrades Cistersu archyvuose…?

  5. Vilna says:
    2 metai ago

    Čia Jurui

    Su A.Lileikos tyrimų duomenimis nesu susipažinęs, be abejonės archyvuose surasti Prutenių valdovų vardai yra vertingas baltų istorijos faktas, turi būti pagarsintas.

    Nežinau, ar priims perdavimą, nes platesnio teksto Baranausko klausimu “dirbtinis intelektas” neleidžia perduoti .

    Atsakyti
    • >Vilnai says:
      2 metai ago

      net nepagalvojau , kad galima tarti Valdaris …taiklus
      pataikymas!
      dabar del A Lileikos paminetu pruteniu vardu…
      yra toks youtube kanalas Sarmatia kuriame yra
      40 radio laidu apie Lietuvos istorija,tai stai 33-ioje
      kuri vadinasi : “Lietuvos istorija 1255-1240 m. “(59.20min.),
      jis sako surades archyvuose 48 vardus ir juos
      visus paviesina ( nuo 12 min. – 17min.) , siaip jo samprotavimai idomus
      ir kartu priestaringi…tai tiek …susiraskite kada bus
      laiko…

      Atsakyti
  6. Vilna says:
    2 metai ago

    Visgi Volynės metraščio tekste – “a Volodarj ne cielova kresta tem, ože chodiaše pod Litvoju v lesech”, pasigilinus į jį ir į metraščių tekstų stilių apskritai, įžvelgtinos dvi žinutės. Akivaizdu, kad jame rašant ar perrašant yra radęsi dvi kalbinės klaidos, kurias ištaisius sakinys tampa suprantamas, o savo prasme, aiškus. Tad iš tikrųjų juo parašyta buvo taip: “a Volodarj ne cielova kresta, temože chodiaše pod Litvoju vlesech”. Taigi apie Volodarį jame pasakyta, kad jis kryžiaus nebučiavęs, tuo pasaknt, kad jis kaip Minsko žemės valdovas būti pavaldžiu Polockui, t.y. mokėti mokesčius jam, neprisiekė. Tai viena žinia. Be to, (temože – tamuže) ‘chodiaš’iai (yra) po Lietuvos valdžia (vlesech). Čia akivaizdu, kad ‘vlesech’ giminingas rusų ‘vlastj, vlastitj’ ir su reikšme ‘miškas’ negali būti siejamas. Pagal struktūrą žodis ‘chodiaše’ lakytinas priesagos -aš-e daiktavardžiu, reiškiančiu žmonių grupės (genties) pavadinimą. Žinant, kad nuo Lietuvos į Rytus gyvenusieji baltai buvo vadinami gudais, taip pat tai, kad Lietuvoje yra vietų (miestelių) Gudašių pavadinimais bei pavardžių ‘Gudašius’. Esant šiems kalbiniams ir geografiniams sutapimams bei kad konkrečiai žodis ‘chodiaše’ savo struktūrą atitinka Gudašių kaip vietų ir pavardžių pavadinimus Lietuvoje, taigi būtent gudai, gudašiai yra metraštyje įvardinti minėtu žodžiu.
    Taigi minėta metraščio žinutė patvirtina ne tik tai, kad jau – 1159 metais Lietuvos valstybės egzistavimą, bet ir gudų (gudašių) priklausymą ne Polockui, o Lietuvai. Tai matyt ir iš to fakto, kad 1162 metais Polockas bandęs susigrąžinti Volodario valdomą žemę karine jėga, t.y. – Minską ir gudus, buvo Valdario, dalyvaujant Lietuvos kariuomenei, triuškinamai sumuštas.
    Šie istoriniai faktai vis labiau rodo, kad vakarietiškos Lietuvos valstybės atsiradimas keltinas į karaliaus Netimero krikšto – 1009 metus. Be abejonės tame kelyje buvę ir nuosmukių, bet tai yra patyrusios ir kitos valstybės.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Specialiųjų tyrimų tarnyba
Lietuvoje

STT pradėjo tyrimą dėl G. Palucko verslo

2025 07 02
Šuo
Gamta ir žmogus

Įsigijus gyvūną, regisruotis paprasčiau

2025 07 02
Klaipėda
Lietuvoje

Klaipėdoje bus įrengta dar 500 automobilių statymo vietų

2025 07 02
Elektra
Energetika

DI įvertino, kokių elektros kainų tikėtis liepą

2025 07 02
„Sodra“
Lietuvoje

Atnaujintos „Sodros“ išmokų ribos

2025 07 02
VNO atnaujinimas
Lietuvoje

Prasidėjo svarbus Vilniaus oro uosto atnaujinimo etapas

2025 07 02
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Lietuva ketina steigti dirbtinio intelekto gamyklą

2025 07 02
Mobilioji aplikacija
Lietuvoje

Dviračių ir pėsčiųjų takų kokybei nustatyti pasitelkiamos naujovės

2025 07 02

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie V. Ruzas. Ką žinome apie memorialinę lentą ant Signatarų namų Vilniuje
  • Rimgaudas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – prasidėjo (I)
  • Rimgaudas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)
  • Rimgaudas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • STT pradėjo tyrimą dėl G. Palucko verslo
  • Įsigijus gyvūną, regisruotis paprasčiau
  • Klaipėdoje bus įrengta dar 500 automobilių statymo vietų
  • DI įvertino, kokių elektros kainų tikėtis liepą

Kiti Straipsniai

G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)

G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)

2025 07 02
„Sengirės fondas“ išpirko dar vieną miško plotą – šaltinio ištakas saugantį dzūkišką pušyną | Fondo nuotr.

„Sengirės fondo“ globoje – rekordinis sklypas Trakų r.

2025 07 02
Etnosportas: jaunimą vienijantys lietuvių papročiai | etnosportas.lt nuotr.

Etnosportas: jaunimą vienijantys lietuvių papročiai

2025 07 02
Išvykstame

G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – prasidėjo (I)

2025 07 01
XXII tarptautinė tradicinių šokių stovykla Salų dvare

Į Salų dvarą kviečia XXII tarptautinė tradicinių šokių stovykla

2025 07 01
Seimo ir Konstitucinio Teismo pastatai, priekyje – Lietuvos žmonių siluetai su trispalve ir užrašu „Suverenitetas priklauso Tautai“ (Konstitucijos 2 str.)

Seime – apskritojo stalo diskusija „Tauta ir Konstitucinis Teismas: kaip atkurti pasitikėjimą?“

2025 07 01
Prigimtinė kultūra

Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“

2025 07 01
Seimas

Seimas baigė pavasario sesiją, skaičiuoja darbus

2025 06 30
Ignas Vėgėlė

I. Vėgėlė. Apie Šakalienę, milijardus, propagandos agentus ir kitus laurinavičius

2025 06 30
Vytautas Didysis

2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais

2025 06 30

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie V. Ruzas. Ką žinome apie memorialinę lentą ant Signatarų namų Vilniuje
  • Rimgaudas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – prasidėjo (I)
  • Rimgaudas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)
  • Rimgaudas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)
  • Rimvydas apie 2030-ieji paskelbti Vytauto Didžiojo metais
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Švyturys | neringa.lt nuotr.

Įvažiavimas į Neringą – visą parą nemokamas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai