Senovės baltų religinė bendrija „Romuva“, kurios nesilaikydamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir šalies Konstitucijos nenori pripažinti Lietuvos Seimas, kreipėsi į Europos Tarybos Ministrų Komitetą prašydama pradėti sustiprintą Europos Žmogaus Teisių Teismo (EŽTT) sprendimo byloje „Romuva“ prieš Lietuvą vykdymo priežiūrą.
Po to, kai praėjusią savaitę Seimas Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ pakartotinai atsisakė suteikti valstybės pripažinimą, nors ši atitinka visus valstybės nustatytus reikalavimus pripažinimui gauti, „Romuva“ kreipėsi į Europos Tarybos Ministrų Komitetą prašydama jį atlikti sustiprintą EŽTT sprendimo vykdymo byloje „Romuva“ prieš Lietuvą priežiūrą.
„2022 m. rugsėjo 29 d. Lietuvos Respublikos Seimas svarstymo stadijoje atmetė nutarimą dėl „Romuvos“ pripažinimo ir „grąžino jį tobulinti“ iniciatoriui – Seimo Žmogaus teisių komitetui, net nenurodydamas, kas turėtų būti tobulinama minėtame nutarime…
Tokia „Romuvos“ pripažinimo eiga iš esmės reiškia, kad parlamentinė procedūra vėl bus kartojama nuo pat pradžių, nors religinė bendrija „Romuva“ atitinka visus valstybės pripažinimui suteiktus kriterijus ir dėl jų parlamento nariams svarstant pripažinimą nebuvo iškilę jokių abejonių.
Daugumai Seimo narių balsuojant prieš valstybės pripažinimą suteikiantį projektą arba susilaikant dėl jo, skambėjo su „Romuva“ niekaip nesusiję absurdiški argumentai, esą, Rusijos geopolitiniai siekiai yra silpninti krikščionybę ir dėl to Seimo nariai negali pritarti nekrikščioniškos bendruomenės pripažinimui.
Manome, jog jau antrą kartą nesuteiktas Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ pripažinimas rodo, kad parlamentinė procedūra pateko į aklavietę, o Lietuva iš esmės atsisakė įgyvendinti EŽTT sprendimą byloje „Romuva“ prieš Lietuvą .“ – sako „Romuvos“ krivė Inija Trinkūnienė.
I. Trinkūnienė pažymi, kad dėl valstybės nesuteikto pripažinimo nukenčia jos atstovaujama religinė bendrija, o bendrijos nariai negali realizuoti jiems teisėtai priklausančių teisių.
Tai ir lėmė religinės bendrijos apsisprendimą prašyti Europos Tarybos Ministrų komitetą į bylos „Romuva“ prieš Lietuvą sprendimo vykdymą atkreipti ypatingą dėmesį ir pradėti sustiprintą Teismo sprendimo vykdymo priežiūrą.
Europos Žmogaus Teisių Teismas – tai tarptautinis teismas, nagrinėjantis asmenų arba valstybių pareiškimus dėl pilietinių ir politinių teisių, numatytų Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijoje (EŽTK). Teismo tikslas – užtikrinti, kad būtų laikomasi įsipareigojimų, kuriuos Susitariančios Šalys prisiėmė pagal EŽTK. Teismas įsikūręs Strasbūre, Prancūzijoje, dėl to neretai vadinamas Strasbūro teismu.
Nustačius, kad valstybė pažeidė vieną ar kelias teises ar garantijas įtvirtintas Konvencijoje, Teismas priima sprendimą. Sprendimai yra privalomi, o valstybės turi pareigą jų laikytis.
Sprendimo vykdymą prižiūri Europos Tarybos Ministrų Komitetas, ypač siekdamas užtikrinti Teismo nustatytos žalos atlyginimo mokėjimą pareiškėjui.
Alkas.lt primena, kad 2021 m. birželio 8 d. Lietuvos Respublikos Seimo atsisakymą suteikti valstybei pripažinimą Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ EŽTT Strasbūre pripažino diskriminuojančiu ir varžančiu minties, sąžinės ir religijos laisvę bei pažeidžiančiu religinės bendrijos teisę į veiksmingą teisinę gynybą.
EŽTT nustatė, kad valstybės valdžios institucijos nepateikė pagrįsto ir objektyvaus pagrindimo kodėl „Romuvą“ vertino kitaip nei kitas panašias religines bendrijas, kurioms valstybės pripažinimas buvo suteiktas, o Seimo nariai, įgyvendindami savo reguliavimo įgaliojimus, neliko neutralūs ir nešališki.
Anot EŽTT, Lietuva pažeidė konvencijos straipsnius dėl minties, sąžinės ir religijos laisvės, diskriminacijos draudimo bei teisės į teisingą bylos nagrinėjimą bei veiksmingą teisinės gynybos priemonę.
„Romuvai“ nebuvo palikta jokios teisės į teisingą bylos nagrinėjimą bei veiksmingą teisinės gynybos priemonę dėl ginčijamo Seimo sprendimo, o Vyriausybė nenurodė jokių kitų teisių gynimo būdų, kurie galėjo atitikti Konvencijos 13 straipsnyje nustatytus kriterijus.
„Romuva“ į Strasbūro teismą kreipėsi 2019 metais, kai Seimas atsisakė jai suteikti valstybės pripažintos religinės bendrijos statusą. Religinė bendrija nurodė, kad Lietuva pažeidė Europos Žmogaus teisių konvencijos straipsnius dėl minties, sąžinės ir religijos laisvės, diskriminacijos draudimo bei teisės į teisingą bylos nagrinėjimą, veiksmingą teisinės gynybos priemonę. Tuomet prieš dvejus metus Seimas netenkino „Romuvos“ prašymo suteikti jai valstybės pripažintos religinės bendrijos statusą, nors Teisingumo ministerija buvo pateikusi teigiamą išvadą.
EŽTT nutarimas (lietuvių kalba)
EŽTT nutarimas (anglų kalba)
2022 m. rugsėjo 29 d. Seimo posėdžio stenograma. Norintiems susipažinti kaip vyko istorinis „Romuvos“ valstybinio pripažinimo klausimo svarstymas Seime
19.03 val. Seimo nutarimo „Dėl valstybės pripažinimo suteikimo Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ projektas Nr. XIVP-893(2) (svarstymas) Darbotvarkės 2-22 klausimas – Seimo nutarimo „Dėl valstybės pripažinimo suteikimo Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ projektas Nr. XIVP-893(2). Svarstymas. Žmogaus teisių komiteto išvadą pristatys gerbiamas A. Valinskas. Prašau. A. VALINSKAS (TS-LKDF). Labas vakaras, gerbiami kolegos. Žmogaus teisių komitetas praeitų metų gruodžio 15 dieną svarstė nutarimo „Dėl valstybės pripažinimo suteikimo Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ projektą ir jam pritarė bendru sutarimu. Ačiū. PIRMININKAS. Ačiū. Bendroji diskusija. Prašau. Turbūt likite tribūnoje, galite išsakyti savo nuomonę svarstymo metu. Prašau. A. VALINSKAS (TS-LKDF). Gerbiami kolegos, iš tiesų galbūt kiek keista, jog jau svarstome šį klausimą, nors dar nesame priėmę paties Religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo pataisų, jos patį procesą kiek sutvarkytų. Pati iniciatyva šio pakartotinio projekto yra vis dėlto kaip ir Žmogaus teisių komiteto. Ne opozicijos, bet jūsų teisė rinktis, ką teikti. Suprasdamas šio klausimo tam tikrą problemiškumą, stengsiuosi remtis tais argumentais, kuriuos savo nutarime išdėstė Europos Žmogaus Teisių Teismas. Dėl jo sprendimo šis klausimas vėl sugrįžo į mūsų darbotvarkę. Vienas iš esminių prieštaravimų pripažinimui suteikti buvo idėja, kad „Romuvos“ veikla apskritai nėra religinė. Tai yra etnografinis būrelis ar kažkas panašaus. Kaip savo sprendime pažymėjo Europos Žmogaus Teisių Teismas, valstybės teisė vertinti religinių idėjų tikrumą, pagrįstumą yra labai siaura. Seimas, užsiimdamas tam tikra religijotyros saviveikla, pažeidė valstybei keliamus neutralumo ir nešališkumo kriterijus šioje itin jautrioje srityje. Tiesą sakant, šitas klausimas jau seniai yra išspręstas ir jis yra išspręstas ne užsienyje, o čia, Lietuvoje. „Romuva“ jau beveik 30 metų turi jai Teisingumo ministerijos suteiktą religinės bendrijos statusą ir, kaip pažymėjo Europos Žmogaus Teisių Teismas, iki tol, kol „Romuva“ nepaprašė valstybės pripažinimo, niekam nebuvo kilę klausimų dėl būtent tokio jos statuso. Argumentas, apie kurį dabar kalbu, baigėsi niekuo kitu, kaip tik paradoksu, kad religinei bendrijai „Romuva“ negali būti suteiktas valstybės pripažinimas, nes jinai nėra religinė bendrija. Teismas taip pat pažymėjo, kad (cituoju): „Vienas iš parlamentinio svarstymo metu išsakytų argumentų buvo tariamas ryšis tarp pareiškėjos bendrijos veiklos ir KGB ar Kremliaus politikos. Tačiau teismas atkreipia dėmesį, kad tokio įtarimo nepalaikė nė viena susijusi vidaus institucija.“ Šis kaltinimas pasižymėjo dideliu spekuliatyvumu ir selektyvumu, jo pagrindu nebuvo imtasi jokių tolesnių veiksmų „Romuvos“ atžvilgiu. Juk jeigu iš tiesų religinė bendrija kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, tuomet tiesiog nesuteikti jai valstybės pripažinimo, tačiau leisti toliau laisvai veikti yra absurdas. Jos keliama grėsmė privalo būti aiškiai įrodyta, įvertinta ir tuomet jos veikla privalo būti arba apribota, arba nutraukta iš viso. Nepaisant visų „Romuvai“ mestų kaltinimų, niekas iš šios veiksmų grandinės atlikta nebuvo. Tiesa, „Romuvos“ prašymas kone išimtine tvarka buvo nagrinėjamas praeitos kadencijos Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto, kuris pripažinimo prašymui pritarė nė vienam komiteto nariui nebalsavus prieš. Gali būti, kad apie „Romuvos“ keliamą grėsmę atsirado kokių nors naujų duomenų, juos vis dėlto reikėtų įvertinti, tuomet juos reikia pateikti ir būtent tai su jais atlikti. Galiausiai buvo mestas kaltinimas, kad pripažinimo „Romuvai“ suteikimas kažkokiu neaiškiu būdu kenktų kitoms religinėms bendrijoms arba krikščionybei apskritai. Yra keista girdėti tokį kaltinimą, kuomet vien tradicinių religinių bendrijų sąraše Lietuvoje mes turime katalikus, protestantus, ortodoksus, musulmonus, žydus, karaimus – religijas, kurių tarpusavio istoriniai santykiai, švelniai tariant, būdavo labai įvairūs. Katalikų bažnyčios dominavimo Lietuvoje nesugriovė nei tradiciškumo statuso dalijimasis su aštuoniomis kitomis religinėmis bendrijomis, nei valstybės pripažinimo suteikimas papildomoms keturioms religinėms bendrijoms. Teiginys, kad pripažinimą turinčių bendrijų skaičiaus pakeitimas iš 13 į 14 staiga sugriaus visą sistemą, nepykite, primena labiau isteriją negu nuoširdų argumentą. Verta pacituoti visą EŽTT atsakymą dėl šio kaltinimo: „Teismas pakartotinai pabrėžė, kad tikro religinio pliuralizmo puoselėjimas yra gyvybiškai svarbus demokratinei visuomenei išlikti, o valdžios vaidmuo – ne pašalinti įtampos priežastį panaikinant pliuralizmą, o užtikrinti, kad konkuruojančios grupės toleruotų viena kitą.“ Tai nėra pirmas klausimas, kuomet dėl Europos Žmogaus Teisių Teismo sprendimo mums reikia priimti galbūt asmeniškai ir sudėtingus sprendimus. Juk dar visai neseniai šitas Seimas pritarė Konstitucijos pakeitimui, siekdamas įgyvendinti vadinamosios R. Pakso bylos nutarimą. Jei Seimas, kaip įstatymų leidėjas, sugebėjo dėl priesaiką šiurkščiai pažeidusio žmogaus pakeisti Konstituciją, tačiau nesutiks religinei bendrijai, oficialiai jokių įstatymų nepažeidusiai, tiesiog suteikti pripažinimo, tai kur kas daugiau pasakys ne apie vieną ar kitą religinę bendriją, o apie patį Seimą. Jei neturime kitų argumentų, kaip tik tuos, kuriais grįsta Lietuvos pozicija jau buvo atmesta, tuomet siūlau tiesiog nebelikti klaidoje, atidėti į šalį asmeniškumus ir išspręsti šį klausimą būdu, derančiu su žmogaus teisėmis ir tam tikra prasme su šios institucijos garbe, ir pritarti. Ačiū. PIRMININKAS. Ačiū. Ir R. Šarknickas. Prašom. R. ŠARKNICKAS (LVŽSF). Ko gero, kolega faktiškai viską pasakė, kartotis tikrai nesinori, aišku, ką pasakė Europos Žmogaus Teisių Teismas. Gal tokia likimo ironija yra būtent „Romuvos“ religinei bendruomenei, kuri jau tada, prieš 60–70 metų, kalbėjo apie Lietuvą, apie Lietuvos pamatines vertybes, tai, dėl ko atėjo ir Sąjūdis, ir laisvė. Jie šventė tas šventes, kurios buvo draudžiamos, kaip Rasos šventė ir kitos tradicinės šventės, kurios yra giliai lietuvio širdyje. Norėčiau pacituoti žodžius ir visų pirma noriu dar pasakyti, kad aš pats esu krikščionis, tikintis žmogus. Beje, ir popiežius yra pasakęs, kad mes visi tilpsime šitoje žemėje, visi skirtumai telpa. Tokie žodžiai: mes siekiame, kad žmoguje ir bendruomenėje viešpatautų santarvė, darna, žmogiškumas ir pagarba protėvių papročiams. Tikime, kad šios žmogiškosios dvasinės vertybės būdingos ir kitoms Lietuvos valstybės pripažintoms religinėms bendrijoms. Kviečiu ištaisyti šią istorinę klaidą, nes 30 metų – vis dėlto daug praėjo ir žmonės turi teisę turėti savo skirtumus, ir gerbti tai, ką jie sukūrė iš protėvių. Ačiū. PIRMININKAS. Ačiū, gerbiamas kolega. Už nori kalbėti A. Širinskienė. Prašom. A. ŠIRINSKIENĖ (LRF). „Romuvos“ byla, manau, Žmogaus Teisių Teisme praėjusią kadenciją tiesiog neturėjo būti, nes religinė bendruomenė tapo įkaite labai daugelio dalykų: tiek nesupratimo, tiek noro atkeršyti. Beje, Žmogaus Teisių Teismas pabrėžė, kad praėjusios kadencijos Seimo sprendimas buvo tam tikras politinis kerštas vienam asmeniui, kurio aš neminėsiu. Išties žmonės buvo paversti įkaitais. Kai jiems pavyko laimėti Žmogaus Teisių Teismą, jie turėjo laukti dar gana ilgus metus, faktiškai dvejus metus jie laukė. Tikrai labai raginu pritarti ir padėti tašką šitoje istorijoje. O tiems, kurie nori pademonstruoti savo išskirtinį lojalumą krikščionybei, palinkėčiau tai padaryti tuomet, kai jūs balsuosite dėl Partnerystės įstatymo. PIRMININKAS. Prieš kalba V. Aleknaitė-Abramikienė. Prašom. V. ALEKNAITĖ-ABRAMIKIENĖ (TS-LKDF ). Ačiū. Manau, kad per 1 minutę negalėčiau išdėstyti, kaip čia vienas kolega minėjo, mėgėjiškų teologinių argumentų. Tačiau atsimenu vieną knygą – būtent dabar dažnai minimo V. Putino ideologo A. Dugino 1995 metais išleistą knygą „Geopolitinė Rusijos ateitis“. Būdama jauna politikė, aš ją perskaičiau ir nepamiršau to puslapio, kuriame rašoma, kad vienas didžiausių Kremliaus priešų Lietuvoje yra Katalikų Bažnyčia ir kad Maskva ir Kremlius visomis išgalėmis turi remti tuos, kurie nepalaiko Katalikų Bažnyčios. Ten yra atskirai minima ir pagoniška pakraipa.
Tuo aš visai nenoriu pasakyti, kad reikia kelti kažkokias bylas „Romuvai“. Tačiau mano kolegų praeitoje kadencijoje abejonė dėl tam tikrų sąsajų, dėl tam tikrų galimų palaikymų iš anos pusės turėjo konkretų pagrindą – Kremliaus ideologo A. Dugino teoriją. Kas jis yra, šiandien tikrai niekam nereikia aiškinti, nors anais laikais dar nedaug kas buvo skaitę ir susidurdavau su tam tikru nesusipratimu. Todėl aš balsuodama negalėsiu pamiršti A. Dugino ir jo raginimų Lietuvoje silpninti krikščionybę. Ačiū. PIRMININKAS. Ačiū. Gerbiami kolegos, nuomonės išsakytos, balsuojame. Užsiregistravo 72, balsavo 71 Seimo narys: už – 34, prieš – 19, susilaikė 18. Po svarstymo atmesta. Atsiprašau, nepritarta. Po svarstymo nepritarta. Dėl vedimo tvarkos V. Bakas. Prašom. V. BAKAS (DFVL). Aš iš tikrųjų neplanavau pasisakyti, bet, gerbiama Vilija, po to, ką jūs pasakėte, privalau reaguoti ir apginti žmones, kuriems mestas visiškai nepagrįstai visokių duginų ir Rusijos šešėlis. Ir štai kodėl. Praėjusią kadenciją šį projektą svarstė Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, kaip papildomas. Dėl tokių pasakymų ir dėl tokių įtarimų buvo pakviestos atsakingos institucijos, labai rimtai visas komitetas į jį pasižiūrėjo, tiek pozicija, tiek opozicija, ir noriu pasakyti: nustokime klijuoti etiketes. Įsitikinimai svarbu, bet negalima klijuoti ir švaistytis etiketėmis. Negalima kiršinti visuomenės, jei nėra tam jokio pagrindo. Todėl tikrai norėdamas apginti bendruomenę, kurios atžvilgiu nėra jokių duomenų, kad būtų susijusi su kokio nors Kremliaus ar kita ideologija, tikrai noriu jūsų paprašyti kaip ir buvusios europarlamentarės vis dėlto rinktis žodžius. PIRMININKAS. Žinoma, per šoninį mikrofoną V. Aleknaitė-Abramikienė. V. ALEKNAITĖ-ABRAMIKIENĖ (TS-LKDF ). Ačiū. Prieš mane kalbėjęs kolega padarė dvi klaidas. Pirmoji klaida, kad aš niekada neturėjau laimės būti Europos Parlamento nare. Gal būčiau ir nieko prieš, bet nebuvau. Antroji klaida – aš neteikiau jokių kaltinimų šiai bendruomenei. Aš tik pasakiau, kad skaičiau A. Dugino požiūrį, išdėstytą jo knygoje, kuri vadinasi „Geopolitinė Rusijos ateitis“. Ši knyga yra visos dabartinės Rusijos ideologijos pagrindas. Ir tebūnie tai laikoma mano emocine reakcija į knygą, net labai individualia ir subjektyvia, aš pasakiau, kad aš negaliu jos pamiršti ir balsuosiu atitinkamai. Nieko daugiau aš ir nepasakiau. PIRMININKAS. Ačiū. T. Tomilinas. T. TOMILINAS (DFVL). Aš noriu atkreipti dėmesį kolegų, buvusių mano partijos ir kitų, kas norėjo, kad šis projektas pereitų. Jūsų balsavimas sutapo tikriausiai ir su T. V. Raskevičiaus nuomone. Taigi taip būna, sutampa nuomonės. O šiaip jums noriu pasakyti, kad Lietuvos krikštas įvyko XIV amžiuje, Žemaitijos, rodos, – XV amžiaus pradžioje. PIRMININKAS. E. Jovaiša. E. JOVAIŠA (LVŽSF). Gerbiamieji, vis dėlto noriu pasakyti, kad išgirdęs šią kalbą pajutau begalinį nusivylimą. Žinote, tokiu būdu veikti ir tokias insinuacijas daryti, tai čia galima labai toli nukeliauti. Mes galime supriešinti bet ką su bet kuo, galime uždėti šešėlį bet kam ir nė už ką. Taigi atleiskite, bet seniai buvau patyręs tokį nusivylimą. PIRMININKAS. K. Masiulis. Prašom. Sakė, trumpai. K. MASIULIS (TS-LKDF). Ačiū, pirmininke. Vieną sakinį. Kolegos, nei R. Paksas, nei „Romuva“ man simpatijų nekelia, bet Žmogaus Teisių Teismo sprendimus reikėtų gerbti. PIRMININKAS. Ačiū. A. Širinskienė. Tuoj. A. ŠIRINSKIENĖ (LRF). Vis tiek, kolegos, situacija yra tokia neeilinė, kai turime Žmogaus Teisių Teismo bylą. Matyt, aš taip spėčiau, kad bendruomenė, jei kreipėsi vieną kartą, kreipsis greičiausiai ir antrą kartą, gindama savo teises. Aš vis dėlto siūlyčiau posėdžio pirmininkui pasiremti 261 straipsniu ir sugrįžti prie balsavimo, gal kai kurie kolegos persigalvos. PIRMININKAS. Grįšime. R. Tamašunienė. Prašom. R. TAMAŠUNIENĖ (LRF). Aš vis dėlto nesiūlau grįžti prie balsavimo, nes, kaip daug kas čia deklaravo, kad yra katalikai arba krikščionys, tai tikrai balsavo vien dėl to, kad neturi „kitų dievų, tik mane“, yra Dievo įsakymas. Ir tikriausiai dėl to toks mūsų ir balsavimas. Vis dėlto palikime taip, kaip nubalsavome. Labai dėkoju, kad taip ir atsitiko. PIRMININKAS. Ačiū. Na ir paskutinis R. Šarknickas. Prašom. Tikiuosi, paskutinis. R. ŠARKNICKAS (LVŽSF). Aš norėčiau pasakyti kolegei, kuri minėjo, kad Maskva labai stengiasi susidoroti su Bažnyčia, bet prie tribūnos aš aiškiai irgi pasakiau, kad būtent religinė bendruomenė „Romuva“ buvo taip pat persekiojama, kad nebūtų švenčiamos lietuviškos šventės, tradicijos ir panašiai. Turi būti adekvatu. Jeigu jau kalbame tą tiesą, tai kalbėkime atvirai, kaip yra iš tikrųjų. Ačiū. PIRMININKAS. Gerai, ačiū. Kolegos, nuomonės išsakytos, bet vis tiek turime išspręsti tą situaciją. 153 straipsnis numato tris galimybes, kada po svarstymo yra nepritarta: 153 straipsnio 3 dalis sako, grąžinti projektą pagrindiniam komitetui tobulinti, 5 dalis sako, grąžinti iniciatoriams projektą tobulinti iš esmės ir 6 dalis sako, atmesti projektą. Trys alternatyvos. (Balsai salėje) Gerai, galiu įvardinti. Jeigu spaudžiame balsą už, balsuojame už tai, kad grąžiname projektą pagrindiniam komitetui tobulinti, jeigu spaudžiame minusą, neigiamą – grąžiname iniciatoriams projektą, jeigu spaudžiame „susilaikome“ – atmetame projektą. Stabdome balsavimą, pasirodo, dar neaišku. Kolegos, stabdome balsavimą. (Balsai salėje) Minutėlę! Dėmesio, kolegos! Aš tuoj dar kartą pakartosiu alternatyvų balsavimą iš trijų variantų. Kas balsuojate už, balsuojate už tai, kad grąžintume projektą pagrindiniam komitetui tobulinti, kas balsuojate prieš, balsuojate už tai, kad grąžintume iniciatoriams projektą tobulinti iš esmės, kas balsuojate susilaikydami, balsuojate už tai, kad atmestume projektą visiškai. Balsuojame dar kartą. Pagal balsavimo rezultatus nuspręsta, kad projektas gražinamas tobulinti pagrindiniam komitetui."
Valdančiosios partijos atstovė, cituodama pagrindinį Rusijos imperializmo ideologą A.Duginą, peržengė visas ribas. Pats esu Romos katalikas, tačiau labai vertinu lietuvių nacionalinio identiteto puoselėjimą ir etnokultūros sambūrius. Belieka tikėtis, kad šią Seimo stenogramą, išvertus ją į anglų kalbą, ,,Romuva” pateiks ir EŽTT kaip įrodymą, kas iš tiesų valdo Lietuvą. O A.Abramikieniei nedelsiant turi būti inicijuota apkalta, turi būti skundas ir VTEK.
Šaunuoliai, kad nepasiduoda. Tuo labiau, kad romuviečiai teisūs. Gamta sukurta Dievo, tenai jį surasti lengviausia. O bažnyčias pastatė žmogus…
žmonės prisikūrė sau įvairių dievų, šitie gi sukūrė ne tik gamtą, bet dar ir politikierius bei karus.
skaito rusų fašisto kliedesius ir jais tiki, ką galima pasakyti apie tokį skaitovą?
Skaito ir tuoj pat klusniai priemonių imasi. Kaip, pvz. JT dėl OKUPACIJĄ ir OKUPANTUS šlovinančių paminklų pašalinimo – tuoj pat pasiraitojo rankoves..
Įdomu, kad toji pati JT nė nepyptelėjo, kai buvo daužomi ir šalinami kovotojų už šalies Laisvę atminimo ženklai. Ar ji su savo padaliniais dar nesupainiojo savo paskirties? O gal išsikvėpė, gal laikas į pensiją?
Gal Alkas pagaliau daugiau nesuteiks vietos šioje svetainėje tiems, kurie prieš?
globalistinis tikėjimas prieš tautinį? Jei taip, tada turi būti Žemėje tik 1 tikėjimas? Jo pilnai užteks visiems, nes tik tas tikėjimas tikras, o visi kiti – išgalvoti? Tik tas 1 dievas tikras, o visi kiti – netikri. Kas čia dar neaišku? Tarp kitko, ar Romuva raštu kreipėsi į popiežių? O reikėtų jam surašyti apie visas nuoskaudas ir pabrėžti teisinį nilihilzmą Marijos žemėje. Ir kas balsavo prieš. Įdomu, koks atsakymas ateitų? Tai sėskite ir rašykite.
aiškinasi šį klausimą. Pasisakė ir kažkas iš katalikų bažnyčios. Dabar – Abramikienė
Stasys JAKELIŪNAS: Landsbergistanas
– pozicija.org/stasys-jakeliunas-landsbergistanas/
„Nors formaliai Lietuva yra demokratinė valstybė, kurioje turi galioti teisės viršenybės principas ir klestėti nuomonių įvairovė, tačiau šalyje vis labiau įsigali totalitarinio mąstymo ir valdymo apraiškos. Tokios, kaip asmenybės kultas, vienos tiesos propagavimas ir kitaminčių ujimas viešojoje erdvėje ir netgi jų persekiojimas teisinėmis priemonėmis, dvejopi standartai teisinėje sistemoje ir pan. […] esu priverstas kreiptis į Strasbūro teismą […]“
• LRT Radijo ringas. Ar religinei bendrijai „Romuva“ turi būti suteiktas valstybės pripažinimas?
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000236289/lrt-radijo-ringas-ar-religinei-bendrijai-romuva-turi-buti-suteiktas-valstybes-pripazinimas
„Laidoje dalyvauja Religinės bendruomenės „Romuva“ krivė Inija Trinkūnienė, Vyskupų konferencijos teisininkas Vygantas Malinauskas, Seimo narys Tomas Vytautas Raskevičius, Seimo narė Vilija Aleknaitė-Abramikienė, religijotyrininkė, VDU profesorė Milda Ališauskienė.”
Prof.M. Ališauskienė priminė Seimo narei, jog žmonija ir iki krikščionybės atsiradimo gyvavo. V. Raskevičius kaip galėjo stengėsi padėti V.A.-A. objektyviau mąstyti. Deja.
Lietuva ar buvo iki krikščionybės, ką? Kartais tarsi atrodo, kad lyg tai primygtinai peršamas vaizdelis, kad iki krikščionybės čia atsiradimo (kokiu būdu atsirado?) nebuvo nei folklioro (lietuviškas žodis su raide i), nei nieko? Visa ES turėtų žinoti, kas dedasi pas mus šiais laikais. Teisinis nihilizmas veda tik į prarają, tik į bedugnę.
Atsitiktinai LKŽ užtikau
„ 2 neti̇̀kėlis, -ė smob. (1), nẽtikėlis (1)
[… … ]
ǁ pagonis, stabmeldys: Išmuškim netikėlius, ir su džiaugsmu sugrįšme namo! BM104. Užsidengęs Dievo žodžiu, dūmojo, kaip netikėliams turtus išplėšti S.Dauk. ”
( o kaip Dievo Įsakymai nežudyti, nevogti? O kaip ta Šventraščio vieta, kur Jėzus, siųsdamas savo mokintinius Dievo Žodžio skelbti, liepė pagonių neliesti?)
Esama raginimų uždaryti
a) Lietuvių kalbos
b) Lietuvos istorijos
institutus!!!
„Vyrai kalba“. Kodėl taip bijoma pagonių?
− ziniuradijas.lt/laidos/ziniu-radijo-contribee/vyrai-kalba-kodel-taip-bijoma-pagoniu?video=1
„Vyrai kalba“: lietuvybės saugojimo prasme esame ne demokratija, o ištižėliai
− ziniuradijas.lt/laidos/ziniu-radijo-contribee/vyrai-kalba-lietuvybes-saugojimo-prasme-esame-ne-demokratija-o-istizeliai?video=1