Kalbinti Joną Vaiškūną būtų derėję pernai pavasarį, kovo 6-ąją. Kartu su bundančia gamta sveikinti ir su gyvenimo sukaktimi, arba įpusėjus rudeniui, kai jis, o ir dar penketas kitų, buvo pasiūlytas pretendentu į Nacionalinę Jono Basanavičiaus premiją. Bet mano pernykščiai užrašai byloja, kad tądien būta minusinės temperatūros ir atšaukti visi renginiai… O ir premija paskirta kitam. Tačiau pokalbis su įdomiu ir turinčiu ką pasakyti žmogumi, manau, niekada nebūna pavėluotas.
Neketinau kalbėti ir apie karą. Apie jokį karą… Bet Vaiškūnas ilgai kaupėsi atsakymams į mano klausimus, o kai susikaupė, karas Ukrainoje tapo šiurpios realybės aktualija.
„Ukraina kariauja teisingai, ne tik proto, raumenų, geležies, bet ir atjautos, doros, sielos ir dvasios ginklais, – sako Jonas su jam būdingu emocionalumu, – ir visiems mums – Europai, Pasauliui – didvyriškomis savo kovo kovomis šaukte šaukia – atsibuskite, atsipeikėkite – Dievas mūsų pusėje! O kieno pusėje jūs?“
– Sakoma, Dieve, apsaugok nuo karo ir maro…
– XXI-ojo amžiaus maras dar nesibaigė, o karas jau pradėtas. Matant karo baisybes ir žiaurumus, ne vienam kyla klausimas – ar bėra Dievas? Jei yra, tai kodėl jis leidžia tai? Sunku krikščioniui suvokti. Mūsų nuosavame protėvių tikėjime į šį klausimą atsakyta.
Dievas ne visagalis. Didžiosios galios yra dvi – Dievas ir Velinas. Tad ir vyksta judviejų kova – gamtoje, žmoguje, politikoje ir visame kame. Karas nėra gamtos reiškinys, karą pradeda žmogus, kai juo viduje persvarą paima Vėlinas. Jis gali kaip užkratas užvaldyti žmonių minias, armijas, valstybes. Pirmiausia stabdyti, sutramdyti ir persverti Dievo naudai mes jį turime savo viduje, savo sielose.
– Jei reikėtų įvardyti žmogų, užimantį daugybę įvairių ir dar vadovaujančių pareigų, tai ištarčiau jūsų pavardę. Juk esate ir Aukštaitijos etninės kultūros globos tarybos pirmininko pavaduotojas, ir interneto portalo Alkas,lt vyr. redaktorius, ir „Romuvos“ vaidila… O kur dar tiesioginės pareigos Etnografinėje sodyboje ir Senovinėje dangaus šviesulių stebykloje bei kitos, gretutinės, su šia susijusios veiklos. Nors ir sakoma, kad gerai vadovaujant – galima pačiam nieko neveikti, bet, palikus nuošaly šį pajuokavimą, klausiu, kaip randate laiko ir energijos visur spėti?
– Gal čia pavardės įtaka, nes jos šaknis Vaiš-, kaip ir Vis- man kelia visumos, visuotinybės pojūtį, tad ir atrodo, kad reikia kuo daugiau aprėpti, spėti, gal todėl ir Visatos klausimai priviliojo. Gaila, kad žmogiškasis laikas – trumpas – baigtinis. Tad kuo mažiau jo lieka, tuo greičiau jis bėga, tuo greičiau baigiasi.
Todėl vis dažniau susimąstau: reiktų stabtelti, susitelkti ties svarbiausiais dalykais, ties tuo, ką būtina ir galima padaryti geriausiai, ties tuo ką pabaigti įgalina įdirbis, ties tuo, ko kiti gerai ir greitai nepadarytų, o gal ir nebepadarys…
– Jūs, kaip asociacijos „Talka kalbai ir Tautai“ vicepirmininkas laikraštyje „Respublika“ pasakėte savo nuomonę apie Seimo priimtą Asmens vardo ir pavardės rašymo dokumentuose įstatymą, kuriame įteisintos „W“, „Q“, „X“ raidės. Kas tai per asociacija ir kodėl privalu ginti lietuvių kalbą?
– Visuomeninį sambūrį „Talka kalbai ir Tautai“ įkūrėme 2017 m. rugsėjo 22 d., Baltų vienybės dieną, Vilniuje, Lietuvos Mokslų akademijos Didžiojoje salėje, surengę Lietuvos piliečių iniciatyvinės grupės „Talka už Lietuvos valstybinę kalbą“ konferenciją-pasitarimą „Apginkime baltų kalbas“.
Asociacijos steigėjais yra: akademikai Zigmas Zinkevičius (1925-2018), Antanas Tyla (1929–2018), prof. Arnoldas Piročkinas (1931–2020), hab. dr. Vitas Labutis, dr. Sofija Jūratė Laučiūtė, dr. Dainius Razauskas, Valentinas Stundys, dr. Aušra Jurevičiūtė, Rytas Kupčinskas, Eglė Mirončikienė, Kęstutis Ignatavičius, prof. Rasa Čepaitienė, Dovilas Petkus, Arnas Simutis, Linas V. Medelis, prof. Libertas Klimka, dr. Audrius Rudys, Virginijus Jocys.
O 18 steigėjų buvo išrinkti šios asociacijos tarybos nariais: Gintaras Karosas, Kazimieras Garšva, Gintaras Songaila, Nijolė Balčiūnienė, Laisvūnas Šopauskas, Vytautas Sinica, Robertas Grigas, Mindaugas Karalius, Gediminas Storpirštis, Jonas Kauneckas, Jonas Burokas, Romas Pakalnis, Monika Morkūnaitė, Dalius Stancikas, Laimutė Kalėdienė, Algirdas Endriukaitis ir aš.
Ši asociacija buvo įkurta tam, kad galėtų atstovauti bemaž 70 000 piliečių parašais Seimui privaloma tvarka svarstyti visuomenininkų 2015 m. pateiktas įstatymų pataisas dėl nelietuviškų asmenvardžių rašybos oficialių dokumentų papildomame puslapyje arba kitoje tapatybės kortelės pusėje.
Kalbą, šiuo atveju vardų ir pavardžių rašybą valstybine kalba oficialiuose valstybės dokumentuose, tenka ginti todėl, kad politikai, nuolat spaudžiami Lenkijos ir jos interesus šiuo klausimu Lietuvos Seime atstovaujančių politikų, atkakliai siekia pažeisdami Lietuvos Konstituciją kai kuriems ne lietuvių tautybės asmenims ir tautinių bendrijų atstovams padaryti išimtis iš Konstitucijos ir vietoje įrašo valstybine kalba leisti vardus ir pavardes rašyti kitų valstybių valstybinėmis kalbomis.
Mums, kaip ir Konstituciniam teismui, tai yra nepriimtina. Tad mes, kaip Lietuvos piliečiai, ir ėmėmės ginti valstybinę kalbą, kaip konstitucinę vertybę, kurios vartojimas oficialiuose Lietuvos dokumentuose liudija ne tik valstybingumą, bet ir piliečio ryšį su pačia valstybe.
Kokį ryšį ir su kokia valstybe liudys įrašai ne mūsų valstybės valstybine kalba? Ir kokių tikslų kaimyninė valstybė – Lenkija siekia Lietuvoje jau keletą dešimtmečių dėl tokios teisės visais būdais kovojanti? Manau, kad į šį klausimą nebyliai atsako XX a. pirmos pusės, o ir ankstesnių laikų, Lietuvos istorinė patirtis.
Neturime leisti dėl rytų ir pietų kaimynų grobuoniškumo ir taip smarkiai apkarpytose dabartinės Lietuvos etninėse žemėse kurti naujų demarkacinių linijų.
Deja, naujoji Seimo dauguma, pažeisdama Konstituciją – nesvarstė Lietuvos piliečių privaloma tvarka Seimui svarstyti pateiktų įstatymo projektų, o priėmė savo rengtą ir daug metų stumtą antikonstitucinį projektą.
– Jūs nusivylėte Lietuvos Prezidentu? Tikėjotės, kad jis vetuos tą įstatymą, bet įvyko priešingai…
– Taip Prezidentas nuvylė, nusigręžė nuo savo rinkiminių pažadų, dėl kurių už jį daugelis iš mūsų tik ir balsavome. Bet Prezidentas dar turi galimybę pasielgti ryžtingai, dar gali tarti žodį. Priimtas valstybinei kalbai ir Lietuvos teritoriniam vientisumui grėsmingas įstatymas negali veikti be Vyriausybės parengtų poįstatyminių aktų, kuriuos šiuo metu skubiai rengia Teisingumo ministrė.
Prezidentas, pamatęs, kokie jie yra, tiksliau, kokie jie bus, turi teisę vetuoti šiuos vyriausybės nutarimus ir dėl jų kreiptis į Konstitucinį teismą.
– Nusivilti Lietuvos valdžia teko ir tuomet, kai buvo nepripažinta senovės baltų religinė bendruomenė „Romuva“, tačiau šiandien, žodį tarus Žmogaus teisių gynimo institucijai, jau turite ir valstybės pripažinimą. Ką, apskritai, jums tai suteikia? Ir ką jums, kaip „Romuvos“ vaidilai, tai reiškia?
– Ne tik nusivilti, bet pamatyti, kokie teisiškai neišprusę ir konfesiškai angažuoti yra Seimo nariai. Šiurpas per nugarą ėjo ir raudo žandai, girdint Seimo salėje laidomas kvailas replikas, nemokšiškas pastabas ir rodant davatkišką satanizmą.
Jūs neteisi, sakydama, kad Romuva pripažinta. Tai Europos žmogaus teisių teismas Romuvai pripažino teisę būti pripažinta. O Lietuvos Respublikos Seimas kol kas neištaisė savo neteisėto sprendimo ir padėtis nėra pasikeitusi.
Gal daugelį klaidina tai, kad klausimas vėl grąžintas Seimui svarstyti ir, kad tam klausimo svarstymui Seime buvo pritarta po pateikimo. Bet paties svarstymo dar nebuvo. Jis numatytas yra Seimo pavasario sesijoje – kovo mėnesį.
Ką suteikia pripažinimas? Atstato teisingumą, panaikina būseną ir jauseną – kylančia iš mūsų protėvių dvasinės tradicijos nepripažinimo savo protėvių žemėje – Tėvynėje. Pripažinimas de jure nutraukia virš 635 metus trunkančią neteisybę – politinę ir dvasinę-religinę, Valstybės sprendimais sankcionuotą, mūsų protėvių dvasinės tradicijos tęsėjų diskriminaciją.
Kam viso to reikia?. Atsakau klausimu į klausimą. O kam Lietuvai reikėjo pripažinimo 1918 ir 1990-aisiais?
– Pasaulis keičiasi… Ar vėl grįžtama prie pagonybės? Kiek narių vienija jūsų bendrija? Kaip manote, kuo esate patrauklūs, kaip religija? Gal atsiras kokių pamokėlių, aiškinančių senuosius lietuvių papročius ir mokyklose?
– Mes niekur nebuvome išėję, tad niekur nereikia grįžti. Metas vėl būti savimi. Tiesiog turime nusimesti tą slegiantį prievartos jungą nuo savo pečių ir sielų, pakelti į šviesą savo akis ir gyvybės vandeniu palaistyti savo šaknis – jei norime savų lietuviškų vaisių.
Jei tai grįžimas – tai grįžimas prie SAVO šaknų. Žolė ir medžiai prie jų grįžta kasmet ir nuolat. Būtent tai leidžia subręsti vaisiams, kurių nereikia prašinėti iš pašalės, kuriais galiausiai galima pasidalinti su kitais, taip pat ir mokyklose.
– Nepaisant to, kad tai yra baltų prigimtinis tikėjimas, vis dėl to, daugumai neapsiverstų liežuvis „Romuvą“ prilyginti tradicinei religijai. Juk iki šiol laikome svarbiausia krikščionybę – Romos katalikus.. Ar tai reiškia, kad žmonės, panorę, pavyzdžiui, susituokti po ąžuolu, ar krikštyti kūdikį šaltinio vandeniu, jau gali save vadinti prigimtinio tikėjimo išpažinėjais, ir jiems bus išduodami dokumentai Civilinės metrikacijos skyriuje?
– Ąžuolas, išterliotas dažais ar apneštas dumblu – lieka ąžuolu. Po margiausiais apdarais, uniformomis ir tramdomaisiais marškiniais – mūsų prigimtis. Prigimtinė pasaulėžiūra po plonu, jėga primestos krikščioniškos ideologijos luobu, glūdi kaip gilė, iš kurios, Saulei suspindus, nuolat auga ąžuolai, margaspalviais svetimųjų apdarais neapmūturiuoti kamienai. Kiekvieno gyvo žmogaus pažadas, žodis yra dvasinio žygio pamatas.
Tad ištarus viešai: „Atejau čia protėvių pramintu keliu... dabar mano pareiga tęsti šį kelią. Senasis baltų tikėjimas vienijęs gimines ir gentis, dabar yra – čia – mano širdyje…“ Mes priimame šį žadinantį žodį viešai bendruomenės nariams girdint ištartą pažadą. Aukščiau už jį nieko nėra. Civilinės metrikacijos ar kiti įrašai – tik vaizdinės priemonės, liudijančios dvasinį apsisprendimą.
– Praėję metai jums buvo jubiliejiniai… Girdėjau, kad tapote dvynių seneliu… Ar pandeminė situacija smarkiai sutrukdė šventinius planus? Ko palinkėtumėt sau ir visiems kitiems, pilietiškiems Lietuvos žmonėms?
– 6 dešimtmečiai – akimirka Visatai, žmogui – gyvenimas. Artimųjų Rytų išminčiai sako, kad 12X5 – tai jau išsibaigęs, išsipildęs gyvenimo ratas. Čia 5 – Ugnies, Žemės, Medžio, Metalo ir Vandens pradai ir 12 žemiškų metų trunkantis Jupiterio ciklas. Todėl ir ateina pavaduotojai – Dangiškieji Dvyniai – Šarūnas ir Mantas.
Seneliu vadintis baugoka. Šio žodis sendina ir drausmina. Lengviau, regis būtų pasivadinti kokiu tėvų tėvu, virštieviu, arba kaip anglai – grandfather – pažodžiui toks – didtėvis, didysis tėvas, bemaž Dievas…
Ar visuotinis užkratas sutrukdė šventinius reikalus? Taip, šventinius – tikrai. Negalėjome pilnavertiškai švęsti didžiosios savo šventės Jorės nei 2020, nei 2021 metais. Šiaip jau žodis pandemija savo pirminių šaknų prasme, – ne visuotinį užkratą reiškia, o visų tautų sugyvenimą… Tad ne pandemija trukdė, trukdė valdžios sprendimai, nukreipti prieš pandemiją…
Ko palinkėčiau? O ką gi reiškia linkėti? Tai reiškia – nukreipti į tikslą, pasakyti – kur link eiti. Todėl visi seniausi paveikūs palinkėjimai prasideda žodžiais: Eikite Jūs… ir baigiasi nurodymu – kur.
Tad, eikite Jūs visi – protėvių pramintu keliu, nes dabar Jūsų pareiga tęsti šį kelią.
– Dėkui už išsakytas mintis.
„Vilnies“ Nr. 2022 03 22; „Utenis“, 2022 04 02
Dėl trijų raidžių lietuvių kalbos papildymo labiausiai nuvylė prezidentas, kuris tam nepasipriešino. Suprantama, dabartinė seimo dauguma, tai trijų partijų matematinė balsų dauguma prie lovio be tvirtų įsitikinimų, tikrų (ne suvaidintų) vertybių.
Viename iš klausimų teigiama: „Juk iki šiol laikome svarbiausia krikščionybę – Romos katalikus“. Kuo paremtas šis teiginys? Taip vadinamomis apklausomis? „Laikome“ – „mes laikome“? Kas tie „mes“? Gal galima mėginti teigti, kad abraominės religijos labiausiai paplitusios? Kaip galima sakyti, kad „svarbiausia“? Ką reiškia „svarbiausia“, kuo pasireiškia svarbumas? Tarp kitko, Rusija – krikščioniška šalis. Ir ką regime šiandien?
Ačiū Gerbiamam Jonui Vaiškūnui už pasiaukojantį Tautos išlikimui skiriamą darbą, Jei daugiau turėtume tokių atkaklių ir kūrybingų Tautiečių- lietuvių tauta nenyktų. Tirtybės ir atkaklumo pasirinktame LIETUVYBĖS KELYJE, TAUTOS DVASINIMO KELYJE ,- linkime Jums čikagiečiai – lietuvaičiai
Dėkui Tvėrėjui, kad lietuvių tauta turi tokį Vaidilą- “Alko” vyriausiąjį redaktorių – Joną Vaiškūną. Tvirtybės ir ištvermės tarnaujant lietuvių tautos išsaugojimo kelyje.
Pagal asmeninę prigimtį renkamės, kur link eisime. –
Vieni jaus pareigą visas jėgas skirti, kad Lietuvai ir pasauliui būtų grąžinta Romuva, skleisti pasauliui žinią apie Europos (taigi, ir ES) kalbų pramotę, apie gilias šaknis turinčią ir tuo itin vertingą senąją lietuvių kalbą,
• Britų mokslininkai pabandė atkurti Europos kalbų pramotę ir išgirdo lietuviškus žodžius
– mokslolietuva.lt/2016/11/britu-mokslininkai-pabande-atkurti-europos-kalbu-pramote-ir-isgirdo-lietuviskus-zodzius/
• Kelionė laiku į kalbų pramotę
– mokslolietuva.lt/2016/08/kelione-laiku-i-kalbu-pramote/ ,
skirs šiai veiklai visą savo gyvenimą, kels ir palaikys tautiečių dvasią,
kiti rinksis kuo uoliau ir kuo garsiau QWyXėti – kad kaimynės girdėtų, jog tai JIE, JIE, būtent JIE choru kuo garsiau QWyXėjo, stengėsi, tai jie tokie uolūs, klusnūs, komjaunuoliškai iniciatyvūs, tokie nusipelnę… Na, taip – tikrai nusipelnę. Tik – KO?
Taip, šiandien virš Lietuvos ir aplink nuo jos garsiai skamba QWyXėjimas.
Tačiau, kol dar nenusviro rankos Jonui Vaiškūnui ir Jo bendraminčiams – dar yra vilties… Ir ne tik mums – VISAM MOKSLO PASAULIUI. Nes seniausios pasaulio kalbos – raktas į daugybę mokslo atradimų, į daugybę žmonijos istorijos paslapčių. Tik Lietuva turi saugotis, kad nesupainiotų vedlių. Ir stengtis užauginti Jono Vaiškūno bei Jo bendraminčių ir bendražygių vertų pasekėjų kartą.
Suskaldyta sąmonė. Mizernos sielos nemato visumos. Nėra prieštaravimo tarp pagonybės, garbinančios tegu ir ąžuolus, ir krikščionybės – apie tą, kuris tuos ąžuolus ir ne tik, sukūrė. Kūriniai ir Kūrėjas. Iki tol garbino kūrinius, paskui sužinojo, kad viskas iš vienų – Kūrėjo – rankų. Galit ir toliau garbinti kūrinius, jei taip norit. Bet geriau garbinti Kūrėją, kuris tuos kūrinius sukūrė. Bet ne, pjaunasi tarpusavy – mes geresni, mes pagonys. Ir kas? Didelio čia daikt, kad jūs pagonys.
Bėda, kai ribota sąmonė baudžiasi pranokti Begalybę.
Skalsu kalbos. Numirsim, pamatysim.
Garbinti lietuvišką ąžuolą, Gamtą yra prasmė. Nes Gamta yra mūsų ir visko Motina. Garbinti gipsinį, aliejiniais dažais nudažytą Palestinos stabą nėra jokios prasmės, išskyrus finansinę.
Pasimirsim, pamatysim, ką siela sutiks anapus – ąžuolą ar Dievą.
Po mirties niekas nieko nesutiks, nes išvis nieko neliks: baigsis cheminiai ir elektriniai procesai smegenyse. Neliks nei sielos, nei dvasios, nei alkio, nei troškulio. Tai kam tada mokėti grynais tiems, kurių pelningiausias verslas naivuoliams / paprastuoliams žadėti pomirtinį gyvenimą? Aš irgi galiu bet ką pažadėti, ko tik norite, tą ir pažadėsiu, bet nemokamai! Bet kodėl tie žadėtojai, prekeiviai rojumi, patys taip skuba gyventi, kodėl jie mirksta prabangoje ir nuodėmėje, nebijodami nei skaistyklos, nei pragaro? Atsakymas: nes jie netiki jokiu pomirtiniu gyvenimu. Verslas, verslas, visur tik verslas. Ir kodėl krikščionys taip verkia prie kapo duobės, jei yra pomirtinis gyvenimas, kur visi susitiks ir gyvens amžinai? Kodėl taip rauda, jei tiki pomirtiniu gyvenimu? Tai koks čia tikėjimas, ką? Viltis kieno motina?
taigi gyvendami čia ne visi užsitarnavome bilietą į Rojų! – Už. Šv. Petro nugaros trejos durys: 1) į cheminę dūšelių valyklą (Čyščių); 2) į Rojų; 3) į biokuro katilą vardu Pragaras (biokurui naudojamos dūšelės, nenusipelniusios bilieto nei per pirmas, nei per antras duris įeiti).
Kreipiuosi i autoriu. Labai keistai ir nelogiskai atrodo toks interpretavimas, kad pas baltu buvo dvi didziosios jegos: Dievas ir Velnias, suprask dualistinis pasaulis. Netgi siek tiek nerimtai atrodo kai tokie asmenys taip interpretuoja pigiai. Perimtas zoroastrizmo modelis, dualistinis pasaulis, zydai dualizma pereme is zoroastrizmo, krikscionys is zydu, o pagal jus iseina perimate is krikscioniu. Velnia tapatinate su Setonu? Apsurdas visiskas. Ar jus tautosakos neismanote, pas baltu yra velniai, daugiskaita, nera kazkokio auksciausio Velnio katras sedi soste. Yra velniukai, suprask suvelnejusios veles, nutolusios nuo Dievo. O Setono reiksme visai kita. Nera setoniuku. Suprantate? Dievas yra apimantis visa panteona, nera jokio dualizmo nei pas senoves baltus, nei pas senoves graikus. Yra Panteizmas. Jus nuolatos blaskotes tarp politeizmo, dualizmo ir kitokiu krikscionybes primestu klisiu senoves baltu tikybai, bet nepaziurite is salies, atsiriboje. Vis bandote itikti Bumblauskui ir kitoms klisems, vietoj to, kad paziuretumete i esme. Apsurdas yra girdeti kai senoves baltu tikybai yra primetamas dualizmas. Kur ta Lietuva klaidzioja kokiose miglose. Net velniuku nuo Setono neskiriate.
Geras pasakymas, kad, jei grįžtame, tai grįžtame į SAVO žemę. Pradinis išėjimas buvo iš pietinės Afrikos (“Tiesa apie istoriją. Nauji faktai, keičiantys praeitį”, leid. Alma littera, Vilnius/2010, vertimas iš anglų kalbos). Atėjome (iš to ir aisčiai) į šiaurinės Europos Skandinavijos, Estijos, Latvijos ir Lietuvos genetinį branduolį (prof. dr. Vaidutis Kučinskas) ir, periodiškai “vaikščiojant” ledynams, traukėmės pagal jo kraštą į miškatundrę ir atgal visi nuolat, išskyrus tuos, kurių dalis nuo pastarojo ledynmečio prieš 25.000 m. (žr. gimnazijų vadovėlius) pasitraukė toli į Afrikos pietus, bet vėl, kalbant apie mus, parėjo į Lietuvą. Reik neužmiršt, kad Žalgirio mūšio metu visame Žemės rutulyje gyveno tik 425 mln. gyventojų, tai toks “pasivaikščiojimas” didelių sunkumų, dėl susitelkimo, nekėlė.
O vaidila J. Vaiškūnas yra asmenybė, tai suprantanti. Dešimtys tūkstančių metų dėl klimato kaitos praėjo, todėl krikščionims persiorientuoti sunku. O, ir nereikia, nes Dievą Aukščiausią esant kiekvienas supranta savaip, kokios odos spalvos ar įsitikinimų būtų: svarbu suprasti, kad už padarytus blogus darbus, atitinkamai bus ir atsilyginta..
Grįžkim prie savo šaknų 🙂 Šypseną kelia toks teiginys. Ir kaip gi jūs grįšit prie savo šaknų? Koks augalas grįžta prie savo grūdo? Bent nenutolkit nuo savo kaimieno ir šakų evoliucijos eigoje. Ir atpažinkit, kur pažanga, o kur liūnas. Prieš šaknų jau negrįšit. Galima jų nepamiršti, bet grįžti neišeis. Tai tik klišė, nereikia jos aklai kartoti.
Et, skalsu kalbos.
Manyčiau, jog posakį ,,grįžti prie savo šaknų” per tiesmukai aiškiname.
Jį reikėtų suprasti, jog turime budėti ir neleisti, kad iš šių, iš mūsų šaknų išdygtų daigai, kokie iš šių šaknų normaliomis aplinkybėmis neturėjo ir neturi išdygti – nebent koks selekcininkas ar jo samdiniai nagus prikiša, dėdamas pastangas ,,pagerinti veislę”, t.y., pakeisti JAM nauda nešančia…
Netiesa. Štai balandžio 23-24 d. mes – baltai – vėl grįšime prie savo šaknų JORĖJE!
https://www.facebook.com/events/995881994638643
Ar mes turime, kas kuria telefonų skambučius, kt. signalus?
Šį skambutį daug kas griebtų: vietoje kokio din dilin – sakinys, kuriuo pasiuntė tą rusų laivą…
Kas norės tik jį ir girdėti, o kas priskirs šį skambutį nepageidaujamų pašnekovų grupei…. Pav., (o)pozicijai… 🙂 . Ar viršininkui…
KALBA IR POLITIKA
Žodžių mūšis: kodėl prielinksniai „на“ ir „в“ tapo karo įrankiais Ukrainoje?
– iq.lt/iq-tema/zodziu-musis-kodel-prielinksniai-na-ir-v-tapo-karo-irankiais-ukrainoje/251072
Manyčiau, kiek klysta skirtumo Aiškintoja:
,, […] skirtumas tarp на Украине ir в Украине paprastam žmogui gali būti neryškus, tačiau turi aiškią skirtį, kuri itin svari Ukrainos gyventojams. Prielinksnis на nurodo neapibrėžtą teritoriją, o в – atvirkščiai, teritoriją su aiškiomis sienomis.”
– iq.lt/iq-tema/zodziu-musis-kodel-prielinksniai-na-ir-v-tapo-karo-irankiais-ukrainoje/251072-
Kai kuriais ,,на” atvejais turime ne taisyklingą ukrainiško sakinio dalį, bet svetimos, viršų užgrobti siekusios, ir jau prie savęs dalį žmonių prijaukinusios svetimos kalbos ĮSKIEPĮ.
Manyčiau, Ukrainoje dėl kolonistų kalbos vyravimo viešajame gyvenime (kaip ir kitose SSS ,,respublikose”!) atsitiko tas pat, kas ir Lietuvoje – okupanto kalba kaip užkratas paveikė užgrobtos tautos kalbos sistemą. Juk ir mūsų vieni dar nuo anų laikų sako ,,ANT Lietuvos”, arba ,,trūksta pinigų ANT batų”, o dalis jaunosios kartos (jokiam okupantui dar nė neįėjus!) jau gatavai išpleikė prieš jį gimtosios kalbos sistemą, savo kalbos žodyną… Paskutinis ženklas, liudijantis kalbančiojo pažangumą – ,,apie” : ,,Aš esu apie…” ir kiti APIE atradimai… (Juk nieks neprieštarautų, jei sakytų ,,APIE trečią ateisiu”, ,,Esu kažkur ,,APIE Liudvinavą”…)
( Na, gal kas pratęs?)
Tarp Lietuvoje apsigyvenusių ukrainiečių yra artistų ar šiaip gražiai padykusių ,,mikrofonogeniškų” žmonių – jie galėtų visokių frazių (taip pat ir melodijos lydimų) įgarsinti – ir ,,Slava Ukraini”, ir ,,Zdorovenki buly”, ir kokio liaudiško priedainio dalelę įgarsinti. Kas imtųsi tai įgyvendinti, leistų mums į savo telefoną įsidiegti tokį ,,skambutį” už mažytį mokestį, o surinkti pinigai eitų į Ukrainos Laisvės kovotojų fondą.
”… kyla klausimas – ar bėra Dievas? ” Žinoma tebėra ir jis vadovauja savo išrinktajai tautai. Nepastebėjot kam labai sekasi milijardais ir kas žūsta ?
Dievas nenumirė, dievas gyvas: dievas yra 1) pinigai, 2) garbės ir 3) nesantuokinio sekso troškimas!
Pats tu dievas.
Atviras pokalbis
Ką reiškia būti kunigu sunkmečiu?
– ziniuradijas.lt/laidos/atviras-pokalbis/ka-reiskia-buti-kunigu-sunkmeciu?video=1
,,Balandžio 9 dieną minėsime 100-ąsias monsinjoro Kazimiero Vasiliausko gimimo metines. Kunigas iš didžiosios raidės, nepalaužiamas disidentas ir kovotojas už žmogaus sielos išganymą.
Vyksta karas, žmonės pasimetę, neramūs, užguiti. Labai trūksta dvasininkų balso. Ką reiškia būti kunigu sunkmečiu? Diskutuoja kunigas Ričardas Doveika ir rašytoja, Kazimiero Vasiliausko biografė, dvasininkė Ramunė Sakalauskaitė.”
Šovė į galvą mintis: viena vertus, krikščionybė moko žmones nuolankiai paklusti viskam, kas vyksta, nesipriešinti, nes viskam ateis laikas, kai Dievas to norės. Nes viskam Dievo valia.
Tačiau patys kunigai žmonijai nerodė tokio nuolankumo pavyzdžio. Ypač tais laikais, kai bažnyčia, nelaukdama, kada Dievas pats, neskubėdamas, vienai po kitos ir kitoms Žemės tautoms įkvėps Naująjį Tikėjimą. ,,Dievo tarnai”, kartu su imperatoriais (karaliais, kunigaikščiais), patys save paskyrė laikinai einančiais Dievo pareigas Žemėje . Tačiau Naujojo Tikėjimo edukacijos būdą kitokį, nei Kristus, pasirinko. Bažnyčios pasirinktasis Dievo nešimo link mūsų žemių būdas nė kiek nesiskyrė nuo šiandien Ukrainoje taikomo teisingo tikėjimo mokymo . Ar tai, kas dabar vyksta Ukrainoje, reikia suprasti kaip Antrąjį Kristaus Atėjimą? – Šiuokart iš Šiaurės, iš Kremliaus?
Ale ir nusišnekėk tu man šitaip!
Gabiai moteriškei nesunku. 🙂
„Norintiems švęsti gegužės 9–ąja, reikia leisti tai daryti, pagal paraiškas, nustatytose vietose, kad policija ir saugumo tarnybos galėtų juos apginti nuo Kremliaus provokatorių ir diversantų“, – rašė jis.
– delfi.lt/news/daily/lithuania/buves-ambasadoriaus-ukrainoje-teikia-savo-pasiulyma-del-geguzes-9osios-minejimo.d?id=89923123
SRF duomenimis, Ukrainoje stovi 24 tūkstančiai vagonų, pakrautų maisto produktais eksportui. Stovi, nes valdžia draudžia ukrainiečiams vyrams išvykti . Ar negalėtų Lietuva nusiųsti lokomotyvų vairuotojų ?
Partijų pinigų dalybose – nervų karas: augantis konkurentas iš valdančiųjų stovyklos sulaukė nemalonių žinių
– delfi.lt/news/daily/lithuania/partiju-pinigu-dalybose-nervu-karas-augantis-konkurentas-is-valdanciuju-stovyklos-sulauke-nemaloniu-ziniu.d?id=89938561
Jei kas, padės kaimynė arba MN?