Karalius Mindaugas kalbina Dainių Razauską trečią kartą
Šį kartą gavau Mindaugo Karaliaus laišką su nuoroda į Andriaus Martinkaus straipsnį „Ar lietuvių tauta yra prakeikta?“.
Straipsnyje pirmiausia cituojamas baltarusių istorikas ir politologas Jurijus Ševcovas (gyvenęs ir dėstęs Vilniuje). Paklaustas, ar reikėtų kaip nors reaguoti į baltų tautų nykimą (o jos nyksta sparčiausiai pasaulyje iš visų tautų, turinčių savo valstybingumą), kaip nors padėti joms išlikti, jis atsakęs:
„Tai grynai rusiškas, netgi krikščioniškas požiūris. Matai, jog kažkas šalia miršta, – reikia išgelbėti. Be šito tu virsti gyvuliu. Tuo grindžiama rusų ir plačiau – krikščioniška kultūra. Iš dalies taip pat ir pokrikščioniška europinė. Tačiau lietuvių ir latvių atžvilgiu aš neskubėčiau taikyti tokio požiūrio. Nereikia siekti gelbėti šių tautų.
Jos įsižeis ir priims tai kaip nedraugišką iššūkį. Ir priešinsis. Gausite priešą tuščioje vietoje. Jų vidinis laisvas pasirinkimas – užgesimas ir mirtis. Jos taip nusprendė. Šį sprendimą reikia suprasti ir netgi gerbti. Jos nenori gyventi. Nenori kurti. Nenori kažko daugiau, nenori galvoti apie ateitį.“
Toliau dar: „Turiu įtarimą, jog tai – pats baltų gyvenimo kodas. Jie nuo pat savo registravimo rašytinėje istorijoje gęsta. Aš skaičiuočiau nuo Gotų imperijos sukūrimo. Arba, tiksliau, nuo gotų persikraustymo į pietus. Nuo to laiko, kas tik istorijoje benutiktų, baltų kultūros arealas mažėjo. Ar jie būtų viršuje, kaip Didžiojoje Lietuvos Kunigaikštystėje, ar apačioje, kaip paskutiniais Žečpospolitos amžiais.
Ar jie turi savo valstybę, ar neturi. Jie geso kiekvienu jų egzistavimo laikotarpiu. Baltų kultūra – tai mirties kultūra. Užgesimo kultūra. Šią kultūrą reikia gerbti. Tai jų teisė. Ir kryžiaus žygiai, ir vėlyvas paviršutiniškas krikščionybės priėmimas – ne tuščioje vietoje. Šių kultūrų vystymosi logika kita. Jos pamatai kažkur gotų epochoje. O gal ir prieš ją. Nereikia piršti jiems gyvenimo. Tegul gyvena ir miršta ramiai.“
Ir paskui dar: „Nuostabi tauta. Kas bevyktų, jie mažėja. Traukiasi arba populiacjos, arba teritorijos mažėjimo prasme. Ir taip visą savo istoriją – per pastaruosius pusantro tūkstančio metų. Tarytum mirties pabučiuoti arba už kažką prakeikti. Visa baltų istorija – tai tarytum mirties siekimas. Mirimas.“
Martinkus, pacitavęs J. Ševcovą, nieko esmingo nebepridūrė, tik kelis kartus spjovė tulžim.
O Mindaugas Karalius laiške po nuorodos į minėtą straipsnį parašė:
„Puikus straipsnis, skatinantis tiesiai kelti fundamentalų klausimą ir sąžiningai į jį atsakyti: jau esame mirę kaip tauta, ar dar yra šansų atsigauti? Jau net kitų tautų atstovų lengvai pastebimas ir atvirai įvardijamas abiejų mirštančių baltų tautų nenoras ir vengimas ką nors daryti gelbėjantis nuo kasdien vykstančio ir akivaizdžiai matomo nykimo rodo užgesusį pasionarumą, kai užsisklendęs į savo asmeninių reikalų kiautą žmogus tampa pasyviu biomasės vienetu ir laukia, kas jį panaudos kaip biologinę medžiagą ir ką iš jo lipdys.
Išnykęs autentiškas santykis su istorija ir praeitimi pasireiškia tuo, kad žmogus nebesuvokia ir nebejaučia priklausantis platesnei bendrijai – tautai, kuriai manytų esąs kaip nors įsipareigojęs esminiu atžvilgiu, norėtų ir stengtųsi prisidėti, kad tos bendruomenės gyvenimas tęstųsi ir tam žmogui išėjus Anapilin…“
***
Labai patiklios ir jausmingos reakcijos. Man ne naujiena, kad nykstame. Ir galbūt kaip tik dėl to, kad man tai seniai ne naujiena, mano reakcija, perskaičius Mindaugo laišką ir jo nurodytą straipsnį, nebuvo nei patikli, nei tokia jausminga. Šiuo klausimu esu priėjęs labai ramų ir aiškų sprendimą. Nykstame nenykstame, atsigausime neatsigausime – tai ne mano valioje, tačiau mano valioje vienaip ar kitaip dalyvauti ir veikti.
Norėčiau veikti nykimą stabdydamas, tačiau kaip? Štai čia ir gimė labai paprastas sprendimas: mažų mažiausiai aš galiu neužsimerkti ir tyrinėti, pažinti šį nykimą, jo pobūdį ir priežastis. O tai ypatinga nepakartojama galimybė – tyrinėti nykimą iš vidaus!
Labiausiai žmogus jaudinasi dvejodamas – apsisprendęs paprastai nurimsta. O nurimęs, pradeda aiškiau matyti. Ypač jei žiūrėti ir matyti – pats jo apsisprendimas.
Todėl ir J. Ševcovo pasisakymas man iškart pasirodė šališkas ir netgi propagandiškas. Jį visą įvertinčiau jo paties pirmuoju sakiniu: „Tai grynai rusiškas, netgi krikščioniškas požiūris.“ Rusija nekentė Lietuvos visą mūsų bendrą istoriją nuo pat pirmojo susidūrimo ir darė viską, ką tik galėjo, kad Lietuvą sunaikintų. Ir visą laiką (išskyrus bolševizmo laikotarpį) krikščionybės – stačiatikybės vardu. Užtat senuosiuose rusų metraščiuose Lietuva net vadinama поганая литва „Pagoniškoji (= bjauri, pasibjaurėtina) Lietuva“.
Tiesa, „rusišku krikščionišku požiūriu“ Ševcovas pavadina žmogišką atjautą, patį žmogiškumą. Ir tai iš tikrųjų labai rusiška ir labai krikščioniška – visa, kas gera, žmogiška, prisiskirti sau, o visa kas bjauru, nežmoniška, primesti kitiems. Lygiai tas pat dabar valstybiniu mastu vyksta Putino Rusijoje. Lygiai tas pat antrą tūkstantį metų vyksta visame krikščioniškajame pasaulyje (žinoma, ne tik krikščioniškajame, bet apie kitus dabar nekalbėsime).
Tik permeskime akimis istoriją: ar Rusija nors kada yra kam nors padėjusi, ką nors gelbėjusi? Tiesa, visos jos atliktos skerdynės, visos kraujo ir kančių upės buvo „vadavimas“ ir „gelbėjimas“. Lygiai taip pat krikščionybės. Krikščionybė ir Rusija (iš kitos pusės – Lenkija) visą laiką „nešė tikrąjį tikėjimą“, „kultūrą“ ir „civilizaciją“. Ir, žinoma, visuomet statėsi „kitų skriaudžiama“. Tai tokia pragmatiška laikysena, toks parazitinis mąstymo ir elgesio būdas, kurį trumpai drūtai nusako lietuvių priežodis: „Pats muša, pats rėkia“.
Ar lietuviams užteko sąmonės aiškumo klastai perprasti ir nepasiduoti? Deja, ne. Ant jos ir pasimovėme.
Bet mes galime pamėginti ją atpažinti ir perprasti dabar, bent prieš išnykdami. Išnykimo grėsmė net galėtų padėti, išlaisvinti ir atpalaiduoti: kad jau vis tiek nykstame, tai ko dar bijoti? Gal galėtume bent dabar įsidrąsinti ir leisti sau pažvelgi tiesai į akis? Plačiai atsimerkti, įsižiūrėti, aiškiai išvysti ir perprasti? O man regis, kaip tik šito lietuviams visą laiką stinga.
Pokalbiuose bičiuliai man dažnai atkerta: „Kas ta tiesa? Gal tu žinai tą Tiesą, kuriai į akis mums reikia pažvelgti?“ O aš atkakliai bandau paaiškinti, kad toji Tiesa yra ne koks nors galutinis atsakymas, ne gatavas paaiškinimas, ne mokymas ar teorija, o pats aiškus įsižiūrėjimas, pats pasiryžimas pažinti, nuolatinis nusiteikimas įžvelgti ir perprasti, užuot patikliai pasidavus vienam ar kitam pasakojimui, nuplaukus su vienu ar kitu sapnu.
Netgi pasakyčiau taip: žiūrėti tiesai į akis reiškia nepasiduoti jokiam pasakojimui, nenuplaukti su jokiu sapnu.
Žiūrėti tiesai į akis reiškia, kad ji randasi čia ir dabar, nuolat, o ne kažkieno „atnešama“ ar „apreiškiama“.
Žiūrėti tiesai į akis reiškia, kad aukščiausias ir lemiamas Apreiškimas vyksta dabar, žiūrint tiesai į akis, todėl niekas negali prieiti ir paaiškinti, „kaip viskas yra iš tikrųjų“, ir pamokyti, „kaip reikia gyventi“. Nes visi tokie aiškinimai suyra ir išsisklaido kaip migla, vos pažiūrėjus tiesai į akis.
Pirmiausia dėl to būtina įsidrąsinti šitaip stebėti patį save, savo paties mintis ir jausmus, viltis ir neviltis, baimes ir troškimus. Įsižiūrėti, kaip sukasi šitie vidiniai dantračiai ir kaip nuslysta, prasisuka. Kaip pučiasi spalvoti muilo burbulai, kaip nuskrenda ir sprogsta.
Tada pagrečiui stebėti kitus, lygiai taip pat skaidriai ir aiškiai. Štai jis žengė mažą kilnų žingsnelį, niekam nerodydamas, nesigirdamas, tiesiog iš širdies. Žiūrėk: dabar priešais tave šventasis! O štai anas mosikuoja rankomis, rėkia, ašaroja, daužosi į krūtinę, puola ant kelių, grasina, žada ir baudžiasi – ir viskas tik pasirodymui. Širdies lyg visai nebūtų, net nuoširdumas – suvaidintas, ir taip aistringai, taip primygtinai, kad nepaprieštarausi. O žodžiai, o išvedžiojimai, o įrodymai! Žiūrėk plačiai atsimerkęs: priešais tave rangosi angis, taikydamasi gelti.
Štai ką reiškia žiūrėti tiesai į akis.
***
Atidžiau žiūrėdamas negali nepastebėti akivaizdaus dalyko. Kadangi J. Ševcovas baltarusis, vadinasi, jis ne rusas.
Baltarusija atsidaro tik po trečiojo Abiejų Tautų Respublikos užgrobimo ir net ne iš karto. Tiesa, dalis Lietuvos pietrytinių žemių jau XVII a. vadintos Baltąja Rusia, bet dar XX a. pradžios sutartyje su bolševikine Rusija Lietuvos sienos ėjo toli į rytus nuo dabartinių, ir ne iš piršto laužtos, o remiantis sena istorine tradicija. Trumpai tariant, prieš Lietuvai priimant valstybinį katalikišką krikštą iš Lenkijos, didelėje dalyje rytinių Lietuvos žemių jau buvo įsigalėjusi stačiatikybė iš Rusios, tad katalikybei atiteko tik toji Lietuvos dalis, kuri dar buvo likusi „pagoniška“.
Stačiatikiškoji Lietuvos dalis jau buvo aprusėjusi (nes stačiatikybė yra beatodairiškai rusiška), o naujai pakrikštytoji katalikiškoji Lietuvos dalis ėmė sparčiai lenkėti (nes atėjusioji katalikybė yra beatodairiškai lenkiška). O kadangi katalikybė atėjo vėliau už stačiatikybę, tai liaudis čia ilgiau dar kalbėjo lietuviškai.
Riba tarp aprusėjusios stačiatikiškos ir belenkėjančios katalikiškos Lietuvos ir tapo suprantama kaip „etninių“ Lietuvos žemių riba. Tad pagal minėtąją sutartį su boševikais visos katalikiškos žemės, kuriose XX a. pradžioje dar daug kur buvo kalbama ir bene visur suprantama lietuviškai, ir buvo priskirtos Lietuvai, o iš surusėjusių Lietuvos žemių buvo sudaryta vadinamoji Baltarusija.
Tačiau didelę rytinę Lietuvos dalį netrukus klastingai okupavo (ir ėmė dar nuožmiau lenkinti) Lenkija, o 1940 m. visą Lietuvą okupavusi Sovietų Rusija irgi eilinį sykį klastingai apgavo ir grąžino tik mažą juostą lenkų okupuotosios Lietuvos su Vilniumi, likusią didžiąją dalį priskyrusi jos sukurptai Baltarusijai.
Paprasta išvada: visi baltarusiai (ir dargi nemaža dalis vakarinių rusų imtinai ligi Maskvos, bet tai atskira ilgesnė kalba) yra buvę lietuviai. Rytiniai baltarusiai – seniau surusėję lietuviai, o vakariniai baltarusiai – visai neseniai surusinti, teberusinami ir iš dalies tebelenkinami lietuviai. Tad ir J. Ševcovas yra ne kas kitas, o buvęs lietuvis. Vadinasi, baltų nykimą taip pabrėžtinai pastebi visai ne „kitų tautų atstovai“, o visų pirma – buvę lietuviai. Ir nestebėtina: matyt, jie tai dar pastebi iš vidaus.
Jau vien iš to, kas ką tik pasakyta, turi būti aišku, jog baltai, kaip tauta, „miršta“ ne kūniškai, o nutausdami. Iš esmės – dvasiškai. Tad ir J. Ševcovas yra būtent „miręs lietuvis“, dvasiškai miręs lietuvis, kalbantis iš „mirusiųjų“ perspektyvos. Kas gi kitas apie baltų mirtį taip piktdžiugiškai karksės?
(Bus tęsinys)
Kaip mes smerktume už A. Smetonos valdžios uzurpavimą, jo dėka lietuvių kalba subujojo, lietuviai savimi pradėjo didžiuotis. Ir tai buvo pasiekta per 22 metus. O ką mes pasiekėm per tuo 32 nepriklausomybės metus, nors techniškai augti buvo daug geresnės sąlygos? Ar galim lygiuotis su Lenkija? Tiesiog mums nepavyko su vadukais.
Vadukai yra renkami laisvuose rinkimuose
Uz dabartinius nubalsavo dauguma..
taip pat kaip ir uz brazauska kadaise…
Nustokit verkslenti…NS net keliu procentu balsu negali surinkti …kodel ??? …atsakykite pats sau…
Vytautas Sinica. Dilema Landsbergiui – balkonas ar vienybė?
– propatria.lt/2022/01/vytautas-sinica-dilema-landsbergiui.html
Tikra tiesa,tik prie Smetonos lietuvių tauta atsigavo.o kas liečia belarusus,tai jų mentalitetas grynai rusiškas ir jie neturi nieko bendro su baltais.gal kažkada senai ir gyveno ten lietuvių bet dabar rusiškas kraštas
Durniams: prie Smetonos 1938 metais piimtas „Pavardžių įstatymas”, kuriame leidźiamas svetimų pavardžių rašymas visomis lotynų abėcėlės raidėmis. Dabartinis leidžia tą patį 🙂
Ir?
Gal čia išdėliotumėte, – tiek to, ne viso pasaulio, – pakaks visų Europos tautų abėcėlių raidą? Ir visoms pateiksime pretenzijas dėl to, kad nebe taip rašo, kaip prieš 100 m.?
Sutinku su autoriumi…ir butent sis suvokimas yra priezastis Atgimimui !
Esame geresneje padetyje nei 18-19 amziuose , tauta samoninga ,issilavinusi,
turtingesne,laisva nepriklausoma valstybe
Taigi kurkime ir turtinkime tiek dvasine tiek materialia gerove,tapkime geru pavyzdziu
kaimynams ,tada gal ir jie panores sulietuveti arba atlietuveti….na ir zinoma
Be moteru pasiryzimo Gimdyti Daugiau
Vaiku dar ne viena tauta nesuklestejo…
Taigi lyg ir aisku ka turime daryti…
Ir nustokime verkslenti….mitinguose gerbkime dievus ir protevius,…
Siulau keisti ponas ir ponia
I lietuviskus Pats(arba Patis) ir Pati…
Ka manote?
Siūlyčiau rašyti lietuvių kalba be klaidų.
Mintis nebloga. Tikriausiai autorius rašo su įrenginiu nepritaikytu lietuviškam raidynui. Pabėgelis.
Gal dar ne, bet matyt greitai bėgs 😉
Gal kuris gudruolis galetu
I klausima atsakyti ?
O ne tamsta mokytoja vaidinti…
Beja jei 700-800 tukst.
Sugriztu siandien …
koks darbas ir atlyginimas
ju cia laukia…
Neteiskite , lietuviai tiesiog
kovoja uz isgyvenima….ir
dar pinigus siuncia i Lietuva….
Mes neteisiam, pajuokaujam, blogo nelinkim, tik kas kart primenam, kad rašydami atsiliepimus lietuviškai naudokite ir lietuviškas raides, tai tikrai įmanoma padaryti. Kiekvienam besirūpinančiam lietuvybės išsaugojimu turėtu būti garbės reikalas rašyti lietuviškomis raidėmis, be svetimų žodžių, pradėkime nuo pagarbos kalbai, o šiaip gerai kad ir jums rūpi….
Ponas – ponia dar ne taip blogai.
Ką reiks vokiečiams daryti su tokiu tiesmuku anatominiu kreipiniu moterie – vyre? Nepažangu, netolerantiška, netrans…., tamsuoliška ?
„Gal galėtume bent dabar įsidrąsinti ir leisti sau pažvelgi tiesai į akis? Plačiai atsimerkti, įsižiūrėti, aiškiai išvysti ir perprasti? O man regis, kaip tik šito lietuviams visą laiką stinga.“
Gal jie nesupranta, gal jie nuoširdžiai kiekvieną kartą galvoja, kad „dėl trijų raidžių Lietuva neišnyks“, lietuvių kalbai nepakenks? O tuo pačiu jie kažkokią naudą laimės, kai parems strateginių partnerių norus, o gal šiaip parems „kalbos vystymąsi“ ar apskritai „pažangą“, o kalbai nieko neatsitiks?
O gal žmonės ir pažvelgia, ir mato, ir suvokia tai? Gal todėl jie ir nusprendžia būti ta „nedidelė, bet labai prolenkiška žymiausių intelektualų grupė“, nes taip jiems labiau apsimoka, nes jie supranta, kad garmėti pasroviui yra lengviau? Juk malonu būti pakviestam į šventinį furšetą Lenkijos ambasadoje, dar maloniau, kai pakviečia į konferenciją Varšuvoje su apgyvendinimu 5 žv. viešbutyje, maitinimu, ekskursijomis… O jei Lenkija finansuoja kokią nors knygą, ar „tiriamąjį“ darbą… (aišku, ne visai „kokią nors“, o pagal lenkišką naratyvą, bet gi tai intelektualiam žmogui – ne problema!)
Liuks. Gilu ir teisinga. Kaip smagu skaityti, kai Razauskas rašo apie tai, ką supranta. Ačiū.
Kęstučiui: keistokas naujas trolis čia atsiųstas? 🙂
…gal ne trolis? Išaiškės…
Tik ką premjerė pakartojo savo nuomonę, kad tarp rinkimų jos neatleisime. Privalome laukti rinkimų.
Ar kur nors ta mintis bus įamžinta istorijai? Kad ir Vikipedijoje – premjerų sąrašuose? Kad demokratijoje net ir priesaiką laužančių negali patraukti nuo užimto posto, jei jis pats to nenori, jei nori tame poste likti?
Paprasčiausiai: vyksta kultūrų karas. Girios ir dykynės. Kūrybos ir Parazitavimo. Arėjai Jėzaus laikais gyveno net Golano aukštumose, Palestinoje. Armėnijoje, Afganistane… kas ten dabar ? Yra Išrinktieji ir Pasmerktieji. Nepriklausai išrinktiesiems – pasmerktas. Lietuvą valdo išrinktieji – demokratija viešpatauja.
Pradžioje buvo noras rimtai pasisakyti, bet palauksiu tęsinio, Dainius viską gerai dėsto, o tas Martinkus tai toks nevykėlis, krikščionybės raugintojas, tai ko iš jo galima tikėtis? Ševcovo, o ko gi daugiau… Esu skaitęs šį jo straipsnį senai, nieko naujo, netikėto, ne dėl to gyvenam…
NI: США могут ответить на предложения России по безопасности исключением Прибалтики из НАТО
– rueconomics.ru/559118-ni-ssha-mogut-otvetit-na-predlozheniya-rossii-po-bezopasnosti-isklyucheniem-pribaltiki-iz-nato?utm_medium=referral&utm_source=lentainform&utm_campaign=rueconomics.ru&utm_term=1280454&utm_content=9904837
Šaltinis iš ties “nepriklausomas”, tik dar galėjo kokį Žirinovskio pasisakymą įtraukti, labiau patikėtume ?
Hастоящее дерьмо идет оттуда. Todėl visiškai neverta tam š skirti laiką. Pažeidžiau valstybinės kalbos įstatymą. Neturime savo riebių keiksmažodžių: tai žaltys (skirta vyrui), tai gyvatė (skirta moteriškei), tai rupūžė (ir vėl moteriškei). O, dar avinas (vyrams, nes kartai būname tikri avinai). Dar net ožiu vadina (vėl vyrus). Bet yra ir gera naujiena: gaivus liberalizmo/globalizmo vėjas į Lietuvėlę užnešė angliškų keiksmažodžių, kurie savo vulgarumu neatsilieka nuo rusiškų. Jų dėka galime pilnai išlieti savo jausmus, jei norime būti šiuolaikiški 🙂
Jei I.T. man atsiuntė, vadinasi, ten kažkas verto žinoti yra. Ir nebūtinai tai glosto ausį. Žinosiu, kai išklausysiu.
O Pozicijoje, Pro Patrijoje, Lietuvos aide, dar kažkur kartojamas I.T. straipsnis apie Kaniūkų žudynes.
– alkas.lt/2021/01/30/i-tumaviciute-kaniuku-gyventoju-zudikams-negali-buti-senaties/#comment-382298
Ji karštai užprotestavo ,,marginaliniuose” portaluose, kai prezidentė neaišku už ką apdovanojo F. Brancovskąją, kuri ir pati You Tube pasakojo, kaip jie Kaniūkų kaimą ,,ramino”… (,,Nu, my ich uspokoili”). Protestavo ji, nes per tą laiką neatsirado istorikų, neatsirado didžiųjų portalų, kas apie ,,partizanų” kovas su ,,fašistais” ne iš mums primetamos pusės, o iš atkapstytų faktų papasakotų. Vakar Lukiškių a. vyko metinių minėjimas – gaila, nežinojau.
Deja, neišgirdau, bet vakarykštę naktį per Svobodą skaitė ištrauką prisiminimų apie gyvenimą Lietuvoje – gal ryšium su Kaniukų metinėmis? Jei turėsite laiko, paieškokite. Nors, žinoma, gali ir kita tema būti.
Istorikai… Valgyti ir jiems norisi… Kaip ir politologams… Didžioji dalis taip vadinamos inteligentijos tokia papuvusi, kad… Nieko nesukuria, valstybę silpnina… Statybininkas pastato, santechnikas sutvarko, žemdirbys išaugina, o šitie ką paliks po savęs? Burbulus pagal politikierių užsakymus? Dar ką?
iš mūsų istorijos:
Liudvikas Narcizas Rasimas. Prūsijos bumerangas
– propatria.lt/2022/01/liudvikas-narcizas-rasimas-prusijos.html?showComment=1643463277656#c5119061651495452167
Ko mums reikia, kad taptumėme laimingiausia Tauta savo svajonių namuose – Lietuvoje?
(nuoroda į apklausą)
ht tps://apklausa.lt/f/ko-mums-reikia-kad-taptumeme-laimingiausia-tauta-savo-svajoniu-namuose-lie-z12dbs3/answers/new.html?enforced_browser_type=mobile
____________________________
Tik 11 klausimų su pasirinktinais atsakymais.
Net 5 vietos nuomonei išreikšti savaip.
Dalinkimės nuoroda, skleiskime žinią bei dalyvaukime šioje apklausoje visi, nes tik žinant tai ko mes norime, galime (pa)daryti sekančius veiksmus bei darbus mūsų naudai, Lietuvos naudai.
***
1. Komentarai yra beverčiai ir net pavojingi dabar bei tuomet, kai valdžia provokuoja kovą (karą tarp savų).
2. Nuomonė apklausoje yra valstybę kuriančios bendruomenės išmintis – Tautos išliekamoji vertybė.
Ko mums reikia, kad taptumėme laimingiausia Tauta savo svajonių namuose – Lietuvoje?
(nuoroda į apklausą)
ht tps://apklausa.lt/f/ko-mums-reikia-kad-taptumeme-laimingiausia-tauta-savo-svajoniu-namuose-lie-z12dbs3/answers/new.html?enforced_browser_type=mobile
____________________________
Tik 11 klausimų su pasirinktinais atsakymais.
Net 5 vietos nuomonei išreikšti savaip.
Dalinkimės nuoroda, skleiskime žinią bei dalyvaukime šioje apklausoje visi, nes tik žinant tai ko mes norime, galime (pa)daryti sekančius veiksmus bei darbus mūsų naudai, Lietuvos naudai.
***
1. Komentarai yra beverčiai ir net pavojingi dabar bei tuomet, kai valdžia provokuoja kovą (karą tarp savų).
2. Nuomonė apklausoje yra valstybę kuriančios bendruomenės išmintis – Tautos išliekamoji vertybė.
Nekrofilines angažuotes jega ir jos apraiska realybėje kaip ir zmoniu gyvenimuose esti skirtinga. Nekrofilijos pasireiškimo jega bei sios intensyvi sklaida savo grynakrauje forma bei turiniu reiškiasi bei ištarpsta nuo krastutines patologijos,tarkim, sueities su lavonu,iki regis nieko nereiskianciu ,bet kulturineje matricoje stigmatizuotu tradiciju (grazi mus Lietuva-reklamine palyda rodant kryziu kalna vienoje is televiziju,kurios kuribiniai darbuotojai imanentiskai trransscliuoja anaiptol ne biofilines tendencijas,raiška ,įsitikinimu forma etc
Neatsitiktina raiška Lietuvos lulturoje yra lapkričio 1-oji,mirusiuoju pagerbimo diena.Si kone teatralizuota klaunada,neva suartinanti mirusiuju ir gyvuju savasti ir sueiti šiandienos realybėje tera pridengta ,vualizuota nekrofilines sueities ir meiles israiskos forma, savo sakraline veika ir veikla imperatyviai reikalaujanti atminties formos,todel tuntai nebrandaus jaunimokeliauja i Sibira mirties dvelksmo paiesku i Sibira ar kur kitus,nors logikos nestokojančiam subjektui perdėm aisku,jog atmintis nesiekia daugiu nei dviejų –treju kartu.
Nacionaline televizija tik paantrina sios tautos nekrofiline stacija,nesgi nekrofilinei asmenybei tamsa asocijuojasi su mirties dvelksmu,anapusiniu pasauliu,su subjektyviuoju akstinun tenkinti pasleptasias godas uz pasauliosuvokimo ribu…Stai kodel „Panoramos“ vedėjai isnyra pries ziurovus is tamsumos ir mirties stichijos vinjeteje .Neatsitiktinai reiškiasi ištarme ,joj nacionalinis kanalas atspindi Lietuva ,sios visuomenes dvasia,kuri virsta teatrališka orgijanekrofilams besirausiant po kapus,ieškant patriotiniu artefaktu,kuriems galetu melstis.
gyvos ir sveikos tautos neklausia kas geriau ar numirus atgimt ar atgimus numirt…kaip toj dainoj nes daina byloja tautos savasti savo mentaline gija
Si tauta sovietmetciu labai gerai išmoko „potiomkino kaimų statybos“amato: veidmainystė, pataikūniškumas, noras išrodyti geresniu nei esama – tai kiaurai persmelkę etnoso intelektą, pasąmonės kryptingumą. Drakonus ir liūtus išsipiešusios herbuose Pabaltijo tautos – to paties reiškinio atgarsiai, patikinantys tik šiame amžiuje egzistuojančių valstybių sąmonių troškimus prilygti šimtmečių istoriją turinčioms valstybėms. Fetišas, kurio užtektina ir lietuvių tautoje. Jos sąmonė ontologiškai neturi griežtų pasaulio vertinimo kriterijų, niekad, nė vienu istorijos laikotarpiu neturėjusi savo būties prasmės kvintesencijos, kurį tam tikrame žmonijos raidos etape teikė krikščionybė. Ji niekad nežinojo, kas galima ir kas negalima, – viskas sumišę vienoj ambivalentiškoj tikslo siekimo dominantėje. Todėl niekad neturėjo realiai galimo pasirinkimo. O išėjusi į pasaulio areną savo kaleidoskopiškai suvoktu dešiniuoju smegenų pusrutuliu pasaulio sampratos abrakadabra, tauta buvo nekart suplėšyta.
P.S as atlikau dali savo darbo-isipareigojimo sau ir pasauliui.Galit susipazinti, galit komentuot
Manau, kad žemdirbystės plėtojimosi feodalizmo forma laikotarpis buvo lietuvių (baltų) tautos būties kvintasencija. Tačiau ji žmogiškai buvo per minkšta, todėl piktybiško grubaus aplinkinio pasaulio su atitinkama griovimo, pavydo kvintasencija buvo iškreipta – suardyta. Tas ardymas gilumoje tebesitęsia…
Ir vėl, žiūrint “tiesai į akis”, – visas garvežio garas leidžiamas švilpukui, kai dėl raidžių būtina juo važiuoti tiesiai ant 1994 m. sutarties su Lenkija… Ševcovas kreivas, bet šiuo atveju lietuviai gyvena būtent taip, kaip jo pastebėta, – garas švilpukui…
Kažkaip neįtikina. Jeigu baltarusiai yra surusėję lietuviai ar baltai, tai kokios genties lietuviai ar baltai jie buvo prieš surusėdami? Kodėl pvz. Gediminas tituluoja save lietuvių ir rusų karaliumi? Vadinasi egzistavo rusai, rusėnai, slavai. Jie turėjo savo kalbą. Turėjo ir raštą. Tas raštas buvo naudojamas LDK. Be kalbos, negalėjo būti rašto. O be etnoso negalėjo būti kalbos. Vadinasi buvo toks etnosas LDK žemėse. Kas kita politinis savęs priskyrimas. Kadangi jie priklausė LDK, tai jie laikė save litvinais, t.y. LDK piliečiais.
Lietuvių etnosas nyksta? Čia dar klausimas. Kiek milijonų mūsų buvo 500 metų atgal, 400 metų atgal ir pan.? Greičiausiai jis buvo palyginus mažo dydžio ir liko palyginus mažo dydžio. Jeigu kalba, kultūra, etnosas neplinta, vadinasi, jam kažko trūksta. Galiausiai, jeigu jis ir išnyks, jis buvo tik vienas iš žmonijos įvairovės pasireiškimų. Viskas turi pradžią ir pabaigą. Reikia mažiau tapatintis su savo etniniu aspektu, o daugiau žiūrėti į savo esmę, savo sielą, kuri nemirs, kai mirs šitas fizinis kūnas.
“Reikia mažiau tapatintis su savo etniniu aspektu” — kažin ar tai teisinga? Kodėl turime atmesti kitų mūsų kartų sukauptą patirtį, kodėl turime virsti vieniša sielele, o ne įsijungti į didįjį egregorą, kurį sukaupė mūsų tauta per dešimtį tūkstantmečių metų gyvendama tarp Baltijos ir Juodosios jūrų ir kitur? Kūnas miršta, bet siela-dvasia arba stiprina dvasinį tautos lauką, arba pasimeta žmonijos atliekų kratinyje. Geriausia ir po kūno mirties toliau stiprinti, skatinti ir didinti LIETUVIŲ galias. Tai prasmingiausia daryti atgaivinant alkus, jungiančius gyvuosius ir išėjusius į Anapilį, bei per juos grąžinant tautiečiams kitatikių išniekintą mūsų amžinosios gyvasties darną. Tuomet liausis svetimųjų kišamos kalbos apie “garbingą mirimą”.
,,Vadinasi buvo toks etnosas LDK žemėse.”
Atsirado, kaip matome. Ir plito kosmine sparta. Tačiau dar neišnyko vietovardžiai ir vandenvardžiai, liudijantys, jog iki įsibraunant slavų gentims ten baltų genčių žemės plytėjo.
Aš kažkada netyčia keletą aptikau, o, berods, Tvankstas daugybę jų čia buvo pabėręs. Tada, berods, šnekučiavomės čia apie dabar lenkų užimamą teritoriją ir ,,Svobodos” radijo laidoje su autoriumi aptarinėtą jo mokslo veikalą apie karingą rusinų etn. grupę lemkus (dabar su ukrainiečiais susiliejusius), kurių dalis nenurimo vietoje (gal nesutarė su rusinais, kt. slavų gentimis), atskilo, pakilo į taip ir nesibaigiantį žygį Baltijos kryptimi, pakeliui užgrobdama ir sau iš Šiaurės, ir iš Pietų esančias žemes. Artimiausiuose planuose atsiimti ,,savo” tarpukariu užgrobtas teritorijas, bet kol kas, matyt, pasitenkins Vilniaus kraštu, kad ukrainiečių nenubaidytų.