Praėjusių metų pabaigoje ir Naujųjų pradžioje vyravę permainingi orai daugelyje šalies vietų lėmė plikledžio susidarymą, dėl kurio problemų kilo ne tik pėstiesiems, bet ir automobilių vairuotojams. Per savaitę nuo praėjusių metų gruodžio 27 d. iki šių metų sausio 2 d. draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje fiksavo daugiau kaip 400 eismo įvykių.
Nemaža dalis jų kilo būtent dėl slidžios kelio dangos.
Šių eismo įvykių metu vairuotojai patyrė daugiau kaip 202 tūkst. eurų nuostolių. Vidutinė draudimo išmokos suma šiuo laikotarpiu siekė beveik 850 eurų.
Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad metų sandūroje gamta vairuotojams išties nepagailėjo išbandymų, o ties nuliu balansavusi temperatūra ir krituliai lėmė itin sudėtingas eismo sąlygas.
„Sutikti Naujųjų automobiliu į kitus miestus ar sodybas vykę ir iš jų grįždami gyventojai prie vairo turėjo būti itin atsargūs, nes dalis kelių ir gatvių buvo virtusios čiuožyklomis. Deja, saugiai pasiekti kelionės tikslą pavyko ne visiems.
Tą rodo eismo įvykių gausa. Vairuotojų automobiliai slydo tiek daugiabučių kiemuose ir įvažiavimuose, tiek miestų gatvėse ir užmiesčio keliuose, kuriuos tarnybos ne visuomet spėjo valyti ir barstyti“, – pastebi R. Bieliauskas.
Anot draudikų atstovo, paskutinėmis 2021-ųjų dienomis ir pačioje Naujųjų metų pradžioje vairuotojai automobilius apgadino dėl slidaus kelio atsitrenkę į tvoras, bortelius, medžius ir kitus objektus bei susidūrę su kitomis transporto priemonėmis.
Be to, šiomis dienomis registruotas ne vienas atvejis, kai slidžiame kelyje vairuotojai susidūrė su laukiniais žvėrimis. Pavyzdžiui, Vilniuje, Liepkalnio gatvėje, į vairuotojo automobilį įsirėžė ir jo dureles, sparną, slenkstį, galinį bamperį apgadino į kelią įšokusi stirna.
„Plikledis kelyje yra vienas didžiausių pavojų. Pridėjus ir kitas nepalankias aplinkybes – rūką, kritulius, tamsų paros metą – važiavimo sąlygos gali būti itin pavojingos. Tokiomis sąlygomis pasirinktas saugus greitis yra bene pagrindinis faktorius, leidžiantis sumažinti eismo įvykių riziką.
Kalbame kartais ir apie dvigubai ar net trigubai mažesnį greitį, nei leidžiama. Be abejo, tokiose situacijose labai svarbu ir geros būklės žieminės padangos, atitinkančios kelių eismo taisyklėse numatytus reikalavimus, o taip pat gerai veikiantys automobilio stabdžiai, kliūtis kelyje anksti pastebėti leidžiantys žibintai“, – sako R. Bieliauskas.
Eksperto teigimu, žiemą prieš išvažiuojant automobiliu į gatves visuomet reikėtų įvertinti kelio dangos slidumą. Važiuojant nedideliu greičiu reikėtų pabandyti automobilį stabdyti ir pažiūrėti, ar jis neslysta.
Be to, apie galimą plikledį gali įspėti naujesniuose automobiliuose paprastai įrengiami specialūs indikatoriai. Gatves padengus plikledžiui, R. Bieliausko teigimu, nebūtinų kelionių automobiliu verta ir visai atsisakyti.
„Taip pat reikia turėti omenyje, kad plikledis gatves ir kelius gali paveikti nevienodai, todėl net jei vienas kelio ruožas atrodo neslidus, dar nereiškia, kad taip pat bus ir už kelių kilometrų ar įsukus į kitą gatvę. T
emperatūrai svyruojant ties nuliu laipsnių ir esant didelei santykinei oro drėgmei ypač atsargiai reikėtų važiuoti per tiltus ir viadukus, ant kurių paviršiaus plikledis susiformuoja itin greitai“, – sako R. Bieliauskas.
Meteorologams artimiausiomis dienomis kai kuriuose šalies regionuose ir vėl prognozuojant plikledžio susiformavimui palankius orus, R. Bieliauskas pataria gyventojams keliuose išlikti itin budriems ir automobiliu važiuoti maksimaliai atsargiai.