Antradienis, 10 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Radikalumas ir nuosaikumas: kas, kam ir kodėl?

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2018-04-02 12:31:12
3
Gandis vs Hitleris | Alkas.lt koliažas.

Gandis vs Hitleris | Alkas.lt koliažas.

Gandis vs Hitleris | Alkas.lt koliažas.
Gandis vs Hitleris | Alkas.lt koliažas.

Radikalumo ir nuosaikumo sąvokos – viena dažniausiai politikoje, etikoje ir net religijoje vartojamų diadų. Šiais laikais radikalumas dažnai siejamas su blogiu, nuosaikumas – su gėriu. Nuosaikumo bei radikalumo skirtis suskaldė ne vieną judėjimą. Peržvelkime šiuos du principus jų esmės, sampratų, tikslingumo, atskaitos ir įkvėpimo atžvilgiais.

1. Radikalumo sąvoka yra kilusi iš lotyniškos sąvokos radix, reiškiančios šaknį. Priešingai, nei galėtų atrodyti, radikalai dažniausiai nėra tie, kurie laikosi šaknų – tai daro konservatoriai ir fundamentalistai – o tie, kurie siekia permainų iš pat šaknų, iš esmės. Nuosaikumas savo ruožtu susijęs su saiko sąvoka, daugelyje Europos kalbų nuosaikieji vadinami lotyniškos kilmės žodžiu moderatai, dar reiškiančiu santūriuosius, kantriuosius, blaiviuosius.

Saiko sąvoka, kalbant apie vertybes, natūraliai kelia klausimų. Ar kokios nors vertybės gali būti per daug, kad reiktų ją seikėti? Ar gali būti per daug meilės? Teisingumo? Ištikimybės? Deja, taip. Žmogaus ir visatos būtis pernelyg sudėtinga, kad būtų galima ją aiškinti viena kuria vertybe. Kur vyrauja meilė, dažnai trūksta teisingumo, kur pirmauja teisingumas, kenčia meilė, o ištikimybė klaidai ar niekšybei apskritai nėra jokia vertybė.

Tą patį galima pasakyti apie politinius principus. Tautiškumo vertė atsiskleidžia tiktai drauge su žmogiškumu, tiek asmens atžvilgiu, tiek žmonijos mastu, o tautinėje valstybėje – su pilietiniu patriotizmu. Laisvė – drauge su atsakomybe. Teisė – su pareiga. Socialinė brolybė – su asmenine iniciatyva. Religijoje ir filosofijoje ištikimybė tiesai glaudžiai susijusi su atvirumu jai: susikaupus deramam kiekiui kontrargumentų pažiūros gali ir privalo keistis.

Nuosaikumas šiuo atveju reiškia pusiausvyrą, suvokiant, kad viena vertybė dažnai atsveria kitą, kad viena vertybė saugo kitą nuo kraštutinumo, kuris gali vertybę paversti antivertybe. Kraštutinis religingumas pagimdė inkviziciją, kryžiaus žygius ir džihadus. Kraštutinis tautiškumas – Aušvico koncentracijos stovyklas. Kraštutinis socializmas – Gulagą. O kraštutinis liberalizmas – žmonijos atomizaciją, slegiančią vienišumo beprasmybę, laukinį kapitalizmą, naikindamas tautą ir šeimą, gamtą ir žmogų žmoguje.

Radikalumas, kaip jau minėta, reiškia esmines permainas. Bet ar visada tai – blogai? Ar Klausas fon Štaufenbergas, siekdamas sunaikinti Adolfą Hitlerį, vedusį vokiečių tautą ir visą Europą į pražūtį, elgėsi blogai? Ar Lietuvos Nepriklausomybės aktas 1990 m. kovo 11-ąją, radikaliai nutraukiant ryšius su okupacine sovietų valdžia, buvo blogis? Dar kiek pasilaikę nuosaikiai būtume turėję prezidentu „draugą“ Michailą Gorbačiovą, už kurio nugaros jau driekėsi būsimojo GKČP šešėlis. Kai vyrauja absoliutus blogis, gėris reikalauja radikalumo.

2. Nuosaikumas ir radikalumas, visų pirma, yra sąvokos. Dauguma susikalbėjimo problemų kyla būtent dėl to, kad skirtingai suprantamos sąvokos. Radikalumas dažnai klaidingai tapatinamas su ekstremizmu, kitaip tariant – kraštutinumu. Nuosaikumas, savo ruožtu, taip pat klaidingai siejamas su kompromisais bet kokiais atvejais ir bet kokiomis sąlygomis. Šia prasme nei viena, nei kita nėra gėris.

Dabartinis liberalizmas, paradoksaliai sumišęs su marksizmo elementais, aukština nuosaikumą, bet tiktai oponentų stovyklose. Kuo nuosaikesnis konservatizmas, kuo nuosaikesnis tautiškumas, kuo nuosaikesnė krikščioniškoji demokratija, tuo geriau liberaliesiems marksistams. Tuo tarpu savoje stovykloje nuosaikumo principas pamirštamas.

Jei politinę būtį įsivaizduosime kaip tiesią liniją, sugraduotą nuo nulio iki begalybės, tai kiekvienos ideologijos šalininkai suinteresuoti priartinti padėtį prie savosios atkarpos. Nuosaikus konservatizmas arba nuosaikus nacionalizmas toleruojami tol, kol ateina laikas nuosaikiam liberalizmui, po to – radikaliam liberalizmui, tada – nuosaikiam marksizmui ir galiausiai – radikaliam marksizmui. Galiausiai ir patys liberalai klasikine prasme išmetami į šiukšlyną: mauras atliko savo darbą, mauras gali išeiti.

Nuosaikumo sąvoka dažnu atveju dangstoma aiškios pozicijos stoka arba tiesiog bailumas. Savo ruožtu radikalumo vėliavos dažnai žavi žiaurius arba tiesiog – nutrūktgalvius žmones. Stokojančius tiek meilės, tiek atsakomybės savo artimajam. Kuriuose aistringasis pradas permuša protingąjį. Jei nuosaikiesiems dažnai trūksta drąsos, tai radikaliesiems – išminties.

3. Radikalumas ir nuosaikumas daugeliu atvejų pristatomi kaip principiniai dalykai. Iš tiesų tai dažnai tebūna tiktai priemonės. Nei radikalumas, nei nuosaikumas normatyviam žmogui nėra savaiminiai tikslai. Kai sistema keistina iš esmės, tam pritars netgi didžiausias konservatorius. Kai ją užtenka pakoreguoti, tam pritars bet kuris protingas radikalas.

Kita vertus, kai kuriais atvejais net siekiant radikalaus tikslo tenka imtis diplomatijos. Jonas Basanavičius savo laiku siekė kultūrinės ir politinės autonomijos Rusijos imperijos sudėtyje, o Antanas Smetona priėmė Nepriklausomybės aktą drauge su Lietuvos sąsaja su Vokietija. Nei pirmasis labai mylėjo Rusiją, nei antrasis – Vokietiją. Abiejų siekis buvo liuosa Lietuvos valstybė. Tačiau reikėjo taikytis prie aplinkybių, kol iškovotas galutinis tikslas.

Tas pats A. Smetona ryžosi radikaliam žingsniui – 1926 m. perversmui – kai reikėjo gelbėti tautą ir valstybę nuo liberalų ir kairiųjų sukeltos krizės. Tačiau po to jo valdymo būdas tolydžio vis nuosaikėjo, nuo autoritetinio valdymo vis labiau pereita prie demokratijos, pradedant savivalda, baigiant Seimo institucijos grąžinimu ir koalicine Vyriausybe. Ne visi jo žingsniai pasiteisino, tačiau jis puikiai suvokė, jog tikslas – aukščiau už priemones.

Dabartinėje Lietuvoje politinė santvarka – aiškiai pasiligojusi. Radikalai siūlo iš principo keisti šią santvarką – atsisakyti rinkimų pagal partinius sąrašus, Konstitucinio teismo, mažinti Seimo narių skaičių ar net naikinti pačią demokratiją.

Iš tiesų užtektų dalinių reformų. Suteikti lygias galimybes visoms partijoms, panaikinant partinę oligarchiją. Konstituciniam teismui palikti teisę aiškinti įstatymų atitikimą Konstitucijai, užuot kėlus savas doktrinas aukščiau pačios Konstitucijos. Šalia atstovaujamosios demokratijos stiprinti dalyvaujamosios demokratijos institutus. Grąžinti referendumų vaidmenį, įvesti renkamą seniūnijų valdžią ir pripažinti visuomenės atstovus teismuose.

Kita vertus, jei kuri nors išorinė jėga peržengtų Lietuvos suverenumą ar pačios Lietuvos valdžia imtųsi masinių represijų prieš alternatyviai mąstančią piliečių daugumą, atsirastų erdvės sveikam radikalumui. Nuo taikaus protesto iki ginkluoto pasipriešinimo, kam suteikia teisę pačios Lietuvos Konstitucija. Viskam savas laikas ir savos formos. Tikėkimės, jog to… Neprireiks.

4. Radikalumas ir nuosaikumas priklauso nuo atskaitos taško. A. Smetona buvo radikalus tautininkas ir autoritaras liaudininkų ir krikdemų atžvilgiu. Nors tarp jų buvo tautiškų žmonių, jie labiau kėlė pilietinius ar konfesinius akcentus, nei tautinius, o valstybės santvarkos atžvilgiu laikėsi liberalios parlamentinės demokratijos. Tačiau tas pats A. Smetona buvo nuosaikus, lyginant su Benitu Musoliniu ar juolab – A. Hitleriu. Jų kontekste jis buvo humanistas, demokratas, o gal net liberalas.

Maža to. Tas pats asmuo gali būti radikalus vienu aspektu ir nuosaikus kitu. Galimos tokios kombinacijos kaip nuosaikus tautininkas ir radikalus konservatorius, radikalus tautininkas ir nuosaikus socialistas, nuosaikus socialistas ir radikalus liberalas. Tas pats tautininkas gali būti radikalus Rusijos atžvilgiu, nuosaikus Europos Sąjungos atžvilgiu, arba atvirkščiai. Dar kitas gali būti radikaliai nusiteikęs prieš LGBT plėtrą, bet nuosaikus imigracijos klausimais, arba radikalus abiem šiais atžvilgiais, bet nuosaikus santykiuose su Lenkija, raidyno klausimais ir taip toliau.

Iš tiesų tokio reiškinio, kaip radikalumas ar nuosaikumas visais klausimais, tiesiog nėra. Tėra atskiri radikalumai bei nuosaikumai tam tikrais klausimais ir tam tikrais atvejais. O jei taip – radikalumas ar nuosaikumas, kaip pagrindinė judėjimo vėliava, tėra… Nesusipratimas.

5. Radikalumas arba nuosaikumas savaime dažnai išplaukia iš žmogaus temparamento. Cholerikai ir sangvinikai dažniau būna radikalai, flegmatikai ir melancholikai – nuosaikūs. Tačiau temparamentas nėra idėjų sistema. Aistringasis pradas, įkvepiantis radikalumą, bei jo stygius, sąlygojantis nuosaikumą, tėra visiškai subjektyvios duotybės. Iš tų duotybių galima išsiveržti per racionalų mąstymą ir kryptingą valią.

Jausmuose tiesos nėra. Juose tėra polinkiai, simpatijos ir antipatijos. Tikrąją tiesą atranda protas, o įgyvendina valia.

Apibendrinant – radikalumo ir nuosaikumo skirtis dažnai tėra dirbtinė, jų raiška iš tiesų yra situacinė, esmė – santykinė. Užuot akcentavus radikalumą arba nuosaikumą verčiau kalbėti apie konkrečias idėjas, vertybes, jomis pagrįstus tikslus ir priemones tiems tikslams pasiekti. Tada mažiau liks laiko ir jėgų etiketėms, kurios dauguma atvejų – labiau, nei abejotinos. Nesvarbu, ar tos etiketės būtų klijuojamos sau, ar kitiems. Neverta būti nei indiferentiškais moderatais, nei nutrūktgalviais radikalais. Verčiau būti drąsiais ir išmintingais, principingais ir strategiškai mąstančiais žmonėmis, kurie žino, kada laikas radikalumui, kada – nuosaikumui.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Vidurys tautininkų politikoje (III): Radikalumas ir nuosaikumas
  2. M. Kundrotas. Ar laisvė yra vertybė?
  3. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (I)
  4. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (III))
  5. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (IV)
  6. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (V)
  7. M. Kundrotas. Tautinės partijos Europoje: sistemos reakcijos ir jų pasekmės
  8. M. Kundrotas. Tikrasis karas
  9. M. Kundrotas. Kai jie ateina tavęs
  10. M. Kundrotas. „Atsakingasis“ Zuoko liberalizmas
  11. M. Kundrotas. Nacionaliniai elito ypatumai (I)
  12. M. Kundrotas. Nacionaliniai elito ypatumai (II)
  13. M. Kundrotas. Homoseksualistai ir jų rėmėjai – už Putiną
  14. M. Kundrotas. Lietuva – lietuviams. O ką tai reiškia?
  15. M. Kundrotas. Daina ir istorija (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 3

    1. Jules says:
      7 metai ago

      “Kraštutinis tautiškumas – Aušvico koncentracijos stovyklas”, – o koks internacių kraštutinumas Vorkutos, Kolymos, Magadano, Solovkų, Kazachtano koncentracijos lageriai, a? Kodėl neįkeli fotkių iš ten? Ar barakai ten iš aukštos kokybės plytų ir po kelis aukštus pastatyti kaip ir Aušvice? Ko slepi fotkes ir video iš ten, iš Sovietijos, a, gudruti? Mes norėtume tai pamatyti ir prašome patį jas kuo greičiau įkelti, jei nenori, kad laikytume patį šarlatanu, gerai? Ką sako tuometinė Tarptautinė teisė, galiojusi iki 1949 metų, apie darbo stovyklas karo metu ir oponuojančių jėgų internavimą okupuotose teritorijose iki taikos sutarties pasirašymo? Ten gi aiškiai aprašyta, o gal pats nelabai moki skaityti – tik dezuoti? Koks darbo šūkis kabėjo Solovkuose, ką, Vini gudruti? Jei Amerikos viceprezidentas sako, kad Stalino Rusijoje nebuvo konclagerių, vadinasi, taip ir buvo, ane? Ar taip visi VU docentai mano?

      Atsakyti
    2. Preobraženskis says:
      7 metai ago

      Taigi parašyta apie Gulagus. Išmok skaityti prieš rašydamas. O jei nori pabrėžti tik vienos pusės nusikaltimus, nutylėdamas ar išbalindamas kitos, tai parodai, kiek tau terūpi tiesa, demagoge.

      Atsakyti
    3. Giedrius says:
      7 metai ago

      Mariau, Jūs vis apie tuos “rinktinius’ A.Smetoną ir A.Brazauską vis papainiojat ir painiojat.
      Papapiniojimai smetonizmo&brazauskizmo gan pavojingi. Nebuvęs jokiu radikalu Antanas Smetona,
      Nei 1918 m., nei 1926 m., nei kada iki ar po… Ir 1918 m. jį kaip nuosaikiau minkštėlesnį bei išbandytą
      ir patikimą dėstytoją-visuomeninką už save Jonas Basanavičius į vadovavimą naujai atsikūrusiai
      Lietuvos Tarybos santvarka valdomai valstybei į s t a t ę s (pats vis lig šiol mūsų visų, ir Tamstos tyla
      t.p. Mariau, į istoriją taip ir nebesugrąžinamas nuo tos Vasario 16 d. popietės perdavimo valdžios A.S.),
      su visu tarybos pritarimu tai a t l i k t a; lygiai ir 1926 m. gruodžio 17 d. parinkta, kaip patikimo bei jokių
      ramadanų-balaganų, – ar komunistų, ar komunijistų siautulio nepripažinsiančio, – figūra (na, lyginant poli-
      tiškai – A.M.B. figūravimui posovietmečio n e s i a u t u l y… – kas žino, kas, – jei būt buvę – nenuosaikiai).

      Va tylus ir sprangus perėjimas nuo komunistavimo į komunijavimus r a m a d a n i š k a i netikėliškus mumyse
      – tai jau svarstytina. Tad neslapsčiuokite garbusis ir išminties perkupęs Tamsta, ir slėpt užguit visa kas dabar
      – vien t i k y b i n i ų sampratų bei savų papročių atgaivinimo metui derės – po grynų jausmų ar proto, asmens valios išraiškomis vien, – ir gan netikslinga, netgi nepadoru, – o galbūt – ir visai g r ė s m i n g a.
      Būkit budresnis – jausmą su protu į dvasinę tikybinę būtį užkarda nesuversdamas. Atsiverkite. Įkvėpkite laisvės!

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Dainius Radzevičius | Alkas.lt, J.Vaiškūno nuotr.
    Lietuvoje

    D. Radzevičius paskirtas žurnalistų etikos inspektoriumi

    2025 06 10
    KAM, A. Pliadžio nuotr.
    Lietuvoje

    Energetikos objektų apsaugai – antidroninės sistemos

    2025 06 10
    Šviestuvas | enmin.lrv.lt
    Lietuvoje

    Savivaldybėse baigti gatvių apšvietimo atnaujinimo projektai

    2025 06 10
    Vokiečių gatvė
    Lietuvoje

    Atnaujinama sostinės Vokiečių gatvė, bus eimo pokyčių

    2025 06 10
    Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
    Lietuvoje

    E. Sabutis ragina EK imtis veiksmų dėl navigacijos trikdžių

    2025 06 10
    Piniginė, pinigai
    Lietuvoje

    Seimas ėmėsi sveikatos priemokų

    2025 06 10
    Kauno geležinkelio stotis
    Lietuvoje

    Atnaujinamos Kauno geležinkelio stoties prieigos

    2025 06 10
    Parduotuvė | pixabay.com nuotr.
    Lietuvoje

    Svarstoma sistemiškai stebėti būtiniausių prekių ir paslaugų kainas

    2025 06 10

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Mikabalis apie D. Radzevičius paskirtas žurnalistų etikos inspektoriumi
    • Pepe Escobar (Unfiltered Minds) apie A. Navys: Taika Lietuvoje – regimybė Rusijos hibridinių veiksmų akivaizdoje
    • P.Skutas apie D. Kuolys. Depersonalizacija, arba Встретимся у Матушки
    • P.Skutas apie D. Kuolys. Depersonalizacija, arba Встретимся у Матушки

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • D. Radzevičius paskirtas žurnalistų etikos inspektoriumi
    • Energetikos objektų apsaugai – antidroninės sistemos
    • A. Navys: Taika Lietuvoje – regimybė Rusijos hibridinių veiksmų akivaizdoje
    • Savivaldybėse baigti gatvių apšvietimo atnaujinimo projektai

    Kiti Straipsniai

    Gintarė Skaistė | finmin.lrv.lt nuotr.

    Konservatoriai teikia pasiūlymus dėl II pensijų pakopos reformos

    2025 06 03
    Marius Kundrotas

    M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

    2025 05 07
    Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

    M. Kundrotas. Antikonstitucinės diktatūros gniaužtuose

    2025 04 24
    Muhidinas Kabiris, Tadžikistano nacionalinio aljanso pirmininkas

    Tadžikų opozicija reikalauja atsakomybės už nusikaltimus žmoniškumui

    2025 04 13
    Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

    M. Kundrotas. Tauta ar valstybė?

    2025 03 31
    Lietuvių kalba | onvideo.lt nuotr.

    A. Kavaliauskas. Lietuvių kalba. Požiūris. Kaita

    2025 03 22
    Mikrofonas

    Siekiant skaidrumo, siūloma LRT auditus numatyti įstatymu

    2025 03 14
    Marius Kundrotas

    M. Kundrotas. Vejantis išeinantį pasaulį

    2025 03 03
    2023-ųjų naujų mokslo metų naujovės: nauji vadovėliai, atnaujintas ugdymo turinys | A. Žuko nuotr.

    M. Kundrotas. Švietimo sistema ruošia rinkėjus atskiroms partijoms?

    2025 02 17
    Opozicija prašo vetuoti valstybės tarnybos įstatymo projektą

    Opozicija prašo vetuoti valstybės tarnybos įstatymo projektą

    2025 01 17

    Skaitytojų nuomonės:

    • Mikabalis apie D. Radzevičius paskirtas žurnalistų etikos inspektoriumi
    • Pepe Escobar (Unfiltered Minds) apie A. Navys: Taika Lietuvoje – regimybė Rusijos hibridinių veiksmų akivaizdoje
    • P.Skutas apie D. Kuolys. Depersonalizacija, arba Встретимся у Матушки
    • P.Skutas apie D. Kuolys. Depersonalizacija, arba Встретимся у Матушки
    • Rimvydas apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Švilpiko kamštinis ąžuolas iš Portugalijos | Rengėjų nuotr.

    Išrinktas Europos medžio konkurso laimėtojas (nuotraukos, video)

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai