Pirmadienis, 19 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Darsyk apie rasizmą ir diskriminaciją (video)

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2017-06-18 00:36:41
33
Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

„Lietuvos ryto“ laikraščio ir sporto klubo vadovo Gedvydo Vainausko žodžiai per „Lietuvos ryto“ televiziją sukėlė šurmulį visame pasaulyje. Pasirodo, į komandą galima priimti tik du juodaodžius. Ne daugiau. Nes susidaro klanas, trukdantis dirbti visai komandai. Pasisakymas, mažų mažiausiai, atviras klausimams. Jei norima Lietuvos sporto komandą išlaikyti lietuvišką, reiktų taip ir sakyti. Jog daugumą jos narių turi sudaryti Lietuvos piliečiai arba dar griežčiau – etniniai lietuviai. Žinoma, tai irgi sukeltų audrą, bet būtų aiškus principas. Koks gi principas išsakytas dabar? Kad baltas geresnis už juodą?

Nežiūrint pasisakymo keistumo jis atskleidė graudžią tiesą. „Facebook“ socialiniame tinkle pasipylė teisėti ir teisingi klausimai: jei kurio nors klubo vadovas leistų priimti tiktai iki dviejų baltaodžių, ar protestai būtų pasiekę tokį mastą? Ar jie apskritai pasiektų viešąsias erdves? Vargu.

Politkorektiškose erdvėse jau įprasta, kad net smurtinių nusikaltimų atvejais vienaip teisiama, kai europietis užpuola afrikietį, azijietį ar lotynų amerikietį, kitaip – kai įvyksta priešingai, trečiaip – kai nusikaltimas įvyksta tos pačios rasės viduje. Tuo ypač garsėja Skandinavija. O JAV juodiesiems ir spalvotiesiems gyventojams numatytos kvotos universitetuose ir kitose įstaigose. Kai kas tai vadina pozityviąja diskriminacija, bet kas vienam – pozityvu, kitam atsisuka negatyviai.

Kas gi yra rasizmas? Daug kas painioja rasizmą su rasializmu, panašiai kaip nacionalizmą su nacizmu. Rasialistas tiesiog pripažįsta rasių skirtumų faktą. Rasistas agresyviąja prasme skirsto žmones į geresnius ir blogesnius pagal jų rasę arba netgi tiki, jog vienos rasės turi teisę skriausti, išnaudoti, kraštutiniu atveju – net naikinti kitų rasių žmones. Mąstantis žmogus vengia stereotipų, tačiau esama net statistinių duomenų, pagal kuriuos Europos, Azijos ir Afrikos rasės pasižymi skirtingais gabumais vienose srityse ir trūkumais kitose. Dabar tokie tyrimai beveik uždrausti.

Net nacionalizmas labiau toleruojamas už rasializmą, tapatinamą su rasizmu. Kyla klausimas, kodėl mylėti savo tautą (išlaikant pagarbą ar bent toleranciją kitoms) – leistina, o mylėti savo rasę (išpildant tą pačią sąlygą) – jau nuodėmė? Gal dėl to, jog tauta vis labiau suvokiama kaip kultūrinis ar net politinis konstruktas, o rasė – vienaip ar kitaip – biologinė? Iš tiesų kiek keistoka garbinti biologinę grupę, tarsi priklausomybė jai būtų koks nors mūsų nuopelnas. Kas kita – priklausomybė tautai, kur svarbią reikšmę turi prigimtis, bet brandus tapatumas priklauso dvasinei sričiai.

Rasei tapatumą teikia gamta be jokios mūsų valios, be mūsų minčių ar darbų. Tautos tapatumas bręsta būtent šių veiksnių dėka. Nežiūrint to kiekvienas renkasi, ką mylėti, jei dar galime kalbėti apie laisvą visuomenę. Jei man mėlynakė blondinė patinka labiau už rudaakę brunetę, tai yra mano ir tiktai mano reikalas. Kol nėra žeminimo, smurto ar kitokios skriaudos rudaakių brunečių atžvilgiu.

Ar sporto klubo vadovas turi teisę į savo klubą, išlaikomą savo pinigais, priimti vien aukštus mėlynakius blondinus? Tikrai turi, juk tai – privati įstaiga. Net jei sugalvotų priimti vien kairiarankius, tai būtų jo teisė. Ar būtina apie tai viešai skelbti? Nebūtina, gal net keista, bet ir tai – jo teisė. Ar turi teisę privatus restoranas ant įėjimo durų užsikabinti lentelę su užrašu: homoseksualūs klientai prašomi rinktis kitą maitinimo įstaigą? Be jokios abejonės. Kiekviena privati įstaiga, kaip ir privatus asmuo, gali rinktis bet kokias preferencijas, net jeigu jos būtų keistos.

Diskriminacijos sąvoka labiausiai taikytina valstybei ir valstybinėms įstaigoms. Jei egzistuoja bendros žmogaus ar piliečio teisės, jos turi būti taikomos be jokio išskyrimo. Jei afrikietis gauna Lietuvos pilietybę, nuo tos sekundės jis turi teisę balsuoti rinkimuose ir pats būti renkamas, išskyrus išimtis, kurias gali nustatyti tiktai įstatymas. Jis taip pat turi teisę naudotis viešosiomis paslaugomis, socialiniu draudimu ir kitais pilietybės teikiamais privalumais.

Antra vertus net valstybinėse įstaigose, siekiant užtikrinti viešąjį interesą, kai kuriais atvejais diskriminacijos sąvoka – svarstytina. Pavyzdžiui švietimo įstaigoje gali kilti klausimas, ar homoseksualus asmuo gali tapti mokytoju. Ko gero, tai turėtų spręsti mokyklos bendruomenė – moksleiviai, jų tėvai ir mokytojų kolektyvas. Tai būtų demokratiška. O jei kas nors tuo pačiu pagrindu užgins mokytojauti protestantui, pagoniui ar musulmonui? Deja, galioja tas pats principas.

Juolab kad panaši diskriminacija veikia praktikoje. Tik ji slepiama. Pamėginkite įsidarbinti švietimo įstaigoje, būdamas prieštaringai vertinamos religinės bendruomenės arba politinio judėjimo nariu. Atsiras šimtas vienuolika priežasčių užtrenkti duris, nors tikroji bus visai kitokia.

Žvelkime dar toliau. O jei bus uždrausta mokytojauti lenkui, rusui arba žydui? Šie atvejai kiek kitokie. Nes homoseksualus gyvenimo būdas, religija ar politinė stovykla reiškia tam tikrą pasaulėžiūrą, tam tikrą vertybių sistemą, kuri gali būti priimtina arba atmestina, dėl to galima svarstyti demokratiniame procese. O štai lenkas, rusas arba žydas yra tiesiog tautybė. Tačiau tuo pačiu pagrindu galima uždrausti mokytojauti Lenkų rinkimų akcijos atstovui, Kremliaus rėmėjui ar kosmopolitui, jei taip nuspręs bendruomenė.

Atviros preferencijos geriau, nei paslėptos. Daugiau skaidrumo, mažiau korupcijos ir intrigų. Nori būti mokytojas – susirink bendraminčius ir kurk savo mokyklą. Švietimas – per daug subtili sritis, kad būtų patikimas vien tolerancijos principui. O kaip teisėtvarka ir teisėsauga? Čia problemas išspręstų demokratinis procesas kita forma, pirmiausiai – prisiekusiųjų teismų ir tarėjų institutai. Jei bendruomenė užsimanys išsirinkti teismo pareigūnus iš homoseksualių afrikiečių – jos valia. Na, o tokiose srityse, kaip sveikatos apsauga, muziejai ar bibliotekos, pasaulėžiūra ar kitokia tapatybė vargiai turi didelės reikšmės, todėl čia galėtų būti apsiribojama kompetencijos kriterijais.

Žinoma, kiekvienas atvejis gali būti diskutuojamas. Pavyzdžiui sveikatos apsaugos sistemoje pasaulėžiūra gali turėti reikšmės, ypač kalbant apie abortus ir eutanaziją. Ar gyvybės kultūrą palaikantis gydytojas gali būti verčiamas atlikti tokias procedūras, kai jas leidžia įstatymas? Čia galima pasitelkti pavyzdį iš kitos srities – karinės tarnybos, kur pacifistinių pažiūrų asmenims leidžiama rinktis alternatyviąją tarnybą. Taigi, valstybinėse gydymo įstaigose turėtų veikti lygiateisiškumo principas skirtingų pažiūrų darbuotojams. Vargu, ar čia tiktų demokratinis personalo balsavimas, nes žmogaus gyvybė vargiai gali būti sprendžiama šiuo būdu.

Gyvybės kultūrą palaikantis medikas turėtų iš anksto išdėstyti savo pažiūras ir susitarti su įstaiga dėl sąlygų darbo sutartyje, kurioje turėtų būti skiltis, skirta abortų ar eutanazijos klausimams. Atitinkama sutartis galėtų veikti ir privačioje gydymo įstaigoje, tik ši – skirtingai, nei valstybinė – turėtų teisę nustatyti savus kriterijus ir alternatyvių pažiūrų kandidatą palikti už durų.

Na, o gydytojo rasė arba tautybė jau vargu, ar kam turėtų rūpėti, kaip ir restorano padavėjo. Dėl muziejininkų ar bibliotekininkų, jų kontaktas su žmonėmis turi mažesnę įtaką visuomenės vertybių formavimui, nei mokytojo, todėl čia galima taikyti tolerancijos principą.

Atidesnis skaitytojas sušuks: bet juk politika labiausiai formuoja visuomenės nuomonę, tai gal reiktų uždrausti prieštaringų pažiūrų žmonėms balotiruotis rinkimuose ir užimti valdžios postus? Atsakymas būtų: palikime apsispręsti visuomenei. Jei rinkėjai norės matyti Seime, savivaldybėje ar kitoje politinėje institucijoje tam tikrų pažiūrų žmogų, jį ir išsirinks. Kitaip būtų diktatūra, o pagrindinė šio teksto mintis, kad žmogus laisvas rinktis, kol tai išsitenka tam tikrose ribose.

Taigi, „Lietuvos ryto“ vadovo pasisakyme – jokio kriminalo. Galima jo pasisakymu stebėtis, galima jį smerkti – tai irgi laisvo žmogaus teisė, bet nėra jokio pagrindo reikalauti kažin kokios atsakomybės. Antraip priartėsime prie to, jog uždrausime žmogui rinktis jam patinkančią žmoną. Vargu, ar kas norėtų gyventi tokioje visuomenėje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Jausmuose tiesos nėra. Darsyk apie migraciją
  2. M. Kundrotas. Ar apginsime savo didvyrius? (video)
  3. M. Kundrotas. Tautos simbolių neatiduosime (video)
  4. M. Kundrotas. Daugiau niekada!
  5. M. Kundrotas. Aš irgi svajoju
  6. M. Kundrotas. Tauta ir ideologija
  7. M. Kundrotas. Kada mirė respublika?
  8. M. Kundrotas. Žvejyba drumstame vandenyje
  9. M. Kundrotas. Ar įmanomas trečias kelias?
  10. M. Kundrotas. Žemės ir kalbos tauta
  11. M. Kundrotas. Ar susivienys tautinės jėgos?
  12. M. Kundrotas. Demokratijos problemos ir jų sprendimas
  13. M. Kundrotas. Patriotai, kosmopolitai ir vatnikai: kas yra kas?
  14. M. Kundrotas. Kai žodis tampa darbu
  15. M. Kundrotas. Vidurys tautininkų politikoje (II): Tautiškumas ir valstybingumas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 33

    1. ruta says:
      8 metai ago

      Atleiskit jei klystu,bet is pasisakymo supratau,kad komandoje esantys svetimsaliai(siuo atveju-juodaodziai) sudaro savo grupele Ar kitaip -,,ganga” ir atsiskiria nuo kitu komandos nariu.Tai visai suprantama ,nes jie cia svetimi,bet ar tai naudinga komandai bendrai ? Bent as supratau taip Vainausko pasisakyma.

      Atsakyti
    2. Erškėtis says:
      8 metai ago

      Beveik dauguma minčių, pasvarstymų teisingos, pritariu. Tiktai apie tą demokratiją, tautos pasirinkimą su kuo ir kaip (kas valdytų, kaip valdytų) – reiktų plačiau žiūrėti, mąstyti.
      Dėl komandų, manau ne tik man, bet ir kitiems svarbu, kad komandose žaistų labiau patys lietuvaičiai. Turint milijonų (čia, manyčiau ir valstybės politika), kaip Rusija (CASK), kitos, turkų, graikų komandos, galima nusipirkti daug kitataučių (ir juodaodžių) ir išsilaikyti krepšinio elite. Pergalės, garbė svetimomis rankomis. Juokinga tikrovė, kuomet Europos komandos susitinka, kad ir CASK su kokia turkų komanda, o jose pagrindiniai žaidėjai – juodaodžiai. O mūsų daug gabių krepšininkų iškeliauja svetur (kai kurie ten pradingsta, prasėdi), o stambūs pinigai sumokami kitataučiams, kuriems, aišku, nerūpi mūsų patriotiniai dalykai, o svarbu tik pinigai. Privačios komandos nėra tik savininkų reikalas. Komandos remiamos ir visų mokesčių mokėtojų pinigais. Krepšinis visiems, ne tik komandų savininkams.
      Dar dėl tautos, visuomenės pasirinkimo, demokratinės politikos. Ar lietuvių tautos mūsų seimūnai, tuomet valdantys, vadovai atsiklausė dėl besąlygiško stojimo Europos sąjungon? Juk, pamenu, buvę komunistai strimgalviais negarbingai nėrė į Europos bendriją, nesvarstytos jokios sąlygos, trūkumai, privalumai.
      Niekas lietuvių tautos neatsiklausė, plačiai neaptarė ir ir dėl sovietinių kolonistų, keliasdešimt tūkstančių rusų, Lietuvos pilietybės jiems suteikimo. Nusprendė apsvaigę nuo valdžios Sąjūdžio vadovai. Ir tai demokratija?. Tiktai apie demokratiją kalbama rinkimuose. Tai jau pasekmės. Kolonistai jau turi visas Lietuvos teises. Lietuvių tauta trumparegių politikų išprievartauta. Dargi Lietuvos pilietybė buvo suteikta okupantų karininkams. Vos ne panašiai buvo 1940-ais. Ir dar antroji didžiausia klaida – desovietizacijos neįvykdymas. O kur dar komunizmo teismas? Ir vėl Lietuvos tuometiniai vadovai nusiplauna rankas. Jie už tai atsakingi. Tai kokia gali būti lietuvių tautos laisva teisė pasirinkti, kuomet jau lieka grumtis su pusiau aklų, net išdavikiškų politikų pasekmėmis?…

      Atsakyti
      • Erškėtis says:
        8 metai ago

        O eurai vietoj litų? Kaip valdantys politikieriai čiulbėjo apie eurų naudą ir kad kainos jokiu būdu nekils. Politikams išdavikams lietuvių tautos, tebūnie visų piliečių nuomonė, nerūpėjo. Ir piliečiai liko teisūs, kainos kilo, pakilo ir be mielių.
        Laikas įvardinti tuos politikus išdavikus. Kuomet kokios įstaigos vadovas blogai vadovauja – kritikuojama, šalinamas, o nemokšos, trumparegiai politikai ir toliau valdininkauja, politikauja. Gal dėl to, kad nėra asmeninės atsakomybės įstatymo.

        Atsakyti
    3. Kemblys says:
      8 metai ago

      Marius Kundrotas:
      ,,Daug kas painioja rasizmą su rasializmu…”

      RASIALIZMAS – kundrotizmas? (neradau žodynuose 🙂 🙂 )

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        8 metai ago

        Berašti, skaityk:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Racialism
        According to Oxford Dictionaries Online, racialism is “another term for racism”.[9] The Merriam-Webster Dictionary defines racialism as “a theory that race determines human traits and capacities” and defines “racism” as “a belief that race is the primary determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race”.

        Расиализм (англ. racialism) — термин, который может пониматься как:
        синоним расизма[1].
        убеждение в реальном существовании человеческих рас и расовых различий между людьми[2].
        https://ru.wikipedia.org/wiki/Расиализм

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          8 metai ago

          Taaaip… jums ten rusiškiems, t.y. tau ir Mariui Kundrotui, angliškas ,,racialism” virsta lietuvišku RASIALIZMU 🙂 🙂 🙂

          Mano Anglonas verčia į RASIZMĄ. Ir žinok dabar kuo čia tikėti: išsimokslinusiu milicininku ar buvusiu Tautininkų sąjungos vicepirmininku Kundrotu, ar tais beraščiais kalbininkais…

          Atsakyti
          • Preobraženskis says:
            8 metai ago

            Nežinia, ar tie kalbininkai susipažinę su visuomenės mokslais.

            Atsakyti
            • Kemblys says:
              8 metai ago

              Gerai, įmesk nuorodą (rasiu ir bibliotekoje, ir internete) kokiame TERMINŲ žodyne yra apibrėžtas tas RASIALIZMAS.

              Manau, kad šį klausimą reikia išsiaiškinti, nes Kundrotas parašė: ,,Daug kas painioja rasizmą su rasializmu…”

            • tikras lietuvis says:
              8 metai ago

              Kalbininkai nėra filosofai, dėl ko ne jiems filosofinius reikalus spręsti. Bet kembliams tai nedaeina, nes anie yra maskolių šnipai ir lietuvių kalbos galimybių nežino.

            • tikras lietuvis says:
              8 metai ago

              Be to, Kundrotas visokiems kembliams paaiškina kas yra kas: citata:”Rasialistas tiesiog pripažįsta rasių skirtumų faktą. Rasistas agresyviąja prasme skirsto žmones į geresnius ir blogesnius pagal jų rasę arba netgi tiki, jog vienos rasės turi teisę skriausti”, bet kembliai yra tokie sutvėrimai, kad jie lietuvių kalbos nesugeba suprasti, nors tu jiems kuolą ant galvos tašyk.

            • Kemblys says:
              8 metai ago

              Nesikarščiuok, ‘tikras lituvi’ – pats juk man aiškinai angliškai ir rusiškai… O anglų kalbos žodyne aiškiai parašyta – RASIZMAS 🙂 🙂

            • tikras lietuvis says:
              8 metai ago

              Skaityk iš naujo, moli.

            • tikras lietuvis says:
              8 metai ago

              Ypač tai:
              “Kas gi yra rasizmas? Daug kas painioja rasizmą su rasializmu, panašiai kaip nacionalizmą su nacizmu. Rasialistas tiesiog pripažįsta rasių skirtumų faktą. Rasistas agresyviąja prasme skirsto žmones į geresnius ir blogesnius pagal jų rasę arba netgi tiki, jog vienos rasės turi teisę skriausti, išnaudoti, kraštutiniu atveju – net naikinti kitų rasių žmones”.

            • Kemblys says:
              8 metai ago

              Tu tiki Kundrotu? 🙂 🙂 🙂

              Jei RASIALIZMAS būtų moksle vartojamas žodis, tai koks nors rusiškas ‘Preobraženskis’ seniai būtų įmetęs nuorodą į žodyną…

            • tikras lietuvis says:
              8 metai ago

              Taigi daviau nuorodas – ką čia dar sapalioji?

            • Kemblys says:
              8 metai ago

              Tavo angliška ir rusiška nuoroda, ‘tikras lituvi’, neįrodo, kad RASIALIZMAS yra mokslo TERMINAS. Pvz., According to Oxford Dictionaries Online, racialism is “another term for racism” (manau sugebėsi išsiversti). Kundrotas parašė anglišką žodį, kurį žodynas verčia į tarptautinį RASIZMAS. Žodyno reikšmė prieštarauja Kundroto aiškinimui. Man visada linksma skaityti ‘kundrotizmus’, pvz., TAUTININKYSTĖ (rasi ‘alko’ paieškoje) 🙂 🙂 🙂

            • tikras lietuvis says:
              8 metai ago

              Tu nuorodas visas perskaityk, buožgalvi maskolinis. Jei tau iš duotų sakinių nėra aišku – Kundrotas yra teisus ir baik išsidirbinėti.
              Bent pavadinimus perskaityk, jei daugiau nesugebi, o ten aiškiai parašyta: rasializmas.

            • Kemblys says:
              8 metai ago

              Nesikarščiuok, ‘tikras lituvi’. Mūsų ginčo esmė, kad Kundrotas rado spragą tarp rusiškos Vikipedijos ir to ten Oksfordo žodyno RASIALIZMO aiškinimo. Kundrotas teisus: ,,,,Daug kas painioja rasizmą su rasializmu…” !!!!!!!!!!!!

            • tikras lietuvis says:
              8 metai ago

              Tai ne jis rado spragą, tai tavo galvelėje yra spraga, nes ne tik, kad nesugebi ko nors pasakyti apie esmę, nesi joks kalbos žinovas, bet ir nesugebi pasitikrinti internete, kad nešnekėtum nesąmonių būk Kundrotas rašo apie tai ko nežino.

            • tikras lietuvis says:
              8 metai ago

              Ir pasimokyk gramatikos, nes net vardų nesugebi taisyklingai parašyti.

    4. tikras lietuvis says:
      8 metai ago

      Citata: “O štai lenkas, rusas arba žydas yra tiesiog tautybė”.

      Visąlaik galvojau – kas Lietuvai perša nesančias tautas?
      Ogi Kundrotas.

      Atsakyti
    5. Tadas says:
      8 metai ago

      Jauciu svetima geda skaityti apie tai kad homoseksualas turetu gauti leidima is tevu ir pns. Gal to homoseksualo iq didziausias negu kitu mokytoju ir staiga kazkam nepatinka jo budas ir jis darbo negauna. Analogiskai situacija su veganais, krisnaitais, susituokusiais nesusituojusiais, megstanciais pypke ir ne. Absurdas

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        8 metai ago

        Homoseksualai, t.y. tikrieji, kurie tokiais gimė, į jokias homoseksualistų, kurie slepiasi po gėjų kauke (gay[geɪ] 3.nedoras gėjus,homoseksualistas http://lkiis.lki.lt), akcijas neina, nes jiems nėra ko įrodinėti. Viešojoje erdvėje juos matome ir JIE NEI VIENAS NEDALYVAUJA homoseksualistų, senoviškai tariant pederastų, akcijose, nes homoseksualizmas yra priklausomybė, kuri sėkmingai gydoma JAV: http://www.christianpost.com/news/ex-gay-activist-begins-10-day-trip-to-washington-against-homo-fascism-100558/

        Atsakyti
        • Bartas says:
          8 metai ago

          Kai vieno piliečio paklausiau, kuo “gėjus” skiriasi nuo “piderasto” atsakė taip; “gėjus” gyvena gražiame name, važinėja prabangiu visureigiu, o tas kitas – “piderastas” maitinasi prie “konteinerio”(man jie abu vyrpisiai). Tai kaip čia suprasti. Čia rasizmas ar ne?

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            8 metai ago

            ) 🙂 🙂
            O kas nutiktų jei nebežiūrėtum į pasaulį per tą moteriškąją skylutę?
            Gal tuomet ateitų supratimas, kad vieniems iš jų polinkis į homoseksualumą yra nulemtas gamtos, t.y. objektyvu ir dėl to juos smerkti būtų tas pats, kas smerkti gamtą?
            Tada beliktų tie, kurie į tai nusiorientavo (ir tai pripažįsta) palaidu gyvenimu bei dėl ko ta jų priklausomybė yra išgydoma. Kaip tik pastarieji, besislapstantys po gėjų skraiste homoseksualistai seniau buvo vadinami pederastais, kas dabar daugumoje leidinių yra draudžiama ir kas yra iškrypėlių arba, kitaip sakant, mažumų cenzūra visuomenės daugumai, kas, aišku, iššauks kada nors prieš tuos naujo tipo diktatorius griežtas pasekmes. Musulmonai JAU jiems sako ne, nors ir mums nepriimtinu būdu.

            Atsakyti
    6. markas says:
      8 metai ago

      // M. Kundrotas: Taigi, „Lietuvos ryto“ vadovo pasisakyme – jokio kriminalo. Galima jo pasisakymu stebėtis, galima jį smerkti – tai irgi laisvo žmogaus teisė, bet nėra jokio pagrindo reikalauti kažin kokios atsakomybės. // ———– Man atrodo, kriminalas būtų, jei G. Vainauskas būtų pasakęs, kad juodaodžių krepšininkų komandoje apskritai neturi būti.

      Atsakyti
      • S says:
        8 metai ago

        O man ir atrodo, kad jų komandoje apskritai neturi būti – kur čia “kriminalas”? 🙂 Ką nori, tą į savo lietuvišką komandą priimi, nes čia Lietuvos, o ne Afrikos varžybos – čia mūsų šalis, panašiai kaip namai, Tėvynė. Jeigu “juodaodžiai krepšininkai” komandose yra privalomi, tada jie yra nepageidautini NEGRAI.

        Atsakyti
        • markas says:
          8 metai ago

          Turėjau omenyje, kad prie G. Vainausko išsireiškimo nėra kaip prikibti teisiškai – jo teiginys neturi rasistinio atspalvio. Ten nėra rasinės diskriminacijos. Bent jau man taip atrodo…

          Atsakyti
      • Preobraženskis says:
        8 metai ago

        O kodėl turėtų būti privalomi? Gal dar tada reikia įvesti kvotas, kiek LT komandoje turi būti hutų, kiek tutsių, kiek hotentotų, kiek bušmėnų? Va tada jau būtų tolerancija visu gražumu. Junkeris plotų katučių.

        Atsakyti
        • markas says:
          8 metai ago

          Kokiu atveju G. Vainauskas būtų pasielgęs protingai? Jei būtų sau ramiai daręs tai, ką numatęs tų svetimšalių krepšininkų atžvilgiu. Su niekuo nesidalindamas raginimais kitoms komandoms ir motyvais (neabejoju, kad pas tokį kaip G. Vainauskas, jie – tikrai nerasistiniai). O dabar savo pliurpimu jis gal ir prišauks kvotas. Bent liberanalai netruks tuo pasinaudoti – jis davė peno jiems. Ir eilinį kartą įvyks visuotinis runkelinių galvų barstymas pelenais ir po to sekantis praplovimas.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            8 metai ago

            Nieko nebus – kiek norim, tiek imam. Arba ne.

            Atsakyti
    7. Tvankstas says:
      8 metai ago

      Skirtumai tarp žmonių su skirtinga odos spalva yra, siekia iki 15 nuošimčių nuo bendros genetikos.
      Žmonių su Down sindromu ( anksčiau mongolizmu ) šioje Žemėje yra daugiau negu pusė : Kinija su lopšiu (prieš 40 tūkstančių metų), kitos Azijos šalys, Amerikos indėnai, taip pat daug žmonių ir Europoje ( su apvaliais saulutės veidais, trumpais kaklais, trumpomis kojomis ).
      Dėl šio sindromo atsirado L garsas iš R, kurio nėra nama kalboje, bet R garso nėra kinų kalboje.
      Žmonės, gyvenantys pastoviai temperatūroje virš 30 laipsnių Celsijaus, yra su perdėtai išvystytu hipofiziu gaminti lytinius hormonus, yra jautresni, negali susikaupti, atsiduoda jausmams ir kalbėti tik tai, ką mato, trūksta mąstymo abstraktumo.
      Afrikietės motinos neturi aukštojo la, vaikai negirdėdami iš motinos to švelnaus garso, auga grubūs.
      Vardinti apie rasių skirtumus galima daug ir tai yra rasializmas, bet tai šiandien vertinama kaip rasizmas, politiškai nekorektiška, nors tai tėra paprasta tiesa, ją pašalinant, vykdoma apgavystė.
      Tai tai pat, jei rašo judėjas, tai gerai (pvz., JAV dramaturgas Arthur Miller : ‘ kiekvienas gojus iš prigimties yra antisemitas’), jei cituoji judėją, tai yra antisemitizmas.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        8 metai ago

        Nereikia susikoncentruoti į odos spalvą – visi žmonės ir taip yra skirtingi, o dar skirtingesni, jei jie turi kokių tai ypatybių, jei priklauso vienai ar kitai grupei pagal vienokius ar kitokius požymius.

        Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Paveldo komisija pabrėžia paveldo reikšmę valstybės nacionaliniam saugumui | vkpk.lt nuotr.
    Kultūra

    Paveldo komisija pabrėžia paveldo reikšmę valstybės nacionaliniam saugumui

    2025 05 19
    Vasara artėja: rinkitės atsakingai – pirkite keliones tik iš leidimą turinčių įmonių | vvtat.lrv.lt nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Vasara artėja: rinkitės atsakingai – pirkite keliones tik iš leidimą turinčių įmonių

    2025 05 19
    Rusijosinvazija. Karas Ukrainoje | Alkas.lt nuotr.
    Ukrainos balsas

    Ir žodis tapo ginklu

    2025 05 18
    Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Elektros tiekimo planą ir tiekėją galima keisti bet kada

    2025 05 18
    Pavojingus gaminius į rinką teikusioms bendrovėms skirtos baudos | vvtat.lrv.lt nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Pavojingus gaminius į rinką teikusioms bendrovėms skirtos baudos

    2025 05 17
    Panevėžyje kviečia paroda „Lietuvos mokslo knygų menas 1955–2025“
    Kultūra

    Panevėžyje kviečia paroda „Lietuvos mokslo knygų menas 1955–2025“

    2025 05 17
    Diskusija apie muziejų ateitį | S. Samsonas, Lietuvos nacionalinio muziejaus nuotr.
    Istorija

    Kodėl šiandien reikalingi muziejai? Misija, iššūkiai ir ateitis

    2025 05 17
    Europos muziejų naktis Laisvės kovų muziejuje | lnm.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Paskelbta šių metų muziejų nakties dienotvarkė: atidarytos durys, atvertos istorijos

    2025 05 17

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • >skt apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • +++ apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
    • skt. apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • fantazijų pasaulyje? apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Paveldo komisija pabrėžia paveldo reikšmę valstybės nacionaliniam saugumui
    • Vasara artėja: rinkitės atsakingai – pirkite keliones tik iš leidimą turinčių įmonių
    • Pavasarišką šilumą suteiks sūriu užkepti kepsniai kepsninėje
    • 6 dalykai, kurių galbūt nežinojote apie kurjerio darbą
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Halo formos sužadėtuvių žiedai

    Ką rinktis: klasikinį ar halo sužadėtuvių žiedą su deimantais?

    2025 05 16
    Žaidimų pelė

    Belaidė ar laidinė žaidimų pelė: ką rinktis?

    2025 05 08
    Šeima | pixabay.com, s05prodpresidente nuotr.

    A. Murauskas. Kai valstybė pasitiki šeima – laimi visa tauta

    2025 05 08
    Marius Kundrotas

    M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

    2025 05 07
    Pažangiausios šildymo naujovės

    Nuo oro iki šilumos: pažangiausios šildymo naujovės

    2025 05 01
    Trimeris

    Kodėl belaidis akumuliatorinis trimeris – nepamainomas įrankis lengvai kiemo priežiūrai?

    2025 04 30
    Žoliapjovė

    Kaip pjauti veją per karščius?

    2025 04 30
    Kudirkos Naumiestyje P. Sederavičiaus sukurtos skulptūros | A. Valinskienės, K. Bubelienės nuotr.

    Z. Tamakauskas. Žvilgsnis į Suvalkijos kraštą, kuriame buvo sukurtas Lietuvos himnas

    2025 04 30
    Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

    M. Kundrotas. Antikonstitucinės diktatūros gniaužtuose

    2025 04 24
    Muhidinas Kabiris, Tadžikistano nacionalinio aljanso pirmininkas

    Tadžikų opozicija reikalauja atsakomybės už nusikaltimus žmoniškumui

    2025 04 13

    Skaitytojų nuomonės:

    • >skt apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • +++ apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
    • skt. apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • fantazijų pasaulyje? apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • T.Jakutis -> +++ apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

    Č. Iškauskas. Čikagos lietuviai nepasiduoda nykimo nuotaikoms

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai