Penktadienis, 16 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Lietuva – lietuviams. O ką tai reiškia?

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2016-04-25 08:22:16
68
Alkas.lt, A. Sartanavičiasu nuotr.

Alkas.lt, A. Sartanavičiasu nuotr.

Alkas.lt, A. Sartanavičiasu nuotr.
Alkas.lt, A. Sartanavičiasu nuotr.

Septintus metus žygiuojame Nepriklausomybės marše. Kai kurie ir ilgiau. Juose drąsiai skelbiame šūkį: Lietuva – lietuviams! Nuo tol, kai šis Vinco Kudirkos laikų šūkis grįžo į viešą vartoseną, žiniasklaidos, politikų ir politologų retorika mirga tekstais, tarp kurių daug smerkiančių, gerokai mažiau – pritariančių ir mažiausiai – aiškinančių.

Nepriklausomybės maršų pradžioje suformuluoti trys pagrindiniai principai, išplaukiantys dar iš „Varpo“ keltų idealų. Pirmas – Lietuvos valstybės pagrindą sudaro lietuvių tauta, aplink kurią telkiasi visos kitos istorinės bendrijos, kartu su ja sudarydamos bendrą pilietinę visumą. Antras – Lietuvos valstybė turi būti suvereni, kur lietuvių tauta, išplėsta iki pilietinės visumos, pati spręstų savo likimą, be direktyvų iš Rytų ar Vakarų. Trečias – Lietuvos valstybė turi būti demokratinė tiesiogine šio žodžio prasme, kur aukščiausia valdžia būtų jos piliečiai.

Dabar šie principai reikalauja tiek patvirtinimo, tiek papildymo. Nes įsivyravo nuomonė, kad šūkis „Lietuva – lietuviams“ – veikiau neigiantis, nei teigiantis. Lietuva – lietuviams pirmiausiai traktuojama šitaip: ne lenkams, ne rusams, ne žydams, ne afrikiečiams. Atskiras klausimas, jog trys pirmosios grupės įeina į Lietuvos istorinių tautinių bendrijų sąrašą, o afrikiečiai, arabai, kinai čia – svetimi. Pagrindiniu klausimu tampa tai, ar šiuo šūkiu pirmiau skelbiama, kam Lietuva skirta, ar kam ji neskirta.

Iliustracija šiam klausimui gali būti šeimos vertybės. Ne taip seniai teko išgirsti versiją: šeimos vertybės – tai kova su „pyderais“. Iš dalies taip, jei turėsime galvoje kovą su iškrypimų propaganda, kai šis reiškinys primetamas visuomenei, kaip norma. Kai kas tai supranta kaip kovą su ligotais žmonėmis, bet tai vėl – antraeilis klausimas. Svarbiau, jog tokiems kovotojams už šeimos vertybes seksas be santuokos – normalu, seksas be pasekmių – normalu, abortai – irgi normalu. Priimama visa liberalioji paradigma, atmetant vienintelį jos aspektą. Bet svarbiausia, kad „už“ šioje vertybių sistemoje iš esmės keičia „prieš“.

Stebint kai kuriuos Nepriklausomybės maršo žygeivius, pykčio perkreiptais veidais skanduojančius šventą varpininkų šūkį, natūraliai kyla klausimų. Kiek toks žygeivis paaukojo vaikų ar senelių namams? Kuris iš jų moka bent dvi-tris lietuviškas dainas, išskyrus vienintelį stulpelį apie mūrus ant kalno, išgirstą sporto rungtynėse ir nuvalkiotą iki nuobodumo? O gal kuris nors iš jų sutvarkė kokį piliakalnį ar bent medelį pasodino? Žinoma, yra tokių – jiems pagarba. Tačiau ar kiekvienam šūkis „Lietuva – lietuviams“ turi teigiamą reikšmę?

„Lietuva – lietuviams“, tarp viso kito, reiškia Lietuvą, kurioje lietuviui būtų gera. Tai reiškia rūpestį, visapusę atsakomybę tarp lietuvių ir jų visų – už Lietuvą. Tai apima tiek moralę, tiek kultūrinę tapatybę, tiek socialinį teisingumą. Gyvybės apsauga, šeimos aprūpinimas, orus atlyginimas, užsitarnauta senatvės pensija – viskas įeina į šūkį „Lietuva – lietuviams“. Jei lengva ranka numoji į tautietį, kuriam reikia tavo rūpesčio ir kuriam gali jį suteikti, šis šūkis praranda prasmę. Tada jį reiktų performuluoti. Pavyzdžiui: kitataučiai – lauk.

Taip, „Lietuva – lietuviams“ apima kovą su masine imigracija, Europos Sąjungos diktatu, Rusijos agresija ir tam tikromis politinėmis jėgomis. Ne su tautomis, nes tikras tautininkas gerbia tautą kaip tokią, o tai reiškia – kiekvieną tautą. Bet esminis klausimas – kas iš ko išplaukia: teiginys iš neiginio ar atvirkščiai? Kas vardan ko?

Šiandien liberalioji ir kairioji konjunktūra visais būdais stengiasi pateikti patriotus kaip „heiterius“. Neapykantos skleidėjus. Vargu, ar bereikia jai padėti. Verčiau įrodyti, kad ji klysta arba dar daugiau – meluoja. Kasdieniai artimo meilės darbai – kultūrinėje, socialinėje, politinėje ar tiesiog buitinėje srityje – geriausias patriotizmo pagrindimas.

Tad vis dėlto: Lietuva – lietuviams.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. V. Radžvilas. Lietuva – lietuviams (I)
  2. V. Radžvilas. Lietuva – lietuviams (II)
  3. V. Radžvilas. Lietuva – lietuviams (III)
  4. G. Songaila. Lietuva – lietuviams! Kas netinka?
  5. M. Kundrotas. Lietuva – imperija ar hercogystė?
  6. M. Kundrotas. Socialinis konservatizmas – geriausia apsauga nuo Rusijos
  7. M. Kundrotas. Kodėl vengiama senbuvystės argumento?
  8. M. Kundrotas. Ar lietuviai tikrai per daug konservatyvūs?
  9. M. Kundrotas. Aš irgi svajoju
  10. M. Kundrotas. Meluoti – sarmata
  11. M. Kundrotas. Nacionaliniai elito ypatumai (I)
  12. M. Kundrotas. Dvigubo tapatumo problema
  13. M. Kundrotas. Lietuvos piliečių bendruomenė
  14. M. Kundrotas. Ar susivienys tautinės jėgos?
  15. M. Kundrotas. Patriotai, kosmopolitai ir vatnikai: kas yra kas?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 68

    1. tikras lietuvis says:
      9 metai ago

      Pirma reikia pasakyti kas yra lietuvis?
      V.Landsbergis: lietuvis yra tas, kuris tiki, kad Lietuva gali būti graži ir teisinga!
      Lietuvis yra komandos, kuri vadinasi Lietuva, narys, kuris dirba jai, jai augina savo vaikus, ją gina, dėl ko tiems, kurie nenori būti lietuviais yra aiškus kelias – ieškoti eldoradų kitose šalyse.
      Iš čia: Lietuva – T I K lietuviams!

      Tą ir turėjo omenyje V.Kudirka, pats, kaip daugelis to meto inteligentų, lietuvybėn pasukęs iš lenkybės.
      Ir tai yra logiška: Lietuva, kaip ir kiekviena organizuota struktūra, gali gyvuoti ir sėkmingai tik tada, jei jos nariai dirbs jai.
      Štai kodėl išvykėliai yra nebelietuviai – jie Lietuvai nebedirba, per laiką – per kartas jie gali pereiti (ir taip dažniausiai nutinka) į vietinę tos šalies, kurioje gyvena, teritorijos tautą (pavyzdys Gilgudas).
      Jei jie grįš, tuomet vėl galės būti Lietuvos nariais, lygiai taip pat lietuviais gali patapti atvykėliai iš kitų tautų teritorijų, kuriems jau teks įsilietuvinti.
      Kartu ši formulė puikiai paaiškina, kad tie, kurie gyvena čia, bet nenori būti lietuviais (pvz.Kurliandsky ir pan. personos, nors, pvz., Vinokurą jau išmokėme ir jis save įvardija kaip žydų kilmės lietuvį :), t.y. iš esmės būtų teisingai, tik, va, žydų tautos nėra, nes taip nuo seno yra vadinami blogiečiai, todėl tiksliau būtų, jei įsivardintų ne pagal kilmę, o kitaip. Pvz., lietuviai judėjų tikybos), veikia tiesiog prieš Lietuvą, nes pati formulė Lietuva lietuviams! nieko nežeidžia tol, kol niekas nieko neišsigalvoja ir neprideda to, ko joje nėra.
      Štai kodėl žymiai aiškesnė būtų jau minėta formulė Lietuva – TIK lietuviams!

      Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        9 metai ago

        Sakote, kad lietuviai nori dirbti Lietuvai, t. y. Lietuvoje ?
        Pamirškit.
        Na, nebent gal kokie pensininkai pasargauti-prisidurti “nori” šitoje kapitalistinėje santvarkoje.
        ———
        Dar stojasi klausimas, kaip tamsta-temsta pratempiat nuo mėnpradžios lig mėnbaigos ? Kiba kuo nelegaliai užsiimat, jei nepaslaptis ?

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          Žinai kaip man, dirbusiam tuo metu milicijoj, pasakė pažįstamas įgaliotinis: naktimis nepamiegosi – viską turėsi. 🙂

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            9 metai ago

            Gali pasirašinėti ‘tikras milicininkas’.

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Kai tik tave pagausiu, tuomet ir spręsiu : gal pasivadinsiu policininku, kuris Alke išgaudė Lietuvos priešus – kemblius, amelijas, vilniečius, kauniečius ir panašų brudą.

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              O už bazarą reikės atsakyti, mente!!!

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Žodis mentas yra rusicizmas – prašome čia nesikeikti. 🙂
              Alkas – šventvietė, nežinojai?

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Nežinojau, kad buvai komuniagų kovinio būrio kovotojas, t.y., milicininkas.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              O kas tu toks esi, kad tau nepatinka milicija – policija?
              Piauniai, kaunietiškas žulikas?
              Iš kurios grupuotės? 🙂

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Milicija – tai ne policija, mažarašti!!!

            • Perkūno Paukštis says:
              9 metai ago

              Žiūrėjau, kuo skiriasi Kaunietis nuo Kaviansko:
              —————-
              Bachuriukų rūšis, kurie gimė ir augo Kaune. Atpažįstami iš lakierkų, treninginių kelnių, blizgančios striukės, plaukų, sušukuotų ant šono bei soliariuminio įdegio. Kartais nešioja portmaniokus (tipo tašė per šoną ar papilvėje). O veido išraiška – amžinai nepatenkinto.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Milicija, tai ta pati įstaiga, vėliau virtusi policija, mažarašti 🙂 :
              kaip tik dirbau milicijoje 9m., o paskui beveik 13 metų policijoje.
              Ir dar galiu pasakyti: milicija geriau dirbo – niekada nekalto neapkaltindavo, nes buvo įstatymas, kad jei iškėlei bylą nekaltam, tai tau pačiam iškels bylą, o dabar to nėra, todėl daro ką nori (žmogus pakvietė policiją dėl užpuolimo viešoj vietoj ir pavojingo vairavimo, o policija, vietoj to, kad vadovautųsi, visų pirma, nukentėjusiojo pareiškime nurodytom aplinkybėm, visaip suko žuliką, net apkaltino nukentėjusyjį, nors vieta buvo filmujama, 5 teismai parodė, kad nukentėjusysis sakė tiesą, bet policija iki šiol net neatsiprašė – atvejis iš gyvenimo).
              Ilga pasaka, bet, atėmus iš policijos šių dienų kiek geresnį techninį aprūpinimą, tai nelieka svarbiausio – moralės.
              Ir štai dar pavyzdys: ką tik skaičiau internete, kad žmonės naktį per Palangą, nesant gatvėje nei vienos mašinos, važiavo mašina, bet gale sėdėję nebuvo prisisegę. Sustabdė policija, surašė protokolus ir pasakė: nesurašyti negalim.
              O kaip tik gali!
              Bet dirba dėl štukos, kas buvo visiškai neįsivaizduojama milicijoje.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Dar papildysiu, kad tas žulikas buvo antiek baustas, kad baudimai vos tilpo į 5 lapus. 🙂
              Bet policijai gera, matyt – agentas ar sobutynikas, ar kieno tai proteguojamas, nes iš įvykio vietos buvo išleistas neapklausus – matyt tam, kad kurtų versijas. Buvo parašytas skundas VRM ministrui Skverneliui, bet nieko jiems nedarė: nei už tai, kad net nenagrinėjo to žuliko vairavimo, kada jis vos sustojo neatsitrenkęs į nukentėjusiojo mašinos vidurį, policija pristatė į teismą jo pateiktą “liudininkę”, kuri įvykio metu pagal vaizdo įrašą buvo parduotuvėje ir nieko negalėjo matyti, ir t.t.
              Žodžiu, nors žulikas bent tris kartus keitė parodymus, “liudytojus” atsivedė tik po 2 mėn. (juk, jei jie buvo, tai galėjo iškart pristatyti, bet vienas iš jų įraše matosi, kad matė netgi užpuolimą, kurį įvykdė žulikas, bet sako, kad nematė, o kito iš viso nėra įraše – net nebuvo ten).
              Ir policijai viskas gerai, skverneliams irgi, matyt.
              Nes varnas varnui akies nekerta – po rašto Skverneliui pasiūlė skųsti teismui policijos betvarkę ir darbą žulikui.
              Na, argi begali būti didesnis cinizmas?.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Dar pridėsiu, kad tas žulikas sudavė ne tik nukentėjusiąjam, bet ir šalia stovėjusiai jo motinai apie 90m. amžiaus, kurios (kaip ir nukentėjusiojo, beje) policija net nenorėjo apklausti (nors kelių eilučių pareiškimą priėmė, bet kelių eilučių formoje niekaip neišaiškinsi smulkiai to, ką gali aprašyti tik keliuose lapuose), vėliau tikino, kad ji, būk, sako teisme netiesą (nors, jei kas buvo neaišku, tai galėjo daryti vaizdo medžiagos ekspertizę – ko jų nuolat buvo prašoma ir žodžiu, ir raštu, bet tyčia nedarė, nes reikėtų žulikui kelti bylą – o dabar atsipirko tik administracine BAUDA IR TIK TODĖL TEISMAS NUBAUDĖ, KAD NUKENTĖJUSYSIS ĮNIRTINGAI ĮRODINĖJO ANO KALTĘ), nors į įvykio vietą atvykę policininkai , kurie už senikę jaunesni apie 4 su viršum karto, skundėsi, kad, būk, nebeatsimena 🙂 kas buvo , kada jie atvyko į įvykio vietą, nors tai jie privalėjo tuojau pat po atvykimo kuo smulkiausiai aprašyti raportuose.
              Bet nerašė – nenorėjo, matyt, pakenkti draugeliui (žulikui).
              Va, tokia dabartinė policija.

            • Perkūno Paukštis says:
              9 metai ago

              Policininkai ar milicininkai šiaip tikrai šventos pagarbos verti žmonės. Jų dėka dar galima saugiau gyventi.
              Įsivaizduokite, kas būtų, jei jų nebūtų… (visoks mėšlas subujotų).

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Nekreipk dėmesio į probanditinius elementus ir nedamuštas kontras: ko nepadarėm tada, padarysim dabar.

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Tamsta, kaip sakoma, maišai miltus su tiltais. Policija – tai viena sąvoka. Policija tarnauja (bent jau turėtų tarnauti) piliečiams. O milicija (turiu omeny tarybinę miliciją) tarnavo komunistų partijai ir buvo vadinama “Koviniu Partijos būriu”. Jauti skirtumą? Lyginti policiją su milicija – tai tas pats, kas lyginti pirštą su vienu daiktu – lyg ir panašūs, bet…

            • Kemblys says:
              9 metai ago

              milicija [lot. militia — karo tarnyba]

              Tu teisus – sukarinta tarnyba.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Visai nesvarbu kas ir kaip ką vadino: svarbu kas kaip dirbo.
              Dašuto?
              Ar reikės susirasti ir atskirai paaiškinti?

            • Kemblys says:
              9 metai ago

              Meluoji, ‘tikras milicininke’, ,,komunistai” statė ne Lietuvą, o KOMUNIZMĄ Lietuvoje!
              Dabar, kai jie išmetė į šiukšlių dėžę marksizmą-leninizmą, sėkmingai stato KAPITALIZMĄ.
              Milicininkai, kiek atsimenu, vaikščiojo apkiautę: kelnės nelygintos, keikdavosi daugiaaukščiais rusiškais keiksmažodžiais, kyšius imdavo po RUBLĮ (gal atitiktų 7-8 litus) ir dažnai įkaušę.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Jei jie statė, tai ko nepastatė? 🙂
              Išmįslas buvo tas komunizmas, kada šaliai trūko elementarių dalykų.
              Tuo tiki tik visokie kvaileliai. 🙂

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Pats melais užsiimi ir tai atskleidė Žygeivis savo tinklapyje.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              O komunistai, beje, statė Lietuvą.
              Neturi visai supratimo, todėl apsišviesk, kad daugiau čia nesąmonių neberašinėtum – čia ne Kauno banditų susirinkimas ir čia jų paistalų nereikia:
              https://www.youtube.com/watch?v=gzKS9Bb8SZc

            • Perkūno Paukštis says:
              9 metai ago

              Nesikarščiuokit, grožiui kenkia.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Tik tiesą sakau.
              O grožis seniai nebeaktualus. 🙂

    2. tikras lietuvis says:
      9 metai ago

      Kodėl nelietuvių negali būti Lietuvoje pagal sąvoką?
      Imkim pavyzdį iš gamtos: jei žmogaus kūne (pavyzdys pavyzdinės struktūros) atsiras ląstelės, kurios veiks ne taip, kaip dauguma, tuomet jos bus vėžinės.
      Lygiai tas pats bus ir tie, kurie, gyvendami Lietuvoje, veikia ne Lietuvos labui, nes tai yra veikimas priešingai Lietuvos interesams.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        9 metai ago

        T.y. po minkštųjų poveikio priemonių vėliau lieka tik vėžio šalinimas.

        Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        9 metai ago

        Baikit baikas, Kauniečiau.
        Tikras Lietuvis juk teisus sakydamas, kad vienybė yra vispiliečių vienodume.
        CHA

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          Kitaip sakant – vėžys sveikame Lietuvos kūne.

          Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          Vienžo, vėžys sveikame Lietuvos kūne.

          Atsakyti
          • Perkūno Paukštis says:
            9 metai ago

            Anokia čia prana-šiška naujiena. Ir taip aišku.

            Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          Žulikas yra, todėl ir nerimsta.
          Bet mes tokius riktinti mokam.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            9 metai ago

            Paukšteliui.

            Atsakyti
    3. bet says:
      9 metai ago

      “Stebint kai kuriuos Nepriklausomybės maršo žygeivius,pykčio perkreiptais veidais skanduojančius šventą varpininkų šūkį…”neįtikėtina,kad tai rašo Marius?Lyg praėjusiais metais buvo pasakyta”geriau anglėti”,tai prieš žygiuojant pasakote susirinkusiems “Čyz” ir visi žygiuoja nušviesti amerikoniškų šypsenų.Kame problemos?Jaunimas drausmingai elgias eisenose,tai matomai čia ne jų bėda.
      “Kiek toks žygeivis paaukojo vaikų ar senelių namams”.Gal užtenka galimai Lietuvoje propaguoti ubagystę.Gruzijoje nėra nei vaikų namų,nei senelių.Ugdyti reik Lietuvoje atsakomybę,pagarbą žmogui,tradiciją pasirūpinti savo artimu,gelbėti Lietuvos žmones iš girtuoklystės,ne nuskurdinti,paskui vaidint geradarį ,šelpiantį.O galima ir simboliškai klausti subendrintai: kodėl jis skurde,o Tu ne?Gal jo dalis pas Tave?
      Prieš rinkimus daug kalbų apie reikalą paguosti,”paglostyti”.Rankos dvi,o kaimynų daug,susikaupusių,liūdnokų,tai kaip juos visus”paglostyti? Ir kas jiems iš to vienkartinio,priešrinkiminio dėmesio?
      IĮdomiausias paskutinis sakinys,kai jau šalia patriotizmo,liberalizmas stojos,Mariaus Kundroto rašinyje.

      Atsakyti
      • Matas says:
        9 metai ago

        Geras klausymas…(kodel jie skursta).

        Atsakyti
    4. dr.Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
      9 metai ago

      “M. Kundrotas. Lietuva – lietuviams. O ką tai reiškia?” Man tai reiskia, kad kur lietuvis bebutu yra atsakingas uz Lietuvos valstybe.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        9 metai ago

        Už Lietuvos ribų lietuvių nėra, nebent tai būtų mūsų šnipai ar diplomatai.
        Kiti, gi, – tai tik lietuvių kilmės, kalbos ar kultūros žmonės.
        Per laiką kilmė, kalba ar kultūra išputės.

        Atsakyti
    5. Marius says:
      9 metai ago

      Dėl “patriotizmas.liberalizmas” – čia kažkokia redakcijos klaida. Originaliame tekste to nėra.

      Atsakyti
      • Tai says:
        9 metai ago

        ačiū,gerbiamas Mariau,už paaiškinimą,redakcijai už klaidos atitaisymą.

        Atsakyti
    6. Kemblys says:
      9 metai ago

      Marius Kundrotas:
      ,,marše, politikų ir politologų retorika, tekstais, suformuluoti, principai, idealų, istorinės, suvereni, direktyvų, demokratinė, principai, traktuojama, grupės, Iliustracija, versiją, propaganda, norma, normalu, seksas, normalu, abortai, normalu, liberalioji paradigma, aspektą, sistemoje, natūraliai, sporto, moralę, kultūrinę, socialinį, pensija, performuluoti, masine imigracija, diktatu, agresija, politinėmis, liberalioji, konjunktūra, patriotus, kultūrinėje, socialinėje, politinėje (3 svetimžodžiai iš eilės!), patriotizmo…”

      Keista, kad mažiau svetimžodžių Mariaus Kundroto rašte – abejingai rašė ,,Lietuva – lietuviams!”
      😀 😀

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        9 metai ago

        K.Donelaitis tau:
        – vabole juodoji, kur tu skubi – kur tu rėplioji? 🙂

        Atsakyti
    7. Kaunietis says:
      9 metai ago

      Štai pagaliau ir išlindo yla iš maišo: “Tikras lietuvis” – buvęs milicininkas (“Milicija – ginkluotas Partijos būrys”)… Būtų juokinga, jei nebūtų graudu…

      Atsakyti
    8. Vilniukas says:
      9 metai ago

      “Tikras lietuvis” – buvęs milicininkas?! Kaip gražu, kaip lietuviška…

      Atsakyti
    9. Dronas says:
      9 metai ago

      Siap leftistu snekose kur kas daugiau pykcio ir kazkaip visai nesimato ju dievinamos tolerancijos. Zinoma nevisu, su kai kuriais net yra prasme pasigincyti ir siaip pasikalbet. Deja tokiu labai nedaug. Kas beje liecia ir patriotus tarp kuriu dalis “patriotai”. Kodel kabutese? Todel, kad toks zmogus neretai net pats nesupranta ka jis sako, kodel ir ka tai reiskia. Toks kazkur kazka girdejo, bet nieko nezino, nesupranta ir kas blogiausia NENORI. Tokie labai gera terpe visokiom kremliaus manipuliacijom. Zmones sviesti reikia. Jeigu to nedaryt, dalis, net nemaza dalis piktavaliu, o gal ir kvailiu bus nuvesti klystkeliais. Siaip reikia prisimint Lietuvos sviesuliu patirti ir darbus. Daryt kaip jie ir tada galbut viskas pamazu prades keistis i gera. Lietuvoje pasigendu tokios placios, kryptingos ir atkaklios svietejiskos veiklos. O juk niekas nieko nedraudzia, neriboja, imk i daryk, daugelis sunkiais Lietuvai laikais veikusiu Lietuvos sviesuoliu, apie tai galejo tik pasvajot.

      Atsakyti
    10. tikras lietuvis says:
      9 metai ago

      Kaip matome, Alke leidžiama laisvai – be moderacijos rašinėti visokiems Kauno žulikams?
      Ar Alką nupirko Kauno žulikai?

      Atsakyti
      • Perkūno Paukštis says:
        9 metai ago

        Greičiau remia.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          O tai jau vienas ir tas pats:
          su kuo sutapsi, toks ir pats tapsi.

          Atsakyti
    11. Vilniukas says:
      9 metai ago

      Čia – Lietuva, tikrais čia… mentais lyja…”

      Atsakyti
    12. Vilniukas says:
      9 metai ago

      Žiūriu, tas “tikras lietuvis- milicininkas-policininkas” labai jau ėmė nervintis… Gal toje milicijoje-policijoje ko nors prisidirbęs buvo?.. Romėnai sakydavo: “Jupiteri, tu pyksti? Reiškia, kaltas esi.”

      Atsakyti
    13. alksnaitis says:
      9 metai ago

      Marius Kundrotas vis dar mato skirtumus tarp kairės ir dešinės.Koks skirtumas kairieji ar dešinieji koncervatoriai? Ką konservatoriai gina?. Pradžioje jie lik palaikė tremtinius, lietuvybę…Bet ištikro jie – už stambų kapitalą, tarptautines bankines korporacijas, Lietuvos žemės, stambių Lietuvos įmonių pardavimą užsieniečiams, jų vadovybė vykdo užsienio bankinių korporacijų valią, naujus nurodymus dar uoliau nei kitos partijos esančios valdžioje. Darbo rezultatai :lietuvių tauta neteko virš milijono lietuvių, dar nevisam. Bet laikas bėga,išvykusių lietuvių vaikai auga užsienyje ir po truputį papildo didžiųjų tautų skaitlingumą… Yra koncervatoriaus Vytauto Landsbergio pasirašytas dokumentas, Ignalinos atominę elektrinę elektrinę reikia visiškai užgesinti 2009-aisiais… po uždarymo energijos kainos lietuvių tautai ženkliai pakilo to sekoje užsienio kompanijom įvežti prekęs į Lietuvą palengvėjo, lietuvių tautai konkuravimas su užsieniu pasunkėjo, užsienio metropolis gavo naujo lietuviško kraujo, lietuvių tauta dar daugiau nukraujavo…Konservatorius Lanzbergis dar 1992 siūlė parduoti Lietuvių žemę užsieniečiams,…prisiminus Mažeikių naftos perdibimo gamyklos, telekomo privatizacijas…pelnas iškeliauja… Tai kam dirba konservatorių vadai?

      Atsakyti
    14. SUDUVIS says:
      9 metai ago

      Pagalvojau – jeigu Lietuva lietuviams ,tada ir Zemaitija turetu buti zemaiciams,o Suduva suduviams. Kuo lietuviu gentis yra geresne ! Be to ,as sutikciau ir su tuo,jeigu jie skanduotu: “grazinkite mums musu zemes Zbignievai ir Grzegorzai !” .

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        9 metai ago

        Žemaitija ar Suvalkija yra etnografiniai rajonai, nes net tokių genčių kaip žemaičiai ar sūduviai niekada nebuvo.

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          9 metai ago

          ‘tikras milicininke’, pasidomėk ką reiškia svetimų kalbų žodžiai žodynuose, bo kvailai gaunasi.

          etnogrãfija [↗ etno… + ↗ …grafija], mokslas, tiriantis tautas ir kitas etnines bendrijas, jų materialinę bei dvasinę kultūrą.

          Atsakyti
          • Kaunietis says:
            9 metai ago

            Palikite ramybėje tą vargšą milicininką-policininką! Ko norėti iš žmogaus, baigusio Kauno milicijos mokyklą ar Minsko milicijos mokyklos Vilniaus filialą? Ir, bendrai, apie kokias aukštas materijas su tokiais kalbėti? Su tokiais diskutuoti – tik laiką gaišti.

            Atsakyti
            • Kemblys says:
              9 metai ago

              Tu teisus – jis nesupras.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              O ir nepataikei, savo “išsilavinimus” man priskirdamas, vaike: aš baigiau VVU TF.
              Apie etnografinius regionus pasiskaitykit ir daugiau nesąmonių nebešnekėkit:
              http://www.ivilnius.lt/apie-vilniu/lietuva/etnografiniai-regionai/

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              TF – Teisės fakultetas. Kuriais metais, Tamsta, baigei? Įtariu, kad sovietmečiu. Reiškia, studijavai sovietinę teisę? Taip? O ar sovietinė teisė aplamai buvo teisė? Abejoju…

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Ir tada statė Lietuvą:
              https://www.youtube.com/watch?v=gzKS9Bb8SZc

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Patikslinimas. “Statė” ne Lietuvą, o sovietinėje Lietuvos TSR, už soc. lagerio geležinės uždangos, “broliškų” tautų šeimoje “statė” komunizmą!!! Gal, Tamstele, “nepudrink” čia mums smegenų?!.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Pabandyk, vaike, dar sykį pasižiūrėti ką sąko S.Geda.
              Gal dašus?

            • Vilniukas says:
              9 metai ago

              O Geda tau kas? Tėvas? Vyresnysis brolis? Kunigas?

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Papusk dirse, brautc uz majam. 🙂

            • Kemblys says:
              9 metai ago

              Dėkingas ‘tikram’ už atasakymą. Visada galvojau kodėl daug kas vartoja svetimų kalbų žodžius nemokėdami tų kalbų ir dar primesdami tiems žodžiams nebūdingas reikšmes, dabar supratau – jie bijo išsiskirti. Nesvarbu, kad žodynuose tų žodžių reikšmės apibrėžtos kitaip, nesvarbu, kad vartojantys suvokia darantys nesąmones, bet nori būti kaip ‘visi’. ‘tikras lietuvis’ teigia esąs visuomenės daugumos ‘atstovas’ todėl ir gadina lietuvių kalbą, kaip ‘visi’.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Pats tu gadini: amžinai ambų ieškai, o prie gerų vyrų už tai jau seniai būtum gavęs į kailį.
              Yra žodžių, kurie atėjo iš kitur į lietuvių kalbą, kaip pvz. mašina, kurių pakeisti lietuviškais nėra galimybės, todėl ir žodis etnografinis yra iš tokių.

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Paskutiniu metu pasidarei labai agresyvus: beveik kiekviename komentare grasini susidoroti su oponentais… Neužmiršk, kad lazda turi du galus ir antruoju galu gali pats užsigauti…

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Tu nesi išauklėtas, todėl tave auklės svetimi.

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Tave vėl iš psichiatrinės išleido anksčiau laiko? Paskubėjo…

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Matau, kad pradedi žydomasonų stiliumi.
              Tai gal nuo šiol taip ir pasirašinėk? 🙂

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Lietuva Kanų kino šventėje 2021 | rengėjų nuotr.
    Kultūra

    Kanų kino šventė: žvilgsnis į pagrindinę dienotvarkę ir stiprus lietuvių prisistatymas

    2025 05 16
    61-asis „Poezijos pavasaris“ skelbia dienotvarkę: eilėraščiai sklinda nuo Amerikos iki kūrėjų sodybų Lietuvos miškuose | D. Dirgėlos nuotr.
    Kultūra

    61-asis „Poezijos pavasaris“ skelbia dienotvarkę: eilėraščiai sklinda nuo Amerikos iki kūrėjų sodybų Lietuvos miškuose

    2025 05 16
    Baltijos šalių chemijos olimpiadoje Lietuvos mokiniai iškovojo II ir III vietas | linesa.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Baltijos šalių chemijos olimpiadoje Lietuvos mokiniai iškovojo II ir III vietas

    2025 05 16
    Virginijus Kašinskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
    Etninė kultūra

    Dailininkas Virginijus  Kašinskas švenčia garbingą gimtadienio sukaktį

    2025 05 15
    Seimas
    Lietuvoje

    Sugriežtinta atsakomybė už tarptautinių sankcijų pažeidimus

    2025 05 15
    Žemė | am.lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Seimas priėmė Žemės įstatymo pataisas

    2025 05 15
    Miškas | pixabay.com nuotr.
    Lietuvoje

    Ribojami miško kirtimai Kaliningrado ir Baltarusijos pasienyje

    2025 05 15
    „TikTok“ | pixabay.com nuotr.
    Gamta ir žmogus

    ES bręsta iniciatyva vaikams uždrausti naudotis „TikTok“ ir „Instagram“

    2025 05 15

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • -.-.- apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Sergiejus Salis apie Kaip išvengti ličio baterijų sukeltų gaisrų?
    • Ir neskaitėt? apie R. Vanagas. Vau, lietuviai, vau!
    • -.-.- apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Kanų kino šventė: žvilgsnis į pagrindinę dienotvarkę ir stiprus lietuvių prisistatymas
    • 61-asis „Poezijos pavasaris“ skelbia dienotvarkę: eilėraščiai sklinda nuo Amerikos iki kūrėjų sodybų Lietuvos miškuose
    • Baltijos šalių chemijos olimpiadoje Lietuvos mokiniai iškovojo II ir III vietas
    • Apsauginiai kremai nuo saulės: ką svarbu žinoti
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Vytautas Rubavičius | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

    V. Rubavičius. Moskovijos ordos parado geopolitika

    2025 05 11
    Žalvarnis | L Šniaukštos nuotr.

    Į Lietuvą sugrįžo vieni gražiausių šalies paukščių – žalvarniai. Padėkite juos išsaugoti!

    2025 05 09
    Marius Kundrotas

    M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

    2025 05 07
    2024 m. „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai | alytausmuzika.lt nuotr.

    „Dzūkų balso“ varžytuvės – meilė, dėmesys ir pagarba savo kraštui ir Lietuvai

    2025 05 07
    JAV ir Ukraina | Alkas.lt koliažas

    JAV ir Ukrainos susitarimas dėl išteklių: signalas Rusijai ir iššūkiai Lietuvai

    2025 05 02
    Europos komisija | vle.lt nuotr.

    Lietuva nepritaria EK pasiūlymui riboti švino naudojimą amunicijoje ir žvejybos reikmenyse

    2025 05 01
    Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

    M. Kundrotas. Antikonstitucinės diktatūros gniaužtuose

    2025 04 24
    "Žemė Gyva" šventės akimirka | Rengėjų nuotr.

    E. Barysas. „Žemė Gyva“: Ar Lietuva išdrįs pripažinti gamtos teisę gyvuoti?

    2025 04 22
    Požeminio vandens būklė Lietuvoje: natūralūs svyravimai ir žmogaus veiklos pėdsakai | lgt.lrv.lt nuotr.

    Požeminio vandens būklė Lietuvoje: natūralūs svyravimai ir žmogaus veiklos pėdsakai

    2025 04 18
    Vilniaus Verbos

    Vilniaus krašto verbos ir trijų šalių Kūčios – šias tradicijas pristatančios paraiškos pateiktos UNESCO

    2025 04 14

    Skaitytojų nuomonės:

    • -.-.- apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Sergiejus Salis apie Kaip išvengti ličio baterijų sukeltų gaisrų?
    • Ir neskaitėt? apie R. Vanagas. Vau, lietuviai, vau!
    • -.-.- apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • jo apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Černobylio elektrinės apylinkių vaizdai |robohub.org nuotr.

    Z. Vaišvila. Valdžios melas nuo Černobylio AE avarijos iki šių dienų (tiesioginė transliacija, video)

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai