Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

J. Užurka. Istorinės restitucijos būtinybė

Jonas Užurka, www.alkas.lt
2014-10-22 15:00:34
11
Vytautas Didysis | delfi.lt, A. Didžgalvio nuotr.

Vytautas Didysis | delfi.lt, A. Didžgalvio nuotr.

Vytautas Didysis | delfi.lt, A. Didžgalvio nuotr.
Vytautas Didysis | delfi.lt, A. Didžgalvio nuotr.

Ši tema itin nepopuliari ypač tarp okupacinių laikų istorikų. Na, o politikai – įstatymleidėjai bei kitos partinės valdžios bijo garsiai ir išsižioti apie mūsų Tautos teisę į istorinę restituciją, nors kuluaruose ir kalba apie tai. Reikalas štai kame. Atkovojus Nepriklausomybę vis garsiau kalbama apie istorinės tiesos atstatymą, kad būtina atsisakyti mums primesto nuo carienės Jekaterinos laikų žeminančio požiūrio į mūsų istoriją – į valdovus, mūsų Tautą.

Aš savo istoriniuose romanuose, – o ir viešuose renginiuose, pokalbiuose, – mūsų valdovus – ir Gediminą, ir Traidenį, ir Vytenį, ir Vytautą, ir … – tituluoju karaliais o ne kunigaikščiais. Už tai susilaukiu aštrios kritikos iš vis dar sovietinę istoriją propaguojančių asmenų. Į tai aš atsakau aiškiai: Kas jums suteikė teisę atimti turėtus titulus iš mūsų valdovų? Juk mūsų Lietuvos valdovus visas to meto pasaulis – Europos karaliai, imperatoriai  titulavo karaliais. O ir jie patys save titulavo Lietuvos ir Rusios žemių karaliais. Kodėl juos be jokio pagrindo pažeminame iki kunigaikščių? Ar vis dar gajus sovietmečiu į galvas įkaltas vergiškas nevisaveriškumas, paklusnumas, nusižeminimas dėl duonos kąsnio, aukštesnio mokslinio laipsnio? Ar ne gėda klausyti kuomet tūlas europietis paklausia: o kam gi jūsų kunigaikščiai buvo pavaldūs? Juk nepavaldūs niekam tik karaliai, valdovai o ne kunigaikščiai. Taigi, vis dar užsispyrusiai tituluojant mūsų didžiuosius valdovus kunigaikščiais ir istorijos vadovėliuose, žeminama mūsų istorija, mūsų Tautos valdovai.

Priešistoriniais laikais mūsų protėvių Baltų žemės klestėjo. Klestėjusi apie aštuonis tūkstantmečius viena pažangiausių ir galingiausių tų laikmečių besiformuojančių civilizacijų – Baltų civilizacija, prieš pusantro tūkstantmečio, vykstant istorinei raidai – tautų kraustymuisi – per ilgus, kruvinus amžius buvo beveik nušluota nuo savo istorinės žemės – sudeginta, išžudyta. Baltų žemėse jau formavosi kitos tautos, valstybės su kuriomis mums šiandien ir tenka kaimynystėje gyventi.

Traidenis tapo didžiuoju Lietuvos valdovu. Iš karaliaus Mindaugo perėmė ne tik karingumą, bet ir sumanaus diplomato ypatybes. Jį visa Europa titulavo karaliumi. Ir jis save titulavo karaliumi.

Karalius But­vy­das (Pu­ku­ve­ras) krau­ju šlaks­ty­tą Lie­tu­vos sos­tą per­da­vė savo įpė­di­niui sū­nui Vy­te­niui. Per­da­vė į tvir­tas ran­kas, nu­trauk­da­mas tar­pu­sa­vio vai­dus ir žu­dy­nes, tar­si įtei­si­nęs ir įpė­di­nys­tę. Ši­taip gar­bin­gai, kaip tei­sė­tas sos­to įpė­di­nis ir pa­vel­dė­to­jas, Vy­te­nis į Lietuvos karališkąjį sostą at­si­sė­do il­gam – net dvi­de­šim­čiai me­tų. Visą valdymo laikotarpį Vytenis pašventė kovoms dėl savo protėvių Baltų žemių atgavimo, narsiai puolė mūsų žemėse prieš keletą amžių įsikūrusius ir lenkus, ir volyniečius, ir haličėnus rusėnus, ir kryžiuočių bei kalavijuočių ordinus. Kaip sumanus diplomatas Vytenis per tą lai­ką su­sig­rą­ži­no ir pri­jun­gė prie Lie­tu­vos že­mių ne tik protėvių Pins­ką su Tu­ro­vu, bet ir Po­loc­ką, įkur­di­no sa­vo įgu­lą net Ry­go­je, ryžtingai žy­gia­vo per savo protėvių dabar mozūrų žemes. Ne kas ki­tas, o Vy­te­nis iš­dras­ky­tą ir nyks­tan­tį ka­ra­liš­ką­jį Min­dau­go miestą, mūsų protėvių Baltų istorinį Vil­nių vėl ėmė­si atkur­ti sos­to mies­tu. Jam karaliaujant,  Vilnius virto tikru miestu.

Tą darbą ga­lu­ti­nai užbaigė jo bro­lis karalius Ge­di­mi­nas, po Vy­te­nio pe­rė­męs Lietuvos karalystės, Lietuvos vals­ty­bės lai­vo vai­rą į sa­vo tvir­tas ran­kas. Jis nedelsiant ėmėsi vykdyti savo žemėms ir dievams duotą priesaiką – atstatyti jų protėvių Baltų tūkstantmečiais turėtas žemes. Ir vėl pra­si­dė­jo il­gi Lie­tu­vos ga­ly­bės kles­tė­ji­mo am­žiai.

Ka­ra­liš­ka­sis Lie­tu­vos val­do­vų krau­jas, da­vęs pra­džią di­din­ga­jai Ge­di­mi­no di­nas­ti­jai, dar ilgai te­kė­jo Ge­di­mi­nai­čių gys­lo­mis.

Beje, vertėtų priminti kad to meto bei ir vė­les­ni met­raš­čiai apie tą lai­ko­tar­pį ra­šė taip:

„… Ir val­dė Lie­tu­vos ka­ra­lys­tę po ka­ra­liaus Min­dau­go mir­ties nar­sūs Lie­tu­vos karaliai –  ir ka­ra­liaus Min­dau­go sū­nus krikščionis Vaiš­vil­kas, ir sa­vų die­vų iš­pa­ži­nė­jai Trai­de­nis bei Vy­te­nis… Karaliavo jie, pa­keis­da­mi vie­nas ki­tą, pa­keis­da­mi sa­vo bro­lius ir tė­vus, virš pu­sės am­žiaus, kol per­da­vė Lietuvos sos­tą su her­bu Di­džia­jam Ge­di­mi­nui…

Ir vi­si jie, vie­ni iš pa­gar­bos, ki­ti iš bai­mės prieš juos, ta­čiau svar­biau­sia – dėl ne­nu­trūks­ta­mų gi­mi­nys­tės ry­šių su ka­ra­liš­kuo­ju Lie­tu­vos Min­dau­go sos­tu bu­vo ti­tu­luo­ja­mi Lie­tu­vos ir Ru­sios že­mių ka­ra­liais…“

Taigi, nuo karaliaus Mindaugo sumanios diplomatijos laikų, mūsų atsigavusios žemės dėka sumanių valdovų, gerai žinojusių ir pagarbiai puoselėjusių savo protėvių praeitį, širdyje ir protuose nešiojusių mūsų tautos dvasinę galią, klestėjo dar apie penkis šimtmečius. Klestėjo tol, kol nepradėjo valdyti samdomieji valdovai, kol dėl asmeninės gėrovės neišsigimė parsidavusi lėbaujanti, nutautėjusi bajoriškoji – klerikalinė ir dvasiškai, ir tautiškai nusmukusi „aukštuomenė“. Ši, mūsų garbingą praeitį niekinusi, susvetimėjusi „aukštuomenė“ išparceliavo žemes, parsidavė svetimtaučių įtakai. O reikalaudami vergiško, mūsų Tautai nebūdingo nusižeminančio nuolankumo, vos nepražudė ir mūsų seniausią pasaulyje kalbą. Šis procesas kolaborantų „dėka“ tęsėsi ir okupaciniais metais. Klausiu: ar šis gėdingas vyksmas mūsų protuose ir širdyse jau sustabdytas?

Mūsų Šventaragio slėny Gedimino pilies papėdėje turėtų atgimti mūsų Tautos istorija – ir mūsų protėvių šventykla ir aukuras, ir visų mūsų valdovų panteonas iš kur jie, laiminami krivių ir vaidilų, lydimi žmonių, žygiuodavo ginti mūsų žemių. Tai būtų ne tik mūsų dvasinis centras, bet būtų ir itin patrauklus turistų traukos centras ar ne tik vienintelis toks ne tik Europoje.

Vaikštant po Vilnių į akis krinta jau baigiami (irgi didelio kai kurių „istorikų autoritetų“ pasipriešinimo sulaukę) atstatyti mūsų Vadovų Rūmai. O užsukus į Vilniaus karininkų Ramovę akis malonina Karaliaus Gedimino svetainė. Labai vangiai vykdoma istorinė restitucija, vis dar neatstatyti mūsų valdovų garbingi titulai bei kitos mūsų protėvių garbingos istorinės, Laisvės kovų vietos. Ar ne per lėtai vyksta restitucinis virsmas mūsų galvose bei kartų kaita? Seniai laikas prablaivėti ir liautis garsiai nepelnytai, žeminančiai šaukti, kad: „lietuviai nužudė Brunoną… žydšaudžių tauta…“

Tad mes, mūsų protėvių palikuonys, sumaniai garbingai pasinaudodami mūsų pačių valios dėka ir mūsų rankomis sukurtomis palankiomis istorinėmis aplinkybėmis, sutelkę mūsų Tautos dvasines galias, darniai surėmę pečius, drąsiai kelkime iš nebūties nepelnytai užmirštą, ilgai ir nuožmiai iš atminties trintą, naikintą mūsų Tautos garbingą praeitį, pagrįstai, drąsiomis įžvalgomis tieskime dvasinį tiltą tarp, į tūkstantmečių glūdumas nutolusių ir ateities nežinomybės, krantų. Sveikinu ir Lietuvos Karo akademijos, karių, ir Ramovės iniciatyvą atstatant istorinę tiesą. Ateitis už tai bus dėkinga.

Autorius yra atsargos pulkininkas leitenantas, rašytojas, kūrybinio projekto „Lietuvos istorija romanuose“ autorius

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Užurka. Okupacinės mąstysenos ir istorijos klastočių voratinklyje
  2. J. Užurka. Politistorinė replika: Istorijos klastočių reanimavimas
  3. J. Užurka. Sovietmankurtai – Kremliaus jėgos specstruktūrų tarnai
  4. J. Užurka. Lietuva išgyvena antrąjį išmėginimą po Sovietų Sąjungos žlugimo
  5. Č. Iškauskas. Lietuva – monarchija? Viltys dar nežlugo…
  6. Č. Iškauskas. Lietuvos Respublika ar Lietuvos Karalystė?
  7. I.Baranauskienė. Eurointegracija viduramžiais ir šiandien: ar sugebame mokytis iš praeities?
  8. A. Butkus. Mindaugas ir latgaliai
  9. R. Dediala. Voplaukis ir klastinga Ordino politika
  10. M. Jučas. Gedimino laiškai
  11. Z. Zinkevičius apie būsimą knygą „Lietuviai. Praeities didybė ir sunykimas“
  12. I.Baranauskienė. Gedimino politika kitataučių atžvilgiu – sektinas pavyzdys Lietuvai ir LLRA?
  13. A. Daugėla. Žingsnis Vakarų Europos link
  14. Trakų salos pilyje atidaroma paroda „Viduramžių Lietuvos valdovai“
  15. A. Butkus. Baltijos Antantės jubiliejus

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 11

  1. Klodas says:
    11 metų ago

    Taigi, visas istorinis pakilimas nuo karaliaus Mindaugo sumanios diplomatijos laikų. Tai ir laimėta Nepriklausomybės metais įtvirtinus įstatymu Liepos 6-tąją Mindaugo karūnavimo Valstybės diena. Tai teikia šlovę visai Lietuvos istorijai ir vėlesniems valdovams, kurie, nors ir buvo pavadinami karaliais ar patys taip pasivadindavo – esmės nekeičia. Viduramžiais galiojusia teise tik oficialus vainikavimas tvirtino karaliaus titulą.

    Atsakyti
  2. Goda says:
    11 metų ago

    problema ne valdovo vadinime kunigaikštis. Karalius – kilęs iš vardo Karolis, caras, kaizeris – iš Cezario vardo, o kunigas, kunigaikštis – mūsiškas atitikmuo.
    Problema tame, kad žodis “kunigaikštis” į užsienio kalbas išverčiamas ne kaip karalius atitikmuo, o kaip titulas skirtas aukštą padėtį užimantį karaliaus vasalui – pvz., kas angliškai angliškai vadinama “duke”, o dabartinėje lietuvių kalboje ktiklaus atitikmens ir nėra (gal hercogas).
    Tokia tradicija nusistovėjo ne be kryptingai dirbančių istorinio įvaizdžio srityse dviejų slavų tautų (manau atspėsit) politikų ir istorikų.
    Dar viena istorinė neteisybė yra tai, kad žodžiu kunigas pradėti vadinti katalikų šventikai – sutikite, žodus kunigas lietuvių kalboje atsirado tikrai anksčiau, negu katalikybė mūsų žemėse ir katalikų šventiko sąvoka.

    Teisybės dėlei žodį kunigaikštis reiktų laikyti karaliaus (ar imperatoriaus) sinonimu, surasti lietuvių kalboje atitikmenį vasaliniam titului “duke”, “kniazj” (kuris dabar verčiamas kaip kunigaikštis) ir vadinti katalikų šventikus jų tikrais vardais, atnejusiais kaip ir katalikybė iš lotynų, o gal lenkų kalbų, o ne senoviniu kunigo pavadinimu.

    Atsakyti
  3. Kažin says:
    11 metų ago

    Sunkus dalykas ta istorinė restitucija, ypač tokiu atveju, kai su istorija yra tokia apleista padėtis. Per tuos 25 metus faktiškai nieko tikresnio Lietuvos istorijoje nepadaryta. Viskas yra, kaip ir buvo, miglose. Vadinamo Saulės mūšio, Pilėnų, Vorutos pilies kiek nors tikresnės vietos nėra surastos, o tai kertiniai dalykai istorinei restitucijai.
    Pvz., akivaizdu, kad tai, jog šiandien Užnemunė yra Lietuva, yra Vytenio kovų su mozūrais (Vokiečių ordinu) rezultatas, tačiau to nenorima matyti. O ar ne dėl to, kad iš Vytenio svetimtaučiai yra “surentę” Gediminaičių dinastijos pamatus… Taip, kad istorines restitucijas lengva daryti literatūros kūriniuose, o ne istorijos moksle – gyvenime.

    Atsakyti
    • Klodas says:
      11 metų ago

      Lietuvos karalystės laikmetis dėl kaimyninių valstybių politizuotų siekių nuneigti valstybingumo istorinį prioritetą ilgą laiką buvo apeinamas iškeliant vėlesnius valdovus, kurie pasuko Lietuvos valstybę į jungtis su lenkais. Tad į ką gairiuojame? XX a. atkurta valstybė rėmėsi etnografinėmis, iš esmės tai karaliaus Mindaugo valstybės ribomis, o ne vėlesne suslavinta teritorija. Be to Saulės mūšio vieta prie Mūšos ties Pamūšiu, Vorutos pilies vieta Vilniaus aukštutinės pilies vietoje abejones kelia tik norintiems abejoti. O didžiojo kunigaikščio titulo vertimo klausimas yra tik išprusimo, bet ne istorijos reikalas.

      Atsakyti
  4. Klausimas says:
    11 metų ago

    O kas buvo iki istorijos, jei yra priešistoriniai laikai?

    Atsakyti
  5. Matas says:
    11 metų ago

    Nematau problemos…,čia gal greičiau vertėjų problema su titulų pavadinimais..vokiečiai vadina,,kionig”anglai,,king”lenkai,,krul”rusai,,car”o męs lietuviai,,kunigaikštis arba karalius”.

    Atsakyti
  6. Proistorikas, geofizikas inž. Romualdas Zubinas says:
    11 metų ago

    LIETUVOS praeities šaknys siekia proistorinius laikus!. O tai ne vienas tūkstantmetis! Kiek jų buvo mūsų kelyje?
    Į šį klausimą gali atsakyti tiktai lietuvių kalba, kuri yra seniausia gyvoji kalba Žemėje! (Vytautas Narvilas “Gangas prasideda Himalajuose” psl.100 – Mahatma Gandis:”Lietuvių kalba senesnė už sanskritą”).
    Lietuvos praeitis yra be konkurencijos! Lietuvių kalbos pėdsakų šleifas per daugelį tūkstntmečių aptinkamas ir Indokinijoje, ir visoje Azijoje, ir visoje Europoje, ir net Afrikoje.
    Beje, lietuvių kalbos dėka pasisekė įminti ir “prakalbinti” seniausiųjų kultūrų šaltinius (jų per 300).
    Lietuvių kalbos dėka šaltiniuose rastą informaciją susiejus su mūsų laikų žiniomis atrasti III ir IV Žemės judėjimai!
    Kokia dar kita Žemėje kalba kalbantys gali tuo didžiuotis?!
    Bus bergždžios pastangos atstatinėti Lietuvos praeitį (istoriją) nesiejant jos su Žemėje vykusiais fiziniais procesais. Gausis vėlgi falšas ir šnipštas!
    Laikas jau mūsų praeities mylėtojams- patriotams liautis atradinėti “dviratį” ir paimti į rankas inž. Romualdo Zubino, kol kas dar mokslininkų nepripažintas, knygas “Perkūnas”, “Per praeitį į ateitį”, “Pažadinta praeitis” bei “Praregėjimas” ir patiems praregėti bei priversti tai padaryti kitus! O tada jau imtis tikro darbo!

    Atsakyti
    • Klodas says:
      11 metų ago

      Teisingai, bet čia kalba ne apie proistoriją, o apie istorija, kuri itin ryškiai nušvinta nuo 1219 m., o nuo karaliaus Mindaugo vainikavimo 1253 m. žymimas Lietuvos valstybės tarptautinis pripažinimas. Tuo įkvėpimu poetas Simonas Stanevičius sueiliavo – „Sveiks, Ringaude, mūsų tėve! / Sveiks, Mindauge, karaliūnai! / Garbę jūsų skelbdink, Dieve, / Kuri linksmin mumis nūnai“.

      Atsakyti
  7. leitis says:
    11 metų ago

    Straipsnio autorius aiškiai plaukioja tarp savo parašytose knygose sukurtų vaizdinių apie tūkstantmetę baltų civilizaciją ir istorinės realybės. O kalba ir civilizacija nėra tapatūs dalykai. Kokia sena mūsų kalba bebūtų, ji dar nėra aukštos civilizacijos pagrindas. Tam reikia ir kitų tarpusavyje sąveikaujančių struktūrų. O gerbiamo Romualdo Zubino mintys apie “proistorinius laikus Himalajus” nejučia veda link paralelės rusų interneto portaluose pasirodžiusių išvedžiojimų apie “rusų galingą civilizaciją”, kuri prasidėjusi Karpatuose, buvusi “pati seniausia ir protingiausia”, siekusi dabartinės Kalifornijos valstijos ribas ir tt. ir pan. Norint mylėti Lietuvą, nebūtina pakilti į gigantomaniją, nes aukštai skrajodami kartais nebematom ir nebegalim blaiviai įvertinti to gero ir gražaus, ką mums Dievas ar likimas davė čia ir dabar.

    Atsakyti
  8. Proistorikas, geofizikas inž. Romualdas Zubinas says:
    11 metų ago

    Tamsta galvoji, kad mūsų protėvių arijų-baltų civilizacija buvo menkesnė nei yra mūsų laikų civilizacija?! Labai ir labai apsirinki!
    Ar ne mūsų protėviai paliko mums šaltinius ir juose užkoduotą informaciją, kuri leido pažinti, mokslininkams dar nežinomus, Žemės Trečiąjį bei Ketvirtąjį fizinius judėjimus?!
    Kas dėl “rusų galingos civilizacijos”, tai jos nereikia pervertinti.
    Pirmiausiai, dar 1956 metais rusų akademikai Toporovas ir Ivanovas pripažino, kad “rusų kalba gimė lietuvių kalbos pokyčių išdavoje”. O tai įvyko ne ankščiau kaip 1-jo tūkstantmečio antroje pusėje.
    Tamstos minima “rusų civilizacija” atsirado tiktai po 996 metų, kai provoslavų tikėjimą priėmė mūsų Gardarikijos, kuri buvo “nuo Baltijos jūros iki Juodosios”, pietinės sostinės Kijevo rikis Valdemaras (nuo – valdo marias) ir priėmė provoslavų tikėjimą bei karūną ir pasivadino – Vladimiru I (rus.- valdau pasaulį).
    Jeigu Kalifornijoje rusai ir užčiuopia kokias šaknis, tai jos priklauso rusų gimdytojams- lietuviams!

    Atsakyti
  9. Reimundas says:
    11 metų ago

    Sveikintina iniciatyva,palaikome,aiškiname tautiečiams.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais
  • D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Už kiek šiemet galima pailsėti Palangoje, Turkijoje ir Ispanijoje?
  • Augalai daugiabučiuose: svarbu ne tik grožis, bet ir saugumas

Kiti Straipsniai

V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Turizmas | visalietuva.lt nuotr.

Turizmo poreikiai keičiasi: Lietuva ruošia žinovus naujoms kryptims

2025 05 30
Turkija imasi tarpininkavimo tarp Maskvos ir Kijevo

Ukraina spaudžia Rusiją: ar įvyks tikros taikos derybos?

2025 05 29
Rustemas Umerovas

Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

2025 05 29
Trampas Ukrainos griuvėsiuose

Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?

2025 05 28
Putinas, Trampas, karas | Alkas.lt koliažas

D. Trampo griežti pareiškimai Rusijos atžvilgiu: naujas posūkis ar jausmų proveržis?

2025 05 28
Užsienio reikalų ministerija

Rusijai įteikta nota dėl atakų prieš Ukrainos gyventojus

2025 05 27
Pasienis | vrm.lrt.lt nuotr.

Prezidentas su EK nariu aptarė migracijos iššūkius

2025 05 27
Pasienis | lrv.lt nuotr.

Nuo birželio 1-os Lietuva nebepripažins Rusijos nebiometrinių pasų

2025 05 26
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete

D. Trampas. Putinas visiškai išprotėjo, o Zelenskis savo kalbomis kelia problemų…

2025 05 26

Skaitytojų nuomonės:

  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda
  • Rimgaudas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Išleistas pašto atvirukų rinkinys „Lietuvos tautinis kostiumas“

Išleistas pašto atvirukų rinkinys „Lietuvos tautinis kostiumas“

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai