Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Kalba

Tarmes naikina migracija, tačiau neabejojama, kad jos išliks

www.alkas.lt
2013-09-28 13:22:18
23
V.Gelumbausko nuotr.

V.Gelumbausko nuotr.

V.Gelumbausko nuotr.
V.Gelumbausko nuotr.

Rugsėjo 26–27 dienomis Mykolo Romerio universitete įvyko tarptautinė mokslinė konferencija „Tarmės – Europos tautų kultūros paveldas“.

Konferencija skirta Tarmių metams paminėti, ją organizavo Humanitarinių mokslų institutas kartu su Lietuvos edukologijos universiteto Lituanistikos fakultetu ir Lietuvių kalbos institutu.

Tarmių, kaip tautų aukščiausios kultūros formos (vertybės) tyrimas, sklaida, tarmių pokyčių analizė yra svarbi Lietuvos ir kitų šalių mokslui bei tautų humanitarinei kultūrai.

Konferencijoje buvo aptariamos teorinės ir pragmatinės tarmėtyros problemos, nagrinėjami tarmių faktų kirčiavimo, fonetikos, morfologijos, leksikos ir sintaksės klausimai, iškeliama tarmės elementų svarba teksto stilistikai. Dėmesio sulaukė tarmės vartojimo ir kalbinių nuostatų problemos, požiūris į diglosiją, – tarmių funkcionavimas sociolingvistiniu aspektu. Buvo pranešimų, skirtų tarmių paribio ir dialektų interferencijos klausimams. Įvairių šalių dialektologai gvildeno tarmių problemas senuosiuose rašytiniuose paminkluose, dalijosi ilgamečio dialektologinio darbo patirtimi ir jo rezultatais.

M. Romerio universiteto profesorė dr. Zofija Babickienė tvirtina, kad tarmė yra aukščiausios kultūros forma, nes ji susiformavo per šimtmečius. Ji yra gludinta per ilgą laiką ir yra didelė kultūros vertybė – prilygsta aukščiausiems literatūros paminklams ir kitoms meno vertybėms.

Lietuvoje yra dvi tarmės – aukštaičių ir žemaičių, jos turi patarmių. Tarmės nuolat kinta, joms įtaką daro bendrinė ar miesto kalba, kitos kalbos. Tačiau kad tarmės išliks gyvos, tiki ir Lietuvos, ir kitų šalių mokslininkai.

„Lenkijoje yra išlikusios penkios tarmės. Kašubų tarmė, galima sakyti, įgijo regiono kalbos statusą. Apskritai šalyje labai aktuali mažosios tėvynės idėja. Kiekvienas regionas turi išsaugoti savo etniškumą“, – teigia Lenkijos mokslų akademijos mokslininkė Ana Tyrpa.

„Kazachstane tarmės skirstomos pagal regionus – šiaurės, pietų, rytų ir vakarų. Šiaurės tarmė – bendrinės kalbos pagrindas, tad ji pati populiariausia. Tačiau mažai tikėtina, kad ji pakeis kitas tarmes, nes, pavyzdžiui, pietų dialektą labai veikia kaimynai – kirgizai, uzbekai. Jie daro įtaką ne tik kalbai, bet ir visai kultūrai“, – pasakoja Eurazijos nacionalinio L. Gumiliovo universiteto profesorė Nurilia Šaimerdinova.

Didžiausia tarmėms kylanti grėsmė – gyventojų migracija. Persikėlę į naują vietą, jie prisitaiko ir pamiršta savo tradicijas, todėl būtina kalbėti savo gimtosiomis tarmėmis, kad jos išliktų gyvos ateities kartoms.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Pirmasis „Tarmės ant miesto grindinio“ pradžios renginys – diskusija
  2. Ramuva kviečia į stovyklą „Mes ir tarmės“ (nuotraukos, video, dienotvarkė)
  3. A. Daraškevičienė. Tarmės leidžia bendrauti šilčiau
  4. D.Mikulėnienė. Visos tarmės gražiausios
  5. Tarmės – mūsų motinų kalba
  6. Kviečia vakaras „Tarmės ant miesto grindinio“
  7. Minint Tarmių metus – dėmesys tarmių išsaugojimui ir populiarinimui
  8. Klaipėdos etnologai ir kalbininkai kviečia į Tarmių dienai skirtą renginį
  9. Šiandien – Tarptautinė gimtosios kalbos diena
  10. Atidaryta paroda apie lietuvių kalbos tarmių tyrimus nuo XIX a. iki šių dienų
  11. 2013 metai paskelbti tarmių metais
  12. 2013 Tarmių metais kalbėsime penkiolika patarmių ir šimtu šnektų
  13. Prasideda tarmių metai
  14. Tarmių metai Lietuvos edukologijos universitete
  15. Neringoje prasidėjo tarptautinė folkloro šventė „Tek saulužė ant maračių“

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 23

  1. medus says:
    12 metų ago

    tarmių likimas, kaip ir visa kita, priklauso nuo žmonių: nuo valios, noro, ar, paprasčiau, meilės – jei tarmė viduje brangi, jos ir neprarandi, kad ir kur keliautum ar gyventum, ji yra vidinio „aš“ dalis ir reiškiasi natūraliai. aš Žemaitijoje negyvenu jau 20 metų, bet gimtoji žemaičių niekur nedingo, nes tai mano pati tikriausia kalba – kalbu su visais, kurie nori ir gali kalbėtis šia tarme, ir gimtojoje šeimoje vis dar kalbamės tik taip – tai „kraujyje“. jeigu to nėra, jokie teorizavimai nepadės, nei gražūs kalbėjimai, nei kultūrinės vertės suvokimas. bet pagal galimybes skatinti ir puoselėti tarmes reikėtų – sutinku, kad tai yra „didelė kultūros vertybė“, nors tai pasako taip mažai. pamenu, mokykloje būdavo draudžiama kalbėti tarmiškai – dabar nesuprantu kodėl – mokytis bendrinės lietuvių galima ir per lietuvių kalbos/literatūros pamokas, o tarmę praradus jos jokia mokykla nebesugrąžins.

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      12 metų ago

      Tarmės dar lakėsi tarpukario Lietuvoje, nes miestuose gyveno apie 30 nuošimčių gyventojų – 70 kaime. Kolūkiai, vienkiemių griovimas sunaikino buvusius visuomenės santykius kaime. Dabar kaime ne žemės ūkis, bet maisto gamybos pramonė. Miestuose tarmės išnyks greitai. Čia per daug protingų, kad kalbėtų net lietuviškai, nors pačią kalbą pavyktų išsaugoti. Norint išsaugoti tarmes reikia keisti visuomenės santykius, kurti kažką panašaus į Gentis .Reikia mokslinio pagrindimo.

      Atsakyti
      • medus says:
        12 metų ago

        kaime žmonės vis dar kalba tarmiškai, bent jau Žemaitijoj. nuvažiuoju ten, tad kalbu iš asmeninės patirties. o miestai – kaip sakiau. bet kokia iniciatyva, jeigu ji bus dirbtinė, neduos rezultatų. pirmiausia tai turi kilti iš gyvo žmonių poreikio, siekio išsaugoti ir išlaikyti tai, kas brangu. jei brangu nėra, gal ir neverta išsaugojimo? t.y. mes patys neverti dar turėti tokius dalykus kaip tarmė. kažkada, pamenu, piktumo akimirką net pagalvojau, o gal ir lietuvių tauta “nusipelnė” išnykti, jeigu nesugeba pakilti aukščiau vergo mentaliteto – jei tai, kas yra, žmonėms gerai, jei nieko kito nesiekiame ir nenorime. na čia prasideda “filosofiniai klausimai”…

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          12 metų ago

          Kiek liko tos Žemaitijos?

          Atsakyti
          • medus says:
            12 metų ago

            liko? daug – ji visa. Žemaitija dar stipri. bet įleiskim chevronus, parduokime žemę ir klausimas taps retorinis..ne tik Žemaitijai.

          • Kemblys says:
            12 metų ago

            medus:
            ,,liko? daug – ji visa.”
            medus:
            ,,Žemaitijoje negyvenu jau 20 metų……………….”

            Nenoriu Tavęs įskaudinti, bet noriu, kad visi praregėtų – toks pat likimas laukia ir lietuvių Kalbos.

          • medus says:
            12 metų ago

            koks likimas? nesupratau jūsų lietuvių ir žemaičių kalbų likimo palyginimo, nes nematau lyginimui pagrindo – išlikimo prasme – kol kas nė viena iš jų dar nemirė. Žemaitija vis dar kalba žemaitiškai , o Lietuva – lietuviškai – abi kalbos labai gyvos ir guvios. žinoma, jei ir toliau rinksimės kabėti savo kalbomis, o ne svetimomis.

            kas dėl mano negyvenimo Žemaitijoje jau 20 metų – daug reikšmės tam neteikiu – žmogus su žeme ir kalba surištas ne vien fiziniu buvimu – juo labiau, kad atstumai Lietuvoje tokie nedideli. tikrai nesijaučiu tremtyje:) vieni atvyksta, kiti išvyksta – šioks toks judėjimas – natūralus procesas, juolab, tos pačios šalies ribose. mano akimis, pasimašyti šiek tiek net sveika, nemanote?:)

          • Kemblys says:
            12 metų ago

            Kažkada ,,Žemaičių Žemėje” skaičiau straipsnį apie įžymius ‘žemaičius”. Prie pavardžių buvo parašyta kur gyvena: Niujorke, Paryžiuje, Vilniuje, Kaune, Londone ir t.t., ir t.t. – nei vieno Žemaitijoje. Kokia nauda Žemaičiams, jei protingesni išskrenda toli, toli?

          • medus says:
            12 metų ago

            tą patį galima pasakyti ir apie garsius lietuvius, argi ne? viskas sueina į tai, kad užsienyje “išgarsėti” ir kai ko pasiekti yra kur kas lengiau nei Lietuvoje dėl šių priežasčių:

            1) materialinė padėtis leidžia nesirūpinti “išlikimu” ir daryti tai, kas iš tiesų viduje rūpi. dideliems dalykams atsirasti tokio viduje subalansuoto laiko reikia nemažai, o viso gyvenimo emigracija, deja, būtet tai ir suteikia. vieną atradęs kitą prarandi (ir priešingai);

            2) žmonių geranoriškumas ir asmens atradimų vertinimas: “užsieniuose” yra kur kas palankesnė situacija asmeninėms iniciatyvoms ir atradimams – tai yra visokeriopai skaitinama ir palaikoma; Lietuvoje- priešingai – dažniausiai visomis pastangomis žlugdoma – tiek iniciatyva, tiek iniciatyvos “kaltininkas”. toks suformuotas ir įtvirtintas metalitetas. manau, neatsitiktinai. kaip ir viskas, susiveda į lengvesnį susiskaldžiusios, piktos ir agresyvios bandos valdymą. gaila, bet taip yra. žinoma, su gražiomis išimtimis, bet jų – mažuma. šiuo atveju kalbu labai apibendrintai.
            talentų yra ir Lietuvoje, tik jų kelias – kur kas sunkesnis – ne visi prasimuša ir iškenčia iki galo.

          • Kemblys says:
            12 metų ago

            Kartoju klausimą: Kokia nauda Žemaičiams, jei protingesni išskrenda toli, toli?

          • medus says:
            12 metų ago

            Kembly, o būtinai turi būti NAUDA?:) ne viskas yra vertinama “naudos” principu, nors ir “nauda” gali būti visokia. čia nesiplėsiu šiuo klausimu. bet jei supaprastintai kalbėt, tai kiekvieno žmogaus indėlis į tautos kultūrą yra “nauda” savaime, o jei tas indėlis dar garsina savo žemę, tai dar geriau. o likimai įvairūs – nesureguliuosim ir nepriversim, kad būtų kitaip. būtų geriau, jei jie būtų likę savo žemėje, bet dėl vienų ar kitų priežasčių neliko – bet gal todėl ir atsiskleidė? nepagalvojote? tad “naudingai” džiaugtis vis dar galime, kodėl gi ne?

          • Kemblys says:
            12 metų ago

            Visuomenė, be protingų žmonių, pasmerkta žlugti. Rusai dėl to trėmė į Sibirą protingesnius žmones, silpnino lietuvių Tautą. Dabar ‘protingesni’ patys išvažiuoja – pasekmės bus tos pačios.

          • medus says:
            12 metų ago

            tikiuosi, kad nebus, šis tas dar liko.

      • Amelija says:
        12 metų ago

        O ką daryti, jei esi suvalkietė, baigusi Rygiškių Jono gimnaziją su 12 savaitinių lietuvių kalbos pamokų, viena jų – akcentologija. Pamenu, kaip būdavo šaipomasi iš tariančių ilgąsias “e”, pvz. žodyje “medis”. Apie “kap” ir “tep” nėra ko kalbėti – tai rodė, kad kalbantysis yra prasčiokas, paniekinančiai vadindavo kaimiečiu. Po to Vilnius, studijos. Nebemoku tarmės – dabar atrodo, kad niekada ir nemokėjau, gal dėl to, kad jos pagrindu buvo kuriama lietuvių literatūrinė kalba. Apskritai tarmiškai kalbantis žmogus dažniausiai šokiruoja aplinkinius (nesakau to apie regionus, kur tarmės tebėra kasdienės šnektos pagrindas, pvz., Žemaitiją). Tik iš vienos kitos priegaidės, sakinio konstrukcijos viešajame bendravime atskirsi aukštaitį, dzūką, tą patį suvalkietį. Bet dažnas “atspėtasis” labai stebisi, kad dar išliko jo tarmės žymių ir anaiptol tuo nesididžiuoja, dauguma stengiasi tolti nuo vadinamojo provincialumo… Taip kad Tarmių metai nebus populiarūs, nebent moksleivija būtų skatinama užrašinėti išlikusius tarmiškus žodžius, studentai rengtų mokslines ekspedicijas į nuošalesnes vietoves, įrašinėtų autentišką senolių kalbėseną, mokslininkai skelbtų tarmių lobyne sukauptą leksiką, kuri galėtų praturtinti norminę lietuvių kalbą. O renginėliai, dainelės, tarmiškos televizijos laidos mažai ką sudomins.

        Atsakyti
        • medus says:
          12 metų ago

          nedaryti nieko, “amelija” – savo kalboje turim tiek kiek norim turėti – tarmėje galime matyti provincialumą arba lobį – priklauso nuo požiūrio.

          o šiaip – gaila tais atvejais, kai jaunimas privečiamas jaustis nepilnaverčiais dėl tarmės ir dėl to jos atsisako – čia jau gilesnė visuomenės problema, iškelianti bandymus nuslėpti tai, kad iš esmės visi esame iš kaimo (ar vienu ar kitu būdu su juo susiję). manau, kad tai yra pats didžiausias mūsų provincialumo įrodymas. užsienyje žmonės didžiuojais savo šaknimis, kiekvienu savo kaimu, o pas mus badoma paslėpti. kaip provincialu.

          dėl kitų dalykų šiuo atveju pritariu jums – dirbtinai to ne kažin kiek paskatinsi. gal kiek padėtų, pvz. kad stojant į kai kurias specialybes vienas iš reikalavimų būtų mokėti tarmiškai (pvz. kokia etnologija ar pan.), ar kokios organizuojamos ekspedicijos ar panašūs dalykai. bet čia studentams. o kiti – tiesiog gyvename ir kalbame taip, kaip mums atrodo geriausia. kol kalbėsim, tol ir bus tarmė, o kai nebekalbėsim, liks tik istorija.

          Atsakyti
        • Kemblys says:
          12 metų ago

          ,,…mokslininkai skelbtų tarmių lobyne sukauptą leksiką…” – patikslinsiu, ne tarmių lobyne, o tvarkingose tarmių kapinėse.

          Negaliu atsistebėti tais tuščiukais, kurie yra tyrinėtojai, bet valgo duoną iš mokslo.
          Pvz., vaikščiojo tuščiukų gaujos po kaimus, rinko dainas, kas toliau? Kas jas dainuos? Surinko gal 10000 dainų ir nesuprato, kad Žmonės jas kūrė patys, o dabar nustojo. Kodėl? Jei būtų Mokslininkai, juos tuėtų jaudinti dėl ko nekuria dainų dabar, kurias mūsų vaikai galėtų užrašinėti. Tos dainos palaidotos knygose! Knygos yra minčių ‘konservai’ – tinkami vartoti vos kelis dešimtmečius.
          PVz., niekas nesistebi Lietuvių kalbos aiškinamuoju žodynu. Kokia prasmė aiškinti lietuviškus ‘gimtuosius’ žodžius tokioje išsilavinusioje visuomenėje – kas antras ‘aukštąjį’ mokslą baigęs? Aiškinamieji žodynai atsirado gal prieš 1,5 šimtmečio, bet žodžius tada saugojo neraštinga, neišsilavinusi visuomenė kelias dešimtis šimtmečių ir nebuvo grėsmės juos užmiršti. Kas atsitiko, kad dabar jau reikia saugoti, įteisinti lietuviškus Žodžius? Tikrus mokslininkus turėtų dominti priežastys ir būdai keisti visuomenę!

          Atsakyti
  2. Julius says:
    12 metų ago

    Konferencijoje buvo daug latvių, tačiau jų “Panorama” kažkodėl nešnekino – lenkai svarbiau.

    Atsakyti
    • medus says:
      12 metų ago

      būtų įdomu sužinoti ar latvių tarmės skiriasi viena nuo kitos taip pat stipriai, kiek pas mus, pvz. aukštaičių ir žemaičių? kiek Latvijoje teko būti, neatrodo, kad kas nors ten nesusikalbėtų tarpusavyje, nors galbūt jie irgi tiesiog naudoja bendrinę kalbą.
      p.s. panoramai latviai neįdomu – juk jie nesvarbūs – globalizacijos plane irgi numatyti asimiliuoti, kaip ir lietuviai. o asimiliuok tu lenkus…kai jų tiek:)

      Atsakyti
      • medus says:
        12 metų ago

        beje, wikipedija labai įdomiai nurodo Latvijos “oficialią kalbą” (lentelėje dešinjėje): “Latvija / Europos sąjunga”. kaip simboliška.
        http://lt.wikipedia.org/wiki/Latvi%C5%B3_kalba

        Atsakyti
      • Klodas says:
        12 metų ago

        Latvijoje valstybės teritorinėje struktūroje sudaryta pagal etnografinį paveldą, įtvirtinta Kuržemės, Latgalos, Vidžemės ir Žemgalos kraštai.

        Atsakyti
  3. medus says:
    12 metų ago

    prisiminiau su žemaičių tarme susijusį anekdotą, kuris gal ir ne anekdotas, nes labai taikliai atspindi žemaitiškos tarmės gražius ir kartais smagius privalumus. taigi: kokia pasaulio kalba galima naudojant tik 3 raides ir paklausti, ir atsakyti? žinoma, žemaičių.
    klausimas: – A Y ? Atsakymas: – Y !
    3 raidės, visiškai aiškus susikalbėjimas, vis dar vartojamas gyvoje kalboje. šitą turbūt supras tik žemaičiai 🙂 žinoma, jei čia tokių yra (turbūt ne)?

    Atsakyti
    • Arūnas Rasakevičius says:
      12 metų ago

      Supranta ir aukštaičiai 😉

      Atsakyti
      • medus says:
        12 metų ago

        džiugu girdėt 😉

        Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais
  • Pomidorai: ar žinote, kaip ilgai juos galima virti bei kepti?
  • Kad sodas būtų saugus ir sutemus
  • Ką verta pirkti šiandien, kad sutaupytum rytoj? Akcijų analizė be reklaminio triukšmo

Kiti Straipsniai

PakarklytA

R. Jezukevičienė. Du įmanomi būdai pavardėms susidaryti

2025 05 19
Kernavės piliakalniuose – Rudens lygiadienio ir baltų vienybės šventė | Širvintų kultūros centro nuotr.

R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)

2025 05 10
Prezidentas lankosi Lietuvių kalbos institute

Prezidentas: Kalba – mūsų tapatybės pagrindas, kurį turime kasdien stiprinti

2025 05 06
Studijos | lrv.lt nuotr.

Kaip studijos Vakaruose kūrė Lietuvą: prof. A. Vaišvilos monografija primena pamirštas švietimo šaknis

2025 05 06
Telkia ir stiprina: vietos bendruomenėms išdalinti tradiciniai apdovanojimai | smsm.lrv.lt nuotr.

Telkia ir stiprina: vietos bendruomenėms išdalinti tradiciniai apdovanojimai

2025 04 29
Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą ketvirtį patikrino 12 įmonių, įstaigų | vki.lrv.lt nuotr.

Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą ketvirtį patikrino 12 įmonių, įstaigų

2025 04 17
Šiauliai - Sansiti taunas

S. Tumėnas. Kai iš didelio rašto išeinama iš krašto

2025 04 10
Į „Mokslo mikrofoną“ Saulių atvedė smalsumas: „Jei apie mokslą kalbėsime tik rimtai, nesusikalbėsime“ | LMT nuotr.

Į „Mokslo mikrofoną“ Saulių atvedė smalsumas: „Jei apie mokslą kalbėsime tik rimtai, nesusikalbėsime“

2025 04 01
Diakritiniai ženklai

A. Judžentis. Šis tas apie raidžių diakritinius ženklus

2025 03 18
Lietuvių kalba | lietuviukalbosmokytojas.lt nuotr.

E. Drungytė. Sustabdykim mintis, išgirskim prigimtinę kalbą, atsiribokim nuo storžieviško ir primityvaus turinio…

2025 03 12

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimvydas apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Maironio muziejaus nuotr.

Kur pamatyti legendinius J.Tumo-Vaižganto kailinius?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai