Šeštadienis, 17 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Kalba

A. Paulauskienė. Mintys tarmių metus pasitinkant (II)

Aldona Paulauskienė, www.mokslasplius.lt/mokslo-lietuva
2013-01-05 18:02:41
7
2013 metai paskelbti tarmių metais
Tarmių žemėlapis | wikipedia.org nuotr.
Tarmių žemėlapis | wikipedia.org nuotr.

Sunku versti filosofinius ir eseistinius tekstus, nes jų autoriai dažnai darosi žodžius nebuvėlius arba esamam žodžiui suteikia individualią reikšmę (pvz., yra monografija Niekio filosofija, kur žodžiui niekis suteikta iki tol neturėta reikšmė). Ir taip daro ne tik lietuviai. Tokią kūrybą iš tiesų sunku versti, nes negalima pasinaudoti žodynais. Pasirinkusi grupelę neįprastai pavartotų ir padarytų žodžių iš filosofijos teksto (būtis, buvimas, esatis, esimas, esinys) paprašiau filosofijos profesoriaus, kad apibrėžtų šių žodžių reikšmę. Neįstengė: du pirmieji žodžiai normalūs, tik pavartoti neįprastai, o esatis, esimas ir esinys – kalbos balastas: nėra reikšmės skirtumo tarp būtis ir esatis, esimas ir buvimas, o esinys pagal darybos tipą turėtų reikšti konkretų veiksmo rezultatą (plg. siuvinys, rašinys, krovinys). Bet, kaip iš būsenos gauti rezultatą, tikriausiai nemokėtų paaiškinti ir pats teksto autorius. Be to, kodėl būtent mums turėtų būti lengva versti, kai visiems šis darbas sunkus?

Kirčiavimas taip pat daro lietuvių kalbą išskirtinę, skambančią, ritmingą, labai tinkančią eiliuotam tekstui. Gaila, kad šiuolaikinei poezijai pasidarė nereikalinga kirčiu paremta eilėdara. Rašoma bet kas ir bet kaip, o literatūros kritikai ieško tokios poezijos pirmapradžių šaknų net už kalbos ribų ir randa… Maironio metai! Jo eilėraščius daug kas mokame atmintinai, dainuojame jo eilių žodžiais sukurtas prasmingas dainas. Mūsų, bent jau vyresniųjų, atmintis iki gyvenimo galo išlaikys Baranausko, Mykolaičio-Putino, Nėries, Aisčio, Brazdžionio, Marcinkevičiaus ir daugelio kitų poetų dvasingus ir skambius posmus. O dabar, klausydamasi poezijos pavasario eilių, neįsidėmėjau nė vieno eilėraščio, kurį norėčiau išmokti.

Daug ko galima išmokti: išmokstama egzotiškiausių kalbų, o štai norminio lietuvių kalbos kirčiavimo aiškiai nenorima mokytis, nors pagal vidurinės mokyklos programą privaloma; yra ir retorikos kursas, bet tiek kirčiavimui, tiek retorikai reikia praktikos. Man atrodo, kad dabartinėje mokykloje per mažai mokiniai kalba auditorijai. Užduotys dažniausiai atliekamos raštu, naudojantis įvairiais testais.

Kad jau niekas Lietuvoje nemokėtų taisyklingai kirčiuoti ir gražiai kalbėti, negalima pasakyti. Kirčiuokime taip, kaip žurnalistai, skaitantys žinias per radiją ir televiziją (per visus kanalus). Ir jau būsime šį tą pasiekę. Viena kita klaidelė dėl gimtosios tarmės įtakos – menka bėda. Ypač pavyzdinga LRT televizijos pageidavimų koncertų vedėjos Reginos Jokubauskaitės kalba. Ne tik kirčiavimas ir taisyklinga tartis jos kalbą daro malonią, bet ir kalbėjimo kultūra. Jokubauskaitė banaliausius sveikinamuosius tekstus perskaito taip, kad jie per daug nekliūva klausytojams. Pagaliau galima užsukti ir į TV 3 „Beatos virtuvę“. Taisyklingiausia kalba, o Beata jau seniai gyvena kitos kalbos aplinkoje. Poetas Kazys Bradūnas po daugelio metų sugrįžo į Lietuvą, išlaikęs net savo tarmės melodiją, o ir abu Amerikoje užaugę jo vaikai pavyzdingai kalba lietuviškai. Taigi naudinga pastudijuoti, ko reikia, kad ir emigravęs lietuvis sugebėtų išlaikyti taisyklingą kalbą.

Seime taip pat yra pavyzdingai kalbančių žmonių, ypač šiuo atžvilgiu pažymėtina Česlovo Juršėno kalba. Kodėl tai netampa pavyzdžiu kitiems? Klausydamasi rinkimų agitacijos, baisėjausi kalbos ir debatų kultūra. Kalbėta ir apie švietimo reformą, krepšelius, mokinių maitinimą, pavėžėjimą į mokyklas, bet visai negirdėjau, kad būtų buvę susirūpinta humanitariniais mokslais, tautine mokykla, ugdančia meilę savo žemei ir žmonėms. Be humanitarinės kultūros, doros, patriotizmo ir pasiaukojimo negalima sukurti ir materialinės gerovės, negalima panaikinti gobšumo, korupcijos, narkomanijos, alkoholizmo, prostitucijos ir kitų blogybių.

Lietuvai garbės nedaro ir miestų iškabų, parašytų ir girdimų reklamų kalba. Pavyzdžiui, dažnai reklamuojamas viešbutis Europa royale (nežinau, kodėl ne Karališkoji Europa). Kokia kalba parašyta ir kaip skaityti? Prancūziškai turėtų būti Europe royale, bet nereikėtų tarti e (e muette „nebylė“), angliškai Europe royal. Anglai ir prancūzai taria ne taip, kaip rašo, o lietuviai reklamuoja šį viešbutį skaitydami paraidžiui. Tik-riausiai čia kažin kokia mišrainė (iš lietuvių, prancūzų ir anglų kalbų, nes prie pavadinimo dar yra užrašas hotel), tokia pati mišrainė, kaip ir skelbime Aprangos 2 hand namai vietoj Dėvėti drabužiai (Antakalnio 51). Trakų gatvėje, be iškabos YURGA, galima perskaityti ir daugiau keistų užrašų: Rudens CHAI meniu. Cappuccino tik 4 lt. Išeini iš šios gatvelės į Pylimo gatvę ir sustoji prieš kadaise buvusį gražų kino pastatą. Išterliotas jisai nuo pamatų iki paties stogo, o aukštai ant sienos metalinėmis raidėmis parašytas žodis LIETUVA. Su skaudama širdimi pagalvoji, kodėl niekam tai nekliūva? Juk čia pats miesto centras, šia gatve ir svečių pas mus atvažiuoja! Kodėl net metalo vagims neparūpo šį pavadinimą nudraskyti. O gal iš tikrųjų tokia jau Lietuva, kad ir kalbininkams, ir miesto valdžiai vis tiek, kas, kaip ir kur užrašyta, kas ir kaip balsu skaitoma.

Turėdama galvoje agresyvų ir intensyvų svetimos kalbos ir kultūros veržimąsi į Lietuvą, manyčiau, kad ne tarmes gaivinti dabar svarbiausia, o būtina gelbėti bendrinę valstybinę lietuvių kalbą, kurią dar turime. Liaudies išmintis sako: netekęs galvos, plaukų neapgailestausi.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. A. Paulauskienė. Mintys tarmių metus pasitinkant (I)
  2. Minint Tarmių metus – dėmesys tarmių išsaugojimui ir populiarinimui
  3. A. Paulauskienė. Gimtoji kalba: didžiavimasis ja ir išdavystė
  4. 2013 metai paskelbti tarmių metais
  5. 2013 Tarmių metais kalbėsime penkiolika patarmių ir šimtu šnektų
  6. A. Šidlauskas. Žodis apie kalbą
  7. V. Labutis. Modernieji intelektualai atsuka nugarą lietuvių kalbai ir tyčiojasi iš kalbininkų
  8. B. Nainys. Gerbkime lietuvių kalbą
  9. L. Petkevičiūtė. KOKIA GALVA – TOKIA IR KALBA: Paisyk, ką šneki – nenusišnekėsi (1)
  10. E. Urbelytė. Kas mane gali įtikinti, kad gimtoji kalba – vertybė?
  11. Minimos bendrinės kalbos kūrėjo J.Jablonskio 150-osios gimimo metinės
  12. A. Lapinskas. Brežnevo dvasia atgimė… Varšuvoje (video)
  13. V.Galindas. Kalbos pamoka su istoriniais intarpais
  14. B. Nainys. Ar pasikartos Molotovo-Ribentropo paktas?
  15. IT specialistams sulietuvinti terminai skamba kaip anekdotas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 7

    1. Birutė says:
      12 metų ago

      Patys kalbininkai, ar pasirodymui, kad yra labai svarbūs, ar iš tuštybės, laiko įsikibę, kad vietovardžių pavadinimuose turi būti pakeistos raidės. Kam “nulūš liežuvis”, jei tars Alunta, Likunčiai (kaimas Utenos- Zarasų rajonuose- sovietai padalino dviems rajonams) ar Plongė. Sovietmečiu Likunčiai tapo Likančiais, manėm, kad nepriklausomoj Lietuvoj susigrąžinsim savo kaimo pavadinimą, surinkom parašus, bet Smetonienė nė girdėt, nė matyt mūsų prašymų nenori, nors pavadinimas kilo nuo žodžio “likučiai”, bet kalbininkams tai atrodo, kad tarmiškai. Kiek girdėjau, aluntiškiai irgi rinko parašus. Kam tada dar tyčiotis- tarmių metai, jei tarmių bijoma, kaip raupsuotų.

      Atsakyti
    2. Birutė says:
      12 metų ago

      Jei “un” keičiama į “an”, tai kodėl ne Plangė, ne Babrangas?

      Atsakyti
    3. virgilijus says:
      12 metų ago

      apgailėtina padėtis Lietuvoje saugant tarmes. Tarmės, tai mūsų turtas, kuris jau jau bus negrąžinamai prarastas. Gyvenau Norvegijoje, su pavydu žiūrėjau, kaip saugomos, globojamos tarmės.
      Jei išdrįstate pasakyti, kad …nebūtina saugoti tarmes, verčiau tausokime bendrinę kalbą…. Tai gal jau tuo pačiu paskelbkite, kad ir regionų tautinius rūbus suniveliuokim į vieną tautinį rūbą….
      Gaila, apmaudu, skaudu

      Atsakyti
    4. Jonas says:
      12 metų ago

      Ačiū gerbiamai A.Paulauskienei už straipsnį. Linkiu jums ištvermės keliant visas tas blogybes, kurios menkina mūsų kalbą.

      Atsakyti
    5. Steksė says:
      12 metų ago

      Puikus straipsnis, geros komentaruose mintys. Manau absoliuti dauguma norėtume girdėti ir rašyti savo miestelių, miestų, geografinių objektų pavadinimus tarmiškai, kaip vadinami nuo seno, o ne bendrine kalba. Pavyzdžiui visada buvo tik Plongė, Telšė, Skouds, Palonga, Švėntuojė, Mažeikē, Raseinē, Platelē, Rėitavs, Gromblē, Varkalē, Kulē, Alsiedē, Žemaitiu Kalvarėjė, Salontā ir tt., bet ne tokiais pavadinimais, kaip jie buvo pradėti rašyti sovietmečiu ir tęsiama iki šiol.

      Kita vertus mes bent rašydami komentarus, kas dar mokame savo tarmes, galėtume komentuoti tarmiškai. Pats tai norėčiau, deja savo cieksų, arba naujoviškai – vilniškių tarmės apart paskirų žodžių nepamenu.

      Žemiau, žemaičių dounininkų patarme nukopijuotas eilėraštis:

      GĖRDĖNIS Aleksėndra

      Sēstont Albertou

      Kriuok a joukēs – metā maun kap žaltē,
      I nemačīs čė ne kriuoksėna, ne jouks.
      Tik apsižvalgē – vėiziek: jau plaukā baltė
      Kap cėdabros, kap tapaliu pouks.
      Ruoduos, kū tik buvuom mažė vākā –
      Tuokėi mīlemė i tuokėi poikė…
      Muotineliau! Vakar, tiktā vakar
      Lakstiem, laigiem paopēs kap zoikē.
      Ruoduos, nesenē vėsā palėkuom vīrā
      I nušuokuom muotinā nu skraita.
      Jaunīstelė, dielkuo to nuvītā,
      Dielkuo praliekē ir išnīkā tėik greit?
      Dā tebspind pastuogie mūsa dalgē,
      Dā i žumbis untā suvės naus,
      Jug i sieklu pūdīmā išalkõ
      Zars kap špuokā rudini nerėmaus.
      Šauk dar atsisoktė i tėi kalnelē,
      Nu katrū pakėltė i tuolėi liektė taisēs.
      Tėkrā šauk!.. Bet negriaudinkēs – nerēk:
      Tiktā dėbėsis ir akminis nesēst.

      Tad saugokime tarmes, jos labai gražios, saugokime jas taip, kaip saugo tautos vakarų Europoje. Anglijoje yra įprasta kalbėti kiekvieno regiono tarme, tad pasekime jų geru pavyzdžiu taip Lietuvoje. Tarmes propoguoti galėtų pati valstybė ir kalbininkai per darželius, mokyklas. Mūsų tarmės tai jau išnykusių baltų kalbų likučiai, kuriomis kalbėjo mūsų protėviai iki tol, kol vėliau perėjome prie dominavusios aukštaičių ir dar vėliau pagal ją sunormintos vakarų aukštaičių tarmės bendrinio varianto – dabartinės lietuvių kalbos.

      Atsakyti
    6. Teresė says:
      12 metų ago

      Gerai, jums, žemaičiai, kad išsaugojot savo tarme, o kas daryt man, suvalkietei, jei mano tarme kalba radijos diktorei ir televiziju pranesejai. Mokykloj juokdavosi jai sakydavai mėdis, važėvo, kėlias. Taip ir išmokino, ir neliko tarmės. Nieka s nesako stuba, šlebė, skarvada ir kitus žodžiu nes jie nelietuviįki. Suvalkijoj tarmes neliko.

      Atsakyti
    7. Bartas says:
      12 metų ago

      Pats laiką vaikystėje leidau pas Bočiu kaime Žemaitijoje,tai puiku buvo. Sugrįžęs į Klaipėdą rokoudavaus žemaitišką, ir kon tei kontaple munęs nesupront,čydeijas iš moneis ?! Apentas…. .aplinkui vien rusai ir lietuviai ir jų vaikai. Tad lėkdavau kaiman ir per žiemos atostogas,su vietinias vaikais puikiai leisdavome laiką-slėniuose,pelkėse,miškuose,naktimis vėžiaudami,maudydamiesi ežere ir vietos prūduose su pilko ir švelnaus molio čiuožyklomis ir “purvo voniomis” bėgdami nuo žąsų ir valgydami širšių medų,rudenį; riešutaudami,uogaudami,grybaudami…. pas kitą bočių “gilus “vienkiemis prie Latvijos sienos. Laikė begale ūkio:arkliai,telyčios ,karvės,veršiukai,buliai,avys,vištos kiaulės,30 šeimų bičių. Kaip spėdavo viską apeit? Žinoma man buvo ką veikt:,). Bėgdavau slėptis į mišką kai mėsčionys Tėveliai atvažiuodavo manęs “pasiimti”. Sėdėdavau miške ir laukdavau kol vakare išvažiuodavo,taip ten man patiko,o ką reiškia vaikui naktiniai pajodinėjimai po žvaigždėtu dangumi,miško takeliais, o vasaros pabaigoje dar 150 rublių duodavo. Poilsis ir dar netikėtas uždarbis- milijonierius! Nuklydau į prisiminimus. Dovanokit. Tėvelis savo noru ir mano paragintas su mamyte kartu pradėjo rašyti žemaitiškų žodžių žodyną(kiek dar prisimena). Tad per šventas ar šiaip žaidžiame žaidimą-KON TA ZNUOČI-ėja”Ką tai reiškia?”. Taip, labai reikia pasišventusių,kurie degte degtų troškimu ir tuo uždegtu kitus. ….. suprantu,kad laukti nedera,bet be vidinės ugnies toli nenueisi,todėl tik ir esame….vaikai toli,šeimos išardytos,žmonės prislėgti,tuštybėmis maitinami,bet atsigavimas su kiekvienais metais vis labiau jaučiamas! Viskas tik gerą

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Panevėžyje kviečia paroda „Lietuvos mokslo knygų menas 1955–2025“
    Kultūra

    Panevėžyje kviečia paroda „Lietuvos mokslo knygų menas 1955–2025“

    2025 05 17
    Diskusija apie muziejų ateitį | S. Samsonas, Lietuvos nacionalinio muziejaus nuotr.
    Istorija

    Kodėl šiandien reikalingi muziejai? Misija, iššūkiai ir ateitis

    2025 05 17
    Europos muziejų naktis Laisvės kovų muziejuje | lnm.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Paskelbta šių metų muziejų nakties dienotvarkė: atidarytos durys, atvertos istorijos

    2025 05 17
    Birzų pilis | Lietuvos pilių ir dvarų asociacijos nuotr.
    Architektūra

    Europos muziejų naktį duris atveriančiuose Lietuvos pilyse ir dvaruose: nuo dvariškų patirčių ir mistiškų istorijų – iki bendro rekordo siekimo

    2025 05 17
    Čiurlionių šeima apie 1906 m. | NCDM nuotr.
    Istorija

    Švenčiame Čiurlionio metus: Lauko paroda „Čiurlionių šeimos paletė“

    2025 05 17
    Saugumo priemonės
    Lietuvoje

    KAM stiprina savivaldybių atsparumą

    2025 05 16
    Vaistai | pixabay.com nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Vaistai, keliantys didžiausią priklausomybės pavojų

    2025 05 16
    VKI viršininkas, dr. Audrius Valotka | LKI nuotr.
    Lietuvoje

    Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos

    2025 05 16

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Kremlius džiūgauja apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
    • GINTARAS apie Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos
    • GINTARAS apie Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos
    • Naivus klausimas apie Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Kova su antsvoriu: sveikos gyvensenos pakanka ne visada
    • Panevėžyje kviečia paroda „Lietuvos mokslo knygų menas 1955–2025“
    • Kodėl žiedadulkių poveikį labiau jaučia didmiesčių vairuotojai?
    • Kodėl šiandien reikalingi muziejai? Misija, iššūkiai ir ateitis
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Audrius Valotka

    Valstybinės kalbos inspekcijos vadovo konkursą laimėjo dr. Audrius Valotka

    2025 05 16
    Kernavės piliakalniuose – Rudens lygiadienio ir baltų vienybės šventė | Širvintų kultūros centro nuotr.

    R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)

    2025 05 10
    Prezidentas lankosi Lietuvių kalbos institute

    Prezidentas: Kalba – mūsų tapatybės pagrindas, kurį turime kasdien stiprinti

    2025 05 06
    LT Konferencija 2025 m.

    Rengiama konferencija „Lietuvių kalba ir tapatybė“

    2025 05 04
    Petras Gaučas 1999 m.

    N. Tuomienė. Paminėtas lietuvybės puoselėtojo, kartografo P. Gaučo atminimas

    2025 05 03
    Kudirkos Naumiestyje P. Sederavičiaus sukurtos skulptūros | A. Valinskienės, K. Bubelienės nuotr.

    Z. Tamakauskas. Žvilgsnis į Suvalkijos kraštą, kuriame buvo sukurtas Lietuvos himnas

    2025 04 30
    pixabay.com nuotr.

    Skaitmeninė kultūros ateitis: Kultūros ministerija pristato ambicingą veiksmų planą

    2025 04 20
    Vau

    R. Vanagas. Vau, lietuviai, vau!

    2025 04 19
    Krokuvos sutartis 1525 04 10

    G. Skamaročius. Minime Prūsijos ar Prūsijos kunigaikštystės 500-metį, jo iškilmes ar buvimą patvoryje?

    2025 04 11
    Šiauliai - Sansiti taunas

    S. Tumėnas. Kai iš didelio rašto išeinama iš krašto

    2025 04 10

    Skaitytojų nuomonės:

    • Kremlius džiūgauja apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
    • GINTARAS apie Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos
    • GINTARAS apie Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos
    • Naivus klausimas apie Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos
    • GINTARAS apie Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Paragių dvaras | papile.lt nuotr.

    Bus tvarkoma Lazdynų Pelėdos tėviškės dvaro sodyba

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai