Visuomeninis judėjimas „TALKA kalbai ir tautai“ kreipiasi į visuomenę, ragindamas Laisvės gynėjų dieną minėti segint laisvės kovotojų visais laikais brangintus valstybingumo simbolius, o ne kai kurių politinių partijų ir organizacijų vietoje šių simbolių aktyviai brukamą „neužmirštuolę“.
Talka pareiškė, jog nepalaiko politizuotos Sausio 13-ajai skirtos vadinamosios „Neužmirštuolės“ akcijos, vietoje patriotų krauju aplaistytų Lietuvos valstybingumo simbolių – Vyčio, Gedimino stulpų ir Trispalvės – peršančios abstraktų, su kova už Lietuvos laisvę ir tautos bei valstybės simbolika nieko bendra neturintį „neužmirštuolės“ naujadarą.
TALKA pabrėžė, kad „neužmirštuolės“ ženklas niekaip nesusijęs su Lietuvos nepriklausomybės gynėjus žygdarbiui įkvėpusia laisvos tėvynės vizija. Retoriškai klausiama: Ar regite Joną Basanavičių arba Adolfą Ramanauską-Vanagą su dirbtine „neužmirštuole“ atlape?
„1940 m. Sovietų Sąjungai okupavus Lietuvos Respubliką, visi Lietuvos valstybingumo simboliai buvo uždrausti. Už jų naudojimą iki pat Atgimimo buvo taikomos griežtos bausmės. Tačiau šie simboliai iš viešojo gyvenimo nedingo, jie ir toliau buvo naudojami pogrindyje. Tautos brangintus valstybės simbolius keičiant istoriškai Lietuvai ir tautai nieko nereiškiančiu ženklu, Lietuvos piliečių atmintis ir dėmesys nukreipiami nuo savo tautos ir valstybės laisvę įtvirtinusių istorinių simbolių į abstrakčias aukas už abstrakčią neapibrėžtą laisvę.
Tokia laisvės samprata skirta ugdyti pasaulio piliečius. Ne už tai buvo kovota ir Sausio 13-ąją, kai aukos krito turėdamos labai aiškų tikslą – apginti tautos laisvę atkurti nepriklausomą valstybę ir pačiai ją valdyti. Sausio 13-ąją Seimo gynėjai stovėjo už savo tautos ir valstybės, o ne kieno nors kito laisvę. Daug amžių kovą už Lietuvos laisvę įprasmina Vytis ir Gediminaičių stulpai, jau šimtą metų Lietuvos valstybingumo simbolis yra Trispalvė“, – primena judėjimo TALKA tarybos narys Sausio 13-ąją Seimo gynėjus dvasiniu palaikymu stiprinęs kunigas Robertas Grigas.
Judėjimo TALKA tarybos narys dr. Laisvūnas Šopauskas atkreipėė dėmesį į tai, jog „Neužmirštuolės“ akcija yra tik vienos partijos grupės narių viešųjų ryšių projektas.
„Nors savaime partijos iniciatyva nėra blogai, šiuo atveju akivaizdžiai stengiamasi pakeisti visuomenės sąmonėje esančius valstybinius simbolius naujais, itin daugiaprasmiais ir atsietais nuo konkrečių laisvės kovų, o kartu steigiant naują laisvės kovų suvokimą. Tarp tą darančiųjų yra TS-LKD partijos ir frakcijos nario Mykolo Majausko vadovaujama Kovų už laisvę atminimo asociacija „Neužmiršk“, finansavusi „Neužmirštuolių“ leidybą.
2014 metais, kai pradėta „Neužmirštuolių“ akcija, ją koordinavo ir žiniasklaidoje populiarino TS-LKD vykdomosios sekretorės M. Navickienės pavaduotoja Aistė Gedvilienė, 2016 m. nesėkmingai kandidatavusi Seimo rinkimuose ir pati nurodžiusi „Neužmirštuolę“ kaip vieną TS-LKD organizuotų akcijų. Pirmuoju „Neužmirštuolės“ ambasadoriumi buvo TS-LKD partijos ir frakcijos narys, tuomet politines ambicijas dar neigęs Tadas Langaitis.
Akciją oficialiai rėmė vienintelė TS-LKD partija ir įvairios jos asocijuotos struktūros: Jaunųjų konservatorių lyga, Jaunieji krikščionys demokratai, TS-LKD sudėtyje esanti Politinių kalinių ir tremtinių sąjunga“, – faktus vardijo filosofas dr. Laisvūnas Šopauskas.
Kreipimosi autoriai pabrėžė, jog daug geros valios ir patriotiškų žmonių geraširdiškai remia ,,Neaužmirštuolės“ akciją nesusimąstydami, kad šis vajus skirtas nupolitinti šalies piliečius, jų sąmonėje atsieti asmeninės laisvės troškimą nuo tautos laisvės ir valstybės nepriklausomybės simboliuose įtvirtintų idealų.
Visuomenė raginama Laisvės gynėjų dieną švęsti puošiantis valstybingumo simboliais, o taip pat nepritarti Švietimo ir mokslo ministerijos remiamam „Neužmirštuolių“ dalinimui mokyklose, vietoje to verčiau supažindinant vaikus su tikraisiais valstybingumo ir laisvės kovų simboliais.
Asociacijos „TALKA kalbai ir tautai“ tarybą sudaro: muziejininkas Gintaras Karosas, kalbininkai prof. dr. Laima Kalėdienė, hab. dr. Kazimieras Garšva, Sąjūdžio iniciatyvinės grupės nariai Gintaras Songaila ir Romas Pakalnis, žurnalistas Dalius Stancikas, režisierius Jonas Vaitkus, filosofas Laisvūnas Šopauskas, rezistentai vysk. Jonas Kauneckas, kun. Robertas Grigas, signataras Algirdas Endriukaitis, Jonas Burokas, etnokosmologas Jonas Vaiškūnas, verslininkas Mindaugas Karalius, aktorius Gediminas Storpirštis, etnologė Nijolė Balčiūnienė, politologas Vytautas Sinica, studentė Monika Morkūnaitė.
KREIPIMASIS Į VISUOMENĘ
2018-01-08 Nr. 1
Ar regite Joną Basanavičių arba Adolfą Ramanauską-Vanagą su „neužmirštuole“ atlape?
Visuomeninis judėjimas „Talka kalbai ir tautai“ nepalaiko politizuotos Sausio 13-ajai skirtos vadinamosios ,,Neužmirštuolės“ akcijos, vietoje patriotų krauju aplaistytų Lietuvos valstybingumo simbolių – Vyčio, Gedimino stulpų ir Trispalvės – peršančios abstraktų, su kova už Lietuvos laisvę ir tautos bei valstybės simbolika nieko bendra neturintį, ,,neužmirštuolės“ naujadarą.
„Neužmirštuolės“ ženklas niekaip nesusijęs su Lietuvos nepriklausomybės gynėjus žygdarbiui įkvėpusia laisvos tėvynės vizija.
1940 m. Sovietų Sąjungai okupavus Lietuvos Respubliką, visi Lietuvos valstybingumo simboliai buvo uždrausti. Už jų naudojimą iki pat Atgimimo buvo taikomos griežtos bausmės. Tačiau šie simboliai iš viešojo gyvenimo nedingo, jie ir toliau buvo naudojami pogrindyje.
Sunkiausiais okupacijos metais brangintus ir tautos atmintyje saugotus valstybės simbolius keičiant istoriškai Lietuvai ir tautai nieko nereiškiančiu ženklu, Lietuvos piliečių atmintis ir dėmesys nukreipiami nuo savo tautos ir valstybės laisvę įtvirtinusių istorinių simbolių į abstrakčias aukas už abstrakčią neapibrėžtą laisvę. Tokia laisvės samprata skirta ugdyti su valstybe ryšius nutrauksiančius globalios rinkos vartotojus ar pasaulio piliečius.
Ne už tai buvo kovota ir Sausio 13-ąją, aukos krito turėdamos labai aiškų tikslą – apginti tautos laisvę atkurti nepriklausomą valstybę ir pačiai ją valdyti.
Sausio 13-ąją Seimo gynėjai stovėjo už savo tautos ir valstybės, o ne kieno nors kito laisvę. Daug amžių kovą už Lietuvos laisvę įprasmina Vytis ir Gediminaičių stulpai, jau šimtą metų Lietuvos valstybingumo simbolis yra Trispalvė.
Naują „neužmirštuolės“ simbolį perša tarp Lietuvos valstybės praeities ir pasaulio platumose dingstančios tautos ateities besiblaškantys politikai, tuo pačiu siekdami dėmesio savo politinei organizacijai. Tai politinės rinkodaros ir reklamos veiksmas, naujos prekės pasiūla stumiant į paribius Lietuvos istorinius simbolius. Tarp tokių yra Mykolo Majausko VšĮ „Neužmiršk“. Todėl tvirtai pasakykime NE šių partinių simbolikos naujadarų brukimui į mokyklas! Neleiskime pakeisti šimtamečių valstybės tradicijų vienadienėmis partinėmis madomis.
Daug geros valios ir patriotiškų žmonių geraširdiškai remia ,,Neaužmirštuolės“ akciją nesusimąstydami, kad šis vajus skirtas nupolitinti šalies piliečius, jų sąmonėje atsieti asmeninės laisvės troškimą nuo tautos laisvės ir valstybės nepriklausomybės simboliuose įtvirtintų idealų.
Todėl Laisvės gynėjų dieną kviečiame švęsti prisiminus, kas Sausio 13-ąją kritusius didvyrius įkvėpė – tai lietuviškos Trispalvės vėliavos skleidžiama meilės ir ištikimybės tėvynei Lietuvai šviesa, Gedimino stulpų tvirtybė ir Vyčio ryžtas.
Ar regite Joną Basanavičių arba Adolfą Ramanauską-Vanagą su dirbtine „neužmirštuole“ atlape? Todėl Sausio 13-ąją ir Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį pasitikime su istoriniais valstybės simboliais – Trispalve, Vyčiu, Gediminačių stulpais! Neleiskime užgožti jų kosmopolitinėms „neužmirštuolėms“. Pateisinkime jaunosios Lietuvos partizanės Dianos Glemžaitės (1925–1949) lūkestį, sueiliuotą prieš pat žūtį už Lietuvos laisvę:
O juk bus dar diena, kai pro vėliavų plazdantį mišką
Baltas vytis pakils ir padangėj aukštoj suspindės!
Mūsų kraujas giedos pro gimtinės velėną ištryškęs,
Ir ant kapo nykaus šviesios taurės lelijų žydės.
Asociacijos „TALKA kalbai ir tautai“ vardu,
Pirmininkas Gintaras Karosas
Judėjimo „TALKA kalbai ir tautai“ himnas:
kodėl gi ne?
Labai aiškus atsakymas. Puikiai atsakyta į eilinį “pro šalį” (kaip su Vyčiu ant “rinkos”) paklausimą.
Noras regėti gyvus Joną Basanavičių arba Adolfą Ramanauską-Vanagą (t.y. bent juos išvysti)
tiek iš silpnumos, visiškos vidinės ar aplinkuminės negalios ištrauktas, kad tikrai VYČIO AIKŠTĖS
Vilniuje galime ir neturėti. Nėr kam net paieškos pačiai deramiausia vietai mūsų VYČIO žymens
galimai vietai (JO aikštei) sostinėje p r a d ė t i .
Ką jau bekalbėt apie ryžtingus veiksmus – kreipiantis į teisėsaugą, dėl galimų – atminties ir orumo
žeminimo, išmušimu (apmušalais ant pagerbimo, net ir palaidojimo vietų Sausio 13-osios aukų)
šiukšliamirštyniškuoju žydragėlynu – veikos požymių, kokie jie bebūtų, kam, ir iš kur paskata bei
PATI GAMYBA šio visiškai niekinančio šiukšlyno ANT SAUSIO 13-OSIOS !
Taip gerb. Jurgi, šiukšlių ir ant J.Basanavičiaus arba A.Ramanausko-Vanago užkrist bet kada gali ir galėjo
(viena brrr… bjauriau nei bjauri, ką tik nuo vieno iš jų nuimta).
Na NE – tai Ne.
Tai gal manote,kad ir tėvais su kuo nors galite pasimainyti?
Kam užkliuvo vargšė neužmirštuolė – tegul sau žydi darželiuose ar kalneliuose.
Sausio 13 nedera jokie kiti simboliai – turime savo valstybės istorinius simbolius ir negalime kurti kažkokių rugiagėlių ar gvazdikų.
Labai gerai pasakė gerbiamas kunigas Robertas Grigas, kiekvienas jo žodis yra šventas.
Būkime išmintingi ateikime sausio 12 prie Seimo laužų įsisegę trispalvę, o neužmirštuoles tegul nešioja konservatoriai, jei jiems reikia naujo įvaizdžio ar taip nori uzurpuoti sausio 13-osios istoriją.
Nepavyks atimti iš visos tautos Laisvės, tai nėra vienos partijos kova, tai visų mūsų pergalė.
NEUMIRŠTUOLĖ kaip ženklas yra nukopijuota nuo kitų. O tai reiškia to ženlo PAVOGIMĄ. Elgiamasi kaip tas KTU rektorius-plagiatorius- vagis Petras Baršauskas. Tokios pačios partijos kandidatas į Švietimo ir mokslo ministrus.
Tokie laikai. Problema su protu tame, kad jie net elementarių dalykų apsimeta nesuprantą, o tai dar bjauriau nei pats plagijavimas. Tai jau NIEKŠIZMAS.
Tai-masonai. Gerai.
Šiandien mačiau labai gerą neužmirštuolės panaudojimo pavyzdį-parduotuvės tualete ant unitazo dangčio priklijuota ta gėlė-ir tekstas :”Neužmiršk nuleisti vandens”.Čia ji labai vietoj….
??
Neužmiršti, ar prisiminti ir minėti, – esminis reikalas. Teigiamo reiškinio neturėtume vardinti neigiančiu priešdėliu. Juk Sausio 13-oji yra atmintina bei minėtina diena, o neužmirštuolė skatina tik nepamiršti.
Ši gėlelė kaip simbolis Lietuvoje neturi istorinių šaknų, jos ištakos valstybių ar įvardytų organizacijų, patyrusių netektis, pasirinktas simbolis, kuris tarsi skatina nepamiršti, kad ateity atkeršytų.
Kita vertus, neužmirštuolės simbolis kaip proginis ženklas, neaptarus reikalo su visuomene, neatsižvelgus į neiginį ne,išmestas į apyvartą vajaus būdu, todėl mažai tikėtina kad prigis. Jau dabar matyti, kad tarp jaunimo šio ženklo vartojimas, kaip buvo sovietmečiu, skatinamas „iš viršaus“. O tai kelia nepritarimo atoveiksmį.
Atminkime, minėkime!
Tikrai, kad skaitna nepamiršti ir atkeršyti tiems, kurie ją nešioja.
Tomas Baranauskas. Sausio 13-osios „neužmirštuoliai“: chamizmas keičia pasiaukojimą?
Jokių žydrų neužmirštuolių!!! Tai “žydrų” simbolis, nes žydra spalva – tai jų spalva. O mes, lietuviai, turime savo TRISPALVĘ!!!!!
Nereikia mums žydrosios neužmirštuolės – palikime ją masonams, žydirsiems ir dėdulės anūko konservatoriams, tegul turi, negaila.
Ir tegul užsimuša į sieną.
Kalba,simboliai,tradicijos tai Tautos neįkainuojamas turtas-protėvių palikimas, paliktas mums saugoti, puoselėti ir perduoti savo vaikams.
Kalba tikslingai naikinama (sunaikink kalbą – sunaikinsi taut1). Lenkams jau seniai pataikaujama. Dar 2014 metų ,Kultūros barų str. naudojamas nelietuviškas raidynas net linksniuojamuose vardažodžiuose.Gražu!
Žr. nuorodos 84-85 psl. Pateikiu ištraukėlę: ”Gałęzowskis, Vilniaus universiteto
studentas, išlaikė tam tikrą „aukso viduriuką“13
tarp konservatorių, kuriems vadovavo kunigaikštis
Władysławas Czartoryskis (1828–1894) su generolu
Władysławu Zamoyskiu (1803–1868), ir demokratų,
vadovaujamų politiko Seweryno Elżanowskio (1821–
1874) su poetu Ludwiku Mierosławskiu (1814–1878).” http://www.kulturosbarai.lt/uploads/news/id72/KB_2014_4_WEB.pdf
Lietuviškos tautinės patriotinės šventės proga puošiasi masoniškomis neužmirštuolėmis tik tie, kas gėdijasi Trispalvės, Vyčio ir Gedimino stulpų. Gal ir gerai, kad tokius žmones galime lengvai atpažinti.
Juk būtų kur kas blogiau, jei jie veiktų užsimaskavę.
Neužmirštuolė tinka pirmajai nakčiai arba vestuvių datai paminėti, tad įteikime ją savo antrai pusei, kad nepamirštų.
Šiandien pilnas Seimas “neužmirštuolių” – konservatoriai, socdemai, kai kurie librtalsąjūdiečiai…
mane nepaprastai sužavėjo, kai prieš pusę amžiaus pamačiau, kaip atsisveikinti atėjusi moteris pašarvotam bendraklasiui prie kojų pastatė kuklų neužmirštuolių vazonėlį. Aplinkui pūpsojo bendradarbių, kaimynų atnešti milžiniški raudonų gvazdikų vainikai su juostomis, o čia tik kuklūs, kitų neužgožiantys, velionio gedintys jo akių spalvos žiedeliai. Tai buvo labai įspūdinga. Nors ir anksčiau labai mėgau tas gėleles, bet po šito vaizdo jos man tapo ir liko ypatingos.
Tačiau, kai pirmą kartą pamačiau ir išgirdau ją siejant su Sausio 13-ąja, supratau, jog nieko nesuprantu. Kaip galima nejausti, jog ji čia NE-TIN-KA?!!! Tai, kas taip subtilu ir jaudinama, kai tai susiję tik su tavo asmeniniu santykiu į kitą žmogų, įgyja, deja, kitokią prasmę, kai kalbama apie Tautos tragediją. Gaila, bet iniciatyvą perėmė nejaučiantys skirtumo. Maža to – jie diktuoja ir skiepija į galvas savo lygio supratimą…
Nėra to blogo, kuris neišeitų… “Neužmirštuolė” yra kaip “Kaino žymė”, kuri labai lengvai padeda atskirti, kurie sėdi ant valdiško deguonies ir bet kada yra pasiruošę parduoti Tėvynę, ir kurie vis dar kvėpuoja laisvai ir savarankiškai…