Kalbant apie dabartinę Lietuvos gyventojų tautinę sudėtį, paprastai imami 2011 m. surašymo duomenys, nors tie duomenys kasmet vis labiau sensta ir tolsta nuo tikrovės.
Pastarųjų trejų metų duomenys rodo ženklius pokyčius Lietuvos tautybių hierarchijoje. Nuo 2011 iki 2014 m. labai sumažėjo lenkų – nuo 200 000 (6,6 proc.) iki 160 000 (5,6 proc.), taip pat rusų – nuo 176 000 (5,6 proc.) iki 147 000 (5,02 proc.). Lietuvių per tą laiką irgi mažėjo – nuo 2 561 000 iki 2 539 000, tačiau dėl didesnio kitų tautybių mažėjimo lietuvių procentas ūgtelėjo nuo 84,2 proc. (2011) iki 86,3 proc. (2014).
Palyginus 2014–2015 m. Lietuvos statistikos departamento duomenis, krinta į akį tebesitęsiantis rusų, baltarusių, ukrainiečių, vokiečių, žydų ir čigonų skaičiaus spartus mažėjimas Lietuvoje (žr. lentelę). Rusų procentas 2015 m. krito iki 4,78. Nors lietuvių ir lenkų per tuos metus taip pat mažėjo (lietuvių 0,3 proc., lenkų 0,06 proc.) bendras jų procentas padidėjo atitinkamai 0,4 ir 0,01. Tad, nepaisant visų ekonominių ir emigracinių negandų, Lietuva lietuvėja.
Gyventojų mažėjimui įtaką turi du veiksniai – neigiamas prieaugis ir emigracija. Lietuvoje kasmet gimsta apie 30 000 žmonių, miršta apie 40 000. Vadinasi, dėl mažo gimstamumo Lietuva kasmet praranda apie 10 000 (0,34 proc.) gyventojų. Kiek daugiau (0,41 proc.) gyventojų netenkama dėl emigracijos.
Kaimyninėse šalyse pagrindinė tauta sudaro įvairią gyventojų daugumos dalį. Lenkijoje lenkai sudaro 98 proc. šalies gyventojų (tarpukario Lenkijoje lenkai sudarė per 60 proc.), Latvijoje latviai sudaro 62 proc. (tarpukariu – 75 proc.), baltarusiai Baltarusijoje 1999 m. sudarė 81 proc.
Lietuvos gyventojų tautinė sudėtis 2014-2015 m.
Tautybė | Metai | Gyventojų skaičius | Procentas | Dinamika | Pakitimas per metus (skaičius ir procentas) |
Iš viso | 2014 | 2943472 | 100,00 | ||
2015 | 2921262 | 100,00 | -22210 (-0,75) | ||
Lietuviai | 2014 | 2539389 | 86,27 | ||
2015 | 2531843 | 86,67 | +0,4 | -7546 (-0,3) | |
Rusai | 2014 | 147753 | 5,02 | ||
2015 | 139507 | 4,78 | -0,24 | -8246 (-5,6) | |
Lenkai | 2014 | 164778 | 5,60 | ||
2015 | 163858 | 5,61 | +0,01 | -920 (-0,06) | |
Baltarusiai | 2014 | 42419 | 1,44 | ||
2015 | 39159 | 1,34 | -0,1 | -3260 (-7,7) | |
Ukrainiečiai | 2014 | 21261 | 0,72 | ||
2015 | 20225 | 0,69 | -0,03 | -1036 (-4,87) | |
Žydai | 2014 | 2498 | 0,08 | ||
2015 | 2267 | 0,08 | 0 | -231 (-9,25) | |
Latviai | 2014 | 3172 | 0,11 | ||
2015 | 3144 | 0,11 | 0 | -28 (-0,88) | |
Totoriai | 2014 | 2206 | 0,07 | ||
2015 | 2078 | 0,07 | 0 | -128 (-5,8) | |
Vokiečiai | 2014 | 3169 | 0,11 | ||
2015 | 2831 | 0,10 | -0,01 | -338 (-10,7) | |
Čigonai | 2014 | 2258 | 0,08 | ||
2015 | 2063 | 0,07 | -0,01 | -195 (-8,6) | |
Kitos tautybės | 2014 | 14463 | 0,50 | ||
2015 | 13639 | 0,47 | -0,02 | -824 (-5,7) | |
Nenurodyta | 2014 | 106 | 0,00 | ||
2015 | 648 | 0,01 | +542 (+511) |
Lietuvoje gyvena tik viena tauta – lietuviai, nes kitų tautų žemių čia nėra buvę.
Kas kita, kad yra kitakilmių, kitakultūrių, kitakalbių, bet nereikia jų maišyti su tautomis, kurios gyvena savo žemėse nuo amžių amžinųjų, o perėję į kitų tautų teritorijas, su laiku pereina į vietinę tautą.
Taip bus ir su tais, kurie dar dėl aukščiau minėtų priežasčių nėra įsijungę į lietuvių tautą.
Taip. Pavyzdžiui, paklausus bičiulio prancūzo – kiek procentų prancūzų gyvena Prancūzijoje? Jis nedvejodamas atsakė – 100 %.
Apgaudinėja save tie prancūzai – skaudžiai apgaudinėja… Gal kada nors supras, kad tie, kurie juos šaudo ir sprogdina, šaukdami “Allahu akbar” vis dėlto nėra prancūzai…
Nelyginkim didžiųjų tautų su mažomis, kurios yra kur kas labiau grynos, o tai, kad prancūzai, būdami kolonijinė valstybė, nuo seno prisiėmė daug visokių prochodimcų, tai ir sulaukė to, kas ir turėjo nutikti – kas būna ir tokioje pat valstybėje kaip Didžioji Britanija, taip pat Rasiejoj, JAV.
Lietuvoje net čigonai, manau, – bent jau daugelis, norėtų gyventi normaliai (dirbti ir pan.), bet ar yra tam galimybės kapitalizme, dar ir neatsigavusioje po kataklizmų, persivertus santvarkoms, šalyje, kur net lietuviai, tokie esantys nuo amžių amžinųjų, turi iš šalies bėgti, nes nėra pragyvenimo šaltinio?
Ar čigonai (ne kurie, sakykim) nežudo žmonių?
Dar ir kaip – turi oficialią narkotikų pardavyklą Kirtimuose, be jokių leidimų ten prisistatė namų. ir t.t, ir pan. (ką jei pabandytų lietuviai, gimę iš lietuvių, , tai tuojau pat būtų sutvarkyti).
Lygiai tas pats ir pas mus.
Ar čigonai tauta?
Ne, nes neturi savo žemės nuo amžių amžinųjų, neturi net kalbos.
Pvz.”– Ar Vilniaus čigonų kalba skiriasi nuo Žagarės?
– Labai skiriasi. Iš pradžių man buvo labai sunku, nes suprasdavau tik po kelis žodžius. Tai tas pat kaip aukštaitis su žemaičiu kalbasi.
Vėliau įpratau, dabar jau visai nebėra tos bėdos. Nuvažiuoju į Vilnių pas seserį, kalbu viena kalba, grįžtu namo – kita.
Dar kitokia kalba Vilniuje šneka motinos giminės, nes jie kilę iš Rusijos.
O tėvo giminės – iš Panevėžio. Štai toks margumynas.”
http://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktualijos/tik-isvaziaves-is-vilniaus-cigonas-pasijuto-normaliu-zmogumi.htm
Todėl čigonus turėtume vadinti kitakilmiais (čigonų kilmės), klajokliško gyvenimo būdo, kiek tai sulietuvėjusiais (nes kalbą moka, tvarką žino), bet TIK DĖL valdžios abejingumo jie nėra priverčiami gyventi normaliai.
Kadangi lygiai taip pat, kaip Lietuvos valdžia į čigonus, žiūri Prancūzijos valdžia į savo atvykėlius, tai nėra ko tikėtis, kad iš tų milijonų vargo blusų neatsiras nei vieno, kuris iš viso to vargo praras protą?
Ir čia ne kokiame tai tautiškume esmė, nes Islamo valstybėje kaunasi apie 5000 apie 70 šalių piliečių.
Čia – tiesiog noras žudyti, o jei dar nėra rimtos tvarkos (“demokratija”), tai ir atsitinka.
Žmogžudžiai nepriklauso jokiai tautai; jie tiesiog žmogžudžiai.
Maciau tik viena dirbanti cigona, veliau ir tas apsivoge, sedo. Daugiau dirbanciu ar bent norinciu dirbti nemaciau. Cia jau kaip Norvegijoje vaikus reikia paimt is taboro, kad uzaugtu normalioje aplinkoje, o ne tam liune. Bet tada jie uzaugs lietuviais. Trumpai tariant, cigonas nebus cigonu, jei negyvens kaip cigonas. Cia gero ir grazaus sprendimo nera. Arba kesti vagiu, narkomanu, degeneratu irstva pasoneje, ligu ir nusikalstamumo zidini, arba isdraskyt be gailescio, suskaidyt, isrusiuot. Antras variantas leftistineje pseudohumaniskoje europoje nerealus, uzkapos, kaip varnos. Todel teks kesti sita pulini. O patys jie nesikeis prie jokiu programu, nors aukso kalnus jiem duok. Kad zmogus keistusi, reikalingos rimtos paskatos, kuriu nera ir nenusimato.
Gerai sakai – reikia ant jų norvegų vaikų gestapą užsiundyt. 🙂
Koks klausimas – toks atsakymas . Reikėjo klausti: kiek Prancūzijoje keltų ? Taip sakanti, šviesiaplaukių , mėlynakių vietinių gyventojų.
“tikras lietuvis” matyt sprendžia pagal savę, o iš Vaiškūno tokių genialių pavyzdžių nesitikėjau, nors įtariau.
O tu žinai tokį Džoną Gilgudą?
Jo tėvai ar protėviai buvo iš Gelgaudiškio Šakių rajone, o jis – legendinis anglų (ko niekas neginčija) aktorius.
Tai čia prancūzai – “genialūs”. 🙂
Visi, kurie išranda Lietuvoje kokias tai tautybes, išskyrus lietuvius, nori jie to ar nenori, bet dirba maskoliams reikalingą darbą: anie irgi Ukrainoje ieškojo “rusų” ir juos “gynė”.
“Gins” ir čia – tik daugiau apie tas “tautybes” dar pakalbėkite.
Geriau vietoj to reikia panaikinti tų “tautiečių” gamybą ne lietuvių kalba mokančiose mokyklose: žmones reikia ruošti sau (=lietuvinti), o ne kitoms valstybėms = prieš Lietuvą.
Jau Grina tai suprato.
Reikėtų ir tautininkams tai įsirašyti į programą.
Bet liberalai steponavičiai, kurių paleistuvingas elgesys buvo aprašytas, tokį pat moralės supratimą demonstruoja ir toliau – jiems geriau, kad ir toliau Lietuvos valstybę melžtų ir būtų auginami Lietuvai priešai:
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/seimas-prieme-rezoliucija-del-tautiniu-mazumu-mokyklu.d?id=69886552
Problema ta, kad dabar pilietybe nera vertybe, ji tiesiog duodama. Anksciau reikedavo pasistengt. Gaudavo ja sunkiai, sunkiai gauta pilietbe brangindavo ir vertindavo. Todel ir buvo gana ramu, dabar kitaip, dalina pilietybes visiem. Pilietybe ne tik pasas, tai galimybe dalyvauti politiniame valstybes gyvenime, keisti ja. Stai tuo dabar ir naudojasi visokie nieko gero Lietuvai nelinkintys asmenys. As pats maciau kaip tie, kuriem Lietuva po nepriklausomybes suteike pilietybe, atvirai niekina Lietuviska pasa ir gyresi, kad savo sovietu sajungos issaugojo, iki anots ju geresniu laiku, zinia kai ruskis grys. Maciau kaip tokie bande gerkle uzkisti savo riksmais, vos tik gero ka apie Lietuva pasakysi, iskart sokdavo i akis kaip pasiute. Nemazai maciau, Lietuvos “pilieciu” su dryzuotom juostelem. Neabejoju, jog jeigu butu dabar pokario laikas, nemaza ju dalis eitu mano seimos susaudyti arba istremti. Ir stai tokie veikejai turi balsavimo teise. Isivaizduojat, balsavimo teise suteikta tiem, kurie atvirai sako, jog Lietuviai nera tauta, jog lasiva Lietuva yra tuscia vieta, nesamone ir turi kazku “gryzti”. Jum kaip, normaliai atrodo tokia padetis? Man ne. Mano nuomone, zmogus dirbantis pries valstybe kurioje gyvena, niekina jos kultura, istorija, kalba ar etnini pagrinda sudarancius piliecius – nevertas tos valstybes pilietybes, pilietiniu teisiu ir galimybiu. As net uz tai, kad pilietybe atimtu is tokiu, kaip dabar jau iprasta …niolika kartu teistu recidyvistu , mano nuomone toks zmogus neturi teises balsuoti ir taip spresti Lietuvos, tai yra jusu ir mano ateiti. Kaliniai kol neatliktas bausmes laikas, taip pat neturetu balsuoti. Kaip gali nusikalteliai, arba atvirai priesiskai valstybei nusiteike asmenys, spresti jos ateiti? Tai nesamone. Tuo tarpu, tiek Lietuvoje, tiek europoje ir net dalinai JAV, dalina pilietybe i kaire ir i desine, kam pakliuvo. O paskui stebisi, kaip taip gavosi, jog koks britas, kitam britui galva nupjove. Paskui pasirodo tas “britas” buvo machmudas koks, o nupjove galva tikram britui.
Pritariu – labai teisingai pasakyta:
pilietybė nėra, nes ji suponuoja pareigas valstybei ir neturi būti tuščias reikalas – kitaip valstybė kaip tokia išgyventi negali.
Krinta į akis kad tarpukario Lenkijoje lenkai sudarė 60proc., o dabar 98 proc. Tai tikrai ne dėl išskirtinio vislumo, o dėl agresyvios lenkinimo politikos. Sovietmetis tam buvo labai palankus – niekam nerūpėjo sovietų bloko žmonių teisės. Manau didžioji dalis tų 38proc. naujųjų lenkų – tai sulenkinti lietuviai gyvenę Lenkijos teritorijoje. Europos hiena gerokai išaugo po kitų laimėto karo tiek teritoriniu, tiek “tautiniu” atžvilgiu.
Lietuvos “lenkų” emigracija mažiausia, tai rodo kad jiems čia sudarytos sąlygos daug geresnės negu kitoms etninėms grupėms (Lenkijos lenkai taip pat aktyviai emigruoja).
Goda: “Lietuvos “lenkų” emigracija mažiausia”.
Negi? Tai kur dingo 40 000 lenkų nuo 2011 iki 2014 m.? Emigravo ar tapo lietuviais?
…matyt dalis emigravo, lenkaitės apsivedusios su lietuviais tampa lietuvėmis, kaip ir lenkai iš Lietuvos pasiėmę į žmonas lietuves, tampa lietuviais. Tikrai nemaža dalis Vilnijos krašto vietinių, kalbančių ne lietuviškai, vaikus leidžią į lietuvių mokyklas… Dar vienas pvz., prie to pačio… Elektrėnuose anksčiau buvo viena rusų ir dvi lietuvių mokyklos, o darželiai tik lietuviški, be atskirų rusų grupių. Tėvams (ne lietuviakalbiams), po darželių beliko savo vaikus leisti į lietuvių mokyklas, nes darželio draugai jau norėjo ir mokytis kartu. Galiausiai rusų mokyklą uždarė… Vaikai baigę lietuvių mokyklą, jau save laiko lietuviais… Teisingai Grina pasakė – jokių už valstybės lėšas išlaikomų tautinių mokyklų… Tik, kodėl jis tai pasakė jau po tarnybos???
Matyt, buvo suvaržytas VSD Statuto. Dabar – pats sau ponas ir gali laisvai reikšti savo nuomonę. Beje, dėl to, kad valstybė neturėtų iš savo biudžeto išlaikyti tautinių mokyklų, o valstybinėse mokyklose mokymas turi vykti TIK valstybine kalba (kaip yra visose normaliose pasaulio valstybėse!), G.Grina yra net labai teisus ir aš jį šiuo klausimu visiškai palaikau.
Greičiausiai čia buvo taip: su VSD suderinta iš anksto, kad pasakytų kas ir kaip, o jei kas, tai … VSD ne prie ko. 🙂
Kaip sakydavo vienas mano pažįstamas lietuvių kilmės kanadietis – Tamstos mintis labai nedurna…
Kada ans tokiu patapo: ar dabar iš Lietuvos išvykęs?
Jei ten gimęs, tai ta jo “lietuviška” kilmė jau seniai išsivadėjus.
Ne apie tai kalba… Gimė jis Lietuvoje, po karo su tėvais bėgo iš Lietuvos nuo tarybinių išvaduotojų…
Bet po 1990 – ųjų galėjo grįžti.
Negrįžo, nes jo lietuviškumas jau seniai išsivadėjo.
Kažin, ar pats iš Kanados, kur gyventų tavo šeima ir giminės, turėtum užgyventą turtą, kur yra normalios socialinės garantijos ir, bendrai, žmonišas gyvenimas, lėktum skvernus pakėlęs į šitą tolerastišką Lietuvą… Labai abejoju…
Apie ką ir šneku: jei svarbiau šmutkės, o ne Lietuva, tai argi tu lietuvis?
Matyt, tikresnio lietuvio už patį nėra visame pasaulyje… Užuojautos!!!
Nebedainuok senų dainų: ką reiškia tas vardas jau n kartų yra paaiškinta – rasi internete.
Jei dar syk taip sugiedosi, teks imtis griežtų priemonių.
Žiūrėk man!!!
Manau, kad Tamstelei reikia gydytis…
Kiekvienas sprendžia pagal save. 🙂
Ir vis-dėlto, esu tikras, jog vieną dieną, visi tie, kurie nepamynė savo kalbos, neišsižadėjo savo vardų, genetiškai nemutavo – susigrąžins savo Žemę.
Džiugu. Pasirodo, vykstančio Lietuvos gyventojų naikinimo akivaizdoje lietuviai yra palyginti atsparūs ir ištvermingi. Aš ir pats prie to prisidėjau – nuo 11 metų jau padidinau gimstamumą du kartus; tačiau, atrodo, čia dar ne viskas… 🙂
Darbuokis. 🙂
Tėvynės labui. 🙂
Man visada keista būdavo, kad motinystės medaliai būdavo, o tėvystės – ne.
Reiktų atitaisyti tą skriaudą? 🙂
Dar reikia užaugint, bet gera pradžia – pusė darbo… 🙂
Du – tai dar tik maža pradžia.
Kada bus 15 – apie pečių eilės trys, tada pačiam suteiksim ordiną : “Tėvas – darbinykas!”.
Dabar tai – led neled du, mažoka – žinote.
Minimum minimum trijų reikia.
O dar geriau 5.
Darbuokis ir, kad statistiką gerintum. 🙂
Turiu pasiūlymą (svarstymui) kaip padidinti gimstamumą Lietuvoje… Pensijos dydis turi kisti priklausomai nuo išaugintų vaikų skaičiaus… Pvz. Jei motina ir tėvas išaugino tris (padorius) vaikus, tai tėvų uždirbtos pensijos didėja po 15 proc., o jei tris vaikus užaugino vienas iš tėvų ar liko vienas, tada pensiją didinti 30 proc…
Geras pasiūlymas.
P.S. tą mintį tautininkams dera įsirašyti į rinkiminę programą:
už kiekvieną išaugintą dorą pilietį pridėti pensijos po 10%.
Už kievieną išaugintą dorą ir neemigravusį pilietį….
Reikšminga pastaba.
Tik pilietis, kas yra pilies gyventojas, pagal sąvoką negali gyventi niekur kitur, nei Lietuvoje, išskyrus, aišku, specialiai mūsų pasiųstus.
Pvz., diplomatus, šnipus ir pan.
Visi kiti – namo.
Nevažiuoji – pasą anuliuojame.
Čia ne vieta deryboms! Pasakė, penkiolika, reiškia 15% – šventa. 😀
Užteks 10 – nebūk apžioras. 🙂
Super mintis, pritariu vienam komentarui, kad šią mintį dėl lietuvių gimstamumos įrašyti į Tautininkų partijos rinkiminę programą, kol kitos apsukrios, taip vadinamos purvasklaidos – ‘tradicinės’ gaujos ‘nepasiskolino’… .
Gerai rašai, Kęstuti. Reikia ieškoti būdų, kad lietuviai neišnyktų. Dar reikėtų įvertinti Moteris, kurios vienos užaugina vaikus.
Pritariu – gera mintis padėti motinoms, kurios vienos augina vaikus.
Aš nieko prieš. 🙂 Bet gal valstybei būtų dar naudingiau, kad nelaukt pensijos, o pasijustų viskas iš karto. Leisčiau balsuot už vaikus ir per rinkimus. Pavyzdžiui, pirmas vaikas – papildomas balsas per rinkimus mamai, antras – papildomas tėčiui, o po trečio – abiem duoti du papildomus balsus. Maža to, pritarčiau apribojimui, kad bevaikiai, ar bent neauginę patys vaikų, negalėtų būti ir prezidentais. Adamkus, Grybauskaitė, Merkel nebūtų tada prezidentais, arba turėtų vaikų įsisūnyt, paauginti – padėtų.
O čia jau būtų nesąmonė, nes reikia rinkti tuos, kurie ten gali kažką padaryti – ne vien tik pataluose. 🙂
Galinčius kažką padaryti išrinktų tie, kurie rūpinasi vaikų ateitimi, tai yra žiūri truputį į priekį. Bevaikiai yra pavojingi, jie gali parduot savo tautą, valstybę, žiūrėdami savo naudos. Nes po jų – nors ir tvanas (todėl net orai šyla…). 😉
Ne visada nuo vaikų kiekio priklauso proto kiekis žmoguje: berazumiai, pvz., visada juda tudy – siudy.
Gal tie n vaikų darytojai yra arčiau berazumių, nes niekaip negali nejudėti? 🙂
O šiaip tai reikėtų mokėti pasidaryti ir išvadas iš skaičiukų (ne veltui Butkus jų nedaro, matyt, nujaučia). Išvada labai paprasta – pastaruosius 20 metų Lietuvoje vykdoma teisinga nacioalinė politika: lietuvių procentas didėja, o socialinių neramumų dėl to nekyla. Tai gerai. Būkime kantrūs, praeis dar 20 metų ir lietuvių turėsime per 90 proc.
Sakai, patys išsilakstys? 🙂
Ką gi, tebūnie tavo žodžiai dievui į ausį. 🙂
Tik!
Tik nuolatinis tas jų ermyderis, nuolatinis savęs atskyrimas nuo visuomenės daugumos yra pavojus valstybei.
Ne veltui Merkelienė tą patį pasakė savo partijos suvažiavime:
multikultūriškumas – apgaulė, nes tuo pasiremiant atsiranda atskira visuomenė su savo elgesio normom.
Nelenktyniaukim su kinais: mus išgelbės ne kiekybė, bet kokybė. Kas tai per stebuklinga kokybė ? – Pamąstykit ? 🙂
Be tam tikro kiekio gyventojų Lietuva neišgyvens niekaip.
Neišgyvens, sakai? O kaip estai išgyvena? Jų nėra net milijono. Ir niekad nebuvo.
Tu dar paminėk paskutinius mohikanus. 🙂
Galim islandus paminėti, jų yra 200-300 tūkst. ir Islandija išgyvena sėkmingai nuo 12 amžiaus. Be to, čia dar neaišku, ar Estija ir Islandija su mažu gyventojų skaičium turim geresnes galimybes ateičiai, ar kokia nors Prancūzija, ar pagaliau Lietuva. Čia daugiau nuo tautos žmonių nusiteikimo priklauso, negu nuo skaičiaus.
Nelygink jų sąlygų su mūsų:
jie – sala ir dar su baisiu klimatu, kur nelabai kas nori ir gyventi.
Kas kita pas mus: žaluma, saulė, vanduo, juodžemis, kur auga viskas.
Lietuvių procentas Lietuvoje nuo 80 proc. išaugo iki 86 didelės kitataučių emigracijos sąskaita. 2001 m. lietuvių Lietuvoje buvo 2 mln. 907 tūkst., šiemet jų yra 2 mln. 539 tūkst. Sumažėjimas – 368 tūkst., arba 13 proc. Rusų per tą laiką – 2001-2015 m. – sumažėjo 72 tūkst., arba 33 proc., lenkų – 70 tūkst., arba 30 proc. Didžiulis lenkų skaičiaus kritimas buvo tarp 2011 ir 2013 m. – apie 40 tūkst. Baltarusių per tą laiką sumažėjo 4 tūkst, arba 10 proc.
Apie kokius lenkus, gerbiamasis, rašai? Apie Lenkijos lenkus ar apie USA bei UK lenkus imigrantus?.. Apie taip vadinamus Lietuvos “lenkus” Lietuvos ir Lenkijos mokslininkų tiek prirašyta, kad jau darosi bloga ir norisi išsivemti… Seniausiai įrodyta, kad Pietryčių Lietuvos taip save vadinantys “lenkai” – tai sulenkėję lietuviai ir vietiniai bei pokariu atsikraustę į Lietuvą gudai (baltarusiai)!!! Kiek gi galima giedoti tą pačią giesmę apie “amžiais Vilniaus krašte gyvenančius vietinius (?) lenkus”?! Kaip sakoma, būkim biedni, bet… nenupindėkim!
Teisybę rašai – nenupindėkim. Kai tie sulenkėję lietuviai nustos save laikę lenkais ir liausis atsiriboti nuo lietuvių, tada ir galėsi taip kalbėti. O dabar, jei nori, pridėk tuos 160 000 lenkų prie lietuvių, padidink šitaip lietuvių procentą iki 92 ir pasijusk laimingas. Svarbiausia – būsi biednas, bet nenupindėjęs 🙂
Esi kvailas ar tokiu tik apsimeti?..
Beje, kiek žinau, tai Lenkijos valdžia jau seniai šitaip daro: skelbia, kad Lenkijos gyventojai praktiškai visi yra lenkai (?!)…
Praktiškai visi ir yra. 98 proc.
Toli gražu nei visi, nei 98%. Tai paprasčiausia lenkų valdžios propaganda. Lenkijoje gyvena nemažai kitų tautų: ukrainiečiai, gudai (baltarusiai), vokiečiai, čekai, kašūbai, lietuviai… Lenkijos valdžia norėtų, kad visi Lenkijos gyventojai būtų lenkai, bet taip nėra, todėl ir blefuoja.
O tu “XWQ” imk ir paskaičiuok, kokią dalį 38 mln. masėje sudaro kašubai, vokiečiai, ukrainiečiai, lietuviai… Gal praeis noras pliurpti nesąmones.
Tai pats nepliurpdamas paskaičiuok ir pateik skaičiukus skaitytojams! O dabar kaip turgaus bobelė – lia-lia-lia…
O tu, “Petrai”, kartais nesi iš tų tomaševskinių “lenkų ant Lietuvos”? Labai panašu, kad taip.
Dar keli skaičiai. Skiriasi vaikų ir jaunimo (iki 19 m.) bei senimo (nuo 60 m.) dalis atskirose tautinėse grupėse. Vaikų ir jaunimo didžiausia dalis lietuvių bendruomenėje (23 proc.), senųjų žmonių dalis mažiausia irgi lietuvių bendruomenėje (~23 proc.). Vadinasi, lietuvių bendruomenėje yra šių amžiaus grupių gyventojų paritetas.
Didžiausia šių dalių disproporcija yra būtent tose grupėse (rusų, baltarusių, ukrainiečių), kurių emigracijos indeksas didžiausias. Ar tai susiję su emigracija, ar yra kitų priežasčių, neaišku. Pavyzdžiui, lenkų tautybės grupėj šių kraštutinių amžiaus grupių procentas yra atitinkamai 18-24, rusų – 12-30, baltarusių – 5-40, ukrainiečių – 6-38.
(žr. 3 pav. https://osp.stat.gov.lt/documents/10180/217110/Gyv_kalba_tikyba.pdf/1d9dac9a-3d45-4798-93f5-941fed00503f)
?????
Įdomu. Gal p. Butkus galėtų parašyti ( skaičiais ir procentais nuo gyventojų skaičiaus) kiek kokių tautybių piliečių dirba Lietuvos valstybinėse ir savivaldybių įstaigose , vadovaujančose pareigos?
Būtų įdomu. Bet tokių duomenų Statistikos departamentas nerenka.
Lietuva lietuvėja – auksiniai žodžiai. Gerai būtų, kaip ir lenkams 98 procentus pasiekti.