M. Nargėlaitė. Romuvos stovykla – dešimtmečių tradicija (6)

Romuvos stovykla'2014 |  M.Nargėlaites nuotr.

Romuvos stovykla’2014 | M.Nargėlaites nuotr.

Jau ne vienerius metus Lietuvos ramuvų sąjunga senovės baltų kultūrą, tradicijas ir religiją kviečia puoselėti kasmetinėse Ramuvos stovyklose. Tema kasmet vis kita, tačiau subtiliai išlaikoma ir iš kartos į kartą perduodama stovyklų tradicija sukviečia gamtos apsuptyje pagyventi vis naujas kartas.

Šiais metais Ramuvos stovykloje kalbėta apie Amžinąją Ugnį. Tai simboliška, gili tema, nes senovės lietuviai buvo vadinami Ugnies garbintojais. Per Ugnį bendrauta su Dievais, per Ugnį apsivalydavo blogis, o mirusieji keliaudavo į anapilį. Visos svarbiausios šeimos ir bendruomenės apeigos buvo atliekamos prie Ugnies. Bendravimas su Ugnimi ypač svarbus iškilus sunkumams, ieškant ramybės ir savojo kelio. Šiais metais jauniesiems romuviečiams kalbėti apie Ugnį padėjo garsūs etnologai ir mitologijos tyrinėtojai: tai Dalia Urbanavičienė, Jonas Vaiškūnas, Dainius Razauskas, Rita Balkutė. Ugnies galios atrastos per senovinius burtus, dainas ir sutartines, mitologines prasmes ir išlikusius paminėjimus šalies istoriniuose šaltiniuose.

Romuvos stovykla'2014 |  M.Nargėlaites nuotr.

Romuvos stovykla’2014 | M.Nargėlaites nuotr.

Stovykloje skambėjo liaudies dainos. Jas dainuoti ir išmokti stovyklos dalyviai galėjo kartu su apeigų grupe „Kūlgrinda“ bei svečiais iš Lenkijos, kurie, atvykę pagal Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo finansuotą programą „Gamta mus jungia“, supažindino su tradicine kaimynų muzika ir slavų senosiomis muzikavimo tradicijomis.

Romuvos stovykla'2014 |  M.Nargėlaites nuotr.

Romuvos stovykla’2014 | M.Nargėlaites nuotr.

Šiemet jau antrus metus iš eilės kovinę dvasią stovykloje kėlė gyvosios istorijos klubas „Leitgiris“. Stovyklautojai turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su mūsų protėvių ginkluote, išbandyti jėgas kovoje ir pažaisti karinius žaidimus, kurie padeda ugdyti stiprią kovos dvasią ir vienybę.

Romuvos stovykla'2014 |  M.Nargėlaites nuotr.

Romuvos stovykla’2014 | M.Nargėlaites nuotr.

Kategorijos: Kultūra, Lietuvos kelias, Mes baltai, Nuomonių ratas, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

6 komentarai

  1. Kemblys:

    Romuvoje nieko naujo:
    ,,kultūrą, tradicijas ir religiją (3 svetimžodžiai iš eilės), subtiliai, simboliška, tema, mitologines, istoriniuose, grupe, fondo finansuotą programą (3 svetimžodžiai iš eilės), tradicine, muzikavimo tradicijomis…”.

    P.p. (po parašu), Nesupratau (nesupratau viso pirmo sakinio) ką reiškia išsireiškimas ,,senovės baltų”.
    Pagal romuvių išsireiškimą ,,senovės baltų”, galima daryti prielaidą, kad seniai, seniai buvo gentis, iš kurios išsišakojo visos mūsų protėvių gentys, bet apie tą ‘motininę’ gentį nieko nežinoma tad romuviai negali nieko atkurti. Jei visos gentys, kalbėjusios giminingomis tarmėmis, įvardinamos išsireiškimu ,,senovės baltų”, tai negalima apibendrinti jų pasaulėžiūros, kūrybinio palikimo ir papročių – viskas buvo skirtinga tarp genčių, netgi kito tose pačiose gentyse skirtingu laiku. Manau, romuviai, įvardindami ,,senovės baltų”, nori nuslėpti savo laaabai paviršutinišką genčių gyvenimo suvokimą. Jei imtų savo ‘tikėjimo’ pagrindui kažkurios genties kūrybinį palikimą, tai kiltų klausimai dėl duomenų patikimumo ir negalėtų išvengti Žynių vaidmens genties gyvenime. Romuviai pateikia apibendrintą ‘senovės’ pasaulėžiūrą, kūrybinį palikimą ir papročius tartum viskas vystėsi savaime be Žynių įtakos.

  2. Kemblys:

    Nustebau perkaitęs, kad ,,…kovinę dvasią stovykloje kėlė gyvosios istorijos klubas „Leitgiris“.”
    Prieš gerą pusmetį kilo eilinis ginčas su romuviais ir leitgiriečiais dėl svetimžodžių vartojimo lietuvių kalboje. Pasekmėje, leitgiriečiai, gindami svetimžodžius, pasiūlė ‘kembliui’ susikauti GINKLAIS. Man sutikus, paaiškėjo, kad ATŠIPINTAIS, bet Leitgirio salėje…

    http://alkas.lt/2014/02/25/ziemos-stovykloje-baltu-kulturos-pamokos-nuotraukos/?comments#comments
    http://alkas.lt/2014/01/15/kviecia-ziemos-stovykla-skirta-baltu-kulturos-pazinimui/?comments#comments

  3. Leonas-Kembliui:

    Pone.mėgstantis taisyti kitų rašybą.Ne IŠSIREIŠKIMAS (izrečenije),o POSAKIS.Gero vakaro.

    • Kemblys-Leonui:

      Ačiū, Leonai.
      Buvo laikas, kai suvokdavau, kad pradedu mąstyti rusiškai. Rusai nepatikėdavo, kad rusų kalbą tik išmokau, net, pagal tarimą, spręsdavo iš kokios Rusijos srities esu. Visos, gerai išmoktos, svetimos kalbos gadina gimtąją.
      Reikia taisyti VISAS klaidas. Aš kitų rašybos netaisau nes labai menkai nusimanau apie rašybą ir skyrybą. Mano nuomone, nedera vartoti svetimžodžius tiems, kurie puoselėja tautines vertybes ir kūrybinį paveldą – be lietuviškų žodžių viskas neteks prasmės.
      Leonai, jei gerai nusimanai apie lietuvių kalbą, tai taisyk čia ‘alke’, bus naudinga visiems.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: