Seimas priėmė Valstybinio kelių fondo įstatymą ir lydimųjų teisės aktų pataisas, kuriomis sutarta nuo kitų metų įkurti Valstybinį kelių fondą.
Pasak iniciatyvos rengėjų, šis fondas užtikrins stabilų ir tvarų finansavimą valstybinės reikšmės kelių atkūrimui – atnaujinimui, kapitaliniam remontui, aplinkkelių tiesimui, ir finansuotų kelių infrastruktūros pritaikymą gynybiniams pajėgumams.
„Akivaizdu, kad dabartinis kelių infrastruktūros finansavimo modelis neatitinka nei visuomenės, nei mūsų pačių lūkesčių, nes neleidžia subalansuoti susidariusios padėties, kai turime apie 40 proc. blogos būklės kelių bei 117 vienetų kapitaliai remontuotinų tiltų ir kiekvieną dieną būklė po truputį blogėja“, – pristatydamas projektą yra sakęs susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Įstatyme pabrėžiama, kad nepakankamas valstybinės reikšmės kelių tinklo finansavimas kelia grėsmę ne tik eismo saugumui, bet ir šalies nacionaliniam saugumui, ekonomikos konkurencingumui, susisiekimo patogumui ir regionų pasiekiamumui, o valstybinės reikšmės keliai susiję su gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų įgyvendinimu.
Steigiamas Valstybinis kelių fondas veiks kaip specializuotas ilgalaikis finansavimo mechanizmas, papildantis Kelių plėtros ir priežiūros programą. Skaičiuojama, kad fondo metinės pajamos galėtų siekti apie 400 mln. eurų.
Fondo lėšomis bus siekiama atkurti visų valstybinės reikšmės kelių būklę, kad jie atitiktų to kelio kategorijai nustatytus reikalavimus bent 80 proc. rodikliu. Fondas veiks tol, kol bus pasiekti kelių būklės atkūrimo tikslai. Fondo valdytoja bus paskirta akcinė bendrovė „Via Lietuva“.
Parengta pagal Seimo kanceliarijos pranešimą