Pirmadienis, 14 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

www.alkas.lt
2025-06-23 13:42:00
0
Elektromobilis

Elektromobilis | pexels.com nuotr.

Lietuvos keliais jau gana ilgą laiką riedant lengviesiems elektromobiliams ir sparčiai didėjant jų skaičiui, natūraliai atsiranda ir antrinė šių transporto priemonių rinka. Tad net ir naujų modelių kainoms tampant prieinamoms, dažnam kyla natūralus klausimas, galbūt galima sutaupyti dar labiau. Lyderiaujantį greito elektromobilių įkrovimo tinklą „Ignitis ON“ valdančios įmonės „Ignitis“ žinovas atsako, ar verta žvalgytis į naudotas elektra varomas transporto priemones, ir į kokius aspektus atkreipti dėmesį.

Pasirinkimas tarp naudoto ir naujo lengvojo elektromobilio visų pirma turėtų priklausyti nuo turimo biudžeto, pabrėžia „Ignitis“ elektromobilių tinklo plėtros skyriaus vadovas Andrius Šeršniovas. Jis pastebi, kad šiais laikais už palyginti nedidelę kainą jau galima įsigyti itin geros komplektacijos naujų elektra varomų lengvųjų transporto priemonių.

Dar greičiau pinga naudoti lengvieji elektromobiliai. Pavyzdžiui, kelių metų senumo elektromobilį galima įsigyti sumokėjus iki 20 tūkst. eurų, aukščiausios klasės, prieš kelerius metus 100 tūkst. eurų kainavusį elektromobilį šiuo metu antrinėje rinkoje galima įsigyti vos už 30 tūkst. eurų. Paranku ir tai, kad antrinė rinka vis labiau plečiasi. Vien šiemet per pirmus penkis metų mėnesius pirmą kartą Lietuvoje įregistruoti 1758 naudoti lengvieji (M1 klasės) automobiliai, kurių galios šaltinis tik elektra. Iš viso, birželio 1 d. duomenimis, Lietuvoje rieda net 18354 grynieji lengvieji elektromobiliai (BEV (angl. battery electric vehicle).

„Naudotas lengvasis elektromobilis dėl savo kainos rinkoje šiuo metu yra labai geras pasirinkimas. Visgi, jei tokią transporto priemonę įsigyja ne fizinis, o juridinis asmuo, galbūt labiau apsimoka ieškoti naujo modelio. Kai galima atskaityti pridėtinės vertės mokestį (PVM) ir gauti papildomą vienkartinę kompensaciją, kaina tampa itin konkurencinga“, – skaičiuoja A. Šeršniovas.

Ilgesnėms kelionėms – tik naujesnis elektromobilis

Jei vairuotojui pakanka patvarios ir papildomų funkcijų neturinčios transporto priemonės kelionėms iš taško „A“ į tašką „B“, galima apsvarstyti ir senesnio naudoto lengvojo elektromobilio įsigijimą. Ilgesnėms kelionėms greičiausiai reikės naujesnio elektromobilio su didesne, bent 70 kWh baterijos talpa. Be to, kuo transporto priemonė naujesnė,  tuo ji turės didesnį nuvažiuojamą atstumą, įkrovimo spartą patikimesnę ir saugesnę bateriją bei kitas funkcijas kurios pagerina elektromobilio eksploatavimo patirtį.

Žinoma, vien „Ignitis ON“ Baltijos šalyse turi daugiau kaip 1300 įkrovimo prieigų, iš kurių didžioji dalis – greito įkrovimo, tad keliauti ne tik Lietuvoje, bet ir po Latviją ir Estiją įmanoma ir senesniu elektromobiliu. Visgi, patirtis nebus tokia sklandi, teks daugiau laiko skirti sustojimams.

„Pastebime, kad technologijų progresas – ypač ryškus elektromobilių segmente. Būtent čia gamintojai išbando naujausias technologijas, nes tai daryti gerokai paprasčiau nei automobiliuose su vidaus degimo varikliais. Aišku, net ir senesniuose modeliuose, atnaujinus programinę įrangą, galima įdiegti naujas funkcijas, tačiau vis tiek yra pasiekiama tam tikra riba. Todėl norint kuo išmanesnio elektromobilio, žvalgytis į labai senas transporto priemones nereikėtų“, – pataria A. Šeršniovas.

Neapsižiūrėjimo kaina – didesnė nei paties elektromobilio

Jei įvertinus kainą ir asmenius poreikius nusprendžiama rinktis naudotą lengvąjį elektromobilį, reikėtų atkreipti dėmesį į kelis svarbius aspektus. Prieš sukertant rankomis su pardavėju tiesiog būtina patikrinti ridą. Taip pat ir baterijos garantiją bei likutį – šios detalės keitimas gali kainuoti daugiau nei pats elektromobilis. Jei baterijos nusidėvėjimas yra didesnis nei 80 proc., tokią transporto priemonę reikėtų vertinti atsargiau.

A. Šeršniovas pataria nepagailėti pinigų specialisto konsultacijai. Jos metu bus galima įsitikinti, ar elektromobilio elektronika veikia tinkamai, ar nėra kitų defektų. Verta prisiminti, kad kapitalinis naudoto elektromobilio remontas gali kainuoti labai brangiai, ypač kai antrinėje rinkoje dar nėra daug naudotų elektromobilių detalių.

„Įsigijus naują ar tvarkingą naudotą elektra varomą lengvąją transporto priemonę, apsilankymą autoservise bus galima kuriam laikui pamiršti. Motyvuoti rinktis būtent elektra varomą transporto priemonę gali paskatinti nebrangios kelionės, pavyzdžiui, nuvažiuoti 100 kilometrų įkraunant elektromobilį „Ignitis ON“ tinkle galėtų kainuoti apie 8 eurus. Taip pat – ateityje didėsiantys mokesčiai automobiliams su vidaus degimo varikliais ir augsiantys degalų akcizai. Galiausiai, prie didesnio elektromobilių populiarumo prisideda besikeičianti mąstysena, kad galima keliauti tvariau bei komfortiškiau“, – privalumus akcentuoja „Ignitis“ atstovas.

Parengta pagal „Ignitis“ pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kam verta įsigyti elektromobilį jau šiandien?
  2. Keletas taisyklių įkraunant elektromobilį
  3. Renkantis elektromobilį – dėmesys poreikiams ir baterijai
  4. Vilnius siūlo naują susisiekimo būdą
  5. Elektomobilių įkrovimo vietų daugės 7 kartus
  6. Kas pigiau: nuosavas automobilis ar kitos susisiekimo priemonės?
  7. Žiemos atostogos kainuos brangiau
  8. Kaip paruošti automobilį atostogų kelionėms?
  9. Tvarios kelionės – nebūtinai pėsčiomis
  10. Kaunas pristato viešojo transporto naujovę
  11. Kaip elektromobilis gali atsipirkti greičiau
  12. Įprasti automobiliai virsta elektriniais
  13. Apie įkrovimo stoteles – kelionių programėlėse
  14. Sostinės viešasis transportas sulaukia vis geresnių vertinimų
  15. 14 metų nuo pirmojo elektromobilio Lietuvoje: pokyčiai akivaizdūs

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Laivas „Rytas“ | Vilniaus savivaldybės nuotr.
Lietuvoje

Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas

2025 07 14
Liūtis
Gamta ir žmogus

Per liūtį Klaipėdoje iškrito 58 % mėnesio kritulių

2025 07 14
Notaras
Lietuvoje

Po Valstybės kontrolės – teigiami pokyčiai notarų veikloje

2025 07 14
Elektrobusai
Lietuvoje

Klaipėdos gatvėse – nauji elektrobusai

2025 07 14
Vaikai
Gamta ir žmogus

Atostogos vaikams – vasaros iššūkis tėvams

2025 07 14
Narkotikai, vaistai
Lietuvoje

Svarstomi būdai kovai su naujoviškomis grėsmėmis

2025 07 14
Artūras Skardžius
Lietuvoje

Vilniaus savivaldybė atsisako pateikti duomenis Audito komitetui

2025 07 14
Biuras
Gamta ir žmogus

Vien keturių sienų darbuotojams nepakanka

2025 07 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis
  • Kažin apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis
  • Rimgaudas apie Skrydžiai į Vilnių iš Izraelio bus vykdomi dažniau
  • >Kažin apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas
  • Monstriukas.lt pataria: kaip atskirti originalią Labubu lėlę nuo klastotės „Lafufu“?
  • Per liūtį Klaipėdoje iškrito 58 % mėnesio kritulių
  • Po Valstybės kontrolės – teigiami pokyčiai notarų veikloje

Kiti Straipsniai

Laivas „Rytas“ | Vilniaus savivaldybės nuotr.

Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas

2025 07 14
Elektrobusai

Klaipėdos gatvėse – nauji elektrobusai

2025 07 14
Praha

Viena vasara – trys sostinės

2025 07 12
Mopedas

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
Lėktuvo sparnas

Skrydžiai į Vilnių iš Izraelio bus vykdomi dažniau

2025 07 11
Automobilių statymas

Sotinėje – nauji atsiskaitymo už automobilių statymą būdai

2025 07 11
Maisto taryba

Maisto taryba analizuoja kainas ir ieško sprendimų

2025 07 11
Troleibusas

Vilnius įsigis 73 naujus troleibusus

2025 07 11
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
Kaip elgtis apsipirkus maisto prekių parduotuvėje?

Prekių ir paslaugų kainos birželį padidėjo 0,3 proc.

2025 07 08

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis
  • Kažin apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis
  • Rimgaudas apie Skrydžiai į Vilnių iš Izraelio bus vykdomi dažniau
  • >Kažin apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis
  • jo apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Funkcionalizmas grįžta ten, kur gimė: buvusiame Panevėžio cukraus gamykloje atidaroma architekto A. Funko paroda | panevezysnow.lt nuotr.

Funkcionalizmas grįžta ten, kur gimė: buvusiame Panevėžio cukraus gamykloje atidaroma architekto A. Funko paroda

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai