Ketvirtadienis, 9 vasario, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
Advertisement
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kas pigiau: nuosavas automobilis ar kitos susisiekimo priemonės?

2020-11-28 18:00:42
2
Jau rytoj Susisiekimo ministerija kviečia keliaujant į darbą pavežti kaimyną

sumin.lt nuotr.

sumin.lt nuotr.
sumin.lt nuotr.

Nors nuosavo automobilio turėjimas ilgą laiką buvo vertinamas kaip didžiulis privalumas, pastaruoju metu ši nuostata palengva kinta. Tai lemia ne tik vis labiau augantys automobilio išlaikymo kaštai, bet ir įvairių kitų susisiekimo priemonių pasirinkimas. Be to, visuomenei vis svarbesnė tampa taršos tema, taip pat skatinanti permąstyti savo poreikius ir įvertinti, ar reikiamus atstumus įmanoma pasiekti tik nuosavo automobilio dėka?

Šalies gyventojų išlaidos transportui krepšelyje užima kone didžiausią dalį

Automobilius žmonės renkasi pagal poreikį ir galimybes. Ir nors daugelis sutiks, kad vairuoti naują automobilį visada reiškia daugiau komforto, įsigyti tokį – tiesiai iš salono – vis dar yra prabanga. Vis dėlto, net pasirinkus vairuoti senesnę naudotą transporto priemonę, jos išlaikymas atsieina gana solidžią pinigų sumą. Taip dažnai yra todėl, kad senesniems automobiliams reikia daugiau priežiūros.

Skaičiuojama, kad Lietuvoje vieno gyventojo išlaidos asmeninėms transporto priemonėms, įskaitant nuoseklią priežiūrą, per metus gali siekti nuo 300 iki 500 eurų. Pasak Lietuvos statistikos departamento duomenų, šalies gyventojų išlaidos transportui yra antros pagal dydį išlaidos visame vartojimo krepšelyje, jas aplenkia tik išlaidos maistui. Tiesa, dažnai išlaidų sąmatą sudaro ne pati automobilio pirkimo kaina, o jos išlaikymas ir remontas.

Maža to, dauguma tautiečių, net ir turėdami nuosavą automobilį, neretai naudojasi ir viešuoju transportu, o susumavus visas išlaidas, – automobilio pirkimo, jo išlaikymo ir viešojo transporto – kaip nurodo „Eurostat“, vienas gyventojas per metus gali išleisti ir apie 1,6 tūkst. eurų.

Jaunesnė karta nuosaviems automobiliams nebetarnauja – taupo ir pinigus, ir laiką

Jeigu ankščiau vairuoti automobilį iš dalies reiškė tam tikrą statusą, tai šiais laikais tendencijos palengva keičiasi. Šia nuostata vis dažniau vadovaujasi jaunoji karta, suvokdama, jog nuosavas automobilis dažnu atveju tampa ir tam tikra našta. Be to, jaunesni žmonės turi kitokį požiūrį į aplinkosauginius klausimus, todėl drąsiau prisijaukina didmiesčiuose siūlomas transporto alternatyvas.

Užkietėjęs keliautojas ir žurnalistas Orijus Gasanovas prisipažįsta, jog vairuotojo pažymėjimo taip pat neturįs ir, nors kartkartėmis dėl to jaučia spaudimą iš aplinkos, pats blogai nesijaučia.

„Lietuvoje atstumai yra juokingi, nematau reikalo tarnauti nuosavam automobiliui. Palangoje, kur leidžiu ištisas vasaras, turiu dviratį, tad visus reikiamus atstumus įveikiu su juo. Vilniuje trumpoms distancijoms renkuosi nuosavą paspirtuką, o didesnėms – pavežėjų paslaugas. Patikėkit, spūsčių metu tai kur kas geriau nei vykti asmeniniu transportu: galiu kur reikia iššokti, nueiti, pabėgėti, o jei kelionė rami, išnaudoju laiką reikalų tvarkymui“, – pasakoja O. Gasanovas.

Svarstyti, kokio malonumo netenka, nevairuojant savo automobilio, keliautojas taip pat neketina:

„Čia tas pats, kas kalbėti apie neragautą skonį. Žinau, kad kitiems malonu sėsti už vairo ir leistis kur akys mato, o man smagu, kai mane veža ir aš galiu kalbėti telefonu, naršyti internete, planuotis ar atlikti tam tikrus darbus. Niekada nejaučiau nuoskaudų, kad nevairuoju – šiais laikais tai tikrai nėra praradimas. O atvažiuoti į vietą pailsėjusiam – didelis privalumas“, – įsitikinęs O. Gasanovas.

Keliaujant užsienyje, kas jau taip pat yra tapę neatsiejama O. Gasanavo gyvenimo dalimi, būtinybės vairuoti jis taip pat nemato.

„Yra šalių, kur tiesiog būtina bet sykį pavažiuoti su vietos gyventojais, nes tai tam tikra, atskira kultūros pažinimo forma. Aišku, gal mėgstantiems ramybę ir privatumą, smagiau laiką leisti nuomotame automobilyje, bet, man, vertinančiam žmogiškąjį ryšį, visuomet įdomu važiuoti labiau kaip vietiniam“, – teigia žurnalistas.

Teigia, kad Lietuvoje savas transportas nebūtinas – renkasi alternatyvas

Lietuvoje pastaraisiais metais sparčiai daugėja alternatyvų nuosavam transportui: nuo viešojo transporto, iki pavežėjų ir mikromobilumo paslaugų. Kaip pasakoja populiarios pavežėjimo „Bolt“ platformos vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius, mūsų šalyje įveikti atstumams nuosavas automobilis tikrai nebėra būtinybė.

Jo nuomone, vis didesnė visuomenės dalis ima vertinti ne tik pinigus, skiriamus automobilio išlaikymui, bet ir laiką, kurį tenka investuoti, norint jį prižiūrėti ir teisingai rūpintis. Kitas opus klausimas didmiesčių gyventojams, pasak A. Pacevičiaus, yra automobilio parkavimas, neretai reikalaujantis nemažų pastangų ir papildomų kaštų. Vadovo teigimu, tai ir yra pagrindinės priežastys, skatinančios visuomenę išbandyti ir prisijaukinti alternatyvas.

„Matome, kad pavežėjai, kurių populiarumas dėl lankstumo ir adekvačių įkainių yra daug kam prieinamas, bei mikromobilumo paslaugos žmonėms išties tinka ir patinka. Šie vartotojai vertina ekologijos aspektą, savo laiką ir galimybes, jie nebenori tarnauti automobiliams, tačiau drauge neapsunkina susisiekimo proceso. „Bolt“ duomenimis, renkantis alternatyvias asmeniniam automobiliui transporto priemones, per mėnesį išleidžiama apie 300 eurų – į šią sumą įeina vidutiniškai apie 2,5 kasdienių kelionių mieste ir apie tris ilgesnes keliones užmiestyje maždaug 150 km atstumu“, – teigia A. Pacevičius.

Įmonės vadovas prisipažįsta, kad pats automobilio ne tik nevairuoja, bet ir neturi vairuotojo pažymėjimo.

„Manau, gyvename tokiais laikais, kai tam nebėra būtinybės, dėl to neturi jaustis kaltas ar įpareigotas – pasirenki patogiausią alternatyvą ir atsiduri reikiamoje vietoje reikiamu metu“, – svarsto A. Pacevičius.

Jis taip pat pastebi, kad pastaraisiais metais požiūrį į nuosavą automobilį iš dalies keičia ir naujai besiformuojanti darbo kultūra – nuotolinis darbas. Ypač ryškūs pokyčiai, anot A. Pacevičiaus, buvo juntami pirmojo karantino metu, o šiuo metu padėtis iš dalies kartojasi – dirbant iš namų, nuosavi automobiliai vis ilgiau stovi nenaudojami.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Susisiekimo ministerija siūlo vertinti žieminių padangų naudojimo terminus
  2. Jau rytoj Susisiekimo ministerija kviečia keliaujant į darbą pavežti kaimyną
  3. Automobilis ir ekologija, jau suderinama?
  4. Registruoti naudotas transporto priemones bus paprasčiau
  5. Susisiekimo ministerijoje – fotoparoda apie saugų eismą
  6. Kuršių nerijoje prasideda akcija „Automobilį statyk atsakingai“
  7. Artėja laikas keisti padangas
  8. Pritarta VRM siūlymui vietoje 4 dokumentų vežiotis vieną
  9. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  10. Savaitgalį dirbo apie 4 tūkst. policijos pareigūnų, 15 tūkst. vairuotojų nepasiekė kelionės tikslo
  11. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  12. Kokie sprendimai sumažintų eismo aukų skaičių keliose?
  13. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  14. Šiemet lietuviai atostogoms išlaidauti nežada
  15. „Litexpo“ – didžiausias automobilių kultūros renginys (nuotraukos)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Pajūrietis says:
    2 metai ago

    Taip, šiais laikais turėti nuosavą automobilį yra visiška nesąmonė. Juk bet kada gali išsikviesti kokį nors boltą (kas gi tai?) ir pašokti iš Žirmūnų į Karmėlavą (cepelinų pas uošvę) ar į Palangą savaitgaliui kebabų užkąsti (tautinis kuršių patiekalas tapo?). Iš tos pačios Palangos su boltu (vėl, kas gi tai, nes atsakymo vis nėra?) gali nulėkti į Rucavą latviško alaus ar į Ventės Ragą žieduoti sparnuočių. Pabaigai: ar tiesa, kad šiais laikais vyrui turėti vairuotojo pažymėjimą yra tiesiog, na, nevyriška, kaip ir gėdinga? Ar tiesa, kad šiuolaikinis vyras būtinai turi būti apžėlęs, nesiskutęs, be teisės vairuoti automobilį, bet su siaurutėmis išaugtinėmis kelnėmis nuo humanos pakabo?

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      2 metai ago

      Arba baigiate savo komentarą, arba kaimynams, kai pradės daužyti per šildymo vamzdžius ir į balkonus išpuolę rėkti, kad liaučiausi kvatoti, nes tuoj man ką nors padarys, duosiu Tamstos adresą – tegu tikrajam kaltininkui viską susako ir padaro.
      Esu tokia pat auka, kaip ir jie: nuo įsivaizdavimo, kaip Tamsta atrodote visas toks beteisi ir bevairis, trejų metų barzda apžėlęs, man nuo juoko lūpų kamputis įplyšo, akiniai nuo nosies nušoko, o stiklas sudužo, ir dar prarijau į burną įskridusią kandį, skridusią pažiūrėti, kas čia per triukšmas. Kai kaimynai Tamstą sudoros, man tai bus pati geriausia kompensacija!

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Automobilių numeriai | regitra.lt nuotr.

„Regitra“ pristato 44 naujus numerio ženklų derinius

2023 02 07
Nauji policijos automobiliai | vrm.lrv.lt nuotr.

NATO viršūnių susitikimui – 12 automobilių

2023 02 07
Alternatyvus transportas | lkva-asociacija.lt nuotr.

Keleivių vežėjai pasigenda valstybės strategijos

2023 02 07
Policija | policija.lrv.lt nuotr.

Jei abejojate, ar jus stabdo pareigūnas

2023 02 06
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lietuviai keliones planuoja apgalvotai

2023 02 04
Policijos reidas | kaunas.policija.lrv.lt nuotr.Policijos reidas | kaunas.policija.lrv.lt nuotr.

Pareigūnai numatė patikras vasario mėnesiui

2023 02 03
Elektrinis autobusas | sumin.lrv.lt nuotr.

Lietuvos regionuose daugėja elektrinių autobusų

2023 01 30
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Ribojant traukinių eismą daugės autobusų

2023 01 30
sunku apsispręsti, ką geriau rinktis: seną, vidutinio senumo ar naują automobilį?

Šį pusmetį naudoti automobiliai nepigs

2023 01 30
Kelias, žiema| alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?

2023 01 29
Rodyti daugiau

Naujienos

Kristijonas Bartoševičius | lrs.lt, O. Posaškovos nuotr.
Politika ir ekonomika

Vasario 9 d. – neeilinė Seimo sesija dėl pedofilijos

2023 02 08
Lietuvių kalbos dienos | lnb.lt nuotr.
Kalba

Prasidės aštuntosios Lietuvių kalbos dienos

2023 02 08
Doc. Liudvikas Saulius Razma priešais Vilniaus valstybinio pedagoginio instituto centrinius rūmus 1990 m. Lietuvos valstybės naujasis archyvas, f. 180 (Liudviko Sauliaus Razmos fondas) | nežinomo autoriaus nuotr.
Žmonės

Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarui Liudvikui Sauliui Razmai būtų sukakę 85

2023 02 08
Keliai | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Keliams skiriama 543,2 mln. eurų

2023 02 08
„Susitikimai“ | etnocentras.lt nuotr.
Etninė kultūra

Pristatoma Klaipėdos krašto metams skirta tinklalaidė „Susitikimai”

2023 02 08
Miškas | vivmu.lt nuotr.
Lietuvoje

Miškų savininkai raginami apžiūrėti savo valdas

2023 02 08
Sveikata, injekcijos | sam.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Grožio injekcijas gali atlikti tik specialistai

2023 02 08
Lietuva-Turkija | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Lietuvą siųs paramą ir pagalbą Turkijai

2023 02 08
Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • xây nhà apie Išvykstant į užsienį būtina pasidomėti reikalavimais dėl COVID-19
  • T0mas Jotauta apie Vasario 9 d. – neeilinė Seimo sesija dėl pedofilijos
  • Tomas Jotauta apie Vasario 9 d. – neeilinė Seimo sesija dėl pedofilijos
  • Tomas Jotauta apie Vasario 9 d. – neeilinė Seimo sesija dėl pedofilijos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vasario 9 d. – neeilinė Seimo sesija dėl pedofilijos
  • Prasidės aštuntosios Lietuvių kalbos dienos
  • Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarui Liudvikui Sauliui Razmai būtų sukakę 85
  • Keliams skiriama 543,2 mln. eurų
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

„Regitra“ pristato 44 naujus numerio ženklų derinius

by Ditė Česėkaitė
2023 02 07
0
Automobilių numeriai | regitra.lt nuotr.

Vasario 7 d., „Regitra“ papildys planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą 44 naujais deriniais iš M raidės. Taip pat po dvi...

Skaityti toliau

NATO viršūnių susitikimui – 12 automobilių

by Ditė Česėkaitė
2023 02 07
0
Nauji policijos automobiliai | vrm.lrv.lt nuotr.

Rengiantis liepos 11-12 d. Lietuvoje vyksiančiam NATO šalių vadovų susitikimui, Policijos departamentas įsigijo 12 transporto priemonių. Renginio metu Lietuvos policija...

Skaityti toliau

Keleivių vežėjai pasigenda valstybės strategijos

by Ditė Česėkaitė
2023 02 07
0
Alternatyvus transportas | lkva-asociacija.lt nuotr.

Pastaruoju metu mūsų šalyje vis dažniau dyzelines viešojo transporto priemones keičia varomos alternatyviais degalais – elektra, biodujomis. Vis dėlto keleivių...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • xây nhà apie Išvykstant į užsienį būtina pasidomėti reikalavimais dėl COVID-19
  • T0mas Jotauta apie Vasario 9 d. – neeilinė Seimo sesija dėl pedofilijos
  • Tomas Jotauta apie Vasario 9 d. – neeilinė Seimo sesija dėl pedofilijos
  • Tomas Jotauta apie Vasario 9 d. – neeilinė Seimo sesija dėl pedofilijos
  • Saulės Vilna apie J. Basanavičius. Pasijutau lietuviu esąs
Kitas straipsnis
Istorinės Prezidentūros Kaune kiemelis ruošiasi šventėms

Istorinės Prezidentūros Kaune kiemelis ruošiasi šventėms

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai