Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

14 metų nuo pirmojo elektromobilio Lietuvoje: pokyčiai akivaizdūs

www.alkas.lt
2024-10-25 16:11:58
0
Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

2010 m. spalį Lietuvoje įregistruotas pirmasis elektromobilis buvo didelė naujovė, tačiau šiandien elektromobiliai jau tapo įprastomis transporto priemonėmis bei svarbia tvaraus susisiekimo dalimi. Kaip nuo pirmojo elektromobilio atsiradimo Lietuvoje keitėsi elektromobilių rinka, jų įkrovimo tinklas, ir ko galime tikėtis netolimoje ateityje, komentuoja „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovė Laura Doraitė-Gudavičienė.

Technologinis šuolis į priekį

Dar praėjusio dešimtmečio pradžioje sostinėje buvo skambiai pristatytas pirmasis Lietuvoje elektromobilis. Iš įprasto vidaus degimo į elektra varomą variklį – vilnietis Mindaugas savo automobilį „Honda HR-V“ perdarė savo ir draugų pagalba.

Šis savadarbis elektromobilis prieš 14 metų – 2010 m. spalio 19 d. – buvo įregistruotas kaip pirmasis elektra varomas automobilis Lietuvos istorijoje ir tapo elektromobilių eros pradžios simboliu šalyje. Tuomet pilnu įkrovimu ši unikali transporto priemonė galėjo nuvažiuoti 70 kilometrų, o pilnai įkrauti ją truko 8 valandas.

Kaip pastebi L. Doraitė-Gudavičienė, oficialių gamintojų siūlomi elektromobiliai Lietuvoje pradėjo atsirasti kiek vėliau. Vienas pirmųjų ir didžiausio populiarumo sulaukusių modelių buvo „Nissan Leaf“, kurio ankstyvieji 2014-2016 m. modeliai galėjo nuvažiuoti apie 135–172 km vienu įkrovimu. Kartu su „Nissan“, į Lietuvos elektromobilių rinką pradėjo žengti ir kiti gamintojai, tokie kaip „BMW“, „Tesla“ ir „Volkswagen“.

Anot žinovės, per pastaruosius 14 metų elektromobilių technologijos padarė didelį šuolį į priekį – šiandien šiuolaikiniai elektromobiliai pilnu įkrovimu gali įveikti iki 500-600 km atstumą. Rinkoje atsiranda ir tokių modelių, kurie pilna baterija gali nuvažiuoti net 800 km ir daugiau.

„Jei prieš 14 metų baterijos buvo viena iš pagrindinių elektromobilių silpnybių, šiandien tai jau nebėra problema. Didėjant baterijų talpai ir jų efektyvumui nuvažiuojamas atstumas išaugo kelis kartus, o modernūs įkrovimo sprendimai įkrovimo laiką sutrumpino iki vos 15-30 minučių. Tai reikšmingai keičia vartotojų patirtį“, – sako L. Doraitė-Gudavičienė.​

Ji priduria, jog tobulėjantys  baterijų sprendimai ne tik užtikrina didesnį efektyvumą, bet ir palaipsniui mažina elektromobilių kainą – taip jie tampa vis labiau prieinami platesniam gyventojų ratui.

Augs tiek pirminė, tiek antrinė elektromobilių rinka

Žvelgiant į registruotų elektromobilių skaičiaus kitimą per pastaruosius 10 metų, L. Doraitės-Gudavičienės teigimu, rinkos augimas skaičiuojamas kartais, tačiau svarbu pastebėti, jog elektromobilių užimama viso šalies keleivinių automobilių parko dalis sudaro dar tik apie 1,5 proc.

„2014-ųjų sausio 1 d., remiantis „Regitra“ duomenimis, buvo registruoti 12 elektromobilių. 2015 m. sausio 1 d. buvo įregistruota jau 60 tokių automobilių, 2016 m. pradžioje – 147, o dar po metų – 325. Tuo tarpu per pastaruosius 4 metus grynųjų elektromobilių skaičius išaugo 10 kartų ir jau siekia 15 tūkst. Prognozuojama, kad iki dešimtmečio pabaigos šis skaičius gali siekti ir 200 tūkst.“, – atskleidžia specialistė.

Dauguma ekspertų sutinka, kad būtent 2024-2025 m. elektromobilių rinkoje stebėsime lūžio tašką. Pasak L. Doraitės-Gudavičienės jau 2024 m. elektromobilių pardavimai turėtų išaugti 50-70 proc., lyginant su praėjusiais metais.

Anot jos, svarbu pastebėti, kad vis sparčiau auga ne tik pirminė, bet ir antrinė elektromobilių rinka. Gyventojai yra linkę rinktis ne tik naujus, tačiau ir labiau prieinamus naudotus elektromobilius.

„Numatoma, kad per artimiausius kelerius metus didės naudotų elektromobilių pasiūla iš Vakarų Europos rinkų. Pasak ekspertės, tokiose šalyse, kaip Vokietija, Nyderlandai ar Skandinavijos valstybės, elektromobilių rinka jau pasiekė aukštesnį brandos lygį, todėl šios šalys taps pagrindinėmis eksportuotojomis Baltijos šalims“, – komentuoja L. Doraitė-Gudavičienė.

Infrastruktūros tinklas netrukus patenkins visus poreikius

Įkrovimo tinklas Lietuvoje taip pat sparčiai plečiasi. Anot ekspertės, pirminė elektromobilių įkrovimo infrastruktūra 2014-2020 m. buvo kuriama ir plėtojama penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose ir kurortuose, taip pat šalia tarptautinių automagistralių.

„2016 m. pabaigoje Lietuvoje veikė 40 nemokamų įkrovimo stotelių. 2020 m. 173, dar po metų jų buvo 314. Šįmet jau užregistruota 1792 viešų ir pusiau viešų įkrovimo stotelių. Infrastruktūros plėtra, natūraliai, žengia koja į koją su elektromobilių paklausos augimu“, – dalijasi ji.

Kalbant apie ateities perspektyvas, Susisiekimo ministerijos prognozėmis per ateinančius šešerius metus viešų elektromobilių įkrovimo prieigų skaičius augs iki 6 tūkst. Be to, operatoriai, planuodami tinklo plėtrą, visad atsižvelgia į vartotojų poreikius skirtingose Lietuvos vietovėse.

„Greito ir itin greito įkrovimo stotelė s ar įkrovimo parkai reikalingi šalia judriausių kelių ir automagistralių. Šalia biurų, prekybos centrų ir laisvalaikio objektų, kur laikas nėra toks kritinis faktorius, labiau orientuojamasi į vidutinio ar lėto įkrovimo sprendimus“, – teigia Doraitė-Gudavičienė​.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis
  2. Automobilių ateitis: nuo elektra varomų iki savivaldžių
  3. Kaip gyvensime 2030 m.?
  4. Ministro ir pramonininkų susitikime – Lietuvos vežėjų iššūkiai
  5. Vyriausybei siūloma susitelkti į mokyklų, naujovių ir viešojo valdymo pertvarką
  6. Nemuno sala ruošiasi pokyčiams
  7. Prie pastatų – ir elektromobilių krovimo stotelės
  8. Palnuojama 3 840 elektromobilių įkrovimo vietų
  9. RRT siūlo pašto rinkos reguliavimo pokyčius
  10. Kaip keičiasi įpročiai persėdus į elektromobilį

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kompiuteris
Gamta ir žmogus

3 iš 10 lietuvių tenka dirbti per atostogas

2025 07 03
Vandens duksna
Gamta ir žmogus

Panevėžyje nuo karščio gelbsti vandens dulksna

2025 07 03
Avarija
Lietuvoje

Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka

2025 07 03
K. Budrys susitinka su Sviatlana ir Siarhejumi Cichanouskiais
Lietuvoje

K. Budrys: Lietuva dės visas pastangas išlaisvinti politinius kalinius Baltarusijoje

2025 07 03
Frankas Valteris Štainmajeris ir Gitanas Nausėda | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Lietuvoje lankysis Vokietijos Prezidentas

2025 07 03
Kruizinių laivų terminalas
Lietuvoje

Pradedamas vystyti naujas kruizinių laivų terminalas

2025 07 03
Traukiniai
Lietuvoje

Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

2025 07 03
Liepos 6-oji Kaune
Kultūra

Kaunas Valstybės dienai skirtus renginius pradės jau penktadienį

2025 07 03

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“
  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • +++ apie V. Ruzas. Ką žinome apie memorialinę lentą ant Signatarų namų Vilniuje
  • Giedrius apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • 3 iš 10 lietuvių tenka dirbti per atostogas
  • Panevėžyje nuo karščio gelbsti vandens dulksna
  • Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka
  • K. Budrys: Lietuva dės visas pastangas išlaisvinti politinius kalinius Baltarusijoje

Kiti Straipsniai

Susitarimo pasirašymas

Lietuva ketina steigti dirbtinio intelekto gamyklą

2025 07 02
Mobilioji aplikacija

Dviračių ir pėsčiųjų takų kokybei nustatyti pasitelkiamos naujovės

2025 07 02
Pinigai

Nuo kitų metų – dideli pokyčiai pensijų kaupime

2025 07 02
Automobilis BMW

Kodėl 10 metų automobilis – patraukliausias pasirinkimas?

2025 06 29
Dantų protezavimas

Kai šypsena keičia gyvenimą: „PAPADENT“ patirtys

2025 06 25
Elektromobilis

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

2025 06 23
Dirbtinis intelektas

Didelis atvirumas su DI gali turėti nenumatytų pasekmių

2025 06 21
Karinė technika

Spartės darbai Rūdninkų poligone

2025 06 19
Kaunas |

Kauno seniūnijos ruošiasi pokyčiams

2025 06 18
Telefonas | pexels nuotr.

Telefonai – ir vaikų saugumui

2025 06 15

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“
  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 2-oji diena (III)
  • +++ apie V. Ruzas. Ką žinome apie memorialinę lentą ant Signatarų namų Vilniuje
  • Giedrius apie K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • Rimvydas apie Juodonyse – XXIV prigimtinės kultūros seminaras „Prigimtinė kultūra ir šiuolaikinis dvasingumas“
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Darius Antanavičius | Asmeninio archyvo nuotr.

D. Antanavičius. Apie naujausią Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto mokslininkų atradimą

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai