Pirmadienis, 5 birželio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kam verta įsigyti elektromobilį jau šiandien?

www.alkas.lt
2023-04-18 14:10:16
0
Elektromobilio įkrovimas | pixabay.com, G. Horvato nuotr.

Elektromobilio įkrovimas | pixabay.com, G. Horvato nuotr.

Rinkoje apstu elektromobilių, vienu įkrovimu galinčių nuvažiuoti 400-500 km, kelionės jais kainuoja kur kas pigiau nei įprastais automobiliais, pirkėjai gali gauti subsidijas, juridiniai asmenys – ir pasinaudoti PVM lengvata, o kur dar kiti privalumai, tokie kaip tvarumas ir komfortas. Argumentų persėsti prie elektromobilio vairo netrūksta, tad kaip geriausiai išnaudoti jų privalumus?

Lietuvos keliais šiuo metu važinėja daugiau nei 8 tūkstančiai vien elektra varomų automobilių ir yra apie 600 viešųjų įkrovimo stotelių. Susisiekimo ministerija yra parengusi planą ir numačiusi investicijas viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros vystymui, dar šiais metais startuos finansavimo programos, kurių bendra vertė siekia apie 140 mln. eurų.

Viešuosius elektromobilių įkrovimo tinklus vystančios bendrovės „Eleport“ vadovo Lietuvoje ir Baltijos šalyse Kazio Pupinio teigimu, prireiks laiko, kol šie planai virs realybe.

„Lietuvoje elektromobilių įkrovimo infrastruktūra dar nėra tiek išvystyta, kad keliauti jais būtų taip pat patogu, kaip įprastais automobiliais. Po kelerių metų situacija pasikeis – vienas iš mūsų tikslų yra užtikrinti, kad žmonės galėtų greitai ir patogiai įkrauti elektromobilį tada, kai jie to nori. Sparti infrastruktūros plėtra užtikrins ir pačių elektromobilių populiarumo augimą“, – sako „Eleport“ vadovas Kazys Pupinis.

Elektromobilių pirkėjams – subsidijos ir lengvatos

Bene patogiausia elektromobilį turėti tiems, kurie gyvena individualiuose namuose ir turi nuosavą, įprasto ar vidutinio greičio įkrovimo stotelę. Joje elektromobilio baterija pilnai įkraunama vidutiniškai per 6–8 valandas ar ilgiau, taigi palikus krautis pernakt, ryte jis bus pasiruošęs kelionei.

Elektromobilių vairuotojams labai apsimoka namuose įsirengti ir saulės elektrinę bei taip reikšmingai atpiginti savo keliones. Individualių namų savininkai naujas paraiškas dėl saulės elektrinių įsirengimo vėl galės teikti gegužės mėnesį.

Parama tiek įsirengiant įkrovimo stotelę prie namų, tiek saulės jėgainę gali padėti sutaupyti kelis tūkstančius eurų, taigi palaukti naujų šaukimų išties verta. Vis dėlto pagrindinė elektromobilių įsigijimo skatinimo priemonė, Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) subsidijos, galios dar ne vienerius metus.

Šiuo metu privatūs asmenys įsigydami naują elektromobilį gali atgauti 5 tūkst. eurų, naudotą – 2,5 tūkst. eurų. Subsidijomis gali pasinaudoti ir naują elektromobilį perkantis verslas, tik tokiu atveju ji siekia 4 tūkst. eurų. Be to, nuo šių metų įmonės, įsigyjančios iki 50 tūkst. eurų vertės elektromobilius, gali pasinaudoti PVM lengvata.

„Palankesnės lizingo sąlygos, nemokamas parkavimas didmiesčiuose, galimybė važiuoti viešojo transporto juostomis – šie ir kiti papildomi privalumai dar labiau gundo persėsti prie elektromobilio. Svarbu, kad įvairios lengvatos, įskaitant subsidijas, būtų tęstinės, ir žmonės galėtų būti tikri, jog spės jomis pasinaudoti, nepavėluos, net jei įvyktų kas nors netikėto, pavyzdžiui, automobilio tektų laukti ilgiau nei planuota ar visgi nuspręstų atidėti jo pirkimą“, – sako K. Pupinis.

Elektromobilis taupo ir kelyje, ir autoservise

K. Pupiniui pritaria ir elektromobilių entuziastas, tinklalapio 100procentuelektrinis.lt autorius Dainius Jakas: reikšminga, ilgą laiką galiojanti subsidija suteikia užtikrintumo. Kita vertus, pirkdami naują automobilį žmonės vertina ne tik tai, ką gali sutaupyti ar atgauti čia ir dabar, bet kokią naudą turės ilguoju laikotarpiu.

„Vienas iš elektromobilio privalumų yra tai, kad keliauti juo kainuoja perpus, o kai kuriais atvejais ir dar pigiau. Pavyzdžiui, man nuvažiuoti 100 km šiuo metu vidutiniškai kainuoja 4–5 eurus, tuo tarpu net ekonomiškas automobilis sudegina kuro už 7–10 eurų. Be to, elektromobiliai turi mažiau greitai besidėvinčių detalių – juose nėra žvakių, dirželių, filtrų, tepalų, sankabų, – taigi ir aptarnavimo kaštai gerokai mažesni“, – vardija D. Jakas.

Pasak jo, nors ekonominių paskatų vairuoti elektromobilį netrūksta, kad pokytis įvyktų, pirmiausia turi pasikeisti žmogaus mąstysena, nusiteikimas. Paprastas pavyzdys: galima galvoti, kad elektromobilio įkrovimas trunka ilgai, o pripildyti baką benzino užtenka vos kelių minučių. Arba atvirkščiai – turint įkroviklį darbe ar namie baterijos įkrovimui nereikia papildomai gaišti laiko, įjungei ir užmiršai, tuo tarpu pasibaigus degalams būtina specialiai važiuoti į degalinę.

„Vienintelis racionalus veiksnys, kodėl šiandien žmogui gali netikti elektromobilis, yra būtinybė kasdien įveikti ilgus atstumus, pavyzdžiui, važinėti iš Vilniaus į Kauną, iš Kauno į Klaipėdą ir panašiai. Ilgos kelionės kelis kartus per mėnesį tikrai nesudaro nepatogumų, bet kasdien – gali virsti iššūkiu“, – pastebi D. Jakas.

Pokyčiams dar ne visi pasiruošę

Ne visi elektromobilių pirkėjai supranta, ką reiškia gamintojų deklaruojamas maksimalus įveikiamas atstumas: jis nurodo tai, kiek kilometrų elektromobiliu galima įveikti idealiomis sąlygomis. Tačiau, pavyzdžiui, žiemą energijos suvartojimas padidėja vidutiniškai 20–30 proc., taip pat daugiau elektros suvartojama važiuojant dideliu greičiu.

„Kai kuriais atvejais realus įveikiamas atstumas gali būti net perpus mažesnis. Kaip ir su įprastu automobiliu, viskas priklauso nuo konkretaus modelio, vairavimo sąlygų ir stiliaus. Sakyčiau, dar vienas privalumas tas, kad elektromobilis skatina važiuoti tolygiai, neviršyti greičio“, – pastebi D. Jakas.

Septynerius metus vien elektra varomas transporto priemones vairuojantis D. Jakas sako suprantantis, kad pokyčiams dar ne visi pasiruošę, tačiau jie anksčiau ar vėliau įvyks. Jei šiandien įtikinimo darbą atlieka skatinamosios programos, ateityje jų vaidmenį perims ribojimai, mokesčiai ir baudos tiems, kas toliau riedės taršiomis transporto priemonėmis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Įsigyti panaudotą elektromobilį nėra paprasta
  2. Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti
  3. Savaitgalį dirbo apie 4 tūkst. policijos pareigūnų, 15 tūkst. vairuotojų nepasiekė kelionės tikslo
  4. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  5. Kas pigiau: nuosavas automobilis ar kitos susisiekimo priemonės?
  6. Prasidedantis atlydys – dar vienas išbandymas vairuotojams
  7. Kaip vežantis gyvūną išvengti perkaitimo?
  8. Kuriamas elektromobilių įkrovos stotelių tinklas
  9. Kauno rajonas populiarins elektromobilius
  10. Savarankiškų keliautojų pokyčiai – nuo kiekybės prie kokybės
  11. Skatinama naudoti alternatyviuosius degalus
  12. Automobilių taršos mokestis: dažniausiai užduodami klausimai
  13. Kelionė nuomotu automobiliu: ką žinoti?
  14. Ką žinome ir ko nežinome apie elektromobilius?
  15. Pasitikrinkite, ar teisingai vežate vaikus

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Dviračių takas Olandijoje | „Novaturo“ nuotr.

Kelionės dviračiais: 5 draugiškiausios šalys

2023 06 04
Šuo, labradoras | pixabay.com nuotr.

Kad kelionė su gyvūnu nekeltų iššūkių

2023 06 04
Laisvės kelias | Vytautės Ribokaitės nuotr.

Naujas dviračių maršrutas kviečia pažinti pasaulį

2023 06 03
Laivas „Žalgiris“ | kaunas.lt nuotr.

Laivas „Žalgiris“ pradėjo vasaros keliones

2023 05 30
Artėja NATO viršūnių susitikimas | S. Žiūros nuotr.

NATO viršūnių susitikimas: kas keisis Vilniuje?

2023 05 30
Skaitytuvas | klaipeda.lt nuotr.

Klaipėdos autobusuose įdiegta naujovė

2023 05 26
Kas labiau teršia – elektromobiliai ar dyzeliniai automobiliai?

Parama elektromobiliams stringa ministerijose

2023 05 25
Autoservisas | unsplash.com nuotr.

Į ką būtina atsižvelgt renkantis autoservisą?

2023 05 25
Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Patiems elektromobilių geriau netaisyti

2023 05 24
Lėktuvas | eezzee.co nuotr.

Savaitgaliais – pažintis su Europos miestais

2023 05 24
Rodyti daugiau

Naujienos

Valdo Adamkaus gamtosauginės premijos įteikimo iškilmės | vdu.lt nuotr.
Lietuvoje

Įteikta Valdo Adamkaus gamtosauginė premija

2023 06 05
Eismo ribojimai | lakd.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Nakčiai uždaroma Sargėnų sankryžos estakada

2023 06 05
VMVT | VMVT logo
Lietuvoje

VMVT tęsia tyrimą dėl maisto klastočių

2023 06 05
Kailiniai žvėreliai | zum.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Seimas svarstys kailių fermų uždraudimą

2023 06 05
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

VNO keleivius veš elektriniai autobusai

2023 06 05
„Sodra“ | Alkas.lt, A. Rasakevičiaus nuotr.
Lietuvoje

„Sodros“ vardu siunčiamos melagingos žinutės

2023 06 05
Zigmas Vaišvila Sąjūdžio 35-mečio konferencijoje LMA 2023-06-03 | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Pilietinė visuomenė

Z. Vaišvila. Sąjūdžio istorija ir patirtis – sąjūdietiškai surengtas renginys

2023 06 05
Kompiuteris | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Kaune įgyvendinama Užimtumo didinimo programa

2023 06 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Iš Lenkijos apie Z. Vaišvila. Sąjūdžio istorija ir patirtis – sąjūdietiškai surengtas renginys
  • Rimgaudas apie E. Drungytė. Sąjūdžio žmonės: galimybių brėžiniai, realybės skivytai
  • Leiba Chodosas apie M. Kundrotas. Viešpatavimas gamtai: žmogaus užduotis
  • putintroliui apie Europa Vengrijai parodė duris

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Įteikta Valdo Adamkaus gamtosauginė premija
  • Nakčiai uždaroma Sargėnų sankryžos estakada
  • VMVT tęsia tyrimą dėl maisto klastočių
  •  Atsinaujinanti energija – investicija į ateitį
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Kelionės dviračiais: 5 draugiškiausios šalys

by Ditė Česėkaitė
2023 06 04
0
Dviračių takas Olandijoje | „Novaturo“ nuotr.

Atostogų metu, priklausomai nuo šalies, esame įpratę naudotis įvairiomis transporto priemonėmis: nuomotais automobiliais, keltais, autobusais, traukiniais, tačiau neretai pamirštame kitą...

Skaityti toliau

Kad kelionė su gyvūnu nekeltų iššūkių

by Ditė Česėkaitė
2023 06 04
0
Šuo, labradoras | pixabay.com nuotr.

Prasidėjus šiltajam metui, augintinius turintys žmonės leidžiasi į savaitgalio ar atostogų keliones su keturkojais draugais. Kad ši patirtis būtų maloni...

Skaityti toliau

Naujas dviračių maršrutas kviečia pažinti pasaulį

by Ditė Česėkaitė
2023 06 03
0
Laisvės kelias | Vytautės Ribokaitės nuotr.

Miesto tyrinėjimo dviračiais entuziastai kviečiami išbandyti 8 km maršrutą „Dviračiu per pasaulį Šnipiškėse“ – per 1,5 val. apvažiuoti Lietuvą, Latviją,...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Iš Lenkijos apie Z. Vaišvila. Sąjūdžio istorija ir patirtis – sąjūdietiškai surengtas renginys
  • Rimgaudas apie E. Drungytė. Sąjūdžio žmonės: galimybių brėžiniai, realybės skivytai
  • Leiba Chodosas apie M. Kundrotas. Viešpatavimas gamtai: žmogaus užduotis
  • putintroliui apie Europa Vengrijai parodė duris
  • Kažin apie E. Drungytė. Sąjūdžio žmonės: galimybių brėžiniai, realybės skivytai
Kitas straipsnis
NATO vėliava | lrv.lt nuotr.

Kelmė ruošiasi NATO pažinimo šventei

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Rašto darbai | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | Pirčių pasaulis

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai