Rugsėjo 22 d. į Lietuvą atvykusi Indijos Kultūros studijų tarptautinio centro ICCS (International Centre For Cultural Studies) prezidentė prof. dr. Šaši Bala (शशि बाला) susitiko su Lietuvos Romuvos Krive Inija Trinkūniene.
ICCS – tai didžiausios pasaulyje visuomeninės organizacijos „Indijos savanorių sąjunga“ (RSS) tarptautinio bendradarbiavimo padalinys. Šis Centras jau tris dešimtmečius kuria viso pasaulio prigimtinių kultūrų tyrimų bendradarbiavimo tinklą ir daugiau nei 25-erius metus palaiko glaudžius santykius su Lietuvos Romuva.
ICCS prezidentė su Senovės baltų religinės bendrijos Romuva Krivę Iniją Trinkūniene ir senosios baltų kultūros puoselėtais, aptarė bendradarbiavimo perspektyvas ir sumanymą į Indijos universitetų programas įtraukti paskaitas apie Europos ir kitų pasaulio šalių prigimtines kultūras ir religijas.
Po susitikimo romuviai garbingai viešniai surengė pažintinę kelionę po Vilniaus senamiestį..
Tos pačios dienos vakare prof. dr. Šaši Bala dalyvavo rudens lygiadienio renginiuose Vilniuje, šventinių apeigų metu pasveikino romuviečius ant Gedimino kapo kalno. ICCS bendradarbiauja su Romuva jau daugiau kaip 25 metus.
Rugsėjo 23 d. ICCS prezidentė lankys senąsias Lietuvos sostines.
Birželio 25 d., trečiadienį, 15 val. Vilniaus Universiteto Azijos ir transkultūrinių studijų institute (A. Binderio auditorijoje, Universiteto 5) viešnia skaitys viešą paskaitą apie sanskritą „Sanskritas: Kelionės ir ryšiai, tekstai ir tradicijos“ („Sanskrit: Voyages and Links, Texts and Traditions“). Paskaitos galima bus klausyti ir nuotoliniu būdu per Microsoft Teamas programą.
Smagu, kad tokio rango svetys lankosi ir Lietuvoje.Gaila, kad prof. dr. Šaši Bala nemoka lietuviškai, o tai paskaitytų apie buvusius (Mahatma Gandi) ir esamus (KTU doc. dr. Runa Chakroborty Paunksnis) Indijos ryšius su Lietuva 2 – jų dalių knygos “Istorija pareinant į Lietuvą I Patogupirkti.lt” 89 puslapyje Knygos 81 p. yra įdėta ir Baltų religinės bendrijos Krivės Inijos Trinkūnienės, taip pat a. a. Žemaitijos žynio Kęstučio Juškio (80 p.) bei kultūros istorikės Rasos Ambraziejienės (p. 79), kuri teigia, jog “Vienatinis Dievas yra seniausias Visatos Dievas ir jis primena save kiekvienoje Žemės snaigėje, kiekvienoje Galaktikoje”, nuotraukos. Kartu norėčiau pasakyti, kad, krikščioniška gyventojų dalis Indijoje, taip ir Baltų religinės bendrijos nariai prigimtinai pripažįsta visus 10 Dievo Romos Katalikų bažnyčios įsakymus. Garbė ir visiems, kurie tą dešimtį Dievo įsakymų pripažįsta visoje Lietuvoje.
Iš knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” 8 p. cituoju, kad “V. Toporovo mintys baltams yra vertingos dar tuo, kad aiškina Baltų tikėjimą kaip religijos rūšį, kuri lydėjo juos tūkstančius metų: kitos religijos atsirado baltų tikėjimo pagrindu. “Todėl, – rašo dr. Dainius Razauskas, – religija “Romuvos” bendruomenėse nėra rekonstrukcija ar mėgdžiojimas, nes tai – natūrali senos religijos tąsa, giliai įsišaknijusi baltų sąmonėje”. Dėkoju.