Trečiadienis, 24 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Važiuojant dviračiu taisyklių laikytis būtina

www.alkas.lt
2021-06-04 05:40:37
0
Dviratis | pixabay.com nuotr.

Dviratis | pixabay.com nuotr.

       

Pirmoji dviračio avarija užfiksuota 1842 m., kai kalvis iš Anglijos miestelio partrenkė į kelią netikėtai išbėgusį berniuką. Nuo to įvykio prabėgo daugybė metų, dviratis smarkiai patobulėjo, tačiau šią transporto priemonę vairuojantys į eismo įvykius patenka ir dabar.

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) 2019 metais ištyrė 9 eismo įvykius, kuriuose žuvo dviratininkai (iš viso Lietuvos kelių policijos tarnyba 2019 m. užfiksavo 322 eismo įvykius, kuriuose buvo sužeisti ar žuvo dviratininkai). 2020 metais šis skaičius išaugo iki 15 eismo įvykių, kuriuose žuvo dviratininkai (iš viso Lietuvos kelių policijos tarnyba 2020 m. užfiksavo 400 eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti ar žuvo dviratininkai). Didžioji dalis jų įvyksta užmiestyje, tačiau taip pat daugėja eismo įvykių, į kuriuos dviratininkai patenka miestuose.

LTSA tyrėjų komanda pasidalino eismo įvykių, kuriuose žuvo dviratininkai, pagrindinėmis priežastimis ir primena, kokių taisyklių turi laikytis šią transporto priemonę vairuojantys.

„Dviratis daugeliui mūsų yra transporto priemonė, kurią pirmiausią išmokstame vairuoti ir išmokstame visam gyvenimui. Juo važinėjame laisvalaikiu, sportuojame. Jam nereikia degalų, jis neteršia gamtos, yra neskausmingas piniginei, dviratininkui nebaisios piko valandos. Tačiau, statistika rodo, kad dviratį vairuojantis žmogus pamiršta, jog jam taip pat galioja kelių eismo taisyklės“, – sako LTSA Tyrėjų komandos specialistė Karolina Klimkevičienė.

Anot jos, išskiriamos kelios rizikingiausios situacijos, dažniausiai atsikartojančios LTSA ištirtuose eismo įvykiuose:

– Vairuotojo neblaivumas

„Dviratis yra pakankamai saugi transporto priemonė, gal todėl jo vairuotojai nesibodi vairuoti būdami neblaivūs. Tačiau alkoholio pavartojusio žmogaus veiksmai yra nekoordinuoti, reakcija sulėtėja, todėl dažnai dviratininkai tiesiog netikėtai išvažiuoja į važiuojamąją kelio dalį, netinkamai įvertina atstumą iki transporto priemonės važiuojančios pagrindiniu keliu ir pan. Be to, visuose mūsų tirtuose eismo įvykiuose, kuriuose dviratininkas buvo neblaivus, važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi jis nedėvėjo šviesą atspindinčios liemenės“, – komentuoja K. Klimkevičienė.

– Saugumo neįvertinimas

„Pastebime, jog kelyje dviratininką dažnai kliudo krovininė transporto priemonė. Taip nutinka dėl krovininės transporto priemonės aklųjų zonų. Jose esančių kitų transporto priemonių krovininio automobilio vairuotojas nemato. Todėl dviratininkas visuomet turi įvertinti, ar saugu kirsti kelią. Ypatingai tuomet, kai kerta važiuojamąją kelio dalį, kai kertami išvažiavimai iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės“, – pasakoja tyrėja.

Tam, kad dviratininko kelionė būtų saugi, derėtų atminti kelis patarimus:

– kirsdami važiuojamąją kelio dalį, įsitikinkite savo saugumu:

– dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.

– dviračių vairuotojai kirsdami važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjomis, privalo nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį dviratį vesdami.

– žalias šviesoforo signalas su dviračio simboliu leidžia važiuoti dviračiais, tačiau dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

– dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Vyresniam asmeniui šalmas rekomenduojama· kai dviračiu važiuojama važiuojamąja dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui privaloma vilkėti liemenę ir turi degti dviračio žibintai.

– dviračiu vežamas krovinys, pakabintas ant dviračio vairo, įtakoja dviračio valdymą. Daiktus vežti derėtų bagažui pritaikytose vietose: ant dviračio bagažinės, kuprinėje ir pan. ir tik tinkamai pritvirtintus.

– elektrinių paspirtukų vairuotojams galioja tokie patys KET reikalavimai, kaip ir dviračių vairuotojams.

„Važiuodami dviračiu ne tik atidžiai stebėkite kelią, bet ir klausykite, kas vyksta aplinkui. Pastaruoju metu stebime vis daugiau žmonių, kurie dviračiu ar paspirtuku važiuoja su ausinukais ausyse. Saugiai kelionei to nerekomenduojame“, – pasakojimą baigia LTSA specialistė.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Važiuojant dviračiu ar paspirtuku svarbu nepamiršti saugumo taisyklių
  2. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  3. Pristatoma nauja paslauga – dviračių registravimas
  4. Važiuok dviračiu saugiai!
  5. K. Banys: Į darbą dviračiu atvykę žmonės dirba geriau
  6. Minant dviračius su vaikais, svarbu nepamiršti jų saugumo
  7. Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis
  8. Ką, stipriau sningant, reikia žinoti pėstiesiems ir dviratininkams?
  9. Šalta žiema išryškino ir vairuotojų ir automobilių silpnąsias vietas
  10. Ligoninių priimamuosiuose daugėja dviratininkų ir paspirtukininkų
  11. Ne visi paspirtukininkai žino saugumo taisykles
  12. Dažniau išminti į gatves ketina 37 proc. lietuvių
  13. Iš rugpjūčio 12 d. į 13-ąją vyks naktinis pasivažinėjimas dviračiais Vilniaus gatvėmis!
  14. „Kylam“: Eismas ir saugumo taisyklės aerodrome (video)
  15. Dviratis gali būti puiki susisiekimo priemonė mieste

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pasas, pilietybė
Lietuvoje

Siūloma įspėti gyventojus apie besibaigiantį dokumentų galiojimo terminą

2025 09 24
Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau
Lietuvoje

Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau

2025 09 24
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas kreipėsi į pasaulio lyderius

2025 09 24
Dviračių takas
Lietuvoje

Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

2025 09 23
Žievėgraužis tipografas | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Žievėgraužio tipografo kiekis miškuose reikšmingai sumenko

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Prašoma panaikinti Sauliaus Bucevičiaus teisinę neliečiamybę

2025 09 23
Bepilotis orlaivis
Lietuvoje

Seimas uždegė žalią šviesą stipresnei oro gynybai

2025 09 23
Seimas
Lietuvoje

Patikslinta atsakomybė už piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi

2025 09 23

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau
  • +++ apie Muzikos šventė „Gaida“ šiemet pristato išskirtines pasaulinio garso muzikos asmenybes
  • Rimgaudas apie K. Navrockio politika: tarp antiukrainietiškų užmojų ir spaudimo Lietuvai dėl lenkiškų užrašų
  • Betgi apie Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Siūloma įspėti gyventojus apie besibaigiantį dokumentų galiojimo terminą
  • Rudeninis nerimas: kodėl jis užklumpa net stipriausius ir kaip sau padėti?
  • Burbiškio dvaro scenoje teatras „Labas“ ir vaikai kūrė Vilnių
  • Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau

Kiti Straipsniai

Nelaimė dviratis

Rudeniniai pavojai už dviračio vairo

2025 09 20
Krašto apsaugos ministerija

KAM sprendimai oro erdvės apsaugai keliauja į Seimą

2025 09 17
Draudimas nuo nelaimingų atsitikimų

Kada verta apsidrausti nuo nelaimingų atsitikimų?

2025 09 16
Telefonas

Prezidentas ragina aktyviau kovoti su sukčiavimu

2025 09 16
Dviratininkai

Vilniuje įrengta nauja dviratininkų skaičiuoklė

2025 09 16
Europos judumo savaitė

Penktą kartą prasideda Nacionalinis judumo iššūkis

2025 09 15
Susitikimas Prezidentūroje

Prezidentas susitiko su vyriausiuoju sąjungininkų pajėgų Europoje vadu

2025 09 11
Antonijus Košta ir Gitanas Nausėda

Lietuvoje pirmą kartą vieši EVT Pirmininkas

2025 09 09
Geležinkelio bėgiai

Atnaujinamos geležinkelių pervažos

2025 09 08
Karolis Navrockis ir Gitanas Nausėda

Prezidentas susitiko su į Lietuvą atvykusiu Lenkijos vadovu

2025 09 08

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau
  • +++ apie Muzikos šventė „Gaida“ šiemet pristato išskirtines pasaulinio garso muzikos asmenybes
  • Rimgaudas apie K. Navrockio politika: tarp antiukrainietiškų užmojų ir spaudimo Lietuvai dėl lenkiškų užrašų
  • Betgi apie Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau
  • Betgi apie K. Navrockio politika: tarp antiukrainietiškų užmojų ir spaudimo Lietuvai dėl lenkiškų užrašų
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Studentų sukurtas startuolis bus pristatytas Europoje

Studentų sukurtas startuolis bus pristatytas Europoje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai