Sekmadienis, 18 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

Baltų tikėjimo tęsėjai Žemaitijoje atšventė Amžinosios Ugnies šventę

www.alkas.lt
2013-07-22 18:47:16
79
Amžinosios Ugnies šventė ant Šatrijos kalno | K. Šukevičiaus nuotr.

Amžinosios Ugnies šventė ant Šatrijos kalno | K. Šukevičiaus nuotr.

 Amžinosios Ugnies šventė | K.Šukevičiaus nuotr.
Amžinosios Ugnies šventė | K.Šukevičiaus nuotr.

Liepos 20 d. ant Šatrijos kalno senojo baltų tikėjimo tesėjai iš Žemaitijos surengė Amžinosios Ugnies šventė. Žemaičių Karaliaus Ringaudo dvare nuolat degančią  Amžinąją Ugnį Šventės dalyviai  nugabeno ant  Šatrijos kalno. Po Amžinosios Ugnies sutikimo ir eisenos į Šatrijos kalną vyko Amžinosios Ugnies atnaujinimo apeiga, skaistinimasis ugnimi, žemynėliavimas, įšventimas tų kurie trokšta eiti Baltų tikėjimo keliu.

Amžinoji Ugnis nuo kalno buvo  perduota jos globėjui Adolfui Gedvilui ir grąžinta į Žemaičių Karaliaus Ringaudo dvaro židinį. Dvare vyko suneštinės vaišės ir pokalbis apie Baltų Krivūles, baltų tikėjimo bei Žemaitijos nūdieną ir ateitį.

Senojo baltų tikėjimo tesėjai pirmą kartą Amžiną Ugnį ant Šatrijos kalno atkūrė 1994 m. Tuomet Amžinoji Ugnis nuo šventkalnio buvo pargabenta į Ryškėnus ir apsigyveno Žemaičių Karaliaus Ringaudo dvaro židinyje. Nuo to laiko šis namų židinys tapo šventu Deivės Gabijos alku. Tradiciškai ugnis kasmet per vidurvasarį, trečią liepos šeštadienį, nugabenama ant Šatrijos kalno. Visi atvykę gali dalyvauti Amžinosios Ugnies apeigoje, nusiskaistinti Šventa Ugnimi, gauti palaiminimą eiti baltų tikėjimo keliu, parsivežti į namus Šventos Ugnies.

Kosto Šukevičiaus panoramines nuotraukas iš šių metų Amžinosios Ugnies šventės ant Šatrijos kalno galite pamatyti ČIA ir ČIA.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kviečia Amžinosios Ugnies šventė ant Šatrijos kalno
  2. Kviečia Ugnies šventė ant Šatrijos kalno
  3. J.Trinkūnas. Statistikos metraštis paliudijo – baltų tikėjimo pasekėjų daugėja
  4. A.Gedvilo knyga „Toks gyvenimas…“ – apie baltų tikėjimo puoselėtojo gyvenimo kelią
  5. J. Trinkūnas. Vydūno „Amžinos Ugnies“ šimtmetis
  6. Nenutolęs nuo prigimtinio tikėjimo…
  7. Baltų religija, lietuviškas Zodiakas ir šiuolaikinio žmogaus tapatybė
  8. Bus paminėtos Krivio įšventimo metinės

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 79

    1. tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Niekada žemaičiai nebuvo gentis ir niekada jie negyveno atskirai nuo Lietuvos, dėl ko jie niekada ir jokio karaliaus neturėjo ir turėti negalėjo.

      Atsakyti
      • Tikras žemaitis says:
        12 metų ago

        Čia tu teisus. Laukim Vilmanto komentaro.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          12 metų ago

          Aš visada teisus, tik ne visiems duota tai suprasti. 🙂

          Atsakyti
      • lyvis says:
        12 metų ago

        O čia tai jau pats ir klysti žemaičiai kaip tik ir buvo karališkieji karai t y karių luomas. Taipogi tokie pat buvo ir lietuviai tik skirtumas yas, kad žemaičiai buvo vakarų kariai taip trumpai tariant, o lietuviai buvo rytų karališkieji kariai. lyvis

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          12 metų ago

          Tai, kad ne: karalius Vytautas Didysis kitaip sakė.
          O gal tu prieš karalių? 🙂

          Atsakyti
          • ARŪNS says:
            12 metų ago

            “tikras lietuvi”, tai aš dabar savo draugės nebegaliu vadinti karaliene?Nes ištorijoje to nerašo ir popiežius nekarunavo?Gerai,žemaičius paprotinai,dabar su savo ižvalga kreipkis į Zimbabvę,girdėjau ten viena gentis savo vada irgi karalium vadyn….

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Tu gali save vadinti kaip nori – nors ir čiukčium, bet karalius yra TIK TAS, kuris yra vienatinis valdovas.
              Dašuto? 😉

        • lyvis says:
          12 metų ago

          Netgi žamaičių karaliai buvo viršesni už lietuvių karalius. lyvis

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Kas tie žamaičiai? 🙂
            Trydės – razės? 🙂

            Atsakyti
            • lyvis says:
              12 metų ago

              Čia tas atvejis kada žmogus nebeturi ką pasakyti tai pradeda kaišioti kitam po nosimi špygas. Ar ne taip “tikras žemgali”. O kaip jis daro net pasitenkindamas tiesiog pasišokinėdamas. lyvis

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Na, nepyk -juk buvo šypsenelės. 🙂
              Bet žemaičiai jokių karalių neturėjo ir neturės, o žiemgaliai karalių turėjo anksčiau negu Lietuva.

            • lyvis says:
              12 metų ago

              Galiu atvirai pasakyti man tie žemgaliai nevisiškai aiškūs. Ar ne žemgalių krašte yra Žemaitkiemis. Pagal savo žodine sandarą labai artimi lietuviams. Bet dar artimesni yra žemaičiams. Reikia dar trupučiuka laiko kol viskas paaiškės. lyvis

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Kas tau neaišku?
              Pasižiūrėk:
              http://lt.wikipedia.org/wiki/Vaizdas:Map_of_dialects_of_Lithuanian_language.png
              http://lt.wikipedia.org/wiki/%C5%BDiemgali%C5%B3_kalba
              http://lt.wikipedia.org/wiki/%C5%BDiemgala

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Pirmą kartą žiemgalių vardas paminėtas istoriniuose skandinavų šaltiniuose: danų kronikoje „Annales Ryenses“ rašoma 870m., o kada Lietuva paminėta?
              Tik 1009m.

        • Vilna says:
          12 metų ago

          Žemaičiai buvo ne gentimi, o gentimis – vieni jų vadinosi kuršių, kiti sembų, treti žiemgalių, dar kt. vardais. Žemaičai, aukštačiai yra nauji – vėlyvesni (13-14 amž.) vardai, kai žemdirbystė tapo svarbia ūkinio gyvenimo dalimi.
          Lietuvių vardas sietinas su baltų prokalbės atsiradimo, o prūsų – su pirmojo lietuvių kalbos atsišakojimo laikais. Abiejų šių genčių vardai tuo metu reiškė – “kalba”, bendrumas atskiros, savos kalbos pagrindu”.
          Kuršiai yra tik lietuvių epitetinis vardas, galbūt, kitas lietuvių vardo epitetas yra sembiai.

          Atsakyti
          • lyvis says:
            12 metų ago

            Šitas sugretinimas žemaičiai ir aukštaičiai visiškai netinkamas. Aukštaičių tikslesnis pavadinimas yra Upytės žemės. Šis supriešinimas daugiau yra priešingų reikšmių žodžiais. Kaip ir šitame klausime taip ir kituose paties teiginiuose tai labai stipriai pats plaukioji. lyvis

            Atsakyti
            • Vilna says:
              12 metų ago

              Jokio supriešinimo tarp žemaičių ir aukštaičių pavadinimų reikšmių nėra,- jie sinonimai. Žodžiai skiriasi dėl jų tarmiškumo – vieni (žemaičiai) ta patį darydami sakė – dirba žemę, aria žemę, kiti (aukštačiai)- dirba laukus, aria laukus. Pavadinimas aukštaičiai yra iš laukas su nukritusiu “L”. Greičiausiai tas skirtumas atsirado dėl ugrofinų žymesnės įtakos žemaičiams.
              Dėl to “plaukiojimo”, tai, matyt, yra taip: ten, kur aš dar galiu bristi, pačiam jau tenka plaukti…

            • lyvis says:
              12 metų ago

              Labai malonų būtų kad pats mokomosios medžiagos pateiktum daugiau. Nes ką dabar tenka skaityti tai ir susidaro nuomonė kad iki aiškumo ir kaip ten buvo gana sunku per patį suprasti nors pats ir esi pasitikintis savimi. lyvis

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Žiemgaliai nebuvo jokie žemaičiai.

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Tuo labiau, kad jų didesnė dalis buvo Latvijos dabartinėje teritorijoje.
              Tik tiek, kad žiemgalių paskutinis postas (arba totemas) buvo Sidabrės pilis (kurios piliavietė ribojasi su Joniškio miestu), kurią kryžeiviai užėmė išdaviko pagalba.
              Manoma, kad tas išdavikas vėliau pasivadino (ar buvo tokiu, kas atitiktų maždaug Judo vardą) žemaičiu – štai kodėl žodis žemaitis Joniškyje yra keiksmažodis. 🙂

            • lyvis says:
              12 metų ago

              “Draugas žiemgali”, pats visiškai teisus kad žiemgaliai nebuvo žemaičiai. Bet pats minėjai kad žiemgaliai vietoj keiksmažodžio vartoja žodį žemaitis. Iš to išplaukia kad žemaičiai buvo viršesni už žemgalius nes tik viršininkai yra keikiami už valdingus nurodinėjimus. Taigi “draugas žemgali” teks tapti pavaldiniu žemaičiui, gausi mažiau jį keikti kitaip neįtiksi žemaičiui – viršininkui. lyvis.

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Apie žemaičius daina:
              žemaitis kukutis,
              tris bulves nuskutęs,
              ketvirtą pradėjo ir
              kelnes pridėjo! 🙂

            • Znakorius says:
              12 metų ago

              Tikras lietuvis gaideliu giedojo
              Kol tikras Žemaitis ji pro šikną vanojo …

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Aha, tai tu, svetimo vardo vagie, esi žemaitis.
              Susekėm. 🙂
              Be to, dar ir pederastas. 😉

    2. ARŪNS says:
      12 metų ago

      O tau karalius tik tas katru puopiežius karunoun?

      Atsakyti
    3. Arns says:
      12 metų ago

      tikras lietuvi, kāp sopronto esi tėkras nȧ lietovis, ale provuokatuorios.
      Nuognē nuoro pasidžiaugtė tuokė vīkosė švėntė. Dongus spiejė paruodītė daugībė sava žėnklū. Bova vies, Saulė, lītus ė net krošuos žėnklioks. Smagiausē, ka pasibėngus apeigā vėsas stėchėjės nurėma. Dieků vėsīms dalīvavosīms 🙂

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Spjauk bulbę. 🙂

        Atsakyti
    4. ARŪNS says:
      12 metų ago

      Bovau ir aš.ačiū

      Atsakyti
    5. karnavyžis says:
      12 metų ago

      Šaunuoliai

      Atsakyti
    6. Ženklas says:
      12 metų ago

      Rugpiūčio 3 d, 10 val, šeštadienį Luokės seniūnijoje Šatrijos kalne, mūsų senojo baltų tkėjimo šventvietę, kryžininkai – katalikai ruošiasi išniekinti mišiomis dievui Jahvei,prievartinio, smurtinio Žemaitijos krikšto proga. Religinės neapykantos kurstymo- vandalizmo renginį organizuoja Telšių vyskupija. (vyskupas Jonas Boruta SJ). Renginių visa programa paskelbta Bernardinuose, Žemaitijos turismo informacinio centro. Gerieji žmonės, ypač jau dalyvavusieji Amžinos ugnies šventėje, susirinkime, susikabinkime rankomis ir neleiskime katalikams išniekinti šventajį Šatrijos kalną ir šventvietės Aukurą!

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        12 metų ago

        Istorija kartojasi – prakeikti kryžiuočiai be atvangos tebepuola !

        Atsakyti
        • Tikras žemaitis says:
          12 metų ago

          Kuom kauniesi kardu ar kuoka.Gal bambaliais atsimušinėji.

          Atsakyti
          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Nepatataikei. Bandyk dar kartą.

            Atsakyti
            • z says:
              12 metų ago

              Jeigu susikautu Medvėgalio ir Šatrijos piliakalnių kariai , kuriuos paremtum..

            • lyvis says:
              12 metų ago

              Pats neskiri piliakalnio nuo alkakalnio. lyvis

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              O ALKAšai kaip susiję su ALKAkalniu?
              Ar jie beaukodami nepersiragavo mišiauno? 🙂

    7. ARŪNS says:
      12 metų ago

      kažkap organizouteis rek.kelinta adyna?

      Atsakyti
    8. Algis, Dievu siustas says:
      12 metų ago

      Rek būt iš vakara ir organizuotai viską daryti antraip žių galip ir Šatrijėlę prarasti ir viką akuratniai daryti, kapojimasis gali ir neišeiti į gerą, nu gegužės mėnesio vaizdus mačiau kolkas viskas laimingai baigėsi, atminkit tada kryžininkai nebuvo pasirengia jūsų puolimui, daba gali būti taip, kad bus su policija vykdoma ir kitokia apsauga, tai gi nebūkit kietasparandžiai ir gerai strategiją apmastykit, kad neprisidirbtumėte, tie kas aukurą naująjį mūrino daug kas bijojo, bet buvo ir iš tų žmonių kurie jautėsi visiškai saugūs tai darydami. ir pastatė tie žmonės tą aukurą tad neleiskim kvailais išsišokimais savo, aukurą prarasti ir patčią Šatrijėlę, kas atvyks iš vakaro būtų gerai susikalbėti ir patarti kas ir kaip bus. Nes strategija jau žmonių kurie ruošiasi atvykti yr paruošta liko tik smulkmenas aptarti. Aš jeigu viskas gerai tai atlėksiu iš vakaro, nes ryte jau turim būti vietoje.

      Atsakyti
      • Pasiruošta says:
        12 metų ago

        Jau pasiruošta: iš vakaro budės vienas policijos ekipažas, nuo ryto – grandinė policininkų aplink kalną, atitvarai ir keturi ekipažai. Taip kad…

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          12 metų ago

          Sisiok sau į batą, gąsdintojau.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Tai ne bėda, kad bus daugiau policininkų – daugiau samanės reikės ir tiek. 🙂
            O po tam visi bus žemaičiai ir giedos (ar baubs? 🙂 ) pagoniškas giesmes. 🙂

            Atsakyti
    9. Gintautė says:
      12 metų ago

      Sveikinu žemaičius su gražia švente!

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        12 metų ago

        Geriau atvažiuok apginti Kalną.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          12 metų ago

          Nuo žemaičių savivalės? 🙂

          Atsakyti
          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Rugpjūčio 3 d. 10 val. – nuo krikščionių savivalės.

            Atsakyti
    10. tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Lietuvių liaudies daina: 🙂
      žemaitis kukutis,
      tris bulves nuskutęs,
      ketvirtą pradėjo
      ir kelnes pridėjo!
      🙂

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        12 metų ago

        Geriau atvažiuok apginti Kalną.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          12 metų ago

          Nėra kada – reikia sode žolę pjauti. 🙂
          O tai ir taip vienąkart užgaišau alke.lt, o tuo metu špokai čiut ne visas mano vyšnias suėdė. 🙂
          Ne kumelio juokas, brol, kokie dalykai ant svieto dedas. 🙂

          Atsakyti
          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Žiauriai rimti dalykai. O Tu sau lyg žvengi.

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Ką padarysi: likimas – sunkus kaip štanga. 🙂

            • lyvis says:
              12 metų ago

              Jis gi bedievis ko jisai tenai važiuos geriau štangą pakilnos. lyvis

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Nu ja – nepastebėjau, kad man dievas nors kokią vagą nuravėtų, tai kaip aš jais galiu patikėti? 🙂

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Arba.
              Seniai seniai, labai seniai mano mama grįžo iš Pasvalio rajono, iš kapų. Rankoje turėjo rezgę su kapliuku, raktais bei pinigine, kur buvo 3 litai.
              Pavakarojus pas seserį apie 23 val. ėjo namo gatve, kuri yra tarp univermago ir bažnyčios.
              Tamsu, o čia prisistė du pacanai – čiupt vienas už rezgės.
              Mama, nors jai buvo jau tada kokie 75 ar 80, sako:
              pranešiu policijai.
              Tas sako: užtilk, o tai kaip duosiu.
              Ir ką – nunešė rezgę, pagrobė 3 litus (rezgę su raktais bei kapliuku paskui rado mano buvus žmona, kurios regėjimas kaip vanago. 🙂 , o tą žuliką pagavom (tada dirbau poličmeistrijoj) – teismas išleido vienąkart, pagavom antrąkart vėl taip pat plėšikaujant – vėl teismas išleido, tada policininkas jį, puolantį po ratais, suvažinėjo – tvarka.).
              Paskui šnekam su mama apie tikėjimą.
              Aš jai ir sakau:
              kur buvo dievas?
              Jis turėjo sušukti: atiduodat tris litus ir dar pridedat tiek pat. 🙂
              Ale, kad nepridėjo!!!
              Tai kaip gali tikėti tuo ko nėra, garbieji samariečiai? 🙂

    11. Klodas says:
      12 metų ago

      Baltų vienybėje nedera kartoti kryžiaus karų bruktas prieštaras tarp etninių kraštų. Žemaitija susidarė Vidurio Lietuvos žemumos lietuviams vadintais žemaičiams susiliejus su pietiniais kuršiais, kurie 1244 m. sukilę pasiprašė karaliaus Mindaugo globos. Jiems atskirti nuo Livonijos okupuotų Šiaurinių kuršių Mindaugas pavadino Žemaitija. Taip Vidurio žemumos pavadinimas pakilo į aukštumą. Žemaičiai gražiausią krašto upę pavadino Minija.

      Atsakyti
      • lyvis says:
        12 metų ago

        Klodai, niekada nebuvo žemaitijos. Žemaičių centras arba jų sostinė, bet tai tik vieta o ne su aplinkinėm žemėn buvo Nemuno delte, kuris ištekėjo per upę Prieglių su sosstie Karaliaučiumi. Dabartinė Nemuno delta jau yra vėlesnis reiškinys. Ką šiandien vadiname žemaitija tai Kuršo kraštas. Jokios vidurio žemumos – žemaitijos nebuvo šita paties versija yra tik paties išmįslas. lyvis

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          12 metų ago

          Geriau atvažiuok apginti Kalną.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Nesutrukdyk Lyvio atsivertimo į tikrą tikėjimą. 🙂

            Atsakyti
            • Vilmantas Rutkauskas says:
              12 metų ago

              Jis jau seniai apsivertęs.

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Oi, nesakyk – jau apie žemaičius pradėjo teisingai šnekėti. 🙂

          • lyvis says:
            12 metų ago

            Kalną ginti nuo kryžeivių nėra taktiškai teisingas veiksmas. Reikia sugalvoti savo renginį ir tada tampame vietovės šeimininkais. Gal tos dienos kolektyvinį vardadienio šventimą arba aitvarų šventę būtų neblogas vaizdas ant Šatrijos kalno aitvarus sklandyti ar ką nors panašaus kad būtų ne kitiems draudimas o savo šventimas. lyvis

            Atsakyti
            • Vilmantas Rutkauskas says:
              12 metų ago

              Galima švęsti Perkūno vardadienį ? Jei koks kryžininkas pasidomėtų, kokią metų dieną tai būna, atsakyti, kad praktiškai kasdien.

            • karnavyžis says:
              12 metų ago

              geros mintys

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Nesiūlau, bet primenu: pvz., kaimiečiai savo apgina elektriniu piemeniu. 🙂

    12. Nepolitikas says:
      12 metų ago

      NAUJENA: Skubos tvarka administracinę bylą dėl eitynių išnagrinėjęs teismas atmetė Vilniaus savivaldybės apeliaciją, kuria ginčytas žemesnės instancijos teismo sprendimas, kuriuo savivaldybė įpareigota leisti eitynes Gedimino prospektu. Šis teismo sprendimas yra galutinis ir neskundžiamas.

      LVAT konstatuoja, jog Konstitucijoje įtvirtinta teisė į taikius susirinkimus „yra fundamentali demokratinėje visuomenėje, todėl ją riboti galima tik įstatymu ir tik tuo atveju, kai reikia apsaugoti valstybės ar visuomenės saugumą, viešąją tvarką, žmonių sveikatą ar DOROVĘ arba kitų asmenų teises ir laisves“. Teismo nuomone, Vilniaus savivaldybės siekis perkelti eitynes į kitą vietą šių sąlygų neatitiko. Taigi LVAT įtvirtino kitką : Homoseksualistai yra Lietuvos dorovė! Be to kaip konstitucijos nuostata „Žmogui neturi būti kliudoma ieškoti, gauti ir skleisti informaciją bei idėjas.“, atitinka eitynėms – ką jau kojomis skleidžiama informaciją bei idėjas Lietuvoje? Pats sprendimas yra Vėmalai vemiančiųjų, kadangi neatitinka LR Konstitucijos 29 str. 2 d. „Žmogaus teisių negalima varžyti ir teikti jam privilegijų dėl jo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu.“, kaip matome dėl seksualinės orientacijos, varžyti teisės galima ir reikia.

      Atsakyti
    13. Goda says:
      12 metų ago

      Konfliktų ant Šatrijos reikia vengti, jais tik pasidžiaugtų bet kurios priešiškos Lietuvai jėgos. Beje, jos gali ir provokaciją surengti, būkie budrūs. Ir gali būti viskas išvartyta taip, kad tradiciškai pavaizduos krikščionis kaip nekaltas aveles, o senojo tikėjimo šalininkus kaip kraugerius vilkus.

      Bet jautriausia katalikų bažnyčios vieta yra pinigai. Katalikų bažnyčia valstybės išlaikoma visų mokėtojų – netikinčiųjų, kitų tikėjimo atstovų – sąskaita. Be to, nemoka mokesčių. Ir tai, beje, iš esmės yra užsienio organizacija, kurios aukščiausia valdžia kitoje valstybėje.
      Tokia privilegijuota padėtis neatitinka nei Konstitucijos, nei sveiko proto ir, jai esant, negalime laikyti savo valstybės demokratiška ir teisine.

      Nepamirškite to ir neleiskite pamiršti kitiems. Tegu kiekvieną sykį, kai božnica išlenda su savo pretenzijomis, būna paminima, kad Lietuvos mokesčių mokėtojai taip pat turi jai pretenzijų. O deramas atsakas į agresyvius krikščionių veiksmus būtų politinio proceso, skirto valstybės finansavimo krikščionių bažnyčiai nutraukimo ir konfesinio mokesčio įvedimo, inicijavimas (tam nebūtina didinti mokestinę naštą gyventojams, tik ją perskirtyti). Konfesinis mokestis įprastinis Europos šalyse, o mokėjimas krikščionims iš bendro katilo pažeidžia kitų tradicijų tikinčiųjų ir netikinčiųjų teises. Patikėkit, konfesinis mokestis kur kas tiksliau parodytų, kiek Lietuvoje krikščionių negu apklausos ir gyventojų surašymai.

      Atsakyti
      • Algis, Dievu siustas says:
        12 metų ago

        Žmonės kurie atvyks būkit išmintingi ir susivaldykit nešokdami bažnytininkams į akis filmuokit juos per jų apeigas taip kaip daro kai mes atliekame savasiais tik, neleiskit aukuro išniekinti, ne aš pats aukurą žadu saugoti jeigu prieš renginį bus kažkieno užsakymu nenugriautas… ir nesiruošiu šokti bažnygalviams į akis. jeigu būsiu nukrapštytas nuo kalno na aš ragus ir būgną atsivešiu tai patrukdysiti galėsime nuo šalia esančios kalvelės. 🙂

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          12 metų ago

          Istoriškai simboliškiau ir teisingiau būtų, kad kas nors (“vilkas”) nuo to švento Kalno tiesiai (šviesiai) nuridentų tą provakatvyskupą.
          Šiaip sportinį interesą aš tam turiu.

          Atsakyti
          • ARŪNS says:
            12 metų ago

            Mon dar iduome tas kad tuos mėšias organizounamas jaunimou.Ar čia nebus kryžininku taktinis ejėms pasinauduotė jauno “kraujo”? Juk žėnuot,jauns karšts kraus,lengviau i konfliktus ein.O ivykus konfliktou,kap Goda saka,bus priežastis pavaidintė kankinius.Erzėn,rupūžės,ot erzėn…..

            Atsakyti
            • Algis, Dievu siustas says:
              12 metų ago

              Būt gera, kad sulėktų tiek žmonių ir užimtų viršukalnę, kad nė kuisis neįkištų savo nosies, va tada nebeūtų kur mišias laikyti.
              Ir dar girdėjau, kad kryžininkai labai nori kryžių pastatyti, mat jie nelaiko mūsų tikėjimo rimtu, mus laiko sektantais, ką tokiu atveju darysim…?

            • ARŪNS says:
              12 metų ago

              griausem

            • Vilmantas Rutkauskas says:
              12 metų ago

              BŪTINAI.

            • ARŪNS says:
              12 metų ago

              šėndėin žiuriejau laida “Brydės”,aplink krėkšta.I tuoki dalyka išgėrdau,kryžininka lenk pri tuo kad nuo Šatrijas prasidieja žemaitėjės krėkšts.tad aju dabar anei praded kluotė kelia tam kad atseit Šatrėja “laba svarbi” krikščiuonybe veita.Ir matyt kėts žingsnis būto tuos veitas iomžėnėms.kryžia ismeigėms

            • Algis, Dievu siustas says:
              12 metų ago

              šito neleisima padaryti šiknon tegu kryžius susikiša

            • Vilmantas Rutkauskas says:
              12 metų ago

              Turiu benzopjūklą. Algi, kai reikės, kas nors praneškit – leiskit man tą šventą darbą atlikti.

    14. Amelija says:
      12 metų ago

      O kuo visa kova baigėsi? Uodas nosies neįkišo? Pasidalinkite pergalės džiaugsmu…

      Atsakyti
      • Ženklas says:
        12 metų ago

        Religinės neapykantos kurstytojas Telšių vyskupas J. Boruta SJ, nepanorėjo išlikti padorus, nesibrauti į mūsų religinę šventvietę ant Šatrijos kalno. Nepaklausė net Popiežiaus Pranciškaus 08.02 d. raginimo abipusei pagarbai tarp religijų,- vis tiek , 3 pilnų policijos ekipažų remiamas su dviem vyskupais ir Popiežiaus legatu kardinolu Peter Erdo užsirabazdino ant kalno. Jų akcija nepavyko, nes susiriko gerieji žmonės ir aniems panosėje aukojo Šatrijos šventvietėje Ugnies apeigas mūsų Dievams ir Deivėms. Pats Popiežiaus legatas kardinolas Peter Erdo dabar galės liudyti Vatikanui ir pasauliui,- kryžininkams nepavyko sunaikinti prigimtinės senosios baltų religijos. Jis savo akimis ir ausimis matė ir girdėjo mūsų apeigas ir maldas saviesiems Dievams,- gyvai vykstantį religinį gyvenimą. Kryžininkai, jūsų “pergalė” tuščiavidurė ir nepilna, tauta išsaugojo savo dvasią ir jos pamatą- etninę religiją. Vyskupai nuo kalno buvo nulydėti ožio ragu.

        Atsakyti
    15. Amelija says:
      12 metų ago

      Ačiū, supratau.

      Atsakyti
    16. lyvis says:
      12 metų ago

      Kryžeiviai pasitenkindami atšventė 600 m Žemaitijos krikštą. Bet jug tai Kuršo kraštas tai belieka paklausti ką šventė tie išpampe klebonėliai ar tik jie nešventė pačių savų gegužinę. Tai didžiulė banda, kurie didžiuojasi savo protėvių pažeminimu tai džiūstančios tautos medžio šaka. Mūsų ateitis praeityje o ne kryžeivių dejavimuose. Gal kiek apmaudu dėl vaidilų ir net krivio kurie tylėjo net viešo laiško neįstengė paviešinti dėl dvasinio kryžeivių nusikaltimo. Tik kasdieniniai žmonės susitelkė savo protėvių garbei. Netgi tas pats Vaiškūnas pasirodė esąs neįgalus, kuris kaip teigiama viena bobutė sakė ruošiamas krivio pavadavimui. Kailas lyvis

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        12 metų ago

        Kas čia žino, gal Vaiškūnas su tokiu Trinkūnu tuo metu grybaut ar uogaut buvo išvykę.

        Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Elektros tiekimo planą ir tiekėją galima keisti bet kada

    2025 05 18
    Pavojingus gaminius į rinką teikusioms bendrovėms skirtos baudos | vvtat.lrv.lt nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Pavojingus gaminius į rinką teikusioms bendrovėms skirtos baudos

    2025 05 17
    Panevėžyje kviečia paroda „Lietuvos mokslo knygų menas 1955–2025“
    Kultūra

    Panevėžyje kviečia paroda „Lietuvos mokslo knygų menas 1955–2025“

    2025 05 17
    Diskusija apie muziejų ateitį | S. Samsonas, Lietuvos nacionalinio muziejaus nuotr.
    Istorija

    Kodėl šiandien reikalingi muziejai? Misija, iššūkiai ir ateitis

    2025 05 17
    Europos muziejų naktis Laisvės kovų muziejuje | lnm.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Paskelbta šių metų muziejų nakties dienotvarkė: atidarytos durys, atvertos istorijos

    2025 05 17
    Birzų pilis | Lietuvos pilių ir dvarų asociacijos nuotr.
    Architektūra

    Europos muziejų naktį duris atveriančiuose Lietuvos pilyse ir dvaruose: nuo dvariškų patirčių ir mistiškų istorijų – iki bendro rekordo siekimo

    2025 05 17
    Čiurlionių šeima apie 1906 m. | NCDM nuotr.
    Istorija

    Švenčiame Čiurlionio metus: Lauko paroda „Čiurlionių šeimos paletė“

    2025 05 17
    Saugumo priemonės
    Lietuvoje

    KAM stiprina savivaldybių atsparumą

    2025 05 16

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Pamenat? - apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo
    • PRIMENU apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
    • New apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo
    • New apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Daugelio mėgstamoms agurkų salotoms – nauji skoniai
    • Kokios naujovės netrukus pasitiks parduotuvėse?
    • Elektros tiekimo planą ir tiekėją galima keisti bet kada
    • Ženklai, rodantys priklausomybę nuo skaitmeninio pasaulio
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Mildos šventė

    Romuva kviečia į pavasario sambarius ir Mildos šventę Margionyse

    2025 05 16
    Burbiškio dvaro Tulpių žydėjimo šventėje – nuo Barboros Radvilaitės iki „The Roop“ | A. Labenskytės nuotr.

    Burbiškio dvaro Tulpių žydėjimo šventėje – nuo Barboros Radvilaitės iki „The Roop“

    2025 05 06
    Suvalkų koridoriaus širdyje vyks Lietuvos kariuomenės Partizanų pagerbimo, kariuomenės ir visuomenės vienybės dienos šventė | kariuomene.lt nuotr.

    Suvalkų koridoriaus širdyje vyks Lietuvos kariuomenės Partizanų pagerbimo, kariuomenės ir visuomenės vienybės dienos šventė

    2025 04 25
    Margučių ridenimas

    S. Birgelis. Apie Velykų pramogas, margučių karalienę ir lalavimą

    2025 04 20
    Pasigrožėti tulpių žiedais Burbiškio dvaras lankytojus kviečia jau 24-ą kartą | L. Prascevičiūtės nuotr.

    Pasigrožėti tulpių žiedais Burbiškio dvaras lankytojus kviečia jau 24-ą kartą

    2025 03 26
    „Tegyvuoja teatras“ šventė pagerbs ryškiausius Dainų šventės Teatro dienos kūrėjus | Rengėjų nuotr.

    20-oji „Tegyvuoja teatras“ šventė pagerbs ryškiausius Dainų šventės Teatro dienos kūrėjus

    2025 03 25
    Kūčios | K. Arcisevičienės nuotr.

    Kūčios į UNESCO? Kviečiama jungtis!

    2025 03 08
    Seserys | lkc.lt nuotr.

    „Kino pavasaryje“ – speciali programa, skirta M. K. Čiurlionio 150-ajai sukakčiai

    2025 03 08
    Vasario 16-oji

    Gedimino prospektą nušvies 16 laisvės laužų

    2025 02 15
    Prof. dr. Gediminas Navaitis

    G. Navaitis. Vasario 16-os vaizdiniai

    2025 02 15

    Skaitytojų nuomonės:

    • Pamenat? - apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo
    • PRIMENU apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
    • New apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo
    • New apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo
    • Gintautas apie Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    „Bardai LT“ penktajame gimtadienyje gros du draugai, du bardai: A.Giniotis ir G.Storpirštis (video)

    „Bardai LT“ penktajame gimtadienyje gros du draugai, du bardai: A.Giniotis ir G.Storpirštis (video)

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai