
Liepos 20 d. ant Šatrijos kalno senojo baltų tikėjimo tesėjai iš Žemaitijos surengė Amžinosios Ugnies šventė. Žemaičių Karaliaus Ringaudo dvare nuolat degančią Amžinąją Ugnį Šventės dalyviai nugabeno ant Šatrijos kalno. Po Amžinosios Ugnies sutikimo ir eisenos į Šatrijos kalną vyko Amžinosios Ugnies atnaujinimo apeiga, skaistinimasis ugnimi, žemynėliavimas, įšventimas tų kurie trokšta eiti Baltų tikėjimo keliu.
Amžinoji Ugnis nuo kalno buvo perduota jos globėjui Adolfui Gedvilui ir grąžinta į Žemaičių Karaliaus Ringaudo dvaro židinį. Dvare vyko suneštinės vaišės ir pokalbis apie Baltų Krivūles, baltų tikėjimo bei Žemaitijos nūdieną ir ateitį.
Senojo baltų tikėjimo tesėjai pirmą kartą Amžiną Ugnį ant Šatrijos kalno atkūrė 1994 m. Tuomet Amžinoji Ugnis nuo šventkalnio buvo pargabenta į Ryškėnus ir apsigyveno Žemaičių Karaliaus Ringaudo dvaro židinyje. Nuo to laiko šis namų židinys tapo šventu Deivės Gabijos alku. Tradiciškai ugnis kasmet per vidurvasarį, trečią liepos šeštadienį, nugabenama ant Šatrijos kalno. Visi atvykę gali dalyvauti Amžinosios Ugnies apeigoje, nusiskaistinti Šventa Ugnimi, gauti palaiminimą eiti baltų tikėjimo keliu, parsivežti į namus Šventos Ugnies.
Kosto Šukevičiaus panoramines nuotraukas iš šių metų Amžinosios Ugnies šventės ant Šatrijos kalno galite pamatyti ČIA ir ČIA.
Niekada žemaičiai nebuvo gentis ir niekada jie negyveno atskirai nuo Lietuvos, dėl ko jie niekada ir jokio karaliaus neturėjo ir turėti negalėjo.
Čia tu teisus. Laukim Vilmanto komentaro.
Aš visada teisus, tik ne visiems duota tai suprasti. 🙂
O čia tai jau pats ir klysti žemaičiai kaip tik ir buvo karališkieji karai t y karių luomas. Taipogi tokie pat buvo ir lietuviai tik skirtumas yas, kad žemaičiai buvo vakarų kariai taip trumpai tariant, o lietuviai buvo rytų karališkieji kariai. lyvis
Tai, kad ne: karalius Vytautas Didysis kitaip sakė.
O gal tu prieš karalių? 🙂
“tikras lietuvi”, tai aš dabar savo draugės nebegaliu vadinti karaliene?Nes ištorijoje to nerašo ir popiežius nekarunavo?Gerai,žemaičius paprotinai,dabar su savo ižvalga kreipkis į Zimbabvę,girdėjau ten viena gentis savo vada irgi karalium vadyn….
Tu gali save vadinti kaip nori – nors ir čiukčium, bet karalius yra TIK TAS, kuris yra vienatinis valdovas.
Dašuto? 😉
Netgi žamaičių karaliai buvo viršesni už lietuvių karalius. lyvis
Kas tie žamaičiai? 🙂
Trydės – razės? 🙂
Čia tas atvejis kada žmogus nebeturi ką pasakyti tai pradeda kaišioti kitam po nosimi špygas. Ar ne taip “tikras žemgali”. O kaip jis daro net pasitenkindamas tiesiog pasišokinėdamas. lyvis
Na, nepyk -juk buvo šypsenelės. 🙂
Bet žemaičiai jokių karalių neturėjo ir neturės, o žiemgaliai karalių turėjo anksčiau negu Lietuva.
Galiu atvirai pasakyti man tie žemgaliai nevisiškai aiškūs. Ar ne žemgalių krašte yra Žemaitkiemis. Pagal savo žodine sandarą labai artimi lietuviams. Bet dar artimesni yra žemaičiams. Reikia dar trupučiuka laiko kol viskas paaiškės. lyvis
Kas tau neaišku?
Pasižiūrėk:
http://lt.wikipedia.org/wiki/Vaizdas:Map_of_dialects_of_Lithuanian_language.png
http://lt.wikipedia.org/wiki/%C5%BDiemgali%C5%B3_kalba
http://lt.wikipedia.org/wiki/%C5%BDiemgala
Pirmą kartą žiemgalių vardas paminėtas istoriniuose skandinavų šaltiniuose: danų kronikoje „Annales Ryenses“ rašoma 870m., o kada Lietuva paminėta?
Tik 1009m.
Žemaičiai buvo ne gentimi, o gentimis – vieni jų vadinosi kuršių, kiti sembų, treti žiemgalių, dar kt. vardais. Žemaičai, aukštačiai yra nauji – vėlyvesni (13-14 amž.) vardai, kai žemdirbystė tapo svarbia ūkinio gyvenimo dalimi.
Lietuvių vardas sietinas su baltų prokalbės atsiradimo, o prūsų – su pirmojo lietuvių kalbos atsišakojimo laikais. Abiejų šių genčių vardai tuo metu reiškė – “kalba”, bendrumas atskiros, savos kalbos pagrindu”.
Kuršiai yra tik lietuvių epitetinis vardas, galbūt, kitas lietuvių vardo epitetas yra sembiai.
Šitas sugretinimas žemaičiai ir aukštaičiai visiškai netinkamas. Aukštaičių tikslesnis pavadinimas yra Upytės žemės. Šis supriešinimas daugiau yra priešingų reikšmių žodžiais. Kaip ir šitame klausime taip ir kituose paties teiginiuose tai labai stipriai pats plaukioji. lyvis
Jokio supriešinimo tarp žemaičių ir aukštaičių pavadinimų reikšmių nėra,- jie sinonimai. Žodžiai skiriasi dėl jų tarmiškumo – vieni (žemaičiai) ta patį darydami sakė – dirba žemę, aria žemę, kiti (aukštačiai)- dirba laukus, aria laukus. Pavadinimas aukštaičiai yra iš laukas su nukritusiu “L”. Greičiausiai tas skirtumas atsirado dėl ugrofinų žymesnės įtakos žemaičiams.
Dėl to “plaukiojimo”, tai, matyt, yra taip: ten, kur aš dar galiu bristi, pačiam jau tenka plaukti…
Labai malonų būtų kad pats mokomosios medžiagos pateiktum daugiau. Nes ką dabar tenka skaityti tai ir susidaro nuomonė kad iki aiškumo ir kaip ten buvo gana sunku per patį suprasti nors pats ir esi pasitikintis savimi. lyvis
Žiemgaliai nebuvo jokie žemaičiai.
Tuo labiau, kad jų didesnė dalis buvo Latvijos dabartinėje teritorijoje.
Tik tiek, kad žiemgalių paskutinis postas (arba totemas) buvo Sidabrės pilis (kurios piliavietė ribojasi su Joniškio miestu), kurią kryžeiviai užėmė išdaviko pagalba.
Manoma, kad tas išdavikas vėliau pasivadino (ar buvo tokiu, kas atitiktų maždaug Judo vardą) žemaičiu – štai kodėl žodis žemaitis Joniškyje yra keiksmažodis. 🙂
“Draugas žiemgali”, pats visiškai teisus kad žiemgaliai nebuvo žemaičiai. Bet pats minėjai kad žiemgaliai vietoj keiksmažodžio vartoja žodį žemaitis. Iš to išplaukia kad žemaičiai buvo viršesni už žemgalius nes tik viršininkai yra keikiami už valdingus nurodinėjimus. Taigi “draugas žemgali” teks tapti pavaldiniu žemaičiui, gausi mažiau jį keikti kitaip neįtiksi žemaičiui – viršininkui. lyvis.
Apie žemaičius daina:
žemaitis kukutis,
tris bulves nuskutęs,
ketvirtą pradėjo ir
kelnes pridėjo! 🙂
Tikras lietuvis gaideliu giedojo
Kol tikras Žemaitis ji pro šikną vanojo …
Aha, tai tu, svetimo vardo vagie, esi žemaitis.
Susekėm. 🙂
Be to, dar ir pederastas. 😉
O tau karalius tik tas katru puopiežius karunoun?
tikras lietuvi, kāp sopronto esi tėkras nȧ lietovis, ale provuokatuorios.
Nuognē nuoro pasidžiaugtė tuokė vīkosė švėntė. Dongus spiejė paruodītė daugībė sava žėnklū. Bova vies, Saulė, lītus ė net krošuos žėnklioks. Smagiausē, ka pasibėngus apeigā vėsas stėchėjės nurėma. Dieků vėsīms dalīvavosīms 🙂
Spjauk bulbę. 🙂
Bovau ir aš.ačiū
Šaunuoliai
Rugpiūčio 3 d, 10 val, šeštadienį Luokės seniūnijoje Šatrijos kalne, mūsų senojo baltų tkėjimo šventvietę, kryžininkai – katalikai ruošiasi išniekinti mišiomis dievui Jahvei,prievartinio, smurtinio Žemaitijos krikšto proga. Religinės neapykantos kurstymo- vandalizmo renginį organizuoja Telšių vyskupija. (vyskupas Jonas Boruta SJ). Renginių visa programa paskelbta Bernardinuose, Žemaitijos turismo informacinio centro. Gerieji žmonės, ypač jau dalyvavusieji Amžinos ugnies šventėje, susirinkime, susikabinkime rankomis ir neleiskime katalikams išniekinti šventajį Šatrijos kalną ir šventvietės Aukurą!
Istorija kartojasi – prakeikti kryžiuočiai be atvangos tebepuola !
Kuom kauniesi kardu ar kuoka.Gal bambaliais atsimušinėji.
Nepatataikei. Bandyk dar kartą.
Jeigu susikautu Medvėgalio ir Šatrijos piliakalnių kariai , kuriuos paremtum..
Pats neskiri piliakalnio nuo alkakalnio. lyvis
O ALKAšai kaip susiję su ALKAkalniu?
Ar jie beaukodami nepersiragavo mišiauno? 🙂
kažkap organizouteis rek.kelinta adyna?
Rek būt iš vakara ir organizuotai viską daryti antraip žių galip ir Šatrijėlę prarasti ir viką akuratniai daryti, kapojimasis gali ir neišeiti į gerą, nu gegužės mėnesio vaizdus mačiau kolkas viskas laimingai baigėsi, atminkit tada kryžininkai nebuvo pasirengia jūsų puolimui, daba gali būti taip, kad bus su policija vykdoma ir kitokia apsauga, tai gi nebūkit kietasparandžiai ir gerai strategiją apmastykit, kad neprisidirbtumėte, tie kas aukurą naująjį mūrino daug kas bijojo, bet buvo ir iš tų žmonių kurie jautėsi visiškai saugūs tai darydami. ir pastatė tie žmonės tą aukurą tad neleiskim kvailais išsišokimais savo, aukurą prarasti ir patčią Šatrijėlę, kas atvyks iš vakaro būtų gerai susikalbėti ir patarti kas ir kaip bus. Nes strategija jau žmonių kurie ruošiasi atvykti yr paruošta liko tik smulkmenas aptarti. Aš jeigu viskas gerai tai atlėksiu iš vakaro, nes ryte jau turim būti vietoje.
Jau pasiruošta: iš vakaro budės vienas policijos ekipažas, nuo ryto – grandinė policininkų aplink kalną, atitvarai ir keturi ekipažai. Taip kad…
Sisiok sau į batą, gąsdintojau.
Tai ne bėda, kad bus daugiau policininkų – daugiau samanės reikės ir tiek. 🙂
O po tam visi bus žemaičiai ir giedos (ar baubs? 🙂 ) pagoniškas giesmes. 🙂
Sveikinu žemaičius su gražia švente!
Geriau atvažiuok apginti Kalną.
Nuo žemaičių savivalės? 🙂
Rugpjūčio 3 d. 10 val. – nuo krikščionių savivalės.
Lietuvių liaudies daina: 🙂
žemaitis kukutis,
tris bulves nuskutęs,
ketvirtą pradėjo
ir kelnes pridėjo!
🙂
Geriau atvažiuok apginti Kalną.
Nėra kada – reikia sode žolę pjauti. 🙂
O tai ir taip vienąkart užgaišau alke.lt, o tuo metu špokai čiut ne visas mano vyšnias suėdė. 🙂
Ne kumelio juokas, brol, kokie dalykai ant svieto dedas. 🙂
Žiauriai rimti dalykai. O Tu sau lyg žvengi.
Ką padarysi: likimas – sunkus kaip štanga. 🙂
Jis gi bedievis ko jisai tenai važiuos geriau štangą pakilnos. lyvis
Nu ja – nepastebėjau, kad man dievas nors kokią vagą nuravėtų, tai kaip aš jais galiu patikėti? 🙂
Arba.
Seniai seniai, labai seniai mano mama grįžo iš Pasvalio rajono, iš kapų. Rankoje turėjo rezgę su kapliuku, raktais bei pinigine, kur buvo 3 litai.
Pavakarojus pas seserį apie 23 val. ėjo namo gatve, kuri yra tarp univermago ir bažnyčios.
Tamsu, o čia prisistė du pacanai – čiupt vienas už rezgės.
Mama, nors jai buvo jau tada kokie 75 ar 80, sako:
pranešiu policijai.
Tas sako: užtilk, o tai kaip duosiu.
Ir ką – nunešė rezgę, pagrobė 3 litus (rezgę su raktais bei kapliuku paskui rado mano buvus žmona, kurios regėjimas kaip vanago. 🙂 , o tą žuliką pagavom (tada dirbau poličmeistrijoj) – teismas išleido vienąkart, pagavom antrąkart vėl taip pat plėšikaujant – vėl teismas išleido, tada policininkas jį, puolantį po ratais, suvažinėjo – tvarka.).
Paskui šnekam su mama apie tikėjimą.
Aš jai ir sakau:
kur buvo dievas?
Jis turėjo sušukti: atiduodat tris litus ir dar pridedat tiek pat. 🙂
Ale, kad nepridėjo!!!
Tai kaip gali tikėti tuo ko nėra, garbieji samariečiai? 🙂
Baltų vienybėje nedera kartoti kryžiaus karų bruktas prieštaras tarp etninių kraštų. Žemaitija susidarė Vidurio Lietuvos žemumos lietuviams vadintais žemaičiams susiliejus su pietiniais kuršiais, kurie 1244 m. sukilę pasiprašė karaliaus Mindaugo globos. Jiems atskirti nuo Livonijos okupuotų Šiaurinių kuršių Mindaugas pavadino Žemaitija. Taip Vidurio žemumos pavadinimas pakilo į aukštumą. Žemaičiai gražiausią krašto upę pavadino Minija.
Klodai, niekada nebuvo žemaitijos. Žemaičių centras arba jų sostinė, bet tai tik vieta o ne su aplinkinėm žemėn buvo Nemuno delte, kuris ištekėjo per upę Prieglių su sosstie Karaliaučiumi. Dabartinė Nemuno delta jau yra vėlesnis reiškinys. Ką šiandien vadiname žemaitija tai Kuršo kraštas. Jokios vidurio žemumos – žemaitijos nebuvo šita paties versija yra tik paties išmįslas. lyvis
Geriau atvažiuok apginti Kalną.
Nesutrukdyk Lyvio atsivertimo į tikrą tikėjimą. 🙂
Jis jau seniai apsivertęs.
Oi, nesakyk – jau apie žemaičius pradėjo teisingai šnekėti. 🙂
Kalną ginti nuo kryžeivių nėra taktiškai teisingas veiksmas. Reikia sugalvoti savo renginį ir tada tampame vietovės šeimininkais. Gal tos dienos kolektyvinį vardadienio šventimą arba aitvarų šventę būtų neblogas vaizdas ant Šatrijos kalno aitvarus sklandyti ar ką nors panašaus kad būtų ne kitiems draudimas o savo šventimas. lyvis
Galima švęsti Perkūno vardadienį ? Jei koks kryžininkas pasidomėtų, kokią metų dieną tai būna, atsakyti, kad praktiškai kasdien.
geros mintys
Nesiūlau, bet primenu: pvz., kaimiečiai savo apgina elektriniu piemeniu. 🙂
NAUJENA: Skubos tvarka administracinę bylą dėl eitynių išnagrinėjęs teismas atmetė Vilniaus savivaldybės apeliaciją, kuria ginčytas žemesnės instancijos teismo sprendimas, kuriuo savivaldybė įpareigota leisti eitynes Gedimino prospektu. Šis teismo sprendimas yra galutinis ir neskundžiamas.
LVAT konstatuoja, jog Konstitucijoje įtvirtinta teisė į taikius susirinkimus „yra fundamentali demokratinėje visuomenėje, todėl ją riboti galima tik įstatymu ir tik tuo atveju, kai reikia apsaugoti valstybės ar visuomenės saugumą, viešąją tvarką, žmonių sveikatą ar DOROVĘ arba kitų asmenų teises ir laisves“. Teismo nuomone, Vilniaus savivaldybės siekis perkelti eitynes į kitą vietą šių sąlygų neatitiko. Taigi LVAT įtvirtino kitką : Homoseksualistai yra Lietuvos dorovė! Be to kaip konstitucijos nuostata „Žmogui neturi būti kliudoma ieškoti, gauti ir skleisti informaciją bei idėjas.“, atitinka eitynėms – ką jau kojomis skleidžiama informaciją bei idėjas Lietuvoje? Pats sprendimas yra Vėmalai vemiančiųjų, kadangi neatitinka LR Konstitucijos 29 str. 2 d. „Žmogaus teisių negalima varžyti ir teikti jam privilegijų dėl jo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu.“, kaip matome dėl seksualinės orientacijos, varžyti teisės galima ir reikia.
Konfliktų ant Šatrijos reikia vengti, jais tik pasidžiaugtų bet kurios priešiškos Lietuvai jėgos. Beje, jos gali ir provokaciją surengti, būkie budrūs. Ir gali būti viskas išvartyta taip, kad tradiciškai pavaizduos krikščionis kaip nekaltas aveles, o senojo tikėjimo šalininkus kaip kraugerius vilkus.
Bet jautriausia katalikų bažnyčios vieta yra pinigai. Katalikų bažnyčia valstybės išlaikoma visų mokėtojų – netikinčiųjų, kitų tikėjimo atstovų – sąskaita. Be to, nemoka mokesčių. Ir tai, beje, iš esmės yra užsienio organizacija, kurios aukščiausia valdžia kitoje valstybėje.
Tokia privilegijuota padėtis neatitinka nei Konstitucijos, nei sveiko proto ir, jai esant, negalime laikyti savo valstybės demokratiška ir teisine.
Nepamirškite to ir neleiskite pamiršti kitiems. Tegu kiekvieną sykį, kai božnica išlenda su savo pretenzijomis, būna paminima, kad Lietuvos mokesčių mokėtojai taip pat turi jai pretenzijų. O deramas atsakas į agresyvius krikščionių veiksmus būtų politinio proceso, skirto valstybės finansavimo krikščionių bažnyčiai nutraukimo ir konfesinio mokesčio įvedimo, inicijavimas (tam nebūtina didinti mokestinę naštą gyventojams, tik ją perskirtyti). Konfesinis mokestis įprastinis Europos šalyse, o mokėjimas krikščionims iš bendro katilo pažeidžia kitų tradicijų tikinčiųjų ir netikinčiųjų teises. Patikėkit, konfesinis mokestis kur kas tiksliau parodytų, kiek Lietuvoje krikščionių negu apklausos ir gyventojų surašymai.
Žmonės kurie atvyks būkit išmintingi ir susivaldykit nešokdami bažnytininkams į akis filmuokit juos per jų apeigas taip kaip daro kai mes atliekame savasiais tik, neleiskit aukuro išniekinti, ne aš pats aukurą žadu saugoti jeigu prieš renginį bus kažkieno užsakymu nenugriautas… ir nesiruošiu šokti bažnygalviams į akis. jeigu būsiu nukrapštytas nuo kalno na aš ragus ir būgną atsivešiu tai patrukdysiti galėsime nuo šalia esančios kalvelės. 🙂
Istoriškai simboliškiau ir teisingiau būtų, kad kas nors (“vilkas”) nuo to švento Kalno tiesiai (šviesiai) nuridentų tą provakatvyskupą.
Šiaip sportinį interesą aš tam turiu.
Mon dar iduome tas kad tuos mėšias organizounamas jaunimou.Ar čia nebus kryžininku taktinis ejėms pasinauduotė jauno “kraujo”? Juk žėnuot,jauns karšts kraus,lengviau i konfliktus ein.O ivykus konfliktou,kap Goda saka,bus priežastis pavaidintė kankinius.Erzėn,rupūžės,ot erzėn…..
Būt gera, kad sulėktų tiek žmonių ir užimtų viršukalnę, kad nė kuisis neįkištų savo nosies, va tada nebeūtų kur mišias laikyti.
Ir dar girdėjau, kad kryžininkai labai nori kryžių pastatyti, mat jie nelaiko mūsų tikėjimo rimtu, mus laiko sektantais, ką tokiu atveju darysim…?
griausem
BŪTINAI.
šėndėin žiuriejau laida “Brydės”,aplink krėkšta.I tuoki dalyka išgėrdau,kryžininka lenk pri tuo kad nuo Šatrijas prasidieja žemaitėjės krėkšts.tad aju dabar anei praded kluotė kelia tam kad atseit Šatrėja “laba svarbi” krikščiuonybe veita.Ir matyt kėts žingsnis būto tuos veitas iomžėnėms.kryžia ismeigėms
šito neleisima padaryti šiknon tegu kryžius susikiša
Turiu benzopjūklą. Algi, kai reikės, kas nors praneškit – leiskit man tą šventą darbą atlikti.
O kuo visa kova baigėsi? Uodas nosies neįkišo? Pasidalinkite pergalės džiaugsmu…
Religinės neapykantos kurstytojas Telšių vyskupas J. Boruta SJ, nepanorėjo išlikti padorus, nesibrauti į mūsų religinę šventvietę ant Šatrijos kalno. Nepaklausė net Popiežiaus Pranciškaus 08.02 d. raginimo abipusei pagarbai tarp religijų,- vis tiek , 3 pilnų policijos ekipažų remiamas su dviem vyskupais ir Popiežiaus legatu kardinolu Peter Erdo užsirabazdino ant kalno. Jų akcija nepavyko, nes susiriko gerieji žmonės ir aniems panosėje aukojo Šatrijos šventvietėje Ugnies apeigas mūsų Dievams ir Deivėms. Pats Popiežiaus legatas kardinolas Peter Erdo dabar galės liudyti Vatikanui ir pasauliui,- kryžininkams nepavyko sunaikinti prigimtinės senosios baltų religijos. Jis savo akimis ir ausimis matė ir girdėjo mūsų apeigas ir maldas saviesiems Dievams,- gyvai vykstantį religinį gyvenimą. Kryžininkai, jūsų “pergalė” tuščiavidurė ir nepilna, tauta išsaugojo savo dvasią ir jos pamatą- etninę religiją. Vyskupai nuo kalno buvo nulydėti ožio ragu.
Ačiū, supratau.
Kryžeiviai pasitenkindami atšventė 600 m Žemaitijos krikštą. Bet jug tai Kuršo kraštas tai belieka paklausti ką šventė tie išpampe klebonėliai ar tik jie nešventė pačių savų gegužinę. Tai didžiulė banda, kurie didžiuojasi savo protėvių pažeminimu tai džiūstančios tautos medžio šaka. Mūsų ateitis praeityje o ne kryžeivių dejavimuose. Gal kiek apmaudu dėl vaidilų ir net krivio kurie tylėjo net viešo laiško neįstengė paviešinti dėl dvasinio kryžeivių nusikaltimo. Tik kasdieniniai žmonės susitelkė savo protėvių garbei. Netgi tas pats Vaiškūnas pasirodė esąs neįgalus, kuris kaip teigiama viena bobutė sakė ruošiamas krivio pavadavimui. Kailas lyvis
Kas čia žino, gal Vaiškūnas su tokiu Trinkūnu tuo metu grybaut ar uogaut buvo išvykę.