Pirmadienis, 24 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Privalomą žinių atnaujinimą vairuotojai laiko nereikalinga našta

www.alkas.lt
2025-05-28 12:18:00
0
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

VRM.lt nuotr.

       

Ar pakanka vieną kartą išlaikyti vairavimo egzaminą, kad visą gyvenimą būtum įgudęs, taisykles puikiai išmanantis vairuotojas? Su tuo sutinka beveik devyni iš dešimties vairuojančių lietuvių. Saugaus eismo žinovai pabrėžia – kelių eismo taisyklės keičiasi, automobiliai tobulėja, tad neatsilikti reikėtų ir vairuotojams. Vis dėlto papildomi egzaminai, jų teigimu, perteklinė priemonė – valstybė turėtų daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui apie eismo taisyklių pokyčius, o patys vairuotojai – skirti šiek tiek laiko žinių atnaujinimui.

„Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui atlikta gyventojų apklausa parodė, kad tik nedidelė dalis (14 proc.) vairuojančių apklaustųjų mano, jog visi vairuotojai turėtų periodiškai atnaujinti savo teorines vairavimo žinias.

Beveik pusė (45 proc.) respondentų teigė manantys, kad žinios turėtų būti atnaujinamos tik tuo atveju, jei vairuotojas padaro daug KET pažeidimų.

Vis dėlto 41 proc. vairuojančiųjų apklaustųjų atsakė, kad žinių atnaujinti reikalo nemato: beveik ketvirtadalis (24 proc.) yra įsitikinę, kad patyrusiems vairuotojams papildomas mokymasis apskritai nereikalingas jokiais atvejais, o 17 proc. apskritai tai laiko papildoma ir nereikalinga našta.

Pastebi naujienų vairuotojams trūkumą

Vis dažniau pasigirsta siūlymų vairavimo įgūdžių atnaujinimą padaryti privalomu – argumentuojama, kad tai padėtų didinti eismo saugumą ir sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių. Vis dėlto vairavimo ekspertai pastebi, kad valstybinės institucijos turėtų daugiau investuoti į Kelių eismo taisyklių (KET) naujienų ir pasikeitimų pristatymą vairuotojams – tai padėtų juos geriau informuoti.

Buvęs lenktynininkas ir vienas žinomiausių vairavimo instruktorių Lietuvoje Artūras Pakėnas sako, kad jei žmogus jaučiasi užtikrintai prie vairo, laikui bėgant natūraliai mažėja jo budrumas, o įpročiai – ne visada išlieka teisingi, mat taisyklės nors ir retai, tačiau kinta. Be to, anot jo, keičiasi vairavimo sąlygos, eismo intensyvumas, transporto priemonių technologijos, todėl savanoriškas žinių ir įgūdžių atnaujinimas gali padėti išvengti klaidų, kurios kainuoja brangiai – kartais net gyvybę.

Du skirtingi dalykai

Jis ragina skirti du dalykus – pakartotinį privalomą egzaminą ir sąmoningą savanorišką žinių atnaujinimą, kurio daugeliui atsakingų vairuotojų turėtų pakakti.

„Vairuotojams, padariusiems rimtus pažeidimus, privalomas grįžimas į mokyklos suolą gali būti naudingas. Kita vertus, ilgalaikėje perspektyvoje svarbu, kad visi vairuotojai savanoriškai reguliariai atnaujintų žinias ir įgūdžius. Ne tik todėl, kad keičiasi taisyklės ar technologijos, bet ir todėl, kad tai padeda ugdyti brandesnę vairavimo kultūrą – suvokimą, kad kelių eismas nuolat kinta, ir mes turime keistis kartu su juo“, – teigia vairavimo instruktorius.

„Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas ne kartą yra pabrėžęs, kad bendrovės darbuotojai skatinami vairavimo žinias ir įgūdžius atnaujinti, jiems organizuojami specialūs mokymai. Vis dėlto jis pabrėžia, kad tai turėtų būti kiekvieno vairuotojo asmeninė atsakomybė – vairuojantys puikiai žino, kokių įgūdžių ar žinių jiems labiausiai stinga.

Jis antrina A. Pakėnui – informacinės kampanijos, pačių vairuotojų sąmoningumo didinimas eismo kultūrą pakeltų kur kas labiau nei privalomas žinių atnaujinimas.

„Manau, kad kiekvienai įmonei, nepriklausomai nuo to, kuo ji užsiima, turėtų būti labai svarbu, kad darbuotojai kelyje būtų saugūs, ramūs, drąsūs. Net ir patyrusiems vairuotojams pravartu savanoriškai atnaujinti žinias, nes kelių eismo taisyklės nuolat kinta. Be to, laikui bėgant prarandami praktiniai įgūdžiai – gebėjimas valdyti automobilį sudėtingesnėmis sąlygomis ar tinkamai reaguoti netikėtose situacijose. Pavyzdžiui, jei trūksta automobilio statymo įgūdžių  – juk galima įsigyti privačių pamokų“, – sako R. Viršilas.

Pataria žinias atnaujinti savanoriškai

Manantiems, kad taisyklės daugybė metu nesikeičia, tad ir mokytis iš naujo jų nereikia, instruktorius A. Pakėnas pateikia pavyzdį.

„Pavyzdžiui, 2018 metais buvo pakeistos taisyklės dėl posūkių, kai šviesoforuose yra papildoma sekcija su žalia rodykle, tačiau daugelis iki šiol nežino, kaip tokiose sankryžose elgtis, nes niekada nebuvo tinkamai informuoti arba tiesiog jų kasdieniai keliai pro tokius šviesoforus neveda. Manau, kad aiškus ir profesionalus informavimas tokias problemas išspręstų“, – pastebi A. Pakėnas.

Jis pastebi, kad atnaujinti vairuotojams pravartu būtų ne tik teorines žinias, bet ir praktinius įgūdžius. Visų pirma – dėl itin sparčiai tobulėjančių, greitėjančių ir didėjančių automobilių.

„Automobiliai keičiasi labai sparčiai, šiuolaikinės transporto priemonės turi daugybę elektroninių sistemų ir pažangių saugumo funkcijų. Vis dėlto daugelis vairuotojų net nežino, kaip jomis naudotis. Kiekvienam būtų naudinga suprasti, kaip kelyje elgtis su šiuolaikiniu automobiliu“, – dėsto A. Pakėnas.

Parengta pagal „Švyturys-Utenos alus“ pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Pavojų keliuose kelia ne tik neblaivūs ir nekultūringi vairuotojai
  2. Vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys
  3. Nors ir suprasdami grėsmę eismo saugumui, telefonų vairuotojai nevengia
  4. Vairuotojai pagalbos šaukiasi ne tik žiemą
  5. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  6. Pašalinės veiklos prie vairo vairuotojai vis dar neatsisako
  7. Artimiausiomis dienomis vairuotojai turėtų saugotis plikledžio spąstų
  8. Vairuotojai mobiliųjų iš rankų nepaleidžia
  9. Numatomi krituliai ir plikledis – vairuotojai raginami išlikti budrūs
  10. Su priekaba be specialių žinių – nelaimė čia pat
  11. Vairuotojų prašymas vairuotojams: laikytis saugaus greičio ir leisti persirikiuoti
  12. Atšvaitus dėvi vienas iš trijų šalies gyventojų
  13. Vairavimo kultūra pamažu gerėja
  14. Eismo saugumą lemia ir jausmai
  15. KET privalo laikytis visi eismo dalyviai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kelias, žiema
Gamta ir žmogus

Pasirodžius snaigėms – prasideda avarijos keliuose

2025 11 24
Volodymyras Zelenskis
Lietuvoje

G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas

2025 11 24
Vandens telkinys
Lietuvoje

Klaipėda stiprina medžių apsaugą nuo bebrų daromos žalos

2025 11 24
Pašto ženklai Šv. Kalėdos ir Naujieji metai
Kultūra

Lietuvos paštas pristato karpinių meno įkvėptus šventinius ženklus

2025 11 24
Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė
Gamta ir ekologija

Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė

2025 11 24
Originalusis 1918 metų Tilžės aktas: istorinės svarbos lobis, pasiekiamas tik Karo muziejuje | Vytauto Didžiojo karo muziejaus nuotr.
Istorija

Tuskulėnuose – iškilmingas Didžiojo prūsų sukilimo ir Tilžės Akto minėjimas

2025 11 23
Rustemas Umerovas
Ukrainos balsas

Ukraina spaudžiama dėl JAV taikos plano: Kijevas, Europa ir Vašingtonas ieško sprendimų

2025 11 22
Antanas Terleckas | lrv.lt nuotr.
Kultūra

Seimas spręs dėl 2028-ųjų proginių metų paskelbimo

2025 11 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Juozas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Antanas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Ruslanas Bortnikas (Politeka) apie R. Armaitis. Po šito taikos plano – mes, Latvija ir Estija busime sekantys meniu punktai!

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pasirodžius snaigėms – prasideda avarijos keliuose
  • G. Nausėda su Ukrainos Prezidentu aptarė karo sprendimo paieškas
  • Klaipėda stiprina medžių apsaugą nuo bebrų daromos žalos
  • Restauruotos vertybės papildys Valdovų rūmų muziejaus parodą

Kiti Straipsniai

Kelias, žiema

Pasirodžius snaigėms – prasideda avarijos keliuose

2025 11 24
Kalėdos

Beveik pusė gyventojų per Kalėdas ruošiasi priimti svečius namuose

2025 11 23
Sveikata

2 iš 3 gyventojų kartą per metus praveria privačių gydymo įstaigų duris

2025 11 23
Kariuomenės diena

Minint Kariuomenės dieną – Vilniuje eismo ribojimai

2025 11 21
Kelių valyma

Kelininkai paskelbė žiemos pradžią

2025 11 20
Kelio darbai

Zujūnų seniūnijoje keisis eismo tvarka

2025 11 19
Kelio darbai

Pradedamas tvarkyti tiltas per Šyšą Šilutėje

2025 11 18
Atitvarai

„Via Lietuva“ pristato naują eismo saugumo sprendimą

2025 11 17
Elektromobiliai

Elektromobilį įpirktų kas penktas lietuvis

2025 11 17
„Regitra“

Nuo gruodžio – susigrąžinti teisę vairuoti bus galima tik „Regitroje“

2025 11 17

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Juozas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Antanas apie T. Baranauskas. Kultūrveibinai
  • Ruslanas Bortnikas (Politeka) apie R. Armaitis. Po šito taikos plano – mes, Latvija ir Estija busime sekantys meniu punktai!
  • skt. apie Nemune vykdytų darbų žala aplinkai – milijoninė
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kelio darbai

Ruošiamasi tvarkyti kelią Klaipėda–Radailiai– Kretinga

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai