Antradienis, 12 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Įvairenybės

Su priekaba be specialių žinių – nelaimė čia pat

www.alkas.lt
2022-06-11 16:17:43
0
Su priekaba be specialių žinių – nelaimė čia pat

Priekaba | pixabay.com, Babylass nuotr.

Daugelis besimokančiųjų valdyti automobilį vairavimo mokyklose apie priekabos tempimą išgirsta tik viena ausimi. Mokytis to praktiškai niekas nereikalauja, jei nereikia specializuotos kategorijos.

Bet prijungus priekabą transporto priemonės valdymas smarkiai  keičiasi, dėl to specifinių žinių ir įgūdžių trūkumas dažnai ir tampa nelaimės priežastimi.

Skirtingoms priekaboms – skirtingos kategorijos

Lietuvos kelių eismo taisyklės numato, kad tuo atveju, kai tempiamos priekabos leidžiamoji masė yra mažesnė nei 750 kg, B kategoriją turintiems vairuotojams papildomų mokymų ir vairavimo su priekaba įgūdžių patikrinimo nereikia.

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas sako, kad „paprastosios“ B kategorijos vairuotojai praktiškai yra nė kiek neparengti vairuoti priekabas – jie galbūt būna tik viena ausimi girdėję šiek tiek teorijos apie didesnius dinaminius priekabos gabaritus.

„Vairavimo mokyklose besimokančiųjų tikslas yra kuo greičiau įgyti licenciją, o ne kuo daugiau išmokti, todėl nėra daug norinčių mokytis vairuoti su priekaba“, – aiškina ekspertas.

„Nežinodami dinaminio gabarito priekabą tempiantys vairuotojai gali nubraukti šonus, užvažiuoti ant šaligatvių“, – priduria instruktorius.

Anot Emilijos Bardauskienės, „Regitros“ atstovės spaudai, norintiems naudoti transporto priemonę su didesnėmis priekabomis (tempiamais nameliais ant ratų, priekaba žirgui, oro balionui ar panašiai) tenka išsilaikyti specialius egzaminus, po kurių suteikiama B96 arba BE vairavimo kategorija.

B96 kategoriją galima gauti išlaikius praktinį egzaminą. Turint tokį pažymėjimą, bendras automobilio ir priekabos svoris negalės  būti didesnis nei 4250 kg.

BE kategorijai gauti jau reikės ne vien praktikos, bet ir teorijos egzamino, tačiau išlaikius tokius egzaminus vairuotojams leidžiama vilkti priekabą, kurios pačios leistinas svoris yra iki 3500 kg.

Keičiasi dinamika

Lengvosios priekabos prikabinimas automobilio valdymą pakeičia nedaug, tačiau priekabos svoriui augant vis akivaizdžiau juntama, kad ir greitėjimui, ir stabdymui reikia daugiau laiko, o kylant įkalnėmis tenka persijungti ir žemesnę pavarą. Iš vairuotojo tai reikalauja gerokai didesnio dėmesingumo ir savo veiksmų planavimo toliau į priekį.

Dėl netinkamo svorio paskirstymo, kelio nelygumų ar vėjo gūsių važiuojant didesniu greičiu gali tekti susidurti su pavojinga priekabos švytavimo problema. Šiuolaikiški automobiliai gana dažnai turi priekabos vingiavimo stabilizavimo sistemas, tačiau jų galimybės ribotos.

Dėl to vairuotojui dažniausiai taip pat tenka imtis veiksmų: palengva mažinti greitį kol priekaba išsitiesins. Tačiau tą supranta toli gražu ne kiekvienas.

„Neturintys tinkamos patirties tokioje situacijoje dažnai spaudžia akceleratorių arba per staigiai stabdo, o tuomet nutinka vadinamosios žirklės – priekabą užmeta į šoną, o ji paskui save nusitempia automobilį“, – apie vieną iš pavojingiausių situacijų tempiant priekabą aiškina A. Pakėnas. Tiesa, instruktorius pabrėžia, jog tokių situacijų Lietuvoje yra pasitaikę vos keletas.

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) primena, jog labai svarbu tinkamai paskirstyti svorį vienaašėse priekabose. „Jei krovinio svorio centras yra priekabos gale, priekaba kelia transporto priemonės galą ir suvaldyti ją sunku, o kartais ir  neįmanoma.

Todėl kraunant krovinį į priekabą, reikia stengtis, kad svorio centras būtų priekabos priekyje ir būtų spaudžiamas sukabintuvas“, – nurodo LTSA atstovė Eglė Kučinskaitė.

A. Pakėnas taip pat primena, kad jokiu būdu nereikėtų prie automobilio kabinti priekabos, kuri yra sunkesnė už patį automobilį, nes automobilio stabdžiai tokiai priekabai nėra pritaikyti, stabdymo metu automobilis gali būti nustumtas nuo kelio, o tokios priekabos sukeltas švytuoklės efektas būtų labai pavojingas.

Nemažai daliai vairuotojų sunkiai įveikiamos užduotys vairuojant automobilį su priekaba yra ir šoninis parkavimasis bei važiavimas atbuline eiga su priekaba. Instruktoriai primena, kad atliekant minėtus manevrus, pati priekaba suksis į priešingą pusę nei tikisi nepatyręs vairuotojas, tad prieš išvažiuojant į kelią, vertėtų pasitreniruoti aikštelėje, kur daug vietos ir mažai rizikos apgadinti kitas eismo priemones.

Nelaimių su priekabomis pagausėja atšilus orui

BTA draudimo Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad žiemą siekiant žalos atlyginimo dėl įvykių, kuriuose figūruotų priekabos, kreipiamasi retai.

„Atšilus orui padėtis visiškai pasikeičia: suaktyvėja darbai soduose ir sodybose, o į automobilį telpa ne visi įrankiai, todėl paprasčiausias išeitis yra prisikabinti priekabą, ir į ją susikrauti reikiamus daiktus.

Deja, praktika rodo, kad ne visais atvejais vairuotojai tą daro saugiai. Numoja ranka ir į kelių eismo taisykles, ir į techninius reikalavimus“, – sako draudimo bendrovės ekspertas.

Jo teigimu, su priekabomis susijusios nelaimės įvyksta ne tik važiavimo metu. „Viena iš dažnai pasitaikančių problemų – nesaugus priekabos pastatymas neįsitikinus, kad ji nenuriedės. Būna, naudotojas pastato priekabą nuokalnėje, o po kiek laiko randa ją nuriedėjusią.

Todėl, jei nėra galimybės priekabą palikti saugiai, užfiksuoti jos vietą ratų atsparomis, geriau iš viso nepalikinėti atkabintos nuo automobilio ir paieškoti kitos parkavimo vietos. Deja, su riedančiomis transporto priemonėmis, pasitaiko ir labai skaudžių nelaimių“, – aiškina A. Žiukelis.

Ekspertas taip pat nurodo, jog ne kartą teko susidurti su atvejais, kai žalos atlyginimo siekiama dėl iš priekabos iškritusio krovinio. „Krovinys turi būti pritvirtintas, neturi byrėti, kristi iš priekabos. Reikėtų įvertinti, ar važiuojant vėjas neišpūs krovinio – statinių ar kitų daiktų.

Taip pat reikia atsižvelgti, jog vežant sunkų krovinį, pvz., smėlį, priekabos negalima perkrauti ir stengtis, kad bendras jos svoris būtų ne didesnis už pusę ją velkančiojo automobilio svorio“, – pataria A. Žiukelis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  2. Klaidos sportuojant gali baigtis nelaime
  3. Ir maža nelaimė kelyje gali virsti didele bauda
  4. Neatsakingai naudojamos tolimosios žibintų šviesos – tiesus kelias į nelaimę
  5. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  6. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  7. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“
  8. Įsivyravus karščiams didėja avarijų tikimybė
  9. Iš pažiūros nekaltas automobilių pardavėjų poelgis gali atsisukti baudomis
  10. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  11. Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.
  12. Persukus laikrodžių rodykles padaugėja avarijų, pastebi draudikai
  13. Draudikai: vairuotojai išnaudoja ne visas galimybes
  14. Jei automobilis ima slysti šlapiame kelyje
  15. Plikledis jau pridarė nemažai nuostolių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Saulės elektrinės įrengimas | enmin.lt nuotr.

Audros niokojo ir saulės elektrines

2023 09 11
Žalias Kaunas | kaunas.lt nuotr.

Kaunas imasi mažinti triukšmą ir taršą

2023 09 11
Avarija | pixabay.com nuotr.

Pavargus prie vairo geriau nesėsti

2023 09 09
7 iš 10 vairuotojų regėjimą tikrinasi per retai

A. Valotka. Aš – už „Bolt“!

2023 09 08
Eismas | pixabay.com nuotr.

Dėl spūsčių miestuose kalti ne tik studentai

2023 09 08
Policija | policija.lrv.lt nuotr.

Rugsėjį – 8 skirtingos eismo dalyvių patikros

2023 09 05
Eismas, perėja| Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Apie saugumą kelyje galvoja tik 20 proc. tėvų

2023 09 04
Eismas | pixabay.com nuotr.

Kas labiausiai erzina vairuotojus rugsėjį?

2023 09 02
Slydimas ant balos – pavojingesnis už plikledį

Paslysti kelyje galima ir vasarą

2023 09 02
Rugsėjo eismas | vilnius.lt nuotr.

Sostinė ruošiasi artėjančiam rudens pikui

2023 09 01
Rodyti daugiau

Naujienos

Pinigai | pixabay.com nuotr.
Lietuvoje

Skiriant paramą bus vertinamas ir turtas

2023 09 12
Lietuva pasirašė Europos plastiko paktą
Lietuvoje

Seimas pritaria plastikinių pakuočių perdirbamui

2023 09 12
Nacionalinė koncertų salė | lrkm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Pristatyti Nacionalinės koncertų salės planai

2023 09 12
Sodų bendrija | am.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Mažės biurokratijos sodų bendrijų gyventojams

2023 09 12
Eugenijus Gentvilas Saulius | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Liberalai sieks mažinti ribojimus

2023 09 12
Kovai su žalingais įpročiais Vilnius pasitelks islandų patirtį
Lietuvoje

Telkiamos pajėgos narkotikų užkardymui mokyklose

2023 09 12
Oleksandras su Ukrainos centro savanorių komanda | VDU archyvo nuotr.
Lietuvoje

Tarptautiniai ekspertai VDU įvertino – išskirtinis Universitetas visoje Europoje

2023 09 12
Apie Kauno modernizmo architektūros įrašymą į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą | unesco.lt nuotr.
Architektūra

Apie Kauno modernizmo architektūros įrašymą į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą

2023 09 12

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Bet - apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • bet kodėl apie Tarptautiniai ekspertai VDU įvertino – išskirtinis Universitetas visoje Europoje
  • Suėmimo diena apie Rusijos laukia neabejotinas krachas
  • jo apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Skiriant paramą bus vertinamas ir turtas
  • Seimas pritaria plastikinių pakuočių perdirbamui
  • Pristatyti Nacionalinės koncertų salės planai
  • Mažės biurokratijos sodų bendrijų gyventojams
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Audros niokojo ir saulės elektrines

by Ditė Česėkaitė
2023 09 11
0
Saulės elektrinės įrengimas | enmin.lt nuotr.

Rugpjūčio mėnesį Lietuvą talžiusios audros negailėjo ne tik medžių, automobilių ir statinių stogų. Retai matomo dydžio krušos ledai, kritę ant...

Skaityti toliau

Kaunas imasi mažinti triukšmą ir taršą

by Ditė Česėkaitė
2023 09 11
0
Žalias Kaunas | kaunas.lt nuotr.

Siauromis Kauno senamiesčio gatvelėmis keliones trumpinantiems ar betiksliai riedantiems vairuotojams jau kitąmet teks keisti šiuos ydingus įpročius ar jų išvis...

Skaityti toliau

Pavargus prie vairo geriau nesėsti

by Ditė Česėkaitė
2023 09 09
0
Avarija | pixabay.com nuotr.

Trumpėjančios dienos, artėjantys lietingi rudeniški orai bei pasikeitęs – intensyvesnis ir labiau varginantis gyvenimo tempas dažną mūsų priverčia vis dažniau...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Bet - apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • bet kodėl apie Tarptautiniai ekspertai VDU įvertino – išskirtinis Universitetas visoje Europoje
  • Suėmimo diena apie Rusijos laukia neabejotinas krachas
  • jo apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai
  • Kamara apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
Kitas straipsnis
Kaip apsaugoti naminius nuo erkių?

Augintinis ir graži veja. Kaip suderinti?

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai