„Via Lietuva“ valstybinės reikšmės krašto kelyje Kaunas–Žeimiai–Šėta esančiame dviračių take atliko išskirtinį bandymą – keli šimtai metrų šio tako paženklinti naktyje švytinčiais fluorescenciniais dažais. Šie dažai dieną nuo šviesos „pasikrauna“, o tamsiuoju paros metu šviečia be papildomų šviesos šaltinių. Tokia naujovė – ypač naudinga eismo dalyviams neapšviestuose ruožuose.
Šią savaitę, sulaukus darbams tinkamų oro sąlygų, „Via Lietuva“ fluorescenciniais dažais paženklino kelyje Nr. 232 Kaunas–Žeimiai–Šėta esančią 400 metrų dviračių tako atkarpą nuo 35,45 iki 35,85 km. Iš viso paženklinta apie 100 m2 tako, o apatiniam sluoksniui sunaudota apie 45 kg baltų bei apie 100 kg fluorescencinių dažų. Šie darbai buvo atlikti per dvi dienas – pirmąją dieną buvo įrengtas apatinis baltų dažų sluoksnis, kuris leis tamsiu paros metu geriau atspindėti šviečiančius dažus, o kitą dieną jau buvo įrengtas sluoksnis su šviečiančiais dažais.
Įprasto tipo ženklinimas pats nešviečia, o tik atspindi transporto priemonių žibintų skleidžiamą šviesą. Tuo metu fluorescenciniai dažai dieną kaupia šviesos energiją, todėl šviesdami naktį yra geriau matomi. Tokiais dažais galima pažymėti dviračių tako vingius, dviračių tako šoninius gabaritus, pavyzdžiui, esant aukštiems šlaitams.
Kelionės bus saugesnės
„Tokie inovatyvūs sprendimai turi vieną tikslą – saugesnes keliones kiekvienam. Tuo pačiu tai yra puiki galimybė įsitikinti, kad net maži pokyčiai gali turėti didelį poveikį. Šis pilotinis sprendimas – žingsnis kuriant ateities kelius, kuriame saugumas eina koja kojon su technologijomis”, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Pažymima, jog šių dažų naudojimas kol kas nėra reglamentuotas ir atspindžio reikalavimai tokio tipo ženklinimui šiame pilotiniame projekte nebus keliami.
AB „Via Lietuva“ Infrastruktūros priežiūros skyriaus vadovas Modestas Lukošiūnas pabrėžia, jog horizontalusis ženklinimas yra viena esminių saugų eismą užtikrinančių priemonių keliuose, takuose bei šaligatviuose.
„Įprastai ženklinimas yra baltos ar kitos spalvos linijos, turinčios šviesą atspindinčias savybes. Tai leidžia daug geriau orientuotis eisme: matyti eismo juostų kraštus, krypties trajektoriją, sankryžas, kliūtis ir pan.
Šiuo pilotiniu projektu išbandoma technologija, kuri skiriasi nuo įprastinės tuo, kad neatspinti šviesos, bet pati šviečia nakties metu. Fluorescencinės medžiagos, esančios dažuose, dienos metu kaupia šviesos energiją, o nakties metu ją skleidžia šviesdamos. Tokiu būdu, pėstiesiems ar važiuojantiems transporto priemonėmis, kurios neturi ryškaus šviesos šaltinio, pavyzdžiui, dviračiais ar paspirtukais, užtikrinamas geras ženklinimo linijų matymas nakties metu“, – paaiškino M. Lukošiūnas.
AB „Kelių priežiūra“, kuri pagal sutartį su AB „Via Lietuva“ yra atsakinga už kokybišką valstybinės reikšmės kelių priežiūrą, generalinis direktorius dr. Audrius Vaitkus džiaugėsi, kad bendrovė gali įgyvendinti naujoviškus sprendimus, kurie didina eismo saugumą ir patogumą visiems eismo dalyviams, ypač tamsiu paros metu.
Parengta pagal „Via Lietuva“ pranešimą