Trečiadienis, 19 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Kuršių nerijoje atidarytas naujasis dviračių takas Smiltynė–Nida

www.alkas.lt
2024-09-12 16:02:43
0
Dviračių takas Smiltynė–Nida | lakd,lt nuotr.

Dviračių takas Smiltynė–Nida | lakd,lt nuotr.

       

Susisiekimo ministerija ir „Via Lietuva“ oficialiai paskelbė apie mėnesiu anksčiau nei planuota baigtą svarbiausią šių metų darnaus judumo projektą šalyje. Kuršių nerijoje atidarytas atnaujintas dviračių takas nuo Juodkrantės iki Pervalkos, Preilos ir jūros link. Tai – moderniausias Lietuvoje ir aukščiausius standartus atitinkantis pėsčiųjų bei dviračių takas.

Dviračių tako Smiltynė–Nida atnaujinimo pabaiga paminėta šiandien įvykusiame paskutinės likusios tako atkarpos atidaryme. Pirmieji naująjį kelią dviračiais išbandė renginio dalyviai, aplankydami Juodkrantę bei Pervalką. Juodkrantėje buvo pristatytas tako projektas ir padėkota visiems prisidėjusiems prie jo įgyvendinimo.

Kaip renginyje sakė susisiekimo ministras M. Skuodis, bendros ir papildomos „Via Lietuva“ bei darbus vykdžiusių rangovų pastangos leido darbus baigti greičiau, nei planuota.

„Šiandien esame istorinio įvykio liudininkai: bemaž du dešimtmečius laukta Neringos tako atnaujinimas pasiekė finišo tiesiąją.

Tai – vienas labiausiai lauktų projektų susisiekimo srityje. Įrodėme, kad už rekonstrukciją atsakingos institucijos, savivaldybė ir rangovai, kartu siekdami bendro tikslo, gali įgyvendinti sudėtingiausius, net aplinkai jautrius infrastruktūros projektus ir rasti kompromisus, taip atliepiant visuomenės poreikius. Nauja, patogi, saugi Kuršių nerijos jungtis prisidės ne tik prie susisiekimo, bet ir turizmo.

Ji yra mūsų visų, todėl linkiu ja kuo dažniau naudotis“, – atidarydamas renginį Juodkrantėje, sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Istorinio Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukcija vyko etapais: praėjusiais metais atnaujinta 13,5 km tako dalis nuo antrojo Smiltynės paplūdimio iki Juodkrantės, šiemet rekonstruota likusi, 22 km ilgio, tako dalis nuo Juodkrantės iki Pervalkos, Preilos ir jūros link.

„Praėjusiais metais rekonstravę 13,5 kilometrų tako, dar intensyvesnius darbus tęsėme ir šiemet. Šiandien atidaryta 22 kilometrus siekianti tako atkarpa yra puikus susitelkimo, planavimo ir lūkesčių valdymo pavyzdys. Sudėtingas ir didelės apimties projektas, suprantant jo reikšmę vietiniams gyventojams ir Kuršių nerijos svečiams, baigtas net anksčiau nei planuota, vos per daugiau nei 5 mėnesius.

Darnaus judumo sprendimų plėtra šalyje yra svarbi mūsų įmonės veiklos kryptis, iš esmės keičianti ne tik dviračių infrastruktūrą Lietuvoje, bet ir kurianti teigiamą visos šalies įvaizdį“, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Iki praėjusių metų, 1978 m. dalimis įrenginėjamas ir per visą pusiasalį vingiuojantis takas, remonto darbų nebuvo sulaukęs.

Leis aplankyti ne tik miestelius

Kuršių nerijos nacionaliniame parke besidriekiančio pėsčiųjų ir dviračių tako ilgis yra apie 50 km. Jo didžioji dalis, t. y. 35 km atkarpa nuo Smiltynės iki Juodkrantės ir nuo Juodkrantės iki Pervalkos, priklauso akcinei bendrovei „Via Lietuva“, kuri rangos darbų sutartį šių metų pradžioje pasirašė su konkursą laimėjusia įmone „YIT Lietuva“. Galutinis tako ruožas nuo Preilos iki Nidos priklauso Neringos savivaldybei.

Atnaujintas dviračių takas nuo Smiltynės iki Nidos yra 2,5–3,5 metrų pločio, su asfalto danga, kuri įrėminta bortais. Tai leidžia užtikrinti, kad esant poreikiui, specialusis transportas galėtų tinkamai naudotis susisiekimo infrastruktūra ir nepažeistų rekonstruoto tako konstrukcijos.

Ties Juodkrante 2,7 kilometro ilgio ruože įrengta 5,5 metrų pločio dviračių gatvė su 2 metrų pločio sekcija pėstiesiems. Taip pat čia yra 37 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, poilsio aikštelės su suoliukais ir dviračių stovais.

„Pagaliau važiuodami dviračiais ilgiausiu šalyje dviračiu taku galėsime nesibaiminti dėl jo kokybės ir saugiai grožėtis Kuršių nerija. Atlikti darbai svarbūs ne tik Neringai, bet ir tarptautinei dviratininkų bendruomenei, juk šis takas priklauso Europos dviračių takų tinklui. Svarbu ir tai, kad dalis Juodkrantės Žaliojo kelio tampa dviračių gatve ir mums tai yra dar vienas žingsnis į priekį, Neringai siekiant žaliosios savivaldybės statuso.

Be to, matydamas didžiulį visuomenės susidomėjimą darbais, neabejoju, dviračių turizmas Neringoje pasieks naujas aukštumas. Dėkoju kiekvienam, prie šių darbų prisidėjusiam“, – sako Neringos meras Darius Jasaitis.

Beveik 22 km ilgio dviračių tako atkarpa pro Juodkrantę link Pervalkos, Preilos ir Baltijos jūros rekonstruojama laikantis griežtų aplinkosauginių reikalavimų.

Kuršių nerijos gamta yra unikali, todėl vykdant projektą, buvo naudojami išskirtiniai sprendimai, pvz., Naglių gamtinio rezervato teritorijoje dviračio takui buvo naudojama unikali pilko smėlio spalvos asfalto danga, kuri labiausiai dera prie gamtinės aplinkos. Poilsio aikštelių danga irgi speciali – paruošta iš organinio rišiklio, gaminamo iš gysločio sėklų luobelių ir granito skaldos mišinių. Siekiant apsaugoti gamtą ir gyvūnų buveines, prie dviračių tako įrengta medinė tvora.

Neringos dviračių tako atnaujinimo darbus vykdė įmonė „YIT Lietuva“, kuri laimėjo „Via Lietuva“ paskelbtą viešąjį konkursą. Rekonstrukcijos darbų kaina – 15,1 mln. Eur su PVM.

„Via Lietuva“ šiais metais taip pat yra inicijavusi ir 10 km siekiančio automobilių kelio Kuršių Nerijoje nuo Alksnynės iki Juodkrantės atnaujinimo darbus, kuriuos pabaigti numatyta šį rudenį.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Atidaroma dar viena dviračių tako atkarpa Kuršių nerijoje
  2. Neringa primena: dviračių eismas kelyje Smiltynė–Nida – draudžiamas
  3. Prasideda ilgiausios dviračių ir pėsčiųjų tako Smiltynė-Nida atkarpos įrengimas
  4. Prasideda tako Smiltynė–Nida atkarpos įrengimas
  5. Dviratininkams atverta tako Smiltynė–Nida dalis
  6. Pradedamas automobilių kelio Smiltynė-Nida atnaujinimas
  7. Neringoje atidaromas pėsčiųjų ir dviračių takas
  8. Pavasarį prasidės dabai kelyje Smiltynė–Nida
  9. Baigti pertvarkos darbai kelio ruože Smiltynė Nida
  10. Lietuvos pajūriu drieksis istoriškai reikšmingas tarptautinis dviračių takas
  11. Rengiamasi Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako pirmų dviejų ruožų atnaujinimui
  12. Kuršių nerijoje prasideda tarptautinis Tomo Mano renginys
  13. Iki metų pabaigos – apie 40 km pėsčiųjų ir dviračių takų
  14. Tęsiamas Neringos dviračių tako atnaujinimas
  15. Dviračių infrastruktūrai – milijoninės investicijos

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Simonas Kairys
Lietuvoje

Seimas pritarė paveldo reformai

2025 11 18
Kibernetinis saugumas | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Steigiami 44 saugumo operacijų centrai

2025 11 18
Kad nepasikartotų Medininkų tragedija
Lietuvoje

Laisvės premija skirta Medininkų žudynes išgyvenusiam Tomui Šernui

2025 11 18
A. Rusteika. Balionų isterija – priedanga politinei aferai
Lietuvoje

VGT – siūlymai dėl oro erdvės gynybos

2025 11 18
Kelio darbai
Lietuvoje

Pradedamas tvarkyti tiltas per Šyšą Šilutėje

2025 11 18
Antanas Nedzinskas
Lietuvoje

Generalinė prokurorė kreipėsi į Seimą dėl A. Nedzinsko neliečiamybės

2025 11 18
Traukinys
Lietuvoje

Atnaujinti traukinių tvarkaraščiai

2025 11 18
Lotomatai
Gamta ir žmogus

Naujovė Baltijos šalyse – lotomatai

2025 11 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Eugenijus Murajevas apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?
  • +++ apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • Budweiser apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • +++ apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Seimas pritarė paveldo reformai
  • Bėgimo takeliai: ką verta rinktis 2026 m.?
  • Steigiami 44 saugumo operacijų centrai
  • Laisvės premija skirta Medininkų žudynes išgyvenusiam Tomui Šernui

Kiti Straipsniai

Atitvarai

„Via Lietuva“ pristato naują eismo saugumo sprendimą

2025 11 17
Paprastasis meškėnas

Meškėnas – svetimžemis gyvūnas mūsų krašte

2025 11 16
Pirotechnika

Patvirtintos pirotechnikos naudojimo išimtys Neringoje

2025 11 14
„Via Lietuva“ nuotr.

Akcija „Neužgesk“ kviečia prisiminti žuvusiuosius eismo įvykiuose

2025 11 14
Kelias

Seimas svarstys Prezidento pasiūlymą dėl kelių finansavimo

2025 11 12
Tiltas

Tęsiami Kauno Islandijos plento atnaujinimo antro etapo darbai

2025 11 07
Dviračių takas

„Via Lietuva“ pristato darbus pėsčiųjų ir dviračių takuose

2025 11 05
Kintamieji kelio ženklai

Žiemos metu kelyje Vilnius–Kaunas bus galima važiuoti greičiau

2025 10 31
„Via Lietuva“ nuotr.

Nuo lapkričio 1 d. – sezoniniai pasikeitimai keliuose

2025 10 31
Kelias Vilnius–Utena

Kelio Vilnius–Utena atnaujinimas įgauna pagreitį

2025 10 30

Skaitytojų nuomonės:

  • Eugenijus Murajevas apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?
  • +++ apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • Budweiser apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • +++ apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
  • +++ apie P. Toinbi. Prarasta socialdemokratijos kibirkštis: kai Trečias kelias niekur neveda
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
R. Budbergytė aiškinasi, kiek kainavo galimybių pasas?

Nesulaukus G. Landsbergio, LSDP frakcija jau kviečia L. Kasčiūną

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai