Politinė partija „Lietuva-VISŲ“ kategoriškai pasisako prieš Vilniaus miesto savivaldybės planus didinti viešojo transporto bilietų kainas.
Toks sprendimas dar labiau apsunkins miesto gyventojų ir svečių finansinę padėtį, sumažins viešojo transporto patrauklumą ir paskatins daugelį gyventojų rinktis automobilius. Tai ne tik prieštarauja Vilniaus tvarumo tikslams, bet ir gilina transporto spūsčių bei oro taršos problemas mieste.
Pasak „Lietuva-VISŲ“ pirmininko Aleksandro Nemunaičio, Viešojo transporto sistemai būtina ilgalaikė ir tvari reforma, kurios tikslas – padaryti jį patogų, greitą ir prieinamą visiems miesto gyventojams. Didinti bilietų kainas, užkraunant transporto finansinius iššūkius gyventojų pečiams, nėra teisinga. Ypač tai kelia klausimų, kai miesto biudžetas švaistomas abejotinos vertės projektams, tokiems kaip vandens viešojo transporto kūrimas, kuris neturi jokios realios įtakos miesto susisiekimo problemoms.
Metro idėja
„Lietuva-VISŲ“ siūlo savo sprendimus. Siekdami didinti viešojo transporto patrauklumą ir užtikrinti Vilniaus ateitį kaip modernaus bei tvaraus miesto, kviečiame pradėti realų Vilniaus metro projekto vystymą. Metro sistema – tai ne tik greitesnė ir efektyvesnė susisiekimo priemonė, bet ir ilgalaikis sprendimas, mažinantis spūstis, oro taršą bei automobilių naudojimą.
„Metro – tai ne prabanga, o būtinybė augančiam miestui. Mes tikime, kad Vilniaus gyventojai nusipelno patogaus, modernaus ir prieinamo transporto sprendimo, kuris iš esmės pakeistų miesto judėjimo galimybes“, – sako Aleksandras Nemunaitis.
Raginame Vilniaus miesto valdžią sustoti ir pergalvoti savo sprendimus. Viešasis transportas turi būti prieinamas kiekvienam, o jo finansiniai iššūkiai sprendžiami ne trumpalaikėmis priemonėmis, o ambicingais ir ateitį užtikrinančiais projektais.
Mano nuomone, metro Vilniui netinka. Senajam projekte numatytos kryptys po Senamiesčiu keltų pavojų jo pastatams, Vilnius labai kalvotas, plotas didelis, o gyventojų tankumas mažas. Yra ir antžeminių transporto rūšių.
Ypač, kad būtent ten (ir kažkiek po Naujamiesčiu ) daugybė požeminių upelių bei šaltinių. Metro eismo keliamas stiprus ir nepertraukiamas tokiomis ypatybėmis pasižyminčio grunto virpinimas prilygsta sąmoningam, suplanuotam senojo Vilniaus naikinimui. Nuolat virpinami pastatai neilgai trukus grius lygiai taip pat, kaip šiandien Putino dronų griaunami Ukrainos miestai… Ir padarysime tai patys, be jo pagalbos… Na, žinoma, taip bus išlaisvintos plačios erdvės „išskirtinio skonio ir elegancijos” gelžbetonio ir stiklo tvartams…
Sugrius ir suraišioto namo vaizdo architektūros statomos Nacionalinė koncertų salės rūmai ant Tauro kalno, o jau apie stadiono vejos kokybę dėl metro keliamų grunto siūbavimų nėra ką ir kalbėti. Ir apskritai Vilnius yra ant po juo esančio didžiulio vandenyno. Jau dabar jaučiasi žemės siūbavimai troleibusams pravažiuojant. Tad Vilniui belieka tik orinis, droninis susisiekimas, kurio techninių galimybių tektų dar kokį dešimtmetį palūkėti.
Gal Tautos namų tikėjotės?..
Pažangių pažiūrų merams tokie, kaip Basanavičius, – ne autoritetas! Nei Šimašiui, nei Benkunskui!
Tikrasis to kalno vardas – Pamėnkalnis (lenkiškuos žemėlapiuos – Pamena gura).
Tai grynai lietuviškos kilmės pavadinimas. Ką nors paminėti – reiškia įsiminti tai kaip kokį požymį, kaip ką nors įsimintino sakiusį įvykį, kūrinį, asmenį ir pan. Tas charakteringas požymis, darbas, veikla yra pažymima – paprastai išreiškiama vaizdiniu, ženklu, ‘veidu’, bruožu, vėliava. Dabar firminiu ženklu vadinama.
Atsižvelgiant į šią semantiką Pamėnkalnis (Paminkalnis – akivaizdu ‘pa-‘ čia yra priešdėlis) reiškia centrinę, miesto, žemės vietą, kurioje saugomas atitinkamos savasties, ypatumo simbolis, vėliava, garbė. Basanavičius šitai suvokė, todėl ir parinko Pamėnkalnį kaip vietą Tautos namams. Tuos ‘min-, mint-, mant-‘ sandus turi lietuvių kunigaikščių vardai – Mindaugas, Gediminas, Skirmantas, o tai rodytų, kad jų valdymas yra susijęs su Vilniumi. Taigi tų, kurie šio Vilniaus lietuviškumo nesuvokia į miesto ir valstybės valdžią nerinktini.
Lėkšta čia ta partijos politika, – Benkunskas nori didinti transporto bilietų kainas, tai opozicija ištraukia metro idėją Vilniuje. Man regis Benkunskui prieštarauti derėtų dėl kitko, – planų žalius kiemus išgrįsti betoninėmis trinkelėmis. Antai klimatas karštėja, tai, kad sumažinus miestuose vasaros karščius, Vakariuose šalys – Belgija, Olandija, Vokietija ėmėsi Žalio kiemo idėjos. Betono plokštės kiemuose ardomos, jie verčiami žaliomis vejomis. Šiems darbams finansuoti savivaldybės teikia ner finansinę paramą. Taigi Vilnius betonuodamas kiemus veikia priešingai negu Vakarų Europa, siekia karštėjanrį klimatą sostinėje dar pakarštinti.
Nuotraukoje besišypsantis individas “Lietuva-VISŲ” supranta laaabai tiesiogiai ir tiesmukiškai. Keista matyti Alke.
Transporto problemoms miestuose spręsti jau seniai surasti būdai. Juos galime pamatyti nuvykę į bet kuriuos didesnius pasaulio miestus. Jeigu antžeminis transportas netelpa miesto keliuose ir gatvėse, jis iškeliamas ant tiltų ir estakadų, arba kišamas po žeme. Tai elementaru. Vilniui siūlyti tramvajus yra visiška kvailystė. Net Zuokas to jau nesiūlo. Tad lieka tik požeminis metro. Jo ateitis netolima.
Bet Via Baltikos net ir Nemunaitis nesiūlo kišti po žeme.
bėginio tramvajaus mintį teisino tuo, kad jis elektra varomas, tad neterš oro.
Kadangi jau seniai egzistuoja troleibusai, o šiais laikais ir elektrobusai, tai kloti bėgių gatvėse nėra jokio reikalo. Vadinasi, tiedu sumanymai nebeįdomūs, o ir jų atnešami pinigėliai ne tokie, kokius metro statybos žada… Metro – tai rimtas biznis… Metro – tai ohoho!
LRT TV žiniose tik ką tramvajų reklamavo. Teisina tuo, kad Kaunas jau jo nori.
Matyt, labai muzikalūs, grožį mylintys žmonės – jiems ir bėgiai gražu, ir dieną naktį jų jautrią klausą glostantis tramvajaus džeržgimas bėgiais.
Ne metro, o tramvajų keletas linijų radikaliai pakeistų visuomeninio transporto darbą Vilniuje. Visų pirma, tai daug pigiau ir simtą kartų patogiau, neteikės leistis į požemius, norint pravažiuoti kelias stoteles. Esu įsitikinusi, kad metro Vilniuje nebus populiarus. Be to, tam kad pastatyyt metro, teikalingi grunto ir kiti tyrimai, o tai gali užsitęsti tiek pat kiek stadiono statyba. Aisku. Jeigu liks tokia įtempta tarptautinė padėtis, viena linija metro galėtų atstoti apsaugą nuo karo padarinių. Bet tai teikia atidėti vėliau. Kai vazinės tramvajai ir visi dziaugsis puikiu miesto transportu. Vilnius yra viemintelis miestas-sostinė,kuri neturi tramvajaus. Daugelis turistų labai dėl to nustemba, kas be ko, ir pasijuokia. Kad Vilnius tik didelis kaimas, nes nėra normalaus visuomeninio transporto. Rygą mes dabar lyginam su Vilniumi, kad jau panasus skaicius gyventojų. O Rygoje jau pries 20 metų buvo , jei neklystu, 14 tramvajaus maršrutų.
Tramvajui – NE.
Bet ką tramvajus susisiekimo naudai galėtų spręsti, – tada susiaurėtų važiuojamoji dalis automobiliams?
Kelios detalės metro klausimu.
– Vienos trasos inž-geologiniai tyrimai buvo padaryti dar sovietiniais metais, yra ataskaitos.
– Kitose šalyse mažesni miestai už Vilnių yra įsirengę metro.
– Metro – bene geriausia priemonė apsaugoti gyventojus bombardavimų metu. Prisiminkime dabartinę Ukrainos patirtį.
– Baikime tas šnekas apie vibruojančius ir griūvančius pastatus.
Koks gruntas tuose metro įsirengusiuose miestuose ? Smėlis, kaip Vilniuje ?
Koks gyventojų tankumas ?