Sekmadienis, 22 gegužės, 2022
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Naujienos Lietuvoje

Metro. Kas pirmas?

www.alkas.lt
2019 03 13 10:13
7
vilniausmetro.lt nuotr.

vilniausmetro.lt nuotr.

vilniausmetro.lt nuotr.
vilniausmetro.lt nuotr.

Pasaulio patirtis rodo, kad ilgiausiai trunkantis ir brangiausiai kainuojantis metro statybos etapas yra politinis apsisprendimas. Daugelyje pasaulio miestų tai trunka apie trisdešimt metų.

Apie Vilniaus metropoliteno statybą diskutuojama daugiau nei 40 metų. Kaune irgi yra vienas kitas garsiai pamąstantis apie galimybę planuoti metro.

Tuo tarpu Klaipėda svarsto, ar neverta atkurti maždaug prieš 100 metų išardyto tramvajaus, nors daugelis pasaulio miestų šios gatvės transporto priemonės atsisako.

Dėl metropolitenų Lietuvos miestuose statybos centrinės politinės valdžios lygiu apsisprendimas pasiektas. Po penketo metų svarstymo ir taisymų, pernai Seimas priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo nustatė tokios viešojo transporto sistemos įgyvendinimo tvarką. Įstatyme numato, kad miestas, norintis turėti tokią sistemą, privalo ją planuoti ir suteikti teisę privačioms verslo struktūroms savo lėšomis ją įgyvendinti.

Šiuo metu mūsų didžiųjų miestų valdžia formuojama. Kadangi didmiesčiuose didėja automobilių spūstys ir su jomis susijusi oro tarša, naujai išrinktos miestų tarybos turės apsipręsti.

Susisiekimo ministerijos užsakymu Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai suskaičiavo, kad 2007 metais Vilnius, Kaunas ir Klaipėda automobilių spūstyse patyrė 2735,0 mln. eurų nuostolių.

Kyla klausimas, kurio miesto valdžia pirmoji atsisakys vieno milijono gyventojų normatyvo ir įpareigos planuotojus savo mieste numatyti metro trasas. Toliau metropoliteno įgyvendinimas bus privačių verslo struktūrų reikalas.

Tikėtina, kad pirmasis šio reikalo gali imtis iš verslo struktūrų atėjęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Nors Vilnius labiausiai pribrendęs metro statybai, tačiau sostinės kandidatai į merus pirmenybę atiduoda vaikščiojimui pėsčiomis ir susisiekimui paspirtukais bei dviračiais, todėl planuoja tik šaligatvių ir dviračių takus. Jeigu Kauno valdžia suplanuotų ir įgyvendintų metro trasą nuo miesto centro iki „Rail Baltica“ geležinkelio trasos ir Karmėlavos oro uosto, Kaunas taptų Lietuvos vartais į pasaulį. Nutiesus į tą patį tašką greitojo geležinkelio liniją iš Vilniaus, Karmėlava taptų Lietuvos „bamba“, t.y. transporto mazgu, iš kurio būtų galima tiek skristi, tiek važiuoti įvairiomis kryptimis.

Reikia tikėtis, kad Helsinkio ir Talino greitojo geležinkelio jungtis po Baltijos jūra užgaus mūsų valdžios ambicijas ir paskatins ryžtis pradėti planavimo darbus, sujungiant du didžiausius mūsų miestus, nes tai apie dešimt kartų pigesnis ir lengviau įgyvendinamas projektas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kas trukdo pradėti metro statybas Vilniuje?
  2. Spaudos konferencija „Metro – rimta alternatyva transporto kamščiams“ (tiesioginė transliacija, video)
  3. Metro Lietuvoje – klausimai ir atsakymai (video)
  4. Sumanymas Vilniuje statyti metro skinasi kelią
  5. Asociacija „Metro sąjūdis“: Klaipėda renkasi neteisingą kelią
  6. „Verslo balsas“: Ar reikia Lietuvos sostinei metro? (video)
  7. „Pokalbiai su Audriu Antanaičiu“: 2024-ais metais Vilniuje tikrai pradės važinėti metro traukiniai! (audio)
  8. Prezidentė vetavo Metropoliteno įstatymą
  9. Seimas įteisino PVM lengvatą spaudai ir transporto bilietams
  10. Miglotos Kauno Panemunės tilto statybos
  11. S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome iškils modernus gelbėjimo taškas
  12. Rengiama spaudos konferencija, skirta Kultūros infrastruktūrai skirtų ES pinigų dalyboms
  13. Naujajam Klaipėdos tiltui per Danę – žalia šviesa
  14. Nemokamai grynuosius litus į eurus bus galima išsikeisti beveik 700 vietų visoje šalyje
  15. D. Stancikas. Mūšis bus
  16. Nuo konsignacinių sandėlių Maskvoje iki šnipų namų Vilniuje
  17. Minėsime Steigiamojo Seimo dieną ir Lietuvos Valstybės Konstitucijos 95-metį
  18. Astravo branduolinė elektrinė kelia grėsmę Lietuvos nacionaliniam saugumui
  19. Vilniuje automobiliai bus statomi išmaniai
  20. Bus atšauktas Šv. Jokūbo ligoninės teritorijoje planuojamo projekto derinimas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 7

  1. Vilnietis says:
    3 m. ago

    Jums gydytis reikia su tuo metro statybomis.
    Čia kažkokia infekcija- visi supranta kad tai nesąmonė bet vistiek šneka, kažką [lanuoja, įtikinėja ir t.t.
    Atsipriktų po 2000 metų jei iš kiekvieno imtum po 100 eurų už vienkartinį bilietą. Nejuokinkit jūs triusikų su savo metro pagaliau.

    Atsakyti
    • jurgis says:
      3 m. ago

      O Tu sveikas kaip ridikas, tai pademonstruok savo sumanumą ir pasakyk, kaip tobulinti transporto infrastruktūrą bent Vilniuje… Papezėt apie infekcijas visi gali.

      Atsakyti
      • Vilnietis says:
        3 m. ago

        tas pats nemokamas transportas – ir 10-20 proc. persėstų į autobusus ar troleibusus. plius gražinti mikrobusus kuriuos zuokas sunaikino prieš 4 metus. kad žmogus pigiai ir greitai galėtų visur pakliūti. Pigios ar nemokamos daugiaukštės aikštelės prie miesto, pačiame mieste kur žmonės galėtų ilgam ir pigiai ar nemokamai palikti mašinas ir keliauti nemokamu transportu.
        Štai tau įdėjos 100 kartų geresnės ir efektyvesnės nei tavo debiliškas metro.

        Atsakyti
        • Kitas vilnietis says:
          3 m. ago

          Reikia išskirstyti transportą į lygius – greitesnį keileivinį transportą perkelti į viršų, o lėtesnis (pvz. paspirtukai, dviračiai) ar krovininis tegu važinėja žeme. Pvz. virš žemės važinėjantis transportas Dubai Sky Pods: https://lovindubai.com/news/dubai-sky-pods

          Atsakyti
          • Vilnietis says:
            3 m. ago

            būtent. krūvos ir krūvos pigių įdėjų kaip galima tą transportą pritaikyt, modifikuot, atnaujint, išplėst ir t.t.- bet tie mutantai kaip zombiai kartoja savo Metro, METRO, METRO…

  2. Kažin says:
    3 m. ago

    Kokios čia gali būti dirbtinai rezgamos transportinės Karmėlavos “bambos” šiais laikai. Gyvename ne važinėjimo arkliukais amžiuje, gyvename be sienų, išvykimas – atvykimas Lietuvoje laisvas. Šalis yra keliais, keliukais išvedžiota, geležinkeliais išraizgyta. Be to, transporto “bambos” ar “bambelės” randasi naturaliai, logiškai ten, kur gyventojų telkiasi daugiausiai, o jų Villniuje 3 kartus daugiai negu Kaune, be to, konstituciškai Vilnius yra sostinė, kas taip pat sąlygoja didesnius valstybinius reikalus – didesnį išvykstančiųjų ir atvykstančiųjų keleivių skaičių perspktyvoje. Kaunas Vilniui tiek važiuojant į Vakarus, tiek į Panevėžį, Rygos ar Minsko kryptimi nėra pakeliui, taigi Karmėlavos “bamba” yra gryniausias 19 amžiaus feodalinis konstruktas. Derėtų dar pridurti dėl Vilniaus kaip Lietuvos sostinės gyventojų skaičiaus milijoninimo politinės ir ekonominės naudos šaliai ir valstybei – kuo plačiau Lietuva kaip lietuviškas Vilnius taps žinoma pasaulyje, tuo lietuvybės išlikimas taps saugesnis. Taigi iš Kauno “bambinimosi” Lietuvai nė jokios naudos, veikiau tai tiesiog ne ta kryptis…

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      3 m. ago

      Reikia tik pasikapstyti archyvuose – pr. a. 9-me dešimtmetyje (nepamenu, gal VISI-ukai ir miesto vadai) planavo ar ne greituminį lynų transportą, kuris turėjo nuo Šeškinės kalvų gabenti keleivius per centrą lyg ir stoties kryptimi (o vėliau ir kitomis). Gal ta mintis dar ne atgyveno? Kažkokie brėžiniai ir paskaičiavimai jau buvo padaryti.
      Tada VISI-ukai ir velomobilį sukūrė. Papildytas kabina (kad nuo šlapdribų ir lietaus saugotų), toks daikčiukas galėtų irgi kamščius mažinti, nes nereiktų didžiule dėže į darbą ir atgal važiuoti. Be to, velomobilis spręstų ir judėjimo stokos problemas, raumenis stiprintų.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Vilniuje nemokamai važinės ir slaugos darbuotojai

Vilniuje nemokamai važinės ir slaugos darbuotojai

2022 05 21
Energiškai efektyvūs pastatai padeda kurti darnius miestus

Liberalai dėl statybų kreipiasi į Vyriausybė

2022 05 19
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Seimas įtvirtino šakos kolektyvines sutartis

2022 05 19
Lietuva ir Azerbaidžanas stiprins susisiekimą

Lietuva ir Azerbaidžanas stiprins susisiekimą

2022 05 19
Vilniaus darnaus judumo pasiūlymas ministerijoms – atsisakyti rezervuotų automobilių statymo vietų

Vilniuje keičiama automobilių statymo tvarka

2022 05 19
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Seimas pritarė pokyčiams darbo rinkoje

2022 05 19
Kęstutis Navickas | Alkas.lt, A. Sartanaviciaus nuotr.

Surinkti parašai dėl nepasitikėjimo žemės ūkio ministru

2022 05 19
Greitoji pagalba | lsveikata.lt nuotr.

Pritarta greitosios pagalbos pertvarkai

2022 05 19
Neteisėtiems prekiautojams šunimis – pareigūnų „staigmena“

Gyvūnų skiaudėjams − didesni suvaržymai

2022 05 19
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Svarstoma dėl tiesioginio valdymo Kalvarijoje

2022 05 17
Rodyti daugiau

Naujienos

Orkų psichologinio karo šūkis netoli Chersono | rengėjų nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 21 13:35

2022 05 21
Studentai | smm.lt nuotr.
Lietuvoje

Sukčiavimas aukštosiose mokyklose

2022 05 21
Vilniuje nemokamai važinės ir slaugos darbuotojai
Lietuvoje

Vilniuje nemokamai važinės ir slaugos darbuotojai

2022 05 21
Austrijoje vyks ministrų pasitarimas dėl sprendimo ES šalyse nebekeisti sezoninio laiko
Įvairenybės

Geram kepsniui svarbus ir laikas

2022 05 21
Siaurukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Įvairenybės

Siaurukas kviečia keliauti po Anykščius

2022 05 21
Vaisiai, persikai | pixabay.com nuotr.
Įvairenybės

Vaisiai ir sūris puikiai dera kartu

2022 05 21
Pavasario saule rėikėtų mėgautis atsargiai
Įvairenybės

Pavasario saule rėikėtų mėgautis atsargiai

2022 05 21
Kibernetinis saugumas | lrv.lt nuotr.
Įvairenybės

Lietuvai – aukštas kibernetinio saugumo įvertinimas

2022 05 21


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • BUS laikoma... apie M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?
  • Nauja mokykla, bet apie Kaip Lietuva atrodys 2050-aisiais: išryškėjo keturi galimi ateities vaizdai
  • Pilietinis nepaklusnumas apie Kaip Lietuva atrodys 2050-aisiais: išryškėjo keturi galimi ateities vaizdai
  • NUORODOS apie M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 21 13:35
  • Sukčiavimas aukštosiose mokyklose
  • Vilniuje nemokamai važinės ir slaugos darbuotojai
  • Geram kepsniui svarbus ir laikas

Skaitomiausi straipsniai

  • Didysis šeimos gynimo maršas 2022 TIESIOGIAI peržiūrėta: 601; komentarų: 26
  • „Eurovizijos“ nugalėtoja tapo Ukraina! peržiūrėta: 564; komentarų: 9
  • M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų? peržiūrėta: 478; komentarų: 15
  • A. Gelžinis, R. Kaminskas. Žygdarbis pažadinęs Lietuvą peržiūrėta: 469; komentarų: 4
  • Antrasis „Eurovizijos“ pusfinalis peržiūrėta: 432; komentarų: 2
  • Sprendžiama dėl Lietuvos rusų dramos teatro pavadinimo peržiūrėta: 399; komentarų: 26

Kiti Straipsniai

Vilniuje nemokamai važinės ir slaugos darbuotojai

by Ditė Česėkaitė
2022 05 21
0
Vilniuje nemokamai važinės ir slaugos darbuotojai

Nemokamai sostinės viešuoju transportu nuo šiol naudosis ir Vilniaus palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninių darbuotojai. Vilniaus miesto savivaldybės taryba pritarė...

Skaityti toliau

Liberalai dėl statybų kreipiasi į Vyriausybė

by Ditė Česėkaitė
2022 05 19
0
Energiškai efektyvūs pastatai padeda kurti darnius miestus

Stabdyti dar nepradėtas viešąsias statybas, paskirti vieną atsakingą brangstančių projektų valdytoją Vyriausybėje ir pačiai Vyriausybei imtis kolektyvinės atsakomybės – tai...

Skaityti toliau

Seimas įtvirtino šakos kolektyvines sutartis

by Ditė Česėkaitė
2022 05 19
0
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Seimas priėmė Valstybės tarnybos įstatymo 6 str. pakeitimus, įstatyme įtvirtindamas šakos kolektyvines sutartis. Tikslinti įstatymą nuspręsta, nes, nesant reglamentavimo dėl...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • BUS laikoma... apie M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?
  • Nauja mokykla, bet apie Kaip Lietuva atrodys 2050-aisiais: išryškėjo keturi galimi ateities vaizdai
  • Pilietinis nepaklusnumas apie Kaip Lietuva atrodys 2050-aisiais: išryškėjo keturi galimi ateities vaizdai
  • NUORODOS apie M. Kundrotas. Kaip išsilaisvinti nuo Laisvės partijų?
  • Paskutinė diena „Azovstal“ apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 05 20 12:42

Kitas straipsnis
robotizacija-mita.lt

Lietuva siekia tapti dirbtinio intelekto šalimi

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

rašto darbai | Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai | Siuskpigiau.lt siuntos Lietuvoje | Pramogų, grožio, sveikatingumo pasiūlymai | irigatorius | vitamino c serumas | oro drekintuvas | HiMountains | iddo.lt modernūs stalai | kūno kremai | August.lt - valymo įrenginiai | Veido kremai | fs22 mods | https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | Automobilių nuoma | drogas.lt | CBD aliejus Lietuvoje

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai