Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

D. Razauskas. Šiapus fantastikos: „Gerovės visuomenė“ pagal H. Dž. Velsą

Dainius Razauskas, www.alkas.lt
2025-01-09 07:30:00
9
Dainius Razauskas | I. Sidarevičiaus nuotr.

Dainius Razauskas | I. Sidarevičiaus nuotr.

Šiemet sukanka 130 metų nuo mokslinės fantastikos patriarcho Herberto Džordžo Velso (Herbert George Wells, 1866–1946) antiutopijos „Laiko mašina“ pasirodymo (1895). Toliau pasvirais rašmenimis cituojamos ištraukos iš lietuviškojo knygos vertimo (Vilnius: Vaga, 1977, p. 30–31, 33–34, 39, 46–49, 54–55, 59, 71).

Knygos herojus pirmuoju asmeniu pasakoja savo įspūdžius, patirtus ateities pasaulyje, iš esmės – įspūdžius apie ateities visuomenę, ateities žmoniją. Ši H. Dž. Velso socialinė antiutopija, nors remiasi XIX a. industrinių šalių patirtimi, iki šiol, deja, nėra pasenusi. Pavyzdžiui:

Ateities vyrai ir moterys nesiskyrė vieni nuo kitų nei rūbu, nei sudėjimu, nei laikysena – niekuo, kas dabar skiria vieną lytį nuo kitos. Regėdamas, kaip visko pertekę ir be rūpesčių gyvena šie žmonės, aš suvokiau šitokio lyčių supanašėjimo priežastį. Vyro stiprybė ir moters gležnumas, šeima ir darbo pasidalijimas – tai vien žiauri fizinės jėgos valdomo laikmečio būtinybė. Ten, kur gyventojų daug ir jų santykis vienodas, didelis gimimų skaičius ne tik nepageidaujamas, bet dargi žalingas valstybei. Ten, kur prievarta yra retenybė, kur palikuonys pilnai aprūpinti, tiek stipri šeima, tiek susiskirstymas į lytis, reikalingas vaikų auginimui, pasidaro nebebūtinas ir išnyksta. Netgi mūsų laikais jau pastebime šio reiškinio užuomazgų.

Man atrodė, kad išvydau žmoniją smukimo laikotarpiu. Pirmą kartą susimąsčiau apie tai, kokių nelauktų pasekmių gali turėti dabartinės visuomenės vystymosi procesas. Šiandien aš linkęs tikėti, kad tai gana logiškos pasekmės. Jėga atsiranda iš būtinybės, gėrybių perteklius gimdo silpnumą.

Žmonija buvo stipri, darbšti, protinga ir iš visų jėgų stengėsi pakeisti gyvenimo sąlygas. Ir tada pakitusios sąlygos ėmė keisti pačius žmones. Valstybėje, pagrįstoje fizine pusiausvyra ir materialine gerove, jokia galia – nei proto, nei kūno – nebereikalinga. Toks visada energijos likimas ramybės sąlygomis – ji dar kiek reiškiasi mene ir erotikoje, o po to seka sustingimas ir nykimas.

Nežinau, ar jų kalba buvo pernelyg paprasta, ar aš nejaučiau kokių nors subtilių niuansų, tačiau, rodės, ją sudarė vien konkretūs daiktavardžiai ir veiksmažodžiai. Abstrakčių sąvokų buvo nedaug, o gal ir visai nebuvo, kaip ir žodžių, vartojamų perkeltine prasme. Sakiniai paprastai nesudėtingi, tik iš dviejų žodžių.

Ar nieko neprimena?

Tačiau Velsas ne tik numatė liberaliosios „pažangos“ kryptį, bet ir numanė ją lydintį šešėlį: evoliucijos ideologijai paklūstanti „pažangioji visuomenė“, trokšdama matyti save nuolat „judančią pirmyn“, neišvengiamai privalo spirtis į kažką ir nuo kažko, kas jai atstotų „praeities atgyvenas“, todėl yra būtinai reikalinga pažemintųjų „runkelių“.

Ir pamažu pasidarė aišku: žmogaus evoliucija vyko dviem kryptim. Grakštūs Viršutinio Pasaulio vaikai – ne vieninteliai mūsų palikuonys. Antroji žmonių rūšis gyveno po žeme.

Turtingųjų polinkis užsisklęsti savo luome, skatinamas vis platėjančios prarajos tarp jų ir šiurkščių prastuolių, veda prie to, jog jau dabar jie užsigrobia didelius žemės paviršiaus plotus. Pavyzdžiui, Londono apylinkėse beveik pusė pačių gražiausių vietų neprieinamos pašaliniams! Galiausiai žemės paviršiuje beliks Turčiai, besimėgaujantys ištaigingo gyvenimo malonumais ir grožiu, o po žeme gyvens Beturčiai – darbininkai, prisitaikę prie požeminio darbo sąlygų.

Visko pertekę Viršutiniojo Pasaulio gyventojai laikui bėgant išsigimė: sumažėjo jų ūgis, jėga ir protiniai sugebėjimai. Kas atsitiko Požemių gyventojams, aš dar nežinojau, tačiau visa, ką iki šiol mačiau, rodė, kad morlokai, kaip juos vadino Viršutinio Pasaulio gyventojai, daug labiau nutolo nuo dabartinio žmogaus tipo, negu ilojai – gražioji rasė, kurią jau pažinojau.

Kažkada Viršutinio Pasaulio gyventojai iš tiesų buvo privilegijuota aristokratija, o morlokai – jų paklusnūs tarnai, bet tie laikai jau seniai buvo praėję. Ilojai išsigimė į dailias menkystas. Jie vis dar iš malonės tebevaldė žemės paviršių, kadangi morlokai, kartų kartomis gyvenę po žeme, nebegalėjo pakęsti dienos šviesos. Morlokai ir toliau dirbo jiems drabužius bei rūpinosi kasdieniniais jų poreikiais, matyt, dėl įsisenėjusio tarnystės įpročio. Vis dėlto nekėlė abejonės tai, kad ankstesnė tvarka jau baigė apvirsti aukštyn kojom. Prieš daugelį amžių žmogus atėmė iš savo brolio laimę ir saulės šviesą. O dabar tas brolis sugrįžo – neatpažįstamai pasikeitęs!

Vertikali priešprieša tarp Viršutinio Pasaulio ir Požemių – nesunkiai atpažįstama metafora. Gana prisiminti marksistinį revoliucinės situacijos apibrėžimą: kai viršūnės nebegali, o apačios nebenori gyventi po senovei.

Kaip žinome, nepraėjus nė ketvirčiui amžiaus nuo Velso „Laiko mašinos“ pasirodymo, šitos apačios vienoje didelėje rytų valstybėje įvykdė perversmą, užgrobė valdžią ir įkūrė „požemių“ diktatūrą. Taip vertikali priešprieša Viršus–Apačia (Požemiai) sutapo su horizontalia Vakarai–Rytai.

„Laiko mašinos“ autorius šį pažemintųjų („požemintųjų“) revanšą tolimoje ateityje nupiešė gana savitai:

Ir staiga aš prisiminiau mėsą, kurią mačiau Požeminiame pasaulyje.

Kažkuriuo visuomenės smukimo metu, prieš daugelį amžių, morlokų maisto atsargos išseko. Galimas daiktas, iki tol jie maitinosi žiurkėmis ir kitokiomis šlykštybėmis. Netgi mūsų laikais žmogus yra nebe toks išrankus kaip kitados – mažiau išrankus nei bet kuri beždžionė. Jo nusistatymas nevalgyti žmogaus mėsos nėra giliai įsišaknijęs instinktas. Taigi šie nužmogėję mūsų palikuonys…

Mėginau į tai pažvelgti mokslininko akimis. Šiaip ar taip, morlokai daug mažiau panėšėjo į žmones ir buvo mums daug tolimesni negu mūsų žmogėdros protėviai. Tai ko aš čia kvaršinu sau galvą? Juk ilojai yra tik penimi galvijai, kuriuos maitina ir medžioja it skruzdės po žeme knibždantys morlokai – tikriausiai jie net rūpinasi, kad ilojai būtų gerai nupenėti.

Dabar supratau, ką slėpė Viršutinio Pasaulio gyventojų grožis. Kaip maloniai jie leido laiką! Taip pat maloniai, kaip galvijai pievoje. Nelyginant galvijai, jie nepažinojo priešų ir niekuo nesirūpino. Ir jų galas buvo lygiai toks pat.

Man regis, šitoks požiūris į Viršutinį Pasaulį gana tiksliai perteikia dabartinį Rytų diktatūros paveldėtojų požiūrį į Vakarus.

Dž. Velso įžvelgtoji abiejų priešpriešos pusių struktūrinė priklausomybė atitinkamai leidžia pažvelgti ir į mūsų rytinį kaimyną: šitokia pažangos samprata Viršutiniame Pasaulyje, šitokios visuomenės siekis ir šitoks gyvenimo būdas neišvengiamai veda prie Požemių Pasaulio iškerojimo ir galiausiai prie šitokio likimo. Velso žodžiais tariant:

Žmonės atkakliai siekė komforto ir pertekliaus, troško sukurti tokią visuomenę, kurios šūkis būtų gerovė ir pastovumas. Jie pasiekė šį tikslą – ir štai kas iš to išėjo.

Norint tokio likimo išvengti, reikia liautis sočius, išglebusius, bejėgius ir belyčius gyvulius kėlus pavyzdžiu ir brukus kaip vienintelį žmogaus raidos tikslą. Žmogaus būtis šioje visatoje gali būti tauri iš šviesi, anaiptol ne antiutopiška. Tik būtina žmogų jai žadinti ir žadinti ją žmoguje.

Jei ne, už mus tai padarys sugrįžęs iš požemių atstumtasis šešėlis, tik labai skaudžiai.

Gal pastebėjote: jo žadinami mes jau nedrąsiai pradedame prisiminti esantys visuomenė, tauta ir turintys Tėvynę.

Ar ne laikas iš naujo įvertinti ir vietoj Vyčio mūsų sukilėlių žūties aikštėje andai įrengtą gyvulių „pliažą“?

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. D. Razauskas. Marsiečiai mus apgins
  2. D. Razauskas. (Pa)keista Konstitucija
  3. A. Guogis. Ar gerovės valstybė turi ateitį?
  4. D. Razauskas: Argi lietuvių dauguma – Tėvynės išdavikai?
  5. D. Razauskas. Vergo skundas
  6. D. Razauskas. „Mano būstas“ dirba Maskvai?
  7. D. Razauskas. Žmogaus teisės ir laisvas asmens pasirinkimas
  8. D. Razauskas. Lietuvos Apvaizda: Gegužės 3-osios konstituciją prisimenant
  9. Mitologas Dainius Razauskas: Tėvynė pasiųsta „ant trijų raidelių“
  10. D. Razauskas: Vilnius – tai Karalystė
  11. D. Razauskas. Didžiausia grėsmė – ne Rusija
  12. D. Razauskas. Vilnius – Maskvos priemiestis
  13. D. Razauskas. Pirmiausia nubusti, ir tebūnie darna!
  14. D. Razauskas. Nenulenk galvos, mano Tėvyne!
  15. D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 9

    1. Jie atveš gerovę? says:
      5 mėnesiai ago

      LRT Svarbus pokalbis
      Vytautas Sinica: iš imigrantų turime išsirinkti, kas lieka, o kas išvyksta
      – lrt.lt/mediateka/irasas/2000383637/vytautas-sinica-is-imigrantu-turime-issirinkti-kas-lieka-o-kas-isvyksta
      „Parlamentarų grupės „Prieš masinę imigraciją“ pirmininkas Vytautas Sinica sako, kad iš trečiųjų šalių atvykstančiais žmonėmis dangstome vidines problemas ir nesuvokiame imigracijos keliamų problemų. Šiuo metu imigrantai sudaro apie 8 proc. visų Lietuvos gyventojų.“

      Atsakyti
    2. Mikabalis says:
      5 mėnesiai ago

      Tai, kad dabar Vyčiu vadinamas simbolis vaizduoja būtent Apatinio ir Viršutinio pasaulio vienovę. Taip sakant pasaulio priešybių kovos ir vienybės dialektikos dėsnį. Apačios arklio (žirgo) ir Viršaus Vyties (dabar šį savo vardą atidavus raiteliui – Dvigubu kryžiumi vadinamos) vienybė. Tokiu atveju “pliažas” kaip ir neiškrenta iš pasaulio kovos ir vienybės vyksmo konteksto. Tad gal tik betrūksta tautiškai uždainuoti: “Paleidau žirgą į lankas, o pats nuėjau pas mergas…”

      Atsakyti
    3. jo says:
      5 mėnesiai ago

      Labai taiklūs autoriaus sugretinimai to Velso kūrinio su dabartimi. Aš taip pat pagalvoju, kad Vakarai primena tuos Velso aprašytus elojus, o Rusija – morlokus, kai stebiu, kaip Vakarai vis dar nesupranta, kad reikia gaminti ginklus ir amuniciją, reikia gintis, reikia remti Ukrainą stipriai ir greitai, o ne atidėlioti ir riboti pagalbą Ukrainai ir sapalioti apie „kalbėjimąsi ar derybas su Rusija“.
      „Laiko mašinos“ herojus patekęs į tą ateitį ir negalėdamas grįžti svarstė su kuria žmonių rūšimi jam pasilikti ir neabejojo, kad su elojais, bet netapti maistu morlokams, stengėsi elojus keisti, skatinti gintis nuo morlokų, kovoti už save. Toks ir Lietuvos pasirinkimas – būti su Vakarais, bet reikia nepasiduoti jų leftizmui-liberastijai, reikia save ir juos grąžinti į realybę: įtikinti saugoti sienas, neįleisti ir deportuoti migrantus, atstatyti normalų gimstamumą, gintis nuo agresorių…

      Atsakyti
    4. Peticijos.lt says:
      5 mėnesiai ago

      Išsaugokime Šiaulių “Juventos” progimnazijos muzikinį ugdymą
      − peticijos.lt/visos/86924/del-siauliu-juventos-progimnazijos-unikalios-muzikinio-ugdymo-sistemos-issaugojimo/
      Yra peticijos mokesčių bei akcizų didinimo, 2-sios pensijų pakopos, minų ir kt.klausimais. Siūlo savo peticiją sukurti.

      Atsakyti
    5. Varlinas says:
      5 mėnesiai ago

      Youtube: Varlinas tiesiogiai – 2024 01 09 – Naujoji senoji tvarka

      Atsakyti
    6. Vytautas Abraitis says:
      5 mėnesiai ago

      YouTube: Pasitikėti galite TIK savim

      Atsakyti
    7. GINTARAS says:
      5 mėnesiai ago

      Noriu duoti tokį patarimą: įpraskime, prieš priimdami svarbų sprendimą, gerai viską apmąstyti geriausiu būdu – gulėdami ant .nugaros, galva turėtų būti nukreipta šiaurės arba rytų kryptimi. Geriausiai smegenys dirba apie penktą valandą ryto

      Atsakyti
    8. spiritualistas says:
      4 mėnesiai ago

      Išeitis liko tik viina – visiems sutartinai kartoti šventus Dievo vardus.

      Autorius tai puikiai žino,
      ir kaži kodėl vistiek reimasi kažkokių iliuzonistų rašteliais, nors ir yra vertęs, bei redagavęs amžinųjų Vedų šventraščius.

      Dainiau Razauskai, pateikite esmę, veskite į ją, negaišinkite!!! Neikite Vydūno keliu, tai neveikia, tas intelektualus Dievo slapstymas po savarankiškais rašteliais.

      Atsakyti
    9. spiritas says:
      4 mėnesiai ago

      Kol neatsikliudysite nuo dualizmo, tol niekur nieko neišvesite, nei savęs, nei mažutėlių.

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
    Energetika

    Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

    2025 06 01
    Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
    Kultūra

    Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

    2025 06 01
    LNM
    Architektūra

    Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

    2025 06 01
    Sūduviai
    Etninė kultūra

    Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

    2025 05 31
    Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
    Istorija

    Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

    2025 05 31
    Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
    Architektūra

    Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

    2025 05 31
    „Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
    Gamta ir ekologija

    „Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

    2025 05 31
    V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
    Ukrainos balsas

    V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

    2025 05 30

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
    • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
    • Rimvydas apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
    • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Kaip laiku atpažinti mitybos sutrikimo pavojų?
    • Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?
    • Cukrus – ne tik baltos smulkios granulės
    • Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

    Kiti Straipsniai

    1863–1864 metų sukilimo herbas

    D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)

    2025 05 31
    Sūduviai

    Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

    2025 05 31
    V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete

    V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

    2025 05 30
    Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį

    Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

    2025 05 30
    Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK

    Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos

    2025 05 30
    Zigmas Vaišvila | alkas.lt koliažas

    Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui

    2025 05 29
    Turkija imasi tarpininkavimo tarp Maskvos ir Kijevo

    Ukraina spaudžia Rusiją: ar įvyks tikros taikos derybos?

    2025 05 29
    Spaudos konferencija Seime

    Universitetai pasiruošę įgyvendinti valstybinės kalbos įstatymą laiku

    2025 05 29
    Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“

    Prasideda tarptautinė folkloro šventė „Skamba skamba kankliai“

    2025 05 29
    Pristatyta kovojančios Lietuvos vadovo A. Ramanausko-Vanago žmonos, partizanės Birutės prisiminimų knyga | voruta.lt nuotr.

    Pristatyta kovojančios Lietuvos vadovo A. Ramanausko-Vanago žmonos, partizanės Birutės prisiminimų knyga

    2025 05 29

    Skaitytojų nuomonės:

    • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
    • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
    • Rimvydas apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
    • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
    • Globalistas apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    14 laisvės aukurų | kaunas.lt nuotr.

    Kaunas prisimena Sausio 13-osios įvykius: simboliniai aukurai – Laisvės alėjoje

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai