Visi sutinka, kad reikėtų tam tikro bendro pagrindinių valdančių politinių jėgų sutarimo strateginiais mūsų valstybės užsienio politikos klausimais, tačiau tarimasis dėl to kol kas vyksta vangiai.
Tikimasi, kad vyksmą pagyvins pasikviestas padėti patyręs politikas, buvęs premjeras Gediminas Kirkilas.
Pagrindinis jo tikslas, kaip galima nuvokti, yra paskatinti vietinius politikus plačiau pažvelgti į pasaulį ir pabandyti strateginius užsienio politikos ir geopolitikos klausimus atsieti, kad ir kaip tai sunku būtų, nuo vidinių politinių kovų ir užkulisiuose jau aršėjančių pasirengimo ateinančių metų rinkimams kovų.
Kitas svarbus dalykas – kiek prislopinti kitų politinių orientacijų valdančiuosius erzinančią konservatorių lyderių „visažinystę“ bei aroganciją, kuri dažniausiai pasirodo esantis strateginis bei geopolitinis siaurakaktiškumas.
Suprantama, niekas nepajėgs sukurti „stipraus“ užsienio politikos gairių ir geopolitinių saugumo iššūkių dokumento, tačiau būtina sutarti dėl svarbiausių požiūrio į esmines geopolitines slinktis ir mūsų valstybei iškilusius saugumo iššūkius aspektų.
Visi jau ima suvokti, kad vykstantys geopolitiniai poslinkiai yra civilizacinio pobūdžio, tad ilgalaikiai, o Rusijos agresijos pradėto karo Ukrainoje vyksmas užpila politikus kasdienėmis netikėtomis naujienomis, į kurias būtina vienaip ar kitaip reaguoti, tačiau ir toms naujienoms, ir mūsų reakcijoms taip pat būdingi sunkiai įžvelgiami geopolitiniai aspektai, tad reakcijų pasekmes sunku numanyti.
O ypač nebandant įsivaizduoti ilgalaikių civilizacinių ir geopolitinių poslinkių tendencijų ir jų sąsajų. Tam reikalinga, sakytume, išmani kultūrinė civilizacinė geopolitinė vaizduotė.
Deja, tokios vaizduotės apraiškų mūsų užsienio politikoje menkoka. Juk daugelis aukščiausių mūsų politikų iki šiol nesuvokia, kokia svarbi mūsų ir ES saugumui Baltarusija ir kad esminis mūsų geopolitinis tikslas turėtų būti Baltarusijos įtraukimas į vakarietiškąją politinę erdvę LDK istorinės kartografijos pagrindu, kad ir kokie diktatoriai ten kuriam laikui uzurpuotų valdžią.
Ne stumti Baltarusiją į Rusijos glėbį, ne aiškinti, esą abi šios šalys esančios vienodai atsakingos už Ukrainos užpuolimą, dar pamojuojant kaip esminį argumentą – „formaliu pagrindu“, o dedant neviešos diplomatijos pastangas, kad Kremliaus užnerta baltarusiams kilpa kuo ilgiau neužsiveržtų, o dar geriau – kad ir atlaisvėtų.
Nujaučiant vykstančio civilizacinio Rusijos ir Vakarų „išsiskyrimo“ pasekmes, mums būtina pasitelkti ir puoselėti LDK paveldą, kuris glaudžiai susieja Lenkiją, Ukrainą, Lietuvą ir Baltarusiją, o kai kurias užsienio politikos gaires aptarinėti to paveldo aktualinimo požiūriu.
Beje, apgailėtina, kad visiškai nededama jokių pastangų išlaisvinti baltarusius disidentus – nujaučiu, kad atsikračius tam tikrų „sankcijinių“ ar „vertybinių“ stereotipų, juos galima būtų „išpirkti“ neviešos diplomatijos būdų.
Numatant tam tikras bendresnes užsienio politikos gaires, būtina aiškiau įvardyti esamą mūsų saugumo politinę ir geopolitinę būseną. Bent jau neviešai.
Vienas svarbiausių dalykų – NATO rytinis flangas kol kas nėra apginamas. Tik dabar keičiasi NATO ideologija – nuo galimos trumpalaikės šio regiono okupacijos pripažinimo pereinama prie apgynimo.
Ilgą laiką mes savo, o ir NATO strategų neveiklumą pridenginėjome sūkiu „mus apgins 5 straipsnis“, tačiau tik dabar imame suvokti, kad straipsniai savaime nieko neapgina.
Kaip ir Ukrainos neapgynė didžiųjų pasaulio galių pasirašytasis Budapešto memorandumas. Gina politinės valia, visuomenės susitelkimas, karinė ekonominė galia, taip pat išmani užsienio politika, sugebanti megzti naudingus ryšius su kuo įvairesniais partneriais.
Tam būtinas geras įvairių valstybių geopolitinių ir kitokių interesų, jų besikeičiančių viešų ar slaptų sąjungų, taip pat prieštaringumų išmanymas.
Minėtas NATO nuostatos keitimasis turi būti paremtas planavimu ir kitais kariniais politiniais dalykais, kurių įgyvendinimas nėra greitas net vykstančio karo sąlygomis, tai rodo ukrainiečių patirtis.
Tačiau labai aiškus yra vienas dalykas – šis flangas galimas apginti tik Jungtinių Valstijų galia. Jokios vokiečių ar kitokios brigados, jokie „visuomenės pasipriešinimo“ projektai čia nieko nepadės.
Gal tik kurstys priešinimosi iliuzija, kurios gali būti pavojingos. Ir štai kodėl. Kelkime klausimą, koks galėtų būti Rusijos tikslas kad ir trumpam okupavus Lietuvą? Ką šiuo atžvilgiu sako Ukrainos patirtis?
Vieną labai aiškų, tačiau atvirai nenorimą pripažinti dalyką – Rusijos tikslas buvo ir yra išnaikinti lietuvių tautą, Lietuvoje gyvenančius žmones, nušluoti Lietuvą nuo žemės paviršiaus.
Tad bet kokia okupacija būtų žmonių vijimo iš šalies ir jų žudymo visokiais būdais pragaras. Be jokio gailesčio ir jokių tarptautinių „apsaugo“ sutarčių. Rusija taip darytų dėl to, kad kartą ir visiems laikams sunaikintų jos ramybę ir visagalybę trikdantį nacionalinį „subjektą“.
Visokie „pasipriešinimai“, o dar nežinant nei kur, nei kaip, bus tik pretekstas stiprinti žudynes.
Tačiau aiškiai žinome, kad rusams nereikia ir jokių pretekstų – juos jie patys kuo puikiausiai sugalvoja.
Rusijos elgesys Ukrainoje ir yra tikslingas gyvybinės infrastruktūros ir žmonių žudymas.
Ukrainą gelbsti tai, kad ji didelė valstybė ir sugeba pati jėga priešintis. O Vakarų šalys pirmosiomis karo dienomis jau buvo ją apleidusios.
Didžiulės ukrainiečių kraujo aukos prireikė, kad Vakarai kartu su kitomis šalimis imtų atsitokėti. Vienintelis Lietuvos, o ir viso rytinio NATO flango apgynimo garantas – branduolinis gynybinis skydas. Tai ir veiksmingiausia atgrasymo priemonė.
Beje, kalbėdami apie „visuomenės pasipriešinimą“ mes nesugebame susieti kelių veiksnių. Juk savo sostinėje mes karo sąlygomis ėmėme siaurinti gatves, visiškai jaukti susisiekimą, kad ištikus kokiai didelei bėdai niekaip negalėtume laisvai judėti nei pagalbos, nei kariniu, nei masinės evaakuacijos transportu.
Tą patį darome ir naikindami pirminės sveikatos priežiūros punktus rajonuose ir kaimo vietovėse – o juk užgriuvus nelaimei žmonės vyks į rajonus, tačiau ten – jokios pagalbos sergantiems ar sužeistiems.
Svaigstame milijardiniu jūros vėjo jėgainių projektu, o juk puikiai žinome, kad tokia jėgainė labai lengvas taikinys.
Galvojame – NATO apsaugos. Tačiau tokio taikinio apsauga labai brangi, tad kam kurti papildomos apsaugos reikalingus taikinius, kai negalime laiduoti savo uosto apsaugos nuo raketinio smūgio.
Nepaprastai svarbi geopolitinė realija, turėsianti ilgalaikių pasekmių Europos Sąjungos raidai ir jos valstybių santykiams, yra vis stiprėjanti Lenkijos ir Ukrainos karinė sąjunga.
Ar Lietuva už šią sąjungą? Ar Lietuva už LDK civilizacinį karinį paveldą? Ta sąjunga keičia ES vidinių galių santykius – ji tampa didžiausia ES karine galia. Lenkijai niekas nesutrukdytų po karo formalizuoti tuos santykius, Turkijos ir Azerbaidžano pavyzdžiu tam tikru būdu suvienijant karines pajėgas, tad savaip įtraukiant Ukrainą į NATO.
Juolab kad yra precedentas – Azerbaidžanas. Kaip į šią sąjungą jau žvelgia Prancūzija ir Vokietija? Nemanau, kad džiaugsmingai. Atvirkščiai – jėgų balansas ES ir NATO keičiasi ne jų naudai. Kitas klausimas – ar tokia jėga, kuriai gyvybiškai būtina ginti nuo Rusijos ordos, gali ir turi tapti branduoline galia?
Manyčiau, turi. O ar ukrainiečiams derėtų grąžinti branduolinį ginklą?
Juk Budapešto memorandumą, kuriuo Ukrainai už jai atitekusio didžiulio branduolinės ginkluotės arsenalo atsisakymą buvo laiduotas visiškas saugumas, Rusija sulaužė, o dar ir grasina branduoliniu ginklu nebranduolinei valstybei.
Memorandumą pasirašiusios Vakarų galios neužtikrino Ukrainos saugumo, tad turėtų svarstyti galimybę padėti Ukrainai atgaminti savo tos rūšies ginklus.
Ukrainoje išliko ir specialistų, ir įrenginių. O jei dar būtų suvienytos šios srities lenkų ir ukrainiečių pajėgos. Koks būtų mūsų užsienio politikos požiūris į tokius vyksmus?
Lietuvai vis sunkiau naviguoti sudėtinguose užkulisiniuose didžiųjų ES valstybių santykių su Jungtinėmis Valstijomis ir Kinija vandenyse.
Auga ES ir Kinijos prekybos apimtys, tad plečiami ekonominiai ryšiai. Jų plėtra neabejotinai turi ir politinius aspektus.
Tereikia atidžiau įsiklausyti kad ir į nesenai nepaprastai šiltai kinų sutikto Prancūzijos prezidento Emanuelio Makrono pasisakymus, o ypač į pradėtą kurpti bendrą „taikos Ukrainoje“ planą, kuriuo neabejotinai stengiamasi nukelti ukrainiečių ruošiamą Ukrainos išlaisvinimo puolimą.
Amerikiečiams nesenai savotišku akibrokštu tapo Kinijos derybiniai gebėjimai, tad ir jos įtakos svoris, sutaikant Iraną ir Saudo Arabiją, sunitus ir šiitus, kurie nuožmiai kariauja Jemene.
Kinai ką tik pasisiūlė tarpininkauti sureguliuojant Izraelio ir palestiniečių konfliktą, kuriame aktyviai dalyvauja ir Iranas.
Tokį Kinijos aktyvumą Artimuosiuose Rytuose, kur tarsi vyravo Jungtinių Valstijų galia, prieš porą metų nebūtų galima net įsivaizduoti. Amerikiečiai šitai suvokia kaip didžiulį konfrontacinį iššūkį, į kurį atsakys tik sparčiai didindami karinį biudžetą.
Mums svarbiausia – NATO rytinio flango gynyba ir Jungtinių Valstijų branduolinis skėtis. Ir kuo greitesni sprendimai.
Tačiau ES vidinių santykių plotmėje dera aiškintis, kaip tam flangui Rusijos keliama grėsmė ir jo gynyba dera su prancūzų „taikos“ ir santykių su Rusija iniciatyvomis?
Kitas mums svarbus užsienio politikos dėmuo susijęs su minėta ekonominių santykių su Kinija plėtra. Mes „‚išsijungėme“ iš tų santykių, tad niekaip nebegalime dalyvauti ir europinėje ekonominių santykių su kinais politikoje.
Paryškinu – europinėje tų santykių plotmėje. Ar mums politiškai, geopolitiškai ir galop ekonomiškai naudingas toks „išsijungimas“, toks savęs marginalizavimas?
Naivu galvoti apie „marginalo vertybinio balso“ svarbą. Labai nuostolinga tokiu savimylišku siaurakaktišku savivaizdžiu užsižaisti, stengiantis gauti vietinių palaikytojų liaupsių „už drąsą“. Ypač galvojant apie užsienio politiką.
Pasaulinės politinės galios vis labiau savo santykius grindžia civilizacinio paveldo ir civilizacinės istorinės kartografijos pagrindu.
Kinija, Turkija, Rusija save teikia pasauliui kaip pasaulines civilizacijas su sava civilizacine patirtimi ir paveldu, tad ir geopolitinėmis pretenzijomis.
Mes turime savą civilizacinį paveldą ir kartografiją – LDK. Europoje kyla ir kitokio civilizacinio darinio – Austrijos ir Vengrijos – kontūrai.
Tačiau pati ES stokoja civilizacinio sąmoningumo, nes pastaruoju metu visaip aršiai naikina civilizacinio tapatumo krikščioniškąsias šaknis, tad negali savų geopolitinių „konstrukcijų“ paremti civilizaciniu paveldu ir kartografija su jai būtinu simboliniu turiniu, įvairia tautas susaistančiu į bendresnį, tačiau „savu“ laikomą darinį.
Vertybinė politika yra formali, kitaip tariant, juridinė, tad galima kurti ir perkurti.
Geopolitiniams dalykams būtinas simbolinis turinys, kurį galima suaktyvinti visuose visuomenės sluoksniuose, prikeliant istorinę atminti. Tai nacionalinį ar imperinį tapatumą tvirtinantis turinys.
Tokiu tapatumu ir grindžiama dabartinė geopolitika, civilizacinės geopolitinės kovos.
Tad mūsų užsienio politikos sutarime derėtų vienaip ar kitaip atsižvelgti ir į LDK civilizacinį paveldą, ir į jo dabartinę geopolitinę reikšmę, kad galėtume aiškiau įžvelgti didžiųjų galių varžytuvėse ryškejančias pasaulio persitvarkymo tektonines slinktis ir įsivaizduoti netolimos ateities žemėlapį.
Nekenktų ir prisiminti karaliau Gedimino laiškuose išsakytą ir kaip priesaką mums paliktą rūpestį – valstybinis suverenumas, kurio supratimą turėtume diegti savo mokyklose.
Ir tai būtų geriausia „visuomenės pasipriešinimo“ ugdymo programa.
kad Autorius Alko svetainės lankytojų neužmiršo – sugrįžo ir vėl kažką mums atsiuntė. AČIŪ!
Keliauju siurbti straipsnio minčių…
kad mane ištisai „moderuoja“. Parašiau – prapuolė.
Tik vienas klausimas iš daugybių daugybės, deja (!), klausimų: ar rašytojas susipažinęs su Budapešto memorandumo tekstu?
Galėtų valdantieji visais klausimais susimauti – to jiems ir linkiu.
Pritarčiau, jei po tokio jų susimovimo JIE už tai ir atsakytų, o ne Lietuva.
Deja, jie neatsakys. Ir valstybės ginklu ginti nestos. Visus valstybę pražudžiusius jų susimovimus tyrinės ir vertins ateities istorikai ir politologai, gal būt kitame žemyne gyvensiantys jų proanūkiai, o Lietuvos neliks.
A tai tikrai demokratija, teisingumas, jei valstybę pražudanti politikų visažinystė ir arogancija, piktybinis Tautos patirties nepaisymas lieka nenubausti? Jei už savo veiksmus atsako tik eiliniai piliečiai, o valdžioje esantys politikai tampa neliečiamųjų kasta?
Žemyna, susimilk. Kaip mes, kaip Lietuva gyvens be politikų jeigu didžiuma jų “gydysis” Pravieniškių sanatorijoje.
🙁 …
Kuo labiau jie susimaus – tuo didesnė tikimybė jog rinkėjai juos per rinkimus pasmerks.
Kai LTSR gyvenau, tikėjau Vakarų demokratija, dabar imu suprast jog jos turbūt niekur nėra. Nėra Rusijoj, nėra Lietuvoj. Tik demokratijos iliuzija – leidžia pabalsuot už kurį nori turtuolių paremtą kandidatą, o pabalsavus už turtuolių NEparemtą paaiškėja, kad tik aš už jį balsavau.. na ir dar kokie 22 žmonės. Be pinigų rinkimuose nelaimėsi – Rytuose ir Vakaruose tas pats. Skirtumas tas, jog jei tu loji prieš valdžią, Rytuose tave supakuoja būtinai, o Vakaruose – jei esi neturtingas tai neliečia, jei esi turtingas – nužudo, bet tokių vienetai. Vakaruose pinigų galia yra tokia didelė, kad lojantis ubagas nepavojingas, nes jo lojimas tylus ir neveiksmingas, o garsiam kaip LRT lojimui reikia labai daug pinigų. Geriausias Vakarų demokratijos pavyzdys yra dabartinė LT valdžia: žino kad 70% ir daugiau rinkėjų nepritaria partnerystės įstatymui, Stambulo konvencijai, tačiau nekreipia dėmesio į rinkėjų nuomones, sako: išrinkot mus ir dabar darysim ką norėsim ir mums visai nesvarbu kad jūs to nenorit. Ar tai demokratija, jei parlamentarams nusispjaut į rinkėjų valią? Taip, tai „Vakarų demokratija“. Anksčiau to nežinojau. Nežinojau kad demokratija gali būti be teisingumo – Lietuvos politinė valdžia (seimas, vyriausybė ir prezidentas) teisingumą visiškai sunaikino kaip konkurentą, nes kuo silpnesnė teisminė valdžia, tuo stipresnė politinė. Demokratinėje santvarkoje aukštų postų prokurorai, teisėjai ir STT vadovai turėtų būti rinkėjų renkami.
Tauta valstybės šeimininkas, vyriausybė jos tarnas. Tarnas plėšia šeimininką per dujų, elektros, šildymo, kuro kainas bei PVMą ir vadina tai Vakarų demokratija. Prieš mokėdami už čia išvardintus dalykus mes gaudami algą dar susimokam PSD, VSD ir GPM. Tai kiek iš uždirbtų pvz. 1000 eurų algos lieka asmeniškai man kišenėj einant į turgelį?
Išsirinkime nors teisėjus, prokurorus, STT ir kitus pareigūnus prižiūrinčią, jų pareigų vykdymą inspektuojančią instituciją ir teisingumo vykdymo padėtis, pasitikėjimas valdžia, dalyvavimas rinkimuose, ją renkant, pasikeistų iš esmės.
22:44 parašiau komentarą.
Gavau atsakymą: “Your comment is awaiting moderation”
Rytoj sužinosiu koks redaktoriaus verdiktas – išpublikuos ar mes į šiukšliadėžę. Kaip redaktorius ir nepavargsta – skaityt, vertint kiekvieną komentarą?! Vergiškas darbas. Komentaras be keiksmažodžių, jokių vulgarybių, na… gal kiek ilgokas.. Respublika, pvz., riboja komentaro dydį, yra limitas.
Manau, kad pasinaudoti LDK pavelde slypinčiomis galimybėmis labiausiai imperiškai tyko būtent Lenkija. Nesutikčiau ir su Kinijos politinės laikysenos vertinimu. Jos politiką kol kas matyčiau, kaip esančią, nei su Rusija – prieš Ameriką, nei su Amerika – prieš Rusiją bei – tokia išliksiančia artimiausioje perspetyvoje. .
Beje, Lietuvos, o vėliau kartu su ES, vykdomus Baltarusijos stūmimo į Rusijos glėbį politikos veiksmus matyčiau, kaip destruktyvius regione, kąip strategiškai tarnaujančius visų pirma Lenkijos “kresų” interesų politikos naudai . Manau, kad autorius stokoja akylumo dėl Lenkijos politikos šiuo atžvilgiu.
Rašote, kad „autorius stokoja akylumo“? Mano nuomone, ne tik.
Na, nepažinoti kas regione buvo ir ką puoselėja Lenkija, tai jau aklas lipimas ant to paties grėblio…
„civilizacinio tapatumo krikščioniškąsias šaknis“ – ???
1) Susidėjus su strategine, bus išsaugota (= neatiteks carui) teritorija, kažkiek jos gyventojų, bet ne lietuvių Tauta, ne jos kalba.
2) Didžiulius tiek BY, tiek UA (kaip ir LT) plotus PL laiko SAVO nuosavybe, o šiuo metu „priklausančia” lenkų „TM”.
Ar Autorius tiki, jog kaimynė per amžius garbingai save tvardys, nebefinansuos jų „lenkiškumo” stiprinimo, jų priešinimosi UA bei BY valdžioms? Juk ne šiaip PL Stalino laikais norėjusių iš BY ir UA į Lenkiją „repatrijuoti” nepriėmė, tada jų lenkais nepripažino! Ir Stalino laikais ji žiūrėjo ir planavo toli į priekį. Dar tada nusprendė, jog šie „lenkai” jai ateityje dar ČIA pravers, išaušus dienai, kai reiks lieti kraują už Lenkiją „od moža do moža”.
Vėl ,,paukščių kalbos” statusas? Norint sunaikinti tautą, nebūtina ją visą išžudyti…
– pozicija.org/vel-pauksciu-kalbos-statusas-norint-sunaikinti-tauta-nebutina-ja-visa-iszudyti/
Kai visą Lietuvą , pakels į kreso statusą, …
Daugiau negu keista, kad tai jau ne pirmas straipsnelis Alke, kuriame tarsi mėginama pateikti ypač keistą pasiūlymą, sukelianti nepamatuojamą grėsmę Lietuvai, kaip valstybei. „LDK paveldas“ su to meto raštvedyba, kalba ir, oi, oi, oi, ne tik? „Mes turime savą civilizacinį paveldą ir kartografiją – LDK.“ Kas slypi po žodžiu „kartografija“, galima pamėginti spėti ir atspėti. BK XVI sk.?
Lenkijos strategija regione – kaip ant delno…
Na Rubavičiaus naivumas dėl Lenkijos, tai – neišpasakytas… Regis, jam ne autoritetas net ir Oskaras Milašius, matęs bet kokiame Lietuvos dėjimesi su Lenkija josios prapulties lemtį.
Šaukimus į jungtinę PL, UA ir LT brigadą (ar kitaip vadinamą).
Praeitą savaitę jie pačioje Lenkijoje platinti Ar ne jos 5K darbas?
Ir sutapk tu man taip – mūsų spaudoje pasirodo įvairūs svarstymai, ir Kremlius nesnaudžia, kažką jau redaguoja…
Šaukimus į jungtinę PL, UA ir LT brigadą (ar kitaip vadinamą).
Praeitą savaitę jie pačioje Lenkijoje platinti Ar ne jos 5K darbas?
Ir sutapk tu man taip – mūsų spaudoje pasirodo įvairūs svarstymai, ir Kremlius nesnaudžia, kažką jau redaguoja…
Vytautas Radžvilas. Vėl „paukščių kalbos“ statusas?
– propatria.lt/2023/04/vytautas-radzvilas-vel-pauksciu-kalbos.html?showComment=1681900907104#c1571123160823796032
– Komentarai:
Pikc Kažinkavičius rašė…
Dar nereiktų pamiršti ir jų “kresinimų” planų – ko nepadarė “jedinstva”, padarys šita “waldže”: tmde.lrv.lt/uploads/tmde/documents/files/Wileńszczyzna%202040%20(LT).pdf
Anonimiškas rašė…
Pikc, ačiū už nuorodą. Ištautinamoje (išlietuvinamoje) Lietuvoje, kur visiems beveik privaloma tapo multikultūralizmo ideologija, o priminti, kad lietuvių k. yra valstybinė kalba yra beveik antivalstybinis išpuolis, pasirodo, vyriausybės įstaiga nors ir garsiai nesireklamuodama, bet visai oficialiai planuoja sukurti tautinę (lenkišką) valstybę valstybėje, kurioje planuojama saugoti lenkišką tapatybę ir įtvirtinti visuotinį lenkų kalbos naudojimą.
Antraštėje minimi valdantieji. O kur prezidentas? Jis pagal Konstituciją atsakingas už užsienio politiką taip pat. Kodėl rašytojas net nepamini prezidento? Ką prezidentas nuveikė gero Lietuvai užsienio politikos srityje? Kodėl šis klausimas apeitas, jei jau kalbama apie užsienio politiką? Ir dar. Valdantieji dėl užsienio politikos juk vieningi. Tai kodėl tokia antraštė, ką?
to nie tobie, smrodzie!
* R.Duchnevičius apie derybas Vilniaus rajono savivaldybėje: vicemerus skirstysimės po pokalbių apie programines nuostatas
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/lietuvos_politika/rduchnevicius-apie-derybas-vilniaus-rajono-savivaldybeje-vicemerus-skirstysimes-po-pokalbiu-apie-programines-nuostatas/
Dar vienas draugiško sambūvio (tyliai tūnant po šluota) pavyzdys.
Valdantiesiems susitarti dėl užsienio politikos ??? O Lietuvos visų valdančiųjų ( ir seilę varvinančių opozicijoje ) siekis nėra sunaikinti Rusiją, Baltarusiją ir Kiniją ? Kas iš valdančiųjų tam prieštarauja ? Įvardinkit. O ne turėta omenyje : ar įmanoma valdantiesiems susitarti prie babkių geldos, pilnos vykdant teisingą užsienio politiką ?
cenzūra vėl veikia. Komentaras iškart dingo. Man tai juokinga.
cenzūra vėl veikia. Komentaras iškart dingo. Man tai juokinga.
Man tai dėl NATO ir Ukrainos iš vis neleidžia pasisakyti: yra tik viena tiesa ? Taip, bet ar ne todėl, jog kitos uždraustos ?
Mane stabdo, spėju, priklausomai su tikrintojo (-jos) hormonų audrų 🙂
Pšecieš panie Pajūrietisie,
jak to jest nie subtilu!
Portalo leidimas komentatoriui pranešti tai, kad jo atsiųsti komentarai būna nepraleidžiami, rodytų, kad gali būti intereso garsinti cenzūravimo kaip tokio atsiradimą – pratinant žmones prie gyvenimo diktatūros sąlygomis, sėjant žmonėse neviltį dėl valstybės, demokratijos tolimesnės ateities .
Potalas kaip ir kitos masinės informacijos priemonės savo veikloje privalo laikytis Konstitucijos (25 str.) kitų įstatymų, pagal kuriuos neturi būti žmogui kliudoma skleisti informaciją bei idėjas.
Kadangi įrašyti komentarai dingsta, o šis veiksmas, akivaizdu, yra kliudymas laisvai reikšti savo įsitikinimus, tai tokiu atveju yra pažeidžiama žmogaus teisė.
Dėl to derėtų, pridėjus įrodymus apie kliudymą komentarais reikšti savo įsitikinimus, nuomonę, kreiptis į Žmogaus teisių gynimo agentūras, prašant jas ginti. Taip galėtų paaiškėti tokių kliudymų priežastis, atsikleistų šios veikos detalės, liautųsi kliudymai. Juk tai – anti pobūdžio veikla daugeliu atžvilgių…