Antradienis, 31 sausio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
Advertisement
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Visuomenė Politika ir ekonomika

Saugumu elektomobiliai nenusileidžia įprastiems

www.alkas.lt
2022 11 28 11:00
7
Elektromobilis | pexels.com nuotr.

Elektromobilis | pexels.com nuotr.

Elektromobiliams vis srauniau įsiliejant į Lietuvos vairuotojų kasdienybę, ne vienam, svarstančiam iš tradicinės vidaus degimo varikliu varomos transporto priemonės persėsti į naująją elektrinę, kyla galybė klausimų. Vienas iš svarbiausių – ar elektromobiliai tokie pat saugūs kaip ir tradiciniai modeliai? Ar jų ir mums labiau įprastų automobilių saugumą lemia tos pačios priežastys?

Specialistų atsakymas paprastas: elektromobiliai yra tiems patiems fizikos dėsniams paklūstančios transporto priemonės, kaip ir visi kiti eismo dalyviai. Be to, juose montuojama tokia pati saugumo įranga kaip ir vidaus degimo varikliais varomuose modeliuose, kai kada – netgi pažangesnė.

Iškalbingi saugumo bandymų rezultatai

Paprastas būdas įsitikinti elektromobilių saugumu – peržvelgti juos testuojančių organizacijų pateiktus duomenis. O jie signalizuoja, kad elektromobiliai ne tik nenusileidžia, bet neretai ir pranoksta vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių saugumo rezultatus.

Vienu šviežiausių tokių pavyzdžių tapo elektromobilis „Cupra Born“. Per nepriklausomos saugumo organizacijos „EuroNCAP“ bandymus ispaniškas elektra varomas modelis gavo maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą. Gerus rezultatus demonstravo ir daugiau 2022 metais testuotų elektra varomų transporto priemonių: „Tesla Model Y“, „Volvo C40 Recharge“ ar „Kia EV6“.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas Renaldas Gabartas pažymi, jog, kalbant apie elektromobilių pasyvaus ir aktyvaus saugumo sistemas, galima daryti prielaidą, kad jie mažų mažiausiai niekuo nenusileidžia įprastus degalus naudojantiems analogams.

„Kol kas didelė dalis elektromobilių yra pagaminti naudojant vidaus degimo varikliais varomų automobilių platformas, kurios savo ruožtu pasiekė tokį lygį, kad per „EuroNCAP“ bandymus paprastai surenka beveik maksimalų taškų skaičių. Vienintelė abejonė – ar taip pat efektyviai išsklaidoma kinetinė energija, atsirandanti priešpriešinio smūgio metu, kai elektromobilių priekinėje dalyje nėra variklio ir transmisijos. Tačiau, tikėtina, kad konstruktoriai tuos dalykus yra įvertinę ir tam tikras kėbulo vietas sustiprinę“, – sako specialistas.

Elektros pavaros platformos turi privalumų

R. Gabarto teigimu, ant specialiai jiems sukurtų platformų surinkti elektromobiliai lengvai išlaiko saugos bandymus. Tai patvirtina ir „EuroNCAP“ statistika. Pavyzdžiui, per šios organizacijos bandymus šiemet aukščiausius įvertinimus susižėrė tik ant elektromobilių platformos sukurti minėti „Tesla Model Y“, „Kia EV6“ ar „Cupra Born“.

Pastarasis modelis pagamintas naudojant „Volkswagen Group“ modulinę elektros pavaros unifikuotų konstrukcinių blokų sistemą (MEB), pasižyminčią standžia kėbulo struktūra ir daugybe pažangių technologijų. Jos taip pat pritaikytos kuriant elektra varomus „Volkswagen ID.3“, „ID.4“ ir daugybę kitų grupės valdomų prekių ženklų modelių.

Tai leido mažų šeimyninių modelių segmento atstovui pademonstruoti aukštus saugumo rezultatus – jie ypač svarbūs būtent tokių automobilių pirkėjams. Už suaugusiųjų apsaugą „Cupra Born“ skirtas net 93 proc. įvertinimas, o vaikų apsauga įvertinta 89 proc. Pagal pastarąjį rodiklį sportiškasis elektrinis hečbekas netgi pranoko 87 proc. įvertinimą gavusį „Tesla Model Y“.

R. Gabartas pažymi, kad didesnių problemų saugumo atžvilgiu nesukuria ir elektromobilių svoris, nors jis paprastai keliais šimtais kilogramų didesnis nei tradicinę pavarą turinčių automobilių.

„Veikiau priešingai – kadangi sunkios baterijos montuojamos elektromobilio apačioje, svorio centras tampa žemesnis, o transporto priemonės stabilumas padidėja. Elektromobiliams susidoroti netgi su „briedžio testu“ sekasi geriau nei vidaus degimo variklį turinčioms mašinoms“, – paaiškina pašnekovas.

Ši elektromobilių savybė atsitikus nelaimingam eismo įvykiui taip pat mažina tikimybę apsiversti arba verstis pakartotinai. Anot R. Gabarto, aktyviųjų saugos sistemų, montuojamų į elektros energija varomus modelius, sąrašas paprastai būna net ilgesnis nei analoguose su vidaus degimo motorais, nes tai brangesnės transporto priemonės.

Ne mažiau svarbu tai, kad elektromobilių technologijos be pertrūkio tobulinamos ir į šio tipo mašinas kone kasmet diegiami tiek mechaniniai, tiek programiniai patobulinimai. Tai įrodo ir tie patys saugumo testai.

Štai 2020 metais „EuroNCAP“ testais išbandytas „Volkswagen ID.3“ pelnė 6 proc. mažesnį (87 proc.) suaugusiųjų keleivių saugumo ir 2 proc. mažesnį (71 proc.) pėsčiųjų apsaugos įvertinimą nei naujesnis, tą pačią platformą naudojantis, 2022-aisiais išbandytas „Cupra Born“.

Paneigia sklaidančius gandus

R. Gabartas taip pat paneigia interneto forumuose gajų mitą, jog dėl gausybės sujungtų elektros energiją naudojančių įrenginių ir aukštos įtampos grandinės elektra varomos transporto priemonės linkusios dažniau užsidegti, o įvykus avarijai – tai, esą, beveik neišvengiama.

„Elektros energija varomas transportas iš tiesų kaip tik ne toks pavojingas gaisro rizikos požiūriu. Aukštos įtampos grandinės sukonstruotos taip, kad per incidentą, kai suveikia atitinkami davikliai, elektros tiekimas būtų nutrauktas“, – atskleidžia techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas.

 

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lankant artimųjų kapus, policija ragina pasirūpinti saugumu
  2. Elektra vietoje dyzelio ir dujų: ką rinksis sumanūs vairuotojai
  3. EP komitetas pritarė gyvybes gelbstinčioms technologijoms automobiliuose
  4. Didės bauda už nesustojimą prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalauja taisyklės
  5. Seimas suskubo prailginti laiką, po kurio transporto priemonė bus išregistruota
  6. Greitį mėgstančius vairuotojus drausmins išmanieji šviesoforai
  7. Griežtinamos transporto priemonių draudimo taisyklės
  8. K. Masiulis. Automobilių mokesčio lobistu tapo V. Andriukaitis
  9. Europos parlamentas pritarė siūlymui kelių mokestį apskaičiuoti pagal atstumą
  10. 80 Vilniaus pėsčiųjų perėjų taps saugesnės
  11. Nežymūs psichikos sveikatos sutrikimai nebebus kliūtimi vairuoti automobilį
  12. Elektromobilių įkrovimo stotelių poreikis auga
  13. Vairuotojams įspėjimas apie artėjančią žiemą
  14. Savaitgalį keliuose laukia lijundra ir plikledis
  15. Uždrausta išimti automobilių katalizatorius
  16. Lietuva ruošiasi NATO PA pavasario sesijai
  17. Techninių apžiūrų skaidrumui didinti bus privaloma vykdyti vaizdo stebėjimą
  18. Griežtės atsakomybė už šnipinėjimą
  19. Seimas po svarstymo pritarė Referendumo konstitucinio įstatymo projektui
  20. Kokių ir kiek automobilių turime?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 7

  1. elektromobilis says:
    2 mėnesiai ago

    yra labai geras dalykas: greitai ir nemokamai pasikrauni, važiuoji smagiu greičiu kur tik nori ir kiek nori, ir kainuoja visai nebrangiai.

    Atsakyti
  2. T0mas J. says:
    2 mėnesiai ago

    Orientuotis į atsinaujinančius šaltinius sveikintina, bet skubinti užsmaugt Golfuku į bažnyčią kartą savaitėj važiuojantį valstietį (ir dukart metuose į malūną), kaltinant jį kad labai teršia gamtą ir lai jis greičiau tegu perka elektromobilį – tai beprotybė.
    Su bepročiais reikia kovoti. Iki pergalės. Nes bepročiai yra pavojingi. Nekovok su jais – jie gali pražudyti žmoniją.

    Atsakyti
    • verslas says:
      2 mėnesiai ago

      tai tik verslas. Ne beprotybė,

      Atsakyti
      • T0mas J. says:
        2 mėnesiai ago

        Klysti. Ne verslininkai sumanė uždrausti vidaus degimo variklius, o skaitmeninio konclagerio projektuotojai.

        Atsakyti
        • paaiškinu dar kartą says:
          2 mėnesiai ago

          už politikų visame pasaulyje visada stovi verslas, korporacijos, karo pramonė, stambūs gamintojai, vaistų pramonė ir t.t., verslas politikus išstumia ir finansuoja, tampo už virvučių, kaip lėles, paperka. Pinigai valdo, tik pinigai viską valdo pasaulyje, godumas valdo, viršpelniai valdo visų valdžių priimamus politinius sprendimus. Gal apsidairyk čia pat, toli nekeliaudamas. Kur čia politiniai sprendimai, dėl kurių stambiausias verslas nukentėtų? Teko gal girdėti? Niekas nieko neprojektuos, įskaitant elektromobilius, jei iš to nebus milžiniškos piniginės naudos. Reiškia, jie stipresni, priėjo ir gavo, ko siekė.

          Atsakyti
          • T0mas J. says:
            2 mėnesiai ago

            Klysti tamsta. Elektromobilių verslas nebus pelningesnis už benzininių ir dizelinių mašinų verslą.

  3. kai galutinai says:
    2 mėnesiai ago

    ir isterikuodami uždraus vid. degim. variklius, visa auto pramonė atsidurs kieno rankose? Jau dabar gamintojai persitvarko, leidžia mišrius automobilius, kurių ateity, aišku, neliks. Bus ne pelnas, bus viršpelniai!. Tiems, kas gamina auto, ir įkrovimo stoteles, ir akumuliatorius, elektros variklius, elektroniką, o ką jau bekalbėti apie elektros tiekėjus! Štai čia aukso gysla – kulonų tiekimas! O elektra iš kur? Gal iš skiedrų ir šiaudų? Vėjo jėgainės, gal atominės ir t.t. Užteks naftos pumpuotojamas pelnytis, nauja verslinyyykų liber karta atėjo! Tyla apie neigiamas pasekmes, įskaitant panaudotų akumuliatorių, elektronikos perdirbimą, jėjo jėgainių žalą ir t.t. Dar kartą pagalvokite, kodėl partijos galimai turi juodas kasas, kodėl net atskiri verslininkai stipriai jas remia prieš rinkimus? Todėl, kad neturi kur pinigų dėti, gal tiesiog dovanoja? Neteikės atidirbti po rinkimų? Netikiu tokia nesavanaudiška donoryste.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Policija | policija.lrv.lt nuotr.

Daliai vairuotojų saugumas vis dar nerūpi

2023 01 30
Vilniaus istorinis statinys | Igno Nefo nuotr.

Vilnius kviečia dalyvauti tyrėjų varžytuvėse

2023 01 30
Daugiabučiai Misionieriuose nuo bastėjos apžvalgos aikštelės | lietuvos.link nuotr.

Vilniaus miesto statybų tyrimas atvėrė sistemines paveldosaugos žaizdas

2023 01 30
sunku apsispręsti, ką geriau rinktis: seną, vidutinio senumo ar naują automobilį?

Šį pusmetį naudoti automobiliai nepigs

2023 01 30
Atskleidė, kaip saugoti gamtą nenuskriaudžiant piniginės | pixabay.com nuotr.

Atskleidė, kaip saugoti gamtą nenuskriaudžiant piniginės

2023 01 30
Ko verti ŽŪM pažadai? Vėl bandoma trikdyti NMA veiklą | nma.lt nuotr.

Ko verti ŽŪM pažadai? Vėl bandoma trikdyti NMA veiklą

2023 01 30
Albinas Ramanauskas 2017 m. kovo 11 d. Lazdijuose atidengiant paminklą Adolfui Ramanauskui - Vanagui | LGGRTC, R. Kaminsko nuotr.

Mirė Adolfo Ramanausko – Vanago brolis Albinas Ramanauskas

2023 01 29
NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui

NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui

2023 01 29
Pinigai | Pixabay nuotr.

Sukčiai pernai iš žioplių išviliojo 12 mln. eurų

2023 01 29
Karas Ukrainoje | facebook.comGeneralStaff_ua nuotr.

Rusija intensyvina puolamąsias operacijas Ukrainos rytuose

2023 01 29
Rodyti daugiau

Naujienos

Policija | policija.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Daliai vairuotojų saugumas vis dar nerūpi

2023 01 30
„Palangos stinta“ | palanga.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

„Palangos stinta“ stebins naujais skoniais

2023 01 30
Vilniaus istorinis statinys | Igno Nefo nuotr.
Lietuvoje

Vilnius kviečia dalyvauti tyrėjų varžytuvėse

2023 01 30
Elektrinis autobusas | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Lietuvos regionuose daugėja elektrinių autobusų

2023 01 30
Vėjo jėgainės | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Aptarti galimi vėjo energetikos iššūkiai

2023 01 30
Maskoliai bus sutriuškinti | www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Šolco pagaliai į NATO ratus

2023 01 30
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Ribojant traukinių eismą daugės autobusų

2023 01 30
NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui
Ukrainos balsas

NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui

2023 01 29
Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Eitynės apie V. Sinica. TS-LKD frakcijos nario kaltinimas mažamečių prievartavimu skandalingiausias skandalas Lietuvos politikos istorijoje
  • A co to? apie Dirbtinis protas – jau sąmoningas?
  • Gustavas apie Č. Iškauskas. Ar grąžinsime baltiškuosius pavadinimus?
  • T0mas J. apie NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • M. Kundrotas. Landsbergiai ir Brazauskai: nei sąjungininkai, nei oponentai
  • Daliai vairuotojų saugumas vis dar nerūpi
  • „Palangos stinta“ stebins naujais skoniais
  • Vilnius kviečia dalyvauti tyrėjų varžytuvėse
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Daliai vairuotojų saugumas vis dar nerūpi

by Ditė Česėkaitė
2023 01 30
0
Policija | policija.lrv.lt nuotr.

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus pareigūnai, siekdami užtikrinti saugumą kelyje, praėjusią savaitę, sausio 23-29 dienomis, toliau tikrino,...

Skaityti toliau

Vilnius kviečia dalyvauti tyrėjų varžytuvėse

by Ditė Česėkaitė
2023 01 30
0
Vilniaus istorinis statinys | Igno Nefo nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybė kviečia mokslininkus ir tyrėjus dalyvauti Vilniaus miesto istorijos tyrėjų varžytuvėse ir gauti stipendiją. „2023-ieji metai istoriniai –...

Skaityti toliau

Vilniaus miesto statybų tyrimas atvėrė sistemines paveldosaugos žaizdas

by daiva
2023 01 30
0
Daugiabučiai Misionieriuose nuo bastėjos apžvalgos aikštelės | lietuvos.link nuotr.

Valstybinė kultūros paveldo komisija išanalizavo didelio rezonanso visuomenėje sulaukusių statybų procesus Vilniaus Baroko ansambliuose. Išvadose teigiama, kad konfliktinę situaciją lėmė...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Eitynės apie V. Sinica. TS-LKD frakcijos nario kaltinimas mažamečių prievartavimu skandalingiausias skandalas Lietuvos politikos istorijoje
  • A co to? apie Dirbtinis protas – jau sąmoningas?
  • Gustavas apie Č. Iškauskas. Ar grąžinsime baltiškuosius pavadinimus?
  • T0mas J. apie NATO pagaliau supranta, kad Rusijos „ambicijos“ peržengia Ukrainos ribas ir yra pasirengęs karui
  • Žemyna apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys

Kitas straipsnis
Žiemos slidūs keliai | sumin.lt nuotr.

Prasidedanti žiema – išbandymas vairuotojams

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | CBD aliejus Lietuvoje | Mažoji Indija | Pakavimo prekės | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | Žūklės reikmenys internetu | Darbo skelbimai | kemi.lt | Šalikai | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai