Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį, Tarptautinės mokytojų dienos proga, lankėsi Vilniaus Palaimintojo Teofiliaus Matulionio gimnazijoje.
Šalies vadovas domėjosi šios gimnazijos gerąja patirtimi užtikrinant kokybišką įtraukųjį ugdymą, taip pat mokyklos infrastruktūros pritaikymu įvairių negalių turintiems mokiniams.
Prezidentas susitikime su mokyklos pedagogų bendruomene aptarė švietimo aktualijas ir įtraukiojo ugdymo perspektyvas bei iššūkius Lietuvoje. Šalies vadovas domėjosi, kokie yra sėkmingi įtraukiojo ugdymo taikymo principai, išklausė mokytojų patirčių ir siūlymų formuojant mokinių ir tėvų nuostatas dėl negalios.
„Palaimintojo Teofiliaus Matulionio gimnazija yra puikus ir sektinas įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo pavyzdys. Pasirinkus strateginius tikslus ir kuriant skatinančią ugdymo aplinką, šios mokyklos bendruomenė sukūrė lygiavertes sąlygas individualių poreikių turintiems vaikams. Teisinga, kai vaikai gali rinktis mokyklą, o ne mokykla atsirinkti vaikus“, – sakė Prezidentas.
Šalies vadovo teigimu, privalome vaikams užtikrinti teisę išnaudoti visą savo potencialą, nepriklausomai nuo jų individualių poreikių ar kasdienį gyvenimą ribojančios negalios. Pasak Prezidento, situaciją turėtų keisti jau nuo 2024 m. įsigaliosiantys Švietimo įstatymo pakeitimai dėl diskriminacinės nuostatos panaikinimo negalią turinčių vaikų atžvilgiu.
Prezidentas pabrėžė, kad, siekiant aukštesnių standartų moksleivių ugdymo procese, motyvuojanti darbo aplinka turi būti užtikrinta ir mokytojams.
„Pedagogų bendruomenė yra kokybiško švietimo garantas. Investicijos į geriausias įmanomas darbo sąlygas mokytojams yra ne mažiau svarbios nei mokymosi aplinka vaikams“, – teigė Prezidentas.
Palaimintojo Teofiliaus Matulionio gimnazijoje mokosi 635 mokiniai, iš kurių 100 turi specialiųjų ugdymosi poreikių dėl negalios ar raidos sutrikimų. Mokykloje sukurta infrastruktūra, užtikrinanti negalią turinčių mokinių judėjimą be apribojimų, taip pat sutelkta švietimo pagalbos specialistų komanda, teikiant būtiną pagalbą ir sudarant galimybes vaikams su negalia ne tik mokytis, bet ir sportuoti, dalyvauti kitose veiklose.