Trečiadienis, 20 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Žiedinė sankryža: kokių taisyklių nepamiršti?

www.alkas.lt
2021-09-17 18:01:13
0
Keičiasi Kelių eismo taisyklės: į ką atkreipti dėmesį apsisukant šviesoforais reguliuojamose sankryžose

Sankryža | Kauno sav. nuotr.

Lietuvos keliuose, miestų ir miestelių gatvėse įrengiama vis daugiau žiedinių sankryžų. Nors sutariama, kad tokios sankryžos prisideda prie eismo saugumo didinimo, vairuotojai žiedais dar ne visuomet važiuoja užtikrintai.

Draudikai sako, kad net ir mažosios žiedinės sankryžos vairuotoms neretai sukelia problemų. Policijos atstovai pažymi, kad kertant bet kurią sankryžą visuomet svarbu vadovautis kelio ženklais ir horizontaliuoju kelio ženklinimu.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiojo specialisto Renato Siaurusaičio teigimu, žiedinės sankryžos yra pačios saugiausios. Jose yra tik 8 konfliktiniai taškai, kai tuo metu įprastoje keturšalėje sankryžoje – net 32. Tai reiškia, kad vietoje įprastos sankryžos įrengus žiedinę kelių sankirtoje daugeliu atvejų ženkliai sumažinama eismo įvykių tikimybė.

„Žiedinių sankryžų įrengimas tikrai didina eismo saugumą šalies keliuose. Visgi ir tokiomis sankryžomis svarbu važiuoti atsakingai, laikantis Kelių eismo taisyklių, atsižvelgiant į kelio ženklus ir horizontalųjį ženklinimą. Tokiu atveju problemų važiuojant žiedine sankryža kilti neturėtų“, – sako R. Siaurusaitis.

Visgi problemų pasitaiko. Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pritaria, kad žiedinės sankryžos yra saugesnės, tačiau pažymi, kad eismo įvykių žieduose – ypač didžiuosiuose – pasitaiko dar ganėtinai nemažai. Jų metu vairuotojai patiria nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų siekiančių nuostolių.

„Didžiosios žiedinės sankryžos miestuose vairuotojams išlieka nemenku iššūkiu. Visgi ir mažesnius žiedus sėkmingai pravažiuoti pavyksta ne visuomet. Be to, neretai užtrunka, kol vairuotojai pripranta prie naujai tam tikroje vietoje įrengto žiedo.

Ypač mažesniuose miesteliuose pasitaiko, kad iš įpratimo nepasižiūrima į kelio ženklus ir mažesniu žiedu bandoma važiuoti kaip nereguliuojama kelių sankirta – laikantis dešinės rankos taisyklės. Visgi žiedinėse sankryžose pirmenybė paprastai suteikiama būtent žiedu važiuojančioms transporto priemonėms“, – sako Rimvydas Pocius.

Tiesa, anot draudikų atstovo, tai nėra absoliuti taisyklė. Pasitaiko ir tokių žiedinių sankryžų, kuriose pirmenybę turi į žiedą įvažiuojanti transporto priemonė. Dėl to, R. Pociaus teigimu, visuomet svarbu stebėti kelio ženklus. Jei tokių nėra, tuomet reikia vadovautis dešinės rankos taisykle.

Pocius pažymi, kad eismo įvykių žieduose kyla ir dėl to, kad vairuotojai neretai pamiršta, jog posūkį reikia rodyti ne įvažiuojant, o išvažiuojant iš žiedo.

Posūkį žiedinėje sankryžoje taip pat visuomet būtina rodyti persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą. Būtent atliekant šiuos manevrus dažniausiai žieduose sukeliami eismo įvykiai. R. Pociaus teigimu, painiavos neretai kyla ir dėl tinkamo eismo juostų pasirinkimo.

„Prieš žiedą esantys kelio ženklai paprastai nurodo, iš kurios eismo juostos į kurį žiedo išvažiavimą galima patekti. Pavyzdžiui, jei iš pirmos eismo juostos galima važiuoti tik į pirmąjį ir antrąjį išvažiavimą, o vairuotojui reikia būtent pastarojo, tuomet žiedu reikėtų važiuoti pirmąja juosta. Įvažiuoti į ją taip pat reikėtų iš pirmosios kelio juostos“, – sako R. Pocius.

Tiesa, miestuose atsiranda ir tokių žiedinių sankryžų, kuriose iš pirmos eismo juostos galima važiuoti ne tik į pirmąjį, bet ir į antrąjį įvažiavimą. R. Siaurusaitis pastebi, kad eismą organizuojant tokiu būdu vairuotojams kyla daugiau sunkumų. Dėl to, policijos atstovo teigimu, tokiose žiedinėse sankryžose eismo dalyviai turėtų būti dar atidesni.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaune gimsta nepaprasta žiedinė sankryža
  2. Kokių klaidų nedaryti pildant eismo įvykio deklaraciją
  3. Kokių priemonių imtis užšalus automobilio durelėms ar langams?
  4. Artėjant rugsėjui – patarimas vairuotojams: pagalvokite, kaip eismą mato vaikai
  5. Eismo taisyklė, kurią pamiršta ir patyrę vairuotojai
  6. Laikas prisiminti saugaus eismo taisykles
  7. Sukčiai „dirba“ ir keliuose
  8. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  9. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  10. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  11. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  12. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  13. Įspėjimas vairuotojams: daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  14. Daugiausia lentelių su žaliomis rodyklėmis grąžinta Klaipėdai, mažiausia – Kaunui
  15. Paspirtukams taip pat galioja eismo taisyklės

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Mokiniai
Lietuvoje

Išsaugotos 42 gimnazijos, kurioms grėsė reorganizacija

2025 08 20
Ginkluotė
Lietuvoje

Kariuomenės atsargas papildė naujos raketos

2025 08 20
Vyriausybė imasi priemonių valstybės tarnautojų skaičiui mažinti
Lietuvoje

Vyriausybė Seimui siūlys apie 100 teisės aktų

2025 08 20
Siunta
Lietuvoje

Paštas laikinai stabdo siuntų pristatymą į JAV

2025 08 20
Linas Jonauskas | Seimo kanceliarijos nuotr.
Lietuvoje

L. Jonauskas siūlo stiprinti aplinkosaugos kontrolę

2025 08 20
Inga Ruginienė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė | asmeninė nuotr.
Lietuvoje

Dėl duomenų apie I. Ruginienę – TS-LKD kreipimasis į VSD  

2025 08 20
Kintai
Lietuvoje

Kuršių mariose – nauji laivybos darbai

2025 08 20
Automobilių stovėjimo aikštelė
Lietuvoje

Kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai atidaryta stovėjimo aikštelė

2025 08 20

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Paštas laikinai stabdo siuntų pristatymą į JAV
  • Skverneliui - ne Tomaševskiui- taip? apie Seimas rinkis į neeilinę sesiją
  • Tai viskas... apie Paštas laikinai stabdo siuntų pristatymą į JAV
  • Eugenijus Kopatko apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Išsaugotos 42 gimnazijos, kurioms grėsė reorganizacija
  • Kariuomenės atsargas papildė naujos raketos
  • Vyriausybė Seimui siūlys apie 100 teisės aktų
  • Paštas laikinai stabdo siuntų pristatymą į JAV

Kiti Straipsniai

Kelio darbai

Kelio darbai keliasi į magistralę Vilnius–Panevėžys

2025 08 19
Automobilių statymas Trakuose

Trakų savivaldybė imasi veiksmų prieš nelegalų verslą

2025 08 18
Sankryža

Prasidėjo darbai vienoje judriausių Klaipėdos sankryžų

2025 08 18
Lietus

Kad liūtys atneštų kuo mažiau nuostolių

2025 08 17
Saulė | alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Odos vėžys kasmet paliečia 400 gyventojų: kaip apsisaugoti?

2025 08 16
Lėktuvas.

Ne amžius, o sveikatos būklė lemia kelionių nesklandumus

2025 08 15
Tiltas per Dubysą

Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą atnaujinimo darbai

2025 08 14
Kelio ženklas

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių

2025 08 13
Šilutės plentas

Pradedama tvarkyti viena judriausių Klaipėdos gatvių

2025 08 13
„Via Baltica“

Atidaroma nauja kelio „Via Baltica“ atkarpa

2025 08 12

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Paštas laikinai stabdo siuntų pristatymą į JAV
  • Skverneliui - ne Tomaševskiui- taip? apie Seimas rinkis į neeilinę sesiją
  • Tai viskas... apie Paštas laikinai stabdo siuntų pristatymą į JAV
  • Eugenijus Kopatko apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Konstantinas Bondarenko, Styvas Dūdnikas apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Lietuvos ir Lenkijos Vyriausybės pasirašė bendrą deklaraciją

Lietuvos ir Lenkijos Vyriausybės pasirašė bendrą deklaraciją

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai