Antradienis, 28 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?

www.alkas.lt
2021-05-07 16:51:17
3
Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?

Traukinys | pixabay.com nuotr.

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtis, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais.

Vilniaus miesto, Elektrėnų, Kaišiadorių, Trakų savivaldos, verslo atstovams ir bendruomenėms pristatyta „Rail Balticos“ geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius naudų bei infrastruktūros vystymo apžvalga.

„Geležinkelio ruožas tarp Vilniaus ir Kauno yra daugiausia keleivių pervežantis geležinkelio maršrutas, kuriuo pervežama beveik 1 milijonas keleivių. Nutiesus „Rail Balticą“, ši atkarpa įgis dar didesnę vertę – moderni europinė geležinkelio jungtis su Vilniaus ir Kauno oro uostais sudarys greitą, patogią ir saugią keleivių bei krovinių vežimo alternatyvą, naujas galimybes vietos gyventojams ir verslui“, – susitikimo metu sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

>Kaunas–Vilnius jungtis ypač svarbi viso globalaus projekto gyvybingumui. Siekiant padidinti šios geležinkelio linijos patrauklumą keleiviams, papildomai bus planuojamos regioninės keleivių stotys bei jungtys su jomis.

sumin.lt nuotr.

„Sprendimas prijungti Vilnių neabejotinai padidino visos „Rail Balticos“ vertę. Anksčiau apie šį geležinkelį kalbėjome daugiau kaip apie jungtį tarp Skandinavijos šalių ir Vakarų Europos, o kartu su linija Kaunas–Vilnius atsiveria logistikos keliai į Rytų valstybes. Tad strateginė šio transporto koridoriaus vertė yra didžiulė“, – kalbėjo „LTG Infra“ „Rail Baltica“ koordinavimo departamento direktorius Arenijus Jackus.

Nutiesus „Rail Balticos“ vėžę, dar didesnės galimybės keliauti atsivers sostinės ir aplinkinių rajonų gyventojams, nes kelionė traukiniu į nemažai didelių miestų bus greitesnė ir patogesnė nei automobiliu ar net lėktuvu. Skaičiuojama, jog geležinkeliu iš Vilniaus Kaunas bus pasiekiamas per 38 min., Panevėžys – per 57 min. Kelionės iki Varšuvos truks apie 4 val., Talino – 3,5 val., Rygos – apie 2 val.

Šiuo metu ruože Kaunas–Vilnius įgyvendinamos teritorijų planavimo veiklos ir jau yra atrinktos keturios alternatyvos, kur galėtų būti tiesiamas „Rail Balticos“ geležinkelis šioje atkarpoje. Šiemet iš jų bus pasirinkta viena alternatyva, labiausiai atitinkanti susisiekimo poreikius ir kurios pasekmės aplinkai bus mažiausios.

„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu.

Susisiekimo ministerijos ir „LTG Infra“ iniciatyva nuotoliniai projekto pristatymo renginiai balandžio–gegužės mėnesiais buvo suorganizuoti Kauno, Panevėžio, Marijampolės ir Vilniaus regionų, per kurių teritorijas planuojamas „Rail Balticos“ maršrutas, savivaldos, verslo atstovams ir bendruomenėms.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus geležinkelio stotyje – nauja susisiekimo sostinėje erdvė
  2. Elektriniais traukiniais – nuo Vilniaus iki Klaipėdos: ryškėja naujos vėžės kontūrai
  3. Traukiniu iš Vilniaus pasiekti Kauną užtruks apie pusvalandį
  4. Prieš 40 metų iš Vilniaus į Kauną išvyko pirmasis elektrinis traukinys
  5. Siekia išnaudoti visas „Rail Balticos“ galimybes
  6. „Rail Baltica“: kas svarbu Marijampolės regionui?
  7. Ruošiamasi didinti geležinkelių eismo ir aplinkos saugą
  8. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  9. Už visuomenės poreikiams paimamą privačią žemę ūkininkams bus atlyginama pinigais
  10. „Rail Baltica“: pradedamas žemės paėmimas visuomenės reikmėms
  11. Atstatytu geležinkelio ruožu pajudėjo pirmasis traukinys į Latviją
  12. Darbą pradeda naujasis Klaipėdos uosto vadovas
  13. Elektroninį bilietą turės ir panevėžiečiai
  14. Palangos oro uostui – 10,25 mln. eurų
  15. „Rail Baltica“: Panevėžio lūkesčiai ir poreikiai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. Kažin says:
    2 metai ago

    “Rail Baltica” idėja – sujungti greitąja (240 km/val) europine vėže ES Baltijos šalis su Vakarų Europa. Taigi pagrindinė “Rail Baltica” paskirtis – ne krovinių tranzitas, o keleivinis susisiekimas. Tokiu atveju, kad iš to geležinkelio būtų gauta didžiausia nauda žmonėms ir valstybei yra labai svarbu parinkti vėžės maršrutą. Vilnius gerokai didesnis už kitus Lietuvos miestus, yra jos sostinė, t.y. jame galimas dešimtimis kartų didesnis keleivių srautas negu bet kurioje kitoje Lietuvos vietoje. Be to, ir logistikos gabenimui Vilnius esąs geografiškai strateginėje vietoje. Šie faktai akivaizdžiai apsprendžia, kad valstybei būtų naudingiausia, jeigu “Rail Baltica” maršrutas eitų per Vilnių. Tačiau priešingai Lietuvos valstybės interesams maršrutas tapo projektuotas per Kauną paliekant sotinę už 100 km nuo jo. Kas už tai atsakingas, kieno čia tie svetimieji interesai kyšo… Tai kaip ir būtų demokratinės šalies Ministro pareiga išaiškinti ir informuoti viešai.
    Esant šiai akivaizdžiai aferai dėl “Rail Baltica” maršruto Vilniaus atžvilgiu, regis, valdžia, kad ją užglaistytų, ėmėsi sprendimo tiesti “Rail Baltica” atšaką į Vilnių nuo Kauno, užuot pakeitus maršrutą iš esmės. Taip radosi dar vienas trumparegiškas sprendimas ne Lietuvos naudai. Mat, pajamos iš “Rail Baltica” infrastruktūros Baltijos šalių teritorijoje priklauso joms po lygiai pagal tai, kad akcijų bendrojoje įmonėje „RB Rail” jos turi po lygiai, finansavimas šalims taip pat yra bendras. Dėl to Lietuvos žmonių važinėjimas tarp Vilniaus ir Kauno taptų nuolatiniu Latvijos ir Estijos paslaugų pirkimu. Kas Lietuvai būtų ekonomniu atžvilgiu skriauda. Taigi tokiu atveju “Rail Baltica” atšakos nuo Kauno į Vilnių tiesimas už bendrai Baltijos šalių iš ES gaunamas lėšas, Lietuvai negali būti priimtinas.
    Kad to išvengus, susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno turi likti vidaus geležinkeliu. Greitoji europinė vėžė tarp jų yra įsirengtina pačios Lietuvos savo lėšomis ir nevadintina “Rail Baltica” vardu. Tik taip infrastruktūros tarp Vilniaus ir Kauno pajamomis neteks dalintis lygiomis dalimis su Latvija ir Estija. Tą sprendimą dėl “Rail Baltica” atšakos į Vilnių nuo Kauno yra būtina pakeisti, nusprendžiant ją į Vilnių tiesti nuo Panevėžio pro Ukmergę ar Molėtus, ar pan. Tai Lietuvos valstybei naudingiausia strategija.
    Taigi Valdžios sprendimas tokio didelio keleivių srauto vidaus susisiekimo geležinkelį tarp Vilniaus ir Kauno atiduoti į bendrą „Rail Baltica“ katilą yra ekonomiškai ir politiškai nesuprantamas, niekuo nepamatuotas…

    Atsakyti
  2. >Kažin says:
    2 metai ago

    Tamsta esate neteisus. Ne Vilnius ,o Kaunas yra Lietuvos logistikos šerdis,be to geografiškai geresnėje vietoje. Antra, neleistina viską sutelkti vienoje vietoje,t.y. Vilniuje,- regioninę politiką būtina vystyti ,tai naudinga visai Lietuvai . Naują greitojo geležinkelio ruožą Vilnius-Kaunas priskirti ,,Rail Baltic” ar kitam projektui tegul nusprendžia ekonomistai.

    Atsakyti
    • Kažin says:
      2 metai ago

      Šiais laikais logistikos šerdis (centras) – visai šaliai yra atgyvenęs dalykas, – neracionalu. Nėra taip, kad Kaune logistika lyg iš dangaus kristų… Lietuvai tikslinga turėti 5-6 jos centrus.
      Antra, vystyti regioninę politiką – toliau negali reikšti, kad visą valstybės paramą atiduoti Kaunui, kaip yra vykę kokį dešimtmetį.
      Kas dėl vidaus susisiekimo greitojo geležinkelio Vilnius – Kaunas priklausymo “Rail Baltica” sistemai, tai yra ne tik ekonominis, bet ir teisinis, net ir politinis klausimas, todėl jo sprendimai turi būti specialistų svarstomi, diskutuojami, viešai išsakant argumentuotas nuomones.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

2023 03 26
Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių

2023 03 26
Aušrinė Armonaitė | Alkas.lt nuotr.

Socialdemokratų neįtikino ministrų pasiteisinimai

2023 03 23
Autobusas | sumin.lt nuotr.

Pritarta keleivių vežimo autobusais pertvarkai

2023 03 23
Kelias | am.lrv.lt nuotr.

Atnaujinamas dar vienas „Via Balticos“ ruožas

2023 03 22
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

VNO keleivius pasitiks naujovėmis

2023 03 20
Autobusai dar vyksta į Baltarusiją, vežėjai stebi padėtį

Vežėjai ragina kuo greičiau priimti KTK pataisas

2023 03 17
Autobusas | sumin.lrv.lt nuotr.

Sutartys su vėžėjais kuriam laikui bus pratęstos

2023 03 15
Statybos VNO | ltou.lt nuotr.

Vilniaus oro uoste įsibėgėja statybos

2023 03 15
Kauno oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Tiesioginiai skrydžiai sujungs Kauną ir Antaliją

2023 03 14
Rodyti daugiau

Naujienos

Ukraina - didvyrių tėvynė | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos branduolinis šantažas yra korta, ant kurios pastatytas Ukrainos likimas

2023 03 27
Eismas Šiauliuose | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Šiauliuose tęsiamas kariuomenei svarbus projektas

2023 03 27
einmin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Ieškoma Registrų centro vadovo

2023 03 27
Netradicinis knygos „Mokytojas“ pristatymas | Rengėjų nuotr.
Kultūra

Neįprastu būdu bus pristatyta knyga „Mokytojas“

2023 03 27
Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje

2023 03 27
Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti | Lietuvos mokslų akademijos nuotr.
Lietuvoje

Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti

2023 03 27
Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku

2023 03 27
Ukrainos gynėjai | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo

2023 03 26
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • juras apie Palanga pasitinka 770-ąsias pirmojo rašytinio paminėjimo metines
  • Plyzzzz - apie Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia
  • Nuoroda apie D. Urbanavičienė. „Etninė kultūra – tautos būties, išlikimo ir tvirtumo esmė“: siekiai ir esama padėtis
  • Žemyna apie Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia
  • Aukštaitijos metų atidarymas Švenčionyse (II)
  • Prof. G. Navaitis: Išmokime gyventi be streso (IV)
  • Rusijos branduolinis šantažas yra korta, ant kurios pastatytas Ukrainos likimas
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Daugelį vairuotojų erzina keleivių patarimai

by Ditė Česėkaitė
2023 03 26
0
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.

Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir...

Skaityti toliau

Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių

by Ditė Česėkaitė
2023 03 26
7
Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Paskutinį kovo mėnesio sekmadienį prasidės naujasis aviacijos vasaros sezonas. Oro bendrovės šiemet Lietuvos oro uostuose keleiviams pasiūlys daugiau nei 80...

Skaityti toliau

Socialdemokratų neįtikino ministrų pasiteisinimai

by Ditė Česėkaitė
2023 03 23
0
Aušrinė Armonaitė | Alkas.lt nuotr.

Socialdemokratų neįtikino „laisviečių“ ministrų Aušrinės Armonaitės ir Mariaus Skuodžio paaiškinimai, esą tik kilus skandalui, jie sužinojo apie tai, kad A....

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • juras apie Palanga pasitinka 770-ąsias pirmojo rašytinio paminėjimo metines
  • Plyzzzz - apie Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia
  • Nuoroda apie D. Urbanavičienė. „Etninė kultūra – tautos būties, išlikimo ir tvirtumo esmė“: siekiai ir esama padėtis
  • Žemyna apie Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia
  • ak apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
Kitas straipsnis
Tyrimas: šaltiniuose – gero vandens klodai

Tyrimas: šaltiniuose – gero vandens klodai

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai