Pandemija ir jos nulemtas žmonių atsiskyrimas vienas nuo kito turi pasekmių tiek suaugusiems, tiek vaikams. Pastarųjų vienišumas bei socialinė izoliacija specialistams kelia itin didelį nerimą. Tačiau naujai atliktas tyrimas parodė, kad padėtį palengvina besąlygiškas gyvūnų atsidavimas – tai teikia vaikams socialinės, fizinės bei emocinės naudos ir padeda susidoroti su stresu, kurį sukėlė bendravimo ribojimai bei nuotolinis mokymas.
„Mars Petcare“ užsakymu atlikto tyrimo metu buvo apklausti 2000 tėvų Jungtinėje Karalystėje ir JAV. Bendra viso pasaulio statistika, kuria remiasi organizacija „Gelbėkit vaikus“, liudija, kad bent 1 iš 7 vaikų ir jaunuolių 2020-aisiais buvo priversti didžiąją dalį laiko praleisti namuose ir tai paveikė jų socialinius įgūdžius, našumą bei gerovę. Tuo metu „Mars Petcare“ apklausos metu daugiau nei 83 proc. tėvų patvirtino, kad keturkojai šeimos nariai leido jų vaikams jaustis mažiau vienišiems, o 3 iš 4 respondentų teigė, kad kasdienė veikla su kate ar šunimi sumažino vaiko patiriamą įtampą ir nerimą.
Dar daugiau – gyvūnai tapo neblogais vaikų moksladraugiais, rodo apklausa. Daugiau nei 50 proc. apklaustų tėvų tvirtino, kad gyvūnas prisidėjo prie geresnių vaiko mokslo pasiekimų, o 72 proc. pripažino, kad šalia „asistuojantis“ keturkojis bičiulis sustiprino vaiko motyvaciją mokytis. Net 90 proc. respondentų sutinka, kad bendravimas su gyvūnu teikia vaikui energijos ir padeda susikaupti.
„Pandemija buvo dramatiškas pokytis tiek mano mokiniams, tiek apskritai sudavė smūgį švietimo sistemai, taigi visi jos dalyviai privalėjo ieškoti naujų, kūrybiškų metodų, siekiant įtraukti vaikus į mokslo procesą. Nusprendėme rengti„gyvūnų penktadienius“, o man pamokose padėjo Bella – susitikimo su šiuo šunimi laukiantys mokiniai kur kas pozityviau vertino mokymosi planus“, – pasakoja Krisas Koenigas, Oregone (JAV) dirbantis sveikatingumo ir fizinio lavinimo mokytojas.
„Mus tikrai apstulbino teigiamas mokytojų, tėvų ir mokinių atsakas į mūsų organizuotą virtualią terapiją su gyvūnais pandemijos sąlygomis. Manau, kad gyvūnams tenka svarbus vaidmuo ir tuomet, kai vaikai pamažu grįžta į mokyklas“, – sakė Meri Kalahan, gyvūnų terapijos organizacijos „Pet Partners“ vyresnioji pareigūnė.
Savo ruožtu „Mars Petcare“ apklausa taip pat atskleidė, kad, 81 proc. tėvų manymu, gyvūnai įkvepia vaikus judėti ir mankštintis. 80 proc. apklaustųjų mano, kad veikla su gyvūnais turėtų būti nuolat taikoma mokyklose. Beje, respondentai tvirtina, kad ir patys gyvūnai buvo laimingesni bei ramesni, praleisdami daugiau laiko šalia besimokančio mažojo šeimininko.
Dar iki pandemijos atlikti tyrimai patvirtino, kad gyvūnai suteikia svarbią jausminę paramą vaikams, padeda jiems susidoroti su įtampa, teikia pasitikėjimo savimi ir didina atsakomybę. Šuns turėjimas namuose siejamas su mažesniu vaikų nerimo lygiu.
„Svarbių žmogaus ir gyvūno ryšių tyrinėjimas pačiose įvairiausiose srityse – nuo mokyklų ir biurų iki ligoninių ar tiesiog namų aplinkos – yra mūsų ilgametis įdirbis. Pastaroji apklausa papildo ankstesnes svarbias įžvalgas“, – pažymi Kei O‘Donel, „Mars Petcare“ gyvūnų sveikatingumo ir gerovės tyrimų centro „Waltham Petcare Science Institute“ viceprezidentė.
Keletas faktų apie gyvūnų įtaką vaikams pandemijos metu
• 52 proc. vaikų pandemijos metu su gyvūnais praleidžia daugiau laiko nei iki tol;
• 40 proc. vaikų kasdien su sav gyvūnu praleidžia apie 2 valandas. Tarp jų bendrų veiklų – žaidimai, kalbėjimasis su gyvūnu ir netgi skaitymas jam;
• 9 iš 10 tėvų teigia, kad gyvūnas namuose prisideda prie didesnio vaiko fizinio aktyvumo, padeda jam ugdyti socialinius ir kitus esminius įgūdžius;
• 84 proc. tėvų mano, kad gyvūnai padeda vaikams prasiblaškyti ir fiziškai išsijudinti per pertraukas virtualioje mokyklinėje dienotvarkėje;
• 8 iš 10 tėvų teigia, kad bendra veikla su gyvūnu jų vaikui padeda lengviau susidoroti su kasdienine darbotvarke, ugdo kantrybę ir atsakomybę.