Valstybės teritorinis skaldymas ir jei ne „ulica Lenina“, tai bent „prospekt Putina“. Toks tolesnis liberalų tikslas?
Kitaip, nei noru skaldyti valstybę ir izoliuoti tautines mažumas atskirose teritorijose, kur užsidariusios jos turėtų mažesnes galimybes integruotis į valstybės gyvenimą, sunku paaiškinti ministrės Evelinos Dobrovolskos idėjas įgyvendinamas Tautinių mažumų įstatyme.
Pamenate, kaip prieš keletą metų Putino ruporai aiškino, kad Lietuva yra tik dalis Lietuvos, kažkur apie Šiaulius ir Kauną, o Klaipėda – Rusijos dalis, Vilnius – padovanotas Baltarusijos. Girdint ministrės iniciatyvas dėl valstybės teritorijos skaldymo pagal tautinių mažumų kalbas, norom nenorom suklūsti, ar Putino svajonės kartais nepateko į liberalų ir jų įkaitais tapusių konservatorių darbotvarkę.
Kaip kitaip suprasti ministrės siekį tame įstatyme įtvirtinti 20 procentų kitataučių kartelę, kuri reikštų, jog atskirose teritorijose, kur yra tiek kitataučių, greta valstybinės lietuvių kalbos būtų pradėta naudoti oficiali kita ar netgi kitos kalbos?
Taip ir norisi paklausti, kur žiūri nacionalinio saugumo sargai? Ir, jei krašto apsaugos ministrui tai neįdomu, ginti savo valstybę turėsime patys, tie, kurie matome, ką su ja nori padaryti šita valdžia. Lenkų ar rusų kalbos, šalia valstybinės lietuvių kalbos, būtų naudojamos to regiono savivaldos institucijose.
Suprask – tik valstybinę lietuvių kalbą mokantis, tačiau tautinės mažumos kalbos nežinantis, asmuo turėtų problemų įsidarbinant valstybės tarnyboje tame konkrečiame dvikalbiame regione, nes negalės aptarnauti besikreipiančiųjų kita, nei valstybinė lietuvių kalba.
Be to, pasak ministrės, tautinių mažumų regionuose vietoves bus galima tradiciniais lenkų ar rusų vardais. Gal ne „ulica Lenina“, tai bent „prospekt Putina“? Čia tai klausimas. Vertas paties Hamleto.
Įdomiausia tai, kad de facto kalbiniu pagrindu skaldant Lietuvos teritoriją imama remtis Tautinių mažumų apsaugos pagrindų konvencija (toliau – Konvencija). Ir ypač tuo, kad „Pagal tautines konvencijas siūloma kalbos išimtis taikyti regionams, kai kitos tautybės žmonės sudaro bent 30 proc. gyventojų.“
Minimas ir Konvencijos Patariamasis komitetas kaip neva visiems rekomenduojantis privalomą (bent tokį įspūdį norima sudaryti) mažiausiai 30 proc. tautinių mažumų kartelę, kuri lemia pareigos oficialiai šalia valstybinės kalbos naudoti kitą kalbą atsiradimą.
O dabar pažiūrėkime, kaip yra. Yra Patariamojo komiteto parengtas Konvencijos aiškinimo dokumentas, Patariamojo komiteto komentaras apie tautinių mažumų teises į kalbą, kur pats Patariamasis komitetas juodu ant balto p. 20 (apačioje) rašo apie vietovardžių naudojimą tautinių mažumų kalbomis (11 straipsnio 3 dalį), pažymėdamas, kad „Kaip ir 10 straipsnio 2 dalyje, [čia] minimalus [mano pastaba – tautinių mažumų] procentas nėra fiksuotas“ [1].
Kitaip tariant, gerbiama Ministre E. Dobrovolska, Patariamasis komitetas pats pripažįsta, kad nėra nei 30, nei kokių kitų procentų kartelės, kurią jis ar Konvencija imperatyviai fiksuotų kalbant apie vietovardžius tautinių mažumų kalbomis (11 straipsnio 3 dalis) arba mažumų kalbų vartojimą administraciniu lygmeniu (10 straipsnio 2 dalis).
Noriu tikėti, kad ministrės ir ministerijos šnekos apie procentines tautinių mažumų karteles kaip „nuleistas“ tarptautinių įsipareigojimų yra tik ministrės ir ministerijos neatidumas, nepaskaitymas, o ne teisinė beraštystė ar elementarus piktybiškumas griaunant valstybinį Lietuvių kalbos statusą.
Dar yra patariamojo komiteto paskutinė nuomonė apie padėtį Lietuvoje [2]. Kaip ir galima tikėtis, paslaptingųjų 30 procentų, kaip ir jokių kitų procentų, nuo kurių atsirastų pareiga tautinės mažumos kalbą naudoti Lietuvos teritorijoje, nurodyta nėra.
Dabar pažiūrėkime į pirminį tarptautinės teisės šaltinį, nors teisingumo ministrės prastu papročiu, pradėjome nuo Patariamojo komiteto neva egzistuojančių rekomendacijų.
Konvencijoje, žinoma, nerandame jokių procentinių išraiškų. Priešingai, Konvencijos kalba, kaip reta netgi tokio lygio tarptautiniams dokumentams, – ypač delikati.
➡️ Konvencijos 10 straipsnio 2 dalis apie tautinių mažumų kalbos vartojimą administracinę funkciją atliekančiose institucijose: „Šalys tose teritorijose, kuriose tradiciškai arba gausiai gyvena tautinėms mažumoms priklausantys asmenys, jiems prašant ir jei toks prašymas atitinka realų poreikį, kiek įmanoma stengiasi minėtiesiems asmenims sudaryti sąlygas tautinės mažumos kalbą vartoti bendraujant su administracinės valdžios institucijomis.“
Taigi, „gausiai gyvena“, „kiek įmanoma stengiasi“, „jiems prašant ir jei toks prašymas atitinka realų poreikį“. Labai subtilios abstrakčios užuominos į tai, kad nėra tarptautinio konsensuso dėl griežtų taisyklių. Viskas lieka kiekvienos šalies vidaus vertinimui ir pastangoms, net neformuluojant prievolės.
Tas pats ir kitame Konvencijos straipsnyje.
➡️ Konvencijos 11 straipsnio 3 dalis apie vietovardžius: „Šalys tose teritorijose, kuriose tradiciškai gausiai gyvena tautinei mažumai priklausantys asmenys, remdamosi savo teisinės sistemos reikalavimais, o prireikus ir sutartimis su kitomis valstybėmis, bei atsižvelgusios į konkrečias sąlygas, visuomenei skirtus tradicinius vietovių, gatvių pavadinimus ir kitus topografinius įrašus stengiasi daryti taip pat ir mažumos kalba, jeigu yra pakankamas tokio žymėjimo poreikis.“
Taigi, „atsižvelgusios į konkrečias sąlygas“, „stengiasi daryti“ (vėl nurodomas procesas – dedamos pastangos, bet ne prievolė), „jei yra pakankamas tokio žymėjimo poreikis“.
Iš būtent tokio teksto matyti, kad Konvencija labai atidžiai žiūri į valstybių individualias situacijas. Net neabejoju – ir geopolitines taip pat.
Kur gali nuvesti atskirų kalbiniu požiūriu regionų kūrimas valstybėse, kuriuose dar ne taip senai baigiantis sovietų okupacijai buvo kalbėta apie autonomijos steigimą, manau, diskutuoti galima būtų daug. Donecko liaudies respublika pakankamai iliustratyvus pavyzdys mūsų geopolitinėse platumose.
Dar vienas šaltinis, kurį dvikalbystę stumiančiais teisingumo ministrei reikėtų žinoti – Konvencijos aiškinamoji ataskaita. Tai oficialus tarptautines sutartis padedantis suprasti dokumentas. Aiškinamųjų ataskaitų tikslas – vienodas konkrečios tarptautinės sutarties normų aiškinimas ir taikymas.
Pasak Aiškinamosios ataskaitos, Konvencija sąmoningai susilaiko nuo apibrėžimo, kas yra „teritorijos, kuriose tradiciškai arba gausiai gyvena tautinėms mažumoms priklausantys asmenys“.
Dėl vietovardžių rašymo tautinių mažumų kalbomis, Konvencijos Aiškinamoji ataskaita dar atsargesnė: 11 straipsnio 3 dalies nuostata „nereiškia jokio oficialaus vietovardžių pripažinimo tautinių mažumų kalbomis“. Visą Aiškinamąją ataskaitą galima rasti ČIA [3].
Atsakymas ministrės užmojams kaip ir aiškus – nereikia manipuliuoti Konvencijos tekstu ar tarptautinės teisės „dvasiomis“ bei „dvaselėmis“ bandant pritempti tą tekstą prie savo kurpalio.
Vienas iš Lietuvos Konstitucijos kūrėjų, profesorius Vytautas Sinkevičius, labai taikliai pastebi, kad jau pats Tautinių mažumų įstatymo pavadinimas kertasi su aukščiausiu valstybės įstatymu. Konstitucijos tėvai nesiekė fragmentuoti valstybės ir skirstyti Tautos į „mažumas“ ir „daugumą“.
Pasak profesoriaus, „Konstitucijoje mes tikrai nerasime žodžio tautinės mažumos. Jų nėra, nes rengiant Konstituciją buvo laikomasi nuostatos, kad yra pilietinė lietuvių tauta, o ją sudaro visi Lietuvos piliečiai nepriklausomai nuo jų tautybės.
Aišku, lietuvių tauta titulinė tauta, ji sudaro visuomenės valstybės pagrindą, bet pilietinėje tautoje, kurią sudaro, kaip minėjau, be išimties visi piliečiai, nėra nei daugumų, nei mažumų. Visi lygūs. Visiems taikomi vienodi reikalavimai ir visose srityse.“
Tai tą Lietuvos žmonių lygybę gal ir palikime ateities kartoms?
Prie teksto pridedamame video – daugiau apie Tautinių mažumų įstatymą ir kitus šios valdžios darbus:
Šaltiniai:
- Advisory committee on the framework convention for the protection of national minorities. Thematic commentary no.3. The language rights of persons belonging to nationalminorities under the framework convention. Adopted on 24 may 2012.
- Advisory committee on the framework convention for theprotection of national minorities (ACFC/OP/IV(2018)004). Fourth opinion onlithuania-adopted on 30 may 2018.
- Explanatory reportto the framework convention for the protection of national minorities. Strasbourg, 1.II.1995.
O aš bijojau Putino imperijos. Nulis tas Putinas. Atėjo viena mergina, viena, tvarkingai , meniškai “išsitapetavusi” ir “tarė”; kontora – pavadinimu Lietuva – uždaroma. Keliam baltą vėliava? Nes dabar girdžiu tik dejones ir, kad pažeidžiami Pagrindinio įstatymo ( Konstitucijos) str. Po velnių, negi Seime neliko Lietuvos atstovų? Stabdykit šitą gaivalą.
+ + + !!!
A Č I Ū !
Kas iš to gerb. Žemyna, kam tos liaupses.
Visi žinome KT 2014-01-24 Nutarimą, dėl neteisėto Lito išėmimo – Konstituciją pažeidus.
Jau trumpiau, – nusišikt jei tą pat dieną, ir iki pareigų perdavimo G.Nausedai tokiai iš partschule Grybauskaitei, na sušvelnintai gal sakytina NUSISUKT, tai ir gyvenam visiškoj Anarchijos, su išimtu iš Tautos galių ir Valios 125 str. Konstitucijoje
…oho – mintis, Lietuva – nuo 2006 m. gyvenanti be Varžtelio 🙂 🙂 🙂
Štai kur Anarchijos pradžia!
Net 2014-01-24 D. Žalimo konst.teismo sąstatui tapaskelnus
…..NIEKAM NEI MOTAIS….
Varžtelio Lietuvai, ir t.p. todėl jos kiekvienam gyventojui, trūksta. Pagyvank be, gebėt įsistatyt atgal — negebam 🙁
Skaitom tą Konstitucijos skylės nutarimą 38-ių psl. (dėl kurio: vykdyt ar ne – net Graužinienė klausė, netyčia gal :):) ), o žiū, – Širinskienė gal būtų privertusi
Bažnyčia tą patį daro Vilniaus krašte, Grušas globalistas , Amerikos pilietis tuo pačiu, štai ir turime..
Negirdėjau nei Premjerės, nei Seimo pirmininkės, nei Prezidento, nei taip vadinamų patriarchių bei patriarchų, nei bažnyčios, nei cerkvės, nei URM, nei VRM, nei šaulių, nei tremtinių, nei, nei, nei… jokių pasmerkimų ar bent jau kritiškų pastebėimų. Tai kas čia dar kam neaišku? Kieno dėka kgbistai įslaptinti ir kokios partijos tam įslaptinimui iki šiol pritaria?
Straipsnio pavadinimas teisingas, kad Laisvės partijos Seimui teikiamo tautinių mažumų įstatymo tikslas yra valstybės teritorijos skaldymas į mažumų valstybinius darinius. Bet juk Konstitucijoje (10 str.) pasakyta, kad Lietuvos valstybės teritorija nedaloma į jokius valstybinius darinius. Tokiu atveju, į ją žvelgiant sistemiškai, yra įtvirtinta nuostata, kad Lietuvoje tautinių mažumų kaip tokių nėra, nes priešingu atveju nedalijamumo nuostatos negalėtų būti, kadangi tautinės mažumos statusas suteikia teisę į teritorinį, t.y. valstybinį atskirumą. Dėl to įstatymo tautinių mažumų pavadinimu negali būti, yra galimas tik kitataučių įstatymas, o tai žmogaus teisių sritis ir ta Konvencija čia yra ne prie ko. Deja, Seimo narė, kaip jai derėtų, dėl tokio įstatymo prieštaravimo Konstitucijai nesušunka.
Norėčiau atkreipti dėmesį, kad tai yra tik patariamasis komitetas: patarimai, rekomendacijos, išaiškinimai taip, kaip kam ko reikia (stiprių valstybių įtaka, savo reikalų prastūmimas tokiuose komitetuose, darbo grupės visada yra akivaizdus). Bet visada atskiros valstybės interesas privalo būti aukščiau tarptautinių konvencijų ar susitarimų, kurios gyvenime (o ne kolegijų vadovėliuose) nėra jokia šventa karvė!!! Be to, būna išlygos, galima kažko nesilaikyti ar laikykis savaip, bet apie tai privaloma nustatyta tvarka pranešti…. Gyvenime kritiškais momentais stiprios valstybės nekreipia dėmesio į visą tą taip vadinamą tarptautinę teisę ir gina tik savo interesus. Tai yra labai svarbu momentas!!! Aklas rėmimas minimais dokumentais dokumentais yra arba profesinis neįgalumas, arba naudingas idiotizmas, arba tyčinis nusikalstamas veiksmas, arba visiškas atitrūkimas nuo gyvenimo, turint įgimtus baudžiauninko genus. Užtenka prisiminti Lietuvos valdžios elgesį 1939 metais. Daug metų dirbau su tarptautinę teisę (su viena labai svarbia konvencija ir daugybe ją lydinčių dokumentų). Puikiai prisimenu, kad, kai kai kam degė padai, buvo ištrauktos konvencijos rekomendacijos ir visuomenei pateiktos, kaip privalomi reikalavimai – taip kaltė nuo vienos institucijos buvo nustumta kitai. Pabaigai pavyzdys: Ukraina atsisakę branduolinio ginklo. Ar atitinkamos Vakarų valstybės pagal tarptautinį susitarimą Ukrainą apgynė nuo Rusijos okupacijos Donbase?
Na štai. Paprasta teisininkė paprastai ir aiškiai, dokumentaliai parodė skaldytojišką liberalės darabo esmę. Taikliai pasakė ir Pajūrietis. Kaip ir jis seniai stebiuosi, ko tyli tremtiniai, Tėvynės Sąjunga, krikščionys demokratai. Ko tyli laisva Lietuvos cerkvė. Atėjo laikas, manau, prabilti.
Puikus straipsnis, tarptautinės teisės žinovė Seimo narė A. Širinskienė paaiškino, kad mums sakė netiesą, kad Tautinių mažumų apsaugos pagrindų konvencija nėra įpareigojanti, ji yra tik rekomendacinio pobūdžio. Autorė labai teisingai net sudėjo žodžius, kurie naudojami konvencijoje”stengiasi”, “jei yra pakankamas poreikis” ir t.t. O ministrė sako netiesą, klaidina, erzina ir kiršina.
Lietuvoje nebūtina turėti atskiro įstatymo, nes visos “mažumų” teisė yra sudėtus į galiojančius teisės aktus: kitataučiai turi valstybės finansuojamus darželius, mokyklas, didelius pinigus gauna kultūrai (tik neaišku ką daro su tais pinigais), lenkų kalba transliuojama TV, net aukštąją mokyklą Vilniuje turi ir t.t. Ko dar jiems trūksta? Sulenkinti pavardes, vietovardžius ? Pažymėti, kad tai ne Lietuvos valstybė?
>> Bartas
Nėra nulis mums Putinas. Paskaitykite, prašau, Česlovo Gedgaudo knygą “Mūsų praeities beieškant”, leid. Aušra, Kaunas/1994, ir suprasite, kad, jei pusbrolį vadini nuliu, tai pats gal esi nulis. Nors, žinoma, pusbrolis pusbroliui nėra lygu. “Rusai yra lietuvišku dialektu kalbantys” žmones, – taip juos yra įvardinęs Rusijos Mokslų Akademijos tikrasis narys ir Baltistikos katedros vedėjas prof. Vladimiras Toporovas.
Kodėl, rašant komentarus, jūs verčiate rusų cerkvės žmones Lietuvoje gūžtis iš baimės? Ir Gintaras Grušas, savo išsišokimais ignoruodamas kitų tikėjimų Lietuvos žmones, gūžtis iš baimės juos taipogi verčia.
Prie ko čia KGB ir ne KGB sąrašai – mus dengia branduolinių Anglijos ir Prancūzijos NATO šalių ginkluotosios pajėgos. Globalistų, kaip sako Agnė Širinskienė, reikia saugotis, o ne kaimynų (išskyrus Lenkiją) ir viskas. Kurkime, kartu su Aukščiausiuoju Kūronu Lietuvos valstybę toliau ir su mumis viskas bus gerai. Dėkoju.
Na gal per žemai nuleidau ( “pusbrolį ” su lietuviška pavarde) Putiną – žudiką. Pavojingas, bet jis dar neatvažiavo ant tanko (neduok Dieve). Pavojus namuose, savo kieme. Antivalstybinis gaivalas siaučia.
Dėkoju už pasiūlymą, bet Česlovo Gedgaudo knyga perskaičiau 2000 m. O kadangi atmintis turi blogą savybę – “blunka” , tai gal reiktų pakartoti.
Vis dar kažkaip žmonės nesuvokia, kad labiausiai turime gintis, kad nebūtų priimtas įstatymas tautinių mažumų pavadinimu. Galbūt, Lietuva daug ką gali leisti, kas tame projekte sakoma, bet tai būtų leidžiama kitataučio, o ne tautinės mažumos statuso subjektui. Tai esminis skirtumas.
Yra nesuprantama, A. Širinskienė – Seimo narė, kita Seimo narė – Teisingumo ministrė pateikė Seimui įstatymo projektą, kurio tikslas skaldyti valstybę, bet A. Širinskienė tokiu atveju nekelia ministrei apkaltos proceso Seime dėl priesaikos sulaužymo.
Mano manymu, A. Širinskienė ir jos partija privalo stabdyti valstybės griovimą visais įmanomais ir ne tik – būdais. Gynybai taisyklių nereikia.
Bet garbusis Bartai – reikia stuburo,
o Karbauskinė aplinka – nenuovokiai šliaužiojanti, na ne šliužai, bet Sausio 13 pasiūlius įsivest aukščiausio lygmens Šventadieniui , pasitraukęs jo Seimo pirmininkas ( manykim, kad ne šliaužiot be saiko ir be pasekos, net birželį Romuvos balsavimą suši…, atsiribota). Stuburas – gili jautra.
Vieni gimsta su stuburais, kiti be jų. Pačios veiksmingiausios fizioterapijos procedūros stuburo nesustiprins, jei jo tiesiog nėra. Klausimas: ar galime kaltinti bestuburius, kurių dauguma, jei jie tokie gimė?
Ačiū, p. Agne, labai gerai parašėte.
Kitas klausimas kurio net nepamini tautinių mažumų įstatymo rengėjai apie vardų ir pavardžių rašymą. Kodėl niekas nekelia klausimo, kodėl Lietuvos piliečių vardai ir pavardės užsienyje nerašomos su lietuviškais diakretiniais ženklais. Juk ir Jūsų pavardė užsienio dokumentuose būtų parašyta tikriausiai su keliomis klaidomis : Sirinskiene Agne arba Szirinskiene Agne. Kodėl nekelama šitas klausimas, kaip rašomi ten lietuviškos pavardės ir vardai.
Dabar dar vietovardžių ir gatvių rašymo. Jeigu jau būtų priimtas pasiūlymas tai rašyti tautinės mažumos kalba, tai ar galima vietovardžius ar gatves versti į kitą kalba. Pvz: Geležinkelio gatvė, tai ji turėtų taip skambėti ir lietuviškomis ar rusiškomis raidėmis t. Y. ne Kolejowa ar Železnodorožnaja. Taip pat ir vietovės; Paberžė tai būtų lenkiškai Pabersze, o ne Podbrzeze. Prašome į tai atsižvelgti svarstant įstatymą
Kaip rašomos lietuvių pavardės lenkiškuose pasuose?
Gali turėti tavo parapijoje galiojantį pasą su lietuvišku pavardės įrašu, tokį savotišką dekoratyvinį „performansą”. Tačiau valstybės bei verslo registruose (pvz., banko) ji bus užrašyta valstybine kalba, ir visiems reikalams tvarkyti, per sieną važiuoti reikia valstybės standartą atitinkančio paso. Kažkas iš jūsų rašė apie lietuvių bendruomenės pirmininką, kaip jo pavardė parašyta. Beje, skaitydami jų spaudą ar matėte, pvz., kad jie savo vokiečių tautybės piliečių (taip pat ir politikų) pavardes vokiškai rašytų? Ko gero, ir tautybę lenkišką rašo, nors pavardė kitką rodo.
DE savo pasienyje gyvenančių piliečių, kurių pavardės praeitą šimtmetį sulenkintos, jų naujos tautybės jiems nepripažįsta ir apie jokias lenkiškas mokyklas jie ten nesvajoja. Savo imperinėms ambicijoms tenkinti gerokai už save mažesnę tautą terorizuoja. Santykiuose su mažesnėmis tautomis laikosi bolševikinio principo: „Kas tavo – tai mano, o kas mano, tai ne tavo!”
Koks tolimesnis liberalų tikslas? Nežinau ar tikslas, bet jie tikrai nesiimtų jokių veiksmų prieš labai galimą Lietuvos prišliejimą prie Lenkijos.
Prišliejimą? Įsiurbimą ir prarijimą .
Lenkijos valdžia įteisino užsienietiškų asmenvardžių rašymą lotyniškomis raidėmis su atskirių tautybių diakritiniais ženklais sekančiai:
– Lenkijos pilietis turi kreiptis su prašymu į atitinkamas institucijas pateikiant argumentaciją,
– pripažinus teisę į autentišką asmenvardžio rašymą,išduodama asmens tapatybės kortelė t.y.pasas,kur užrašyta pageidaujamas vardas ir pavardė /su diakritiniais ženklais/,
– moteriškoji pavardė užrašoma vien vyriškąją forma, be lietuviškų moteriškųjų galūnių,
– tautinių diakritinių ženklų rašymas galioja tik minėtame pase, įvairios kitos institucijos ar įstaigos /pvz. bankai,savivaldybės,mokesčių,pašporte,švietimo ir mokslo, ligoninėse ir pan./ visiškai nevartoja minėtų diakritinių ženklų,- neturi tinkamos elektroninės programos.
– Lenkijos vietiniai lietuviai beveik visiškai nesikreipia dėl autentiško lietuviško asmenvardžių rašymo,nes :
1/ daugeliu atveju lenkų visuomenė dar nepasiruošiusi tinkamai toleruoti lietuviškai skambančių ir rašytinių asmenvardžių,
2/ moteriškos pavardės su vyriškomis galūnėmis yra neprimtinos vietiniams lietuviams,
3/ asmuo patiria daug laiko keičiant asmenvardžio rašymo pakeitimą įvairiose įstaigose,be to yra ir didelės finansinės išlaidos.
Tai, gal visgi šiuo atveju yra Seimo narės Širinskienės pareiga imtis konkrečių veiksmų, kad valstybės teritorijos skaldytojai, esantys valdžioje, būtų Seimo pastatyti į tokiu atveju jiems deramą vietą, juolab, kad, būdama dar anos kadencijos Seimo nare, kartais esate parodžiusi dalykų teisinį išmanymą…
Nesenai zurejau Jurgos Lago polemika su ispanu meniniku,gerbiamu zmogum,tarp kitko,gejum,apie visas sitas nesamones,kurias “kuria” politikai.Apie daug ka ten snekejosi,bet isvada,viena – politikas yra tipas(zmogum,neina ivardyt),kuris lygioj vietoj sukuria nebuta problema ir,paskui,garsiai saukdamas,irodineja jos(tos problemos) beprasmiskuma.Tai tiek.Politikai – KENKEJAI,nesvarbu,Lietuvoj ar,kur kitur.
keistoka girdeti toki ,atseit, susirupinima is ideologines vades partijos kuri pati artimai glebesciavosi su pagrindiniais lenku autonomijos apologetais – paties “koloradinio” V.Tomasevskio vadovaujamu bureliu “partija” pasivadinusiu…….
Netgi strateginiu sriciu ministerijas valdyti buvo patikeje todel jau net nejuokinga skaityti tokius rypavimus……Verkti norisi!
Kurioje gi civilizuotoje valstybeje ir net niekada nenukentejusioje nuo dabar”mazumomis” pavirtusiu lenku ir rusu dar rasite tokia nesamone kaip “tautiniu mazumu” savoka ar ju mistiniu “teisiu” gynimu????
Nerasit. Net ir Britanijoje kur gyvena per 2 000 000 lenku nerasite tokiu nesamoniu!
Yra valstybe ir yra valstybes pilieciai kurie privalo gerbti ir paklusti TOS salies kurioje gyvena istatymams arba vaziuoti namo i savo valstybe kurios pilieciais nori buti.
Gal ponia verciau susirupintu dabartines Lenkijos teritorijoje bet etninese Lietuvos zemes tebegyvenanciu pasibaisetinomis Lietuviu teisemis???? Juk JAU nutautinta milijonai o tie kurie isikibe laikosi lietuvybes yra skriaudziami ir zeminami
Pameginkit isivaizduoti kas butu jei Lietuviai gyvenantys etninese Lietuvos zemese Lenkijoje ikurtu kokia nors “Lituuviu rynkymu akcyja” pavadinta a la partija ir keltu panasius reikalavimus kaip kad daro atsibasteliai per brutalia lenku okupacija kuomet buvo atplesta beveik puse Lietuvos teritoriju!?
O juk toks “lianku” aktyvumas tapti lenkais atsirado tik po 1990 Kovo 11-os – anksciau daugelis ju pradedant paciu V.Tomasevskiu buvo cccp pilieciai ir net tarpusavyje kalbejosi rusiskai.
Abipusė nauda, tskant…
,,Liko 10 punktų ir Lietuvos pašonėje bus Rusija? Kremliaus planas prisijungti Baltarusiją stringa”
– lrt.lt/naujienos/pasaulyje/6/1378336/liko-10-punktu-ir-lietuvos-pasoneje-bus-rusija-kremliaus-planas-prisijungti-baltarusija-stringa
Kremlius moka pulti, moka reketuoti, keršydamas smaugti, bet moka ir tinkamos akimirkos ilgai ir kantriai tykoti
Ir visa tai dėl to, kad Vakarams buvo nusispjauti į tai, kad Karaliaučiaus ,,nuomos sutartis” baigėsi, tačiau nuomininkas taip ir neišsikraustė. Juk ne jų pašonėje 🙂 O Lietuva lyg slavų maiše atsidūrusi – belieka tik užrišti…
Ačiū gerb. A. Širinskienei už profesionalū straipsnį. Ministrei toli iki tarptautinių dokumentų supratimo, manipuliuja, kaip jai patinka ir galvoja, kad niekas nesupras ir nepastebės. Tačiau nepavyko. Šiame straipsnyje labai gerai paaiškinta, kad jokie tarptautiniai dokumentai, jokios konvencijos nereikalauja dvkalbystės, dvigubų užrašų ir pan. Laisvės partija ir ministrė tiesiog sąmoningai kursto tautinę nesantaiką, naikina Konstitucines valstybinguno nuostatas.
(Ar jau visa, ar dar papildys?)
Lietuvos dienas oer LRT R
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000154963
Deja, dabar nepasileidžia, negaliu patikslinti laiko. Kiek prisimenu, pirma ir 4-ta dalis šios:
– Pasienyje su Baltarusija sulaikyti neteisėti migrantai
Pirminiais duomenimis, tai yra Irako, Sirijos, Baltarusijos ir Rusijos piliečiai.
Deja, kažkodėl nepasileidžia.
(Kažin, tai kaip nors siejasi su nevaldoma MASINE ginklų kontrabanda per tą sieną, ir ministrės ?šposais Feisbuke apie Vilniaus krašto dalijimąsi – kur ,,Durnių laivais” nurodė adresą?)
….IR – !!!
Apie tai, kad Vilniaus raj. nėra galimybės nei LIETUVIŠKAI mokyklai, nei vaikų darželiui !
2- 3 d. apie visų pilnamečių skiepijimą Lentvaryje, NKC plapinėje, ir
– JAV verslo magnato, elektromobilių bendrovės „Tesla“ įkūrėjo Elono Musko kosminių technologijų įmonė „SpaceX“ steigiasi Lietuvoje .
(nuo antros jos pusės) kartoja apie tai, kad jau daugybę metų nebėra lietuviško švietimo Vilniaus rajone. Pagausėjus rajone gyventojų, problema dar labiau paaštrėjo, tačiau rajono administracija nekreipia dėmesio į gyventojų reikmes, ignoruoja kvietimą įį gyventojų susirinkimą, ignoravo ir LRT Radijo kvietimą (į bendrą laidą?), net neatsiliepia į skambučius(!!!)
Taigi, visus švietimo pinigus pasiima tik slavakalbėms mokykloms, nors jokios ŽT bei TMAPK tam nei valstybę įpareigoja, nei tai leidžia, Demonstruoja, jog jai Lietuva „ne ukaz”?
Įdomu tai, kad Švietimo ministerija dešimtmečius to „nematė”
LRT R – Lietuvos diena. Pasienyje su Baltarusija sulaikyti neteisėti migrantai
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000154963/lietuvos-diena-pasienyje-su-baltarusija-sulaikyti-neteiseti-migrantai
Lietuviškų mokyklų ir darželių Vilniaus rajone tema prasideda 28 min.
———
Prieštaringai vertinama pedagogė skelbia kursianti „alternatyvią mokyklą“: nebus nei skiepų, nei „genderizmo pamokų“
– lrytas.lt/lietuvosdiena/svietimas/2021/06/04/news/priestaringai-vertinama-pedagoge-skelbia-kursianti-alternatyvia-mokykla-nebus-nei-skiepu-nei-genderizmo-pamoku–19624140/