Pirmadienis, 19 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Kvailumas

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2020-12-04 18:24:14
15
Marius Kundrotas

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Proto ar žinių stoka gali būti sąlygota dviejų rūšių veiksnių: subjektyvių arba objektyvių. Objektyvūs veiksniai gali būti prigimtis – dalis žmonių tiesiog gimsta žemesnio intelekto – arba aplinkos poveikiai.

Šaipytis iš žmogaus, kuriam trūksta proto, ar jį kaltinti tuo, kai to priežastys glūdi kitur, nei jo paties pasirinkimas, gali tiktai žmogus, kuris pats stokoja adekvataus supratimo.

Visai kas kita, kai žmogus turi objektyvių galimybių lavinti savo protą, bet atsisako tai daryti. Dažniausia to priežastis – tinginystė. O tinginystė – jau moralinė yda. Kai žmogus tingi lavintis, kritiškas požiūris į tokį žmogų yra moraliai teisingas. Žinoma, šiame judesiu perkrautame pasaulyje dažnas pasiteisinimas, kad tenka daug sunkaus darbo, sukeliančio nuovargį, tad proto lavinimui tiesiog trūksta jėgų ar laiko. Iš dalies tai – suprantama, bet galima prisiminti pirmuosius iš liaudies kilusius inteligentus, kuriems teko daug ir sunkiai dirbti, visgi jie lavinosi.

Kvailumas turi stebėtiną bruožą: juo žmogus kvailesnis, juo labiau kaltina kvailumu tuos, kurių protas – kitoks, nei jo paties. Neatsitiktinai tokius žodžius kaip „debilas“ labiausiai mėgsta tie, kurie patys balansuoja ties debilumu. O debilumo požymiai – orientacija į zoologinę būtį ir buitį, valgymo, lytinių santykių, jėgos kategorijas, bodėjimasis abstrakčiomis idėjomis ir etika.

Trumpiau tariant – intelektualinis, moralinis, kultūrinis ir egzistencinis primityvumas. Debilas tikrąja to žodžio prasme – tiesiog žmogiško pavidalo gyvūnas.

Proto pasaulyje pranašumas įrodomas argumentais. Kvailas žmogus apsieina be jokių argumentų. Jis tiesiog konstatuoja: aš – protingas, tu – kvailys. Jei dėl to kam kyla klausimų, tai – dar papildomas motyvas teigti, kad klausiantysis – kvailys. Akivaizdybė – stipriausias tikrojo kvailio ginklas. Aš taip matau, vadinasi, taip ir yra. Be jokių „kodėl“ ar „gal“.

Protas – viena iš tų sričių, apie kurias teisingai kalbama: sunku pasakyti, kur Dievas žmogui davė, o kur iš jo atėmė. Didžiausi mąstytojai, filosofai, dažnai ypač stokoja praktinio prisitaikymo gebėjimų, o kai kurios sielos ligos, nuo depresijos iki šizofrenijos, gana pagrįstai laikomos inteligentų ligomis.

Ne be išimčių, tačiau dažnai išskirtinio mąstymo žmonės kai kur nusimąsto. Bet tik dėl to, kad jų mąstymas peržengia vidutinio standarto ribas, kai kurie jų tampa genijais.

Atskiras klausimas – santykis tarp proto ir žinių. Dažnas mąstytojas taip užpildo savo protą savo paties mintimis, kad žinioms iš išorės pritrūksta vietos. Todėl dažnas mąstytojas – prastas mokinys.

Tomas Edisonas ir Albertas Einšteinas vaikystėje laikyti atsilikėliais, o Georgas Hėgelis savo genialiose teorijose darė tokių šiurkščių faktinių klaidų, kad nuolatos kritikuotas buvo priverstas tarti: jei mano teorijos prieštarauja faktams – tuo blogiau faktams.

Visgi protingas žmogus linkęs ieškoti žinių, o kuo daugiau žinai, tuo daugiau samprotauji. Protas ir žinios, be abejo, nėra tapatūs dalykai, bet daugeliu atvejų – susiję.

Tiesiog mąstytojas renkasi žinias, kurios jį domina, o kitas žinias tiesiog praleidžia pro šalį, žinodamas, kad visoms esamoms pasaulio žinioms sukaupti proto ištekliai ir gyvenimo trukmė – pernelyg riboti.

Deja, gana dažnas atvejis, kai žmogus, kaupiantis žinias iš autoritetingų šaltinių, pats stabdo savo mąstymą. Kam pačiam mąstyti, kai už tave tai daro dėstytojas, dvasininkas, žiniasklaida?

O kai žiniją uzurpuoja dezinformatoriai ir ideologiniai klastotojai, būtent pagal oponavimą tokiai žinijai galima atpažinti kritiškai, vadinasi – ir autentiškai mąstantį žmogų.

Dar kitas klausimas – proto santykis su dora. Sokratas manė, jog dorovinės ydos kyla iš išsilavinimo ir išminties trūkumo. Deja, daugelis šimtmečių po jo parodė gausybę atvejų, kai paprastas žmogus dorybėmis lenkia išsilavinusį ir intelektualų ciniką.

Tai net skatino savotišką „antiintelektualinę“ intelektualų srovę, iš kurios bene žymiausias buvo Žanas Žakas Ruso.

Neišsilavinusio žmogaus dorą galima kildinti iš autoriteto arba dogmos. Tokiu atveju žmogus išgirsta, kad vienaip elgtis yra dora, o kitaip – niekšinga, ir priima tai be jokių argumentų. Deja, autoritetai ir dogmos keičiasi.

Tai, kas vakar iš aukšto bokšto skelbta dora, šiandien jau gali būti vadinama niekšybe, ir atvirkščiai. Ir nuoširdus, paprastas žmogus pasuka klaidos keliu, paskui savo autoritetą ir jo skelbiamą dogmą.

Tikra, autentiška dora gali būti tik sąmoninga. O tai reiškia – suvokta ir pagrįsta. Kritinis požiūris į autoritetus ir dogmas – to sąlyga.

Aišku, galima klausti, kas svarbiau – intelektualinė ar moralinė dorybė. Jei pateiksime jas kaip alternatyvą, moralinė, žinoma, bus daug svarbesnė. Protingas šunsnukis gali pridaryti daugiau žalos, nei naivus, bet doras žmogelis. Bet tikrovėje moralinė ir intelektualinė dorybė lengvai konvertuojamos iš vienos į kitą.

Protingas žmogus, praturtinęs savo protą žiniomis, gali teisingiau skirti gėrį nuo blogio, o doram žmogui natūralu protauti, siekiant atskirti gėrį nuo blogio. Ne veltui kai kuriose kultūrose žodžiai „kvailys“, „piktadarys“ ir „bedievis“ laikyti beveik sinonimais.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Blogis
  2. M. Kundrotas. Radikalumas ir nuosaikumas: kas, kam ir kodėl?
  3. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (I)
  4. M. Kundrotas. Kas yra žmogus?
  5. M. Kundrotas. Aš irgi svajoju
  6. M. Kundrotas. Žemės ir kalbos tauta
  7. M. Kundrotas. Sustabdykime liberalųjį satanizmą
  8. M. Kundrotas. Kai žodis tampa darbu
  9. M. Kundrotas. Kiek aplink mus debilų?
  10. M. Kundrotas. Kai yra aistra, kam reikalingas protas?
  11. M. Kundrotas. Donato drama: kurioje pusėje Lietuva?
  12. M. Kundrotas. Lietuvos himno dekonstrukcija liberalo akimis
  13. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (IX)
  14. M. Kundrotas. Profesorius ir vabalėliai
  15. M. Kundrotas. Europos tautininkai ir jų vadai (I)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 15

    1. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS says:
      4 metai ago

      Įstatymu, kuris įsigalioja 2020 m. sausio 1 d., k_a_r_o policijai ne karo ir net ne nepaprastosios padėties metu suteikta teisė veikti ne tik kariniuose daliniuose ir lydint karinį transportą, bet ir visur Lietuvoje.

      K_a_r_o policininkui, jo manymu, siekiančiam užkirsti kelią nusikalstamai veikai, be patalpos savininko ar gyventojo sutikimo, be teismo sprendimo bet kuriuo paros metu suteikta teisė įeiti į fiziniams ar juridiniams asmenims priklausančias gyvenamąsias ar negyvenamąsias patalpas, teritorijas, sustabdyti transporto priemones ir patekti į jas. Atsisakius paklusti, karo policijos pareigūnas turės teisę jėga atidaryti patalpas ir transporto priemones. Prieš nepaklusiusius jų nurodymams asmenis jis turės teisę naudoti psichologinę ir fizinę prievartą, šaunamąjį ginklą.

      Apie tokius veiksmus privaloma tik per 24 valandas pranešti prokurorui.
      ht tps://lietuvosvisuomenestaryba.lt/teise/2020-m-gruodzio-4-d-11-val-lietuvos-nepriklausomybes-akto-signataro-zigmo-vaisvilos-ir-lietuvos-visuomenes-tarybos-spaudos-konferencija-seime-naujasis-karo-policijos-istatymas-gr/

      Atsakyti
    2. Balsas-tyruose says:
      4 metai ago

      Ar Europa tapo krikščioniška dėl kvailumo ? Rytų Europa komunistinė dėl kvailumo ? Kapitalistinė dėl kvailumo ? Korona dėl kvailumo ?

      Atsakyti
    3. virginijus says:
      4 metai ago

      Panašu, kad straipsnio autorius ima vis labiau savim gėrėtis 🙂

      Atsakyti
    4. Ortodoksas says:
      4 metai ago

      Gerbiamas fasiste nepykite bet jūsų vakarų krikcionybe supuvusi iki šaknų

      Atsakyti
      • Rusas says:
        4 metai ago

        Toks tu ir Ortodoksas. Tikras Krikscioniu Ortodoksas niekada nieko panasaus nepasakytu, nes supuvima visu pirma mato savyje, o jei nemato, tuomet jis ne KAFOLIKOS, o αἱρετικός.

        Atsakyti
      • Kęstutis says:
        4 metai ago

        Klausykite “Ortodokse” ar jūs dar nesupratote, jog šioje erdvėje, bet kokia krikščionybės atmaina svetimybė, labai švelniai išsireiškus? Mes nesiruošiame garbinti svetimų tautų, svetimų dievybių, svetimų šventųjų… Visos krikščionybės atmainos yra panašiai apipuvusios, tik kažkiek skiriasi supuvimo laipsnis…

        Atsakyti
    5. Romas says:
      4 metai ago

      Kiek paskatos lavintis! O kiek naudos jis atneštų, būdamas lengvai prieinamas, matomas bibliotekose, gimnazijose.

      Atsakyti
    6. Balsas-tyruose says:
      4 metai ago

      Sudalykinu: Tarkim, Rytų vokiečiai vieną dieną buvo kapitalistai, kitą nacionalistai, trečią komunistai , paskui vėl kapitalistai, o dabar globalistai – visi nešioja kaukes. Kodėl taip lengvai, per naktį, liaudis virsta vis kažkuo kitu ?

      Atsakyti
      • Kęstutis says:
        4 metai ago

        Bernardas Šo prieš 100 metų taip apibūdino to meto visuomenę – 5 nuošimčiai mąstančių, 15 nuošimčių galvoja, jog mąsto, o likusieji net bijo mąstyt… Nepanašu, kad šiai dienai padėtis pagerėjo…

        Atsakyti
    7. Balsas-tyruose says:
      4 metai ago

      Hmmm.. 5 nuošimčiai mąstančių, 15 nuošimčių galvoja, jog mąsto, o likusieji net bijo mąstyt…, O bet kaip yra tada su Demokratija ? Daugumos valdžia. Kas kokią valdžią išrenka ? Ir : į kuriuos valdžia orientuojasi ? Kokioje padėtyje atsiduria tie, 15 nuošimčių ?

      Atsakyti
      • Kęstutis says:
        4 metai ago

        Tai vaizdingas B.Šo pasisakymas, gyvenime nėra griežtos ribos mąstantis – nemąstantis, skirstymas turėtų būti nuo “stipriai įtakojamas ir nelabai sugebantis priiminėti sąmoningus sprendimu” iki “beveik neįtakojamas, sąmoningas”. Santykis vis tiek toks kai pas B.Šo. Valdantieji, nebūtinai oficialioji valdžia, tūkstantmečiais stengiasi visuomenėje palaikyti daug maž tokį santykį ir svarbiausia jiems, kad įtakojamųjų būtų dauguma, apie 4/5. Kada tai atsirado, na nuo Egipto karalystės tai tikrai. Mozė būdamas Egipto žinių kastos atstovas buvo gerai paruoštas visuomenės zombinimui – kaip visuomenėje palaikyti žemą sąmoningumo lygį. Bent jau iš ten tai tikrai judaizmo, krikščionybės, islamo vergoviniai tikėjimo pagrindai…

        Atsakyti
        • Memelschvanz says:
          4 metai ago

          Jūsų komentaras žymiai vertingesnis už straipsnį. Pagarba!

          Atsakyti
    8. mariui moralistui says:
      4 metai ago

      Skaitykite Platon’a bendrapilieciai ( bendri polis ieciai)

      Isplatones( is plates) jusu mastymas….

      Tapsite vyrais ( viri )

      Kurkite Lietuvos valstybe….

      Atsakyti
      • Balsas-tyruose says:
        4 metai ago

        Tarkim, tikri lietuviai nutaria kurti savo valstybę. Su savo sienomis, savo pinigais, savo teise į žemę ir pramonę, savo įstatymais ir įstatymais. Kaip jie būtų įvardinti ? Koks likimas jų lauktų ?

        Atsakyti
    9. Romas says:
      4 metai ago

      Būtų naudinga detalizuoti atsparumą “įtakojimui”, zombinimui ar kitaip – sąmoningumą. Kas tai per savybė ir kaip ji įgyjama?
      Juk sąmoningais mes negimstame. Viskas ką dabar turime savo “viduje” kažkada (šiame ar per daugelį gyvenimų), atėjo, kaip “įtakojimas” iš išorės. Kitaip sakant ne visi išoriniai įtakojimai yra blogi, pavergiantys. Visos žinios – tiesa ar melas ateina, kaip įtakojimas…
      Sąmoningas sugeba atskirti “grūdus” nuo “pelų”, kvailys – ne. Klausimas, kodėl? Kuo jie skiriasi?

      Nenoriu kartotis, bet geresnio pavyzdžio, kaip sakmė apie dramblį nesugalvoju:

      Tamsoje žmonės “kažką” rado. Vienas, čiupinėdamas koją, sako, kad tai kolona. Kitas, palietęs straublį, šaukia – gyvatė. Trečias, nusitvėręs uodegą, ginčija, kad tai – virvė…

      Atsparumą išoriniam įtakojimui, tame tarpe ir lavinimuisi, turi bet kuris fanatikas ar kvailys. O va tikras sąmoningumas reikalauja “pačiupinėti” viską. Tik tada atsiveria tiesa.

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Kavos pupelės „Bazzara Dodicigrancru“
    Gamta ir žmogus

    Kavos pupelės brangsta: kaip verslui išvengti išaugusių kaštų?

    2025 05 19
    Gitanas Nausėda ir Andžejus Duda
    Lietuvoje

    Lietuvos ir Lenkijos Prezidentų susikitime – saugumo klausimai

    2025 05 19
    Elektra | pixabay.com nuotr.
    Energetika

    Daliai vartotojų visuomeninis elektros tiekimas užtikrinamas iki 2030 m.

    2025 05 19
    Lietuvoje lankosi Norvegijos gynybos ministras
    Lietuvoje

    Lietuvoje lankosi Norvegijos gynybos ministras

    2025 05 19
    Vairuotojo pažymėjimas | vrm.lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Paprastėja JK išduotų vairuotojo pažymėjimų keitimo tvarka

    2025 05 19
    Registrų centras | Registrų centro nuotr.
    Lietuvoje

    Registrų centrui iškelti nauji ambicingi lūkesčiai

    2025 05 19
    Valakampių tiltas
    Lietuvoje

    Įsigaliojo eismo ribojimai vykstant Valakampių tiltu

    2025 05 19
    „Open Spirit 2025“
    Lietuvoje

    Kariai nukenksmino Baltijos jūros dugne rastas minas

    2025 05 19

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Kažin apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Tomas Jakutis apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
    • Saulės Vilna apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Vitalijus Kuprijus apie Derybos be Putino: ko tikėtis iš Rusijos ir Ukrainos derybų Turkijoje Nuolat atnaujinama

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Kavos pupelės brangsta: kaip verslui išvengti išaugusių kaštų?
    • Lietuvos ir Lenkijos Prezidentų susikitime – saugumo klausimai
    • Daliai vartotojų visuomeninis elektros tiekimas užtikrinamas iki 2030 m.
    • Lietuvoje lankosi Norvegijos gynybos ministras
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Marius Kundrotas

    M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

    2025 05 07
    Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

    M. Kundrotas. Antikonstitucinės diktatūros gniaužtuose

    2025 04 24
    Muhidinas Kabiris, Tadžikistano nacionalinio aljanso pirmininkas

    Tadžikų opozicija reikalauja atsakomybės už nusikaltimus žmoniškumui

    2025 04 13
    Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

    M. Kundrotas. Tauta ar valstybė?

    2025 03 31
    Marius Kundrotas

    M. Kundrotas. Vejantis išeinantį pasaulį

    2025 03 03
    2023-ųjų naujų mokslo metų naujovės: nauji vadovėliai, atnaujintas ugdymo turinys | A. Žuko nuotr.

    M. Kundrotas. Švietimo sistema ruošia rinkėjus atskiroms partijoms?

    2025 02 17
    Gediminas Beresnevičius

    Sėkmė olimpiadose Lietuvos mokiniams atveria geriausių pasaulio universitetų duris

    2025 01 18
    Marius Kundrotas

    M. Kundrotas. Laiškas lietuvių gentims

    2025 01 08
    pexels.com nuotr.

    Kaip pasirinkti geriausią pagalbininką mokslams?

    2024 12 20
    Liberalizmas, sovietizmas | Alkas.lt koliažas

    M. Kundrotas. Liberalizmas kaip šizofrenija

    2024 11 20

    Skaitytojų nuomonės:

    • Kažin apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Tomas Jakutis apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
    • Saulės Vilna apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Vitalijus Kuprijus apie Derybos be Putino: ko tikėtis iš Rusijos ir Ukrainos derybų Turkijoje Nuolat atnaujinama
    • +++ apie V. Dovdanovas. Donaldas Trampas: pasaulio tvarkos pakirtimas
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Lietuvos paštas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

    Norintiems, kad šventinės siuntos pasiektų laiku, patariama suskubti

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai