Kauno oro uostas, kuris pastaraisiais metais itin sparčiai plečia orlaivių techninio aptarnavimo (angl. MRO – Maintenance, Repair and Overhaul) infrastruktūrą, pildo ir oro uosto saugą užtikrinančius priešgaisrinius pajėgumus – įsigyti du nauji, specializuoti priešgaisriniai automobiliai „Rosenbauer Panther“. Tokią techniką naudoja didieji pasaulio oro uostai.
Bendras priešgaisrinės technikos atnaujinimo pirkimas buvo vykdomas visuose Lietuvos oro uostuose. Teigiama, kad apjungus visų oro uostų poreikius ir planus įsigyti naują techniką – buvo užtikrinta žemesnė nei rinkos kaina bei užtikrintos geresnės sąlygos.
Pasak Kauno oro uosto vadovo Karolio Matulaičio, priešgaisrinės tarnybos automobiliai pristatyti tiesiai iš gamyklos bei yra visiškai paruošti darbui. „Rosenbauer Panther“ mašinos pasižymi ne tik išskirtine išvaizda, bet ir technine specifikacija.
Tai itin greiti, specialia technika aprūpinti ir aukščiausią saugumą ekstremaliose situacijose užtikrinantys automobiliai. Analogiški modeliai yra naudojami Singapūro, Dubajaus, Diuseldorfo ir kitų didžiųjų oro uostų priešgaisriniuose parkuose.
„Naujoji oro uosto įranga primena F-1 automobilio ir modernaus kosminio laivo hibridą – nepaisant sunkvežimiui būdingo svorio, automobiliai nesudėtingai pasiekia 100 km/val greitį, yra lengvai valdomi ir manevringi lyg lengvieji automobiliai. Visa automobilio panelė – elektroninė, pateikianti automobilį valdančiam asmeniui kintančią ir tuo metu aktualią informaciją“, – komentuoja Kauno oro uosto vadovas.
Naujieji automobiliai pristatyti į šių metų viduryje atnaujintą priešgaisrinę stotį, kurios rekonstrukcija buvo reikalinga siekiant atnaujinti oro uosto infrastruktūrą, ir dėl to, kad, planuojant ateities MRO angarus, buvo būtina pakeisti gaisrinių mašinų išvažiavimo iš pastato vietą.
„Priešgaisrinės mašinos turi pasiekti visas perono dalis vengiant posūkių ir bėgėjantis kuo tiesesne trajektorija. Laikas atvykstant į įvykio vietą gali būti lemiamas, todėl siekiame būti pasiruošę maksimaliai“, – sako K. Matulaitis.
Anot vadovo, Kauno oro uostas pastaraisiais metais ne tik išlaiko ir gerina MRO lyderio pozicijas, bet ir aktyviai plečia saugos galimybes.
„Visi infrastruktūros gerinimo pokyčiai svarbūs tiek pačiam oro uostui, tiek čia veikiančioms ar ateityje prisijungsiančioms oro bendrovėms. Visi partneriai siekia aukščiausių saugos standartų, tad esame įpareigoti ir patys siekiame šį poreikį maksimaliai užtikrinti techniniais sprendimais. Kauno oro vartai šiuo metu drauge su Vilniaus oro uostu turi bene moderniausią ir saugiausią priešgaisrinių automobilių parką visame Baltijos regione“, – teigia K. Matulaitis.
Primenama, kad šių metų vasaros pradžioje praplėstas ir aerodromo peronas, įrengus beveik 15 tūkst. kv. m. riedėjimo taką. Jo dėka orlaiviai gali greitai ir saugiai pasiekti naujai pastatytus orlaivių remonto ir dažymo angarus, be to, takas tarnauja kaip papildoma vieta orlaiviams statyti.
Tokiam oro uosteliui kaip Kaunas perkama tokia pirmaklasė technika. Ar ne perdidelis švaitymasis ir dar greičiausiai pirkta ne už savo , o už Vilniaus oro uosto uždirbtus pinigus! Beje, rinkos ekonomikoje pinigai svarbiausia, o apie viso to kainą informacijoje nė žodelio, jokio viešumo nors “Lietuvos oro uostai” yra valstybės valdoma įmonė… Kur žurnalistų pareigos vykdymas…
Ne techninis aptarnavimas, o techninė priežiūra. Tokia sąvoka yra naudojama atitinkamuose galiojančiuose ES teisės aktuose. Gera naujiena, kad Žąsliuose bus statomas didžiulis tarptautinis oro uostas. Taip žingsnis po žingsnio bus pasiektas užsibrėžtas tikslas – kiekvienam Lietuvos valsčiui ne tik po apžvalgos bokštą, kebabinę, bet ir po tarptautinį oro uostą.