Kauno oro uostas svarbus visai Lietuvai, tačiau Susisiekimo ministerija rodo išskirtinį dėmesį Vilniui, o Karmėlavoje puoselėti ambicingi planai liko neįgyvendinti. Nauji ministerijos atstovų svarstymai apie pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ veiklos suaktyvinimą Kauno oro uoste kol kas tik teoriniai.
„Savivaldybė finansiškai prisideda prie valstybinės įmonės „Kauno aerouostas“ skrydžių rinkodaros, tačiau Kauno rajono žmonės negauna jokios grąžos. Prašėme ministerijos apšviesti į oro uostą vedančią magistralę, sutvarkyti šaligatvį, tačiau paramos nesulaukėme. Aš jau nekalbu apie žadėtą aplinkkelio nutiesimą, spartesnį darbo vietų kūrimą“, – kalbėjo Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.
Lapkričio 13 dieną Kauno rajono savivaldybėje vykusiame susitikime su Susisekimo ministro pavaduotoju Rimvydu Vaštaku taip pat dalyvavo Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas, Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vadovas Gražvydas Jakubauskas, to paties departamento Civilinės aviacijos skyriaus vedėjas Vilius Veitas. Juos lydėjo naujasis Kauno oro uosto direktorius Povilas Ugianskis, kiti atsakingi asmenys.
Susitikimo metu buvo aptarta Kauno oro uosto situacija, galimi darbai, pasikeista požiūriais ir nuomonėmis apie oro uosto ateities perspektyvas.
Meras Valerijus Makūnas priminė, kad Susisiekimo ministerija patvirtino 2010-2012 metų Lietuvos pasiekiamumo oro transportu gerinimo programą ir prioritetus, tačiau jų nesilaiko.
Jam pritarė ir Kauno meras Andrius Kupčinskas, kuris dar rugsėjį kreipėsi į Konkurencijos tarnybą, prašydamas inicijuoti tyrimą dėl Susisiekimo ministerijos veiksmų, sudarant skirtingas sąlygas Vilniaus ir Kauno oro uostams.
Kaip žinoma, Susisiekimo ministerija nusprendė atsisakyti Vilniaus oro uosto, kaip prestižinių Lietuvos vartų statuso ir leido čia skraidyti pigių skrydžių bendrovėms, nors programoje toks statusas buvo numatytas Kauno oro uostui. Todėl Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ skrydžius iš Karmėlavos ėmė kelti į Vilnių. Dėl tokių sprendimų Kauno oro uostas ėmė prarasti keleivių srautus.
„Kiekvienam logiškai protaujančiam žmogui aišku, kad Lietuva yra ne tik Vilnius, o centralizacija ir vienos įmonės protegavimas trukdo konkurencijai“, – pabrėžė Valerijus Makūnas.
Susisiekimo ministro pavaduotojas Rimvydas Vaštakas kalbėjo apie galimybes „Ryanair“ vėl sugrįžti į Kauną, tačiau informavo, kad susitarimus linkusi laužyti airių bendrovė kelia naujas sąlygas.
„Mes jau pavargome nuo blaškymosi, o mūsų rajono gyventojai liko nuvilti, nes nesulaukė žadėtų investicijų. Todėl pirmiausia norėtume aiškios, konstruktyvios ir geranoriškos Susisiekimo ministerijos pozicijos“, – pabrėžė Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.