Penktadienis, 26 vasario, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
    • Naujienos
    • Diskusijos
    • Kultūros teorijų labirintai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Karinio aerodromo skrydžių vadovas: tai darbas, kuriame rutinos nėra

www.alkas.lt
2020 06 21 09:00
0
Tadas Sidaravičius | on.lt nuotr.

Tadas Sidaravičius | on.lt nuotr.

Tadas Sidaravičius | on.lt nuotr.
Tadas Sidaravičius | on.lt nuotr.

Tikriausiai ne kiekvienas yra girdėjęs apie skrydžių vadovo darbą, garantuojantį ne tik dinamiškumą, bet ir aukštą adrenalino lygį. Šiaulių skrydžių valdymo centro skrydžių vadovas Tadas Sidaravičius pasakoja, kad darbas oro uoste iš lėktuvų valdymo bokšto yra kupinas žavesio: būdamas 32 metrų aukštyje pasitinki ne tik atvykstančius lėktuvus, bet ir brėkštančią dieną ar artėjančią audrą.

Vis dėlto skrydžių saugos užtikrinimas, kai nėra iš anksto nustatyto tvarkaraščio, gali kelti nemažą stresą, todėl aistra aviacijai – būtina.T. Sidaravičius pasakoja, jog ryšį su aviacija jautė jau vaikystėje, o pasirinkęs studijuoti skrydžių valdymą universitete, dar labiau įsitikino savo pašaukimu.

„Iš tikrųjų, nuo vaikystės visą laiką žiūrėjau į dangų. Pirmąjį žingsnį aviacijos link žengiau būdamas 14 metų, kai pradėjau aktyviai užsiimti parasparnių sportu. Kiek vėliau sužinojau, kad mano proprosenelis skraidė kartu su Dariumi ir Girėnu, tai čia galbūt galima įžvelgti įgimtą ryšį su aviacija. Kai rinkausi studijų kryptį, skrydžių valdymas pasirodė man artimiausia specialybė, o trečiame kurse prasidėjus skrydžių valdymo praktikai bokšte, tapo visiškai aišku, kad ši profesija skirta man“, – prisimena pašnekovas.

Svarbus nuolatinis tobulėjimas

Pašnekovas pasakoja, kad jo karjera prasidėjo VĮ „Oro navigacijos“ piloto operatoriaus pozicijoje, įmonės kompetencijų mokymo centre, o po dviejų metų jis pradėjo dirbti skrydžių vadovu ir dar kartą įsitikino – tobulėjimui ribų nėra.

„Šių metų rugpjūtį bus jau trys metai, kai dirbu skrydžių vadovo pozicijoje. Pradėjęs dirbti lėktuvų valdymo bokšte, pirmaisiais mėnesiais mokiausi darbo vietoje kartu su instruktoriumi, kuris padėjo dar geriau perprasti šio darbo specifiką. Per šį laiką išmokau prisijaukinti lėktuvus – kad jie tavęs klausytų, o ir tu pats suprastum, ko jie nori“, – atvirauja Šiaulių skrydžių valdymo centro skrydžių vadovas.

Anot T. Sidaravičiaus, pirmaisiais mėnesiais tęsiant skrydžių vadovo mokymus, supranti, kokios situacijos tavęs laukia, o tai leidžia pajusti kitokią atsakomybę: „Privalai paskirstyti dėmesį prioritetams: sprendimų priėmimui laiku ir vietoje, kad visi nurodymai būtų išduoti tinkamai. Tuomet supratau, jog visas procesas yra kur kas sudėtingesnis nei galvojau iki tol.“

Pašnekovas pasakoja, kad įprastai darbo diena prasideda nuo buvusių skrydžių ir techninės įrangos aptarimo su kolega, vėliau vykdomas susitikimas su visomis aerodromo tarnybomis, kurios papasakoja apie planuojamus skrydžius, jeigu tokie žinomi, ir darbus aerodrome, kad skrydžių metu nuo kilimo ir tūpimo tako visa įranga būtų patraukta laiku, siekiant užtikrinti maksimalią skrydžių saugą.

Anot jo, dar viena svarbi skrydžio vadovo darbo dalis – nuolatiniai kvalifikacijos kėlimo mokymai. Skrydžio vadovo licencija galioja tris metus, todėl kaskart reikia atnaujinti įgūdžius savaitės trukmės mokymuose simuliatoriuje. Taip pat kas metus vyksta avarinių situacijų kursai ir anglų kalbos kursai, siekiant pagerinti ne tik aviacinės, bet ir bendrinės anglų kalbos įgūdžius, kurie yra būtini sklandžiam darbui.

Darbo kariniame aerodrome ypatumai

T. Sidaravičius priduria, kad Šiaulių oro uostas atlieka ne tik civilinio, bet ir karinio oro uosto funkcijas, todėl čia nėra standartinių skrydžių, kurie vyktų pagal iš anksto nustatytą tvarkaraštį – priešingai nei kituose šalies oro uostuose. Dėl to darbas pasižymi dar didesne dinamika ir išsiskiria nuo kituose miestuose esančių skrydžių valdymo centrų.

„Daugelis skrydžių Šiaulių oro uoste yra karinio pobūdžio – čia bazuojasi NATO oro policijos misija, todėl kas keturis mėnesius atskrenda skirtingų šalių naikintuvų įgulos ir praktiškai kasdien vyksta jų pratybos. Dėl to visa teritorija yra saugoma kariškių, o kiekvieną dieną eidamas į darbą, turiu praeiti papildomą patikrą, tik tada galiu pakilti į „Oro navigacijos“ bokštą – viskas yra sustiprinto saugumo zonoje. Dažnai informacija apie vykdomas operacijas yra dalinai įslaptinta ir mus pasiekia paskutinius, todėl kiekviena darbo diena yra skirtinga, nėra jokios rutinos ar nusistovėjusio šablono“, – dalinasi pašnekovas.

Anot T. Sidaravičiaus, skrydžių vadovo darbe vienu iš profesinių iššūkių galima laikyti avarines orlaivių situacijas, kurios dažniausiai kyla dėl techninių gedimų, netoli Šiaulių aerodromo teritorijos sklandančių bepiločių orlaivių, lėktuvams susidūrus su paukščiais arba kai lazerio spinduliais bandoma akinti pilotus.

„Kartais naikintuvai grįžta į aerodromą praėjus dešimčiai minučių po pakilimo. Svarbu tai, kad Šiaulių oro uoste daugiausia leidžiasi kariniai orlaiviai, kurių gedimai yra sunkiau nuspėjami nei civilinių lėktuvų, o dėl informacijos slaptumo mes dažnai nežinome, kokie techniniai nesklandumai konkrečiai įvyko. Mūsų užduotis – suteikti visą informaciją, kur yra takas, kokiu atstumu jis nutolęs ar yra kitų orlaivių oro uoste“, – vardija pašnekovas.

Skrydžio vadovo darbo išskirtinumas

Skrydžio vadovo darbo diena yra ne tik dinamiška, bet ir kupina streso – juk nuo jo sprendimų priklauso skrydžių sauga (kompleksas veiksmų ir priemonių, skirtas sklandžiam skrydžiui užtikrinti) ir žmonių gyvybės. Pasak T. Sidaravičiaus, būna situacijų, kai per 12 valandų trunkančią darbo pamainą neįvyksta nei vienas skrydis, tačiau kartais skrydžio vadovas gali turėti 60-70 skrydžių: „Kadangi Šiaulių oro uoste nėra nustatyto skrydžių tvarkaraščio, visą laiką esame budrūs, nes bet kuriuo metu gali atsirasti naujas skrydžio planas. Toks dinamiškumas ir nežinomybė gali kelti papildomą stresą, tačiau tokia yra šio darbo specifika – ne visiems ši darbo pusė kelia susižavėjimą.“

Pašnekovas pasakoja, kad aktyvūs ir nemažai adrenalino sukeliantys laisvalaikio hobiai – važinėjimas motociklu, skraidymas parasparniu, buriavimas jachtomis ir jėgos aitvarų sportas, padeda išmokti valdyti stresą, o tai labai praverčia darbe.

Skrydžio vadovo specialybė išsiskiria ne tik techniniu pobūdžiu, bet ir unikaliomis patirtimis. Pašnekovas atkreipia dėmesį į šios profesijos išskirtinumus, kurie jį žavi ir mėgstamą darbą paverčia dar įdomesniu.

„Dirbdamas skrydžių vadovu tu supranti, kad visi lėktuvai yra lyg tavo – lėktuvų pilotai klauso tavęs, su tavimi šneka, kartais kažko prašo, o tu priimi sprendimus ir prisiimi atsakomybę už skrydžių saugos užtikrinimą. Svarstančius apie šią specialybę galiu patikinti, jog vienas labiausiai žavinčių šios profesijos išskirtinumų – pro bokšto langą galimybė stebėti oro uosto pusėn artėjančius lėktuvus ir besikeičiančius meteorologinius reiškinius. Kol nepradėjau dirbti skrydžių vadovu, nematydavau, kokie gražūs yra saulėlydžiai ar saulėtekiai, kaip artėja rūkas ar brėkšta diena“, – sako T. Sidaravičius.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Šokiravo radiacijos lygis lėktuve
  2. Kauno oro uostas kviečia į pasimatymą su lėktuvais
  3. „Kylam“: Mažieji kauniečiai Atvelykį šventė tarp lėktuvų (video)
  4. VGTU aviacijos institutas pirmasis ir vienintelis Lietuvoje nuo rudens ruoš avionikos inžinierius
  5. Stepono Dariaus ir Stasio Girėno aerodromas laukia stovyklautojų
  6. Pirmosios akrobatinio skraidymo stovyklos treneris užsimena apie Red Bull oro lenktynes (video)
  7. Kaune vyks Baltijos kelio 25-mečiui skirtos akrobatinio skraidymo varžybos
  8. Jau šį savaitgalį – S. Dariaus ir S. Girėno oro uosto 100-mečio šventė
  9. S. Dariaus ir S. Girėno oro uosto100-mečio šventėje susirinko daugiau nei 20 tūkst. žiūrovų
  10. Lietuva mini akrobatinio skraidymo atkūrimo 50-metį (nuotraukos)
  11. Jurgio Kairio pasirodymas vainikavo Nidos kilimo–tūpimo tako atidarymą (nuotraukos)
  12. „Kylam“: Ką būtina žinoti orlaivių keleiviams? (video)
  13. LOT lėktuvai iš Kauno į Varšuvą kils nuolatos
  14. Pasitinkant Kovo 11-ąją VĮ „Oro navigacija“ atidaryta A. Sartanavičiaus nuotraukų paroda (nuotraukos)

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

VĮ „Oro navigacija“ logo

„Oro navigacijoje“ įdiegta nauja skrydžių valdymo sistema

2021 02 26
Kauno oro uoste atidaromas vienas didžiausių Europoje orlaivių dažymo angaras

Kauno oro uoste atidaromas vienas didžiausių Europoje orlaivių dažymo angaras

2021 02 17
Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas | airbaltic.lv nuotr.

Ministro dėmesio susilaukė – aviacijos iššūkiai

2021 02 12
Šiaulių oro uostas | siauliai.lt nuotr.

Pandemija lėktuvus veja į dykumas ir oro uostai tapo stovėjimo aikštelėmis

2021 01 26
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

2020-ieji – didžiausių iššūkių aviacijai metai

2021 01 23
VĮ „Oro navigacija“ logo

Susisiekimo ministras atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

2021 01 19
Bendro Europos dangaus iniciatyva prisidės ir prie aplinkos taršos mažinimo

Bendro Europos dangaus iniciatyva prisidės ir prie aplinkos taršos mažinimo

2021 01 18
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Avarinis lėktuvo atsakiklio kodas 7600: būtini skrydžių vadovo veiksmai

2021 01 17
Šiaulių oro uostas | siauliai.lt nuotr.

Šiaulių oro uostas dar metams tapo didžiausia regione orlaivių stovėjimo aikštelė

2021 01 08
Oro uostas | sumin.lt nuotr.

Oro uostai primena svarbiausius reikalavimus keleiviams

2021 01 08
Rodyti daugiau

Naujienos

Aplinkos ministro pokalbiuose – apsaugos nuo korupcijos priemonės
Lietuvoje

Aplinkos ministro pokalbiuose – apsaugos nuo korupcijos priemonės

2021 02 26
Kauno tarnybos ruošiasi potvyniui
Gamta ir žmogus

Kauno tarnybos ruošiasi potvyniui

2021 02 26
Užsienio reikalų ministerija | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

URM: melagingu pranešimu buvo bandoma pakenti Lietuvos ir Lenkijos santykiams

2021 02 26
Žygimantas Pavilionis, Audrys Antanaitis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Socialdemokratai ragina Ž. Pavilionį trauktis iš pareigų Seime

2021 02 26
Pieno gamintojams skirta 17 mln. eurų nacionalinės paramos
Lietuvoje

Dėl paramos jau gali kreiptis ir susijusios įmonės

2021 02 26
VĮ „Oro navigacija“ logo
Gamta ir žmogus

„Oro navigacijoje“ įdiegta nauja skrydžių valdymo sistema

2021 02 26
Pavasario polaidis gali keisti ir kelionių maršrutus
Gamta ir žmogus

Pavasario polaidis gali keisti ir kelionių maršrutus

2021 02 26
Kuriama nemokama mobiliosios jausminės savipagalbos programėlė
Lietuvoje

Lietuvos bankas įspėja apie padažnėjusią sukčių veiklą

2021 02 26


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Žemyna apie Socialdemokratai ragina Ž. Pavilionį trauktis iš pareigų Seime
  • Žemyna apie R. Karbauskis. Ar tradicinės šeimos gynimas bus pripažintas nusikaltimu? (video)
  • Bartas apie Socialdemokratai ragina Ž. Pavilionį trauktis iš pareigų Seime
  • Kantrybę išsėmė? apie Agnė Širinskienė Seimo etikos komisijai apskundė ekscentriškojo T.V. Raskevičiaus elgesį

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Darbuotojų atranka – kaip įveikti šį etapą?
  • Aplinkos ministro pokalbiuose – apsaugos nuo korupcijos priemonės
  • Kauno tarnybos ruošiasi potvyniui
  • URM: melagingu pranešimu buvo bandoma pakenti Lietuvos ir Lenkijos santykiams

Skaitomiausi straipsniai

  • Č. Iškauskas. Žydai – A. Hitlerio tarnyboje peržiūrėta: 1608; komentarų: 16
  • T. Baranauskas. Uždraustoji Vasario 16-oji peržiūrėta: 1006; komentarų: 9
  • Č. Iškauskas. Žydai – bolševikų tarnyboje peržiūrėta: 882; komentarų: 10
  • Vasario 16-osios eitynės šiemet virto įspūdingomis važiuotynėmis (video, nuotraukos) peržiūrėta: 808; komentarų: 5
  • Būti mitologu – su širdimi ir iš širdies peržiūrėta: 687; komentarų: 19
  • LVŽ šešėlinėje vyriausybėje bus aptartas ir 365 tūkst. visuomenės parašų surinkęs pareiškimas (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 671; komentarų: 10

Artimiausi renginiai

  1. Lenkijos lietuviai TELEVIZIJOJE ir RADIJUJE

    2021-02-28 08:30 - 09:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

„Oro navigacijoje“ įdiegta nauja skrydžių valdymo sistema

by Ditė Česėkaitė
2021 02 26
0
VĮ „Oro navigacija“ logo

Vasario 26 d. VĮ „Oro navigacija“ pradėjo teikti skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje naudojantis naująja skrydžių valdymo sistema. Ši...

Skaityti toliau

Kauno oro uoste atidaromas vienas didžiausių Europoje orlaivių dažymo angaras

by Ditė Česėkaitė
2021 02 17
2
Kauno oro uoste atidaromas vienas didžiausių Europoje orlaivių dažymo angaras

Tarptautinė orlaivių dažymo bendrovė „MAAS Aviation“ Kauno oro uoste atidarė naujai pastatytą orlaivių dažymo angarą, kuris šiai įmonei yra vienuoliktas...

Skaityti toliau

Ministro dėmesio susilaukė – aviacijos iššūkiai

by Ditė Česėkaitė
2021 02 12
5
Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas | airbaltic.lv nuotr.

Nuotoliniu būdu ketvirtadienį susitikęs su civilinės aviacijos ir aviacijos įmones vienijančiomis asociacijomis, susisiekimo ministras Marius Skuodis aptarė kylančius iššūkius, tarp...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Žemyna apie Socialdemokratai ragina Ž. Pavilionį trauktis iš pareigų Seime
  • Žemyna apie R. Karbauskis. Ar tradicinės šeimos gynimas bus pripažintas nusikaltimu? (video)
  • Bartas apie Socialdemokratai ragina Ž. Pavilionį trauktis iš pareigų Seime
  • Kantrybę išsėmė? apie Agnė Širinskienė Seimo etikos komisijai apskundė ekscentriškojo T.V. Raskevičiaus elgesį
  • Ačiū apie Agnė Širinskienė Seimo etikos komisijai apskundė ekscentriškojo T.V. Raskevičiaus elgesį
Kitas straipsnis
Vinco Kudirkos klėtelės saugotojas mokytojas Stasys Ankevičius

Vinco Kudirkos klėtelės saugotojas mokytojas Stasys Ankevičius

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai