Antradienis, 16 rugpjūčio, 2022
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Naujienos Lietuvoje

Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti siūlomi Kelių eismo taisyklių pakeitimai

www.alkas.lt
2018 08 03 08:53
2
Dviračių takas | Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Dviračių takas | Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Dviračių takas | Kauno miesto savivaldybės nuotr.
Dviračių takas | Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Siekdama kuo labiau apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius – pėsčiuosius ir dviratininkus, Susisiekimo ministerija inicijuoja Kelių eismo taisyklių pakeitimus. Juose numatomi griežtesni reikalavimai vairuotojams, jiems artėjant prie pėsčiųjų perėjų bei lenkiant dviratininkus, taip pat siekiama atsakingesnio pėsčiųjų elgesio. Siūlomi taisyklių pakeitimai bus teikiami svarstyti Vyriausybei.

„Eismo saugos situacija Lietuvoje nėra gera. Ypač kelia nerimą vis dar didelis keliuose ir gatvėse nukenčiančių pėsčiųjų skaičius. Pagal gerąją Europos valstybių praktiką tobulindami Kelių eismo taisykles, siekiame sumažinti riziką ir padėti pėstiesiems bei dviratininkams saugiau jaustis kelyje“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Kelių eismo taisyklėse (KET) siūloma nustatyti prievolę vairuotojams nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje praleisti ne tik į ją įžengusį, kaip reikalaujama dabar, bet ir žengiantį arba prie važiuojamosios dalies krašto stovintį ir ketinantį įžengti pėsčiąjį. Tai įpareigotų vairuotojus, artėjant prie nereguliuojamos sankryžos, anksčiau įvertinti eismo situaciją ir priimti sprendimą praleisti pėsčiąjį.

Eismo saugos požiūriu taip pat nepriimtina situacija, kai artėjančios transporto priemonės vairuotojas siekia paskubinti pėsčiųjų perėja einantį žmogų ir pravažiuoti pro pat jį, nesilaikydamas saugaus šoninio atstumo. Tokioje situacijoje pėsčiajam dėl nenumatytų priežasčių stabtelėjus kelyje – kluptelėjus, kažką pametus ir pan., vairuotojas nespėtų išvengti pėsčiojo partrenkimo. Todėl siūloma KET nustatyti, kad vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją tol, kol pėstieji neišėjo iš jo užimamos eismo juostos.

Atsakingiau turėtų elgtis ir patys pėstieji – žengdami į perėją jie turi būti atidūs ir įvertinti, ar eiti saugu. Siekiant tai užtikrinti, KET numatoma papildyti pėstiesiems skirtu reikalavimu prieš įžengiant į važiuojamąją kelio ar gatvės dalį ir einant ja vengti bet kokių veiksmų – mobiliojo ryšio priemonių naudojimo ir pan., kurie atitrauktų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo bei trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.

Dviratininkų saugai gerinti siūloma KET nustatyti rekomendaciją, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai, apvažiuodami arba lenkdami dviratininkus, iki jų paliktų pakankamą šoninį atstumą – ne mažiau kaip 1 metrą, važiuodami iki 50 km/val. greičiu, ir ne mažiau kaip 1,5 metro, jei važiuoja greičiau.

Minėti KET pakeitimai yra  parengti atsižvelgiant į gerąją Europos Sąjungos (ES) valstybių praktiką. Tikimasi, kad jie padės veiksmingiau pagerinti eismo saugos situaciją ir sumažinti pėsčiųjų ir dviratininkų žūčių skaičių.

Šiuo metu ES šalyse pėsčiųjų žūtys vidutiniškai sudaro apie 20 proc. visų žuvusiųjų eismo įvykiuose. Lietuvoje, statistikos duomenimis, pirmą šių metų pusmetį žuvo 34 pėstieji (42 proc. visų žuvusiųjų keliuose), iš jų pėsčiųjų perėjose – 10 (29 proc. visų žuvusių pėsčiųjų).

Susisiekimo ministerijos nuomone, viena iš svarbių tokios situacijos priežasčių yra nesaugi, pernelyg lėtai rekonstruojama pėstiesiems skirta infrastruktūra gyvenviečių teritorijose. Didelė dalis pėsčiųjų perėjų yra neapšviestos, be iškilių saugos salelių ir greičio mažinimo priemonių, didžiuosiuose miestuose kai kurios perėjos tęsiasi per 4 ir daugiau eismo juostų ir yra įrengtos ten, kur leidžiamas didelis važiavimo greitis, blogas perėjos matomumas ir kt. Šiuo aspektu gatvių sauga turėtų labiau pasirūpinti savivaldybės.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kelių būklė ir eismo sąlygos 2017-10-10
  2. Lietuva ir toliau gerina kelių eismo saugą
  3. Didės bauda už nesustojimą prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalauja taisyklės
  4. Eismo saugumo taryboje apsvarstyti alkoblokų įteisinimo ir žieminių padangų naudojimo klausimai
  5. Kaune įrengtos pirmosios išmaniosios pėsčiųjų perėjos
  6. Savivaldybės raginamos labiau rūpintis eismo saugumu
  7. Jauni vairuotojai dėl taisyklių jaudinasi labiausiai, bet jas laužo dažniausiai
  8. Prasidedanti saugaus eismo kampanija „Nustebink žiemą!“ – galimybė nemokamai patikrinti automobilį
  9. Lietuvos automobilių kelių direkcija: kelyje būkime atsargūs
  10. Dviratis gali būti puiki susisiekimo priemonė mieste
  11. Parengti ir patvirtinti pirmieji darnaus judumo mieste planai
  12. Pradedamas rengti Lietuvos dviračių takų plėtros planas
  13. I. Vėgėlė: Žaliųjų rodyklių naikinimas – perteklinis draudimas
  14. Mažėja didžiausias leistinas greitis, galima važinėti dygliuotomis padangomis
  15. Jokios pašalinės veiklos vairuojant! (video)
  16. Birštonas – pirmasis Lietuvos miestas be pykčio keliuose (video)
  17. Pristatoma nauja paslauga – dviračių registravimas
  18. Birštonui ir Klaipėdai skirti apdovanojimai už dviračių transporto skatinimą
  19. Regionuose bus dalijami atšvaitai
  20. Atšilus orams neblaivius vairuotojus keliuose „keičia“ dviratininkai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. T0mas J. says:
    4 metai ago

    Padėtis kai kuriuose miestuose yra tragiška, miesto valdžiai dėl nesuvokiamos priežasties siekiant įtikti dviratininkams. Net 140 cm pločio ŠALIGATVIAI, nuskriaudžiant pėsčiuosius, yra dalinami į dvi dalis – vieną atiduodant dviratininkams. Ilgai stovėjau ir skaičiavau keliose taip pažymėtose vietose: per valandą pravažiavo 1-3 dviračiai ir praėjo 82-104 pėstieji. Taigi atiduoti dviratininkams PUSĘ šaligatvio – absurdas, nesusipratimas, klaida. Pamatęs dviratininką, pėstysis kartais spėja atšokti į šalį, bet kai mamytės su vaikiškais vežimėliais bando aplenkti viena kitą arba PRASILENKTI, ir tuo metu važiuoja dviratis – dažnai būna avarinė situacija.
    Šaligatviai buvo sukurti pėstiesiems, o ne ratuotiems. Valdžiažmogiai – netenkinkit savo iškrypėliškų sumanymų žmonių sąskaita.

    Atsakyti
    • Al. says:
      4 metai ago

      Dviratininkams šaligatviais galima leisti važiuoti tik svečio teisėmis – ne greičiau, kaip vaikšto pėstieji ir pirmumą teikiant pėstiesiems. Taigi – kaip vaikų ir invalidų vežimėliams. O visokiems riedžiams – tik gatvė.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Susisiekimo ministerija | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Kinija nutraukia susisiekimo ryšius su Lietuva

2022 08 12
Susisiekimo ministerijos atstovai vieši Taivane

Susisiekimo ministerijos atstovai vieši Taivane

2022 08 11
Vyrai patys sau vaistus perka rečiau, bet išleidžia daugiau

Laikas pasirūpinti naujomis vaistinėlėmis

2022 08 11
Automobilių registracijai – pakantumo laikotarpis

Apgadinote daiktą – pildykite deklaraciją

2022 08 07
Policijos reidas | kaunas.policija.lrv.lt nuotr.

Policijos reidai rugpjūčio mėnesį

2022 08 03
Susisiekimo ministerijoje – ir nauji veidai

Susisiekimo ministerijoje – ir nauji veidai

2022 08 02
Automobilių registracijai – pakantumo laikotarpis

Ilgapirščių taikinys – automobiliai

2022 07 31
Eismas, perėja| Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Į kelionę leidžiasi saugaus eismo stotelės

2022 07 29
Kelio ženklas: važiuoti draudžiama | vilnius. lt nuotr.

Kiek kelio ženklų reikia Lietuvai?

2022 07 28
Policijos automobilis | policija.lt nuotr.

Sumažėjus automobilių, didėja greitis

2022 07 27
Rodyti daugiau

Naujienos

Prezidentas susitiko su energetikos ministru
Lietuvoje

Prezidentas susitiko su energetikos ministru

2022 08 16
Specialiųjų tyrimų tarnyba | stt.lt nuotr.
Lietuvoje

Savivaldybių būstų pardavimui trūksta skaidrumo

2022 08 16
Karas Ukrainoje | Alkas.lt nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 08 16 11:05

2022 08 16
Kiek ir kokio vandens gerti, kad išliktume darbingi
Įvairenybės

Koks vanduo geriausiai atgaivins per karščius?

2022 08 16
Gyvybės draudimas: kokia ir kam nauda?
Lietuvoje

Vedybų sutartys: geriau neprireiktų, bet…

2022 08 16
Telefono tarnavimo laiką galima prailginti | Asociatyvi nuotr.
Lietuvoje

Telefono tarnavimo laiką galima prailginti

2022 08 16
Rykštenės – svetimžemiai augalai | medauskalnas.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Rykštenės – svetimžemiai augalai, skinkite negailėdami

2022 08 16
Gandrų sugrįžimo diena
Gamta ir žmogus

Žuvinto rezervate gandrų nemažėja

2022 08 15


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Povilas apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 08 15 12:22
  • Dalius apie Lietuviškojo folkloro Tėvui Evaldui Vyčinui – 70!
  • Georgijus apie M. Kundrotas. Leftistai – prigimties kariai?
  • Lol apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 08 15 12:22

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prezidentas susitiko su energetikos ministru
  • Savivaldybių būstų pardavimui trūksta skaidrumo
  • Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 08 16 11:05
  • Koks vanduo geriausiai atgaivins per karščius?

Skaitomiausi straipsniai

  • V. Valiušaitis. Tik dabar supratau kodėl Putino pakalikai taip nekenčia Stepano Banderos peržiūrėta: 781; komentarų: 11
  • „Atalyja“ pristatė Lietuvą Japonijoje peržiūrėta: 526; komentarų: 1
  • S. Buškevičius. Mūšis dėl Chersono. Kada? peržiūrėta: 513; komentarų: 13
  • A. Maceina. Gimtoji kalba peržiūrėta: 481; komentarų: 7
  • Užsivėrus durims į žurnalistiką, atsivėrė lituanistikos pasaulis peržiūrėta: 474; komentarų: 1
  • 6-me „Gimtosios kalbos“ numeryje domimasi moterų grožio samprata peržiūrėta: 448; komentarų: 0

Kiti Straipsniai

Kinija nutraukia susisiekimo ryšius su Lietuva

by Ditė Česėkaitė
2022 08 12
3
Susisiekimo ministerija | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Kinija pareiškė įvedanti sankcijas Lietuvos susisiekimo viceministrei ir nutraukianti bendradarbiavimą su Lietuva susisiekimo srityje. Susisiekimo ministerija praneša reiškianti apgailestavimą, kad...

Skaityti toliau

Susisiekimo ministerijos atstovai vieši Taivane

by Ditė Česėkaitė
2022 08 11
1
Susisiekimo ministerijos atstovai vieši Taivane

Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas ir Lietuvos verslo delegacija šią savaitę vieši...

Skaityti toliau

Laikas pasirūpinti naujomis vaistinėlėmis

by Ditė Česėkaitė
2022 08 11
0
Vyrai patys sau vaistus perka rečiau, bet išleidžia daugiau

2023 m. sausio 1 d. įsigalios kelis kartus atidėliotas reikalavimas šalies vairuotojams turėti automobiliuose naujos komplektacijos pirmosios pagalbos rinkinius. Iki...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Povilas apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 08 15 12:22
  • Dalius apie Lietuviškojo folkloro Tėvui Evaldui Vyčinui – 70!
  • Georgijus apie M. Kundrotas. Leftistai – prigimties kariai?
  • Lol apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 08 15 12:22
  • Bartas apie Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 08 15 12:22

Kitas straipsnis
Alinančios kaitros padariniai: šalies upėse gaišta žuvys

Alinančios kaitros padariniai: šalies upėse gaišta žuvys

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

rašto darbai | Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai | Pramogų, grožio, sveikatingumo pasiūlymai | HiMountains | iddo.lt modernūs stalai | kūno kremai | August.lt - valymo įrenginiai | fs22 mods | https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | Automobilių nuoma | drogas.lt | CBD aliejus Lietuvoje | Mažoji Indija | Pakavimo prekės | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | Žūklės reikmenys internetu | Darbo skelbimai | kemi.lt | Šalikai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai