Sekmadienis, 29 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

D. Apalianskienė. Ar leisime mankurtizmui imti viršų?

Dijana Apalianskienė, www.alkas.lt
2017-12-18 06:01:07
25
D. Apalianskienė. Sodybų tuštėjimo metai (ne pagal Avyžių)
Dijana Apalianskienė | asmeninė nuotr.
Dijana Apalianskienė | Asmeninė nuotr.

Liūdna matyti, kad tauta šitaip suklaidinta, kai kalbama apie Vyčio paminklo statymą Vilniaus Lukiškių aikštėje.

Regis, daug kam to Vyčio kaip ir nereikia, atseit – tai praeities simbolis, nebemadinga, geriau palikime plyną lauką vaikams, šunims lakstyti –  liūdnai pamirštant, kad svarbios praeities įamžinimas, tai ne tik savotiška padėka praeičiai, bet ir tylus pažadas ateičiai – mes žinome, mes  neužmiršome ir neužmiršime.

Juk be praeities žinojimo negali būti ir gražios, sveikos ateities. Praeitis – tai ištisa istorijos pamoka, ištisos  studijos, kurias privalu išmokti, viską išsiaiškinant iki svarbiausių detalių,  kad praeities kančioms nebūtų leista  vėl kada pasikartoti, kad gerai žinodami savo praeitį, ramiai  galėtume  atsverti  „vanagėlių“ tautos praeitį  menkinančias klejones.

Deja, daug mumyse  to istorijos žinojimo svarbos nesupratimo, netgi ir  ta demokratijos išraiška – bendrų reikalų viešas svarstymas – dažnai labiau primena  kokias tai  turgaus erzelynes, nei  rimtas diskusijas. Bet  ar gali, žmogus, dėl to kažką labai ir kaltinti – juk nesunku įžiūrėti, kaip šiandiena bandomas nureikšminti bet koks tautiškumas, tautinė savimonė  ir  visais ruporais  siūloma vienodų visuomenių standartai – tas visas  bespalvis,  beženklis vienodumas.

Bet juk  ir gyvenant  daugiatautėje  Europos, pasaulio visuomenėje GALIMA  ir būtina išlikti savimi: su sava praeitimi, su savo kalba ir savais papročiais.  Pasauliui reikalinga įvairovė – ji vis labiau ir labiau vertinama. Nusimetę   tautinį rūbą, patapsime tokie  kaip ir visi kiti – būsime neįdomus sau ir kitiems.

Ir dar  nesunku įžiūrėti,  kaip visomis  pastangomis bandoma  „lipdyti“ ir  naujas žmogus.  Žmogus, nelabai žinantis  savosios praeities, savų šaknų ir niekur  nepriklausantis.

Keičiami Lietuvos švietimo sistemos rėmai, bandoma drastiškai mažinti lietuvių  kalbos ir literatūros pamokų reikšmė, pati lietuvių kalbos svarba  Lietuvos vidurinio ir aukštojo  mokslų  sistemose – taip pat nevisada  visapusiškai išaiškinami praeities  istoriniai įvykiai, ypač tie,  itin skausmingi karo, pokario laikotarpių  įvykiai.

Visai neseniai, Lietuvos Švietimo Ministerijos parėdymu,  buvo pakeisti viduriniojo mokslo baigimo  egzaminų rėmai, kai moksleivis, bebaigiantis vidurinę,  jau nebūtinai turi laikyti lietuvių  kalbos ir literatūros egzaminą. Mokinys turi įvairias pasirinkimo galimybes.

Lietuvos žmonės su pagrindu susirūpinę tam tikrais netikėtais pakeitimais Lietuvos švietimo sistemoje. Štai ką apie tokius Švietimo Ministerijos parėdymus,  viename  iš neseniai  Lietuvos spaudoje pasirodžiusių  straipsnių kalbėjo  humanitarinių mokslų daktarė Aušra Martišiūtė-Linartienė:  „Pagal,  naujai išleistą švietimo ministrės įsakymą  iš valstybinio lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino programos nuosekliai buvo išbrauktas žodis „lietuvių“. Žodis „lietuvių“ pasiliko tik programos pavadinime.

Lyg šiol, laikant egzaminus pagrindinis autorius turėjo būti iš lietuvių literatūros, o antrąjį mokiniai rinkdavosi iš visų programos autorių literatūriniame rašinyje arba iš savo mėgstamiausių rašytojų samprotavimo rašinyje. Pasirašyta egzamino programa, įteisinusi nuostatą, kad lietuvių literatūrą brandos rašinyje galima pakeisti užsienio literatūra, paneigia ir esminį Bendrojoje programoje įvardytą gebėjimą – mokinys mokykloje per lietuvių literatūros pamokas turi susidaryti lietuvių literatūros įvairovės ir visumos vaizdą.

Naujų reikalavimų įvedimas, tai tiesioginis ir  esminis  vidurinės mokyklos bendrosios programos principo pažeidimas – ugdyti sąmoningą asmenybę, kuri pažįsta, supranta savo šalies – Lietuvos – literatūros ir kultūros savitumą, mokykloje įgyja pagrindus, kad galėtų kūrybingai pratęsti tai, ką esame paveldėję iš protėvių“. ( Danutė ŠEPETYTĖ. Dar vienas smūgis lietuvybei, Vakarų Ekspresas, 2017-11-27)

Juk lietuvių  kalba yra mūsų valstybinė kalba. Tą garantuoja mūsų  šalies Konstitucija. Tai  argi  valstybinės kalbos nuniveliavimas, jos  sumenkinimas  nėra prieštaravimas mūsų šalies Konstitucijai?

Taigi, vyksta  kaip ir  koks neigimas  ne tik  mūsų valstybinės kalbos, bet ir mūsų istorinių simbolių.  Tas, kas  šimtmečiais buvo garbinama, puoselėjama –  kartais  ir slapta  (kai buvo okupacijos) – šiandiena,  Lietuvai jau esant laisvai,  staiga tampa vos ne nepageidaujama, nereikalinga.

Apie tai visai neseniai „Lietuvos žinioms“ sakė  žymus  mūsų  režisieriaus  Eimuntas  Nekrošius : „kyla klausimas, kodėl kitos tautos gali didžiuotis patriotizmu, o Lietuvoje nepadoru būti patriotu? Kokia priežastis? Žmonės vengia ir pastaraisiais metais tai labai jaučiama. „Būkim europiečiai!“ Man tai labai keista“. ( Mindaugas Klusas. Eimuntas Nekrošius: „Ateitis man kelia nerimą“, Lietuvos Žinios, 2017 11 29).

Dar grįžtant prie paminklo Lukiškių aikštėje projekto. Gaila, kad  matomai tik  keletas ir ne itin kompetentingų (ar net ir tendencingai nusiteikusių)  žmonelių sprendžia tokį svarbų mūsų praeitį įamžinantį paminklą.

Kokia ten „raudų“ siena, koks ten kalnelis? Ar dar ir bunkeris??? Manau visi suprantame, jog Lietuvos Nepriklausomybės šimtmetį atspindi ne VIEN TIK partizanų pasipriešinimas okupantams. Tad toji neva „partizanų žeminė“ niekaip negali išreikšti visų kovų, veiksmų ir procesų simbolikos.

Vytis – tai  lietuvių tautos šimtmetinių kovos už laisvę, už nepriklausomybę, už savąjį valstybingumą simbolis. Reikia visiškai neišmanyti savosios istorijos, kad atsisakyti figūratyvinio Vyčio paminklo.

Vytis visiems aiškus, visiems prieinamas, suprantamas – paminklas kalbantis už save. Atspindintis ne tik  lietuvių, bet  ir  kitų mūsų šalies tautinių mažumų  laisvės siekius:  lietuvis, lenkas, žydas, totorius, karaimas ir kt.  –  visi mes viename, visi vienoje mums svarbioje Tėvynėje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. D. Apalianskienė. Lietuvių kalbos naikinimai ir kitos kasdienybės
  2. D. Apalianskienė. T. Venclova: Kosmopolitas yra protingas nacionalistas?
  3. Prof. Z.Zinkevičius apie Lietuvos praeities didybę ir sunykimą
  4. L. Kasčiūnas. Nacionalinė valstybė – lietuviškojo konservatizmo atrama
  5. V. Bagdonavičius. Kristijonas Donelaitis Vydūno akimis
  6. V. Sinica. Kaip sunaikinti tautinę valstybę vardan atviros Lietuvos?
  7. J. S. Laučiūtė. Kokią valstybę kuriame?
  8. V. Radžvilas. Liūdnoji vilties šventė
  9. A. Patackas: Daugiau Tautos, mažiau liaudies
  10. E. Drungytė. Lietuvių kalba – mūsų visų dvasinė bambagyslė su Tėvyne
  11. M. Almonaitis. Ar vis dar racionalu gerai mokėti lietuvių kalbą?
  12. V. Turčinavičius. Kitataučių antplūdžio akivaizdoje… reik išlikti savimi
  13. A. Judžentis. Ideologiniai „Lietuvių kalbos ideologijos“ pagrindai
  14. G. Karosas. Vytis Vilniuje: apie Lietuvos ambicijų svarbą ir diplomatiją
  15. Kas Lietuvai išrinko tokį paminklą Lukiškių aikštėje?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 25

  1. Dėl paminklo says:
    8 metai ago

    Nesenuau R. Miliűtė savo laudoje śnekino kultűros ministrę. Buvo užakcentuota, kad ‘bunkerį’palaiko 62 proc. visuomenės. Tai akivaizdi netiesa. Bunkeris buvo iśrinktas tik taip vadinamų ekspertų balsais. Tų ekspertų laidos dalyviai neįvardino. Matomai todėl,kad komisija sudaryta labai šališkai-vien iś ŠMC adaptų.

    Atsakyti
    • Štai jie... says:
      8 metai ago

      Jūsų žiniai: „Karštas komentaras“ skelbia komisijos, kuri ir nusprendė, kad Lietuvos sostinėje, Vilniuje, Vyčiui – ne vieta, narius:

-Nacionalinės dailės galerijos vadovė dailėtyrininkė Lolita Jablonskienė,

-šiuolaikinio meno kuratorė Virginija Januškevičiūtė,

-Antverpenošiuolaikinio meno muziejaus vyriausiasis kuratorius, šiuolaikinio meno žurnalo „Afterall” redaktorius Anders Kreuger,

-dailėtyrininkė Giedrė Mickūnaitė,

-skulptorius ir filmų kūrėjas Deimantas Narkevičius,

-nevyriausybinių organizacijų Lietuvos valstybės gynybiniams pajėgumams stiprinti koordinacinės tarybos pirmininkas Algis Narutis,

-Vilniaus savivaldybės vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis,

-LR Krašto apsaugos ministerijos Protokolo skyriaus vedėja Salvina Taukinaitienė.

Kadangi balsavimas buvo slaptas, neaišku, kurie 7 komisijos nariai balsavo už vadinamąją „Raudų sieną“, o kuris 1 – už Vytį.

Kaip redakciją informavo Kultūros ministerijos Viešųjų ryšių skyriaus vadovas A.Malinovskis, į paskutinį posėdį neatvyko A.Bumblauskas.

      Atsakyti
      • Tvankstas says:
        8 metai ago

        Kuris iš jų nepriklauso G. Soroso organizacijoms ?

        Atsakyti
      • Tvankstas says:
        8 metai ago

        Kas toks Andersas Kriocheris (Anders Kreuger) iš Antverpeno ?
        G.Soroso remiamo š. mieno muziejaus darbuotojas, tai turime suprasti, kad atliko akių, ausų ir burnos darbą Open Society organizacijai nutautinant ir išvalstybinant Lietuvą – Vytį stumiant į visišką tylą, lyg tai nebūtų Lietuvoje.

        Atsakyti
    • Žemyna says:
      8 metai ago

      O dar įdomu, kad jie patys nebuvo tikri, tad dėl viso pikto kiekvienam „ekspertui” buvo suteiktas ne vienas, o daugiau balsų 🙂 Lyg rinkimuose už Putiną balsuojant…

      Atsakyti
  2. Esmė says:
    8 metai ago

    Labai teisingas straipsnio pavadinimas. Tik neteisingai apibendrinamos tautinės mažumos netgi priskiriant! ir lietuvius. Tautinė mažuma yra tokia bendruomenė, kuri neturi savo etninės valstybės (pvz., karaimai), visi kiti, kaip lenkai, žydai, rusai, yra tautinės bendrijos.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      8 metai ago

      Šiek tiek papildysiu:
      Tautinėms mažumoms valstybių atžvilgiu priskiriamos ne tik visai be tėvynės likusios, bet ir kartu su savo etnine žeme aneksuotos tautos ar jų dalys.
      Lietuviai, kartu su savo žemėmis prijungti prie PL, BY ir RU priklauso TŲ valstybių etninėms mažumoms.
      Dar yra tautinių mažumų pasaulio atžvilgiu – jau nykstančios ar ant slenksčio atsidūrusios tautos šia prasme irgi savotiškos mažumos, kuriomis privalo rūpintis tokios organizacijos, kaip UNESCO

      Atsakyti
  3. Aidas says:
    8 metai ago

    Aktualijos veja aktualijas. Kaip ten p. Karbauskio priešprieša su p. Mockumi per jo valdomas medias pasitelkiant p.p.
    Valatką ar Jakilaitį. Kerštingi tie lietuviai

    Atsakyti
  4. Žemyna says:
    8 metai ago

    Kai tokie dalykai vyksta, kyla klausimas, ar ne darmai duoną valgo visokios „UNESCO”, turinčios saugoti kultūrų įvairovę?
    Kad ir kokiais kilniais pradiniais tikslais sukuriamos institucijos, visokie Ostapai Benderiai bei politikos aferistai užbėga tiems tikslams už akių, ir visi puikūs nutarimai bei sprendiniai praktikoje visai atvirkščiai įgyvendinami.
    O tie, kas tiek daug tikėjosi, stovi apstulbę, išsižioję ir nuleidę rankas.
    Dar gali tikėtis, kad bus nubaustas pričiuptas eilinis kišenvagis, o štai tokio masto TAUTAS apvagiantys plačiagerkliai ir visko sudirbėjai visada lieka nebaudžiami. Maža to – jie ir vadeles į savo rankas perima, vis gilindami nusivylimą ir apolitiškumą.

    Atsakyti
  5. Valdas says:
    8 metai ago

    Džiugina Dijanos Apalianskienės patriotiškos mintys, vadinasi turime atsakingai mąstančią jaunimo kartą.

    Atsakyti
  6. Antanas says:
    8 metai ago

    Straipsnio autorei. Lietuvoje nėra jokių tautinių mažumų!!! Perskaitykite vieną kartą, po galais, LR Konstituciją ir neklaidinkite skaitytojų!!!!! Atvirai pasakius, ta “Tautinių mažumų” tema jau atsibodusi iki vėmimo. Jei Lietuvoje ir yra kokia nors mažuma, tai – LGBT.?

    Atsakyti
    • Antanas says:
      8 metai ago

      P.S. LR Konstitucijos 45 straipsnis. Malonaus skaitymo! ?

      Atsakyti
  7. Kažin says:
    8 metai ago

    Visgi pora įsisenėjusių “mankurtizmų” dar padarė ir pati autorė. Šitiek metų kalbama, kad teisine prasme tautinių mažumų Lietuvoje nėra, kad Lietuvos teritorija tautine prasme yra vientisa – lietuviška. Tai matosi ir iš Konstitucijos nuostatų. Tai, kad tie Lietuvoje gyvenantys žmonės, kurie savęs nelaiko lietuviais, yra vadintini kitataučiais, o jų gyvenimas svečioje šalyje yra reglamentuotas žmogaus teisių deklaracija, taip pat dera žinoti.

    Nelabai susivokiama ir kas yra Vytis. Pagal Konstituciją Vytis yra valstybės herbas, o herbo naudojimas yra reglamentuotas įstatymo, pagal kurį varijuoti Vyčio vaizdą negalima. Taip pat negalima vadinti Vyčiu paminklo, jeigu skulptūros vaizdavimas jame neatitinka herbo vaizdo. Taigi, naudojant Vyčio pavadinimą neaišku apie ką kalbama – apie herbą, ar raitelį, o gal tik žirgą…
    Iš liaudies dainų žinome, kad vykdavo brolelio išlydėjimo į karą ceremonialas, kuriame svarbų vaidmenį atliko ir sesutė, kuri ir žirgą balnodavo ir kardą jam paduodavo. Jos dalyvavimas rodytų Tėvynės motinos įvaizdį. Taigi paminklas gal turėtų vaizduoti ne tik brolelį ir žirgą, bet ir sesutę kaip Motiną Tėvynę paduodančią ant pabalnoto žirgo sėdinčiam broleliui kardą arba jam stovint prie žirgo – balną. Tokiu atveju paminklą derėtų vadinti ne Vyčiu, o Raiteniu, Tėvynės Raiteniu. Taip taptų aišku apie ką kalbama, dabar gi pavadinama Vyčiu ne Vytis ir tuo važiuojama…

    Atsakyti
    • Juozas P. says:
      8 metai ago

      Kas tai yra – Vytis:

      https://lt.wikipedia.org/wiki/Vytis

      Atsakyti
      • Kažin says:
        8 metai ago

        Čia kalbama tik apie Vytį, turintį herbo reikšmę. Bendrine reikšme vytis radosi iš to , kad buvo kilmės vietos ženklu, enblema. Pradžioje galėjo turėti ir lizdo reikšmę, plg. vijo lizdą pelėda. Tas kas buvo suvyta galėjo vadintis vytis.

        Atsakyti
    • Kemblys says:
      8 metai ago

      ,,Iš liaudies dainų žinome, kad vykdavo brolelio išlydėjimo į karą ceremonialas…”

      ‘Kažin’, prisipažink, kad tą CEREMONIALĄ pats (pati) sugalvojai 🙂 🙂 🙂

      Atsakyti
      • Kažin says:
        8 metai ago

        Kad buvo išlydėjimo ceremonialas, tai jį buvus sako liaudies dainų turinys. Tai galima vadinti išlydėjimo į karą papročiu, atitinkamo turinio apeigomis. Taigi man nieko nereikėjo sugalvoti, tiesiog prisiminiau liaudies dainas, iš kurių matosi ir sesių dalyvavimas, kaip buvo suprantamas jų vaidmuo išlydint brolelius į karą. Čia išreiškiama laukimo sugrįžtant maginė reikšmė, laukimu palaiminamas išvykstantis į karą brolelis,netgi žuvus jis (jo vėlė) pririšamas prie Tėvynės. Iš tokio supratimo dar ir šiandien turime – Motina Tėvynė.Taigi čia derėtų iškoti meninio sprendinio paminklui.
        Taigi daug ką turime protėvių dainose sudėta, semkimės gyvasties iš jų…

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          8 metai ago

          Ar tu bet supranti žodžio CEREMONIALAS prasmę?..

          Atsakyti
          • Kažin says:
            8 metai ago

            Žodį tam ir paaiškinau, kad suprastum, skaityk…

          • Kemblys says:
            8 metai ago

            Jau blogai, kai žmogus nesugeba pažiūrėti į save iš šalies…

          • Kažin says:
            8 metai ago

            Išsidavei, kad nelietuviškoje dvasioje augęs – lietuvių, partizanų dainų nesi “girdėjęs”, jų dvasiai ir turiniui buvęs ir likęs šaltas…

      • Tvankstas says:
        8 metai ago

        Caeremonialum Romanum (iki 5 amžiaus pabaigos tartas Kairemonijalum Romanum) – romėniškas karių išlydėjimo paprotys, nesunku atlietuvinti : karas + mainija/ monija.
        Ir toks paprotys, ir toks jo pavadinimas jungė ir lietuvius, ir romėnus.
        Gerb. Kažin tikrai gerai apibūdino ir reiškinį, ir žodį.

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          8 metai ago

          Nuuu nežinau ar CEREMONIALAS jungė ,,ir lietuvius, ir romėnus”, bet ‘Tvankstą’ ir ‘Kažin’ tai tikrai jungia 🙂 🙂 🙂
          (Įdomu, kuris iš jūsų romėnas?..)

          Atsakyti
          • Lauris says:
            8 metai ago

            Aš spėčiau,kad Twankas yra romėns,nes yra baisę mondras

          • !!! says:
            8 metai ago

            Kiek suprantu žemaitiškai,,mondras” reiškia kad protingas….

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Senamiestis nuo Išganytojo kalvos | sonsdaughters.lt nuotr.
Kultūra

Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį

2025 06 29
baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Bartas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • klaustukui apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Mikams ir Vilnoms su Kažinomis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kodėl 10 metų automobilis – patraukliausias pasirinkimas?
  • Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį
  • Rotavirusas vasarą neatostogauja
  • M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?

Kiti Straipsniai

1956 m. Devintinės | punskas.pl nuotr.

S. Birgelis. Istorija yra žmogaus gyvenimo esmė (III)

2025 06 27
Alkas.lt nuotr.

Valstybinės kalbos likimas – Seimo kontrolieriaus rankose: „Talka“ kaltina ŠMSM neveiklumu

2025 06 26
Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“ | lcva.archyvai.lrv.lt nuotr.

Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“

2025 06 26
Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama | vki.lrv.lt nuotr.

Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

2025 06 26
Gediminas Jakavonis

G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?

2025 06 25
Devintinių procesija apie 1956 m. | punskas.pl nuotr.

S. Birgelis. Istorija yra žmogaus gyvenimo esmė (II)

2025 06 24
Plakatų paroda „Lietuvių kalba. Myliu…“

Atidaroma jaunuolių plakatų paroda „Lietuvių kalba. Myliu…“

2025 06 24
S. Birgelis. Istorija yra žmogaus gyvenimo esmė (I)

S. Birgelis. Istorija yra žmogaus gyvenimo esmė (I)

2025 06 19
Ar bus silpninamas valstybinės kalbos statusas?

Ar bus silpninamas valstybinės kalbos statusas?

2025 06 16
Smėliu užpustytos 1941-ųjų metų tremtinių kapinės Tit Aruose. Jakutijos ASSR, 1989 m. | Genocido aukų muziejaus rinkinių nuotr.

I. Meškauskas. Kai mus gaudė ir šaudė kaip žvirblius

2025 06 16

Skaitytojų nuomonės:

  • Bartas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • klaustukui apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Mikams ir Vilnoms su Kažinomis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Bartas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Paskelbti Lietuvos muziejų „Idėjų mugės 2017“ laimėtojai

Paskelbti Lietuvos muziejų „Idėjų mugės 2017“ laimėtojai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai