Gegužės 31 dieną, sekmadienį, 12 val. Vilniaus Gedimino kalne vyks Lietuvos Romuvos Krivės Inijos Trinkūnienės įšventimo apeiga.
Vaidila Jonas Gediminas Beržanskis-Klausutis pirmasis naujausioje istorijoje 1905 10 22 d. parašė prašymą pripažinti jį senojo lietuvių tikėjimo išpažinėju ir po 10 metų tokį pripažinimą gavo iš caro valdžios Petrapilyje. J.G.Beržanskis-Klausutis yra palaidotas pirmose Romainių kapinėse, 11 kvartalas, 11 eilė, 5 kapavietė.
2002 spalio 19 d. Vilniuje ant Gedimino kapo kalno buvo iškilmingai įšvęstas Lietuvos Romuvos Krivis – Jonas Trinkūnas (1939 m. – 2014 m.). Po kelių dienų garbusis Lietuvos religijotyrininkas Gintaras Beresnevičius įžvalgiai įvertino Krivio įšventimo svarbą Lietuvai neišvengiamai žengiant Europos sąjungos jungiamų valstybių glėbin:
„Krivio įšventinimas tapo ženklu: atėjo laikas spirtis, išlaikyti save visomis formomis ir visomis įmanomomis priemonėmis. Net ir tokiomis, o gal ir visų pirma tokiomis; Europa tampa neišvengiama, ir tai proga (paskutinė istorijoje) imti tvirtinti ir kurti kultūrinį religinį karkasą ir identitetą, galintį apaugti laisvos ir atkaklios tautos raumenynu“…
Senojo baltų tikėjimo pasekėjams būtinybė atkurti Krivio pareigybę iškilo kai 1992 metais buvo oficialiai įregistruota Senojo baltų tikėjimo bendruomenė Romuva ir ėmė kurtis Romuvos bendruomenės visoje Lietuvoje. Tuomet iškilo būtinybė jas suvienyti į bendriją.
2002 m. Vilniuje susirinkę Romuvos bendruomenių atstovai įkūrė Vaidilų Ratą, kuriame buvo nutarta išrinkti Krivį – visos Romuvos vadovą. Juo buvo išrinktas Jonas Trinkūnas. Taip pat buvo nuspręsta, kad romuvų vadovams, išmanantiems papročius, kultūrą ir religiją, o svarbiausia – mokantiems vadovauti apeigoms, bus suteiktas vaidilų vardas. Krivis atstovauja Romuvai kaip dvasinis jos vadovas. Ir vaidiloms, ir Kriviui buvo patikėta rūpintis Romuvos bendruomenių gyvavimu, jų dvasiniu augimu.
LIETUVOS ROMUVOS KRIVĖS ĮŠVENTIMO EIGA:
11:00 – Apeigos pradžia prie Ragučio šventvietės akmens (Pilies gatvės
skverelyje prie Paraskevos Piatnicos cerkvės)
11:30 – Eisena į Gedimino kalną
12:00 – Įšventinimo apeiga ant Gedimino kalno
13:00 – Karaliaus Gedimino pagerbimas Katedros aikštėje
14:00 – Suneštinės vaišės Lietuvos liaudies kultūros centre, bendravimas.
,,Į Vilnių aukštaičiai, į Vilnių žemaičiai, į Vilnių visa Lietuva…“ Raginu visus romuvius atvykti sekmadienį į Vilnių į Krivės įšventinimo apeigas. Parodykime kitiems ir pasidžiaukime patys – kiek daug mūsų yra!
Protėvių religiniai ir pasaulėžiūriniai (vadink kaip nori) atgarsiai skausmingai atsiliepia širdyje.
Aš kaip sakau, tai tiesiog pareigos ir sąžinės pareigos jausmas būti lietuviu pagoniu.
Kažkaip taip sakant neaiškėti pradėjo, kas čia darosi? Ar tik man čia rodosi, ar jūs iš tiesų apdujot? Atsibuskit, atsipeikėkit, nemulkinkit patys savęs ir visuomenės. Karalius taigi – nuogas.
Ne tik kažkokie ten tavo karaliai nuogi, ir maža kas prabudus tau, ar dar kažkam rodosi ar vaidenasi …
—————————
O jei rimtai, tai sėkmės visiems ir visai Pagoniškąjai Lietuvai ! Tik Pagonystė ir jos patirtis atneš Lietuvai sėkmę, ir pirmiausia dvasinę. Išlygins sulaužytas sielas – savų Dievų link.
Taigi, kad romuviai nepripažista žodį pagonis. lyvis
Taip tai taip. Bet žodžio ,,pagonis“, kuriuo mus kryžininkai – tipo visokie žalčiai- bando aplojinti, panaudojimas kaip ženklo, kaip įtaigaus pažyminio skirties tarp mūsų ir kryžininkų, nėra smerktinas. O skirtumą tarp romuvių ir specialios, kryžininkų spekuliatyvinės sąvokos visi suprantame.
Romuviai – tai lyg bendruomenė, kuri dažnai naudoja aptakų žodį PASAULĖŽIŪRA. O štai Pagonis – tai lyg pirmiausia grynai religinis pažyminys, labai stiprus, tvirtas pažyminys – ir nieko bendro neturintis su etnografija ir folkloru.
Tai pagal būtų tai karių luomas arba kažką maišai ‘grynai religinis pažyminys, nieko bendro neturintis su etnografija ir folkloru.’ lyvis
Nori pasakyt, kad, anot krikščioniškosios lotyniteologijos, tai kažkoks tamsuoliškas Vilniaus kaimo kaimenės karys, niekaip, nors užmušk, ar laimink Kristui, neatsižadantis savų Dievų ?
CHA
J.Trinkūnas. Tebūnie Darna!
https://alkas.lt/2010/10/25/j-trinkunas-tebunie-darna/
o kodėl sekmadienį?
Tai kad beviltiška tą “pagonybę” ar akip kitaip vadinsi, atkurti..Jokių palikimų, nei statytinių, nei rašytinių. Ir kas garantuos, kad buvo kriv-ės
Džiaugiuosi. Tebūnie DARNA.
Nuoširdžiai sveikinu Krivę, džiaugiuosi, kad Lietuva atbunda!Už lietuviškesnę Lietuvą!.
Kiekvienas pasaulį mato tokį, kokį jį nori matyti. Visi turi teisę į savo žvilgsnį į gyvenimą. Žmogaus matomas pasaulis priklauso nuo jo surinkimo taško padėties. Pirmosios trys kastos mato pasaulį per partijų, religijų, būrelių prizmes. Tiems žmonėms tereikia tik duonos ir žaidimų. Kai kurie neišauga iki senatvės ir vis nori gyvenimo spektaklyje suvaidinti kokio tai išsvajoto personažo vaidmenį. Kitam gal būt reikia valdžios ir nesvarbu kokioje smėlio dėžėje vyksta žaidimas. Lietuva turtinga partijomis, visokiais judėjimais, kuriuos kuria visi kas netingi. Na, o prie tų kūrėjų, kurie kuo įdomesnį vardą savo kuriamam dariniui sugalvoja ar kokią tai psiaudo legendą prie organizuojamo darinio prisega, tuo daugiau sunkiai mąstančių apspinta juos. Prisiminkime kaip posovietiniais pirmaisiais metais visi šaukė ir plojo bet kuriam auksabalsiui, kuris į susirinkusią minią kreipėsi Broliai ir Seserys… Aš į ši reiškinį, kada susirenka partijos, pasivadinusios Romuva vardu nariai ir išrenka partijos pirmininką, kuri sutaria vadinti Kriviu, žiūriu labai naturalai. Komunistų partijos dievas yra Leninas, kokios tai kitos partijos deivė yra Klara Cepkin ir pan. Visi tikintys į kokią tai idėją, mintį ar ką tai kito, turi savo dievą kuriam meldžiasi. Namo bendrija renka pirmininką, gyvenvietės bendrija – seniūną ir t.t. Religinių bendruomenių yra daug ir įvairių, vienos turi šimtmečius ar net kelių tūkstančių metų turinčias ir išsaugotas tradicijas. Čia gi minima bendruomenė kuria svo tradicijas sakydama kad jos seno ir visiems jos natriams to pakanka. Tikėjimas, partijų statusai renka tikinčiuosius, kurie tiki viskuo kas jiems sakoma ir viskam jie paklusta. Ten mąstantiems žmonėms ne vieta. Tiks štai tas žodis ĮŠVENTINTA bent šiek tiek galvojančiam žmogui šiek tiek nesuprantamas. Įšventinimas per daug rimtas reiškinys, reikalaujanti gan rimtų dalykų: turi būti atitinkami ir reikiamai atliekami ritualai, sukuriantys tam tikras energijas, turi būti tam tikras energetinis fonas, įšventinamasis pasiekęs tokį lygį ne diplomais, o savo sąmonės evoliucija, sąmonės tankiu ir pan. Taigi mano nuomone straipsnis turėtų vadintis – Vilniaus Gedimino kalne bus teatralizuotas spektaklis Lietuvos Romuvos krivės įšventinimas.
Atsiprašau už klaidas, kurios prašoko rašant komentarą.
Gerb. ponai, matau čia nelabai kas supranta kas tai yra ĮŠVENTINIMAS. Tai kas vyks bus tik spektaklis. Tikras įšventinimas turi savo ritualus, įšventinimui turi būti sukurtas reikiamas energetinis potencialas, yra taip pat kai kurie privalomi dalykai atliekant įšventinimą ir t.t. Kiek žinau to spektaklio scenarijų tai tik teatralizuotas šou skambiu pavadinimu. Jeigu norite gerbti tikrąjį senąjį Lietuvių tikėjimą tai ir gerbkite jį pilnai, iki galo. Deja čia kažkas sukūrė pagal savo vaizduotę kokį tai įšventinimo spektaklį ir tik. Kaip rašoma aukščiau straipsnyje : imti tvirtinti ir kurti kultūrinį religinį karkasą ir identitetą, – t.y. kurti kokia tai religinę sektą? Toks teiginys tai jau visai viską nupigina. Kaip supratau tai spektaklis sektos tobulėjimui