Penktadienis, 31 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Energetika

V. Kabišaitis. Atviras laiškas Algimantui Čekuoliui apie VAE ir jos reklamą

Vytautas Kabišaitis, www.ekspertai.eu
2012-10-02 19:11:48
112
uzreferenduma.lt nuotr.

uzreferenduma.lt nuotr.

uzreferenduma.lt nuotr.
uzreferenduma.lt nuotr.

Gerbiamas p. Algimantai Čekuoli, ilgai laikiau Jus padoriausiu Lietuvos žurnalistu (pirmą kartą atkreipiau dėmesį, kai Lisabonoje komentavote „gvazdikų revoliuciją“). Bet kam reikėjo reklamuoti AE statybą, kai Jūs nieko toje srityje nenusimanote? Liūdna, bet tie, kas Jums paruošė tekstą, taip pat tolimi nuo energetikos arba dėl savo siaurų ekonominių interesų atvirai meluoja. Ar verta žmogui, sulaukusiam 80 metų, taip išsidirbinėti?

Jūsų teiginys apie tai, kad pinigų skolintis (ir atiduoti) nereikės, o juos „duos“ Hitachi, yra, atleiskite, idiotizmo viršūnė – pasirodo, yra žmonių, kurie dar tiki Seneliu šalčiu ir dovanomis. Na, bet pakalbėkime apie energetiką. Pirmiausia leiskite prisistatyti – aš esu energetikas (skirtingai, nei absoliuti dauguma Energetikos ministerijos darbuotojų) ir dirbu pastaruosius 20 metų termofikacinėje elektrinėje. Taigi, kaip man atrodo atominės elektrinės statyba.

Atominė elektrinė.

Atominės elektrinės statybos šalininkai nuolat kartoja šiuos argumentus:
1. Bus pigi elektra
2. Bus energetinė nepriklausomybė (nuo Rusijos)
3. Į Lietuvą ateis investicijos ir bus sukurtos darbo vietos Ir dar reikėtų paminėti
4. AE patikimumas

1. Pigi elektra

Atlikime primityvų skaičiavimą (primityvų, nes neįvertiname visų neigiamų faktorių ir skaičiuojame supaprastintai – AE statybos šalininkų „naudai“). Numatoma AE kaina – 17 milijardų litų. Elektrinės galia – 1350 MW. Tarkime, kad „investicijų“ atsipirkimo laikas – 10 metų.

Taigi, AE per 1 metus pagamins:

1350×8760 = 11,826 TWh, per 10 metų – 118,26 TWh Čia 8760 – valandų skaičius per metus.

Realiai AE tiek nepagamins pardavimui, kadangi a) ne visą laiką elektrinė dirbs pilnu pajėgumu (techniškai neįmanoma), b) bus prastovos dėl remontų, c) dalį energijos sunaudos „savo reikalams“ – AE tai yra apie 10%. Todėl tariame, kad elektrinės išnaudojimo koeficientas bus 0,8 (80%, o tai yra labai optimistiškas vertinimas).

Todėl AE per 10 metų parduos elektros energijos: 118,26 x 0,8 = 94,61 TWh.

Daliname AE statybos kainą (“investijas”) iš parduodamos energijos ir gauname elektros energijos kainos “investicijų dedamąją” (t. y. nustatome, kokią dalį elektros kainos sudarys investicijų grąžinimo kaštai): 17 milijardu Lt : 94,61 TWh = 0,1791Lt/kWh = 18ct/kWh

Čia tik investicijų dedamoji. Gautas skaičius yra gerokai mažesnis už būsimą tikrą, kadangi jau kalbama, kad AE kainuos ne 17 milijardų, o gerokai brangiau (lyg ir 4 milijardais?).

Mes neįvertinome palūkanų už paskolintus pinigus, o tai bus milžiniška suma – jeigu palūkanos bus 5% (labai „geras“ sandėris – valdžia užsimena apie 9%), tuomet nuo 1 milijardo litų per metus vien palūkanų bus 50 milijonų litų, o pasiskolintų milijardų bus ne vienas. Ir dar – paskolos bus imamos iš karto, palūkanas reikės mokėti, o elektrą AE pradės gaminti tik po 10 metų.

Bandykime supaprastintai suskaičiuoti, kiek kainuos ta „pigi“ AE elektra vartotojui.

AE elektros kainoje bus ir „eksploatacinės sąnaudos“ – tai yra kuro kaina (neprognozuojama už 10 metų, bet tikrai nepigs), darbo užmokestis darbuotojams ir t. t. Eksploatacinės sąnaudos AE yra 7-8 ct/kWh.

AE tikriausiai dirbs pelningai (žadamas pelnas valstybės biudžetui, dividendai akcininkams). Tarkime, kad pelnas bus kuklus – tik 12%.

Taigi, į elektros tinklus parduodamos elektros kaina bus:

(18 +8) x 1.12 = 29,12 ct/kWh.

Tai nepaprastai „kukli“ kaina, nes realiai, įvertinus palūkanas, amortizacinius atskaitymus (8%) ir kitas išlaidas, ši kaina turėtų būti apie 35-40ct/kWh. Bet tebūnie „pigi” kaina 29,12ct/kWh.

Kiek gi ši elektra kainuos vartotojui? Spręskime pagal šios dienos realijas – šiandien Lietuva biržoje perka elektrą iš Rusijos už 15ct/kWh. Aš, eilinis vartotojas, moku už elektrą 47,6ct/kWh (dieninė) ir 36ct/kWh (naktinė). Tai yra, koeficientas 47,6 :15 = 3.17. Šis pabrangimas (3 kartus) yra dėl objektyvių techninių priežasčių – nuostoliai tinkluose, eksploatacinės sąnaudos, ir dėl pasipelnymo – visi tarpininkai, šiuo atveju biržos dalyviai ir elektros tinklų savininkai, gauna pelną. Tiekiant vartotojui AE pagamintą elektrą išlieka tie patys tarpininkai ir – jei tarsime, kad jų „apetitai“ nepadidės – tuomet AE elektra vartotojui kainuos:

29,12 x 3 = 87,36 ct/kWh.

Įvertinus tai, kad realiai bus ir palūkanos, ir amortizaciniai atskaitymai remontams, ir visų dalyvių pelnas, kaina bus ne mažesnė kaip 1 Lt/kWh, o gal ir dar didesnė. Štai tokia „pigi“ AE elektra.

2. Energetinė nepriklausomybė

AE (jeigu bus pastatyta) gamins tik elektros energiją. Miestus šildys, kaip ir iki šiol, termofikacinės elektrinės ir katilinės, kurių kuras yra gamtinės dujos. Šildymo srityje niekas, pastačius AE, nepasikeis, gal tik termofikacinėms elektrinėms bus blogesnis darbo režimas. Taigi, dabar dujos perkamos iš vieno šaltinio – Rusijos „Gazpromo“ – ir iš šių dujų gaminama šiluma bei elektra, o po to, kai galbūt bus pastatyta AE, bus perkamos dujos šilumos gamybai, ir jų kiekis sumažės nežymiai. Be to, pagrindinis atominio kuro tiekėjas yra Rusija. Kur čia nepriklausomybė nuo Rusijos?

3. Investicijos ir darbo vietos

Tai yra tiesioginis piliečių mulkinimas. AE bus statoma už paskolas, kurias reikės grąžinti su palūkanomis. Finansinė tokio lygio paskolų našta bus milžiniška – nukentės visos kitos valstybės biudžeto dalys – nebus pinigų švietimui, mokslui, sveikatos apsaugai ir Sodrai, nebus pinigų kitiems, galbūt reikalingesniems, projektams. Galbūt bus sukurtos laikinos darbo vietos statybininkams ir transportininkams AE statybos metu. Sakau „galbūt“, kadangi Ignalinos AE statybą vykdė atvažiavę iš visos TSRS žmonės (man teko asmeniškai trumpai dalyvauti). Dabar tame krašte tūkstančių statybininkų ir iš viso darbingų tinkamų žmonių nėra. Ar važiuos lietuviai statybininkai iš Kauno, Klaipėdos ir kitų miestų į Visaginą keleriems metams? Abejotina. Dar dėl darbo vietų. Lietuvoje nėra specialistų, galinčių eksploatuoti AE. Tie, kas dirbo Ignalinos AE, jau nebetinkami.

Paaiškinsiu plačiau – energetikoje yra taikomos tokios taisyklės, kad operatyvinis personalas (tie žmonės, kurie valdo katilus, reaktorius ir turbinas), netgi trumpai nedirbę, turi pradėti savo darbą nuo stažuotės darbo vietoje. Išėjai atostogų – grįžęs turi stažuotis, nes galėjai prarasti darbo įgūdžius ir darbo vietoje galėjo atsirasti nauja įranga. Žmogus, nedirbęs tokio darbo metus ar dvejus, visiškai praranda įgūdžius ir turi mokytis iš naujo. Todėl drąsiai galima teigti, kad specialistų, galinčių dirbti AE operatyvinį darbą, šiuo metu nėra. Naujų specialistų paruošimas kainuoja didelius pinigus (dar papildomos „investicijos“).

4. AE patikimumas (saugumas)

Pasaulyje šiuo metu yra beveik 500 energetinių reaktorių. Iš jų 6 (Three mile island, Čenobylis, 4 Fukušimos Daiči) ištiko pati didžiausia avarija, kokia tik gali ištikti – aktyvinės zonos išsilydymas. Taigi, tokios avarijos tikimybė yra (6 :500) x 100 = 1,2% Jeigu iš tūkstančio skrydžių lėktuvu 12 nukristų, niekas į lėktuvą kojos nekeltų.

Dabar pasakysiu kaip energetikas. Vis neišmanėliai, tarp jų ir fizikai (prisimenu p. A. Kubilių), tvirtai įsitikinę, kad atominis reaktorius yra nepaprastai patikimas įrenginys. Bėda, kad tie žmonės niekada nedirbo elektrinėje. Pats atominis reaktorius yra tikrai paprastas ir patikimas įrenginys – tokia bačka su daug skylių, į kurias įkišami ir ištraukiami strypai. Problema tai, kad reaktorius išskiria milžinišką kiekį šilumos ir jį reikia nuolat aušinti (nuimti šilumą). Aušinti reikia ir tuomet, kai reaktorius „užgesintas“ – tada jis vis dar išskiria apie 10 proc. savo galios – ir tuomet, kai pilnai sustabdytas, dar gana ilgai. Jeigu aušinimas nutrūksta nors labai trumpam, reaktorius įkaista, išsilydo ir toliau procesas tampa nebevaldomu – išsilydžiusi reaktoriaus masė toliau kaista, pradegina apsauginį apvalkalą, išsilieja ant žemės, užteršia viską šimtams metų. Panašiai yra ir su panaudoto kuro saugykla – ten strypai yra pamerkti į vandens baseiną, kur palaikoma 65 C temperatūra. Jeigu baseinas intensyviai neaušinamas, vanduo užverda, išgaruoja, ir strypai užsidega. Dūmai – pilni radioizotopų, nuo kurių labai lengva gauti galą netgi esant toli nuo nelaimės vietos.

Tai va – nors pats reaktorius yra patikimas įrenginys, visa kita elektrinės įranga yra tokia pati, kaip paprastoje šiluminėje elektrinėje: šimtai vamzdžių, sklendžių, reguliatorių ir siurblių. Šios įrangos gedimai ir dėl to kilę sustojimai yra bet kurios šiluminės elektrinės kasdienybė.

Tik jeigu šiluminėje elektrinėje sugedus maitinimo siurbliui užgęsta katilas, kuris po to labai greitai vėl užkuriamas ir toks įvykis net nelaikomas avarija, tai įvykus tokiam sustojimui AE net kelių sekundžių užtenka, kad reaktorius perkaistų ir įvyktų labai didelė avarija. Avarija gali įvykti dėl įrangos (ji nėra ypatingai patikima) gedimų, klaidingų personalo veiksmų, klaidingai suveikusios apsaugos, programinės įrangos sutrikimo ir pan. Truputį mažesnė avarija – kai pavyksta prasidėjusį procesą „sugauti“ ir suvaldyti, kai įvyksta dalinis reaktoriaus aktyvinės zonos išsilydymas, Rusijos elektrinėse vadinamas „malyj koziol“. Jų, nors tokie duomenys labai slepiami, yra įvykę kiekvienoje AE. Tai yra, daug kartų „per plauką“ neįvyko Černobylio tipo katastrofos.

Ir dar – Fukušimos avarija nėra likviduota, o vis dar tęsiasi ir kasdien į aplinką išmetami milžiniški kiekiai radioaktyvių medžiagų. Japonija nepajėgia suvaldyti tokio masto avarijos ir pastatyti „sarkofago“. Tiesą pasakius, Rusija dabar irgi nepajėgtų taip likviduoti Černobylio katastrofos. O štai Lietuva – pajėgtų. Ar ne?

Linkiu Jums sėkmės, bet ateityje gal taip nemeluokite savo klausytojams.

A.Čekuolis reklamuoja AE | Alkas.lt nuotr.
A.Čekuolis reklamuoja AE | Alkas.lt nuotr.
Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. R.Garuolis. Atominė elektrinė ir (ar) energetinė nepriklausomybė (video)
  2. M. Nargėlaitė. Atominė elektrinė tarp kūjo ir priekalo
  3. R. Gajauskaitė. Okupacija
  4. D.Norkienė. Atominė panacėja ar diversija
  5. Spaudos konferencija apie referendumą dėl AE ir konstitucinę krizę Ukrainoje (audio)
  6. H.Koide: Ką galima patarti Lietuvai, jeigu net JAV neturi kur saugoti branduolinių atliekų?
  7. Lietuvos politikas: Latvija ir Estija nesupranta, kad mes planuojam statyti pavojingą Atominę elektrinę
  8. D. Razauskas. Veidrodėli veidrodėli, ar aš pati gražiausia?
  9. V. Landsbergis: Lietuvos ir Rusijos perspektyvos prieš 20 metų
  10. S.Lapienis. Sprendimas statyti atominę elektrinę Lietuvoje turi būti priimamas Tautos referendumu (audio)
  11. M. Kalnietis. Fukušima – atominė elektrinė ar atominė bomba? (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 112

  1. lietuvis says:
    10 metų ago

    Dėl saugumo: bet juk šalia Lietuvos sienų bet kokiu atveju bus AE (Baltarusijos, Kaliningrado ir dar Lenkijos berods).

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      10 metų ago

      Toks mokslas yra statistika, šiuo atveju, jei daugiau AE – didesnė ir nelaimės tikimybė.

      Atsakyti
      • one says:
        10 metų ago

        Manau reikėtų remtis kita statistika, arba tikimybių teorija:
        Kokia tikimybė kad bus 2 Rusijos elektrinės kai mes nesistatom elektrinės
        ir kokia tikimybė kad bus 2 Rusijos elektrinės kai mes statomės?

        Pirmu atveju tikrai bus viena arba dvi
        Antru atveju bus viena, o gal ir nei vienos.

        Atsakyti
        • G pavardės nesakysiu says:
          10 metų ago

          Antru atveju atsiranda galimybė derėtis, kad neliktų nė vėnos. Pirmu atveju – didelė ttikimybė, kad bus dvi kaimynų (rusiška ir gudiška) ir mažesnė tikimybė, kad bus trys (prisidės ir japoniška).

          Atsakyti
          • Rimantas O.K. says:
            10 metų ago

            Ar tikrai tikite kad galima “derėtis” su Putinu? 😀
            Įvaridinkite prašom, kokius žodžius sakytumėte Putinui “besiderėdami”. Ir kaip Putinas į tai atsakys: “Oi Jūs nebestatot AE, tai ir mes nutrauksim statybas, nurašysim jau sukištus poinigus ir pirksim elektrą iš Skandinavų” 😀
            P.S. Primenu, kad Rusija nepriklauso ES ir ji neprivalo laikytis jokių Vakarų pasaulio moralinių ar techninių reikalavimų.

          • G pavardės nesakysiu says:
            10 metų ago

            kai reikalas toks užleistas – taip, žodžius deryboms surasti būtų nelengva. Jeigu ne afera su Visagino AE – galima buvo derėtis jau tik rusams užsiminus apie Karaliaučiaus AE, kol dar jie pinigų nesukišo. Kad to nepadarė – URM vadus bei prezidentus buvusius ir esamus, derėtų kokius 20 metų Lukiškėse pamarinuoti. O derybos toks dalykas, kur tenka daryti nuolaidų ir jeigu buvo nežiūrėta Lietuvos interesų iš karto – gali tekti aukoti ir brangius dalykus. Temos deryboms – tranzito koridorius į Karaliaučių ir politinės nuolaidos, pavyzdžiui: patylėti tais klausimais kai reikalas mūsų neliečia, o ne kąsti iš įpročio kad tik prieš; galima oficialiai pompastiškai atsisakyti turtinių pretenzijų dėl okupacijos (jokių būdu ne pačio okupacijos fakto pripažinimo iškart sakau – nepradėkit spekuliuoti). O kai dėl moralinių nuostatų – tai gal nereikia čia pasakoti pasakų. Neturi jokių moralinių nuostatų valdantieji nei rytuose nei vakaruose.

          • Rimantas O.K. says:
            10 metų ago

            Tarkim jei ir bandytume “derėtis” kai Rusija tik užsiminė apie Karaliaučiaus AE, tikrai manote, kad jie apsigalvotų? Ypač matydami kad Lietuva nestato jėgainės, jie tikrai nekeistų savo planų. Nebent uždarytume jiem savo koridorių 🙂 Bet tai Jums pasirodytų pats baisiausias santykių gadinimas su Rusija 🙂

          • G pavardės nesakysiu says:
            10 metų ago

            Man tai nepasirodytų žiaurus santykių gadinimas. Nan tai atrodytų kaip savo interesų gynimas. Nes derėtis galima pradėti nuo to, kad „jeigu nestatot elektrinės – bus vat toks ir toks koridorius, o jeigu statot – griežtinti poziciją iki vos ne iki visiško koridoriaus užraukimo. Gerai suprantant , kad mums tai irgi blogai, nes lazda nebūna su vienu galu. Kuo grindžiat tokią poziciją: „mes nestatysim – rusai tikrai statys“? Ar todėl, kad rusams šis projektas ekonomiškai naudingas? Bet juk oficiali mūsų valdžios pozicija, tik pasklidus pirmosioms žinioms apie Karaliaučiaus AE, buvo tokia: „blefas, nieko jie nestatys, neapsimoka“. Kada valdžia melavo – tada ar dabar?

          • Rimantas OK says:
            10 metų ago

            Siūlau pirma pabandyti “pamanipliuoti” koridoriumi “derantis” dėl kur kas paprastesnio dalyko – dujų kainos. Ir jei toks stebuklas įvyktų, tada jau galima bus pabandyti tokiu būdu paveikti Rusijos energetikos strateginius sprendimus. Vienok, juokinga 🙂

          • G pavardės nesakysiu says:
            10 metų ago

            Tai Jūs juokitės, jeigu taip juokinga :-D. prisiverkti dar spėsit, tai akivaizdu :-(.

  2. tikras lietuvis says:
    10 metų ago

    Ir ką gi jis vietoj AE siūlo?

    Atsakyti
    • one says:
      10 metų ago

      Turbūt siūlo tradicinį lietuvio variantą: “geriau nedarysiu savo verslo nes vis tiek subankrutuosiu” 😀

      Atsakyti
      • zemaiciu zydas says:
        10 metų ago

        Cia ne “tavo” verslas, nepergyvenk.

        Atsakyti
        • one says:
          10 metų ago

          Pergyvenu, nes rūpi mano šalies ūkis ir elektros kaina mano verslui po 10 metų

          Atsakyti
          • zemaiciu zydas says:
            10 metų ago

            kaina nepriklauso nuo gamybos kastu. Pasidomekit kiek kainuoja pagaminti litra benzino ir uz kiek jus ji perkate. Lygiai tas pats ir cia. Jus mokate ne tiek kiek is jusu praso konkuruojancios paslauga teikiancios imones, o tiek, kiek vyriausybes analitikai mano, kad gali sau leisti moketi.

          • one says:
            10 metų ago

            O tai reiškia, kad kuo daugiau elektros gamybos šaltinių, tuo mums – vartotojams kaina bus mažesnė.

          • zemaiciu zydas says:
            10 metų ago

            Ne, Elektra – ne burokai, I sandeli nesukrausi. Ja reikia iskart suvartoti, todel saltiniai esant jos pertekliui yra isjungiami, arba ji parduodama I sona pigiai. Kaip bebutu, neaugant atitinkamai vartojimui, pertekline energija mano akimis yra tik nuostolinga.

  3. Rimantas Skuodis says:
    10 metų ago

    Tas A. Čekištas (anot rašytojo Petkevičiaus) gyvenimo saulėlydyje užsitarnavo didžiausio “atominio” idioto vardą ir , tikiuosi, straipsnį konstitucijoje, kurį dar patvirtins ateities seimas, kad apsaugotų lietuvius nuo tokių “atominių” paistalų.

    Atsakyti
  4. janušonis evaldas says:
    10 metų ago

    Teisingai,aš ir nesuprantu,kam ta atominė juk rusai duos daug ir nemokamai….

    Atsakyti
    • zemaiciu zydas says:
      10 metų ago

      O ka jus veiksit su “daug” kad ir nemokamai? Ukis paduses, zmones baigia isvaziuot, kur ta Elektra desi? Parduosi?:D O ja kas nors pirks?

      Atsakyti
      • one says:
        10 metų ago

        Kadangi Jūs jau emigravote, tai suprantama, kad Jums tokia elektrinė nereikalinga.

        Atsakyti
        • zemaiciu zydas says:
          10 metų ago

          As mat dar galvoju, verta drausti vaikams namie kalbet nelietuviskai ar neverta. Kai paskaitau tokius komentarus, galvoju kad nebeverta…

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Tai, kad tu lietuvis ir nebuvai niekada. 🙂
            Taip, kad gali armazuoti.

          • zemaiciu zydas says:
            10 metų ago

            O is kur tu vargsas gali zinoti?:D

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Seniai visiems yra aišku, nes lietuvis, kaip sakė V.Landsbergis, yra tas, kuris tiki, kad Lietuva gali būti graži ir teisinga.
            Visi tie, kurie jau europeizavosi, netiki Lietuva.
            Todėl ir ne lietuviai.

          • zemaiciu zydas says:
            10 metų ago

            a, supratau, aciu:) Tada as tikrai negaliu buti lietuvis. Kaip man itiketi, kad Lietuva geresne nei visas likes pasaulis? Sudetinga…

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Visi žydai taip sako.
            Ne be reikalo, pasirodo, Adolis ant jų dantį griežė? 🙂

  5. Aras says:
    10 metų ago

    Straipsnį rašė visiškas analfabetas.
    29,12 x 3 = 87,36 ct/kWh. Tokia formulė išduoda visišką neišprusimą arba sąmoningą žmonių klaidinimą. Elektros vartotojai moka ne 15 ct (perkamą iš Rusijos kainą) bet 45 ct, todėl, kad prie tos kainos pridedamos labai brangios alternatyvos: saulės energija (1,5 Lt), Vėjo (35ct), dujų (35-40ct) ir dar papildomai pridėjus paskirstymo išlaidas.
    Be to 29,12 ct paimtas iš piršto, nes aiškiai paskaičiuota, kad elektros kaina kainuos 18ct (jau pridėjus palūkanas ir amortizaciją).
    Straipsnis visiška žmonių dezinformacija. Jeigu esate už žaliasias alternatyvas, tai bent meluoti nereikia.

    Atsakyti
    • G pavardės nesakysiu says:
      10 metų ago

      Pateikit savo skaičiavimą. Ir išlukštenkite: kiek 46ct/kWh dabartinėje elektros kainoje galutiniam vartotojui tenka saulės, vėjo generuojamai elektrai, kiek paskirstymui ir kiek skirstomųjų tinklų pelnams. Kiek Leo aferos kaštams – neužmirškite irgi.

      Atsakyti
  6. Jonas Vaiškūnas says:
    10 metų ago

    Kas abejoja ar reikia Lietuvai tokios AE kokią siūlo Andrius Kubilius and Co, tegul pasiskaito TS-LKD rinkimų programos (su kuria jie buvo išrinkti į Seimą) 129 puslapį ir suprasite, kad TOKIOS kokia siūloma TIKRAI NEREIKIA.

    Atsakyti
    • Logopedė Genta Ja-St says:
      10 metų ago

      Turit vargo su tuo senu kadru, norit atpratint nuo darbo organuose, bet žinokit, kai žemė iš po kojų slysta tai ir gulintys mirties patale praverčia :DDD

      Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      10 metų ago

      Apie kokį Jūs kadrą gerb. Logopede kalbate?

      Atsakyti
    • Logopedė Genta Ja-St says:
      10 metų ago

      Apie darbuotoją Č. ")))

      Atsakyti
    • Rimantas Okulič-Kazarinas says:
      10 metų ago

      O kuo jis Jums kliūva? Kad atstovauja ne Jūsų nuomonę?

      Atsakyti
    • Tikras Lietuvis says:
      10 metų ago

      Ir kokios reikia? 🙂

      Atsakyti
    • Tikras Lietuvis says:
      10 metų ago

      Jonai, kodėl trini?
      Nesugebi atsakyti kokios reikia?
      Tada nepradėk tokių kalbų iš viso.

      Atsakyti
  7. Genta says:
    10 metų ago

    Turit vargo su tuo senu kadru Č., norit atpratint nuo darbo organuose, bet žinokit, kai žemė iš po kojų slysta tai ir gulintys mirties patale praverčia :DDD

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Visai nusišnekėjai.

      Atsakyti
  8. one says:
    10 metų ago

    ” jeigu palūkanos bus 5% labai „geras“ sandėris – valdžia užsimena apie 9%”

    Jūs rašytojau ir prisidedate prie to, kad palūkanos būtų didesnės. Ir aišku referendumo faktas patikimumo nesuteikia, tad aišku palūkanos didės, su kuo jus ir sveikiname.

    Atsakyti
  9. Genta says:
    10 metų ago

    TIKRAM LIETUVIUI SIŪLO PABAIGT BULVES NUSIKASTI, O ŠALČIAI ATEINA :DDD O ARUI SIŪLO LAIKYTIS SU ŽVIRBLIAIS, KAD SKAUDŽIAI NEKRISTI ;ddd

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Barborytė nepatogi
      – jai visuomet metai blogi:
      rūtos, mėtos neišdygo,
      bulvės … nekastos apsnigo. 🙂

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        O jei rimtai, tai AE būtų reikalinga, jei kas įrodytų, kad ji būtų ekonomiškai apsimokanti arba, kitaip sakant, pelną nešanti, o ne nuostolinga.
        Kol kas tokių įrodymų nėra.

        Atsakyti
        • zemaiciu zydas says:
          10 metų ago

          Pelna jinai atnes is karto. Tiems kam reikia, tiesiai I kisenes. Paskui subrangai, per sudiriguotus “konkursus”…ir niekas nuo jusu/musu cia nepriklauso. Mes tik galim smagiai pablevyzgot.

          Atsakyti
  10. one says:
    10 metų ago

    Cituoju:
    “Pasaulyje šiuo metu yra beveik 500 energetinių reaktorių”
    ir tuo pat metu rašo:
    “Tik jeigu šiluminėje elektrinėje sugedus maitinimo siurbliui užgęsta katilas, kuris po to labai greitai vėl užkuriamas ir toks įvykis net nelaikomas avarija, tai įvykus tokiam sustojimui AE net kelių sekundžių užtenka, kad reaktorius perkaistų ir įvyktų labai didelė avarija.”

    Kadangi tie 500 reaktorių veikai jau ne vieną dešimtmetį, tai jau seniai visi turėjo iššaudyti 😀
    Nors ne. Artėja ta baisioji apokalipsė, kai staiga visi reaktoriai ims sproginėti kaip naujametinės petardos 😀
    O jei rimčiau, tai šis įrenginys nuo šiluminių elektrinių ir skiriasi, kad jam keliami kur kas aukštesni reikalavimai nei paprastose katilinėse (elektrinėse), kur kas daugiau sertifikavimo, saugančių įstatymų, priežiūros ir kontrolės.
    Nebent norime palyginti automobilį su lėktuvu. Ar Jums atrodo, kad jų varikliai vienodai dažnai genda?

    Atsakyti
    • G pavardės nesakysiu says:
      10 metų ago

      Jeigu nepastebėjai – šeši jau iššovė. iš 500. Ar bandysi paneigti, kad čia rusiška propaganda ir Černobylio bei fukušimos nebuvo? Nenustebčiau – kai akutės godžiai blizga, tai po manęs nors ir tvanas…

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Iš tų “šešių” žinom tik du – Černobylio ir Fukušimos, kur pirmas atvejis atsitiko dėl kvailių kaltės, o antras dėl to, kad tokia AE buvo pastatyta ant jūros kranto.
        Nei vienas atvejis mums negręsia.

        Atsakyti
        • G pavardės nesakysiu says:
          10 metų ago

          Ar norit pasakyti, kad pas mus kvailių nėra?! 🙂 Bėda ta ir yra, kad nežinom koks atvejis gresia, o pasekmės visada katastrofiškos. Ar manot, kad kai statė Fukušimą nebuvo teigiama, kad viskas saugu ir cunamio atvejis nenumatytas? O kad mažai žinoma apie kitus keturis atvejus: kad apie juos mažai žinoma – niekaip neįrodo, kad jų nebuvo. Fukušimos atveju – kiek laiko Japonijos valdžia teigė, kad padėtis visiškai kontroliuojama ir rimto pavojaus nėra? Elgėsi taip pat kaip ir TSRS vadovybė 1986 metais. Man tai yra įrodymas, kad nepriklausomai nuo valdančiųių ideologijos avarijos atveju žmogus liks paskutinėje vietoje. Lietuvoje tai reikštų tautos išnykimą. Garantuotą.

          Atsakyti
          • mrs says:
            10 metų ago

            O avarija pas rusus ar gudus nereikštų?

          • G pavardės nesakysiu says:
            10 metų ago

            O jeigu aš prie kaimyno tvoros statysiu smirdantį šikinyką, tai manai kad man labai lengva bus jį įtikinti nestatyti tokio pačio smirdančio prie mano tvoros? Ar galvoji patikės, kad maniškis šūdas ramunėm kvepia, o nuo jo bitės krenta? Labai prašau atsakyk.

          • Andronas says:
            10 metų ago

            O leisi man ten nusisikti?

          • Rimantas O.K. says:
            10 metų ago

            Reikia skirti skirtingus dalykus: vieną, kai žmogus atlieka veiksmą, o kitą, kai kalti nuo žmogaus nepriklausomi išoriniai – gamtos veiksniai.

            Eksperimentuoti ir daryti tokias nesąmones sugebėjo matyt tik sovietai. Be to aukštesnio lygio technologijos ir automatikos gali apsaugoti ir nuo žmogiškų klaidų. Beveik neabejoju, kad 1986-aisiais jeri kas būtų pabandęs Fukušimoje taip paeksperimentuoti, jam nebūtų pavykę susprogdinti, dėl įvairių priežasčių – tiek techninių, tiek įstatyminių.

            Dėl Fukušimos, atsakykite į klausimą, kiek žmonių žuvo/nukentėjo konkrečiai nuo AE, ir kiek žmonių žuvo/nukentėjo nuo žemės drebėjimo ir Cunamio. tada suprasite ko labiau reikia bijoti AE ar Cunamių.
            Be to, jei Japonai būtų prognozavą tokio lygio katastrofą, tai nebūtų statę miestų ten kur juos nušlavė vanduo.

          • G pavardės nesakysiu says:
            10 metų ago

            Žinot Rimantai – truputį nusivyliau Jūsų argumentais. Dėl to ko reikia bijotI: tai jeigu įkišę šakutę į rozetę statistiškai žuvo tik trys žmonės per metus, tai ką dabar jau galima be baimės kišti šakutę į rozetę? O skaičiuodami Fukušimos aukas įvertinot, kad radiacijos faktorius veiks dar pora šimtų metų? Ir kad visą tą laiką toje teritorijoje žmonės mirs ir nuo ligų kurias sukels radiacinis užkėstumas? Tik tokios statistikos neįmanoma pateikti, kuo sėkmingai ir naudojamasi… O skaičiai gali nebe taip žymiai ir skirtsis tada. O dabar Jus perfrazuosiu: „jei Lietuviai būtų prognozavą tokio lygio katastrofą, tai nebūtų statę AE ten kur ją nušlavė…“. Jūsų mintyje pakeičiau tris žodžius viso labo.. Tik Jūs kalbat apie tai, kas jau buvo, o aš – apie tai kas dar gali atsitikti…

  11. Justina Žvirblytė says:
    10 metų ago

    Kaip suprantu, Vytauto ideja yra ir toliau but priklausomiems nuo rusisku duju? Iskritikavus gal galetumet bent jau duot alternatyva is savo puses, nes jei jusu nuomone nieko keist nereikia, o ir toliau test esama situacija su rusiskom dujom- tai straipsnis tikrai visikai prorusiskas. P.s. ivertink ir tai kad dujos pastoviai brangsta

    Atsakyti
  12. Justina Žvirblytė says:
    10 metų ago

    ir nereikia mulkinti zmoniu kad atominis kuras pagrinde bus tiekiamas is rusijos! Gal ir taip, bet yra rinka o ne monopolis!

    Atsakyti
  13. Vaidilosvainis says:
    10 metų ago

    Visiems iš medžio iškritusiems tautiečiams, galvojantiems, kad turės “savo” atominę elektrinę: koncervai mus maloniai apsaugojo nuo Ivano kišimosi į mūsų naftos perdirbimo įmonės reikaliukus, šiandien “jūsų” MN parduoda jums “jūsų” kurą brangiau, nei latviams. Tai aš duodu jums jūsų galvą nukirst, kad už “savo” atominės produkciją mokėsite trilinki gerokai brangiau, nei bus galima nusipirkti rinkoje. Mėgaukitės vaizdu, kol krentant iš medžio. O kai nukrisit, galėsite palikti savo vaikams ir anūkams šaunų palikimą. Mokėti už atominę elektrinę, kuri buvo “jūsų”, kol mėgavotės vaizdu.

    Rimtai, mieli tautiečiai rusofobai, jei aš turėčiau jūsų protą, laikyčiau save bEpročiu.

    Atsakyti
    • Vaidilosvainis says:
      10 metų ago

      O Čekuolį bEpročiu laikiau jau daugiau, nei 10 metų. Pasirodo neklydau, špyga taukuota…

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Čekuolis čia nei prie ko – jis tik diktorius.

        Atsakyti
    • mrs says:
      10 metų ago

      Tik neiškritę iš medžio gali aiškint, kad naudingiau yra kažką pirkt iš kitos šalies. Stebina tas atominės priešininkų bukumas. Norėtųsi nors vieną logišką argumentą PRIEŠ išgirst

      Atsakyti
      • Neiškritęs iš medžio says:
        10 metų ago

        Apsidairyk bent pas save namuose, kiek tavo turimų daiktų pagaminta Lietuvoje ir kiek Kinijoje 🙂
        Sekant tavo logika, tai mums labiau apsimokėtų gaminti patiems nei importuoti :automobilius, telefonus, kompjuterius ir t.t.

        Atsakyti
        • Rimantas O.K. says:
          10 metų ago

          laikantis “Neiškritusio iš medžio” logika nieko gaminti neapsimoka, viską reikia tik pirkti iš užsienio. Kaži iš kur atsiras pinigai jei juos išleisim tik užsienyje pagamintoms prekėms?

          Atsakyti
          • zemaiciu zydas says:
            10 metų ago

            kaip is kur? Atsispausdinsim, kai visi vakarai dabar daro!

          • one says:
            10 metų ago

            Ir ką gi spausdina Vokiečiai arba Švedai?

          • zemaiciu zydas says:
            10 metų ago

            Kaip tai ka? Pinigus, ka daugiau?

          • Rimantas O.K. says:
            10 metų ago

            Nežinojau kad jie tik pinigų spausdinimu užsiiminėja…
            Bet ką tikrai žinau, kad jie GAMINA tikrai neblogas Heidelberg spausdinimo mašinas ir exportuoja 🙂
            Ir dar žinau, kad jie “prispausdina” tiek pinigų, kad gali paremti tokius vargšus kaip mes.

          • zemaiciu zydas says:
            10 metų ago

            Kodel TIK? Musu, vargsu, biudezto deficitas nepalyginamai mazesnis nei ju. Jie, beje, nieko neremia, jie tokius kaip mes superka.

          • zemaiciu zydas says:
            10 metų ago

            ir apskritai cia ne mano ideja buvo lyginti pirma europos ekonomika su naturinio ukio salim. Svedai ir vokieciai gamino masinas jau tada kai lietuviai su mediniu plugu pamiske are.

        • mrs says:
          10 metų ago

          Negi reikia iškrist iš medžio, kad suprast paprasčiausius dalykus: apsimoka gamint patiems, dar labiau apsimoka – parduot, o neapsimoka – pirkt

          Atsakyti
          • zemaiciu zydas says:
            10 metų ago

            Sitaip atrodo TIESA Kai pasauli matai per siaura ilga vamzdi…

  14. Tikras Lietuvis says:
    10 metų ago

    Lyvi,
    gyveni Rusijoje ir puti rusišką miglą.
    Svarbiausias dalykas yra apsimokamumas arba pelningumas – ar kas į tą klausimą atsakė?
    Niekas.
    Štai nuo ko dera pradėti.
    Kaip sako legendinis lietuvių mužikėlis: kas iš tą? 🙂

    Atsakyti
  15. Tikras Lietuvis says:
    10 metų ago

    Straipsnis parašytas tokių "ekspertų", kokių pilnos gatvės – pasirodo, kad daugumą tų ekspertų sudaro … aktoriai.
    Ko norėti.

    Atsakyti
  16. Jonas says:
    10 metų ago

    Autoriaus argumentai abejotini, nes duomenys labai jau pritempti.

    Atsakyti
  17. tikras lietuvis says:
    10 metų ago

    Čia mintys apie tai kas yra geriau: AE ar biokuras – http://verslas.delfi.lt/energetics/birzu-skuodo-ir-kazlu-rudos-biokuras-negelbeja-moka-kaip-uz-dujas.d?id=59631463
    Pasirodo pigesnį šildymą gauti yra ne taip paprasta.
    Kažkur skaičiau, kad galimas variantas, jog biokuru varomos katilinės gamintų ir elektrą (ne tik šilumą), o jei dar kūrentų skiedras bei atliekas (pigiausią biokurą), tai ir būtų efektas?

    Atsakyti
  18. Genta says:
    10 metų ago

    Kiti dėl Čekuolio neklydo iš nuojautos, kiti – dėl informacijos 🙂 Ne kiekvienas tarybinis pilietis galėjo važinėti po visą pasaulį, o paskui dėti kritinę medžiagą apie komunistų valdžią į Gimtąjį kraštą. Na, čia nebent Landsbergio tėvas taip galėjo daugiau nei dešimtmetį pragyventi užsienyje, paskui kaip niekur nieko grįžti į TSRS, nei žmona su vaikais Sibire ir dar architekto pareigas gauni, todėl Profesorius ir gali rašyti knygas apie Laikinąją vyriausybę, kurioje DIRBO jo tėvas 😀

    Atsakyti
  19. Ženklas says:
    10 metų ago

    Negalvokim, kad tai pono Čekuolio mintys, tai tik apmokėtas diktoriaus darbas, reikia pensininkui gyventi, elektra tai brangi ir tik brabgs. Budelis del mirties nekaltas, jis tik atlieka apmokamą darbą. Tikrai rimtas klausimas- vaizdo klipas (atsprš už svetimžodį) brangiai kainavo, per visas televizijas ištisai zulinamas, tai milžiniški reklaminio laiko resursai, kas tokius didžiulius pinigus leidžia? Kuri nors politinė partija? Vyriausybė visų mūsų pinigus? Įsislaptinę nežinomi lobistai? Kodėl nėra tokios pat agitacijos prieš?

    Atsakyti
    • zemaiciu zydas says:
      10 metų ago

      Todel kad priesininkai neturi pinigu

      Atsakyti
  20. Iš miškų says:
    10 metų ago

    Kai pirmą kartą išgirdau Čekuolio agitaciją, tai įstrigo, jog AE pagamina mažiau CO2 nei kitos alternatyvos- tarp jų ir vėjo jėgainės.

    Atsakyti
  21. Kas čia keisto? says:
    10 metų ago

    Užsidirbti žmogeliui iš reklamos reikėjo – ko čia nesuprast? Gal anūkams padėt, gal butą paremontuot…Mikutavičius irgi reklamuoja kažką, o ir kitos “įžimybės”.
    Bet vienas dalykas reklamuot dantų pastą ar salotas, o visai kitas – AE.
    Nusivyliau Čekuoliu juodai, juk net ne enregetikui akivaizdu, kad jo tekstas skirtas debilams.

    Atsakyti
    • zemaiciu zydas says:
      10 metų ago

      Keista kad nusivylei. Kad anksciau vyleisi…

      Atsakyti
  22. Alvencas says:
    10 metų ago

    Aplamai reklama, kartojama kas 5 min yra žmonių mankurtinimas, t,y, trumpinimas mūsų gyvenimo

    Atsakyti
    • Jurgis says:
      10 metų ago

      Ankstenėje VAE 1kwh savikaina buvo 3cnt/h; Baltarusijai pardavinėjo po 5 cnt/h (geriau tiek, negu nieko); o mums po 32cnt/h. Ir pirkom ir naudojom…

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        10 metų ago

        Kol statys ir pastatys elektrinę, litas dar nuvertės. Tad mokėti pvz. litą už kilovalandę – bus visai nebrangu !

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Kažin ar bebus kam mokėti? 🙂
          Gali būti, kad bankrutuosim.

          Atsakyti
          • zemaiciu zydas says:
            10 metų ago

            JAU bankrutavom. Visa senoji nabage Europa JAU bankrutavo. Kas blogiausia – visapusiskai – moraliskai, dvasiskai ir ekonomiskai.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Nebelokit, žydai.
            Nes ir vėl supyksim. 🙂

    • Rimantas O.K. says:
      10 metų ago

      Tikrai geriau tokia “reklama”, nei plataus vartojimo prekių reklama 🙂
      Nors čia reklama vadinčiau tuo atveju, jei būtų teigiama: “Nesidomėkite, bet balsuokite už atominę jėgainę pažymėdami X langelį.”

      Atsakyti
  23. Romualdas Zubinas says:
    10 metų ago

    Visiškai nesistebiu dabar jau nebegerbiamo A. Č. reveransu. Tačiau stebiuosi AE šalininkais. Nesu ekonomistas, tačiau manę, kaip inžinierių statybininką, visiškai įtikina V. Kabišaičio pateiktas skaičiavimas.
    Kadangi buvau ilgalaikis statybos technologas ir organizatorius, negaliu nematyti, kad dabartiniai “specialistai” visiškai nekreipia jokio dėmesio į AE vietos parinkimą ir į kai kuriuos faktorius.
    Pirmiausiai ir nespecialistui aišku, kad trys AE Lietuvoje ir prie jos sienų, švelniai tariant, yra ryškus AE perteklius. Tai jau gresia ir Lietuvos, kaip valstybės išlikimui.
    Antra- pagrindinis AE reaktoriaus ( tiktai vieno) aušinimui tinkamo vandens baseinas yra Drukšių ežeras. Tačiau jį jau “išprievartavo” kur kas mažesnė Ignalinos dviejų reaktorių AE. Šiame ežere jau ir žuvų nebėra, kadangi jame vandens temperatūra per aukšta žuvims veistis ir gyventi. O kas bus su ežere vis gausiau želenčiais meldai? Ar kas skaičiavo- kiek laiko šis ežeras dar bus tinkams AE reaktoriaus aušinimui? Manau, kad NE!
    Ir pabaigai trečias prieš šia AE, ir dargi šioje vietoje, argumentas, susietas taip pat su Drukšių ežeru, tačiau dabar jau susietas ir su TREČIUOJU geofiziniu Žemėje vykstančių procesų, apie kuriuo egzistenciją AE šalininkai nežino, tačiau apie kurį Lietuvos mokslininkai jau informuoti mažiausiai prieš 5-6 metus. Anot šio geofizinio proceso, Žemė pastoviai verčiasi per savo ašigalius! Būtent su tuo susieta ir klimato kaita mūsų Žemėje ir temperatūros augimas mūsų pusrutulyje. Iki šio tūkstantmečio pabaigos, anot šaltinių-liūdininkų, mūsų pusrutulyje išnyks sniegynai bei ledynai, “perdžius upės ir išdegs ganyklos” (Aristotelis “Meteorologika” ir Herodoto “Istorija”). Lieka tiktai paskaičiuoti- kokia vidutinė temperatūra Lietuvoje bus bent jau mūsų šimtmečio viduryje. Mat, projektuojant tokio galingumo ir dargi tokiam ilgaamžiškumui AE, privalome įvertinti ir tai, kokia tuo metu bus vandens temperatūra Drukšių ežere?! Ar ir vandens nereikės gabendis iš rytų?!

    Atsakyti
    • Rimantas O.K. says:
      10 metų ago

      Citata: “Anot šio geofizinio proceso, Žemė pastoviai verčiasi per savo ašigalius! Būtent su tuo susieta ir klimato kaita mūsų Žemėje ir temperatūros augimas mūsų pusrutulyje.”

      Čia turbūt turėjote omeny žemės magnetinių polių kaitą? Nejaugi manote, kad žmonija gali sustabdyti žemėje milijonus metų besikartojančius procesus?

      Citata: “šaltinių-liūdininkų, mūsų pusrutulyje išnyks sniegynai bei ledynai projektuojant tokio galingumo ir dargi tokiam ilgaamžiškumui AE, privalome įvertinti ir tai, kokia tuo metu bus vandens temperatūra Drukšių ežere?!”

      Sniegynai ir ledynai tirpsta tikrai ne nuo Jūsų rytinės kavos arbatinuko ir ne nuo pašildyto ežero.
      Tirpsta nuo anglies dvideginio ir oro teršimo. AE anglies dvideginio neskleidžia, skirtingai nuo dabar mūsų perkamos ir gaminamos dujų deginimo elektros.
      Gražiai skambantis biokuras (malkos) irgi kur kas labiau prisideda prie klimato atšilimo.
      Beje, branduolinis panaudotas kuras į orą neišgaruoja ir toliau konteinerio sienų aplinkos neteršia. Po saugojimo aikštelę gali vaikščioti ir kvėpuoti grynu Aukštaitijos oru.

      Atsakyti
  24. Rimvydas says:
    10 metų ago

    Keisti žmonės, nesupranta, kad čia Lietuva, čia klesti baisi korupcija. Ar nors vienas kiek didesnis projektas, statybos Lietuvoje per pastaruosius 20 ,metų buvo užbaigtos? Ne, visos paskendo korupcijos liūne, sąmata auga keleriopai ir galo nesimato. Tai jei nesugebama susitvarkyti su keliolika kartų mažesnėmis statybomis, tai kaip pavyks su tokia didžiule? Ką galite pasakyti apie senos uždarymą? Kiek ten dingo pinigų, kas padaryta, kiek tai tęsis? Kiaurai korupcija, pinigai dingsta kaip į juodąją skylę. Apie naują AE dabar kalbama apie 17 mlrd. Lt sąmatą, puse lūpų kalbama apie tai, kad reikės vis tik daugiau, o esu tikras, kad tikrovėje ji padvigubės mažiausiai. Hitaci joks garantas. Prisiminkime Viljamsą, kurį konservai atvedė į Mažeikius kaip “patikimą” investuotoją. Kiek jis pridarė nuostolių Lietuvai (o kas paneigs kad kažkam sunešė turtus?) niekas nė nebando suskaičiuoti, nes matomai baisu pasidarytų. Kas pasikeitė dabar? Konservai šventesni pasidarė?:)
    Žodžiu, jei šiaip iš esmės atominė būtų gal ir teigiamas dalykas Lietuvai, tai įvertinus, kad čia Lietuva, toks projektas pernelyg pavojingas.

    Atsakyti
    • Rimantas O.K. says:
      10 metų ago

      Citata “Ar nors vienas kiek didesnis projektas, statybos Lietuvoje per pastaruosius 20 ,metų buvo užbaigtos?”

      Pvz: Būtingės terminalas, Elektrėnų naujasisi blokas, Pabaigta Kruonio HAE statyba ir paleista eksploatacijai.

      Bet ne! Geriau pakakokim ant savęs, kaip nieko nemokam, kokie prasti esam. Vergo sindromas.

      Atsakyti
      • Rimvydas says:
        10 metų ago

        Atsiprašau:) Iš tiesų, šis tas padaryta. Tik, man regis, ne konservatorių tai buvo nuopelnas. Na ir tos statybos jau senokas reikalas, kuomet dar korupcija nebuvo tiek įsibangavus (nebuvo mat tokio srauto dykų europinių pinigų).
        Taigi, esmės tai iš esmės nekeičia. Ir nereikia čia svaidytis vergo sindromu. Jei jums siūlo iš esmės gerą sandėrį, jūs žiūrite, su kuo turite reikalą. Jei matote, kad siūlančiuoju galima pasitikėti, tuomet valio. Jei matote, kad jis sukčius ir neprasidedate – esate tikrai protingas. Bet jei prasidedate su sukčiumi – dieve padėk jums. Nors ir manote, kad tėkšti galva į sieną – tai laisvo žmogaus poelgis:)

        Atsakyti
        • Rimantas OK says:
          10 metų ago

          Jei neklystu, Butingę pradėjo konservatoriai. Bet ar čia labai svarbus dalykas kieno nuopelnas? Per vieną kadenciją jokio strateginio objekto nepastatysi (įskaitant projektavimus, leidimus ir pan.).

          Atsakyti
  25. Edas says:
    10 metų ago

    1. variantas – dvi elektrinės Lietuvos pašonėje konkuruoja, Lietuva energiją perka konkurencinėmis kainomis
    2. variantas – pasirinkimo nėra, reikia pirkti iš Visagino po kiek bus prašoma, o aukštos kainos priežasčių …. milijonas (pvz.: kalta buvusi valdžia, dirbome koalicijoje, nieko padaryti negalėjome, pasikeitė geopolitinė situacija)
    3. variantas – nėra atominių elektrinių – kaina kaip dabar, valstybės skola taip pat (galėtų ir mažėti)

    Reikia suprasti viena : maža kaina valdžiai nuostolinga: mažesnė kaina – mažesni mokesčiai

    Atsakyti
    • To edas says:
      10 metų ago

      1. Naivu tiketis kad bus konkurencija, turint galvoje valstybes kurios statytu elektrines.
      2. Dabar tikrai nesuzinosim tikslios kainos.
      3.Velgi trumparegiskas mastymas, kaina tikrai kils ir stipriai (pabaigia uzdaryt Ignalina, brangsta nafta ir dujos ko pasekoje termofikaciniu elektriniu energijos kaina gali augti nebe aritmetine o jau ir geometrine progresija)
      O kas liecia mokesciu skaiciavima, tai musu valdzia ju niekad nemokejo skaiciuot, o kaip skaiciuos normaliai kai dar kai kuriose institucijose taikomi sovietiniu laiku modeliai ir formules.

      Straipsnio autorius padirbejo rasydamas, taciau rimtu argumentu nera, taip pat ir alternatyvu nepasiulita, skaiciavimai tikrai stipriai pritempemi, nes jei taip primityviai skaiciuoti tai kas penktas zmogus milijonierius butu. Bendras vaizdas susidaro, kad autorius rupinasi savo kailiu, kadangi pats dirba termofikacineje tai ir meginama pabrezt savo darbovietes privalumus (net neuzsimenant kad ir termofikacineje gaminamos elektros kaina kils)

      Atsakyti
  26. Greta Anulevičiūtė says:
    10 metų ago

    Tai kad jūs gerbiamas pone prisistatete esas energetikas, man dar nieko nesako, nes slepiate savo tikra varda. Gal jūs ir nusimanote sioje srityje, bet pritariu Justinai as pritariu, kad sis straipsnis yra prorusiskas. Būtų labai smagu jei straipsnio autorius pats cia pasireikstu ir prisistatytu savo vardu, o ne tik specialybe.

    Atsakyti
  27. Gostautas Antanas says:
    10 metų ago

    Čekuolis AE ekspertas…

    Atsakyti
  28. Nesuprantu says:
    10 metų ago

    http://infocentras.vae.lt/kokia-bus-galutine-elektros-kaina-varotojams-juk-kaina-sudaro-ne-tik-pagaminimo-savikaina/<a href=""

    Atsakyti
  29. Irma Milasiute says:
    10 metų ago

    "bulgarai, baltarusai ir dar marios saliu statosi aes , taip iseina kad visom salim apsimoka o lietuviam"
    Klausimas – o tos marios saliu irgi taip nustekentos kaip ir Lietuva? Ir greiciausiai taipogi skolinasi apie 20 mijijardu…kuriu beja neturi is ko atiduot, tik kaip eilini karta nukirpdami motinystes pasalpas, pencijas ir.t.t

    Atsakyti
    • Rasa Geštautaitė-Šadžiuvienė says:
      10 metų ago

      Baltarusijoj kaip aukščiausiasis pasakė taip ir bus ! Ir jokių nė Cipt nė Meee 😉

      Atsakyti
    • Daniel San Novo says:
      10 metų ago

      Baltarusai netokie priklausomi nuo Rusu jeigu nezinojot. Plius ta AE prie Lietuvos kur bus statoma finansuoja Putinas, kadangi jis vis dar gyvena saltojo karo laikais.

      Atsakyti
    • Irma Milasiute says:
      10 metų ago

      Ne esme kas nuo ko priklauso, nenoriu kad mano vaikai vaiksciotu ant bombos…ir netikiu kad elektra bus pigesne…niekam nebruku savo nuomones, tik issakau savaja. Vistiek nuo musu niekas nepriklauso.

      Atsakyti
    • Daniel San Novo says:
      10 metų ago

      Na, tai Universiteta baigusi, galit kooperuotis su savo buvusiais grupiokais ir esamais bendradarbiais pasisakime pries AE. 🙂

      Atsakyti
    • Irma Milasiute says:
      10 metų ago

      Istikruju gaila, kad jo taip ir nebaigiau… bet nemanau kad paprasti zmones kazka pakeistu.

      Atsakyti
    • Egidijus Znutas says:
      10 metų ago

      Labai gerai, kad taip manai ir nieko nedarai 🙂 Aš irgi noriu savo vaikams geros ateities 🙂

      Atsakyti
  30. Ieva Krupoviesienė says:
    10 metų ago

    Nu tu, Andriuk, riebiai ji cia pavadinai:D Man patiko!

    Atsakyti
  31. Genta says:
    10 metų ago

    Brangūs lietuviai, iš tolo atrodot, kaip burbuliuojanti bulvienė, baikite virti 🙂 niekas čia nieko nepastatys, čia tik planas kaip išvogti valstybės pinigus 😀

    Atsakyti
  32. Atgalinis pranešimas: Antiatominius diskursus nagrinėjant | ww.lt - keletas įdomių blogų pasiskaitymui
  33. Vytautas Januševičius says:
    10 metų ago

    Štai kaip rašomi tekstai apie kokį nors autorių: pirma pamini jį kaip gera žmogų praeityje, o paskui atsineša kastuvą ir pradeda jam kąsti duobę, štai kur suklydai, kasa toliau dabar tą negerai padarei, kasa toliau dabar šis teiginys neatitinka tikrovės, kasa toliau … ir pagaliau užkasa su palinkėjimais. lyvis

    Atsakyti
  34. Pijus Giedraitis says:
    10 metų ago

    Rokiskio Rabinoviciaus atsakas, kam idomu:
    http://rokiskis.popo.lt/2012/10/08/antiatominius-diskursus-nagrinejant/

    Atsakyti
  35. Egidijus Znutas says:
    10 metų ago

    Ponas Кабйошаити, gal grįžkite atgal prie savo dujų katilo, o skaičiavimus palikite tiems, kurie moka skaičiuoti, ok? 🙂

    Atsakyti
    • Bob Jack J says:
      10 metų ago

      as pries VAE.

      Atsakyti
    • Egidijus Znutas says:
      10 metų ago

      Tai būk nors ir prieš marihuaną. 😀 Svarbu nerašinėji idiotiškų straipsnių su nuo lempos nukabintais "faktais" ir neklaidini alternatyvaus intelekto skaitančiųjų, kurie visgi turi balsavimo teisę 😀

      Atsakyti
  36. Vytautas D. says:
    10 metų ago

    1. Jis skaiciuoja elektros kaina pagal tai kad AE projektas atsipirks per 10 metu, kas yra nelabai logiska. Toks projektas atsipirktu per daug ilgesni laika. Todel jei jis skaicuotu kad ji atsipirks per 20 metu, tai elektros kaina galetu buti dvigubai mazesne, t.y. vietoj 18ct butu 9ct, kai rusai praso 15ct! Plius elektros suvartojimas ateityje tik augs(gal mes visi kazkada vazinesime elekreomobiliais?..), o tokie neatsinaujantys istekliai kaip nafta ir dujos tik tai brangs ir kuo toliau, tuo labiau.
    2. Nezinau, bet gal blogiausiu atveju kai kuriose katilinese dujinius katilus galima pakeisti elektriniais, kai turime savo pigios elektros?.. Bet kokiu atveju jei nebus AE, mes is rusijos pirktume dar daugiau duju, o kai dideja paklausa, tai dideja ir kaina! Net jei rusai noretu padidinti tiekima, jiem reiketu papildomu investiciju kas aisku padidintu ir duju kaina.
    3. Panevezio statybos trestas, viena didziausiu staybos kompaniju lietuvoj, tikrai noretu apsiimti AE statyba ar kad ir kita bendrove. Iskart samdytu daug statybinku ir pan. Plius mazesnes irangos nuomos kompanijos is to pasipelnytu. Tai tikrai pagyvintu lietuvos statybos sketoriu ir butu sukurta nuaju darbo vietu bei isjudintas merdantis statybu sektorius lietuvoje:
    http://www.15min.lt/naujiena/pinigai/lietuvos-naujienos/statybu-sektoriu-isjudins-naujos-ae-statybos-tikisi-pst-vadovas-194-181186
    4. Pavyzdziai apie rusiskas elektrines cia negalioja. Mes statytume japonisko modelio elektrine, o japonijos elektrined nera patyrusios tokiu avariju kaip cernobylis. Fukusimoj tragedija ivykio del 7 balu zemes drebejimo, kuris sugriove visa japonija ir ta pacia elektrine. Lietuvoj gi nera zemes drebejimu!? Ir tik nesakykit kad japonisku AE veikimo principas toks pat kaip rusisku… zygulys ir toyota abu turi vidaus degimo variklius, pats principas tai gal ir tas pats, bet ar jie veikia vienodai gerai?..

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Ukraina ginasi | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Artėja diena, kai putinui maldos nepadės

2023 03 30
2024-ieji paskelbti NATO ir Europos Sąjungos, Dainų šventės bei Diplomatų Lozoraičių metais | JP.lt nuotr.

2024-ieji paskelbti NATO ir Europos Sąjungos, Dainų šventės bei Diplomatų Lozoraičių metais

2023 03 30
Ukrainos prezidents V. Zelenskis apkasuose su kariais | president.gov.ua nuotr.

Rusijos biudžetas turi būti – iki trijų dolerių žmogui/dienai

2023 03 29
Kristoferis Kavolis ir Gitanas Nausėda | R. Dačkaus nuotr.

Prezidentas: didžiuojamės, kad esame NATO nariai

2023 03 29
Ingrida Šimonytė | lrv.lt nuotr.

Dedamos pastangos dezinformacijos užkardymui

2023 03 29
Ukrainos gynėjai | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Aštuoniolika Vokietijos tankų jau Ukrainoje

2023 03 28
Kiek gali kainuoti profesionalios namų tvarkymo paslaugos? | freepik.com nuotr.

Kiek gali kainuoti profesionalios namų tvarkymo paslaugos?

2023 03 28
Valdas Vasiliauskas | penki.tv nuotr.

V. Vasiliauskas. Euforijos pabaiga: Eurazija už vartų

2023 03 28
Ukraina - didvyrių tėvynė | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Rusijos branduolinis šantažas yra korta, ant kurios pastatytas Ukrainos likimas

2023 03 27
Ukrainos gynėjai | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo

2023 03 26
Rodyti daugiau

Naujienos

Memorandumo pasirašymas | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus

2023 03 30
VMI nuotr.
Lietuvoje

Būtina deklaruoti ir užsienyje gautas pajamas

2023 03 30
ltou.lt vizualizacija
Lietuvoje

Kauno oro uosto laukia pokyčiai

2023 03 30
Sporto aikštynai | vilnius.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje bus atnaujintas 21 stadionas

2023 03 30
Morgana Danielė | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

Morgana Danielė išsaugojo kėdę Seime

2023 03 30
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Griežtinama atsakomybė už sankcijų pažeidimus

2023 03 30
Moksleiviai įprato plauti rankas, bet neramina pavojingos bakterijos ant kompiuterio klaviatūros
Lietuvoje

Pataisos padės kovoti su internetiniais sukčiais

2023 03 30
Autobusas | sumin.lt nuotr.
Lietuvoje

Prezidentas patvirtino pakyčius keleivių vežėjams

2023 03 30
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Jonas Vaiškūnas apie Kauno oro uosto laukia pokyčiai
  • Herbicidas apie Kauno oro uosto laukia pokyčiai
  • Pajūrietis apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške
  • Pala - apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • „Aktualioji istorija“: Dainava prieš 770 metų ir dabar – ar galima tapatinti?
  • Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus
  • Būtina deklaruoti ir užsienyje gautas pajamas
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Artėja diena, kai putinui maldos nepadės

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 30
1
Ukraina ginasi | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Ukrainos gynybos ministras Oleksijus Reznikovas paskelbė, kad jo šalies ginkluotosios pajėgos kontrpuolimą pradės arčiau vasaros – balandį arba gegužę. Reznikovo...

Skaityti toliau

2024-ieji paskelbti NATO ir Europos Sąjungos, Dainų šventės bei Diplomatų Lozoraičių metais

by Kristina Aleknaitė
2023 03 30
0
2024-ieji paskelbti NATO ir Europos Sąjungos, Dainų šventės bei Diplomatų Lozoraičių metais | JP.lt nuotr.

Seimas, siekdamas pažymėti Lietuvos įstojimo į Šiaurės Atlanto sutarties organizaciją ir Europos Sąjungą 20-metį, Lietuvos Dainų šventės 100-metį ir diplomatų...

Skaityti toliau

Rusijos biudžetas turi būti – iki trijų dolerių žmogui/dienai

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 29
0
Ukrainos prezidents V. Zelenskis apkasuose su kariais | president.gov.ua nuotr.

Rusijai nutarus nesidalinti duomenimis apie savo branduolines pajėgas pagal svarbų branduolinės ginkluotės kontrolės susitarimą, JAV pareiškė, kad jais taip pat...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Jonas Vaiškūnas apie Kauno oro uosto laukia pokyčiai
  • Herbicidas apie Kauno oro uosto laukia pokyčiai
  • Pajūrietis apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške
  • Pala - apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške
  • Pajūrietis apie Kai kurie vaikai nėra buvę miške
Kitas straipsnis
Kupiškio sav. nuotr.

Povilui Zulonui „Senovinių kupiškėnų vestuvių“ režisieriui – 100 metų

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai