Lietuvos gamintojams išdalinti aukso medaliai (0)

„Rinkis prekę lietuvišką“. Paroda Kaune | A. Juozaičio nuotr.

„Rinkis prekę lietuvišką“. Paroda Kaune | A. Juozaičio nuotr.

Simboliška, jog švenčiant tėvynės šimtmetį, Lietuvos gamintojų paroda „Rinkis prekę lietuvišką“ taip pat švenčia – skaičiuoja jau 10 metus! Todėl paskutinį rugsėjo savaitgalį, 28–30 d., į Žalgirio areną rinkosi galybė šalies patriotų: vieni iš solidarumo vietinei produkcijai, kiti iš smalsumo ar praktiškumo.

Šiemet parodoje dalyvavo daugiau nei 250 dalyvių, o renginys traukia įvairialypiškumu: naujų produktų degustacijomis, kosmetikos ir buitinės chemijos naujovėmis,

aprangos ir aksesuarų įvairove, moderniais sprendimais namams ir interjerui, mados kūrėjų erdve „Mados pasažas“, kur net įnoringiausi atranda lietuvių dizainerių vienetinių drabužių ir išskirtinių stiliaus detalių.

Naujausi šalies gaminiai ir apdovanojimai

Puoselėjant tradicijas, buvo organizuojamas iš anksto paskelbtas „Rinkis prekę lietuvišką 2018“ pristatomų produktų konkursas dėl geriausiųjų vardo. Produktus atidžiai vertino įvairių valstybinių ir privačių institucijų, asociacijų vadovai, ekspertai, buvo atsižvelgiama ne tik į skonį ar pakuotę, bet ir produkto sudėtį, funkcionalumą.

Parodos atidarymo metu iškilmingai paskelbti ir apdovanoti aukso medalių nugalėtojai. Maisto pramonės sektoriuje auksinio gaminio vardą šiemet turės: ŽŪB „Delikateso“ Krivio kaimiško dūmo nugarinė,  UAB „Aljaso“ kepenėlių paštetai, AB „Išlaužo žuvies“ šaltai rūkyta karpio filė, MB „Piscator“ šamo užkandėlė su salierais ir kanapių sėklomis, UAB „Prieskonių ambasados“ ajero šaknies pipirinis padažas, UAB „Jūratės duonos“ ruginė miltų duona ir UAB „Rūtos“ vaisių, riešutų ir sėklų užkandžiai „Greenz“.

Kosmetikos ir buitinės chemijos kategorijoje geriausiai įvertinti: UAB „Valerijono“ natūralios sudėties kosmetikos intensyvus rinkinys veidui „Razalija“, UAB „Dermofaktoriaus“ stiprinantis NDF veido serumas su dumblių ekstraktu ir biopolimerais, taip pat drėkinantis šampūnas SANA LUX su augaliniu keratinu, UAB „BIOK laboratorijos“ efektyvios apsaugos nuo karieso dantų pasta „Ecodenta“, VŠĮ „Biokosmetikos akademijos“ apsauginis balzamas šunų pėdutėms. 3 medalius savo kategorijoje susišlavė AB „Higėja“: už valomąją emulsiją, grindų ploviklį medinėms grindims ir baliklį-dėmių valiklį „BALIS“.

Lengvosios pramonės aukso medalių laimėtojai: AB „Gijos“ funkcionalūs merino vilnos marškinėliai, UAB „Siulvedės“ dvipusio audinio paltas ir UAB „Paliūčio“ moteriški guminiai batai „Chelsea Ultra“. Neliko neįvertintas ir dar vienas įspūdingas eksponatas – UAB „Gardenio“ šilnamis „Ventus“.

Aukso medalių laimėtojai džiaugiasi pripažinimu ir privilegija vadinti savo gaminį aukščiausios kokybės standartu, taip pat ir paskata toliau tobulėti, viliasi, jog liks gerai įvertinti ir parodos lankytojų.

Duoklė smulkiam verslui, eksporto siekiai

Šiemet didelis dėmesys skiriamas verslių žmonių skatinimui ir padrąsinimui, todėl dėsninga, jog ir parodos „Rinkis prekę lietuvišką 2018“ partneriai Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacija rengia debatus tema „Kiek vietos po Lietuvos saule liks smulkiam ir vidutiniam verslui?“.

Šiandien juose dalyvauja svarbios šaliai asmenybės ir įmonių vadovai: LR žemės ūkio ministras G. Surplys, Kauno rajono meras V. Makūnas, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas R. Dargis, KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto profesorius Dr. R. Krušinskas, „Luminor“ banko vyriausioji analitikė I. Genytė-Pikčienė, AB „Volfas Engelman“ generalinis direktorius M. Horbačauskas. Aptariamos globalinės ekonomikos kryptys, prekybos karų ir ketvirtosios pramonės revoliucijos įtaka, skaitmenizacija ir darbo rinka, geriausios galimybės verslui, taip pat keliami klausimai, kaip skatinti verslo plėtrą ir investicijas, apžvelgiami veiksniai, kurių reikia, kad smulkusis ir vidutinis verslas imtų klestėti.

Lankytojų dėmesį pritrauks ir kitas ne mažiau įdomus renginys – Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų ir juose veikiančio Eksportuotojų klubo, Enterprise Europe Network organizuojamas forumas „Kaip lietuviškas prekės ženklas gali tapti pasauliniu?“, kuriame bus kalbama, kaip mažos šalies įmonėms įvesti į užsienio rinką savo prekės ženklą ir plėstis, savo srities profesionalai dalinsis patirtimi ir pamokomis, kurios gali būti įgyvendinamos praktiškai.

Socialinio verslo arka

Jubiliejinės parodos „Rinkis prekę lietuvišką“ išskirtinumas – įvairovė Lietuvoje veikiančių socialinių verslų, kurie savo gaminamas prekes ar teikiamas paslaugas pristatys specialioje „Versli Lietuva“ prekybos erdvėje „Socialinio verslo arka“. Net 20 socialinio verslo pavyzdžių kvies parodos lankytojus tapti socialinės ekonomikos dalimi.

 „Socialinis verslas kaip ir tradicinis verslas, savo kasdienine veikla siekia uždirbti pelną, bet nuo įprasto verslo modelio skiriasi tuo, kad pelną skiria pasirinktai socialinei problemai spręsti. Vakarų šalyse populiarus, socialines problemas pajėgus spręsti, socialinis verslas pamažu populiarėja ir Lietuvoje. Mūsų šalyje pradeda formuotis socialinė ekonomika bei socialinio pirkimo kultūra, kai pirkėjai vienu metu gali gauti dvigubą naudą – prekę ar paslaugą, kurios jiems reikia, ir moralinį pasitenkinimą, t. y. žinojimą, kad prisideda prie konkrečios socialinės problemos sprendimo“, – teigia Gytis Morkūnas, „Versli Lietuva“ Verslumo departamento direktorius.

Pasak G. Morkūno, Lietuvos socialinio verslo daromas teigiamas poveikis tiesiogiai priklauso nuo socialinio verslo populiarumo bei žinomumo, prie kurio neabejotinai stipriai prisidės ir „Ekspozicijų centro“ suteikta galimybė parodoje „Rinkis prekę lietuvišką 2018“ pristatyti specialią prekybos erdvę „Socialinio verslo arka“.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: