Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

A. Puzas. Revoliucija pagal Vilnių

Alfonsas Puzas, www.alkas.lt
2017-11-28 17:00:15
4
Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.

Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.

Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.
Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.

Perskaičiau portale Alkas.lt Vitalijaus Balkaus straipsnį „Dviračiai Vilniuje – madinga, tačiau neefektyvu“. Pasižiūrėjus, kokie darbai dabar verda Vilniaus gatvėse, sunku nesutikti, kad atėjo tikra dviratininkų mada. Gal, tiksliau, ne dviratininkų, o dviračių takų.

Senais laikais juokaudavome: nebuvo Lietuvoje tiek grindų, kiek paskui atsirado pogrindininkų. Dabar galėtume sakyti, kad nėra Vilniuje tiek dviratininkų, kiek nutiesta ir ketinama nutiesti dviračių takų.

Man tai primena kitą istoriją – garsiąsias aikšteles „Statyk ir važiuok“. Ir vienu atveju, ir kitu – darbų palyginti nedaug, o pinigų įsisavinama nemažai. Štai aikštelės – pastatei užkardą, linijas sužymėjai ir pasidėk paukščiuką: aikštelė įrengta! Niekas nesinaudoja? Ne bėda. Padaryk aplinkines gatves mokamas arba išvis jose uždrausk statyti automobilius – ir kur jie dėsis, tie automobilininkai? Išnaikinsim kaip klasę! Taip atsitiko ir autoriaus minimame Žvėryne. Ten dar pridėjo ir dviračių takus (na, kaipgi be jų!). Tik ne įrengdami juos, o elementariausiai užbrėždami linijas ir taip neplačiose rytą vakarą užkimštose gatvėse – taip dar labiau jas susiaurindami bei sunkindami eismą.

Garsiojo Vilniaus judumo plano, kuriam išleista krūva pinigų ir kuris skirtas gerinti susisiekimą mieste, didžiausias siekis – dviračių ir pėsčiųjų takai. Dar – pasamprotavimai, kad vilniečiai turėtų keisti keliavimo įpročius. Mane visada žavi tas lietuviškas paprastumas: naujų keliavimo priemonių nesiūlo, o siūlo keisti keliavimo įpročius. Žmogus staiga prabunda ir mato: oho, turiu iš ko pasirinkti! Galiu iš Pašilaičių pėsčias į Katedrą pėdinti, o ne važiuoti troleibusu. Arba: nesibelsiu iš Santariškių autobusais, tokia graži šlabdriba – sėsiu ant dviračio!

Čia paminėtose istorijose man nepatinka du dalykai.

Pirma: visame pasaulyje „Statyk ir važiuok“ aikštelės statomos miestų pakraščiuose, paprastai – prie galutinės metro ar kito greitojo transporto  stotelės. Taip, kartoju, visame pasaulyje – ir  jau daugybę  metų! Vilnius jas įrenginėja miesto viduryje – taip už šimtus tūkstančių bandoma, kaip mums aiškinama, įgyti naujos patirties.

Antra: agituojant spėriau persėsti ant dviračių, šios poilsio ir pramogų priemonės iš tikrųjų nereikėtų rimtu veidu pristatinėti kaip naujos ar alternatyvios transporto rūšies mūsų mieste. Jų, kaip ir praėjusio šimtmečio viduryje (!),  tebeturime dvi – autobusą ir troleibusą. Deja, tik dvi. Apie kokią nors iš tikro naują transporto rūšį valdžiai, atrodo, sunku ir  pagalvoti – bent jau planuose artimiausiems dešimtmečiams tokių nematyti arba tai kruopščiai slepiama. Kur kas lengviau pastatyti užkardą ar papaišyti linijas – autobusams, dviračiams, pėstiesiems… Atimi iš vienų ir atiduodi kitiems. Tikra transporto revoliucija XXI amžiaus vidury!

Ir kas gali paneigti, kad neplanuojant esminės transporto sistemos pertvarkos, kuri iš esmės spręstų spūčsių problemą, tik siekiama lengviausiu būdu įsisavinti savivaldybės biudžeto lėšas? Vilniui iš tikrųjų jau seniai reikalinga esminė transporto sistemos pertvarka, kitaip su visais „manikiūrais“ greitai uždusime spūstyse.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. V. Balkus. Dviračiai Vilniuje – madinga, tačiau neefektyvu
  2. Dviratis gali būti puiki susisiekimo priemonė mieste
  3. T. Bakučionis. Saugaus eismo dienos proga: ar gera Vilniuje dviratininkams?
  4. Vilniuje iki 2020 planuojama nutiesti 112 kilometrų dviračių takų
  5. J. Dapšauskas. Įsikandus cigaretę apie kitų baisiai užterštą orą
  6. Prezidentė vetavo Metropoliteno įstatymą
  7. „Verslo balsas“: Lietuvos susisiekimo sistema – du pasauliai (audio, video)
  8. Spaudos konferencija „Metro – rimta alternatyva transporto kamščiams“ (tiesioginė transliacija, video)
  9. Kas trukdo pradėti metro statybas Vilniuje?
  10. Vilniaus geležinkelio stotyje – nauja susisiekimo sostinėje erdvė
  11. Iš rugpjūčio 12 d. į 13-ąją vyks naktinis pasivažinėjimas dviračiais Vilniaus gatvėmis!
  12. Vilniuje automobiliai bus statomi išmaniai
  13. Keisis eismas Vilniaus senamiestyje
  14. Pradedamas rengti Lietuvos dviračių takų plėtros planas
  15. „Mokslo sriuba“: Vidutinis Vilniaus troleibusų amžius siekia 22 metus (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. Žemyna says:
    8 metai ago

    Dviratininkų takai išduoda, kad juos sugalvoję ir projektavę niekada nevaikščiodavo miestu visa šeima – tėtė, mama ir bent du strakaliukai šalia. Kitaip jie žinotų, jog reikia ne tik patiems su savo šeima šaligatvio plotyje tilpti, bet ir su priešpriešiais artėjančia šeima kažkaip prasilenkti, vieniems kitų į važiuojamą juostą nenustumiant. Jei būtų vaikščioję, tai iš anksto, be jokių pabandymų suvoktų, jog net be šeimos, vien su maišeliu produktų bei vienu vaikeliu ar vežimėliu ne itin saugu prasilenkti su iš priekio artėjančiu. O jie tą siaurą šaligatvį dar pusiau perskėlė…
    Nežinau, sėdėjimas kabinetuose ar leksusuose taip jų mąstalus paveikė, bet žmogučiai demonstruoja nesiorientavimą erdvėje.

    Atsakyti
  2. Žemyna says:
    8 metai ago

    Tačiau – ar dviratis svarbu, kai Lietuvą bėda ištiko?
    Pagūglinėkite ir sužinosite, jog
    Valstybę ištiko bėda – emigravo A.Kubilius!
    O čia – tokios smulkmenos su vos dviem ratais.

    Atsakyti
  3. Miestas be strategijos says:
    8 metai ago

    Vilnius neturi ilgalaikės strategijos transporto klausimais. Nes nėra kam jos kurti. Meras apsuptas dviratininkų, kuriems suteiktos neadekvačios galios planuojant miestą. Jie net dviračių takų taisykles sukūrė ir patvirtino miesto taryboje. Pagal jų logiką-moku minti pedalus-galiu projektuoti. Jei moki vairuoti-gali projektuoti gatves. O juk žmonės to mokosi, studijuoja kelis metus. Todėl ir atsirado tos šlykščios linijos ant šaligatvių. Prieš kelis metus tokiu šaligatviu važiuodamas prie Narbuto g. dviratininkas užsimušė. Buvo paskelbta, kad ‘dviračių takas” su laiptais suprojektuotas, kokie buki projektuotojai…Autorius teisus: tam jaunimėliui, sumaniusiam visus vilniečius susidinti ant dviračių, pėstieji visai nerūpi. Maža to, jie reikalauja, kad ir esamos gatvės būt siaurinamos, jei koks dviračių takelis netelpa. Jiems nerūpi, kad į tų gatvių statybą investuotos nemažos lėšos. O automobilių spūstys bus išspręstos, visus susodinus ant dviračių. Toks vienousiškas ir paviršutiniškas mastymas, nesuvokiant, kad transportinės problemos turi būti sprendžiamos kompleksiškai, nes miestas yra gyvas organizmas, o nepamatuoti sprendimai turi ilgalaikes pasekmes.
    Judumo planas transporto problemų nespręndžia, o ‘keičia gyventojų įpročius”. .

    Atsakyti
  4. Hau says:
    8 metai ago

    Pritariu autoriui. Ši savivaldybė nepajėgi spręsti rimtų problemų.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

A. Stulginskiui skirta paroda
Istorija

Istorinėje Prezidentūroje atidaroma A. Stulginskiui skirta paroda

2025 07 05
Baltijos esperantininkų dienos Kaune | Lietuvos esperantininkų sąjungos nuotr.
Kalba

Baltijos esperantininkų dienos Kaune

2025 07 05
„Tautiška giesmė aplink pasaulį“ | Facebook nuotr.
Kultūra

„Tautiška giesmė“ sekmadienį skambės visoje Lietuvoje: skelbia giedojimo vietų sąrašą

2025 07 05
Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo ir tautiškos giesmės diena kviečia į Kernavę | Rengėjų nuotr.
Istorija

Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo ir tautiškos giesmės diena kviečia į Kernavę

2025 07 05
šiauliai„Saulės žiedas“ 2025.
Etninė kultūra

Tarptautinė folkloro šventė „Saulės žiedas“ Šiauliuose tęsiasi – miestas alsuoja pasaulio folkloro ritmais

2025 07 05
Vilniaus koncertų ir sporto rūmai | Paveldo komisijos nuotr.
Architektūra

Valstybės išlaidos auga, o Sporto rūmų ateitis – vis dar be sprendimo

2025 07 05
Apytalaukio dvaro rūmai | Wikipedia.org nuotr.
Architektūra

Paveldo komisija nepritarė Apytalaukio dvaro išbraukimui iš Neprivatizuotinų buvusių dvarų sodybų sąrašo

2025 07 05
Maisto gaminių klastitės
Gamta ir žmogus

Tarp dažniausių klastočių – vynas ir saldainiai

2025 07 04

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • lietuvospatriotas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Istorinėje Prezidentūroje atidaroma A. Stulginskiui skirta paroda
  • Kaitros dienoms – naminiai gaivinantys gėrimai
  • Kuo pasikliauti renkantis naudotą automobilį?
  • Baltijos esperantininkų dienos Kaune

Kiti Straipsniai

Kelio darbai, kelio ženklas | sumin.lt

Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai, galimos spūstys

2025 07 04
Liepos 6-oji Vilniuje

Vilnius Liepos 6-ąją švęs prie Neries

2025 07 04
Rugiagėlės ir aguonos

Vilniečiai pasisako už tvarų šienavimą

2025 07 03
Automobilių statymas

Vilniuje – automobilių statymo pokyčiai

2025 07 02
Pėsčiųjų ir dviračių takas

Palangoje bus nutiesta apie 4 km pėsčiųjų ir dviračių takų

2025 07 02
„Wizz Air“ lėktuvas

Atnaujinami skrydžiai tarp Vilniaus ir Bilundo

2025 07 01
Autobusas

Nuo liepos sostinėje keičiasi kelionių kainos

2025 07 01
Aplinkos tarša

Norintys gauti kompensaciją tvariam judumui turi paskubėt

2025 06 30
Kelionė, automobilis

Draudikai primena kaip tvirtinti vasaros krovinius

2025 06 29
Vilniaus senamiestis

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27

Skaitytojų nuomonės:

  • lietuvospatriotas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • juras apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
  • m apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Žydiškoji kultūra Lietuvoje: praeities atspindžiai ir dabartis

Žydiškoji kultūra Lietuvoje: praeities atspindžiai ir dabartis

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai