Šeštadienis, 16 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

A. Puzas. Revoliucija pagal Vilnių

Alfonsas Puzas, www.alkas.lt
2017-11-28 17:00:15
4
Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.

Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.

Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.
Alfonsas Puzas | Asmeninė nuotr.

Perskaičiau portale Alkas.lt Vitalijaus Balkaus straipsnį „Dviračiai Vilniuje – madinga, tačiau neefektyvu“. Pasižiūrėjus, kokie darbai dabar verda Vilniaus gatvėse, sunku nesutikti, kad atėjo tikra dviratininkų mada. Gal, tiksliau, ne dviratininkų, o dviračių takų.

Senais laikais juokaudavome: nebuvo Lietuvoje tiek grindų, kiek paskui atsirado pogrindininkų. Dabar galėtume sakyti, kad nėra Vilniuje tiek dviratininkų, kiek nutiesta ir ketinama nutiesti dviračių takų.

Man tai primena kitą istoriją – garsiąsias aikšteles „Statyk ir važiuok“. Ir vienu atveju, ir kitu – darbų palyginti nedaug, o pinigų įsisavinama nemažai. Štai aikštelės – pastatei užkardą, linijas sužymėjai ir pasidėk paukščiuką: aikštelė įrengta! Niekas nesinaudoja? Ne bėda. Padaryk aplinkines gatves mokamas arba išvis jose uždrausk statyti automobilius – ir kur jie dėsis, tie automobilininkai? Išnaikinsim kaip klasę! Taip atsitiko ir autoriaus minimame Žvėryne. Ten dar pridėjo ir dviračių takus (na, kaipgi be jų!). Tik ne įrengdami juos, o elementariausiai užbrėždami linijas ir taip neplačiose rytą vakarą užkimštose gatvėse – taip dar labiau jas susiaurindami bei sunkindami eismą.

Garsiojo Vilniaus judumo plano, kuriam išleista krūva pinigų ir kuris skirtas gerinti susisiekimą mieste, didžiausias siekis – dviračių ir pėsčiųjų takai. Dar – pasamprotavimai, kad vilniečiai turėtų keisti keliavimo įpročius. Mane visada žavi tas lietuviškas paprastumas: naujų keliavimo priemonių nesiūlo, o siūlo keisti keliavimo įpročius. Žmogus staiga prabunda ir mato: oho, turiu iš ko pasirinkti! Galiu iš Pašilaičių pėsčias į Katedrą pėdinti, o ne važiuoti troleibusu. Arba: nesibelsiu iš Santariškių autobusais, tokia graži šlabdriba – sėsiu ant dviračio!

Čia paminėtose istorijose man nepatinka du dalykai.

Pirma: visame pasaulyje „Statyk ir važiuok“ aikštelės statomos miestų pakraščiuose, paprastai – prie galutinės metro ar kito greitojo transporto  stotelės. Taip, kartoju, visame pasaulyje – ir  jau daugybę  metų! Vilnius jas įrenginėja miesto viduryje – taip už šimtus tūkstančių bandoma, kaip mums aiškinama, įgyti naujos patirties.

Antra: agituojant spėriau persėsti ant dviračių, šios poilsio ir pramogų priemonės iš tikrųjų nereikėtų rimtu veidu pristatinėti kaip naujos ar alternatyvios transporto rūšies mūsų mieste. Jų, kaip ir praėjusio šimtmečio viduryje (!),  tebeturime dvi – autobusą ir troleibusą. Deja, tik dvi. Apie kokią nors iš tikro naują transporto rūšį valdžiai, atrodo, sunku ir  pagalvoti – bent jau planuose artimiausiems dešimtmečiams tokių nematyti arba tai kruopščiai slepiama. Kur kas lengviau pastatyti užkardą ar papaišyti linijas – autobusams, dviračiams, pėstiesiems… Atimi iš vienų ir atiduodi kitiems. Tikra transporto revoliucija XXI amžiaus vidury!

Ir kas gali paneigti, kad neplanuojant esminės transporto sistemos pertvarkos, kuri iš esmės spręstų spūčsių problemą, tik siekiama lengviausiu būdu įsisavinti savivaldybės biudžeto lėšas? Vilniui iš tikrųjų jau seniai reikalinga esminė transporto sistemos pertvarka, kitaip su visais „manikiūrais“ greitai uždusime spūstyse.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. V. Balkus. Dviračiai Vilniuje – madinga, tačiau neefektyvu
  2. Dviratis gali būti puiki susisiekimo priemonė mieste
  3. T. Bakučionis. Saugaus eismo dienos proga: ar gera Vilniuje dviratininkams?
  4. Vilniuje iki 2020 planuojama nutiesti 112 kilometrų dviračių takų
  5. J. Dapšauskas. Įsikandus cigaretę apie kitų baisiai užterštą orą
  6. Prezidentė vetavo Metropoliteno įstatymą
  7. „Verslo balsas“: Lietuvos susisiekimo sistema – du pasauliai (audio, video)
  8. Spaudos konferencija „Metro – rimta alternatyva transporto kamščiams“ (tiesioginė transliacija, video)
  9. Kas trukdo pradėti metro statybas Vilniuje?
  10. Vilniaus geležinkelio stotyje – nauja susisiekimo sostinėje erdvė
  11. Iš rugpjūčio 12 d. į 13-ąją vyks naktinis pasivažinėjimas dviračiais Vilniaus gatvėmis!
  12. Vilniuje automobiliai bus statomi išmaniai
  13. Keisis eismas Vilniaus senamiestyje
  14. Pradedamas rengti Lietuvos dviračių takų plėtros planas
  15. „Mokslo sriuba“: Vidutinis Vilniaus troleibusų amžius siekia 22 metus (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. Žemyna says:
    6 metai ago

    Dviratininkų takai išduoda, kad juos sugalvoję ir projektavę niekada nevaikščiodavo miestu visa šeima – tėtė, mama ir bent du strakaliukai šalia. Kitaip jie žinotų, jog reikia ne tik patiems su savo šeima šaligatvio plotyje tilpti, bet ir su priešpriešiais artėjančia šeima kažkaip prasilenkti, vieniems kitų į važiuojamą juostą nenustumiant. Jei būtų vaikščioję, tai iš anksto, be jokių pabandymų suvoktų, jog net be šeimos, vien su maišeliu produktų bei vienu vaikeliu ar vežimėliu ne itin saugu prasilenkti su iš priekio artėjančiu. O jie tą siaurą šaligatvį dar pusiau perskėlė…
    Nežinau, sėdėjimas kabinetuose ar leksusuose taip jų mąstalus paveikė, bet žmogučiai demonstruoja nesiorientavimą erdvėje.

    Atsakyti
  2. Žemyna says:
    6 metai ago

    Tačiau – ar dviratis svarbu, kai Lietuvą bėda ištiko?
    Pagūglinėkite ir sužinosite, jog
    Valstybę ištiko bėda – emigravo A.Kubilius!
    O čia – tokios smulkmenos su vos dviem ratais.

    Atsakyti
  3. Miestas be strategijos says:
    6 metai ago

    Vilnius neturi ilgalaikės strategijos transporto klausimais. Nes nėra kam jos kurti. Meras apsuptas dviratininkų, kuriems suteiktos neadekvačios galios planuojant miestą. Jie net dviračių takų taisykles sukūrė ir patvirtino miesto taryboje. Pagal jų logiką-moku minti pedalus-galiu projektuoti. Jei moki vairuoti-gali projektuoti gatves. O juk žmonės to mokosi, studijuoja kelis metus. Todėl ir atsirado tos šlykščios linijos ant šaligatvių. Prieš kelis metus tokiu šaligatviu važiuodamas prie Narbuto g. dviratininkas užsimušė. Buvo paskelbta, kad ‘dviračių takas” su laiptais suprojektuotas, kokie buki projektuotojai…Autorius teisus: tam jaunimėliui, sumaniusiam visus vilniečius susidinti ant dviračių, pėstieji visai nerūpi. Maža to, jie reikalauja, kad ir esamos gatvės būt siaurinamos, jei koks dviračių takelis netelpa. Jiems nerūpi, kad į tų gatvių statybą investuotos nemažos lėšos. O automobilių spūstys bus išspręstos, visus susodinus ant dviračių. Toks vienousiškas ir paviršutiniškas mastymas, nesuvokiant, kad transportinės problemos turi būti sprendžiamos kompleksiškai, nes miestas yra gyvas organizmas, o nepamatuoti sprendimai turi ilgalaikes pasekmes.
    Judumo planas transporto problemų nespręndžia, o ‘keičia gyventojų įpročius”. .

    Atsakyti
  4. Hau says:
    6 metai ago

    Pritariu autoriui. Ši savivaldybė nepajėgi spręsti rimtų problemų.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Mažėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą

2023 09 16
Laivybos kelias Nemunu | vvkd.lt nuotr.

Skelbiama Nemuno krovinės laivybos pradžia

2023 09 15
Gatvių skenavimas | S. Žiūros nuotr.

Vilniuje skenuojamos gatvių dangos

2023 09 13
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Auga ir krovinių, ir keleivių skaičiai

2023 09 13
Vandeniliu varomas autobusas | vilnius.lt nuotr.

Vilniuje riedės vandeniliu varomi autobusai

2023 09 13
Oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„Lufthansa“ didina skrydžių iš Vilniaus dažnį

2023 09 11
Žalia spalva pažymėtos Lenkijos užimtos žemės, kurios pagal taikos sutartį buvo priskirtos Lietuvai | wikipedia.org nuotr.

J. Marcinkevičius. Kaip lenkų saugumiečiai sprendė „lietuvių klausimą“ okupuotame Vilniaus krašte

2023 09 11
Moksleiviai rašo linkėjimus Vilniui | „Go Vilnius“ nuotr.

Šimtai moksleivių rašė palinkėjimus Vilniui

2023 09 08
Didžiausias Lietuvos šunkelis – „betonkelis“ – valstybinės reikšmės kelias iš sostinės į Uteną | miestai.net nuotr.

A. Navys. M. Sėjūnas. Automobilis geležinkelio bėgiais važiuoti nepritaikytas

2023 09 08
Vilnius, Šnipiškės, Veprių g. 8 | A. Stabrausko nuotrauka

A. Stabrauskas. Išėję Vilniaus Šnipiškių mediniai namai: 1. Veprių g. 8

2023 09 08
Rodyti daugiau

Naujienos

Politinis kalinys disidentas Artūras Flikaitis | Asmeninio albumo nuotr.
Istorija

Jo mintyse buvo tik laisva Lietuva: Artūras Flikaitis – 85 metinės

2023 09 16
Dariaus ir Girėno medaliai | vilniustech.lt nuotr.
Lietuvoje

Aviacijos mokslininkui B. Merkiui įteiktas išskirtinis apdovanojimas

2023 09 16
Gamta ir žmogus

Mažėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą

2023 09 16
Linas Slušnys - Gyvenimo įgūdžių programos platintojas | FB nuotr.
Lietuvoje

I. Vėgėlė. Turime nutraukti GĮP lytiškumo ugdymo dalies vykdymą vaikams!

2023 09 15
Kelio ženklas – gyvūnai | am.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Gyvūnus į kelius veja maistas ir medžiotojai

2023 09 15
Ar planšetė gali atstoti kompiuterį?
Gamta ir žmogus

Dirbtinį intelektą pasitelkia ir sukčiai

2023 09 15
Laivybos kelias Nemunu | vvkd.lt nuotr.
Lietuvoje

Skelbiama Nemuno krovinės laivybos pradžia

2023 09 15
Gitanas Nausėda | Alkas.lt, A.Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Prezidentas dalyvaus JT Generalinėje Asamblėjoje

2023 09 15

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • tai nusikalstama Armonaitės veikla apie Pasibaisėtinas valdančiųjų nihilizmas: nenaudoja milijonų skirtų lietuvių kalbai
  • LRT TV apie V. Apžvalgininkas. Gudijos opozicija pradėjo išsisukinėti dėl litvinizmo
  • Žemyna apie I. Vėgėlė. Turime nutraukti GĮP lytiškumo ugdymo dalies vykdymą vaikams!
  • Klausimėlis apie Konservatoriai rengia apkaltą R. Žemaitačiui

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Jo mintyse buvo tik laisva Lietuva: Artūras Flikaitis – 85 metinės
  • Aviacijos mokslininkui B. Merkiui įteiktas išskirtinis apdovanojimas
  • Mažėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą
  • I. Vėgėlė. Turime nutraukti GĮP lytiškumo ugdymo dalies vykdymą vaikams!
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Mažėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą

by Ditė Česėkaitė
2023 09 16
0

Neringos savivaldybė primena: nuo rugsėjo 16-osios vietinės rinkliavos už įvažiavimą į Neringą dydžiai mažės kelioms transporto priemonių grupėms – lengviesiems...

Skaityti toliau

Skelbiama Nemuno krovinės laivybos pradžia

by Ditė Česėkaitė
2023 09 15
0
Laivybos kelias Nemunu | vvkd.lt nuotr.

Rugpjūčio pabaigoje pabaigtas trejų metų trukmės projektas – atnaujintas laivybos kelias Nemunu. Šios upės 200 km ilgio ruožas  nuo Kauno...

Skaityti toliau

Vilniuje skenuojamos gatvių dangos

by Ditė Česėkaitė
2023 09 13
0
Gatvių skenavimas | S. Žiūros nuotr.

Šiais metais Vilniaus miesto gatvės vėl bus skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. Remiantis gautais duomenimis bus sudėlioti gatvių remonto...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • tai nusikalstama Armonaitės veikla apie Pasibaisėtinas valdančiųjų nihilizmas: nenaudoja milijonų skirtų lietuvių kalbai
  • LRT TV apie V. Apžvalgininkas. Gudijos opozicija pradėjo išsisukinėti dėl litvinizmo
  • Žemyna apie I. Vėgėlė. Turime nutraukti GĮP lytiškumo ugdymo dalies vykdymą vaikams!
  • Klausimėlis apie Konservatoriai rengia apkaltą R. Žemaitačiui
  • ... :( apie „20 dienų Mariupolyje“ – informacinis raktas sprendimų priėmėjams
Kitas straipsnis
Žydiškoji kultūra Lietuvoje: praeities atspindžiai ir dabartis

Žydiškoji kultūra Lietuvoje: praeities atspindžiai ir dabartis

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai