Kaip nuo šalčio saugoti sąnarius? (2)

Gydytojos reumatologės | J. Eidžiūnienės nuotr.

Gydytojos reumatologės | J. Eidžiūnienės nuotr.

Žiema neišvengiamai keičia daugumos dienotvarkes – vengiame šalčio, tad stengiamės kuo mažiau laiko praleisti lauke, ilgiau būname darbe ar net liekame namuose. Gydytojai įspėja – nors sveikiems sąnariams temperatūros pokyčiai ne tokie pavojingi, šaltis gali turėti įtakos sąnarių ligoms.

„Ilgai būnant lauke ar šaltose patalpose, netinkamai apsirengus, sušalus kojas, – pasekmėspasireiškia ne iš  karto, todėl gali atrodyti, kad viskas gerai. Pavyzdžiui, atsiradus sąnarių pakitimams  ar uždegimams, šaltis gali sukelti skausmą. To priežastis – dėl šalčio sulėtėjusi sąnario srities kraujotaka, kuri lemia sumažėjusią kremzlės mitybą, deguonies patekimą į ją“, – teigia gydytoja reumatologė Jūratė Eidžiūnienė.

Nuo sąnarių skausmo kenčiantys žmonės nelaukia šaltų ir drėgnų dienų. Jiems nereikia žiūrėti net į termometrą, nes pajutęs darganą kūnas iškart reaguoja. Tada ligonių sąnarius gelia, jie patinsta. Tokiomis dienomis reikėtų ilgai nebūti lauke, būtina šilčiau apsirengti, mūvėti pirštines ir  kojines, avėti šiltus batus. Mėgstantys džiaugtis žiemos teikiamais malonumais ar dirbti lauke šaltymečiu, turi pasisaugoti. Žmonės, kurie jaučia maudimą po didelio fizinio krūvio ar keičiantis orams, turėtų iš karto kreiptis pagalbos.

Anot gydytojos, labiausiai apkraunami kelio ar klubų sąnariai, todėl jie greičiausiai ir susidėvi. Ilgai nejudant, sąnariai sustingsta, todėl neišsiskiria ir kremzlei sutepti reikalingas skystis. Norint išsaugoti sveikus sąnarius, patariama mankštintis, vaikščioti šiaurietiškomis lazdomis arba atlikti bent kelis pratimus, pavyzdžiui, tempimo, jėgos, stiprinančius, tonizuojančius. Prieš pradedant sportuoti, reikėtų padaryti apšilimą, taip pat prieš mankštą skaudamus sąnarius derėtų sušildyti po šiltu dušu ar patrinti šiltu rankšluosčiu. Mankštinantis svarbiausia nepersistengti. Žmonės, kuriems skauda sąnarius ar serga kitomis kojų ligomis,  turėtų vengti bėgioti, atlikti greitus  ir staigius aerobikos pratimus. Sergantiems osteoartritu patariama gydytis vandenyje, t. y. naudinga  jame sportuoti.

Eidžiūnienė sako, kad žiemą darbe ar namuose praleisti daugiau laiko taip pat kenksminga sveikatai. Abu kraštutinumai – tiek visa darbo diena stovint, tiek ir sėdint, – žalingi, mat žmogui svarbu tinkamai suderinti fizinę apkrovą su poilsiu. Nesvarbu, kur ir kokį darbą dirbate, išnaudokite trumpas pertraukėles lengvoms mankštoms, jomis paįvairinkite ir kasdienybę, laiką leisdami namuose: pavaikščiokite, atlikite raumenų tempimo pratimus, pasukiokite liemenį, pečius, riešus, jeigu įmanoma – išeikite įkvėpti gryno oro. Po varginančios dienos pajutus nežymų maudimą sąnariuose, gydytoja siūlo griebtis ne vaistų, o įsiklausyti į organizmo siunčiamus ženklus. Skaudamas vietas galima patepti sąnariams skirtu tepalu, kuris ne tik malšintų nemalonius pojūčius, bet ir mažintų sąnarių trintį, gerintų kremzlės kokybę bei juose esantį sinovinį skystį.

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Sveikata, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , .

2 komentarai

  1. Aldona:

    Man keičiantis orui visada skauda sąnarius. Tačiau vaistininkė pasiūlė Bio-Glucosamine MEGA, tikrai labai padėjo, aišku gėriau kelis mėnesius, bet labai sumažėjo skausmas.

  2. Marija:

    Aš ryte gerą pusvalandį negaliu ištiesti rankos per alkūės sąnarį. Vėliau dienos eigoje prasimankštinus lyg ir geriau. Tačiau tikrai jaučiu diskomfortą ir turiu save riboti kažką keldama. Skaudėti pradėjo žiemą per šalčius. Nežinau ar tai susiję ar tiesiog sutapimas. Traumos jokios lyg ir neturėjau. Šiek tiek gelbėja įtvaras bent buities darbus galiu nudirbti, bet kažką sunkesnio pakelti jau atrodo niekad nebegalėsiu Gėriau ir aš tuos papildus 3 mėnesius, ryškaus pagerėjimo nepajutau. Gydytojai priežasties neranda, sako vadinama “tenisininko alkūnė” reikia poilsio ir tiek.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: