Kaip ir ką valgyti norint įveikti stresą, pagerinti sveikatą (0)

w8themes.com nuotr.

w8themes.com nuotr.

Jūsų dėmesiui – dar keletas praktinių patarimų, kaip pagerinti savo sveikatą pasitelkiant mitybą.

Ištrauka iš leidyklos „Tyto alba“ išleistos Nilas Šachas knygos „10 žingsnių įveikti stresą ir pakeisti elgseną“.

Valgykite spalvingą maistą

Dauguma nesveikų, smarkiai perdirbtų produktų yra blyškios spalvos, tokių geriau vengti. Tiesą sakant, gamta dovanojo mums itin spalvingų vaisių ir daržovių – jų yra visų vaivorykštės spalvų, pradedant tamsia violetine baklažanų ir baigiant ryškia
geltona bananų. Nuostabu, kad mūsų planetoje yra net 350 tūkst. valgomųjų augalų rūšių, todėl liaukitės diena iš dienos gaminti vis tuos pačius patiekalus. Labai svarbu, kad racionas būtų kuo įvairesnis. Į maisto įvairovę itin palankiai reaguoja ir mūsų organizmas. Mums tiesiog atsibosta kasdien valgyti vis tą patį maistą, o mūsų organizmui – jį virškinti. Kuo įvairesnių spalvų maistas jūsų lėkštėje, tuo daugiau mineralinių medžiagų ir vitaminų gaunate, o jie sustiprina jūsų atsparumą stresui. Be to, tai labai skanu!

Stiprinkite nervų sistemą

Nervų sistema valdo visus organizme vykstančius procesus, todėl itin svarbu, kad ji būtų stipri ir sveika. Tai ypač paranku patiriant stresą, nes tuomet būsite geriau pasirengę reaguoti įtemptomis aplinkybėmis ir nesutriksite. Todėl valgykite maistą, kuriame yra daug vitaminų B ir C, magnio ir cinko. Daug šių vitaminų ir mineralinių medžiagų turi liesa mėsa, riešutai, sėklos, švieži vaisiai ir daržovės, riebi žuvis. Puikūs užkandžiai yra moliūgų ar saulėgrąžų sėklos, arba dar geriau – bananai. Jei tik galite, pirkite šviežią, ekologišką maistą.

Neblogai ir šaldytos daržovės, nes jas užšaldžius dauguma vertingų maistinių medžiagų išlieka. O štai vitaminų ir mineralinių medžiagų papildų geriau vengti – organizmas vitaminus ir mineralines medžiagas kur kas veiksmingiau pasisavina iš maisto produktų.

Venkite toksinų

Posakis „suvalgyk po obuolį per dieną ir gydytojo nebereikės“ tikriausiai iš dalies teisingas – obuoliai iš tiesų padeda palaikyti stiprią ir sveiką imuninę sistemą. Tačiau jei kremtate obuolį, užaugintą pramoninės žemdirbystės ūkyje, tada kartu su vertingais vitaminais ir mineralinėmis medžiagomis gaunate ir įvairių chemikalų, ir pesticidų. O šie kenkia sveikatai, sukelia ligas, mažina atsparumą stresui, panaikina net ir obuolio teikiamą naudą organizmui!

Sertifikuotų ekologiškų maisto produktų, nepurkštų jokiais chemikalais, maistinė vertė net trisdešimt kartų didesnė nei išaugintų pramoniniu būdu (pavyzdžiui, ekologiškos salotos yra 30 kartų vertingesnės už paprastas). Tad jei tik galite, valgykite ekologišką maistą, kuris suteikia jūsų organizmui viską, ko reikia kovojant su stresu ir jo padariniais, neužteršia chemikalais, nuodijančiais ir keliančiais organizmui stresą.

Valgykite baltyminį maistą

Baltymai skatina išsiskirti gliukagoną, o šis skatina išsiskirti iš ląstelių saugomus riebalus ir verčia juos energija. Štai kodėl baltyminį maistą verta valgyti visada, o ypač pusryčiams. Jo pavalgę ilgiau jaučiamės sotūs. Taigi jei pusryčiaudami valgysime daug baltymų turinčių produktų, vėliau lengviau galėsime kontroliuoti suvartojamo maisto kiekį, vadinasi, rečiau ieškosime saldžių užkandžių, dar labiau apsunkinančių streso varginamą organizmą.

Valgykite mažai, bet dažnai

Nedidelės maisto porcijos, valgomos reguliariai, yra geriausias būdas pagerinti medžiagų apykaitą, taigi stenkitės, kad nevalgę būtumėte ne ilgiau nei keturias valandas. Tai ne tik naudinga medžiagų apykaitai – jei sėsite prie stalo neperalkę, greičiausiai ir nepersivalgysite. Kad ir kokie užsiėmę būtumėte, nepraleiskite valgiui skirto laiko. Antraip sutriks cukraus kiekio kraujyje pusiausvyra, sulėtės medžiagų apykaita ir kils pavojus nevaldomai prisikimšti, o tai savaime sukels organizmui stresą.

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Sveikata, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: